Lance Stroll: Samo tatin sin u brzom bolidu?

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 4 godina 6 min 61 komentara

Iako nam nikad nisu bili dragi, ponajviše zbog činjenice da zbog njih neki kvalitetniji vozači gube mjesto u F1, paydriveri su nužno zlo u financijski jako zahtjevnom sportu i biznisu kao što je Formula 1. Iako su neki od njih i ostvarili solidne rezultate u F1 (Niki Lauda i Michael Schumacher su na početku karijere bili paydriveri), većina njih je u F1 bila samo zbog novca koji su donosili. No nijedan od njih nije izazvao toliki bijes i ljutnju fanova Formule 1 kao što je to izazvao Lance Stroll, još pogotovo otkako je njegov otac Lawrence kupio financijski problematičnu Force Indiju te ga stavio u momčad umjesto Estebana Ocona. Svakako ne dobija nove fanove najnovijim glasinama u kojima bi umjesto njega Sergio Perez mogao izgubiti mjesto u momčadi ako momčad dovede Sebastiana Vettela. Što je to Lance učinio tijekom svoje relativno kratke karijere da ga većina fanova F1 ne podnosi i je li toliko loš kao što se misli?

Rođen 1998. u obitelji Lawrencea Strolla, kanadskog milijardera židovskog porijekla, život mu je svakako financijski bio odličan, a rano djetinjstvo je proveo u Ženevi gdje je s 10 godina počeo svoju karting karijeru, a ubrzo se vraća u Kanadu u kojoj postiže velike uspjehe već od najranijih dana, a 2009. postaje rookie automoto saveza Quebeca te 2010. postaje članom Ferrarijeve vozačke akademije. 2014. godine nastupa u Florida Winter Series natjecanju na kojem su nastupili i Max Verstappen i Nicholas Latifi, a iste godine osvaja talijansko F4 prvenstvo s Premom, a na tom natjecanju je ostvario 7 pobjeda, 13 podija i 5 pole positiona. 2015. nastupa za Preminu F3 momčad u europskom F3 prvenstvu, a djelomični vlasnik momčadi je bio njegov otac Lawrence. Na tom natjecanju je ostvario 1 pobjedu i 6 podija, što je bilo dovoljno za 5. mjesto u poretku, a iste godine osvaja Toyota Racing prvenstvo u Novom Zelandu. Krajem godine nastupa na F3 utrci u Macauu te postaje Williamsov test vozač. Sljedeće godine dominantno osvaja naslov prvaka europske F3 ostvarivši 13 pobjeda, od toga 5 uzaatopnih u posljednjih 5 utrka prvenstva.

S 18 godina debitira u F1, ali taj debi je daleko od idealnog, budući da je odustao na prve tri utrke, a tek u 7. utrci sezone, na domaćoj stazi u Montrealu osvaja svoje prve bodove 9. mjestom. No njegov najblistaviji trenutak u dosadašnjoj karijeri se odvio na sljedećoj utrci u Bakuu kad je senzacionalno došao do svog prvog i zasad jedinog podija u karijeri. U kaotičnoj utrci punoj incidenata i odustajanja uspijeva doći do trećeg mjesta i tako postaje najmlađi debitant na podiju i 2. najmlađi osvajač podija u povijesti Formule 1. Ostatak sezone je protekao poprilično obzirom na činjenicu da mu je 1. sezona, a sljedeći veliki rezultat mu je 4. mjesto u kvalifikacijama u Monzi koje se pretvorilo u 2. nakon kazni dvojca iz Red Bulla čime je postao najmlađi vozač u prvom startnom redu. Utrku završava na 7. mjestu. Iako sezonu završava iza iskusnog momčadskog kolege Felipea Masse, razlika između njih dvojice je na kraju bila samo 3 boda. Sljedeća sezona nije bila ni približno toliko dobra zbog sporog i lošeg Williamsa te tijekom sezone završava samo dvaput u bodovima te na svom kontu skuplja tek 6 bodova.

Lance Stroll i Fernando Alonso, Ben Sutherland

Na njegovu sreću, njegov otac Lawrence kupnjom Force Indije kupuje i njemu mjesto u toj momčadi koja se sad zove Racing Point te od 2019. nastupa u momčadi zajedno s Sergiom Perezom. Te sezone biva uvjerljivo poražen od Sergia Pereza, pogotovo u kvalifikacijama (18-3), a bodovna razlika je bila isto tako pozamašna (21 prema 52), no upravo je Lance 4. mjestom u kaotičnoj utrci u Hockenheimu donio najbolji rezultat momčadi u njenoj povijesti. I ove sezone vozi za Racing Point, koji je odlučio nastupiti s bolidom koji je kopija prošlogodišnjeg Mercedesa W10 koji je dominantno osvojio obje titule. Momčad dosad nije u potpunosti iskoristila njegov potencijal te Lance na neki način i blista te ostvaruje dobre rezultate, kao što je 4. mjesto na posljednjoj utrci u Mađarskoj nakon starta s 3. mjesta.

I sad, što reći za Lancea? Jesu li konstantne kritike prema Lanceu Strollu opravdane ili su ipak pretjerane? Iako vrlo vjerojatno neće osvojiti naslov jer mi ne odaje dojam kao da ima tu neku crtu u karakteru koju imaju prvaci, vjerujem da bi mogao ostvariti dosta u karijeri uz dobar bolid, a Racing Point (od 2021. Aston Martin) bi mogao u budućnosti biti jaka momčad. I sad, u čemu je toliki problem s Lanceom da ga malo tko od fanova F1 voli? Problem je u tome što uz njega stoji Lawrence Stroll, njegov otac, milijarder i uspješni biznismen koji ima više nego dovoljno novca da kupi F1 momčad, što je i učinio 2018. godine te doveo svog sina u svoju momčad. I to je mnogima trn u oku, zbog čega se svaka njegova greška naglašava, a svaki njegov dobar potez se smatra čistom srećom ili relativizira. Istina, jako je loš u kvalifikacijama, ali neosporna je njegova sposobnost probijanja kroz poredak, jer teško da postoji vozač koji nadoknadi više pozicija od njega. Isto tako, odlično se snalazi u kaotičnim utrkama, što je već pokazao 3. mjestom u Bakuu u svojoj prvoj sezoni i 4. mjestom u Hockenheimu prošle sezone. Nadalje, iako drži sina u momčadi, siguran sam da Lance ne bi ni primirisao momčadi da ne isporučuje dobre rezultate, jer ocu je najbitniji ipak rezultat, a Lance ga donosi. Rekao bih da je veliki dio negativnog publiciteta oko Lancea Strolla uzrokovan čistom ljubomorom jer živi san svih nas na ovom portalu i sve to zbog svog oca. Možemo govoriti o njima dvojici što hoćemo, ali da nije bilo Lawrencea Strolla, danas bi gledali samo 18 bolida umjesto 20, a što je možda najbitnije, stotinjak ljudi bi ostalo bez posla.


Odgovor

61 komentara

  1. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Ne trebamo biti zavidni ni ljuti što je tata Stroll kupnjom F1 momčadi omogućio sinu mjesto na gridu. Siguran sam kako je to učinio u najboljoj namjeri vidjevši kako mali Stroll “grize” od malena, a i rezultati u nižim serijama bili su odlični.

