Igra glazbenih stolica u Renaultu: tko će naslijediti Ricciarda?

Izdvojeno / Kolumna

Luka Jurić

Prije 4 godina 7 min 19 komentara

Unatoč najavama Cyrila Abiteboula u drugoj sezoni Netflixove serije Drive to Survive, Ricciardo ipak nije vozač oko kojeg će Renault graditi svoju budućnost. Usred predivne medijske oluje koja se podigla oko transfera Vettel/Sainz/Ricciardo, zapitao sam se zašto nema ni približno toliko rasprava o Ricciardovu nasljedniku u Renaultu kao što ima o, recimo, Vettelovoj budućnosti u Formuli 1.

Da, Sebastian Vettel je jedno od najvećih imena u F1 trenutno, i da, Renault je samo momčad iz sredine poretka, ali prazno mjesto u jednoj od tvorničkih momčadi Formule 1, godinu dana prije velike promjene u pravilniku koja bi mogla promijeniti odnos snaga, bi zasigurno trebalo proizvesti više nagađanja u medijima, zar ne? Pa…čini se da to nije slučaj. Osim par naslova o senzacionalnom povratku Alonsa u Renault, nije bilo previše govora o ovoj temi. Ona bi najčešće bila raspravljana kao sporedan, manje bitan detalj u velikoj priči ovogodišnje silly season. Zašto je to tako?

Odgovor je vrlo jednostavan: Renaultova politika oko njihovih vozača je stvorila takvu atmosferu i u momčadi i u medijima da većini navijača odgovor na pitanje Ricciardova nasljednika nije pretjerano bitan. 2016. Kevin Magnussen je bio vozač koji će voditi Renault u budućnost uz pomoć Jolyona Palmera kao drugog vozača. Na kraju sezone su se ipak odlučili kako Magnussen nije dovoljno dobar za tu poziciju na kojoj ga je naslijedio Nico Hulkenberg. Nakon tog transfera, Renault usred 2017. otpušta Palmera, na čiju poziciju sporedne uloge dolazi Carlos Sainz Jr. U ljeto 2018. Renault senzacionalno dovodi Daniela Ricciarda iz Red Bulla, zbog čega je Carlos Sainz Jr., koji je očito dovoljno dobar za Ferrari, izgubio svoje mjesto u francuskoj momčadi. Iduće sezone Renault, ponovno, mijenja vozača i daje otkaz Hulkenbergu koji je prije samo dvije godine prozvan vođom njihove vozačke postave za budućnost. Sad dolazimo do nedavnih događanja u kojima je Daniel Ricciardo, nakon što je nešto više od godine dana promatrao Renaultov razvoj i projekt za 2022., odlučio kako to nije vrijedno njegovog vremena te prešao u McLaren za narednu sezonu.

Nakon toliko transfera u zadnjih pet godina, zašto bi itko htio sjesti u bolid Renaulta, s Estebanom Oconom kao partnerom, kad su velike šanse da će Renault ili otpustiti tog vozača ili će taj vozač shvatiti kako mu Renault ne može, niti će mu moći priuštiti bolid koji se bori za pobjede? I još bitnije pitanje za neposrednu budućnost: koji će to vozač biti?

Jedno od imena povezanih s tim transferom sam već spomenuo – Fernando Alonso. Koliko god bi bilo zanimljivo vidjeti može li ih Alonso vratiti na dane stare slave kad je upravo ta kombinacija momčadi i vozača srušila Schumacher-Ferrari tandem ili bi se nastavili boriti u sredini poretka, smatram kako to ne izgleda kao najrealnija opcija.

Prvo, ukoliko razmišlja o povratku u F1, Alonso bi razmišljao o mjestu u top momčadima, ili barem McLarenu koji je na uzlaznoj putanji. Pitanje je može li mu Renault omogućiti ono što on očekuje. Unatoč činjenici da Renault ima snažan motor, što su i pokazali prošle godine u Monzi kvalificirajući se na petom i šestom mjestu (Ricciardovo vrijeme je bilo na svega četiri desetinke zaostatka od Ferrarijevog Vettela), njegova pouzdanost je upitna. S druge strane, novi aero paket bi ih mogao približiti bržim momčadima, ali ako uzmemo u obzir predsezonska testiranja, to neće biti dovoljno. Drugo, smatram kako se s poslovne strane Renaultu ne isplati zaposliti Alonsa. Ukoliko žele nekog iskusnijeg vozača kao mentora za njihovu buduću zvijezdu Estebana Ocona, postoji nekoliko jeftinijih, i mlađih, opcija.

Od Fernanda Alonsa, Vettelov transfer u Renault se čini kao još nerealnija opcija. Kao što je već i više puta rečeno na ovom portalu, iako se radi o čistokrvnom vozaču i obožavatelju utrkivanja, Vettel je prije svega obiteljski čovjek i radije bi se umirovio nego mučio s problemima s kojima se Renaultovi vozači suočavaju.

