Mercedesi razmišljali o povlačenju iz utrke; Verstappen: Ne znam zašto

Izdvojeno

Nesreća u kojoj je Romain Grosjean ovog vikenda, doslovno, jedva izvukao živu glavu, šokirala je i podijelila F1 svijet.

Crvena zastava koja je uslijedila nakon nesreće sve je vozače okupila natrag u boksu, gdje smo mogli vidjeti kako svi s nestrpljenjem iščekuju daljnji razvoj situacije oko Francuza, kao i sam nastavak utrke.

Nakon što je Toto Wolff izjavio da su u momčadi Mercedesa intenzivno razmišljali o povlačenju iz utrke nakon Grosjeanove nesreće, vozač Red Bulla Max Verstappen iznio je sasvim drukčije mišljenje.

„Ne znam zašto se netko ne bi utrkivao nakon nesreće. Da sam šef momčadi, takvog bi vozača izbacio iz ekipe.“

MAX VERSTAPPEN

Žestoku kritiku na Verstappenovu izjavu uputio je Jack Aitken, vozač Formule 2.

„Ovdje smo da se utrkujemo, ali ne u bilo kojem slučaju. Prizor je bio traumatičan, pogotovo jer nitko nije odmah znao u kakvom je Romain stanju. Siguran sam da je svima bilo lakše kad su saznali da je s njim sve u redu.“

JACK AITKEN

Aitken je prošle godine sudjelovao u utrci za VN Belgije, na kojoj je život tragično izgubio Grosjeanov sunarodnjak, Antoine Hubert. Vodstvo FIA-e tada je prekinulo utrku.

„Nikome ne želim da dođe u situaciju koja bi ga natjerala da shvati koliko je u krivu.“

JACK AITKEN

Odgovor

29 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Jel Max stvarno tako glup ili silno to želi postić?
    Sve sam više uvjeren da su Josovi spermići ozbiljno oštećeni nakon udisanja dima u Hockenheimu 94.



    35
    24

    11
  2. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Max je imao nekoliko komentara jučer gdje je bacao otrovne strelice.
    Još je rekao da nije opće impresioniran Albonovin podijem, nešto u stilu da je to bio lucky podijum i da je i dalje zaostajao puno.
    Priča se da je Perez za danas najavio neku konferenciju za novinare.



    15
    13

    2
  3. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Ne znam što Max ima u glavi ali imam osjećaj da je on jedini vozač koji je jedva čekao da cijela “predstava” završi i da se krene utrkivati. Empatija i ljudski osjećaji su mu malo strani pojam. Ja koji ne vozim formulu sam bio jučer cijelo popodne pod dojmom i u razmišljanju o tom nevjerojatnom događaju i kako je uspio izaći iz bolida a mogu si zamisliti neke od vozača(mlađih) kako su se osjećali nakon nemilog događaja i još se moraju vratiti na stazu za sat vremena. Nisam pratio previše Sennine utrke ali se sjećam scene gdje je vjerojatno spasio život Ericu Comasu. Da Senna nema niti jedan naslov, samo zbog tog čina za mene je stvarno veliki vozač i veliki čovjek što ti Max i da imaš 10 naslova za mene nikada nećeš biti.



    24
    18

    6
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Mislim da bi Max imao muda da nekog izvlači iz vatre… Za razliku od onih koji su se us**li nakon što su vidjeli snimku nesreće, iako su znali da je Romain dobro…
      Kad se priča o njihovim milijunskim plaćama, onda su hrabra elita, nadljudi, superheroji, a u stvarnosti plakanje za sve, od kiše, klizave staze, loših guma itd.