    ALI…..sasvim je druga priča to što je nepošteno (općenito u svijetu) da onaj tko ima novac – ima “prolaz” pored talenata koji nikad neće dobiti priliku jer si je ne mogu priuštiti! To je žalosno i tome bi trebalo stati na kraj. Ali kako? Gotovo nemoguće…..ili? Kad bi za “paydrivere” postojao neki “vremenski rok” pa da se vidi nakon npr 2 sezone da ništa od toga – morao bi se maknuti i ustupiti mjesto nekom drugom….
    Ali…..



    5
    4

    1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ove dvije fix ideje ponavljam već godinama :mrgreen: F1 bi prodisala da se propišu ove dvije velike promjene:

      1) Vozač koji izgubi momčadski duel iduće godine mora otići iz ekipe. Onaj tko je dobar, ali je izgubio “tijesno” će uvijek naći mjesta u drugoj ekipi, a onaj koji je jednostavno loš – neće naći mjesto nigdje i leti iz F1. Tako bi dobili puno više migracija i riješilo bi se pitanje namjernog propuštanja na zahtjev ekipe. Drastično, ali mislim s izrazito pozitivnim efektom.

      2) Nevezano za temu članka, ali kad već pišem, da napišem i drugu ideju – nakon svake sezone svaka ekipa mora dati svoj prošlogodišnji bolid kao open-source u javnost. Sve što rade, cijeli R&D, cadove/nacrte, sve – objaviti javno. U redu, osvojili ste što ste osvojili, razvili što ste razvili, a sad otvoriti svijetu da postane javno dobro. Top ekipe bi onda morale još više pritiskati iduće godine da nađu novi “trik”, a manje ekipe bi imale na raspolaganju ogromno kolektivno znanje (kao RP ove godine recimo). Konkurentnost bi bila izraženija, natjecanje tješnje, a ako se nekoj ekipi to ne isplati – može izići iz sporta, ostat će puno drugih koji sad imaju temelje za nadogradnje.



      11
      -4

      15
      • Lando Norris
        Zola Prikaži

        Ova druga ideja mi je top. To bi bilo genijalno



        5
        3

        2
      • Brawn Gp
        F1 Zagorec Prikaži

        Da, Ante! Ova 2. ideja je sjajna. Kad bi barem obistinila



        1
        -2

        3
      • Ayrton Senna
        LR7 Prikaži

        Neloše za 2.stavku..Ali ipak svijet pokreće strah i interes a tamo gdje trgovina stane počinju ratovi..Mali Stroll mi se ćini totalna flegma(nezz kolko je umišljen) koji se niti kriv ni dužan rodio pod sretnom zvijezdom.Čovjek ne može birat mjesto rođenja niti roditelje.Za Austriju i nesposobnost obilaska Ricia se vidi kolko još žganaca mora popapat ali mlad je još pa ko zna stigne sazrijet..Da tate nije bilo opet ko zna možda jedne momčadi dns nebi niti bilo a kako je ovo skup sport,nažalost treba više ovakvih itd..


        0
        0

        0
      • Renault
        Crankshaft Prikaži

        Ja se recimo ne slažem ni s prvom ni drugom idejom.

        Uzmi primjer vozača koji vozi užasno nepouzdan bolid, bolji je cijelu sezonu, ali momčadski kolega ga na kraju sezone dobije jer je u jednoj utrci motor/mjenjač/hidraulika/nešto četvrto izdržalo do kraja pa je u kaotičnoj utrci došao do 10. mjesta i boda. Nema mi to smisla kako god da okreneš.

        A pogotovo se ne slažem oko ovog drugog. Neke momčadi svoje bolide za naredno razdoblje vladavine istog tehničkog pravilnika grade oko neke tehničke inovacije/prednosti koje imaju na svom bolidu, na taj način ti nakon te sezone daješ uvid ostalim ekipama u sve svoje tajne pomoću kojih si osvojio aktualnu sezonu (i to je kao to, što si osvojio, osvojio si – netočno), ali i zbog kojih će ti biti kompromitirane i naredne sezone gdje bi mogao izgubiti sigurnu prednost jer su upravo te inovacije (koje sada ustupaš ostalima) ključna stavka oko kojih se grade tvoji bolidi za ostale sezone. Na taj način smo lišeni tehničkih inovacija, genijalnih ideja kakvih smo imali u povijesti Formule 1, jer bi ostale ekipe samo dobile na gotovo i kopirale, a ne mućkale svojim glavama. I onda bi samo ta top ekipa i dalje koristila svoj um, unaprijed znajući da ako opet budu dobri da će to sljedeće sezone opet imati svi drugi, dakle jedna ekipa bi radila za ostalih 9. A ovo da bi to ekipu koja je na vrhu tjeralo da idu još dalje do samih granica isto ne drži vodu (kako bi i dalje ostali ispred), jer to je nešto sasvim normalno u ovom sportu. Uzmi primjer Mercedesa, iako su imali brz bolid prošle godine (pa čak i potencijalno znali da će Ferrari biti slabiji ove godine), oni su i dalje gurali prema naprijed i sad imaju recimo DAS i još brži bolid od ostalih (nije DAS nužno razlog, samo navodim inovaciju). Ali to i je bit, da konstantno ideš naprijed, a ovako bi samo imao hrpu Racing Pointa po gridu. Možda bi natjecanje bilo zanimljivije i utrke i poredak zgusnutiji, ali nije to poanta Formule 1. Da bude ‘napeto’ eto tek tako, pod svaku cijenu. Kao što nije napeto imati 700 pretjecanja, umjetnih bez DRS-a, pa da kilometar prije kraja pravca znaš kakav će biti ishod, na koji način će ovaj iza preći vozača ispred, i to na točno kojem dijelu staze i to s vanjske ili unutarnje strane. Bezveze.

        Pa onda povučemo paralelu globalno, na što bi sve ličilo kad bismo svi svima dijelili svoje tajne? Kakav bi bio napredak kad bi ti svoje tajne dijelio GP1 ili MaxF1, bili biste svi isti, ovako vi imate to što imate, oni ono što oni imaju. Neki idu ovdje zbog nečega, neki drugi na MaxF1 jer on nešto radi na svoj način, i tako dalje i tako bliže. :) I tako se gurate naprijed. :)



        16
        15

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Uzmi primjer vozača koji vozi užasno nepouzdan bolid, bolji je cijelu sezonu, ali momčadski kolega ga na kraju sezone dobije jer je u jednoj utrci motor/mjenjač/hidraulika/nešto četvrto izdržalo do kraja pa je u kaotičnoj utrci došao do 10. mjesta i boda. Nema mi to smisla kako god da okreneš.

          U sezonama s 20+ utrka se vaditi na pouzdanost kao glavni faktor rezultata, a da pritom nisi Hamiltonov fan? Neobično

          Što se tiče ovog drugog, razumijem u kom smjeru ideš, ali ne vidim zašto bi ti bile kompromitirane iduće sezone? Je li Mercedesu koprimitirana 2020. zato jer je Racing Pointu očigledno dao bolid iz 2019.? U teoriji bi zaista bili lišeni nekih genijalnih ideja od manjih ekipa, ali realno, imaš filozofije Mercedesa, Ferrarija i RB, i imaš ostale koji kopiraju jedan od ta tri pristupa. Ako Williams ima inovativno rješenje volana, misliš da bi odustali od te ideje kad bi bili primorani iduće godine otvoriti nacrte za javnost? Ili, misliš da bi Mercedes odustao od DAS-a da je bio primoran objaviti kako sustav funkcionira iduće godine? Ja mislim da ne. Inovacije bi i dalje bile tu zato jer je natjecanje i dalje tu. Samo više ne bi mogao uložiti novca kojeg ekipa x nema da bi stvorio komponentu x koju ta druga ekipa nema i ne može imati, a onda na temelju toga flexati idućih 2-4-6 godina.

