U sedmoj godini pravila: Tombazis napokon priznao da FIA teško može pratiti legalnost pogonskih jedinica

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 godina 2 min 32 komentara

x1

U sedmoj godini turbohibridne ere FIA-in tehnički direktor Nikolas Tombazis priznaje da vladajuće tijelo još uvijek ima problema oko provjere legalnosti pogonskih jedinica.

Kroz ovih sedam godina izdan je velik broj tehničkih direktiva koje bi trebale osigurati da ekipe funkcioniraju u skladu s pravilnikom, a posljednja od njih bila je ona o zabrani promjene režima rada motora.

No, Tombazis priznaje da bi FIA teško utvrdila legalnost onog što ekipa radi, pa čak i ako vozač u svakom krugu mijenja postavke motora.

“Nažalost, nije to više jednostavno kao u eri V8 motora.”

“Tamo smo samo trebali osigurati da se održi maksimalna brzina, da su dimenzije motora ispravne i da specifikacija goriva odgovara pravilima.”

“Problem s trenutnim pogonskim jedinicama je u tome što bi hardver mogao biti potpuno legalan, ali da se upravlja ilegalno.”

“Kako bismo to pratili konstantno moramo pratiti bezbroj parametara putem sotfvera, signala i senzora tijekom vožnje.”

“Ako vozač promijeni postavke motora u svakom krugu postaje teško provjeravati operacije pogonske jedinice u svakom krugu kako bismo osigurali da se pravila poštuju.”

“Posebno je to teško u neobičnim trenucima u utrci poput kruga prije zaustavljanja u boksu ili tijekom pretjecanja.”

Tombazis je dao primjer kako tehnička direktiva može biti uvedena kako bi zaštitila integritet sporta, ali se jako teško može osigurati legalnost:

“Ograničili smo potrošnju ulja na 0,3 litre na 100 kilometara kako bismo spriječili korištenje ulja u procesu izgaranja. Međutim, to ne mjerimo za cijelu distancu utrke nego nakon svakog kruga.”

“Zabranjeno je prijeći taj limit u kratkom periodu i onda štedjeti kasnije. Ako sad prebacujete kroz drukčije postavke motora – ekstremno je teško konstantno pratiti potrošnju ulja.”

Naravno, Tombazis obožava ovaj izazov:

“Da je naš posao ograničen samo na provjeru dužinu i širinu bolida – moj posao bi bio puno lakši, ali ne bi mi više bio ovako drag. S kompleksnošću dolazi izazov.”


Mišljenje autoraU kratkim crtama - Tombazis priznaje da već 7 godina u FIA-i ne znaju što rade.

Odgovor

32 komentara

  1. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Sami su sebi pucali u nogu uvođenjem ovih hibridnih jedinica gdje su si zakomplicirali život maksimalno. F1 mora biti ‘influencer’ i gurati tehnologiju dalje, ali kao što je već netko negdi na portalu napisao uvijek je pametnije 200 ljudi po momčadi nego FIA koja ih em nema kapaciteta sve popratiti, em nema znanje kao cijele ekipe.
    Hardver legalan, Softwer ne mogu shvatiti kako u kojem trenutku radi i što radi, Ferrarijev slučaj sumiran.



    12
    10

    2
  2. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Ne mogu ništa kontrolirati, ali Ferrari uvijek vara. Da im spomenem majku. Mercedes i Red Bull oličenje anđela ?!?!?!



    21
    14

    7
  3. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    U kratkim crtama – Tombazis priznaje da već 7 godina u FIA-i ne znaju što rade.

    I da se ne mogu igrati detektiva…..



    17
    16

    1
  4. antvra88 Prikaži

    Zato i je izdano onakvo priopćenje u vezi ferrarija jer izgleda da ni sami nisu sigurni u zakljucak



    12
    12

    0
  5. nico Prikaži

    znaci priznajes da u fia-i rade totalni debili,a vi bi nesto kontrolirali.dok god f1 vode klaunovi poput tebe,nikad to nece bit f1.



    7
    5

    2
  6. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Znaci Ferrari dobia po prstima i zabranili im a ovi neka rade sta oce…. Divno pa da su bar Ferrari ostavili na miru da imamo zanimljivu sezonu….



