F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Szafnauer: Šokira me koliko Brown zna malo o ovom sportu

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon što je Zak Brown kritizirao postupke Racing Pointa koji su doveli do kazne od 400 tisuća eura i 15 konstruktorskih bodova – odgovorio mu je Racing Pointov direktor Otmar Szafnauer.

Podsjetimo, Brown je nakon presude rekao da su sve one priče o “kopiranju preko fotografiranja” očigledno sranje.

“Za Zaka Browna je to sranje jer on nije inženjer. On nema pojma o čemu priča. Nula.”

“Iznenađen sam koliko malo poznaje pravilnik Formule 1. Čini mi se da više zna o povijesti utrkivanja nego o Formuli 1.”

Szafnauer je frustriran što je kažnjen zbog interpretacije pravila:

“Kočioni sustav je bio među komponentama koje su se smjele kupiti, a onda je postao komponenta koja se ne smije kupiti. Mi nismo imali odnos s drugom ekipom poput Haasa ili Toro Rossa. Oni oduvijek koriste tuđe kočione sustave.”

“Mislim da Haas nikad nije na svom bolidu imao kočnice koje nije dizajnirao Ferrari. Nikad nisu dizajnirali svoje. Mi smo oduvijek dizajnirali za sebe.”

“2018. je započeo legalan proces dobavljanja određenih informacija iz Mercedesa, a to je prije nego se uopće razmišljalo o prebacivanju kočnica među komponente koje morate sami dizajnirati. Ali eto, sad kršimo pravilnik jer smo u startu imali neke podatke koje smo legalno kupili od Mercedesa? To je smiješno. To je frustrirajuće.”

“Pogledajte ekipe poput Haasa ili Toro Rossa koje su oduvijek primale ne samo informacije nego kočione sustave, dizajne i sve. Oni su u redu, a mi nismo? To je frustrirajuće.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3335 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

45 komentara

  1. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Cijeli vaš bolid je karbonska kopija Mercedesa i tvrditi da su to uspili napraviti bez pomoći samo preko fotografija je kako Zak kaže očigledno sranje.
    Red Bull je pokušao kopirati prednje krilo od Mercedesa za ovu sezonu također gledajući te iste fotografije i snimke i dobio promašaj što je i sam Horner rekao da im nije pošlo baš za rukom.
    Ferrari je također pokušao kopirati prednje krilo mercedesa nakon početnog uvida da im je bolid totalna truba i također se nisu proslavili.
    A gle čuda ovi iz RP su ne samo kopirali jednu komponentu nego na desetine komponenata i uspjeli sve posložiiti da sve fino funkcionira i to sve samo preko slikica sa staze.
    Valjda u RB i FER rade neki čobani koji nisu u stanju zaljepiti dvije letvice sa drvofiksom pa da se čovijek zapita što ih uopće drže na platnom spisku.
    Imali ste vi veliku pomoć sa strane dok ste sastavljali taj bolid.



    23

    7
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Pa kad je Ferrari u pitanju onda se čovjek zbilja zapita zašto su neki ljudi tamo na platnom spisku…
      Kvragu pa isti nisu u stanju iskopirat ni strategiju drugih ekipa kak se spada, a di bi tek onda djelove bolida…
      Po pitanju aerodinamike su godinama žestoka banana, i godinama pokušavaju kopirat RB pa im to baš i ne polazi za rukom, samim tim baš i nije jasno zakaj bi to oni bili u stanju kopirat Mercedes kad eto nisu u stanju kopirat RB…

      Za RB je već prilično čudno da nisu u stanju kopirat, iako je veće pitanje koliko to uopće ima smisla i bi li to uopće funkcioniralo na RB-u s obzirom da je RB bolid koji je potpuno suprotnog koncepta od Mercedesa, pa baš i ne vidim smisao kako i zašto kopirat prednje krilo kad to krilo koncepcijski ne paše na ostatak bolida…

      No da pušim tu priču o kopiranju bolida samo pomoću slika to nikako ne, sasvim je sigurno da su dobili nacrte od Mercedesa, sve dugo baš i ne drži vodu…
      No Ferrari tu baš i nema kaj puno mudrovat, jer su baš oni pioniri takvog koncepta…
      Haas je u prvoj sezoni bio lanjski Ferrari, pa im to onda nije smetalo.
      RB ista priča sa STR-om, no ajde oni su barem vlasnici obije ekipe…