Iduća, i meni osobno najdraža, opcija je prijelaz Valtterija Bottasa iz Mercedesa u Renault. Ponajprije zato što bi to omogućilo ili Vettelov dolazak u Mercedes, što mislim da popriličan broj navijača Formule 1 priželjkuje, ili priliku za mladog Georgea Russella da pokaže može li se boriti pri samom vrhu, kao što je to radio i u F2. No, da stavimo te želje sa strane, ova opcija ne izgleda tako nerealna. Bottas je, štoviše, već započeo razgovore s Renaultom oko potencijalnog dogovora, što i ima smisla za obje strane. Bottas treba rezervnu opciju ako ne obnovi ugovor s Mercedesom, dok Renault treba rezervnu opciju ako se ne ostvari ranije spomenuti povratak Fernanda Alonsa.

Ovaj transfer bi također imao smisla i za Mercedes. U Russellu imaju vozača koji je dobro upoznat s Mercedesom kao momčadi i s njihovim bolidom, s obzirom da već godinama vozi za njih na testiranjima. Također, Mercedesova mlada nada bi imala priliku naučiti još više od Lewisa Hamiltona. Ako umjesto Russella, Vettel nekim slučajem završi u drugom Mercedesu, to bi značilo odličan PR za Mercedes. Ne samo da bi se radilo o njemačkom vozaču u Mercedesu, nego bi Mercedes omogućio ono što apsolutno svi navijači priželjkuju već godinama – Hamilton i Vettel u istom bolidu.

Također se spominje i povratak Nice Hulkenberga u momčad, što na papiru možda čak ima i najviše smisla. Hulkenberg je dobro upoznat s momčadi i bolidom, dobro bi obavio ulogu mentora za mladog Ocona, jeftiniji je od svih ranije navedenih vozača i garantirao bi solidne, konzistentne performanse za momčad. Međutim, Hulkenbergovo nezadovoljstvo s Abiteboulom i Renaultom je bilo očigledno čak i u drugoj sezoni Drive to Survive i upitno je želi li se vratiti u tu momčad. Smatram kako Hulkenberg nije spreman na bilo kakav ugovor samo kako bi vozio u Formuli 1. Uvjeren sam da je to mogao napraviti i za 2020. Stoga, ukoliko Renault želi Hulkenberga, morat će malo popustiti Hulkenbergovim uvjetima.

Unatoč tome što se radi o još jednoj, relativno nerealnoj opciji, za kraj bih volio spomenuti Guanyu Zhoua iz Renaultove vozačke akademije. Ovaj mladi kineski vozač je do kraja 2018. bio član Ferrarijeve vozačke akademije, dok je godinu kasnije potpisao za Renault. Trenutno se natječe u Formuli 2 za momčad UNI-Virtuosi i obnaša ulogu testnog vozača za Renault F1 momčad. Prošle je sezone osvojio nagradu Anthoine Hubert kao najviše rangirani debitant u F2 (sedmi u ukupnom poretku). Ukoliko se želi natjecati u F1 iduće sezone, 2020. bi trebao biti barem četvrti u ukupnom poretku kako bi osigurao dovoljan broj bodova na svojoj FIA super licenci. Ipak, smatram kako će Zhou morati još malo pričekati na svoju priliku u F1 jer Renault ne želi riskirati s dva mlada, nova vozača u svojoj momčadi, pogotovo kad je budućnost same Renault F1 momčadi pod velikim upitnikom.

Što vi mislite, koga ćemo gledati u drugom Renaultu 2021. godine?

Koga očekujete u Renaultu 2021.?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

19 komentara

  1. F1puls Portal
    Sarma Donator Prikaži

    Stavite anketu.



    13
    13

    0
  2. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    Hulk najvise smisla. Fernando najintrigantnije. bottas kako bi vettel prešao u merc najpriželjkivanije.

    mislim da nije toliko zanimljiva tema jer renault je pokazao toliku nemoć da se svi pitamo koliko će još dugo biti u f1 odnosno koji su im dugoročni planovi – to će imati izrazit utjecaj na izbor vozača. S obzirom na sve, trebali bi pokušati još gurati 2-3 godine zbog promjene pravila.



    3
    2

    1
  3. Fernando Alonso
    Alen Šmit Prikaži

    Na forumu sam napravio bukvalno mali artikal vezano za ovu temu, u jednom momentu uživio sam se u ulogu, kao da sam Giorgio A. Tsoukalos.

    Nezahvalno je prognozirati išta dok ne dobijemo neke konkretne informacije. Renault je prišao Bottasu i to su novinari preneli ali isto tako nisu preneli kako je momčad imala 100 pregovora s 100 vozača. Svima su prišli, samo o Bottasu pisali. Iza kulisa se zna da svi momčadi idu unaokolo po potrebi i ćaskaju sa svim vozačima, to je valjda poznato pravom fanu F1.