          Pa onda povučemo paralelu globalno, na što bi sve ličilo kad bismo svi svima dijelili svoje tajne? Kakav bi bio napredak kad bi ti svoje tajne dijelio GP1 ili MaxF1, bili biste svi isti, ovako vi imate to što imate, oni ono što oni imaju. Neki idu ovdje zbog nečega, neki drugi na MaxF1 jer on nešto radi na svoj način, i tako dalje i tako bliže. I tako se gurate naprijed.

          Interesantna usporedba. Kad bi postojala godišnja nagrada za najbolji F1 portal i kad bi svake sezone svatko od nas morao napraviti novu verziju portala – misliš li da bi vama kao posjetiteljima bilo bolje ili lošije kad bi svatko od nas jednostavno otvorio kôd na kraju sezone pa da svatko može vidjeti kako sam napravio puls manager, tablicu s podacima ili bilo koju drugu stvar na ovom ili njihovim portalima?



          2
          -8

          10
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ja se pridružujem @Crankshaft.

          Ja nekako razumijem šta @Ante hoće da kaže. On je sit ove dominacije i ja se slažem sa njim da ona uništava ovaj sport. Pitanje samo na koji način da se prekine, jer Mercedes neće (a nije ni dužan) sam od sebe prekinuti ovu dominaciju.

          Ukoliko bi se ova dva prijedloga dozvolila, trebalo bi isto uraditi i sa motorima. Razlog je zato što još uvijek imamo ekipe koje nemaju svoj motor. Zašto bi se prednost tih ekipa poništavala svake sezone, a proizvođači motora, ili bilo kojih drugih komponenti mogu zadržati svoju prednost?
          Onda dolazimo do ideje hajmo sve staviti na sto, pa nek svak gleda ono šta ga interesuje i za dvije godine bi imali 10 timova koji bi ličili jaje jajetu, sa istim motorima. To već nije F1. Već imamo nekoliko ovakvih serija, a F1 je samo jedna.



          3
          2

          1
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Pridruzujem se @Crankshaft timu a slazem se i sa @Har Kl

          Pod 1 je ideja dobra i smanjila bi nekakva pogodovanja na stazi ali nekako mi izgleda neozbilnjno za F1, mozda sam samo ja mrgud..
          Ovo pod 2 eventualno ako FIA placa 70-100% troskova razvoja tih stvari koje bi se djelile na kraju sezone, inace ni pod razno..

          Sto se motora tice, svakako bi volia da ih je vise na gridu i da ne postoje customer ekipe…
          Svaka ekipa bi morala imat svoj motor, ne moraju ga nuzno sami radit, moze ga netko napravit za njih..


          0
          0

          0
        • Renault
          Crankshaft Prikaži

          Za Antu:

          Nema veze ima li sezona 8 ili 20 utrka, pa vidio si primjer McLaren Honde prije par godina, i da je sezona imala 50 utrka, na prste jedne ruke bi nabrojao one gdje bi recimo oba vozača završila utrku – karikiram. A i ne samo to, boduje se samo prvih 10 mjesta, a netko tko je 19 utrka bio ispred svog kolege (ali ne u bodovima), a onda jednu ne dok je ovaj drugi bio u top 10, i eto ti ga na. Otkaz. Mislim da takve stvari jednostavno nemaju smisla. Ekipa plaća vozače i oni odlučuju na koji način će im njih dvojica donositi bodove i milijune u džep. Tako je bilo i prije, tako je sada i tako će biti uvijek.

          Nije Mercedes ničega lišen što Racing Point ima to što ima (ne znamo još jesu li im to dali ili su ovi jako vješti u kopiranju), ali vidio bi rata da je kojim slučajem do toga došao Red Bull ili Ferrari. Ovo je Formula 1 i troškovi su tu, uvijek je to bio skup sport. Netko tko nije imao za inovacije pa je ostajao pri dnu na kraju bi otišao iz F1. Došli bi neki drugi.

          A za ovo paralelu s portalima, meni bi čisto bilo svejedno bi li to bilo otovreno ili ne. Ja sam čitatelj. E sad, najbolje pitaj i ova dva konkurenta što oni misle o tome pa mi onda reci kako je prošlo :D

          Kako god, čitajući sve ovo što si napisao meni i dolje niže drugim kolegama, ja sam stekao dojam da ti više želiš Formulu 1 kao nekakvo kup natjecanje. Recimo kao nekakvo touring car prvenstvo, gdje svi imaju manje više jednake budžete i jednake automobile, i gdje je natjecanje zgusnuto. Ako je tako, upravo tu i leži problem. Formula je (uvijek bila i bit će) nešto potpuno suprotno. Različitosti na sve strane. Vrh motorsporta i inovacija, i uvijek će biti bogatijih i bržih, i onih drugih koji to ne mogu pratiti. I to je meni potpuno normalno. Sezone će biti nekad zanimljivije, nekad ne, ali i to je potpuno normalno. Kome može recimo biti zanimljivo gledati pretjecanje na back straightu u Kini s DRS-om. To je čista procedura, a ne pretjecanje. Tako da nije sve ni u kvantiteti ni umjetnoj uzbudljivosti. To (DRS) bi isto trebalo bolje regulirati, ali dobro, to je sad neka druga rasprava. Ponekad i sam upalim Kreator TV i tamo stvarno bude svakakvih utrka, kup serije gdje su stvarno svi podjednaki i bude tu jako dobrog utrkivanja, na nož, bez naredbi, svih u podjednakim automobilima, genijalna pretjecanja, itd. I ponekad kad želim gledati ‘pure racing’ što bi neki rekli, gledam to i uživam u tome. Formulu 1 ne gledamo baš samo iz tog razloga, Formula 1 je ipak nešto drugo. Nadmudrivanje ekipa, vozača i čega sve ne. Tako da mislim da se ta dva svijeta nikako ne mogu i ne bi smjela miješati.



          3
          3

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Imam dojam da se u principu slažemo, samo ne bih išao na drastične zaključke nego na realnost situacije. Ne kažem da F1 može biti kup natjecanje, ali kažem – budimo realni – je li F1 trenutno puna različitosti kao što pišeš? Vrhunac inovacije sa krajnje reguliranim skoro svakim milimetrom bolida? Ograničenje budžeta stiže, ograničenje vremena u zračnom tunelu također, standardizirani dijelovi također… Kako se to uklapa u taj ideal koji po meni postoji još samo u teoriji. Realnost je da imaš tri ekipe i njihove bliže i dalje satelite. Ostali su na rubu da ispadnu i/ili propadnu.

          S tim da je po meni velika razlika izjednačiti bolide i tražiti open source. U prvom slučaju je rezultat to što kažeš, kup natjecanje. U drugom slučaju ne jer od jedne do druge sezone imaš mislim više od pola sekunde razlike u istoj ekipi. To će sigurno ilegalno raditi i Ferrari i Red Bull sa svojim satelitima, sad kad vide da je Mercedesu to prošlo. Zašto bi tiho ispod stola svi radili to isto, umjesto da se regulira? Ekipe i vozači će se i dalje nadmudrivati, ne vidim zašto bi to dvoje bilo oprečno jer nemaju iste bolide.

