Hembery: Guma je pukla jer je bila istrošena

Izdvojeno / Vijesti

David Vidović

Prije 9 godina 2 min 22 komentara

Pirelli

Šef Pirellijevog motosport odjela Paul Hembery nakon utrke je negirao da je Pirelli krivac za Vettelov incident, već da je Ferrari riskirao s taktikom jednog zaustavljanja u boksu, i naglasio da su jedino oni vozili s takvom taktikom, koja je rezultirala eksplozijom gume koje je bila na kraju svog života.

“Vettel je guma eksplodirala zbog potrošnje. Ta je guma bila na kraju života, i isto će se desiti sa svakom gumom na svijetu, kada ju potrošite do kraja imat ćete probleme. Vettel je odvezao 28 krugova na tim gumama, što je previše. Očekivali smo da taktike budu na dva ili tri zaustavljanja u boksu, ali očito je Ferrari osjetio da mogu završiti utrku na samo jednom zaustavljanju. Drugi timovi su očito išli u drugom, sigurnijem pravcu, jer je život guma na ovakvoj stazi jako kratak.

“Ova eksplozija nema nikakve veze s onime što se dogodilo Rosberg u petka. Kod Rosberga je bio slučaj unutarnjeg puknuća, dok je ovo čisti primjer prekomjernog trošenja gume. Utrka je prošla i možemo reći što god hoćemo sada, da je utrka bila kraća za jedan krug bio bi na postolju i svi bi ga hvalili za genijalan potez, ali utrka je trajala još jedan krug.”


Odgovor

22 komentara

  1. Clay Regazzoni
    HeatBlast44 Prikaži

    nemoj reć :P


    0
    0

    0
  2. sennacher Prikaži

    Kad se gume potroše logično treba doći do pada performansi, pa onaj tko riskira gubi brzinu, može i izletjeti zbog pada gripa, ali ne bi se trebala zbog toga raspasti guma u svojoj konstrukciji jer je to pitanje sigurnosti.
    U ovako opasnom sportu mnogo je u posljednjih 20-ak godina uloženo u sigurnost, a onda uleti Pirelli s ovakvim gumama, navodno prema zahtjevima Bernieja, FIA-a i ne znam ja koga sve ne. Kad netko naj..e moglo bi biti kasno plakati, kao što su se svi pokunjili nakon slučaja Bianchi, a ne znam da li se što i nakon toga promijenilo za budućnost.
    Pa iako je za ovo puknuće kriv tim i vozač, kakvo je objašnjenje za Rosbregov slučaj? “Unutarnje puknuće” – to je valjda opravdanje…


    0
    0

    0
  3. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Toliko je bila istrošena da se Vettel doslovno vukao po stazi koja traži dobar grip.. pri tom su ga Gro i drugi vozači preskakali na stazi.. moš mislit. Na snimci se ne vidi nikakva potrošenost gume, što također performanse bolida u tom trenutku pokazuju. Ferrari je imao poriktan bolid za duge stintove jer su odmah na početku odlučili po podacima sa treninga kako mogu komotno ići na jedno zaustavljanje.. Pirellijevi inžinjeri u Ferrariju također nisu vidjeli nikakve opasnosti za gumu u tim trenutcima.. Prvo kažu da ta guma može ići do 40 krugova u tim uvjetima, onda mjenjeju priču na 22 kruga nakon što se desi glupost. Pirelli po tko zna koji put tjera na svoj mlin kad se sranje desi, ponavlja se priča iz 2013.

    Maknite te Kineze i stavite Michelin.. to je jedino rješenje.