    11
    8

    3
  7. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži
    x1

    Ferrari ima šupka za šefa pa je pristao na nagodbu da odustane od motora. Trebao je tjerati mak na konac i reći dokažite da smo ilegalni.

    Ovo između ostaloga govori da ne znaju napisati pravila. Pišeš u pravila ono što možeš kontrolirati, a ne ono što se nadaš da ćeš moći. Dakle, zašto se bavimo potrošnjom ulja ili maksimalnim protokom goriva. Odredi koliko ulja smije u auto i koliko goriva i bok. Ne dozvoli dodatni tank s uljem, sve mora biti u karteru…Definiraj masu baterije – time ćeš definirati kapacitet, a ako netko napravi lakšu bateriju bit če dobro za auto industriju. Motor 1600ccm turbo. MGU-H i MGU-K po volji i želji….



    33
    30

    3
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      mislim da su i dokazali, a tajna nagodba je tu da se izbjegne sramota.



      7
      -7

      14
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Slažem se s tobom, ovo je suludo. Dovoljna su okvira pravila… Ako daš npr. 100 l goriva po trci, ne može netko trošiti toliko u 20 krugova a ostatak gurati bolid…



      3
      3

      0
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Nije problem (ne u ovom slučaju) u Fettarijevom šefu, već je problem što su u Ferrariju varali.
      I ja bih volio da su tjerali mak na konac i otišli na sud :chill:



      1
      -12

      13
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Kako znaš da su varali? Meni je puno logičnije da je Binotto kreten – konzistentno je s ostatkom upravljanja Ferrarijevom F1 momčadi.



        5
        5

        0
        • avalon Prikaži

          varali su , varali ali tako vješto da im niko nije moga dokazat varanje . a ako nije dokazano možda i nisu varali ? drago mi je šta ima onih koji viruju u ferrarievo varanje iako je FIA “pronašla” NULA dokaza . ali ko jbe dokaze , ljudi ( oni sa strane ) viruju u ono šta žele virovat , za njih ne vridi da je svak nevin dok mu se krivica ne dokaže . u “slučaju” ferrari FIA je dokazala NIŠTA ;) da sam bija na mistu binotta “pritiska” bi ih da dokažu ili odje*u … osim ako iza kulisa ima nešto šta niko osim “kontrolora” i tima ne zna . ovako ispada da je bez dokaza ferrarieva sezona ako ne uništena , a ono okrnjena jer i da imaju lansku PU sa ovakvom šasijom bi vjerovatno pušili samo … malo manje .



          5
          5

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Kako znam? Pa rekao je Todt da nisu mogli dokazati u onoj mjeri u kojoj su htjeli. Također je rekao da Ferrari ne dozvoljava da se objave detalji nagodbe.
          S obzirom da je čak i u nagodbi spomenut zviždač, meni nije teško sabrati dva i dva.
          Nagodba je tako teška, da sama po sebi dokazuje varanje.



          1
          -5

          6
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Naravno da Ferrari ne dozvoljava objavu svojeg intelektualnog vlasništva. To je jedina osnova po kojoj mogu nešto zabraniti.



          5
          4

          1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Nisam spominjao intelektualno vlasništvo.
          Oni čak ne daju da se objavi ni zašto je došlo do ove nagodbe.
          Ferrarijev motor prije i poslije nagodbe su nebo i zemlja u performansama.
          Zašto bi neko pristao na nagodbu, u kojoj se kaže da si kriv, ali nije se moglo dokazati, a sa tom nagodbom dobiješ motor umanjen za cca 100KS?
          Nisu imali izbora. Imali su opciju da biraju javnu sramotu ili tajnu sramotu. Uzeli su ono što manje boli.