          Sto se tiče vozača, oni su zaposlenici ekipa, točno, ali pogledaj kako je NBA riješio odnos igrača i ekipa. Ne u potpunosti ići tim putem, ali zašto FIA ne bi pripisala da natjecatelji moraju biti natjecatelji? Ne bi bio presedan. Ne znam, razmišljam naglas.



          1
          1

          0
      • Pirelli Hypersoft
        resiver11 Prikaži

        vau…nikad nisam mislio da ce mi ante biti toliko antipatican kao sa ovom izjavom…volio bih cuti kakvo misljenje imaju njegovi kolege na areni….tesko mi je zamisliti da netko tko je u ovom sportu toliko puno moze imati takvo misljenje….ali dobro…



        6
        3

        3
      • Ferrari
        GRID.N01 Prikaži

        1. – uz neke “nadogradnje” bi bilo super. recimo, ako momčadski kolega u zbroju bodova, iz kojeg bi se izuzeli kvarovi i izlazak iz utrke krivicom drugog vozača, osvoji 30% manje bodova, tada slabiji mora napustiti momčad.

        2. – ovo se nikako ne bih složio. intelektualno vlasništvo mora biti zaštićeno i tu nema premca. ravnopravnost bi se trebala početi graditi od jednakog budžeta i tu je po meni jedini pravi put. svima iste uvjete, pa da vidimo tko je mudriji i talentiraniji.



        2
        1

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          1 – ili da ne smije izgubiti dvije sezone u nizu? Tako da se skoro skroz eliminirat faktor sreće ili pouzdanosti? Ne znam točnu formulu, ali znam da bi dvaput razmislili vozači hoće li poslušati naredbe tipa “treba nam krug 1:48” dok vozač vozi uredno 1:46. Isto tako ne bi bilo problema nedostatka mjesta za nove vozače tipa Russell.

          2 – intelektualno vlasništvo je dosta rastezljiv pojam u F1. Evo FIA naredila Racing Pointu da im pokažu sve nacrte. Gdje je tu postovanje int vlasništva? I još jedan detalj, open source bi riješio sve probleme s muljanjem i sivim zonama jer bi jednostavno svi vidjeli što ste točno radili. Spomenuo je Har Kl gore da bismo imali deset klonova. Imamo ih i sad, zato jer je pravilnik stegnut kao omča oko vrata. Nekad su bolidi bili drastično različiti jedan od drugog, a danas da makneš boju koliko bi navijača prepoznalo koji je koji bolid? Oni koji ne mogu i ne znaju bolje bi kopirali pobjednički bolid i imali bi kao RP – bolid pol sekunde sporiji od Mercedesa. Ostali bi uzeli što misle da vrijedi i nadogradili to svojim inovacijama.

          Pandorina kutija je otvorena i dogodine će vjerojatno Ferrariju nacrti slučajno ostati u kopiraoni pa će ih kopirati Alfa ili Haas. Red Bull će u bcc mailu poslati materijale AlphaTauriju i onda će i oni napraviti isto. Zašto i ne bi? Merc i RP to rade i sad da se svi ostali prave mutavi i ilegalno rade nešto što se može regulirati?

          U idealnom scenariju bi ograničenje budžeta sve riješilo i svi bi imali jednake šanse, ali tko garantira da neka velika ekipa neće obaviti istraživanje pod drugim brendom ili drugom granom i onda jednostavno “kupiti” tog inženjera koji će unutar budžeta prenijeti rezultate tog istraživanja? Ekipe su pametnije od FIA-e i što to prije FIA prihvati to će prije bolje regulirati ovaj sport.



          2
          2

          0
      • Pirelli Hypersoft
        Einspritz7 Prikaži

        Ovo pod 2) je apsolutno neizvedivo , čak se čudim što se uopće raspravlja o tome.
        Znači , netko nešto razvije novo i onda ima pravo koristiti to samo 1 godinu (točnije 8 mjeseci , koliko traje sezona) , pa nakon toga mora to svima dati da slobodno koriste – potpuno neisplativo i za najjače momčadi.
        Jedino ako mislite da FIA financira razvoj , svake momčadi i u svakoj sezoni. Ili da uopće više nemamo razvoj.
        Znamo da istraživanje i razvoj novih tehnologija čine glavninu troškova. Da bi se to otplatilo , vratilo , odnosno da bi razvoj novih tehnologija bio isplativ , potreban je neki vremenski period i u pravilu to nije moguće odmah postići. Kod nekih sustava , da bi se vratilo uloženo , potrebno je i višestruko dulje vrijeme od vremena potrebnog za razvoj.
        Može se desiti da neka F1 momčad za razvoj neke inovacije treba par godina i potroši milijune. I onda da to može koristiti samo jednu sezonu , pa ju onda mora svima ustupiti.
        Da ne spominjemo da je F1 izravno povezana sa stvarnim tržištem , tj. cestovnim automobilima , često smo svjedoci da nove tehnologije dolaze iz F1 u cestovne automobile !
        Primjerice , neka F1 momčad razvije neku novu tehnologiju , koristi samo jednu sezonu , nakon toga ta tehnologija postaje javno dostupna ostalim F1 momčadima , ali i proizvođačima cestovnih automobila , svima. Na taj način svi proizvođači cestovnih automobila dobivaju praktički besplatno novu tehnologiju . Svim proizvođačima besplatno , osim onome koji ju je razvio i ko je najzaslužniji. Totalni apsurd !



        1
        0

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Bilo ti je prije koju godinu-dvije šuškanja o open source rješenju, s tim da se nije radilo o kompletnom bolidu nego o određenim dijelovima, ali to je sad već stvar pregovora o detaljima prijedloga.

          Što se tiče troškova, nije tako jednostavno kao što kažeš. Ako ti je bolid open source onda nećeš više ulagati jednako velike sume kao prije pa to ni “gubitak” nije tako značajan. Zamisli silu inženjera koji izvana vide to što rade f1 ekipe, mogućnosti za outsource su skoro neograničene. Brzi razvoj, više uključenih inženjera, manje troškova, rješenje za manje ekipe koje ne mogu priuštiti toliko istraživanja, instant rješenje za varanja ekipa, špijunaže i slično… Što stoji na drugoj strani vage, poslovna politika korporacija? Da je Linus Torvalds zatvorio svoj kod – danas ne bi tu tipkali. Tako da ne bih baš rezao ideju tako odlucno u startu, iako se slažem da treba fino ustimati uvjete i detalje.


          0
          0

          0
        • Pirelli Hypersoft
          Einspritz7 Prikaži

          Hm i ima tu neke logike. Jedino što bi u tom slučaju onda trpilo konstruktorsko prvenstvo i bilo bi upitno ima li ga smisla održavati. S obzirom da bi momčadi onda na neki način radile ujedinjeno , kao što je tu već neko reko , bolidi bi bili približno svi jednaki.
          Moje je mišljenje da bi najpoštenije bilo razdvojiti vozačko i konstruktorsko prvenstvo. Oba prvenstva održavala bi se paralelno u sezoni , ali na odvojenim utrkama.
          Vozačko prvenstvo vozili bi sadašnji vozači , odnosno vozači koji se bore za naslov svjetskog prvaka. Konstruktorsko prvenstvo vozili bi neki drugi vozači , npr. testni vozači (moguće i da vozači mijenjaju bolide kako bi se smanjio utjecaj ljudskog faktora).
          U vozačkom prvenstvu svi voze iste bolide – prošlogodišnji pobjednik u konstruktorskom prvenstvu.
          Drugim riječima , bolid koji osvoji konstruktorski naslov je bolid koji će sljedeće sezone voziti vozači u vozačkom prvenstvu.


