Russell također mišljenja da se trebaju mijenjati pravila oko crvene zastave

Izdvojeno

Luka Kolak

Prije 4 godina 2 min 45 komentara

Williamsov vozač George Russell izjavio je nakon utrke kako se pravila, koja vrijede za vrijeme crvene zastave, trebaju biti promijenjena.

Britanac smatra kako ga je upravo pravilo o mogućnosti promjene guma za vrijeme crvene zastave koštalo osvajanja prvih bodova u F1. Referirao se na Charlesa Leclerca koji je profitirao od takve situacije zbog pobrkane strategije, te da mu je “besplatno” zaustavljanje u boksu za vrijeme druge crvene zastave donijelo prednost.

“Slažem se da je najveća stvar promjena guma u boksu.”

“Bili smo na dobroj strategiji, gume su bile odlične, i onda odjednom su svi mogli u boksu zamijeniti gume. U pravilu, dobili su dodatno zaustavljanje.”

“Charles je bio iza mene. Nije ušao u boks, posrećilo mu se s crvenom zastavom, i na kraju završio ispred mene te je mogao promijeniti gume prilikom te situacije.”

Mogućnost zamjene guma prilikom crvene zastave je već dugo u pravilima F1, no navedeni benefit je iskočio kao jak adut za vozače, pogotovo u posljednje dvije utrke, gdje smo vidjeli čak tri crvene zastave.

Zbog toga, Russell smatra, ako FIA planira češće koristiti crvenu zastavu, da treba korigirati pravila.

“Ako planiraju u budućnosti to raditi češće, morat će raditi na određenim pravilima.”

“Ne bi smjeli imati besplatnu zamjenu guma dok ste u utrci. Morate ostati na gumama na kojima trenutno vozite.”

“Ljudi planiraju strategiju na temelju normalne utrke, a ne na temelju utrke koja će imati dvije crvene zastave.”

George Russell – Williams

Odgovor

45 komentara

  1. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    U potpunosti se slažem sa Russellom. Mjenjanje guma za vrjeme kada utrka ne traje (crvena zastava) mi je ravno varanju.



    7
    0

    7
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      A popravci bolida, otvaranje ventilacije, promjena prednjeg krila….. ? Jednako tako je nepravedna zamjena guma za vrijeme SCa ili VSCa jer te košta puno manje vremena….

      Ne treba mrdati pravila F1. Evo što se dogodi kad su zbog Alonsa i Schumachera mijenjali pravila SCa, pa smo dobili ovaj pičvajz danas. Mogao je netko i poginuti.



      10
      6

      4
    • F1puls Portal
      Testarossa Prikaži

      A recimo kada vozac planira da udje u boks u bas tom krugu i istakne se crvena zastava. Potom kada krene trka on mora mijenjati gume i pada na zacelje. Zar nije tada ostecen taj koji je cuvao gume duze od ostatka grida, nije li mu time ponisten sav dobar posao.



      10
      8

      2
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      slazem se i ja sa Russelom samo je krivog vozaca uzeo za primjer jer je crvenom zastavom Leclerc pojeo ? jer je bio po drugi puta u boksu i trebO je kako bi isla utrka prema kraju imati bolje gume od vozaca koji su mu bili konkurencija za bodove.


      0
      -3

      3
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        O čemu ti? Russel i Vettel su zamijenili gume kad je bio SC nakon Strolla. Obojica stavili soft, a Leclerc ostao na stazi na mediumu i zaradio dva mjesta. Da bi se poslije toga SC pretvorio u crvenu zastavu, i omogućio i Leclercu besplatnu zamjenu na soft, uz zadržavanje pozicije…
        Russel govori o onome što se dešavalo oko njega, i potpuno je u pravu da je Leclercu pomogla crvena zastava, u odnosu na njega.



        1
        -1

        2
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          a njima nije pomogao Sc? Da zamjene gume i budu odmah iza njega? O cemu ja? O tome da je Leclerc jedini otisao po drugi puta u boks i pao na zacelje i bez crvene zastave bi na kraju utrke bio daleko boljoj poziciji od spomenutog dvojca u odnosu na kojeg je dok su bili na midiumu imao 15 sekundi prednosti. O tome ja pricam. Da bi dosao do toga da imaju iste gums a prednosti vise nema. Treba citati s razmjevanjem ili pogledati utrku ponovno.


