VN Bahreina je bila jedna od utrka koju je već u prvom krugu obilježila strašna nesreća. Na izlasku iz zavoja broj 3, nakon kontakta sa Daniilom Kvyatom, Romain Grosjean se pri velikoj brzini zabio u zaštitnu ogradu završivši u plamenu.
No, nakon nekoliko sekundi Romain je uspio iskočiti iz gorećeg bolida te je ubrzo stiglo i medicinsko osoblje koje mu je pripomoglo da stigne do medicinskog automobila. Nakon toga je prebačen u bolnicu zbog sumnji na slomljeno rebro i opekline u području gležnjeva i ruku.
Nakon nesreće, dužnosnici iz Formule 1 i FIA-e su kazali da će se napraviti dodatne istrage kako bi se mogli iznijeti točni podaci zbog čega je došlo do takve nesreće. Sebastian Vettel je rekao kako ga brine to što je bolid uspio probiti zaštitnu ogradu.
“Nisam baš puno gledao slike, jer nisam htio, ali glavno je da se on izvukao.”
“Ne znam kako, da budem iskren, ali očito zaštitna ograda ne bi smjela tako propasti. Dobro je što su automobili sigurniji nego u prošlosti, ali zaštitna ograda ne bi smjela propasti i automobil se ne bi trebao zapaliti na taj način.”
“Puno je mjera predostrožnosti da se ne zapali, pa ne znam što se tamo dogodilo. Teško je reći u ovoj fazi, ali glavno je da se izvukao.”
Sebastian Vettel
Jedno je sasvim sigurno: “halo” je spasio život Romainu Grosjeanu. S obzirom da se zabio točno u sredinu ograde, halo je Grosjeana poštedio ozljeda glave. S time se složio i George Russell, koji je rekao da je siguran kako bi priča imala drugi ishod da nije bilo halo-a. Mnogo vozača se složilo sa time da je nesreća bila katastrofalna te su izrazili olakšanje kada su vidjeli kako Grosjean preskače ogradu. Jedan od vozača koji su bili jako zabrinuti je bio Charles Leclerc. Nakon što je vidio nesreću u retrovizoru, stalno je tražio svoju momčad da mu potvrde je li Grosjean u redu:
“Vidio sam to uživo i odmah sam pozvao momčad na radio, bio sam jako zabrinut.”
“Ako čujete moje radio poruke, očito sam samo želio dobiti dobru vijest da je Romain u redu. Nakon dolaska u zavoj broj 9, još uvijek nisam imao vijesti, a vidio sam i požar, pa sam počeo jako brinuti.”
“Ali srećom, mislim da je dobro. Ne znam koliko je dobro, recimo, ali dobra stvar je što je iskočio iz automobila.”
“Nevjerojatno je. Ako vidite nesreću, bojao sam se povjerovati da je iskočio iz automobila, pa čestitam dečkima koji se brinu za sigurnost automobila.”
Charles Leclerc
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Te zaštitne ograde su iste (barem koliko sam mogao vidjeti na tv-u) ko naše bankine uz cestu….zar ne?!
Npr. kad se kod nas voziš od sv. Roka prema Obrovcu, ipak se osjećaš bar malo zaštićeno uz te ograde….s obzirom da je uz cestu litica!
E sad, što se izdržljivosti ograda tiče:
1. Ja sam mislio da su te ograde daleko čvršće!!!!!!
2. To što je Romain probio ogradu – možda je i dobro…..hoću reći – vjerojatno bi bilo “drugačije” po njega da je ograda ostala čitava jer bi bilo ko zabijanje u zid.
Tako da nisam 100% siguran dali ograde trebaju biti ko zidovi čvrste, nego da budu više kao “zaustavljači”????!!!!
Uglavnom – FIA će imati o ćemu razmišljati i nadam se da će naći neko SJAJNO rješenje poput halo-a!
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ograda nije cjelina, sastavljena je iz 2,3,4 paralelna dijela izmedju 2 stupa u zemlji.. Bolid je poprilicno “siljast”, tezak i brz a kut udara je bio takav da je lakse probit nesto sto nije iz jednog komada..