          0
          -1

          1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Je samo Linus Torvlads nije trebao zračne tunele i CFD farmu servera niti tvornicu, trebao je samo svoje slobodno vrijeme i svi ostali koji su u tome sudjelovali i sudjeluju, trebaju samo vrijeme (koje u zadnje vrijeme više nije niti slobodno nego je plaćeno od korporacija….)

          F1 je stvaran bolid koji netko treba na koncu i napraviti nije neka nematerijalna apstrakcija poput open-source softvera.



          1
          1

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Istina, ali Linus nije imao FIA-u da mu ulije par stotina milijuna eura nagrade/bonusa nakon svake godine, kao ni sponzore koji uliju još par stotina milijuna eura. Tako da sam dojma da bi F1 ekipe svejedno bile u debelom plusu, i to ne samo prve tri, a da ostale jedva drže glavu iznad vode…



          1
          1

          0
      • Mclaren
        raca Prikaži

        @ Ante prva ideja nema smisla, jer osim McLarena i još poneke ekipe, svi imaju 1. i 2. vozača. Zašto bi Bottas, npr. morao van, ako taj status odgovara njemu, kolegi i timu općenito? Druga teza je isto malo prihvatljiva. Zašto bi netko trošio novce u razvoj i inovacije, i onda to dao svima na korištenje. Preskup je to sport. Plati pa klati.



        2
        2

        0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Zašto bi Bottas, npr. morao van, ako taj status odgovara njemu, kolegi i timu općenito?

          Zato jer je ovo sport i natjecanje, a ne uhljebarina gdje možeš primati plaću jer ne smetaš “glavnom” vozaču? :) Malo pretjerujem s time da bi trebao dobit otkaz, ali bi pomogla neka mjera gdje se samom vozaču ne bi isplatilo propuštati bilo koga. Probali su to postići tako da ekipama svežu ruke s naredbama i slično, ali nema smisla jer se uvijek nađe zaobilazni put pa su opet otvorili timske naredbe i dozvolili da se naređuje što god. Zato mislim da se treba okrenuti prema vozačima, ne prema ekipama kako bi se to spriječilo.


          0
          0

          0
        • Renault
          Crankshaft Prikaži

          Zato mislim da se treba okrenuti prema vozačima, ne prema ekipama kako bi se to spriječilo.

          Pitaj šefove ekipa što misle o tome. Vozač je firmin zaposlenik, a ne obrnuto.



          1
          1

          0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Za razliku od većine, ja se ne slažem sa ovim prvim. Da svi koji izgube duele ostanu bez ugovora, odnosno da se nađu na otvorenom tržištu na kraju sezone, opet bi pay driveri prvi našli mjesto. Jer ovim slabijim ekipama uvijek dobro dođe lova koju ovi donose. A onda kad se budu popunjala ostala mjesta, vjerovatno će na kraju izvisiti neko ko je tijesno izgubio. Mislim da bi se tako opet samo isti vrtili u krug, a pay driveri bi bili uzimani iz istog razloga kao i do sada. Ne igra njima nikakvu ulogu hoće li izgubiti od timskog kolege ili neće. Jedino pozitivno što vidim u tome je da bi se moglo bolje usporediti koliko je koji vozač dobar, jer bi bilo dosta mijenjanja timova, pa bi tako vidjeli jednog vozača koji bi imao duele sa više drugih. A i neko bi ko izgubi duel tako mogao dobiti priliku u jačoj ekipi nego u kojoj je izgubio taj duel. Na primjer, Bottas bi ispao odmah, a neko drugi bi dobio priliku da zabilježi koju pobjedu u karijeri, a možda i da izbaci Hamiltona (iako je već od nekog u slabijoj ekipi izgubio duel).
        Ovo drugo bi bilo odlično. A nešto od toga će i biti moguće pod novim pravilima. Možda će toga biti još više u buduđnosti.



        2
        2

        0
  2. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Nevolim ga jer vozi bolid koji vozi a apsolutno nije zasluzio bit pri vrhu sporta, a s volanon upravlja isto kad dan svojoj kceri od 5 godina da vozi gt sport
    Iako mislim da on zasluzuje mjesto prije nego grozni i latifi jer ipak ima nekakavu brzinu i neradi gluposti po stazi



    2
    -5

    7
  3. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Tocno kako naslov govori
    tatin sin u brzom autu..



    2
    -3

    5
  4. Super Aguri
    luke990 Donator Prikaži

    Ne bi škodilo lektorirati tekst, barem jednom pročitati prije objave. Znanje autora je zasigurno na nivou, pa ga je šteta umanjiti nekoherentnim poretkom riječi u rečenici, ili viškom nepripadajućih.



    14
    14

    0
  5. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ljubomora! Na koga ljubomora!?

    Je li moguce ljudi, da vi, svaki animozitet prema nekoj osobi, u ovom slucaju vozacu, vezete za pare! ? moguce da je vecina ljudi na ovom svijetu interesdzija, ali ima i onih skromnih! ? a sad da se vratim na tatinog sina… I to veoma kratko, jer vise ne zasluzuje, i zbog teksta (pogotovo ova ljubomora na kraju ?) i zbog njega samog! Perez je bolji vozac od njega TACKA. Da je Latifi, Magnusen ili neko treci timski kolega u pitanju, pa da pricamo… Ovako… Kukala mu majka (ne tata) kad mu Seb dodje… ? jedva cekam to da vidim!



    4
    4

    0
  6. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Lance Stroll je jedan prosječan vozač. Čovjek nema neki hot lap, u utrci uzima još manji rizik pa nema ni neki race pace,al šta je da je ,radi toga je konstantan i uzima ono što mu se nudi. Idealan drugi vozač.



    4
    4

    0
  7. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Rekao bih da je veliki dio negativnog publiciteta oko Lancea Strolla uzrokovan čistom ljubomorom jer živi san svih nas na ovom portalu i sve to zbog svog oca

    Od mene veliki palac dolje..
    Izmedju ostalog, svi citatelji dobili samarcinu..



    8
    7

    1
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Nemoj se smatrat uvrijeđenim, to mi svakako nije bila namjera. Istina, malo je to nespretno izrečeno, namjera mi je bila pokazati da taj sav negativni publicitet nije skroz opravdan, jer nije toliko loš koliko se misli za njega, nego njegova pozadina je uglavnom kriva za to. Uostalom, ta tvrdnja oko ljubomore ima uporište na raznim Instagram stranicama kad god se Stroll spomene zbog čega nekad pomislim da sam ušao u CR7 fanpage ili LM10 fanpage gdje se jednostavno blate međusobno. Znam da su na ovom portalu kritičari Lancea Strolla zbog toga što on po njima ne vozi sjajno i razlozi su im legitimni i na njih nisam mislio u ovom članku, nego sam mislio na onaj toksični dio F1 publike.