          1
          -2

          3
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Malo manje mitomanije. Niko relevantan nije rekao da su krivi. To se može čuti samo od mitomana poput tebe. Za nagodbu postoji legalna opcija u pravilniku. Potpuno je logično da ne žele da se objavi taj neuspješni proces dokazivanja ilegalnosti od strane FiA-e, ako će to otkriti njihovo intelektualno vlasništvo. A FiA je sama priznala da nisu uspjeli dokazati ilegalnost. To su činjenice.
          Slabost Ferrarijevog ovogodišnjeg motora je zbog tehničkih direktiva, i nedovoljno vremena da se napravi približno jak motor prema novom pravilniku. Možda je FiA poslije tog neuspješnog dokazivanja ilegalnosti Ferrarijevog motora uvela dodatne direktive, koje su prisilile Ferrari da promijeni ono što su radili do tada. Ali to ga opet ne čini ilegalnim za prošlu godinu, kada te direktive nisu postojale u pravilniku. Isto kao što je do Monze bilo legalno koristiti modove motora…



          4
          4

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          @Pastor, mitomanija?
          Tebi i možda 1% navijača Ferrarija jedino nije jasno da je Ferrari žestoko kažnjen i da je kažnjen na način koji niko ne zna. I nije tačno da je kažnjen nakon direktiva, već nakon nagodbe. Nakon direktiva ste izgubili performanse, ali ste i dalje bili druga ili treća ekipa na gridu.
          Sad se ekipe sa Ferrarijevim motorima vozikaju na kraju reda u društvu sa Wiliamsom.
          Mitomanija caruje na skroz drugoj adresi,. Treba naučiti da se čita ono šta piše, a ne tumačiti po svojoj volji ono što ne piše.
          Ako to tebi odgovara, vjeruj odgovara i meni :thumbs:



          1
          -4

          5
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Treba naučiti da se čita ono šta piše, a ne tumačiti po svojoj volji ono što ne piše.

          Bitno je znati ko piše. Jer ovo što ti iznosiš si mogao pročitati samo od nekog britanskog mitomana od kojeg inače voliš dijeliti mitove…

          S obzirom da je čak i u nagodbi spomenut zviždač, meni nije teško sabrati dva i dva.

          Nagodba je tajna. I niko od nas ne zna šta je spomenuto u njoj. Zvizdača je neko spomenuo, ali definitivno ne možeš znati da je spomenut u nagodbi o kojoj ne znaš apsolutno ništa. Tako da ti nisi sabrao dva i dva nego x i y (dvije nepoznate) i dobio mitski rezultat…

          Zašto bi neko pristao na nagodbu, u kojoj se kaže da si kriv

          Opet “umećeš” nešto u nagodbu o kojoj nemaš pojma.
          Mitomanija, care, nego šta.



          2
          2

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Piše Jean Todt

          “So, I mean, they have been sanctioned but we cannot give the detail of the sanction. And clearly we could have said nothing.

          “But we felt that it would have been wrong not to say that the Ferrari case had been discussed and that there had been a sanction.

          “Honestly, it’s very simple. Very simple. We have put so much effort to come to our conclusions, which they [the teams] do not agree.

          “Unfortunately, it is very much a fait accompli of technical matters, because our technicians say ‘we cannot for sure demonstrate as much as we should that they [Ferrari] were not legal’.”

          https://www.grandprix247.com/2020/04/09/todt-i-would-love-to-reveal-engine-settlement-but-ferrari-oppose-it/

          Lijepo kaže da ste sankcionisani, ali ne mogu dati detalje sankcija.
          Od daljeg dijela rasprave odustajem.
          Usporedi rezultate ekipa sa Ferrarijevim motorima na dvije power staze SPA i Monza, 2019. i 2020. i onda možda uočiš bitne detalje.


          0
          -1

          1
  8. Williams
    Montoya Prikaži

    Vratite normalne motore pa nećete imat šta kontrolirat.



    6
    4

    2
  9. Benko Prikaži

    Teška komedija od tih ljudi



    3
    3

    0
  10. Sebastian Vettel
    Facooo Prikaži

    Hahaha pitajte mercedesa kad ste vec pitali da uvedete hybrid pa cu da vam one rekne kako ih kontrolirati



    6
    5

    1
  11. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    ponovit ću sa foruma: susramlje.



    3
    3

    0
  12. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Je-bla vas struja bakrači i kerefeke pod krinkom tehnologije za cestovne bla bla bla..V8 čiste snage i jednim udarcem ama baš sve riješeno..Od ravnopravnosti do zvuka(još se orosim kad se svog iskzstva na imoli sijetim,Truli mi proletio a ja bez čepića nadobudno pa poslje 10 min ćuo nisam ništa)



    4
    1

    3

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.