Ako jesu kao cestovne odbojne ograde onda je poprilicno cvrsta, davno sam to montira na novoj dionici autoputa u Slavoniji i Libiji..
U Svedskoj cesto vidim XY celicnih sajli Φ8 naspanatih kroz stupice uz cestu umjesto ovakvih odbojnika..
Nesreca je porpilicno bizarana i mislim da nije do ograde, ona je ok..
Jedino rjesenje je svagdje stavit gume ili one pjenaste kocke ( ne mogu se sjetit imena)ali bas svagdje..
Reci cemo mozda da je to previse ali evo, izletavanje se dogodilo na mjestu na kojem se to bas i ne dogadja… Jbg
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Inače su izletne zone velike na svakoj stazi, ali ovdje se dogodila nesreća baš na dijelu koji ide prema cesti kao izlaz van. To je ta fora kada baš imaš putanju koja je najgora moguća. Kao mali Bianchi u onom zavoju. Mogao je otpasti bilo gdje, a lik ravno na onaj bager.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, slažem se sa svime što kažeš…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Problem je po meni to sto su bolidi siljati. Vidio sam negdje video testa gdje se bus zabije u ogradu, ne bas skroz okomito ali ne sad ono samo krajcanje, deformira je, izbaci iz lezista, ali ograda ostane spojena i kao nekakav pojas usmjerava i ispravlja smjer kretanja busa u sve paralelniji s ogradom.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Evo nasao slican video:
https://www.youtube.com/watch?v=nfAWq-wH88E
Zaustavlja i bus, je bilo na tom videu.
Ali problem je sto su horizontalni dijelovi previse slabo povezani da nesto moze uletiti unutra.
EDIT: evo i s busom
https://youtu.be/pE-b8fVDDvc
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bilo bi dobro da se samo savila i time ublažila udarac, a da nije došlo do pucanja.
Što se tiče zaštite na običnim cestama, teško da će se neko u njih zabiti sa preko 200 km/h.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Te bankine uz naše ceste su dizajnirane da amortizuju udarac, odnosno preusmjere i uspore vozilo do potpunog zaustavljanja. Eh sad, nisam siguran da im je baš mjesto i u F1 jer postoje i bolji načini za to, ali definitivno je bolje nego da se nalazio neki zid koji bi samo odbacio bolid.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ograda je amortizirala udarac. Pitanje je koliko i bi li udarqc u cvrstu ogradu tipa betonski zid za njega bo pogubno.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
dobro je da je probio ogradu, da nije, možda bi ostao palačinka.
nema tu baš pameti, odlično je da halo i zaštitna obleka toliko dobro funkcioniraju, nevjerojatni prizori.
možda jednog dana kacige budu imale i zalihu kisika za par minuta u slučaju nezgoda, da se nemože desiti gušenje od plinova kakvo mu je prijetilo jučer da se nije dovoljno brzo izvukao..
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ova opaska s kisikom je zapravo apsolutno genijalna.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ta zona nije izletna zona i nije bilo guma. Kontra strana je imala gume. Bar su gume jeftine, mogli su to postaviti svuda, al opet, ovakva nesreca se moze dogoditi na bas svakom dijelu staze ako ides tako naglo mijenjati smjer kao sto je ovaj, a ne znam koliko je realno postaviti 10 kilometara guma na svaku stazu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na forumu sam nakon nesreće napisao da će ove metalne ograde postati prošlost.
Ne smije se desiti da se bolid zaglavi u ogradi.
Da nije bilo halooa ograda bi mu možda odrubila glavu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu se sad sjetiti točnih primjera, ali sjećam se da je bilo slučajeva na brdskim prvenstvima (hillclimb) da su vozači formula i onih raznih prototiva (bez haloa) znali stradati upravo zbog toga. Udarac u ogradu, koja se razdvojila i prignječila ih.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vrlo jednostavno… svaka staza koja ima metalne barijere jednostavno ih proglasiti tehnički neispravnim, i uvesti standard za sve racing staze takozvane ISS Foam-Filled Barriers . Zamjena potrgane barijere traje nevjerovatnih tri minute. Gotova priča.
Pa nek se ralaju i zabijaju do mile volje.
0
0