      5
      4

      1
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Nemam se sta uvrijedit ?
        Ispade tako ka sa Ronaldom i Messijem, ako napises nesto protiv onda si ljubomoran jer ocito drugi argument ne postoji, ka da smo klinci..
        Da ne duzimo, znas i sam kakav je internet a znas i kakva je publika ovdje na portalu (ima svega ali u dosta manjoj mjeri nego na ostalim mjestima) pa zbog toga smatram da komentar nije na mjestu..
        ?


        0
        0

        0
  8. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Došao sam do toga da ga sad samo toleriram :mrgreen:
    Poboljšao se, ali i dalje nije to to po meni.



    6
    6

    0
  9. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    Znači, da sumiramo. Problem je jer Lance ima tatu Strolla koji mu omogućuje mjesto u F1 a s druge strane garaže nije problem jer Carlos Slim nije tata od Pereza?



    6
    5

    1
    • Lando Norris
      Zola Prikaži

      Naravno daje problem oboje su meni najmanje simpsticni vozaci. Cjela ta momcad je meni osobno odvratna



      2
      -1

      3
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Cijeli Racing Point ti NIKAKO ne bi trebao biti odvratan? Zašto?

        To je Jordan s drugim imenom i u čemu je problem, ako su sada konkurentni? Ako će to otvoriti novo mjesto za top vozače i one koji se mogu boriti za pobjede i podijume, možda i titule?

        Zašto je to problem?

        Kritiziraj Ferrari, RBR, McLaren i Renault koji ne mogu napraviti konkurentan bolid, a ne RP.



        4
        3

        1
        • Lando Norris
          Zola Prikaži

          Ovako da pojednpstavim.. Kad bi se promjenio vlasnik i oba vozaca bili bi mi simpsticni. Dog se to ne desi.. Drek



          2
          0

          2
  10. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Stvar je u tome što imamo jednog Strolla koji ima podij, a karijeru je tek praktički započeo, i slovi kao prosječni, ispodprosječni vozač. I jednog Hulkenberga koji cijelu svoju karijeru nije uspio zgrabiti i iskoristiti par ponuđenih prilika, a stavljalo ga se u kontekst top momčadi.

    Meni je Stroll sasvim okej vozač. Ima dobru karijeru iz nižih kategorija, u F1 se nije pokazao kao top vozač, ali ne radi ni loš posao. Nemam nikakve zamjerke što se on nalazi u F1, može još napredovati.



    6
    6

    0
  11. avalon Prikaži

    hvala svima šta sam konačno progleda pa se konačno mogu priključit onima koji ne vole , omalovažavaju LS koji je stvarno panj … sad to znam . maras je napravija kardinalnu grešku kad je napisa “…da je veliki dio negativnog publiciteta oko Lancea Strolla uzrokovan čistom ljubomorom …” to možda važi za neka druga podneblja , fanove ali kod nas decidirano mogu tvrdit NE ! ako je nekome suđeno da uspije u bilo kom segmentu onda je najbolje da uspije kod nas . jer poznato je da naši ljudi nisu zavidni , ljubomorni , da se često tuđem uspjehu , novcu , statusu raduju više nego vlastitom šta je maras očito zaboravija .
    isto ka šta većina naših ljudi viruje da su maske pozitivne , pomažu mada na kutijama piše da maske ne štite od covid 19 i nijednog drugog virusa , da pogrešnom upotrebom umisto da štite mogu izazvat bolest , a u najgorim slučajevima i smrt na šta ih proizvođač upozorava napisom , deklaracijom tako ne viruju AM kad piše o LS . dapače , upravo suprotno . volija bi da stroll Sr nije kupij a ex FI . mnogima bi bilo žal žilavog , dobrog tima ali bar ne bi bilo ovakvih priča o LS . pa jbte , realnije gleda na situaciju SP ( do nedavno takođe omalovažavan ) kojem misto “visi” za 2021. šta potvrđuje njegova izjava “Ja sam otac, nikad ne bih izbacio svog sina, tako da se tu nema puno toga za dodati.”
    da malo obratim pažnju i na 1. fix ideju AV koju ponavlja godinama . odlična je samo šta bi npr bilo sa kimijem koji je rookie sezonu izgubija od heidfelda i u Q i konačnom poredku ? bi li naša misto u drugom timu tim više šta je zbog neiskustva u nižim kategorijama ima neko vrime privremenu licencu ? naravno da bi se otimali za njega , a i 2001. je od NH izgubija za sitna 3 boda tj “tijesno” . je li “tijesno” i LS izgubij aod masse u svojoj rookie sezoni ? ;) ma da ali vjerovatno imamo tijesno i “tijesno” . OK , ako je 2001. kimi izgubija “tijesno” šta je bilo 2. kad je doša u McL ? izgubija je od coultharda za “tijesnih” 17 bodova . no zato je kimi bija bolji od DC u Q i zbog toga ga je rebalo “poštedit” i da je “pravilo AV” postojalo u F 1 zar ne ? Q su bitne i nebitne jer jbš Q u kojima si bolji ako te kolega na kraju prvenstva ostavi iza sebe sa gotovo dvostrukom bodovnom razlikom . a može te kolega i deklasirat u Q ( ka massa LS ) i bodovno jedva završit ispred “deklasiranog” u Q ;) di bi završija npr LH da je u F 1 postojalo ” pravilo AV” kad je 2011. JB ( završija 2. na kraju ) ostavija iza sebe 5. lewisa koji je ima 43 boda manje od kolege ? ako zbog ugovora ne bi bilo mista u tada top ekipama LH bi otiša iz F 1 ili bi vozija npr za caterham , marussiu ?
    druga ideja AV je koliko vidim bar solidno prihvaćena mada vidim da mnogi odobravaju žalbe renaulta na RP . ideja je odlična , u praksi ne postoji iako bi bila skoro idealna za sve “male” timove osim valjda za RP jer ga ima stroll Sr , a vozi “omiljeni” stroll Jr . da je neko drugi vlasnik i da je uz SP neko drugi bilo bi sve OK :) sve da FIA osmisli neku istu ili sličnu ideju kolika bi to pomoć bila “malim” koji su financijski “impotentni” ? šta bi oni mogli uradit sa open- source bolidom , cadovima , narcitima bez dovoljno novca ? sitim se davnog napisa o minardiu , novinar je pohvalija njihovu inovativnost , ideje ali tek u “sitnicama” jer za realizaciju većih ideja ( ako su ih i imali ) jednostavno nisu imali novca . bi li open source više pomoga ostalim top konkurentima koji bi vidili , znali di im konkurent u kom smjeru “ide” u razvoju ?
    OK , LS je uvjerljivo izgubija 2019. od SP ( ali maje uvjerljivo nego LH od JB 2011. ;) ) ali j ei ostvarija najbolji rezultat za RP lani . ove sezone uz trku manje ima 4 boda manje od sergia , a u Q je bolji . btw , kako bi se komentirale Q u austriji ( styria) da je LS odvozija 1,97 s sporije od pereza ? a kad je perez zaosta za LS tih 1,97 s onda … a jbga zar ne ? desi se . za sada iza LS su i carlos ( dogodine u ferrariu ) sa 3 , seb i ricciardo sa 2 završene trke ( ka i LS ) ali znamo da je to do bolida koji sam vozi , nije bolidu bitno ko sedi u kokpitu ,zna li , može li ga “krotiti” . je li ikome palo na pamet da je williams 2018. bukvalno bija kanta ( svjedok je kubica ;) ) pa ipak je LS dohvatija 6 bodova … tada konkurentnost bolida nije bila bita , sad je zar ne ? kad je alonso sa “anemičnim” McL u mislim 2 kaotične trke ostvarija jako dobar rezultat to je bilo wowww , dokaz majstorstva . kad to uradi LS onda je razlog kaos i srića zar ne ? kad odvozi dobro po mokrom onda to nije umijeće jer znamo da svaka šuša u takvim uvjetima može odvozit jako dobro . po čemu su između ostalog bili poznati senna i MS ? zašto su MS zvali i “Regenkönig” ? a možda LS po mokrom uopće nije odvozija dobro , samo su drugi odvozili loše pa nam se čini da se lance tu dobro snalazi ?
    niko ne mora volit strollove ali bi ih bilo glupo ovoliko mrzit bez nekih razloga jer ne vidimo ni neki autoritativni način vođenja RP od strane strolla Sr , ni nekakav bahat , nadmen nastup strolla Jr zar ne ? osim toga pođite od izjave pereza “Ja sam otac, nikad ne bih izbacio svog sina, tako da se tu nema puno toga za dodati.” …. bi li vi da ste u istoj situaciji ka stroll Sr tim više šta mu sin dosta dobro “odrađuje” ? uostalom kad bi gledali rezultate karijere LS je više postiga u ove 3+ sezone i 65 trka nego npr mogima omiljeni hulkenberg koji u 10 sezona , 177 trka nikad nije “vidija” postolje . bi li s obzirom na rezultate NH bija omiljen da je bogatun ili bi bija ismijavan ,okarakteriziran ka lik koji je “zaluta” u F 1 ?



