Ako se ne sjećate utrke, onda vam neću otkriti tko je prekinuo niz različitih pobjednika od početka sezone, ali da znate, prekinut je na VN Europe, ironično, i posljednjoj utrci na stazi u Valenciji. Navijači nisu voljeli stazu u Valenciji jer na njoj nikad nije bilo atraktivnih i zanimljivih utrka, pa se 2012. barem donekle iskupila, onako za kraj.
U vikend se ušlo s pitanjem hoće li biti osmog pobjednika sezone, a s druge strane smo imali jako napeto natjecanje među vozačima. Dok je kod momčadi Red Bull bio u komotnom vodstvu od 31 boda nad McLarenom, u vozačkom poretku Hamilton je imao 88, Alonso 86, Vettel 85 i Webber 79 bodova.
Sva tri slobodna treninga bila su vrlo mješovita po pitanju poretka, a iznenađenje je svakako bila Force India te Maldonado u Williamsu koji je bio najbrži na prvom treningu. Poredak je cijelo vrijeme bio vrlo zgusnut bez izraženog favorita.
U Q1 nije nastupio Marussijin vozač Timo Glock zbog trovanja hranom, pa su tako na kvalifikacijama nastupila 23 vozača. Standardna ekipa (osim Kovalainena) je otpala, a iznenađujuće, pridružio im se Mark Webber. Australac prvo nije uspio postaviti dovoljno konkurentno vrijeme zbog greške u brzom krugu, a zatim je upao u gužvu u drugom pokušaju te propustio ući u Q2. Najbrži od najsporijih bio je Vergne.
Druga kvalifikacijska runda bila je vrlo napeta, toliko da je desetoplasirani Kobayashi bio brži od 11. Alonsa samo četiri tisućinke. 12. je završio Schumacher, 13. Massa, a razmak između njih trojice bio je 7 stotinki. Tako je u Q3 prošlo čak 7 momčadi, redom Red Bull, McLaren, Lotus, Mercedes, Sauber, Williams i Force India.
Ponovno je najbrži bio Sebastian Vettel te je time osvojio treći pole position sezone. Drugi najbrži bio je Hamilton s tri desetinke zaostatka, a samo 6 stotinki iza njega smjestio se opet odlični Pastor Maldonado. Jenson Button ponovno ne nalazi formu kao i momčadski kolega, pa završava na devetom mjestu, dok je Rosbergu u zadnjem krugu zasmetao Hamilton.
Start utrke protekao je bez incidenata, Vettel je poveo i odmah se odvojio, Ferrariji su već sada standardno zaradili pokoju poziciju. Najgore je prošao Rosberg koji je izgubio čak pet pozicija, čime je pao na 11. poziciju, točno ispred timskog kolege Schumija. Već je na početku bilo jasno da Hamilton i Grosjean nemaju brzinu za pratiti Vettela koji se u prva dva kruga odvojio na čak četiri sekunde. U 10. krugu do izražaja dolazi bolje čuvanje guma Lotusa od McLarena, pa Grosjean iskorištava situaciju te pomoću DRS-a prelazi Hamiltona za drugo mjesto.
U sljedećem krugu Alonso prelazi Di Restu te se penje do sedmog mjesta, dok Massi to ne uspijeva pa odlazi u boks. Ubrzo nakon njega isto rade Raikkonen i Alonso te nakon Maldonadove promjene dobivaju jednu poziciju. Vodeća dvojica, Vettel i Grosjean, otišli su u boks u 15. krugu. Seb je već tada imao 20 sekundi prednosti te je izgledalo kao da krstari prema svojoj drugoj pobjedi sezone. Poredak prve petorice nakon 20 krugova bio je Vettel, Grosjean, Hamilton, Alonso i Raikkonen.
Zaplet utrke počinje u 27. krugu kada je Vergne pokušao preteći Kovalainena u Caterhamu. Francuz nije dobro procijenio situaciju te se zabio u Heikkijev bolid, pa se tako u trenutku na stazi našlo previše komada i komadića karbona. Izlazak sigurnosnog automobila bio je nužan. To je uzrokovalo masovno zaustavljanje u boksu, od kojih je najviše izgubio Lewis Hamilton. Problem je bio u pištolju za promjenu gume, pa je izgubio mjesto od Alonsa i Raikkonena.
Dugih 6 krugova je Mercedes SLS AMG bio na stazi, no nakon toga krenula je prava jurnjava. Na startno ciljnoj ravnini Alonso se bolje snalazi od Grosjeana te mu uzima drugo mjesto, a najveći gubitnik ponovno je Nico Rosberg koji je pao sa sedme na 12. poziciju jer je ostao na starim gumama. Nakon desetog zavoja istog kruga ostali smo bez vodećeg u utrci, Seba Vettela, kojem se pokvario alternator. Ono što je izgledalo kao sigurna pobjeda nestalo je u samo par stotina metara. Ista sudbina zadesila je Grosjeana sedam krugova poslije, pa su na drugo i treće mjesto zasjeli Hamilton i Raikkonen.
