Vettel: Zaštitne ograde u Formuli 1 ne bi smjele tako puknuti

Izdvojeno

VN Bahreina je bila jedna od utrka koju je već u prvom krugu obilježila strašna nesreća. Na izlasku iz zavoja broj 3, nakon kontakta sa Daniilom Kvyatom, Romain Grosjean se pri velikoj brzini zabio u zaštitnu ogradu završivši u plamenu.

No, nakon nekoliko sekundi Romain je uspio iskočiti iz gorećeg bolida te je ubrzo stiglo i medicinsko osoblje koje mu je pripomoglo da stigne do medicinskog automobila. Nakon toga je prebačen u bolnicu zbog sumnji na slomljeno rebro i opekline u području gležnjeva i ruku.

Nakon nesreće, dužnosnici iz Formule 1 i FIA-e su kazali da će se napraviti dodatne istrage kako bi se mogli iznijeti točni podaci zbog čega je došlo do takve nesreće. Sebastian Vettel je rekao kako ga brine to što je bolid uspio probiti zaštitnu ogradu.

“Nisam baš puno gledao slike, jer nisam htio, ali glavno je da se on izvukao.”

“Ne znam kako, da budem iskren, ali očito zaštitna ograda ne bi smjela tako propasti. Dobro je što su automobili sigurniji nego u prošlosti, ali zaštitna ograda ne bi smjela propasti i automobil se ne bi trebao zapaliti na taj način.”

“Puno je mjera predostrožnosti da se ne zapali, pa ne znam što se tamo dogodilo. Teško je reći u ovoj fazi, ali glavno je da se izvukao.”

Sebastian Vettel

Jedno je sasvim sigurno: “halo” je spasio život Romainu Grosjeanu. S obzirom da se zabio točno u sredinu ograde, halo je Grosjeana poštedio ozljeda glave. S time se složio i George Russell, koji je rekao da je siguran kako bi priča imala drugi ishod da nije bilo halo-a. Mnogo vozača se složilo sa time da je nesreća bila katastrofalna te su izrazili olakšanje kada su vidjeli kako Grosjean preskače ogradu. Jedan od vozača koji su bili jako zabrinuti je bio Charles Leclerc. Nakon što je vidio nesreću u retrovizoru, stalno je tražio svoju momčad da mu potvrde je li Grosjean u redu:

“Vidio sam to uživo i odmah sam pozvao momčad na radio, bio sam jako zabrinut.”

“Ako čujete moje radio poruke, očito sam samo želio dobiti dobru vijest da je Romain u redu. Nakon dolaska u zavoj broj 9, još uvijek nisam imao vijesti, a vidio sam i požar, pa sam počeo jako brinuti.”

“Ali srećom, mislim da je dobro. Ne znam koliko je dobro, recimo, ali dobra stvar je što je iskočio iz automobila.”

“Nevjerojatno je. Ako vidite nesreću, bojao sam se povjerovati da je iskočio iz automobila, pa čestitam dečkima koji se brinu za sigurnost automobila.”

Charles Leclerc

Odgovor

15 komentara

  1. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Te zaštitne ograde su iste (barem koliko sam mogao vidjeti na tv-u) ko naše bankine uz cestu….zar ne?!
    Npr. kad se kod nas voziš od sv. Roka prema Obrovcu, ipak se osjećaš bar malo zaštićeno uz te ograde….s obzirom da je uz cestu litica!

    E sad, što se izdržljivosti ograda tiče:
    1. Ja sam mislio da su te ograde daleko čvršće!!!!!!
    2. To što je Romain probio ogradu – možda je i dobro…..hoću reći – vjerojatno bi bilo “drugačije” po njega da je ograda ostala čitava jer bi bilo ko zabijanje u zid.

    Tako da nisam 100% siguran dali ograde trebaju biti ko zidovi čvrste, nego da budu više kao “zaustavljači”????!!!!