          0
          -1

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          ili da ti skratim pricu leclerc je svoju prednost od 15 sekundi izgubio zamjenom guma i pao na zacelje. Druga zamjena guma koju je obavio samo on i da nije bilo crvene zastave bi bio ispred obojice svakako. Zatim pod sc ulaze obojica (russel i vettel u boks) i normalno je da se vrate na svoja mjesta sa zaostatkom kakav bi bio u normalnoj utrci . A crvena zastava im je omogucila uopce da budu blizu leclercu i da imaju sansu ga prestici jer u suprotnom na bi mogli protiv njega ni jedan ni drugi ama bas nista sa starijim i sporijim setom guma. Pa mi molim te objasni kako je to Leclerc ista dobio . Dobio je to da od 15 sekundi prednosti mora do kraja se cupat za poziciju na kojoj bi bez crvene zastave lagano uzeo.


          0
          -1

          1
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    To treba ukinuti i treba zabraniti pit stopove za vrime SC/VSC.



    2
    0

    2
  3. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Treba paliti prskalice kad utrka zamre, ovo s crvenim zastavama je polako dosadno.



    5
    3

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Išli su na crvene zastave da bi bilo nešto utrkivanja, jer da su ih ostavili da kruže stazom, imali bi 15 krugova utrke i 44 kruga Safeta.



      4
      3

      1
      • Sergio Perez
        Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

        Crvena zastava mi je imala smisla kada su se skršili na restartu.
        Strollova crvena zastava nije imala smisla, sudci su odradili maksimalno loš posao sa iznošenjem bolida, koji je trajao predugo. Mogli su nabaviti sudce iz Monaka. Da su uvjeti na stazi loši, poput jake kiše razumio bi crvenu zastavu. Ali ono se moglo odraditi samo sa safety carom.



        1
        -3

        4
        • Aston Martin
          tiptronic Prikaži

          Crvenom zastavom smo profitirali mi ..gledaoci, umjesto da nezainteresovano gledamo kako vrte krugove kao svatovi …te iste krugove smo gledali sa velikim interesom .
          Svaki je restart bio maksimalno uzbudljiv.
          Crvenom zastavom su gubili Mercedesi ..ali to njih i onako ništa ne košta.



          6
          5

          1
        • Nico Hulkenberg
          Zec Prikaži

          Crvene zastave su zbog popravka barijera, a ne zbog iznošenja bolida.



          13
          13

          0
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          @Ibarac,
          ja tebe ne kontam, jeli ti želiš i voliš gledati što više krugova prave trke, ili vožnje iza SC pola trke? Pa daBogda cijelo vrijeme bila crvena zastava umjesto SC, samo se ne slažem da se išta može po bolidu raditi za vrijeme crvene zastave (mijenjanje guma, popravci bolida, otvaranje ventilacije, promjena prednjeg krila,… da kopiram @Wapija)



          3
          2

          1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ja ne bi mrdao pravila crvene zastave. Za vrijeme SCa se isto može u box i sve stvari koje se rade koštaju puno manje nego bi inače koštale. Jednostavno je crvena zastava lutrija kao i SC u kojoj netko dobije, a netko izgubi.



          5
          4

          1
  4. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Ma Russell, sam si si kriv,restart zadnji ti je bio mega , mislim.. prilika za bodove i ti uprskaš. Sam si si kriv.