      9

      2
      • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

        Kad je cestovni GTR skinuo rekord na nurbugringu koji je drza 911, porsche je kupio 3 gtr rastavio ih do vide i nije nasa tajnu di su nasli brzinj, a RP ce priko slike kopirat Mercedes koji je kompliciraniji i skuplji kolko puta i sve funlcionira od prvog kruga… Stvarno mislite da u ferrariu i rbr rade ovce koji dobiju place miljonske da sviraju trubu



        14

        3
      • lukarak Donator Prikaži

        Mislim da vlasnistvo ekipe nema veze s time, ne moze bas sad STR uzimat dijelove od RBa koji se ne smiju dijeliti.

        Inace, https://youtu.be/rVB57VF3lSs?t=600

        Jos je jedna stvar iz sudacke odluke bitna:

        d. Racing Point could probably have obtained much of the same amount of competitive advantage from photographing the Mercedes W10 RBDs and reverse engineering them, albeit with additional design resources expended in the process.

        Ti “additional design resources” su tih 400,000 eura



        1

        2
    • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

      @ blejky

      nisam znao da su ferrari RB isli kopirati prednje krilo mercedesa…moze neki link gdje pricaju o tome


      0

      1
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        @ resiver11
        Sam Horner je to rekao kad su ga pitali dečki sa Sky–a da im prednje krilo jako sliči mercedesovom konceptu on je odgovorio ako češ nešto kopirati onda kopiraš od najboljih u tom nekakvom smislu riječi.


        0

        1
  2. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Frustrirajuće je kolike gluposti je ovaj frajer u stanju izjaviti, a da ga ne bude nimalo sram.

    Evo, ja sam inženjer pa mislim da je kopiranje s fotografija priča za malu djecu. Ulovljeni su s prstima u pekmezu, žalbe dobivaju na težini s uplitanjem Ferrarija i McLarena, nije sasvim jasno da je ova priča završena pa to čini da je malo nervozan pa počinje ad hominem vrijeđati šefove drugih momčadi. A i Toto se unervozio.

    Ima nekih tračeva o postojanju žviždača koji je voljan svjedočiti o primanju kompletnih nacrta cijelog bolida. Ako je to točno onda je Mercedes u problemu. Ne bi rekao da takav svjedok za sada postoji jer se onda nitko ne bi zezao s kočnicama i na to gubio vrijeme. Moguće da ga se nastoji pronaći…..



    18

    2
  3. Nico Hulkenberg Jaime22 Prikaži

    Klasični primjer “whataboutism-a”, gdje se pokušava skrenuti paznja na druge kako nebi tvoji problemi došli do izražaja. Ne znam što reć Otmaru, osim da dok je Vijay Mallya bio u vlasti slična sranja su se događala. Kao da je cijela ekipa ukleta.



    1

    4
  4. Ferrari nelinjo Prikaži

    Ja sam se pitao, da li je moguce da su papci samo kocnice prijavili!? Jer je to ocigledno kompletan bolid W10-2vRP! 😄 medjutim sada prelazimo na ono glavno… Bolid. Ako i ovo prodje Wolfu i Mercedesu, onda su stvarno gospodari F1!



    5

    4
  5. U pobjedi se ne uzvisi, u porazu se ne ponizi !

    Otmarova momčad ove sezone nije došla ni do podija, a kamoli pobjede. A on vrijeđa Browna i McLaren koji su trenutno ispred RP. Još spominje Haas i Toro Rosso/AT pri čemu zaboravlja da te momčadi nikad nisu imale napredak od 2.7 sekunde u odnosu na prošlu sezonu.



    15

    1
  6. Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

    Otmar, nemaš što se duriti i vrijeđati ostale. Uhvaćeni ste na djelu i sad trpi posljedice. Ne možeš mi doći i tvrditi da ste iskopirali cijeli bolid samo na temelju slika te da vam nitko nije slao detaljne crteže i CAD materijale, a ostvariti nevjerojatan skok u perfomansama. No smatram da je ovo samo vrh ledenjaka i da bi moglo doći do afere ravne Spygateu ili Crashgateu, samo što će se ovo zvati Copygate, jer je Mercedes tu svakako upleten i to puno više nego što u Mercedesu i Racing Pointu tvrde.



