F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 8/20 – puno postolje

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ako se ne sjećate utrke, onda vam neću otkriti tko je prekinuo niz različitih pobjednika od početka sezone, ali da znate, prekinut je na VN Europe, ironično, i posljednjoj utrci na stazi u Valenciji. Navijači nisu voljeli stazu u Valenciji jer na njoj nikad nije bilo atraktivnih i zanimljivih utrka, pa se 2012. barem donekle iskupila, onako za kraj.

U vikend se ušlo s pitanjem hoće li biti osmog pobjednika sezone, a s druge strane smo imali jako napeto natjecanje među vozačima. Dok je kod momčadi Red Bull bio u komotnom vodstvu od 31 boda nad McLarenom, u vozačkom poretku Hamilton je imao 88, Alonso 86, Vettel 85 i Webber 79 bodova.

Sva tri slobodna treninga bila su vrlo mješovita po pitanju poretka, a iznenađenje je svakako bila Force India te Maldonado u Williamsu koji je bio najbrži na prvom treningu. Poredak je cijelo vrijeme bio vrlo zgusnut bez izraženog favorita.

U Q1 nije nastupio Marussijin vozač Timo Glock zbog trovanja hranom, pa su tako na kvalifikacijama nastupila 23 vozača. Standardna ekipa (osim Kovalainena) je otpala, a iznenađujuće, pridružio im se Mark Webber. Australac prvo nije uspio postaviti dovoljno konkurentno vrijeme zbog greške u brzom krugu, a zatim je upao u gužvu u drugom pokušaju te propustio ući u Q2. Najbrži od najsporijih bio je Vergne.

Druga kvalifikacijska runda bila je vrlo napeta, toliko da je desetoplasirani Kobayashi bio brži od 11. Alonsa samo četiri tisućinke. 12. je završio Schumacher, 13. Massa, a razmak između njih trojice bio je 7 stotinki. Tako je u Q3 prošlo čak 7 momčadi, redom Red Bull, McLaren, Lotus, Mercedes, Sauber, Williams i Force India.

Vettel je osvojio drugi pole position u nizu.

Ponovno je najbrži bio Sebastian Vettel te je time osvojio treći pole position sezone. Drugi najbrži bio je Hamilton s tri desetinke zaostatka, a samo 6 stotinki iza njega smjestio se opet odlični Pastor Maldonado. Jenson Button ponovno ne nalazi formu kao i momčadski kolega, pa završava na devetom mjestu, dok je Rosbergu u zadnjem krugu zasmetao Hamilton.

Start utrke protekao je bez incidenata, Vettel je poveo i odmah se odvojio, Ferrariji su već sada standardno zaradili pokoju poziciju. Najgore je prošao Rosberg koji je izgubio čak pet pozicija, čime je pao na 11. poziciju, točno ispred timskog kolege Schumija. Već je na početku bilo jasno da Hamilton i Grosjean nemaju brzinu za pratiti Vettela koji se u prva dva kruga odvojio na čak četiri sekunde. U 10. krugu do izražaja dolazi bolje čuvanje guma Lotusa od McLarena, pa Grosjean iskorištava situaciju te pomoću DRS-a prelazi Hamiltona za drugo mjesto.

U sljedećem krugu Alonso prelazi Di Restu te se penje do sedmog mjesta, dok Massi to ne uspijeva pa odlazi u boks. Ubrzo nakon njega isto rade Raikkonen i Alonso te nakon Maldonadove promjene dobivaju jednu poziciju. Vodeća dvojica, Vettel i Grosjean, otišli su u boks u 15. krugu. Seb je već tada imao 20 sekundi prednosti te je izgledalo kao da krstari prema svojoj drugoj pobjedi sezone. Poredak prve petorice nakon 20 krugova bio je Vettel, Grosjean, Hamilton, Alonso i Raikkonen.

Zaplet utrke počinje u 27. krugu kada je Vergne pokušao preteći Kovalainena u Caterhamu. Francuz nije dobro procijenio situaciju te se zabio u Heikkijev bolid, pa se tako u trenutku na stazi našlo previše komada i komadića karbona. Izlazak sigurnosnog automobila bio je nužan. To je uzrokovalo masovno zaustavljanje u boksu, od kojih je najviše izgubio Lewis Hamilton. Problem je bio u pištolju za promjenu gume, pa je izgubio mjesto od Alonsa i Raikkonena.