    9
    8

    1
  5. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Šveranje za vrijeme SC u boksu je oduvijek bilo dijeljenje novog špila karata i nerijetko prvi popljuga.Crvena zastava pod kojom se išta smije radit je DEBILANA međutim ulazit u dubine šta se sve dobiva tj gubi sa SC,VSC,Crvena zastava je jako teško iznivelirat jer vječito će neko gunđat da je popljugo.Vodeći kod običnog SC popljuga izgrađenu prednost,a i zadnji se priključi poretku



    1
    1

    0
  6. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Ja ne mislim da bi se trebalo ukidati to pravilo za prekide utrka jer to čini utrku malo zanimljivijom zbog različitih strategija



    3
    1

    2
  7. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Zanimljiva tema! Prva CZ je izravna, a druga neizravna posljedica velikog sudara.
    Da je kontrolna tocka na pocetku starrno ciljne ravnine, do velikog sudara, a ni CZ ne bi doslo.
    Bilo kako bilo, CZ bi se ubuduće mogle primjenjivati česće pod izlikom sigurnijeg utrkivanja, a cilljem uzduđenja restartova. Moguće.



    3
    3

    0
  8. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Sa zanimanjem sam pročitao komentare i argumente za i protiv Russelovih riječi i samo moram reći da se potpuno slažem sa njim.



    1
    -1

    2
  9. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Po meni kako je auto usao u box pod crvenom zastavom takav mora i izac. Najfer. Znaci nema cackanja po bolidu nista osim deka za gume. I onih sa onim ogromnim anlaserom koji pali bolid



    4
    2

    2
  10. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Aa kako okrenes da okrenes neko ce profitirat neko ne
    2017 bi ferrari isa u box i sljedeca 3 kruga sc, i ozgube pozicije to ke bilo od prvih 5 puta 3 trke, pa se opet nisu zalili, da je zabranjeno leclerc bi svojih 20 sekundi dobija viska i mozda bi cak na postolju zavrsia sto isto onda nebi bilo zasluzeno i pravedno za ostale..



    2
    0

    2
  11. Nico Hulkenberg
    Zec Prikaži

    Slažem se u potpunosti!



    2
    0

    2
  12. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Ne razumijem zašto je “besplatna” promjena guma za vrijeme SCa ok, a za vrijeme crvene zastave nije?

    Primjer situacije sa zabranom mjenjanja guma – netko npr. napravi dobar razmak i planira ići na promjenu guma i onda mu se dogodi crvena zastava. I šta sad? Nakon restarta ide u boks i izlazi na zadnje mjesto. Jel to fer? Nije. Kako god okrenuli, netko će biti oštećen, a netko će profitirati. Stvar sreće. Pravila su ista za sve, nije da ovo pravilo ide nekom timu u prilog.

    Osim toga, crvena zastava često znači da je bio neki sudar sa puno sudionika i sa dosta krša po stazi. To može značiti da su neki bolidi oštećeni ili da su probušili gume kod prelaska krhotina. Sa dozvolom popravka se ipak daje šansa većem broju bolida da završe utrku, a to svi volimo (nadam se).

    U principu, kako god okrenuli netko će profitirati a netko izgubiti. A svako otvaranje i prčkanje po pravilima najčešće stvara više štete nego koristi.



    6
    5

    1
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Slažem se sa svime… Ovo su izgleda britanska posla… Samo se oni žale, prošlu trku Norris, sada Russell…
      Koliko je puta netko izgubio utrku zbog SC-a, jednostavno kolo sreće…
      A za ove što kažu da je RF tek tako zbog showa samo se sjetite Julesa Bianchia pa će vam biti jasno zašto.
      A s druge strane i nama gledaocima odgovara, jer ne moramo gledati svatove iza SC-a…



      1
      0

      1
  13. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Pa definitivno nije fer. Jer netko tko je isao u boks gubi preko 20 sekundi u odnosu na onog tko je pod crvenom zastavom zamjenio gume. Izgubi nekoliko pozicija itd. Ima primjera sa Monze npr Stroll ako se nevaram ili Leclerc na ovoj utrci. U onoj je Stroll profitiraoneotivsi u boks dok je u ovoj Leclerc otisao po novi midium i pao na zacelje. I dogodi se crvena zastava i ostali uzmu nove gume. No stosta nije u F1 ok. Meni nikad nije ni sc bio ok jer netko napravi prednost kao Mercedesi u austriji i onda pod sc netko iza uzme nove gume i lako moguce bi izgubili pobjedu da nije bilo kontakta izmedu albona i hamiltona. Ja bi ta vrmena i razlike zamrzao i pripisao ih vozacima na kraju utrke. Ok nama to donese neku draz i zanimljivost no da nije posteno ni to, nije.