    8
    -2

    10
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Evo za primjer malo kvalifikacijski odnosi nekih vozača koje si spomenuo i neke koje sam ubacio u jednadžbu.
      Evo “luzera” Kimija, izgubio od Heidfelda u svojoj prvoj sezoni 10 naprema 7, a Kimijev prosječni zaostatak u kvalifikacijama bio je +0.104.

      Nadalje, Stroll je u svojoj prvoj sezoni izgubio od “penzionera” Masse 17 naprema 2, a prosječni mu je zaostatak iznosio +0.925.

      Ajmo ubacit tu i Bottasa. 2016. Massa je treba voziti svoju zadnju sezonu, a izgubio je u kvalifikacijama 16 naprema 4. Znači, Bottas ga je “osramotija” kao i on Strolla godinu poslije. Ali, prosječan zaostatak Masse za Bottason je bija +0.208. To je ono što škrtu i nepotpunu statistiku čini samo običnim brojkama koje ne govore. Ovo gore je ipak nešto što daje drugačiji uvid.

      Nije ni za Massu puno bolja situacija bila 2014., kada gubi 10 puta od Bottasa (suhe kvale ili one gdje su svi imali barem podjednake uvjete), dok je prosječni zaostatak bio +0.186.

      Pozdrav avalon



      5
      5

      0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Marko, kad računaš prosječan zaostatak, jel računaš samo utrke u kojima je bio zaostatak ili sabereš sve delte (i pozitivne i negartivne) pa podijeliš sa brojem utrka?
        Ovaj zaostatak Strolla za Massom je baš prevelik, iako se i ja sjećam da ga je Massa “uništija” tu sezonu.

        Ne znam šta je avalon sad pisao, on to toliko ispiše da ja nažalost odustanem od čitanja, ali ja sam također primjetio prošle sezone da je Stroll podigao nivo vožnje.
        Ove godine bi mogao biti još bolji. U Mađarskoj je bio jedan od boljih pojedinaca u trci. Jedan od vozača, kojima je tempo u utrkama jako konstantan i dobar za razliku od kvalifikacija.



        2
        1

        1
        • Bmw
          Marko Rakić Donator Prikaži

          Da da, sve delte, dakle sve zaostatke minus sve prednosti i onda dobijem zaostatak od tipa 4 sekunde, pa to na 20 utrka ispadne 0.2 sekunde po kvalifikacijama.

          Znao je Stroll stvarno imati grozomorne zaostatke, spašava ga ovih par utrka gdje je imao prednost nešto veću od pola sekunde i gdje je zaostao po jednu ili dvije desetinke, a ovo ostalo je stvarno koma.

          @Crash – Ma da, ne znači baš puno tih suhoparnih 17:2 i 16:4, u oba slučaja možeš reći “uh što ga je oprao”, ali kad se to detaljnije napravi, onda je to daleko od onoga što govori kvali omjer.


          0
          0

          0
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        @Marko
        Slazem se s tobom..
        Ako se vec iznosi neka statistika, neka ona bude malo potpunija da se dobije bolja slika..
        17:2 i 16:4 izgleda slicno ali 0.9 i 0.2 daje sasvim novu dimenziju..


        0
        0

        0
        • avalon Prikaži

          a poraz je poraz pa makar se mjerio u tisučinkama zar ne ? vridi li ona “drugoplasirani vozač je samo prvi gubitnik.” ? zaosta on za pobjednikom 84 s ka npr hill za sennom 1993. u doningtonu ili 2002 . u americi MS za RB 0,01 s rezultat je gubitak . ili je možda MS bija bolje plasiran od hilla jer je ima minimalan zaostatak ? ovo u americi znam zašto se desilo ali pišem o zaostatku iako je bija “režiran” . znači li sad da je LS bolji od kolege pereza jer je prvu trku bija za tek 0,16 s sporiji u Q , 2. za čak 1, 96 s brži , a 3. tek 0,16 s brži pa je trenutni omjer 2 Vs 1 u korist mladca ? naravno da ne znači jer sve i da LS pobjedi u Q SP , a bude lošije plasiran u konačnici za mene bi sergio bija bolji , pobjednik nad kolegom . naravno , vridilo bi i obrnuto .