Dugih 6 krugova je Mercedes SLS AMG bio na stazi, no nakon toga krenula je prava jurnjava. Na startno ciljnoj ravnini Alonso se bolje snalazi od Grosjeana te mu uzima drugo mjesto, a najveći gubitnik ponovno je Nico Rosberg koji je pao sa sedme na 12. poziciju jer je ostao na starim gumama. Nakon desetog zavoja istog kruga ostali smo bez vodećeg u utrci, Seba Vettela, kojem se pokvario alternator. Ono što je izgledalo kao sigurna pobjeda nestalo je u samo par stotina metara. Ista sudbina zadesila je Grosjeana sedam krugova poslije, pa su na drugo i treće mjesto zasjeli Hamilton i Raikkonen.

S obzirom da su neki vozači imali rana zaustavljanja, često je dolazilo do promjena pozicija. Alonso je uspijevao održavati vodstvo na razmaku od oko 3 sekunde u odnosu na Hamiltona, dok je Britanac morao voditi brigu o tome kako zadržati Raikkonena iza leđa. U 55. krugu Finac je pronašao način kako proći Lewisa kojem su gume već tada bile u prilično lošem stanju. Za to vrijeme Schumacher i Webber su se probijali prema naprijed, pa je poredak dva kruga prije kraja bio Alonso, Raikkonen, Hamilton, Maldonado, Schumacher, Webber.

U predzadnjem krugu dolazi do sudara između Maldonada i Hamiltona nakon DRS zone. Venecuelanac je bio puno brži te je kočio mnogo kasnije, pozicioniravši se uz bok Hamiltonu, no on ga gura van staze. Pri povratku na stazu Maldonado se drži ruba staze, Lewis opet ne ostavlja prostora te dolazi do sudara. Obojica su ostali bez bodova, a njihova mjesta objeručke su prihvatili Schumacher i Webber.

Bila je to druga Alonsova pobjeda u sezoni, a kojom je opet zasjeo na vrh poretka vozača, i to sa pozamašnom prednošću od 20 bodova u odnosu na Webbera. Prekinuo je Španjolac tako niz od 7 različitih pobjednika te postao prvi dvostruki pobjednik sezone 2012. Drugi je bio Kimi Raikkonen kojemu je to bilo treće postolje sezone, dok je treći završio Schumacher. Bilo je to prvo postolje za Michaela nakon povratka, a ispostavit će se i zadnje u karijeri, sto pedeset peto. Fotografija postolja je također posebna, s tri svjetska prvaka koja su tada međusobno imala 10 naslova.

     Vozač	   Momčad                     Vrijeme
 1.  Alonso        Ferrari                    1h44:16.449
 2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     6.421
 3.  Schumacher    Mercedes                   +    12.639
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    13.628
 5.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    19.993
 6.  Rosberg       Mercedes                   +    21.176
 7.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    22.886
 8.  Button        McLaren-Mercedes           +    24.653
 9.  Perez         Sauber-Ferrari             +    27.777
10.  Maldonado     Williams-Renault           +    34.630
11.  Senna         Williams-Renault           +    35.900
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    37.000
13.  Petrov        Caterham-Renault           +  1:15.871
14.  Kovalainen    Caterham-Renault           +  1:34.654
15.  Pic           Marussia-Cosworth          +  1:36.565
16.  Massa         Ferrari                    +    1 krug
17.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    1 krug
18.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    1 krug
19.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +   2 kruga

Najbrži krug: Rosberg, 1:42.163

Bez plasmana/odustali:

Vozač        Momčad                       Krug
Grosjean      Lotus-Renault                41
Vettel        Red Bull-Renault             34
Kobayashi     Sauber-Ferrari               34
Vergne        Toro Rosso-Ferrari           27
Glock         Marussia-Cosworth            1

Poredak svjetskog prvenstva nakon osam utrka:                

Vozači:                      Konstruktori:  
 1.  Alonso       111        1.  Red Bull-Renault        176
 2.  Webber        91        2.  McLaren-Mercedes        137
 3.  Hamilton      88        3.  Lotus-Renault           126
 4.  Vettel        85        4.  Ferrari                 122
 5.  Rosberg       75        5.  Mercedes                 92
 6.  Raikkonen     73        6.  Sauber-Ferrari           60
 7.  Grosjean      53        7.  Williams-Renault         45
 8.  Button        49        8.  Force India-Mercedes     44
 9.  Perez         39        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Maldonado     30
11.  Di Resta      27
12.  Kobayashi     21
13.  Hulkenberg    17
14.  Schumacher    17
15.  Senna         15
16.  Massa         11
17.  Vergne         4
18.  Ricciardo      2

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1190 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

14 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Grande Alonso !! Već milijun puta opjevana nevjerojatna pobjeda velikog Španjolca .
    Strašna utrka, ja mislim da nitko toga dana ne bi sa tim Ferrarijem došao u top5 a kamoli do pobjede,ali Grande Fernando je uspio !
    Valencia 2012 ostaje za sva vremena. Meni osobno,najbolje od najboljeg ! Najbolja utrka nekog vozača ikada .