    10

    2
  7. Mene iskreno šokiraju komentari ovdje jer vidim da ljudi ne čitaju tekstove (već samo naslove), a oni koji pročitaju tekst izgleda ne shvažaju o čemu je ovdje riječ.
    Je li bolid kopija prošlogodišnjeg Mercedesa? Jest. Je li Mercedes dostavio sve podatke? Vrlo vjerojatno. Ali neka netko dokaže da je laž priča Racing Pointa jer vanjski dizajn jest moguće kopirati na osnovu slika.
    E sad, RP je kažnjen radi kočionog sustava što je totalna glupost jer bojim se da ljudi ne shvaćaju da ovdje nije riječ o kočionom sustavu s ovogodišnjeg bolida Mercedesa već kočionom sustavu LEGALNO kupljenom od Mercedesa. Točno, od ove godine se kočioni sustavi ne mogu kupovati već moraju biti sami proizvedeni ali RP-ov kočioni sustav nije nikakav dokaz kopiranja. Baš nikakav.
    A zašto je RP kažnjen ovako kako je kažnjen (da može nastaviti koristiti isti sustav)? Zato što bi u suprotnom otvorili pandorinu kutiju. Postoji li ovdje netko tko misli da AT ne koristi RB-ov kočioni sustav? Ili Haas Ferrarijev?
    I zašto je većini sasvim ok da je to tako, ali im je RP trn u oku? Zbog Mercedesa? Renault je došao pametovati? Momčad koja je uhvaćena u varanju? McLaren koji je krao Ferrarijeve nacrte? Ferrari čiji je bolid 2004. godine “precrtao” Sauber.
    Frustracije su nezgodna stvar.



    14

    3
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      2019. su imali iste FBD kao Merc, pa su s time mogli nastaviti 2020.
      2019 su imali različite RBD nego Mercedes iako su kupili i njihov dizajn 2018/9.

      2019. u doba kad su počeli raditi na bolidu za 2020 već se znalo kako izgleda sportski pravilnik za 2020. i u njemu je jasno rečeno da se ne smije imati BDove koji su kupljeni od nekog drugog. Budući je dio bio NLP, a onda je postao LP onda je normalno da oni koji su ga koirstili kao kupljeni to mogu nastaviti, međutim RP nije koristio te Mercove RBDove nego su tek 2020. počeli koristii Mercove i u tome je prekršaj. Također, Mercedes im je 6.1.2020 dostavio set svojih W10 BDova i prednjih i zadnjih, i to samo po sebi predstavlja kršenje pravilnika, ali s obzirom da je prije postojala komunikacija nacrtima i konkretni dijelovi nisu fizički ugrađeni u niti jedan RP bolid, onda se FIA odlučila ne baviti tom činjenicom koja BTW kompromitira Mercedes.

      Ako ti engleski nije problem preporučam ti da pročitaš cijeli tekst odluke FIAe.

      BTW tada kad je McLaren kopirao nacrte Mercedes je bio 40% vlasnik…. (slučajno? – više ne izgleda tako)



      9

      5
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Obzirom na trajne probleme Haasa sa kocnicama, tesko da imaju Ferrarijev kocioni sustav😁



      6

      0
  8. Očigledno je da im je Mercedes proslijedio cijeli prošlogodišnji bolid, a ne samo kočnice i definitivno ovo nije kopiranje preko slika.
    Napraviti toliku razliku u performansama u samo jednu sezonu nemožeš preko slika sigurno.
    A sjetimo se i izjava Otmara Szafnauera prije sezone, prije testiranja, ima članak i na Pulsmediji, neda mi ga se sad tražiti, gdje je on rekao da ove sezone Racing point čeka puno, puno podija. Znači čovjek to javno izgovara čak i prije prvih predsezonskih testova, a prošle godine bili šesta momčad na gridu. Ma daj me nemoj..



    7

    2
  9. Kevin Magnussen 20 Grah0 Donator Prikaži

    O kakvom se idiotu radi skontao sam 2018 u Bakuu kad je svu krivicu na incident Ocon-Raikkonen svalio na Kimija…



    8

    3
  10. Lando Norris Zola Prikaži

    Meni je u cijeloj ovoj prici sa racing point momcadi. Naj bizarnija kazna od 15 bodova ili im sve skini ili nista. To stvarno je komedija. Skinuti 15 bodova a za ostalo dobit opomenu ili sta su vec dobili je smjesno.