          0
          -4

          4
    • avalon Prikaži

      Marko Rakić… i šta si ti sa ovim pokuša pokazat , dokazat ? da nije važno ako te kolega pobjedi u Q i u konačnom poredku ako imaš zaostatak za kolegom u Q tek 0,1 s ? znam , znam Q su najvažniji segment , trka je tek sporedna stvar i zato treba gledat samo rezultate Q . trke ako baš želimo . čemu spominješ tek jedan segment iz moga komentara tj tih +0,9 s ? da bi me na nešto podsjetija ? možda zbog dužine komentara nisi obratija pažnju na ovo “….a može te kolega i DEKLASIRAT u Q ( ka massa LS )…” znači ovo o 0,9 s ti je bilo izlišno pisat s obzirom da sam i sam to napisa . ali tebi nije važan ( ka ni većini ) konačni plasman kolega . jer kolega LS je i tako bija penzioner zar ne ? zato ga je početnik da je pravi racer treba oderat u obe kategorije , a nije ni u jednoj . je li FM bija penzjoner zbog vožnje ili godina ? jer 2015. sa 34 je završija na 6. mistu iza 5. bottasa ( tada 26 ) koji je sad vozač merca . 2016. je williams u padu , VB više nije 5. nego 8. u konačnici , massa 11. tek sa bodom manje od alonsa . istina McL je bija za kur . možeš ti ubacit u komentar šta želiš pa tako i 2016. za koju mislim da je VB deklasira , a ne “osramotija” massu isto ka šta je felipe deklasira LS i to sam napisa zar ne ? ili sam sakrija tu činjenicu jer mi ne paše ? može i 2014. samo nemoj o 2002 . kad je kimi bija bolji u Q od DC ali je na kraju ima -17 ili o 2011. kad je LH pobjedija JB u Q , a na kraju završija sa – 43 . iako je lewis bija uspješniji u Q oba su najčešće startali vrlo blizu jedan drugome pa mi je “manji” ( uvjetno rečeno ) uspjeh JB u odnosu na LH ( iako su +43 boda velika ) nego uspjeh LS u odnosu na massu ( sićušna 3 boda ) , a s obzirom na Q te 2017. čudi me kako , a s obzirom da si novinar pa bi treba pedantnije , studioznije pratit sezone , događanja od mene laika ne uzimaš u obzir , “zaboravljaš” činjenicu koju bi po mom mišljenju treba znat … činjenica … kad su novinari pitali MS u mislim prvoj sezoni “povratka” za greške koje radi odgovorija je da je teško iz sredine poretka “probijat” se prema vrhu ( nije merc iz 2010. bija “ovi” sa kojim i sa začelja možeš bez većih problema doči do postolja ) jer u gužvi se svašta dogodi . otprilike tako nekako je glasija odgovor . ako je “probijanje” bija problem , teškoća za 7 X prvaka koji je te 2010. iza sebe ima 16 sezona i 249 trka kako je onda bilo problematično to za početnika LS ? a ove “igre” sa minimalnim zaostatcima ostavi za nekakve “naivne umjetnike” koji bi pali na to . trebaš imat na umu kad to navodiš npr trku u americi 2002. kad je RB pobjedija MS ( revanš nijemca za austriju ) za 0,01 s ili najsvježije austrija/styria kad je perez pobjedija strolla za 0,06 s .l da je razlika bila i tisučinku ( a ne desetinku koju navodiš u “slučajevima” heidfeld Vs kimi i VB Vs FM ) ) šta bi to značilo poraženom ? baš ništa ! o tome bi ti moga priču ispričat prost koji je 1984. pobjeđen od laude za POLA boda ;) vožnja u kaotičnim trkama i po mokroj stazi ( šta spominjem ) nije vridna spomena jer tu ulogu igra iskustvo LS , a ne nekakav instikt , snalažljivost pa i urođeni talent koji je spominja i npr marc surer ex F 1 vozač izjavom “Williams treba novac, a obitelj Stroll ga ima. Na sreću, mladi Stroll ima i talenta.” ili šef Ferrari akademije luca baldisserri “Jako je mlad, ali je već u kartingu pokazao izvanredan talent,” . ali … šta oni zapravo znaju u odnosu na mnoge stručnjake ovde ? a možda je stroll Sr uz to šta je kupija sinu 3 titule da i poneki novčić ovoj dvojici navedenih da ovako pozitivno govore o njegovom sinu …



      3
      -2

      5
      • Bmw
        Marko Rakić Donator Prikaži

        Uzeo sam kvalifikacije kao uzorak jer za utrke treba puno više vremena, a i tu bi se štošta “doznalo” kao i ovdje sa uzorkom u kvalifikacijama.

        Stvar je u tome što gubitak od 17:2 i 16:4 govori o tome da je sporiji vozač uvjerljivo poražen, ali detaljna analiza to ne pokazuje jer su zaostaci u nekim slučajevima zaista mali. To otvara drugačiju sliku, drugačija je perspektiva, pogotovo kad se netko nećka oko izbora vozača. Sigurno neće biti prednost vozaču koji je bio sporiji prosječno gotovo sekundu od onog koji je zaostajao dvije desetinke. To je ogromna razlika u Formuli 1.



        1
        0

        1
  12. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Kako god Stroll saga završila i bez obzira na kvalitetu njegovih vožnji on se nikad neće odmaknut od izreke ”lako tebi kad ti je tata vlasnik”
    Tužnije je to što postoji vjerojatno jako puno bržih od njega, a nikada neće dobit priliku u F1 cirkusu jer su humanus bezparus.


    0
    0

    0
  13. Williams
    Montoya Prikaži

    Zašto se većina sad ovdje izvlači na Lawrence-ovu kupovinu Force Indije i “tata ti je gazda” kad je više nego očito da Stroll nije bio omiljen ni svoju prvu, pa ni drugu sezonu, kad nije još bilo ni govora da će mu tatica kupit momčad i osigurat mjesto na taj način.



    2
    2

    0
  14. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Razlog zbog kojeg ljude toliko mrze Strolla je to što je do F1 i ovog mjesta u RP-u stigao na “easy modeu” ili još bolje rečeno, s “cheatovima”. Pay driveri nikad nisu bili omiljeni i nikad neće biti, to je činjenica i ja to apsolutno odobravam, ali isto tako smatram da treba biti realan.

    Ljudi sve pay drivere etiketiraju kao užasne vozače – većinom je to istina, ali ja Strolla definitivno ne vidim kao užasnog vozača. Nije pošteno ni lijepo što ima garantirano mjesto u momčadi i samim time ga blokira nekom talentiranijem, ali definitivno nije toliko loš koliko ga se percipira. Imao je više nego pristojnu juniorsku karijeru, a ni u F1 nije preloš. Moje mišljenje je da nije nikakav Senna, ali nije ni Yuji Ide. Ima tek 21 godinu i mislim da može ostvariti pristojne rezultate u F1 karijeri.



    2
    2

    0
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Tko je talentiraniji od Strolla a da nema mjesto u F1?


      0
      0

      0
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        Pa ovdje sam prvenstveno mislio na to da blokira mjesto u RP-u, tu je mogao ostati Ocon ili je mogao biti ubačen Russell koji je ovako zaglavio u Williamsu (sva sreća pa ove godine ipak nisu prikovani za začelje). Isto tako ga blokira ako Vettel dođe – kada bih birao između Pereza i Strolla po performansama, radije bih ostavio Pereza. Ne smeta on meni na F1 gridu, ali smeta mi što nije na tržištu, već ima tu garanciju mjesta.


        0
        0

        0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Aha, tako mislis ?
          Onak usputno pitam jer sam cesto vidio da se pise da zauzima nekome talentiranijem mjesto..
          Sto se tice izbora Perez/Stroll, mora bi dobro odvagnut.. Godine su mi takodjer faktor, razlika je solidna a ne vidim Pereza kao nesto extra u odnosu na Strolla..
          Slazem se ovo za garanciju mjesta u F1..



          1
          1

          0
      • Lando Norris
        Zola Prikaži

        Pa pol sim racera su bolji od njega haha???



        1
        1

        0
  15. Mclaren
    raca Prikaži

    svi Strollovi hejteri bi bili presretni da mogu bit na njegovom mjestu i onda ne bi pričali kako su balast u toj ekipi.Ako on koči nekog boljeg, pokažite ko je to, ali predhodno preispitajte koliko je lošijih vozača, koj nisu pay, a u nekoj su od ekipa.Stroll ipak ima neki pedigre u ovom sportu. Nije nešto poseban, al nije ni loš kako ga neki procjenjuju



    1
    -1

    2
  16. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Vrlo slicna zivotna prica kao ona Nice Rosberga. Rodjen sa zlatnom zlicom u ustima, sve je u zivotu dobio servirano.



    1
    -2

    3

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.