Russell: VN Turske nije ono što čini Formulu 1

Izdvojeno

Cijeli vikend VN Turske bio je problematičan i pomalo čudan, kako za vozače tako i za momčadi. S obzirom na tek nedavnu obnovu staze u Istanbulu i činjenice da se nijedna serija (prije Formule 1) na tako svježe obnovljenoj stazi nije vozila, pojavili su se problemi sa prijanjanjem guma. Svemu tome je pridonijela i kiša, koja je znatno usporila stazu a samim time i vremena krugova u kvalifikacijama. Utrku su obilježili brojni spinovi različitih vozača.

Vozač Williamsa George Russell nije bio zadovoljan svojim plasmanom na 16. mjesto. Osim toga, opet je i drugi GP vikend u nizu imao pomalo sramotan sudar kad je razbio bolid na ulasku u boks, nešto zbog čega su mediji izrugivali Romaina Grosjean ne tako davno.

Rekao je kako je puno vremena gubio na zagrijavanju guma te dodao kako baš i nije uživao u vožnji kroz utrku.

“Vrijeme kruga varira od dvije do tri sekunde po krugu, svejedno rade li gume ili ne – to je nevjerojatno.”

“Ovaj vikend zapravo nije ono što čini Formulu 1. Siguran sam da je predstava izgledala sjajno i siguran sam da bih je volio gledati sa svog kauča od doma.”

“To je jednostavno bila lutrija za sve na stazi. Volim voziti u mokrim uvjetima, ali ovo je bilo sasvim nešto drugo.”

George Russell

Russell je rekao da je frustrirajuće što nije maksimaliziran potencijal najbržih automobila u povijesti F1 oko vraćanja na stazu Istanbul Park.

“Mislim da su svi bili tako uzbuđeni što su došli ovdje, a od prvog kruga na prvom slobodnom treningu jednostavno nismo imali apsolutno nikakvog gripa.”

“Najveći faktor, bez ikakve sumnje, bilo je novo obnavljanje. Koliko čujem i koliko razumijem, sve je to moralo biti učinjeno u zadnji trenutak, a turska korporacija ili tko god je pokrenuo utrku odradio je zaista dobar posao da sve odradi na vrijeme. Usprkos tome što je radove odgađalo stvarno loše vrijeme.”

“Bilo je to poput vožnje na ledu. Mislim da niti jedan vozač nije uživao u tim uvjetima.”

George Russell

Na pitanje o uživanju fanova Formule 1 u ovakvoj spektakularnoj i nepredvidljivoj utrci, Russell je rekao da Formula 1 nije sport u kojem se događa kaos i pokolj, već da je to sport sa najboljim vozačima i momčadima koji na najboljim stazama pokazuju ono što umiju. Na kraju je dodao kako vikend VN Turske definitivno nije zasjao u takvom svjetlu.


Odgovor

24 komentara

  1. Mclaren
    kimi-f1 Prikaži

    Ja sam uživao… osim u tome što je Lewis nekako opet uspio pobjediti.



    23
    18

    5
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Brundle je dobro rekao u prijenosu. Treba bolidima poskidati pola downforce-a što ga sad imaju i uvelike smanjit težinu bolida pa nek malo vozači razmišljaju kroz zavoje. Manje gripa, manja brzina, bolje utrkivanje. A ne da mi vrhunac vikenda bude neko rušenje PP rekorda, a onda u nedjelju gledam utrku sa 5 pretjecanja i vozačima kako pizde da ne mogu pratiti ovog ispred.



    28
    28

    0
  3. Nando
    Lux Prikaži

    Istina. F1 je u tako bajnom stanju da vozači sposobni, talentirani i prilagodljivi ko Bottas osvajaju pole positione.
    Mislim da je ova utrka pokazala razliku između vozača koji su brzi i onih koji su zbilja najbolji/najkompletnijih na gridu. Jasno se vidjelo tko je trenutno najbolji vozač, a vidjeli smo i mlade koji idu u utrku kako treba (Leclerc, Sainz… ), a ne da stišću ko da nema sutra pa onda padnu ko kamen u poretku (Stroll, Verstappen, Albon…).