    0
    0

    0
    • sennacher Prikaži

      Pirelliju će opet stari držat lojtru koji pak ne podnosi lajavog Vettela jer priča ono što svi vozači misle, a njemu ne paše.
      Dobro da se malo medijski eksponira i Michelin jer vide tamo što se događa u sportu u koji su i oni tokom povijesti ugradili dio svog znanja i iskustva. Samo, oni su uvijek imali gumarsku konkurenciju…


      0
      0

      0
    • sennacher Prikaži

      Kad bi Michelin ušao u F-1 (što stari neće dat) vjerojatno bi sve ekipe pobjegle od Pirellija kao vrag od tamjana


      0
      0

      0
  4. Mclaren
    KERS Prikaži

    Nije Pirelli ništa kriv…Pirelli nezna napraviti dobru gumu? Zna itekako samo što nesmije..plešu po nekakvom rubu (jer moraju napraviti gumu koja je jedan veliki “začin” današenje F1)..posljedica takvog začina u Formuli 1 je žagaravica koju danas Vettel osjeća!


    0
    0

    0
  5. Red Bull
    grga Prikaži

    Oni su očekivali dva ili tri zaustavljanja u boksu?! Pa zar nisu oni (pireli) ti koji diktiraju igru na način da kažu kako neka guma može izdržat toliko i toliko (+/- 10-20%), pa se onda momčadi ravnaju po tim podacima, uz naravno telemetriju i sva ostala čuda koja mjere. Pa ne radiš valjda proizvod ovakvog tipa (o kojemu ovise nečiji životi) na osnovu “očekivanja” da će ekipe ići češće u box?! Čemu onda uopće ikakve procjene koliko gume mogu trajati? Jel taj podatak nešto službeno ili onako, eto uz kavicu pričaju Hembery i Bernie pa mu ovaj bubne kolko bi mu gume mogle durat.
    Pireli se izvlačio i iz puno većih govana proteklih godina. Tada izgradili dobre odnose sa Starim jer su po njegovim napucima i radili onu farsu od guma 2013. Ovo danas nije ni na tragu onog cirkusa, ali bahatost koju su razvili opravdavajući se onda (a to su mogli jednostavno zato što su sve radili po Bernijevom nalogu), ostala im je do danas. U stilu tko te jebe – ja ću reć ono što meni ide u prilog (naravno) jer znam da je Big Boss na mojoj strani (tj oni su na njegovoj).
    Btw, nitko me ne može razuvjeriti da se ne da napraviti guma koja najprije izgubi vozna svojstva (delaminacija), što te natjera na promjenu, a da je i takva ćelestonka ipak manje-više sigurna od pucanja. Ja vjerujem da tako nešto i rade, ali im se potkralo malo nepouzdanosti. Vjerojatno zbog nekakve uštede u proizvodnji/razvoju.


    0
    0

    0
  6. skylord Prikaži

    Paul Hembery se sramoti svojim tezama a sto je mogao jos jednog vozaca poslati na bolnicki krevet mu ni na kraj pameti. Telemetrija ce sigurno raskrinkati ovog lazova i manipulatora koji bi i svoju majku prodao da udovolji hobbitu. Svi zeljno ocekuju da se normalan gumar vrati u f1. Do tada cemo strepiti da svi vozaci ostanu sigurni na 4 tempirane bombe…. a slijedi Monza.


    0
    0

    0
  7. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Hembery ili Arai San – ne znaš ko je veći cirkus. Aj makar ovaj drugi ima veze samo sa dva vozača, plus ne ugrožava njihove živote……


    0
    0

    0
  8. Blackhawk Prikaži

    A stvarno se više pretjeruje s pljuvanjem po Pirelliju! Zašto se uporno izbjegava ČINJENICA da Pirelli radi gume prema željama Berniea i ekipe. Bernie želi više zaustavljanja u boks? Pirelli mora napraviti mekše gume. Bernie shvati da je to pogreška? Pirelli usred sezone mora vraćati stare komponente. Pirelli svoj posao odrađuje odlično, a nije Pirelli kriv taj što je Bernie malo skrenuo glavom. I sad kao kurva šuti, što bi se moglo protumačiti i kao da mu odgovara udaranje po Pirelliju jer želi da se Michelin vrati…
    Uglavnom, za Spa su krivi Bernie koji je odlučio da gume moraju biti takve kakve jesu, i Ferrari koji je vozača ostavio duže nego što je bila preporuka.