    6

    2
  11. Samo da se malo prisjetim – znamo svi da je Haas uzimao dijelove i sustave od Ferrarija, ali nisu li oni prošlih par sezona najviše problema imali upravo s kočnicama (umjesto da imaju 2s brži bolid)?



    5

    0
    • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

      @ petar8

      pa ne radi se samo o tome da uzmes neciji dio nego ga moras znati i koristiti i razumjeti…. zar ne?



      2

      0
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        @ resiver11
        Pa upravo tako kako si rekao treba to razumit i skontat kako to unkomponirati da radi kako treba nije dovoljno samo iskopirati.
        Pa kako je to pošlo za rukom RP da su iskopirali cijeli bolid i sve šljaka od prvog dana bez pomoći sa strane kako oni tvrde samo gledajući slikice i videa?
        Mora da neki uber stručnjaci rade u RP možda su ipak neki androidi koji samo liče na ljude da su sve to posložili od prve:



        6

        1
  12. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Kad gubiš svađu, pa kreće faza vrijeđanja. :zubo:



    6

    1
  13. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Moglo bi ovdje biti svega. Nervozni su u RP i Mercu.



    4

    1
  14. hahahaha , kako je lako doći sa zvijezda da trnja . FI/RP je bila jedna od vrlo omiljenih ekipa mnogima jer su sa relativno skromnim buđetom često bili the best of the rest . postoji li ijedna takva ekipa ( “siromašna”) od dolaska u FI/RP F 1 koja je bila tako uspješna ? najbliži im je sauber sa 4 podija , FI/RP ima 6. TR 3 + ona pobjeda seba … koliko sve može izmjenit prezime vlasnika i jednog od vozača , sad su valjda najomraženiji tim . čitam ovde svakakva objašnjenja valjda znalaca . blejky nam je npr objasnija ( bez dokaza za svoju tvrdnju ) kako su RB i ferrari pokušali kopirat prednje krilo mercedesa ali se nisu proslavili . naravno , svi znamo da je dovoljno kopirat ali uspješno tj identično i to krilo stavit na svoj bolid i …. uspješan si ka i mercedes jer naravno da je ostatak bolid RB i ferraria bija kompatibilan tom kopiranom krilu zar ne ? ono šta se odlično uklapa u šasiju merca šta valjda pokaže zračni tunel MORA se odlično uklopit i u sasvim drugačije šasije , koncepte iste … ako je kopija identična priginalu zar ne ? :) :) :) VRSV546 zna da je porsche kupija GTR koji je oborija njihov rekord na nurbugringu da otkriju tajnu uspjeha . OK , to bi bilo normalno jer tajne se uvik kriju ispod lima/karbona pa bi moglo bit sumljivo . već sam napisa da ako se to potvrdi da je za tango potrebno dvoje … znači ništa bez “blagoslova” mercedesa . no kako bi bilo FIA neugodno optužit i mercedes za ono skriveno karbonom najbolje se bilo uvatit kočionog sistema da bi se RP kaznija . . je li onda otmar u krivu kad kaže ““2018. je započeo LEGALAN proces dobavljanja određenih informacija iz Mercedesa, a to je prije nego se uopće razmišljalo o prebacivanju kočnica među komponente koje morate sami dizajnirati. Ali eto, sad kršimo pravilnik jer smo u startu imali neke podatke koje smo legalno kupili od Mercedesa? To je smiješno. To je frustrirajuće.”
    Jaime22 i JP Renault zamjeraju otmaru šta navodno da bi skrenija pažnju spominje TR i haas … ljudi jeste li čuli za presedan ? presedan = slučaj koji služi kao primjer ili opravdanje za kasnije slučajeve ;) je li nešto laga spominjući TR i haas ? TR je “sitomašniji brat” RB/istog vlasnika i čisto sumljam da ne surađuju . haas je počeja gotovo ka filijala ferraria . rookie u F 1 počima od 0 i već treću vlastitim znanjem i “oskudnim” financijama biva the best of the rest :) :):) RB sa AN je trebalo mislim 4 sezone da da krene prema samom vrhu . otmar je u pravu kad koristi presedan jer zašto bi nešto bilo dozvoljeno TR i haasu , a njima koji su to kupili dok je bilo legano nije dozvoljeno ? jer su TR i haas bez nekih rezultata , ne ugrožavaju McL , renault , a RP bi to moga ? ili zato da se ne “razvije priča” kako to i uz čiju pomoć je RP i ono “ispod šasije” uspija sam tako uskladit sa očitom kopijom šasije ? možda treba skrenut pažnju sa kočnicama da ne bude da im je mercedes dava sve informacije jer bez njih , sa tek kopijom šasije RP bi možda bija ili osredni ili sprd od bolida . ja nisam inžinjer ka wapi koji tvrdi da se na osnovu fotografija ne može kopirati , a ja tvrdim da MOŽE , makar izvana . pogledajte npr rusku kopiju teslinog cybertrucka koju su rusi “složili” u GARAŽI . španjolci su prodavali ferrarie i lamborginie rađene u GARAŽI . sigurno rusi nisu kupili teslu cybertruck ni španjolci neke modele ferraria ili lamborginia da bi ih kopirali , radili su to uz pomoć fotografija . ako su oni to mogli “složit” u GARAŽAMA bez neke tehnike kojom rasolaže trkači tim onda … je li moguće sve uradit na osnovu fotki ? na netu se pronađe sve i lako je provjeriti ovo šta sam napisa ;) btw , možda bi i kinezi mogli nešto o ovome progovorit ….zar vam nije čudno da kažnjeni RP i ovi vikend vozi FP , vozit će i Q , trku sa “nelegalnim” kočionim sistemom ? u čijem je interesu bilo ovakvo “nebulozno rješenje” FIA prebacivanjem fokusa sa bitnog ( onog ispod šasije odlično ukomponiranog ) na ono nebitno … kočioni sistem ? ja sa veliko sigurnošću predpostavljam , a vi ? vi udrite po otmaru , RP , strollovima , a merc neka “odmara” u sjeni nedužan ka i obično …. za tango ovih razmjera treba dvoje ….