S obzirom da su neki vozači imali rana zaustavljanja, često je dolazilo do promjena pozicija. Alonso je uspijevao održavati vodstvo na razmaku od oko 3 sekunde u odnosu na Hamiltona, dok je Britanac morao voditi brigu o tome kako zadržati Raikkonena iza leđa. U 55. krugu Finac je pronašao način kako proći Lewisa kojem su gume već tada bile u prilično lošem stanju. Za to vrijeme Schumacher i Webber su se probijali prema naprijed, pa je poredak dva kruga prije kraja bio Alonso, Raikkonen, Hamilton, Maldonado, Schumacher, Webber.
U predzadnjem krugu dolazi do sudara između Maldonada i Hamiltona nakon DRS zone. Venecuelanac je bio puno brži te je kočio mnogo kasnije, pozicioniravši se uz bok Hamiltonu, no on ga gura van staze. Pri povratku na stazu Maldonado se drži ruba staze, Lewis opet ne ostavlja prostora te dolazi do sudara. Obojica su ostali bez bodova, a njihova mjesta objeručke su prihvatili Schumacher i Webber.
Bila je to druga Alonsova pobjeda u sezoni, a kojom je opet zasjeo na vrh poretka vozača, i to sa pozamašnom prednošću od 20 bodova u odnosu na Webbera. Prekinuo je Španjolac tako niz od 7 različitih pobjednika te postao prvi dvostruki pobjednik sezone 2012. Drugi je bio Kimi Raikkonen kojemu je to bilo treće postolje sezone, dok je treći završio Schumacher. Bilo je to prvo postolje za Michaela nakon povratka, a ispostavit će se i zadnje u karijeri, sto pedeset peto. Fotografija postolja je također posebna, s tri svjetska prvaka koja su tada međusobno imala 10 naslova.
Vozač Momčad Vrijeme 1. Alonso Ferrari 1h44:16.449 2. Raikkonen Lotus-Renault + 6.421 3. Schumacher Mercedes + 12.639 4. Webber Red Bull-Renault + 13.628 5. Hulkenberg Force India-Mercedes + 19.993 6. Rosberg Mercedes + 21.176 7. Di Resta Force India-Mercedes + 22.886 8. Button McLaren-Mercedes + 24.653 9. Perez Sauber-Ferrari + 27.777 10. Maldonado Williams-Renault + 34.630 11. Senna Williams-Renault + 35.900 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 37.000 13. Petrov Caterham-Renault + 1:15.871 14. Kovalainen Caterham-Renault + 1:34.654 15. Pic Marussia-Cosworth + 1:36.565 16. Massa Ferrari + 1 krug 17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 krug 18. Karthikeyan HRT-Cosworth + 1 krug 19. Hamilton McLaren-Mercedes + 2 kruga Najbrži krug: Rosberg, 1:42.163 Bez plasmana/odustali: Vozač Momčad Krug Grosjean Lotus-Renault 41 Vettel Red Bull-Renault 34 Kobayashi Sauber-Ferrari 34 Vergne Toro Rosso-Ferrari 27 Glock Marussia-Cosworth 1 Poredak svjetskog prvenstva nakon osam utrka: Vozači: Konstruktori: 1. Alonso 111 1. Red Bull-Renault 176 2. Webber 91 2. McLaren-Mercedes 137 3. Hamilton 88 3. Lotus-Renault 126 4. Vettel 85 4. Ferrari 122 5. Rosberg 75 5. Mercedes 92 6. Raikkonen 73 6. Sauber-Ferrari 60 7. Grosjean 53 7. Williams-Renault 45 8. Button 49 8. Force India-Mercedes 44 9. Perez 39 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Maldonado 30 11. Di Resta 27 12. Kobayashi 21 13. Hulkenberg 17 14. Schumacher 17 15. Senna 15 16. Massa 11 17. Vergne 4 18. Ricciardo 2
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Grande Alonso !! Već milijun puta opjevana nevjerojatna pobjeda velikog Španjolca .
Strašna utrka, ja mislim da nitko toga dana ne bi sa tim Ferrarijem došao u top5 a kamoli do pobjede,ali Grande Fernando je uspio !
Valencia 2012 ostaje za sva vremena. Meni osobno,najbolje od najboljeg ! Najbolja utrka nekog vozača ikada .