    12
    10

    2
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Verstappen je vozio dosta dobro i vidi se da vlada autom u ovakvim uvjetima, ali ne zato vlada sa svojim ponašanjem i temperamentom. Stroll s druge strane kao da ima napade panike, što je drukčiji problem, ali sa istim rezultatom.
      Hamilton i Vettel, a bome i Perez su pokazali kako iskustvo i hladna glava pomažu u ovim situacijama.
      S druge strane su oni koji jednostavno nisu za kišne uvjete. Nekad je to bio Massa, a sad se nisu iskazali Bottas, a bome ni Russel, koliko god ga komentatori hvalili.
      Za Gaslyja, Kimija i Riccija nisam siguran jesu li mogli više. U početku sam mislio da da, ali na kraju nije ispalo tako…



      16
      15

      1
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Jbga, svi nešto pominju Massu i njegov ringišpil na VN VB 2008, a previđaju da je čovjek sasvim uredno vozio po kiši. Nikakav rainmaster, ali daleko od očajnog, kakvog ga se predstavlja.
        Imao je i nekih izvrsnih vožnji po kiši, npr. Brazil 2008. ili ona odlična borba sa Kubicom na VN Japana 2007. kada su se naganjali i “gurkali” čitav krug (ok, završili 5. i 6. čini mi se, ali odlična borba za pogledati, BTW primjer za pokazati po kakvim neprilikama se vozilo i kako se NIJE kažnjavalo za ono što se ne bi trebalo kažnjavati), itd…..
        Meni recimo Kimi nije ništa bolji vozač po kiši/mokrome od Masse.

        Pa ni veliki Profesor Prost nije nikako bio sa kišom na “ti”.

        Uglavnom, Bottas nije “papučar i papak” zbog ovih 6 spinova od jučer. To je samo kap koja je prelila odveć punu čašu.
        Druge su stvari u pitanju.

        A bome i Russell je posljednje dvije trke ispadao smiješan, na stranu kvalitet bolida kojeg vozi. Nedostojno (valjda) takvog talenta.



        22
        21

        1
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          A istina to za Massu, kad ti se priljepi etiketa teško je to skinut.
          Iako nije lako odvozit dobro po kiši kad se uspoređuješ sa Schummacherom.
          Vjerojatno nešto slično čeka i Bottasa.



          10
          10

          0
      • Crnipetarpogani Prikaži

        Nije li se verstapen o krenuo preko nekoliko puta?



        4
        4

        0
      • avalon Prikaži

        drv … “Stroll s druge strane kao da ima napade panike” nisam ga “veliča” kad je u još gorim meteo uvjetima ostvarija PP pa ga ne branim na tvoju “opasku” o napadima panike no …. največa navala adrenalina/”panike” je za vozače sam start . tu di je “najgušći” moment LS nije paničarija zar ne ? u 35 krugova “paničar” je vodija 32 kruga ( 55 % trke ) , a panika ga je uhvatila posli izmjene guma kad je neposredno poslje izlaska na stazu ( P4 ) javija nakon nekoliko krugova da se “javlja” graning guma . čak i tada je pokušava suprostavit se nekim koji su ga preticali . na startu sa maxom uz njega LS nije paničarija ali kad je posli izmjene guma na stazu izaša na P 4 sa sebom iza leđa ( koji btw do ove trke je bija totalno van forme ) počeja je paničarit … ma da , ima logike . “Hamilton i Vettel, a bome i Perez su pokazali kako iskustvo i hladna glava pomažu u ovim situacijama.” stoji ali i “paničar” je u nekim “težim” trkama , a s obzirom na uvjete pokaza usprkos neiskustvu da ima hladnu glavu ;) massa je u brazilu 2008. pokaza da kad i ako mu treba zna odvozit do pobjede . a kad već spominješ russella , gasly – a ,kimija , ricciarda da nisu i oni podlegli napadima panike ka i LS pa odatle loši rezultati ? :) :) :)