      19
      0

      19
  4. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    F1 je circus maximus…. Iako to moderno doba želi zamagliti. Ljude je uvijek privlačila opasnost utrkivanja, nesreće, brzina, junaštvo. Što manje muda treba za utrkivanje, manje heroja ima na stazi. Možete vi pričati što želite, ali ljudski nagon se nije promjenio zadnjih 2000 godina. Želim si misliti da F1 voze ljudi koji nisu kao mi gledatelji, ljudi koji su neustrašivi junaci. Ljudi koji se usude raditi stvari koje malo tko želi, koje su uzbudljive, fascinantne, opasne i na rubu. Ako su vozači na istoj razini kao gledatelji, onda se gubi smisao “življenja” junaštva kroz djela drugih. Zato se dolaze gledati utrke uživo. Inače nisam fan Maxa, ali za ovu izjavu dajem palac gore. Tako se postaje gladijator.



    12
    -9

    21
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Apsolutno se slažem.

      Naravno, da je bila nesreća sa poginulima ili slično, mogao bi razumjeti, ali ovako stvarno ne vidim razloga za prekidanje utrke, osim davanja ljigavih izjava za skupljanje PR bodova.

      Ni ja nisam Maxov fan, ali čovjek jednostavno na glas govori sve što misli, bez nekih PR uljepšavanja. Svaki put kad vozači ulaze u bolid oni su u životnoj opasnosti, i svjesni su toga. Ako je to previše za njihove osjećaje, neka nađu drugi posao.

      To ne znači da sam za ignoriranje sigurnosnih pravila i ne investiranja u nove sigurnosne tehnologije. Dapače, mislim da FIA radi dobar posao i ovo je samo potvrda toga. I ovu nesreću treba dobro proučiti i izaći sa novim poboljšanjima. Prije par utrka bilo je kukanja ovdje po komentarima o tome kako su se dijelile bezvezne kazne za prebrzu vožnju pod duplim žutim zastavama. Koliko se ja sjećam, to je bio jedan od zaključaka nakon pogibije Julesa Bianchia – da se strogo provodi takvo kažnjavanje jer vozači i suci nisu prije toliko držali do toga, pa je Bianchi prebrzo vozio i završio pod bagerom. Kukanje zbog ružnog haloa neću ni spominjati. A sad su svima puna usta empatija i osjećaja…



      15
      14

      1
  5. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    F1 vozači valjda imaju svijest koliko je ono što rade opasno, ali sami to biraju, a i usput su plaćeni u milijunima… S druge strane imaš ljude na stazi koji su često i volonteri koji su u konkretnom slučaju jučer bili također u životnoj opasnosti, a koji su i nakon što su izbjegli exploziju, krhotine, leteće gume trčali da rade svoj posao, da ugase bolid…

    O čemu pričamo onda, kakvo povlačenje iz utrka, svaki vozač koji se ne želi utrkivati nema što raditi u F1. Naravno da na prvom mjestu treba biti sigurnost, ali mislim da nema tu mjesta za kukavice i preosjetljive…



    16
    13

    3
  6. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    što je čudno. najbolji vozači su silni egotriperi te im je karakter zakinut u nekoj drugoj dimenziji, to vidimo kod luje, to vidimo sad i kod maxa koji je sazrio u vožnji ali nije sazrio u čovječnosti. treba ga samo dobro osudit i izvrijeđat i poklopit da shvati da nije na vrhu svijeta i da mora razmislit prije nego što progovori. To je tipična faza odrastanja. uspješan je vozač pa je zabrijo da zna sve. a nezna. Na stranu priča o gladijatorstvu koju podržavam, svi želimo gladijatore i oni sami preuzimaju rizik. ali isto tako treba imati takta kod izjava.


    0
    -5

    5
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Takta kod izjava ? Politička korektnost ? Da se pazi da se ne uvrijedi neki snowflake sa twittera ? Zašto ? Ako ćeš tako onda će svi vozači pričati kao Hamilton u kameru. To je ono što želiš? Političke kamilica izjave za političko korektne gledatelje. Neka se nose svi u 3 lijeve. Dapače treba netko tko će reći što ih ide. Dobro baš ne kao Zdravko Maminjo, ali bez dlake na jeziku.



      11
      5

      6
  7. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Imola 1.5.1994. je odvožena do kraja iako je Senna poginuo u 5. krugu i iako je dan ranije poginuo Rtazenberg.
    Shit happens.