    8

    0
    • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

      Has se muci dosta i ima je uvjek samo par bljeskova i gotov za cilu sezonu, kocnice su ih uvik mucile i jedostavno nikome nije smetao punio je grid s bolidon koji nesmeta ali neugrozava
      Toro roso je zna bit bolji od rbr pocetak 2016 i cijela 2008 sezona, slicnosti ima al nije isti bolid proslogodisnji rbr i ovogodosnji toro roso kao sto ke slucaj s hasom..
      Ferrari je blizi s alfom nego s hasom a alfa nelici na ferkana ni najmanje
      Al sad za RP problem je sta su zestoka konkurencija renolu i mclarenu ove godine cak i ferrariu koji ulazu puste miljone da se bore s “kopijom”
      Sta opet nebi njima tolko ni smetalo da je mercedes prvi uvjeljivo kolko je al da za sobom ne vuce jos miljon kontroverzi s fiom oko legalnosti od kola motora ovjesa guma nedosljednih kazni a sad za kraj i kopija je stigla
      Force india mi je bila draga bas radi toga sta si reka malo para brdo uspjeha a sad ih nemogu vidit da voze (iako bi tia da hulkenberg uzme podij)



      3

      2
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Ljudi rade makete odavno. Tako mozes napraviti maketu w10 u mjerilu 1:1, ali kamo to vodi.? Moraš znati što je ispod.



      7

      1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Da znaju šta je ispod bilo bi daleko ispred svih osim MB s obzirom da su RB i Ferrari nazadovali u odnosu na ovu godinu. A ne bili egal sa ostalima kao što jesu. Niti bi Stroll bio jedva u bodovima prošli tjedan sa autom koji je stvoren na Silverstone.
        Zašto se onda ne zabrani kupovina bilo čega osim motora ako se ide na to da svatko radi svoj bolid maksimalno?


        0

        3
      • wapi … “Ljudi rade makete odavno. Tako mozes napraviti maketu w10 u mjerilu 1:1, ali kamo to vodi.? .” ovo sad zvuči “pomirljivo” tj ka nekakva “potvrda” da se ipak može kopirat uz pomoć fotografija , da to nisu baš priče za malu dicu . a za ovaj nastavak “Moraš znati što je ispod.” možda si propustija pročitat ovo šta sam između ostalog napisa “… tajne se uvik kriju ispod lima/karbona ” ovo sam već i prije na mislim 2 topica spominja pišući o kinezima kako kopiraju vanjštinu nekog auta / vjerovatno na osnovu detaljnih fotki ) ali ne i ono “oku nevidljivo” pa su ima auta na testovima sigurnosti prolazila katastrofalno . već sam prije možda 14 dana napisa da kopiranje šasije ne znači ništa ako je ne prati adekvatno “potkožno tkivo” te izrazija sumnju da mercedes umišan u davanje svoga intelektualnog vlasništa RP sa koji su usko surađivali još od FI . “potvrdija” ocon svojom izjavom mislim u MC kako je on ipak vozač mercedesa mada je vozija FI ;)