    3
    1

    2
  14. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    “Britanac smatra kako ga je upravo pravilo o mogućnosti promjene guma za vrijeme crvene zastave koštalo osvajanja prvih bodova u F1. Referirao se na Charlesa Leclerca koji je profitirao od takve situacije zbog pobrkane strategije, te da mu je “besplatno” zaustavljanje u boksu za vrijeme druge crvene zastave donijelo prednost.”

    A nece reci kako je Leclerc isao jednom vise u boks neposredno pred crvenu zastavu i da je zato pao na zacelje dok ostali nisu isli jos jednom u boks. Pa bi taj isti Leclerc u zavrsnoj fazi utrke imao daleko bolje gume od ekipe oko njega pa ne bi ni bio u takvoj situaciji. Leclerc dok je bio na hard komponenti guma je bjezao Vettelu i Russelu cca 15 sekundi i odlazi po novi set midiuma i dogada se crvena zastava i svi uzmu nove gume i kako je tu on profitirao? Zavrsio je gdje je trebao zavrsiti bez crvene zastave. Pojedini vozaci kao da su slijepi.



    6
    5

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Zašto je išao jednom više u boks? Zato što je trošio gume. Kako možeš reći da je izgubio 20 sekundi zbog crvene zastave, kada je u regularnom utrkivanju otišao u boks. A te “daleko bolje” gume bi vjerovatno do kraja potrošio, sudeći kako je Ferarri jeo gume. Na početku mu je soft puno prije otišao nego svim drugim oko njega. Zato su ga onako lagano preskakali. Nebi mu ni medium potrajao do kraja. Prestigao bi Vettela (a već je proveo nekoliko krugova da ga stigne, i trošio te gume), i onda bi imao oko 4 sekunde da nadoknadi za Russelom. Dok bi njega stigao, vjerujem da bi mu već opao tempo na mediumu, da bi mu Russel počeo odmicati na hardu. To se i Vettelu na početku desilo sa softom. Prestigao je Kimija i Grosjeana, počeo stizati Russela, ali onda je soft popustio, a Russel na mediumu počeo odmicati… Tako ti je to sa gumama, mekše su brže, ali za kraće vrijeme. Hard je najsporiji, ali na njemu vremena ostaju gotovo ista tokom čitavog stinta. A soft i medium će postati sporiji od harda kad se potroše.



      3
      2

      1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Ne sumnjam da bi po tebi najbolje bilo da je Leclecrc zavrsio 5 minuta iza svih a znamo i zbog cega. Potrosio je hard za 15 krugova pa isao na midum? Kako da ne. Imali su momcino sigurno 8 mjesto sa velikom prednoscu od ovih iza sebe pa su pokusavali naci nacin da pokusaju uhvatiti kvjata na 7mjestu koji se pokazao prebrzim za Ferrari na hardu. Pogledaj utrku jos jednom pa dodi komentirat ako ti nije jasno kako je Leclerc izgubio prednost drugog ulaska u boks naspram Vettela i Russela. Vjerujem da bi po tebi bilo najpostenije da je on od 15 sekundi ispred tog dvojca nakon promjenw guma bio barem toliko iza. Je ferrari papo gume ali soft. A hard je zamjenio nakon manje krugova nego sto je proveo na softu. Valjda znas zbrojit 2 i 2.


        0
        -1

        1
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Mislim da nema koristi s tobom raspravljat, jer očigledno ne kontaš kako funkcionišu gume. Ali evo probat ću još nešto napisat na tu temu…
          Na softu je predugo ostao, jer su namjerno ostali na stazi duže da bi ostali na planu A, a to je jedan odlazak u boks. Ali je tome posljedica ne da je malo gubio na softu, nego je gubio po nekoliko sekundi u odnosu na druge koji su bili na istim gumama. Sva ona ekipa ga je pojela sa istim gumama, i stizali su ga nekoliko sekundi po krugu. Očigledno je da je razvukao taj stint da bi ostao na jednom zaustavljanju. A to ti govore i radio poruke. Kasnije dolazi do promjene na plan C. Tada su otišli na drugo zaustavljanje čim su osjetili pad performansi, a nisu čekali da padnu skroz. Da je ostao do kraja na tim gumama vjerovatno bi tih 15 sekundi prednosti izlapile vrlo brzo… A i taj medium bi bio jako slab pred kraj utrke.