        2
        2

        0
    • avalon Prikaži

      Lux…. ” … vidjeli smo i mlade koji idu u utrku kako treba (Leclerc, Sainz… ), a ne da stišću ko da nema sutra pa onda padnu ko kamen u poretku (Stroll, Verstappen, Albon…).” prvo da se osvrnem na ovo tj po tebi one koji stišću ka da nema sutra , a onda padnu ka kamen poretku . LS je među onima koji su pritiskali pa pali ka kamen ? trka se vozila 58 krugova , a u 35 “početnih” ( oko 60 % trke ) LS je vodija 32 kruga ( 55 % odvožene trke ) . meni ne izgleda da je ovo stiskanje ka da nema sutra , više mi izgleda ka jako dobro doziranje “stiskanja” di je LS održava svoju prednost pred 2. perezom od 4+ do otprilike 6 s u nekim momentima . posli izmjene guma u 36. krugu nekoliko krugova posli javija je pitu ima problema sa graningom i posli toga počeja padat u poredku iako se usprkos problemima sa gumama pokušava odupirati onima koji su ga preticali šta je po meni bilo vrlo srčano s obzirom na stanje guma i uvjete na stazi . ne znam za tebe , ostale no znam da bi se katkad vozači neposreno posli izmjene guma znali žalit na tek stavljene gume tj njihovo loše “ponašanje” . max … minja je gume u 43. krugu i valjda je zbog toga vidija šansu da ugrozi , pretekne pereza kojem su tada gume bile stare 33 i lewisa koji je minja gume u 8. krugu ( 35 krugova stare ) i u tome pretjera . albonu je ovo bila šansa ( do 33. kruga je vozija na P 3 ) opstane u RB pa možda odatle greške . mladi koji su išli u trci kako treba su po meni carlos koji je za razliku od CL ima odličan start tj sa P 15 u prvom krugu na P 9 i odvozija odličnu trku , “letija” stazom kako je primjetija brundle . CL je možda “zahvaljujući” lošem startu ( sa P 12 prvih 6 krugova vozija na P 14 da bi u 7. bija na P 19 ) krenija u trku “kako treba” . to ga je koštalo “ispravljanja” lošeg starta , srićom , to je odlično ( adekvatno svom talentu ) uradija da bi na kraju možda zbog prevelike želje , ambicije napravija grešku ( vidi max ;) ) i za tek 0,5 s uspija sačuvat P 4 ispred budućeg kolege carlosa . ova trka je pokazala potencijal nekih mladih vozača u teškim uvjetima tj po meni strolla ( nije prvi jer mi je drag nego zato šta je 55 % trke vodija ) , carlosa , kolege mu norrisa , maxa koji je odlično odvozija no želja ga je “odvela” u grešku ka i leclerca na kraju trke . pa ni “otpisani” albon , s obzirom na pritisak “opstanka” u RB možda i F 1 , a neiskustvo je ima solidnu izvedbu na ovakvoj stazi . u razliku između vozača koji su brzi i onih koji su zbilja najbolji/najkompletnijih na gridu ne bi ulazija jer oni koji su najbolji su najbolji baš zbog toga jer su i brzi zar ne ? ;) a najkompletniji ? buttona nisu smatrali ni najboljim , najkompletnijim ali u ovakvim uvjetima je dokaziva da se odlično snalazija , prilagođava . iskustvo je bitan faktor ( sitimo se npr vožnje neiskusnog LH u brazilu 2008. kad je u sličnim uvjetima jedva za bod “uzeja” prvenstvo ispred masse ) i zato jako poštujem plasmane mladaca kojima ovakvih iskustava nedostaje …


      0
      0

      0
  4. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Meni je utka bila poprilično zanimljiva. Iz sekunde u sekundu se nešto događa i do valjda 60% utrke nismo znali tko će biti na postolju. Nakon nekoliko godina prvi put vidim da se vozači muče i da zarađuju plaću. Ja sam više za ono da razliku napravi vozač a ne bolid ali kako tehnologija ide naprijed, ne vjerujem da će krenuti u meni željenom smjeru. Kakva god sljedeća godina bila, uvjeren sam da će biti bolja



    11
    11

    0
  5. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Uživao sam, ovo treba F1, samo malo promijenite podij i bit će još i bolje



    1
    1

    0
  6. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Svi govore kako u takvim uvjetima vozač čini razliku, a ne bolid.
    Ja se ne bih složio, dva primjera s utrke u Turskoj: Ricciardo i Ocon, a zatim Vettel i Leclerc. U oba slučaja je razlika u plasmanu u prvom krugu bila ogromna, a isto tako u oba slučaja su vozači iz iste momčadi završili jedan iza drugog u poretku na kraju.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.