    17

    7
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Ja ne znam zašto je mnogima ova utrka najbolja Alonsova, iskreno, imao je on i boljih predstava od ove. Hamilton je zapeo u boksu pa je Fernando tu dobio poziciju, Vettel je odustao na sigurnom putu ka pobjedi, Grosjean koji je bio jedini izazivač je također odustao, tako da je faktor sreće tu bio jako velik. U principu mi je uopće glupo spominjati najveće pobjede kada ti je par suparnika koji te mogu ugroziti odustalo zbog kvara. Primjer samo San Marino 2005., izdržao pritisak i odvozio bez greške. Fenomenalna utrka. Naravno, ova je isto herojska i borbena, ali po meni ne tako dobra kao što ljudi pišu.



      7

      2
      • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

        @Marko .. ovako, taj Ferrari ni u kom scenariju nije trebao pobijediti tu utrku u Valenciji toga dana,ali Grande Alonso je to izveo, i ne zanima me što bi bilo kad bi bilo, Valencia ostaje za sva vremena .



        4

        6
      • Pobjeda je tim veca kad pogledas kvalifkacije i gdje su Ferrariji bili. Ne bi pobjedio vettela, grosjeana je prosao. Odustao je jedino Vettel a ovi sto su se polupali i odustali su vec bili iza njega. Tako da vettel i nije osdustao doveo je bolid sa 11 mjesta na drugo. Ferrariji su startali sa 11 i 13 mjesta pa ispada kao da danas u f1 npr ham odustane leclerc zapne u boksu verstapen se sudari a npr renault pobjedi u utrci. Opet treba proci jos par bolida koji su svakako bili taj vikend brzi bolidi. Zamislite prosle sezone da je netko doveo u nekakvoj kaoticnoj utrci mclaren ili renault do pobjede. Itekako bi to bio rezultat vrijedan divljenja. Na ferrari 2012 u valenciji se ne bi kladio na pobjedu nitko nikad.



        2

        1
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Ne vidim po cemu je najbolja utrka nekog vozaca ikada, cak nije ni Alonslova najbolja ikada :) Ako bi se potrudio, izguro bi ju i iz top 10 :) Odlicna predstava svakako..



      4

      1
  2. Alonsova najbolja pobjeda, prema mojem skromnom mišljenju. Sjećam se i te subote kada sam psovao Ferrariju sve po spisku jer je na uličnoj utrci ispadanje u Q2 horor za utrku, a tada je svaki bod.bio bitan.. i onda se dogodi utrka.. onaj potez na MSC, Webberu i Grosjeanu.. ma nezz.. jednostavno najbolja njegova utrka!

    Jedan tribute koji rado pogledam s vremena na vrijeme :D
    https://youtu.be/83alJdDw0is



    6

    2
  3. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Drago mi je da je Sumi na podiumu sa 2 vozaca sa koja se borio zadnjih godina u ferariju, prvi put te godine da ga bolid nije “izdao”



    4

    0
  4. F1puls Portal Testarossa Prikaži

    Katastrofalan Vergne iako je uspio proći u sledeću rundu. Nije čudo što su ga odbacili na kraju sezone jer čovjek je maltene prespavao pola sezone


    0

    0
    • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

      Katastrofalni Vergne je te sezone “pobjedio” (ako cemo tako nazvati 6 bodova vise u krsu od Toro Rossoa) danas smatranog jednog od najboljih na gridu- Daniela Ricciarda. Vergne nakon te sezone ostaje u timu i 2013. kada zavrsava iza, no poprilicno blizu Ricciardu sto se tice bodovnog stanja te takoder i u 2014. kada vozi uz Kvyata te i njega “pobjeduje” u bodovnom smislu. Vergne mozda nije puno pokazao, no ponajvise zahvaljujuci tome sto je vozio za Toro Rosso koji je bio podosta losiji nego danas. Necu reci da je bolji od Kvyata ili Ricciarda, ali svakako mogu reci da je taj covjek zakinut za jos jednu priliku. Ipak, gubitkom njega dobili smo u istome timu Maxa Verstappena i Carlosa Sainza, danas vozaca Red Bulla i uskoro vozaca Ferrarija. Vergne je samo jedna od zrtava politike Red Bulla i Helmuta Marka. Taj su rezim osjetili Alguersuari (koji se cak povukao iz trkacih sportova, barem mislim), Buemi, Bourdais pa mozemo reci i Kvyat u 2016.-2017.



      12

      1
  5. Nakon 8 utrka Alonso(1.u poretku) 100 bodova više od Masse(16.u poretku).Rijeci su suvisne.😲



    9

    1