    0
    0

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Apsolutno se slažem da Pirelli pravi gume onako kako Bernard zahtijeva.
      To sam i sam nekoliko puta istakao.
      Međutim, ono što je meni čudno je to što nikada nije bilo ovoliko cirkusa sa gumama za vrijeme Goodyeara/Bridgestona/Michelina. Dobro, bilo je malo, 2005. godine.
      Međutim, Pirelli je imao najviše 3.14zadrija s gumama. Premaleno “optimalno radno područje”, previše pucanja i ekplozija, pa onda ta neka tajna testiranja, preveliko trošenje na nekim trkama, donošenje pogrešnih kmponenti za neke staze,…..
      Što se tiče nedjelje, već sam negdje napiao da je Vettel trebao u box, ali mi je vrlo brzo postalo jasno da će ići do kraja. Rizikovali su i nisu uspjeli.
      Međutim, guma ne bi smjela da onako puca. Trebala bi izgubiti performanse, čak i drastično, ali ne bi smjela onako pucati.


      0
      0

      0
    • Blackhawk Prikaži

      Vrlo jednostavno – dok je postojao “rat” između Bridgestonea i Michelina gume su se pravile da budu bolje od suparnika. Dakle, itekako se vodilo računa o tome da guma bude što bolja. Kada je Bridgestone ostao sam, opet su imali više slobodnih ruka nego što ih sada ima Pirelli. Bridgestone je na kraju odustao zbog financijskih razloga, a Pirelli je upao u vrijeme kada je Bernie počeo mozgati kako napraviti F1 zanimljivijom. I tada je došao na ideju da treba biti više odlazaka u boks, pa je naredio Pirelliju da radi mekše gume, pa se predomislio, pa ovo, pa ono.
      Pirelli definitivno nije na razini Bridgestonea, ali veliki dio onoga za što ih se krivi nisu oni sami krivi. Sad, jesu li skinuli gaće Bernieu da uopće uđu u F1… Tko zna…


      0
      0

      0
      • skylord Prikaži

        Kakve god da je omali gazda naredio gume da budu one se ne smiju raspadati. Za vrijeme Bridgestonea smo imali da su na tvrdem setu guma mogli odvoziti citavu utrku. Neki ce reci da je bilo dosadno, ali tad nije bilo DRS po meni cak i jedna od najboljih sezona (zadnja Japanaca). Pirellijeva guma pod opterecenjem je poput zelatine pod opterecenjem to je problem gazni sloj sigurno nije bio toliko istrosen. Gume su jednostavno kriminal. Istrosenos gume sigurno nije bio problem na Vettelovom bolidu. Da je vec bi se Pirelli ogradio i da su jednostavno vozili iznad mogucnosti gume. Ne razumijem sto ih toliko branis kad su smece a i to sto sami sebi ruse reputaciju ocito govori o njima i njihovim standaridima kojih oni nemaju.


        0
        0

        0
      • Blackhawk Prikaži

        skylord – ne branim ih nego smatram da oni nisu glavni krivci. Bridgestone je 2005. napravio supertvrde gume jer je bio uvjet da nema mijenjanja guma. A kad gosp. Bernie poželi više odlazaka u boks to se može napraviti samo jako mekim gumama koje se brzo troše. Vrlo jednostavno.


        0
        0

        0
      • skylord Prikaži

        blackhawk nije problem trosenja gume ali one ne zadovoljavaju uvijetima na stazi. Radni prozor je jako mal a ako dode do odstupanja gore dole u temperaturi guma se brze i nenormalno trosi, a sve cari toga prozivljavamo danas sa Pirellijem. Bocna struktura je od nicega pa je guma zelatinasta pod optrecenjem. No neka kusaju ono sto su nam priredili… dolazi Monza a set guma je isti. Ne sluti na dobro!


        0
        0

        0
    • Wolf
      hattrick Donator Prikaži

      Pirelli je kriv, tko bi drugi. Stvar je do konstrukcije gume, nije Berni inžinjer koji “dizajnira” proizvod i njegovu kvalitetu. On eventualno može zahtijevati pad performansi gume tokom utrke kako bi se češće ulazilo u boks, no konstrukcija gume je totalno druga priča, to je do kvalitete izrade i tu je jedini zaslužan Pirelli.