    14
    13

    1
  8. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Max se pokušava učiniti što više antipatičnim. I ide mu jako dobro…



    8
    2

    6
  9. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Đilkoš.



    3
    1

    2
  10. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Stravicna nesreca, stravican prizor i ona neugodna jeza prolazila je kroz svakoga tko je vidio ovu nesrecu za vrijeme utrke. Nevjerojatno je tanka granica izmedu trenutka u kojem imamo jedan klasicni prizor kojeg gledamo svakog vikenda, a onda “tihi kaos” kada hladan znoj pada sa cela, a puls dosegne troznamenkaste brojeve kao da mi sjedimo u tom bolidu, a ne u naslonjacu tisuce kilometara daleko. Najgori su ti trenutci kada nadolazecih 120 sekundi prode sporije nego cijela utrka, a kamere mudro zaobilaze ono zbog cega je cijeli svijet na iglama. Potom, onako iznenada, Grosjeanov lik na zadnjem sjedistu medicinskog automobila i osjecaj kako tisuce tona tezak teret pada s tvoga tijela. Neprocjenjivo. Govorim ovo samo kao primjer kako su neki od nas iz svojih naslonjaca prozivjeli tih nekoliko minuta s pocetka VN Bahreina pa bi bilo interesantno barem na trenutak saznati kako su to prozivjeli 19 vozaca na putu za pit lane pod crvenom zastavom. Ne krivim nikoga tko je imao instinkt da u 3. krugu parkira svoj bolid i smiri vrucu glavu na nekom mirnom mjestu, ali moram reci kako Max nije nista pogrijesio. Vratit cu se u proslost za koju ja znam. Zbog svih okolnosti ostalo je po strani (i treba), ali jucer je Grosjeanova greska vrlo lako mogla povuci i Kvyata u scenarij kojega, hvala Bogu, nismo vidjeli. Zbog slicne stvari dogodio se kaos na VN Belgije 2012. kada su Hamilton ili Alonso vrlo lako mogli ostati bez glave. Potom, Australija 2016. i pored ovoga jucer, najveca nesreca u novije vrijeme F1 bez stradalih. Utrka je nastavljena. Spomenut ce netko crni vikend s Japana 2014., no valja uzeti u obzir da je tada bilo svega nekoliko krugova do kraja, a vremenske prilike katastrofalne pa je, stoga, zaustavljanje utrke bila logicna odluka. Mozda ekstreman primjer je svakako i Imola 1994. Barichello slomljene noge, preminuli Ratzenberger i strasan kaos na samome startu utrke, a vikend je nastavljen dalje. Svega nekoliko krugova kasnije svijet ostaje bez jednog od najvecih vozaca svih vremena, a utrka se nastavlja. Jos fascinantnije od samog nastavka vikenda/utrke jest odrzavanje pobjednicke ceremonije na samome kraju. Gledajuci situaciju s takvog gledista potpuno je razumljiv i Maxov “show must go on” stav i u neku ruku se slazem s time. Koliko je meni poznato vozaci pa i sami timovi imaju pravo povuci se iz utrke u stilu Laude na VN Japana 1976. a ja osobno ne bih nikoga krivio da je tako i odlucio. Svake sekunde svakoga kruga zivot je na kocki tim ljudima, a njihovo najvece oruzje jest njihova psiha. Kada bi bilo kome od njih um bio previse slab da se nosi s tim pritiskom mislim da bi prizori bili negledljivi. Trenutci kao jucer su ono sto pokazuje sto se nalazi ispod povrsine onoga sto mi nazivamo “dosadnom utrkom i sportom”. Osobno sam misljenja kako se sve dogada s nekim razlogom te su neke stvari stvari neizbjezne. Govoreci o sigurnosti cesto sam govorio kako je Formula 1 jedan od najopasnijih sportova u svijetu. Zbog estetskih razloga i cestih polemika bio sam u manjoj mjeri protivnik “Halo” sistema, sistema bez kojeg bismo jucer ostali bez fantasticnog vozaca i oca troje djece, a od samog uvodenja bez jos 1 ili 2 vozaca. Bilo bi lijepo kada se ovakva scena vise nikada ne bi ponovila, a scenarij s VN Bahreina 2020. ostao u povijesti samo kao jos jedan korak k boljoj sigurnosti. Nadam se Romainu na VN Abu Dhabija.



