F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

6 stvari koje smo naučili na VN Portugala

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

1. Hamilton će ići preko 100

“Ono što Lewis kontinuirano uspijeva ostvariti poput Herkula je nevjerojatan doseg za bilo koji sport i bilo kojeg sportaša u povijesti.” – tvrdi Martin Brundle. S druge strane, Lando Norris je nešto manje oduševljen i kaže da bi Lewisov bolid trebao pobjeđivati svakog vikenda jer se bori protiv jednog ili dva vozača. Kojoj god da ste opciji bliži – svima je jasno da je Mercedes liga za sebe i utrku mogu izgubiti samo u izvanrednim okolnostima. Većina drugih ekipa stisnula se u par desetinki sekunde, dok su u Mercedesu toliko pametniji i sposobniji da najčešće imaju i preko pola sekunde zone komfora. U takvoj konstelaciji snaga – nije nikakav šok da je Lewis došao do 92. pobjede. Doći će i do stote, a ako Mercedes iduće tri-četiri sezone nastavi ovom formom – može i do 150.

Uspjeh se mora cijeniti jer, iako lakši nego drugima, nikome nije lagan za ostvariti. Međutim, problem za sve koji prate F1 osim njegovih navijača leži u tome da brojevi malo koga uzbuđuju. Na rekordu treba čestitati jer nije čovjek kriv što praktički nema konkurencije, ali se vjerojatno možemo složiti da bi Lewisov talent bilo puno ljepše gledati da ipak ima nekakvu konkurenciju. Bilo kakvu. Ovako – Hamilton zna da u prvom krugu može propustiti Sainza, Bottasa, Verstappena; može propustiti cijeli grid dok se gume ne zagriju. Onda će u idućih par krugova vratiti pozicije natrag i doći na drugo mjesto, kružiti iza Bottasa oko DRS udaljenosti i jednom kad ga zaobiđe – otići na +20 do kraja utrke. Kapa dolje, čestitka, i laku noć.

2. Bottas ne može ništa učiniti po tom pitanju

Nije Bottasov problem što je izgubio pole position, nije problem ni što je pogriješio na VN Eifela i izgubio vodstvo. Čak nije problem ni to što ga je Hamilton i prekjučer prestigao na stazi. Njegov najveći problem je taj što ga je Lewis ponizio. Više ama baš nitko ne vjeruje da Finac može ozbiljnije priprijetiti, a toga je dobro svjestan i Hamilton. Štoviše, kad Bottas napravi nekakav dobar potez – Hamilton ga pohvali. Kao što vi pohvalite svoje dijete jednom kad vam gurne loptu kroz noge.

Dok mnogi misle da Bottasa nije briga jer ionako prima dobru lovu i uživa u životu, naravno da sportaš u njemu ne može podnijeti takav rasplet situacije. Šteta što nema izbora. Ili će ostati u Mercedesu, u tom bolidu druge klase pokupiti još koju pobjedu i na listi rekorda možda doći negdje do Coultharda ili Masse; ili će okušati sreću u nekoj drugoj ekipi. Imati devet pobjeda u tri sezone s Mercedesom (toliko Nico Rosberg ima samo 2016. godine) – govori sasvim dovoljno.

3. Albon je s razlogom dobio otkaz iz Red Bulla

Simpatični Alex Albon gotovo sigurno vozi svoje posljednje kilometre u Formuli 1. Gledali smo s optimizmom na njegovu budućnost, nadali se da će pokazati nešto kad je preseljen iz Toro Rossa u Red Bull jer se ipak u Formuli 2 u poretku motao negdje oko Russella i Norrisa, ali izgleda da to i nije neka referenca. Albon je već jednom dobio nogu od Red Bulla jer su procijenili da tad šesnaestogodišnjak nije kalibar za najviše rezultate, a sad se pokazuje da su bili u krivu. Nije kalibar ni za osrednje rezultate. Dosad su ga znali izvući Maxovi pehovi ili poneki sigurnosni automobil pa bi zaostatak od +30, +40s izgledao onako, loše. Sad je u čistoj utrci zaostao za puni krug, a to više nije samo loše…

4. Perez zaslužuje vozačko mjesto 2021.

Iako je Nico Hulkenberg još uvijek jedan od glavnih kandidata za mjesto Red Bulla, šaputanja među novinarima kažu da je prednost sad na strani Sergija Pereza. On je na prošloj utrci pokazao sjajan tempo i sa uvjerljivo zadnjeg mjesta s ogromnim zaostatkom uspio doći do 7. pozicije u cilju, i to bez sigurnosnog automobila. Nije baš zgodno da je pad na začelje prouzročio sudar baš s Red Bullovim bolidom, ali to se možda može i zaboraviti. U teškim uvjetima na novoj stazi spasio je što se spasiti dalo za Racing Point.