        2

        0
        • Ferrari sisavac Donator Prikaži

          Naravno da se moze kopirati preko fotografija. Ali sumnjam da se moze sve tako dobro ukomponirati da odjednom 6. momcad na gridu postane druga. Naravno da ljudi rade makete u garazama i kopiraju s fotgrafija svasta. Ali kako si i rekao, ima li ikoja ta maketa performanse ili specifikacije gotovo iste kao i original?
          Ovo je F1 gdje milimetar viska ili manjka puno znaci i utjece na performanse. Tako da je ovo jako sumnjivo.



          1

          1
        • Wapi ti lijepo kaže da se performanse ne mogu kopirati, a vanjski izgled može, kao što je i u početku rekao, a ti ovo shvaćaš kao neku potvrdu da se može kopirati na temelju fotografija? Eto nisam znao da ti vanjski izgled može donijeti ubrzanje od 2.7sec što RP ima..



          1

          1
  15. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Super mi je kako nitko, ali baš nitko od šefova drugih momčadi nije ni spomenuo MB u bilo kakvom negativnom kontekstu ili uopće insinuirao da je MB napravio nešto krivo.
    No zato tu na stranici ima hrpa njih koji znaju šta je moguće preko slika, šta nije i koji znaju da je MB tu sigurno napravio nešto što nisu smjeli.
    A Toto objašnjava kako su ih snimali sa 3D kamerom prošle godine konkurenti. A i avalon je naveo nekoliko primjera kopiranja preko običnih slika. Šta tek možeš sa ovakvom kamerom koja odmah baca CAD file.
    Da je RP 8.ili 9. momčad mislite da bi se netko žalio ili bi im se smijali i govorili tako vam treba?



    2

    2
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Znam ponešto o 3d scanu. Što misliš zašto Toto nije rekao tko ih je 3d slikao. I zašto to nisu osujetili?

      3d scan je samo početak, ima tu jako puno posla dok popraviš greške u prepoznavanju ključnih točaka…. a da ne kažemo da nemaš pojma što je ispod. Osi toga jako teško je 3d skenirati nešro bez suradnje objekta skeniranja. Pa sad razmislite tko je to i kako mogao raditi. Prije će biti da je psotojanje tehnologije alibi za staromodni ctrl+c, ctrl+v.



      9

      1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @wapi
        Rekao je da ne smije reći. A nisu ih osujetili jer nije zabranjeno, a RP im nije konkurencija, da je to bio RBi Ferrari onda bi sigurno stavili pano onaj ispred. Također je rekao ako se donese direktiva koja to brani u budućnosti da nemaju problem s tim.
        Opet se vraćamo na ono od neki dan što smo raspravljali, dok ne bude nekih konkretnih dokaza da je MB radio nešto krivo, sumnjam da bi Toto riskirao toliki brand samo da pomogne Strollu. Nitko ne kaže daje lagano ili da je samo uz pomoć toga napravljeno, ali to plus nacrti koje su kupili legalno, puls promjena u low rake filozofiju i eto ogromnog napretka. To mi je puno realnija opcija od ove zavjeraške.


        0

        2
  16. Zašto se sad diže prašina ako su i prije Haas i TR i druge ekipe koristile pomoć jačih momčadi? Pa očito postoji neka razlika jer se sad pola cijelog grida uključilo u pobunu protiv RP-a, čak je i Mercedesov trenutni (Williams) i budući (McLaren) kupac digao glas.
    Sumnjam da je to slučajno, ljudi su nešto nanjušili.
    Možda Toto planirao preuzeti RP/Aston Martin pa si sad priprema teren? Možda je jednostavno drugima prekipjelo s Mercedesom općenito?



    1

    1
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Haas nije kopirao bolid. Odnos Rb i TR je bio motiv za zabranu kopiranja boloda. Prije nego je RB postao vlasnik dvije momčadi uopće nikome nije na pamet padala prodaja bilo čega osim motora, pa nije bilo niti potrebe za zabranom trgovanja i kopiranja.



      8

      0