      Recimo i da je Berni taj inžinjer koij se toliko kuži u izradu gume i zahtjeva da Pirellijeva konstrukcija bude smeće.. zar nije Pirelli kriv ako pristane na to? Što mislite da Pirelliju dobro donosi taj fijasko oko njihovih guma u F1 što se tiče marketinga (glavnog razloga zbog čega su u F1)..? Ništa!! Što znači da bi si bili opet sami krivi to što si rade u tom segmentu.

      U svakom slučaju su glupa naklapanja kako je Berni glavni krivac.. to je kao da vam netko kaže da skočite u bunar, vi skočite i na kraju je kriv taj koji vas je nagovorio, a ne vi koji ste ga poslušali (iako mislim kako to nije slučaj jer Berni nije nalogodavac da se gume raspadaju, već Pirelli koji nije u mogućnosti napraviti kvalitetu prilagođenu zahtjevima ovih sporih bolida sa skinutim kriima)..


      0
      0

      0
      • Blackhawk Prikaži

        hattrick – očigledno imaš neki animozitet protiv Pirellija, a hoće li nekome Hembry biti simpatičan ili neće je osobna stvar svakog pojedinca. Vjeruj mi, nije ni meni simpatičan, baš kao ni Pirelli. Ali mislim da si ovdje u krivu. Pokušat ću ti iznijeti moje argumente, jer ovo bi trebala biti argumentirana rasprava.
        Bernie hoće više pretjecanja u boks, a s obzirom da nema nadoljevanja goriva to je moguće postići samo gumama. Da bi se to postiglo gume moraju biti mekše i Pirelli to napravi. Kažeš problem je u konstrukciji, i djelomično se slažem, ali opet ne možeš napraviti mekšu gumu koja će vječno izdržat. Kad tad mora puknuti jer sve ima rok trajanja.
        Također, ako je Pirelli tako loš, a svi drugi bolji, kako to da su se i drugima događala pucanja? Nije li se sranje u Indianapolisu 2005. godine dogodilo jer su Michelinove gume pucale? Nije li Mansell izgubio prvenstvo 1986. zbog pucanja gume u Adelaideu?
        https://www.youtube.com/watch?v=IIX-JmmmonY
        Nama je lako ovdje upirati prstima (pa i meni u Berniea), ali mi ne znamo kakav je ugovor Pirellija s Berniem. Možda jednostavno nisu imali izbora, i ne mogu reći – e nećemo kako nam kažu nego ćemo tako i tako. Ugovor je tajan i samo Bernie i Pirelli znaju što je u njemu.
        Možda najbolji dokaz ograničenja Pirelliju je došao baš od Paule Hemberyja, kada su ga pitali za Michelin pa je odgovorio da MIchelin dolazi i postavlja uvjete, dok su oni morali raditi kako im je naređivano.


        0
        0

        0
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        Što se tiče Bernija i Pirellija sva ta naklapanja oko nečeg što se ne zna su priče.. što ne znaš, ne možeš ni tvrdit i donosit tako čvrste sudove, pogotovo sa takvim detaljima. I ponavljam kako ovo što se dešava sa Pirellijem nije u domeni normalnog i nezaslužuje niti gram opravdanja i traženja za njim, jer prije nekog pucanja ili deliminacije mora proći uredni tijek degradacije.. što u niti jednom “čudnom” slučaju koji se desio sa njima nije slučaj. Tu je samo i jedino problem veze između gazne komponente i bubnja ili ti konstrukcije. To je bilo 2013 tako i sada. Naravno da se to neće javljati na sporim stazama, ili na slabijim bolidima, no nekvaliteta je uočljiva kad su u pitanju korištenja na bolidima velike snage i bržim stazama sa većim bočnim opterećenjima. Anemozitet je uvjek sa moje strane pošteno zarađen.. i nikad nije bez razloga. Staga ako sada imam anemozitet prema Pirelliju, to je vjeruj mi samo zato što su ispucali sve bonuse tolerancije kod mene.