17
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja ne znam zašto je mnogima ova utrka najbolja Alonsova, iskreno, imao je on i boljih predstava od ove. Hamilton je zapeo u boksu pa je Fernando tu dobio poziciju, Vettel je odustao na sigurnom putu ka pobjedi, Grosjean koji je bio jedini izazivač je također odustao, tako da je faktor sreće tu bio jako velik. U principu mi je uopće glupo spominjati najveće pobjede kada ti je par suparnika koji te mogu ugroziti odustalo zbog kvara. Primjer samo San Marino 2005., izdržao pritisak i odvozio bez greške. Fenomenalna utrka. Naravno, ova je isto herojska i borbena, ali po meni ne tako dobra kao što ljudi pišu.
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Marko .. ovako, taj Ferrari ni u kom scenariju nije trebao pobijediti tu utrku u Valenciji toga dana,ali Grande Alonso je to izveo, i ne zanima me što bi bilo kad bi bilo, Valencia ostaje za sva vremena .
4
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pobjeda je tim veca kad pogledas kvalifkacije i gdje su Ferrariji bili. Ne bi pobjedio vettela, grosjeana je prosao. Odustao je jedino Vettel a ovi sto su se polupali i odustali su vec bili iza njega. Tako da vettel i nije osdustao doveo je bolid sa 11 mjesta na drugo. Ferrariji su startali sa 11 i 13 mjesta pa ispada kao da danas u f1 npr ham odustane leclerc zapne u boksu verstapen se sudari a npr renault pobjedi u utrci. Opet treba proci jos par bolida koji su svakako bili taj vikend brzi bolidi. Zamislite prosle sezone da je netko doveo u nekakvoj kaoticnoj utrci mclaren ili renault do pobjede. Itekako bi to bio rezultat vrijedan divljenja. Na ferrari 2012 u valenciji se ne bi kladio na pobjedu nitko nikad.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne vidim po cemu je najbolja utrka nekog vozaca ikada, cak nije ni Alonslova najbolja ikada :) Ako bi se potrudio, izguro bi ju i iz top 10 :) Odlicna predstava svakako..
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako je vjerovati Alonsu, najbolja utrka je Baku 2018. ?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baku 2018. je Fernando rekao da je najbolja utrka u zadnje vrijeme .
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alonsova najbolja pobjeda, prema mojem skromnom mišljenju. Sjećam se i te subote kada sam psovao Ferrariju sve po spisku jer je na uličnoj utrci ispadanje u Q2 horor za utrku, a tada je svaki bod.bio bitan.. i onda se dogodi utrka.. onaj potez na MSC, Webberu i Grosjeanu.. ma nezz.. jednostavno najbolja njegova utrka!
Jedan tribute koji rado pogledam s vremena na vrijeme :D
https://youtu.be/83alJdDw0is
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Drago mi je da je Sumi na podiumu sa 2 vozaca sa koja se borio zadnjih godina u ferariju, prvi put te godine da ga bolid nije “izdao”
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Katastrofalan Vergne iako je uspio proći u sledeću rundu. Nije čudo što su ga odbacili na kraju sezone jer čovjek je maltene prespavao pola sezone
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Katastrofalni Vergne je te sezone “pobjedio” (ako cemo tako nazvati 6 bodova vise u krsu od Toro Rossoa) danas smatranog jednog od najboljih na gridu- Daniela Ricciarda. Vergne nakon te sezone ostaje u timu i 2013. kada zavrsava iza, no poprilicno blizu Ricciardu sto se tice bodovnog stanja te takoder i u 2014. kada vozi uz Kvyata te i njega “pobjeduje” u bodovnom smislu. Vergne mozda nije puno pokazao, no ponajvise zahvaljujuci tome sto je vozio za Toro Rosso koji je bio podosta losiji nego danas. Necu reci da je bolji od Kvyata ili Ricciarda, ali svakako mogu reci da je taj covjek zakinut za jos jednu priliku. Ipak, gubitkom njega dobili smo u istome timu Maxa Verstappena i Carlosa Sainza, danas vozaca Red Bulla i uskoro vozaca Ferrarija. Vergne je samo jedna od zrtava politike Red Bulla i Helmuta Marka. Taj su rezim osjetili Alguersuari (koji se cak povukao iz trkacih sportova, barem mislim), Buemi, Bourdais pa mozemo reci i Kvyat u 2016.-2017.
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nakon 8 utrka Alonso(1.u poretku) 100 bodova više od Masse(16.u poretku).Rijeci su suvisne.?
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobar pokazatelj stanja ekipe i bolida je i 4.mjesto među konstruktorima, čak je i Lotus ispred…ali je zato Merc iza hahaha
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I to 4.je bilo uspjeh.Navijač sam,ali Ferrari jednostavno nema više taj šampionski mentaliet još od tih dana,da ne pričam o hibridnoj eri.Nevjerojatno je da četverostruki svjetski prvak bude glavni ‘meme’ na internetu.Isto tako nevjerojatno je da Alonso u onom Ferrariju skoro osvojio 2 puta naslov.
2
0