    7
    6

    1
    • Lewis Hamilton 44
      Berislav Donator Prikaži

      Sve pet. Odlično sročen komentar. Možda je, nehotice, nešto preskočeno a vjerujem da su mnogi ovdje baš poradi tog detalja bili osupnuti Maxovom rečenicom. Radi se o slijedečem o osječaju da je ta rečenica izrečena gotovo besčutnom hladnočom. Vjerujem da na ovoj kugli, koju zovemo ‘Zemlja’, ima ogroman broj ljudi koji su se našli u sličnim situacijama pa su nakon takve ili slične rečenice osijetili potrebu da se “ugrizu za jezik”, svijesni što su izgovorili. Imam osječaj da Max ne spada među te i takve ljude.



      6
      4

      2
  11. PetarAMG Prikaži

    Ovaj je rekao ovo, onaj je rekao ono. Tko je što rekao, kako je intonirao, ako je pisao jel gramatički točno.

    Dramatiziranje.



    2
    -2

    4
  12. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Da, kad se njemu takvo nesto desi, onda ce shvatiti



    2
    1

    1
  13. Sebastian Vettel
    Black Horse Prikaži

    Mali Max je potpuno u pravu. Daleko od toga što mi je najomraženiji vozač i što mi se dosta dugo nije sviđao njegov stil vožnje ali oni su tamo da bi se utrkivali. Oni su tamo upravo zato što su spremni riskirati više od nas običnih ljudi. Toga je svjestan nsvatko tko je ikada vozio voše od 150 na sat kada ti adrenalin šiklja. Druga stvar da mu se nešto ozbiljnije dogodilo. Da je bio u životnoj opasnosti i neizvjesnosti hoće li ostati živ ili ne. Ovako, čim je obznanjeno da je sve u redu, vozi dalje i šuti. Po meni je Kubicina nereća u SAD-U bila puno gora pa su normalno nastavili voziti…



    6
    3

    3
  14. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Taj mali majmun je stvarno bezosjećajno stvorenje ili se samo pravi frajerčina!!!!!!?????
    Po njegovom onda nije trebalo biti ni crvene zastave!
    Dok je cijeli grid pljeskao i veselio se kad je Romain izašao iz bolida, Max je sigurno nervozno hodao po pit lane-u vičući: “Ajde, idemo, sjedajte u bolide…..Ti tam gore pali zeleno….!!”
    Užas!



    5
    -2

    7
  15. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Vozili su Imolu kad su dvojica poginula, sto ne bi i sad. Ali Verstappen ne zna kad drzati jezik za zubima, kao da ne zivi u doba pahuljica.



    7
    4

    3
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Slažem se. Svima je bilo drago što je francuz preživio jer je izgledalo kao the end. Ali nakon toga sam bio spreman za gledanje utrke bez imalo beda. Bez neke drame i emocija.



      3
      3

      0
    • Ferrari
      vekinator Prikaži

      Samo zato jer su vozili ne znači da je to bilo i ispravno. Ako ti na utrci umre čovjek, i to jedan od najvećih, ako ne i najveći ikad tog sporta, pa barem mu pokažeš malo poštovanja i otkažeš utrku.



      1
      1

      0
  16. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Razmišljanje bi bilo isto i da nisu osigurali titule?
    Malo sutra. Mislim da je Max odreagirao u tom kontekstu.
    Mercedes je prepun toplih i obazrivih ljudi. Btw sta je bilo sa političkim zatvorenicima?

    Udarim sebi minus jer uopste razmišljam o ovome. ?



    8
    7

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.