          1
          0

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Kako da ne, prije par utrkaje izdrzao najduze na softu od svih sad najednom hard ne moze doci do kraja. Stizali su ga racing point mclaren renault dok vettel i russel ne koji su vozili istim tempom. Pogledaj malo vremena krugova. Jer po tvome ispada da je leclerc jedini potrosio soft a drugi nitko. A daj da te pitam , kako vettel i russel nisu potrosili gume a bili 15 sekundi iza njega? Znaci dasu vozili jos sporije nego on. Ja sam ti gore naveo zasto je isao po midim nakon sto ih je pretekao kvyat a sve ostalo su tvoja nagadanja. Niti jedan bolid ne moze potrosit hard za 15 krugova pa tako ni Ferrari da je ne znam koja staza u pitanju. U vb su isli jednom manje od svih u boks sad najednom im hard ne moze odvesti pola utrke. Ono sto ti ne mozes shvatiti je da Ferrari nije ekipa koja se zadovoljava sa mrvicama pa cesto idu po “goluba na grani” mada to bude jako tesko izvedivo.


          0
          -1

          1
  15. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    SC je lutrija. Netko dobije, a netko popuši. Gubitnik se uvijek ima pravo žalit. Onda je isto glupo da se oni koji su prije SC-a zaostajali krug, vrate u isti sa vodećima. Bolje ti Đorđe gledaj kako da se makneš iz Williamsa jer ćeš na bod čekat dugo, ako ne i predugo.
    (htio sam nekome odgovorit u svezi SC-a i sjebo sam…sorry)



    2
    2

    0
  16. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Imam još jedan problem s ovim. Frajer se tek ispilio iz jajeta i već ima osjećaj da bi trebao nešto govoriti o pravilima F1. Ako tko treba o tome govoriti onda su to Kimi, Vettel, LH…. vozači s nešto trka ispod dupeta, a ne greenhorn kojem je propao “savršen plan” da osvoji bod. Takav plan mu je ove godine propao jedno 9 puta, pa….. Trebao bi ga netko klepit preko brbljave labrnje i poslat u ćošak da čkomi.



    6
    5

    1
    • Sergio Perez
      Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

      Ne zaboravi i Norrisa, koji su zadnja dva vikenda najviše režali na pravila.


      0
      -1

      1
    • Mclaren
      AlkY Donator Prikaži

      Slazem se i ne slazem.
      Slazem se da je glas starosjedioca puno “jaci” nego od zelenasa. I da oni imaju puno vecu slobodu da govore neke takve stvari.
      A s druge strane sam misljenja da svatko ima pravo na misljenje. Ako mu nesto ne odgovara da to i kaze.
      Da se ja zaposlim u novoj firmi u kojoj me sef/firma zahebavaju , necu sutit sigurno. Sta god netko mislio da moram sutit jer sam novi i da moram sutit samo zato jer me firma placa :D.



      1
      1

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Prenosi se njegovo mišljenje kao jednako relevantno/vrijedno kao nekoga drugoga. Koliko su crvenih zastava doživjeli veterani, a koliko on? Sad on na temelju jednog primjera koji je povrh svega krivo protumačio (jer je Lec bio u boksu neposredno prije pičvajza i nije više planirao tamo ići) ima mišljenje o tome da pravila treba mijenjati….

        A i ti kad negdje dođeš možda ti izgleda da se neke stvari rade na glup način, a onda kasnije shvatiš da to ipak ima smisla i razloga Stoga je pametnije prvo malo promatrati, pa off-the-record popričati s iskusnijim, pa onda istrčati javno.

        Russela zajebava njegov manager, ali to si je sam kriv. Kod FIAe ima korporativni popust….



        1
        0

        1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.