        0
        0

        0
      • Blackhawk Prikaži

        hattrick – ovo između Pirellija i Berniea nije nikakvo nagađanje. Evo ti i izjave samog Berniea:
        “All Michelin would do is make a rock-hard tyre that you could put on in January and take off in December because they don’t want to be in a position where they can be criticised.

        That would make absolutely 100 per cent sure, if there was a question mark about Mercedes winning, it would be removed. It would be all the things we don’t want, and goes against all the things PIRELLI HAVE HAD THE COURAGE TO DO FROM WHAT WE HAVE ASKED, wich has made for some bloody good racing.
        If we had a rock-hard tyre, we could just forget about that.”

        Sad, ponavljam – u potpunosti prihvaćam tvoje mišljenje da je Pirelli loše odradio svoj posao, ali sve je počelo s VN Kanade 2010. kada su se Bridgestoneove gume strahovito brzo trošile što je dovelo do 4 do 6 odlazaka u boks, odnosno do nepredvidive i te godine najzanimljivije utrke. Bernieu se to svidjelo i od Pirellija je tražio upravo to – brzu potrošnju guma. Ponavljam, nisu to naklapanja nego činjenice do kojih je lako doći na internetu.
        Ali, koliko god Pirelli bio loš, želiš li stvarno Michelin natrag? Zato što je poznatije ime? Želimo li stvarno natrag proizvođača koji je proizveo tako lošu gumu i koje je svojom tvrdoglavošću doveo do fijaska u SAD-u 2005.? I proizvođača koji inzistira na 18inčnim gumama koje izgledaju očajno, kao da su gume s nekog autića?
        Najbolje riješenje bi, po mom skromnom mišljenju, bilo dopustiti dva proizvođača guma pa neka momčadi same biraju.


        0
        0

        0
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        U biti se slažem s tobom u ovom na kraju.. čak bi dopustio da si sami vozači biraju proizvođača guma.. kao i kočnice. No to bi možda opett dovelo do istog rezultata, a to je da gume trajaju, što opet nepaše Berniju. Mislim, po meni je berni upravu ako želi više promjene na gridu.. no također to nebi smjelo imati nikakve veze sa “odljepljivanjem gaznog sloja” ili razletavanjem gume. Wurz je za to dobro rekao:

        As drivers, we strongly believe the end of a tyre’s performance window should not be a tyre delamination in the form of an explosion.

        Što god bilo.. Pirelli mora napraviti konstrikciju koja je nepotrgiva, u suprotnom ako je birati između dva zla, ja ću odabrati ono manje, a to je ziheraški pristup u izradi gume, to je onaj blesavi 18″ profil. Mislim da se to gura upravo kako bi se maknuo rizik pucanja jer je takav profil puno manje osjetljiv na bočna naprezanja sa kojima se Pirelli muči na ovim super teškim bolidima punog tanaka i velikog downforca. Koliko mi se čini to je ionako gotova stvar, taj profil dolazi 2018 (ako se nevaram) bez obzira na proizvođača.. i Pirelli to želi također.


        0
        0

        0
    • Wolf
      hattrick Donator Prikaži

      Kad čujem onog Hamberyja odmah dobijem želju otići na WC. Pogotovo oko zahtjeva novih bolida.. prije su bili bolidi brži, žešći, više downforca i nije bilo toliko problema. Istina i da su češće išli u boks radi dolijevanja.. no tehnologija je toliko napredovala a oni stoje ili idu u natrag (primjer onog prelaska sa kevlara na čelik. pa kad su vidjeli da su usrali motku vratili se na kevlar), znači tendencija je napraviti jeftiniju gumu, a to nam donosi ovakva sranja na stazi.

      Jedino što bi trebalo to je imati više testova za gume kako ne bi mogli reći kako nisu imali vremena za proučavanje.. a to nije kriv Berni već FIA i šefovi momčadi koji žele kresati granu na kojoj sjede kako bi uštedjeli za novi motorhome.


      0
      0

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.