5. Trkaće staze ipak ne moraju biti tilkedromi

Zvijezda vikenda je Lewis Hamilton, ali ne bi to bilo to da atmosferu nije priredila fantastična staza u Portugalu. Godinama slušamo kako je za puno pretjecanja potreban jedan pravac od barem osam kilometara nakon čega treba obavezno postaviti “hairpin”. Osim toga, ogromne asfaltirane zone su nažalost nužnost zbog sigurnosnih uvjeta. Nadalje, širina staze u svakom dijelu mora biti barem 8 metara kako bi jedan pored drugog mogli nanizati pola bolida s grida. Eto, ako Tilke pod tim uvjetima složi stazu – vidjet ćemo hrpu pretjecanja i svi ćemo biti sretni. Nikom nije palo na pamet da navijači ne žele nužno gledati pretjecanja nego borbe. Zaobilaženja ne zanimaju baš nikoga. Portugal je old-school staza, isto kao Mugello, isto kao Imola. I gle čuda – pruža dobre utrke. Tko bi rekao…

6. Gasly vozi za karijeru

Pierre Gasly ove je sezone proveo skoro jednako krugova u vodstvu utrke kao Red Bull. Dobro, nije u redu to postaviti na taj način, ali je svejedno zanimljivo. U Portugalu je završio na petom mjestu, i to potpuno zasluženo. Borio se, napadao, pretjecao, odustajao od pretjecanja kad je trebalo, i oglas o svojim uslugama postavio prilično visoko. Glasine kažu da bi vrlo lako mogao put Renaulta (Alpinea) umjesto Estebana Ocona, a navodno je čak i Ocon nazvao Alaina Prosta da ga malo ispita ima li istine u tome. Prost je na sve to odgovorio da ne zna tko širi takve stvari i što se njega tiče – da je čuo kako Esteban Ocon ide put Red Bulla. Nije mi zvučalo vjerojatno, ali nakon takvog “deflekcija much?” odgovora od strane Prosta – možda ipak ima nešto u tome.

Podrži nas

Naš zadnji donator je:   HarKl.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3397 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži
    Reakcija "Bono" za ponavljanje iritantne parole

    Čudno. Ništa o Vettelu.



    6

    26
  2. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Ja mislim sa je izglednije da Albona vrate u AT, a Kvyatu daju nogu. Vidio se na primjeru Gaslya da ne treba nekoga odbaciti zbog jedne loše sezone kraj Maxa. S druge strane Kvyat nije ništa više pokazao kraj Gaslya, a Albon je marketinški puno zanimljiviji.



    15

    2
  3. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Perezov sudar s Maxom je bio poklon.
    Riješio se Softa i pokazao kakvu brzinu RP zapravo ima. Prelagano se probijao kroz poredak u manirima Ferrarija, Merca i Verstappen kad su startali sa nižih pozicija. Ali eto RP ga je odlučio staviti na S zadnjih 20 krugova, što mi je redikukozno.
    Nakon toga Renault isto radi s Oconom a mogli su vidjeli da se Perez muči s gumama. A i naravno da zasluzuje mjesto na gridu to nije opće sporno.



    6

    0
  4. Jedva čekam 2025. vidjeti Lewisovu 200. pobjedu.



    2

    4
  5. Williams Sinek Prikaži

    znas da je staza odlicna kad i na onboardu mozes upiti brzinu zavoja i bolesnu elevaciju, pravo osvjezenje od hipodroma kojima je kalendar inace natrpan

    bottas je najbolje vozio i uzivao dok je bio underdog, sve nakon toga je za njega preveliki teret



    8

    0
  6. U potpunosti dijelim mišljenje autora kolumne, ne bih promijenio ni jedno slovo.
    Staza u Portugalu je fantasticna i šteta što nece ostati u kalendaru kad prodje ova virusna pošast kao ni druge “prirodne” staze.



    4

    0
  7. Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

    Što se tiče malo iskusnijih vozača, postoji šansa da je zapravo Perez trenutno blizu svog peak performance -a, jer kao i u drugim sportovima moguće je da netko dostigne svoj peak u kasnijim godinama… Tako da se nadam da će ga RB uzeti, jer im treba iskustvo, a sigurno će Perez imati itekakvu motivaciju kad sjedne u konkurentan bolid.

    Što se Lewisa tiče, meni se ne čini da će ostati još dugo, makar želim da ostane… Jer iako smo vidjeli kako obara rekorde, mislim da on ima još toliko toga pokazati jer je genijalan vozač, a vjerojatno i njemu bi bilo draže da pobjedi u težim trkama…

    Bottas ima šansu samo ako Hamilton bude imao mnogo loše sreće ili drastičan pad forme, iako je brz, jednostavno je Lewis bolji u trci, taktički i mentalno to odrađuje savršeno, a Mercedes kao tim ne želi više situaciju kao s Rosbergom pa jednostavno teško može Bottas tu nešto učiniti u smislu ekstremne borbe protiv Lewisa.

    Albon mislim da je dobar vozač, ne treba ova situacija iz RB-a biti toliko mjerilo, jer je isto prošao Gasly pa vidi ga sad. Jednostavno nije Albon za to mjesto u RB-u, on bi mogao nazad u AT. A Kvjat se nekako izgubio ali nadam se da će naći mjesto u F1, jer leži negdje u njemu odličan vozač.



    2

    1
HrvatskiEnglish