    Uglavnom – FIA će imati o ćemu razmišljati i nadam se da će naći neko SJAJNO rješenje poput halo-a!



    12
    12

    0
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Ograda nije cjelina, sastavljena je iz 2,3,4 paralelna dijela izmedju 2 stupa u zemlji.. Bolid je poprilicno “siljast”, tezak i brz a kut udara je bio takav da je lakse probit nesto sto nije iz jednog komada..
      Ako jesu kao cestovne odbojne ograde onda je poprilicno cvrsta, davno sam to montira na novoj dionici autoputa u Slavoniji i Libiji..
      U Svedskoj cesto vidim XY celicnih sajli Φ8 naspanatih kroz stupice uz cestu umjesto ovakvih odbojnika..
      Nesreca je porpilicno bizarana i mislim da nije do ograde, ona je ok..
      Jedino rjesenje je svagdje stavit gume ili one pjenaste kocke ( ne mogu se sjetit imena)ali bas svagdje..
      Reci cemo mozda da je to previse ali evo, izletavanje se dogodilo na mjestu na kojem se to bas i ne dogadja… Jbg



      4
      4

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Bilo bi dobro da se samo savila i time ublažila udarac, a da nije došlo do pucanja.
      Što se tiče zaštite na običnim cestama, teško da će se neko u njih zabiti sa preko 200 km/h.



      1
      1

      0
    • Ross Brawn
      Tuzlaensis Prikaži

      Te bankine uz naše ceste su dizajnirane da amortizuju udarac, odnosno preusmjere i uspore vozilo do potpunog zaustavljanja. Eh sad, nisam siguran da im je baš mjesto i u F1 jer postoje i bolji načini za to, ali definitivno je bolje nego da se nalazio neki zid koji bi samo odbacio bolid.


      0
      0

      0
  2. PetarAMG Prikaži

    Ograda je amortizirala udarac. Pitanje je koliko i bi li udarqc u cvrstu ogradu tipa betonski zid za njega bo pogubno.



    1
    0

    1
  3. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    dobro je da je probio ogradu, da nije, možda bi ostao palačinka.
    nema tu baš pameti, odlično je da halo i zaštitna obleka toliko dobro funkcioniraju, nevjerojatni prizori.
    možda jednog dana kacige budu imale i zalihu kisika za par minuta u slučaju nezgoda, da se nemože desiti gušenje od plinova kakvo mu je prijetilo jučer da se nije dovoljno brzo izvukao..



    4
    4

    0
  4. lukarak Donator Prikaži

    Ta zona nije izletna zona i nije bilo guma. Kontra strana je imala gume. Bar su gume jeftine, mogli su to postaviti svuda, al opet, ovakva nesreca se moze dogoditi na bas svakom dijelu staze ako ides tako naglo mijenjati smjer kao sto je ovaj, a ne znam koliko je realno postaviti 10 kilometara guma na svaku stazu.


    0
    0

    0
  5. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Na forumu sam nakon nesreće napisao da će ove metalne ograde postati prošlost.
    Ne smije se desiti da se bolid zaglavi u ogradi.
    Da nije bilo halooa ograda bi mu možda odrubila glavu.


    0
    0

    0
  6. zimicb Prikaži

    Ne mogu se sad sjetiti točnih primjera, ali sjećam se da je bilo slučajeva na brdskim prvenstvima (hillclimb) da su vozači formula i onih raznih prototiva (bez haloa) znali stradati upravo zbog toga. Udarac u ogradu, koja se razdvojila i prignječila ih.


    0
    0

    0
  7. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Vrlo jednostavno… svaka staza koja ima metalne barijere jednostavno ih proglasiti tehnički neispravnim, i uvesti standard za sve racing staze takozvane ISS Foam-Filled Barriers . Zamjena potrgane barijere traje nevjerovatnih tri minute. Gotova priča.

    Pa nek se ralaju i zabijaju do mile volje.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.