    Bottas je lepa prilika, taman Daimler se malo popne Wolfu i Hamiltonu na glavu a Bottasu prekipi da pomaže Hamiltonu u obaranju Schumacherovog rekorda i ode u nove avanture s Renaultom gde će graditi svoju budućnost a ne TUĐU.

    Ali isto tako Wolf može zbog Mercovog ugovora s McLarenom sklopiti neki sporazum u kojem bi Lando bio “pozajmljen” Renaultu da bi Russell bio McLarenov vozač, a isto tako Wolf može “pozajmiti” Renaultu Russella. Russel bi tako konačno bio u komepetetivnoj momčadi uz koju bi konačno skupljao pristojne bodove. Aitken bi onda bio uz Latiffija.

    Kubica? Najluđa opcija.

    Vidjećemo….



    3
    2

    1
  4. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Botas renault vettel Mercedes



    7
    3

    4
  5. Sebastian Vettel
    sf16-h Prikaži

    Hipotetski, kad bi i Vettel (što sumnjam) i Alonso htjeli voziti za Renault mislim da bi Ocon letio naglavačke iz momčadi bez obzira na visinu odštete ?

    Malo šale, ali mislim da će ove godine Liberty igrat ulogu s transferima i plaćanjem vozača obzirom da se spominje povratak Alonsa i Vettel u Mercedesu.



    9
    9

    0
  6. avalon Prikaži

    ne bi špekulira o tome ko će di vozit 2021. no nešto drugo mi je “upalo” u oko … upitna pouzdanost PU renaulta . npr lani tvornički vozači renaulta odustajali su 3 X zbog problema sa PU , ricciardo jednom u bahreinu , hulkenberg 2 X u bahreinu i kini . mercedes jednom , bottas u brazilu , a lewisa ne treba ni spominjat kad su odustajanja u pitanju . iako su neki ( mnogi ? ) njegovi fanovi znali pisat o njegovim odustajanjima zbog kojih je zna bit lošije plasiran ( prije dolaska u mercedes ) LH odustajanja “ne ljube” . naime , od svih vozača koji su na gridu tek su albon i russell( lani rookii) bolji od njega po postotku odustajanja … albon 4,76 % , russell 9, 5 % no oni zajedno imaju iza sebe 42 , a lewis 250 trka uz 10,4 % odustajanja . zadni put je lewis odusta 01. 07. 2018. ! njegov mercedes se gotovo ne kvari , tek 4 odustajanja zbog PU u 7 sezona ! komparacije radi NR je ima 4 odustajanja ka i LH no u 4 sezone . ferarri lani nije ima odustajanja zbog teh problema PU pa ako gledamo kroz postotke mercedes je 3 X bolji , pouzdaniji od renaulta ali su npr hondina i ferarrieva PU 100 % pouzdaniji od mercedesa jer ni RB nije lani odustaja zbog problema PU . interesantno , 2018. zbog teh problema PU renaultovi vozači su imali samo jedno odustajanje … hulkenberg u austriji zbog turba , CS nijedno . s obzirom da su lani “digli” snagu” 3 odustajanja i nisu neka velika nepouzdanost . ova “fama” sa renaultovom PU me podsjeća na famu koju recimo šire vozači japanskih motora kad pričaju o taljanskim motorima koji su jako nepouzdani :) :) u životu sam vozija 3 talijana ( minarelli , cagivu i apriliu , pređenih 100 000 + km ) jednog japanca ( hondu , pređenih 20 000 km ) i sa ni jednim nikad nisam ima teh problema po pitanju motora . ove priče o nepouzdanosti ovih ili onih ne drže vodu . mislim da je sva “nepouzdanost” renaultove PU posljedica “dizanja” snage šta se vidi na osnovu uspordbe sa 2018. kad njihova PU nije bila dovoljno snažna da parira mercu i ferarriu i kad je tek jednom hulk odusta zbog turba .



    11
    11

    0
  7. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Sjajan članak Luka!
    Renault je prva ekipa za koju sam navijao u F1! Moje je mišljenje da trenutno imaju jednog od “najčudnijih” šefova ekipa! Imam osjećaj da Cyril ne spada u svijet F1, a to je jedna od trenutno najvećih boljki Renaulta. Možda su ovih godina mogli napraviti nešto više i ozbiljno se približiti vodećima uoči promjene pravilnika! Ako ekipa sa nekakvim renomeom od 2016.g. – svake sezone zamijeni (otjera??!!) jednog vozača (a 2017. usred sezone), u pitanje se dovodi ispravni put momčadi!
    I dalje bih volio vidjeti Alonsa u F1 od iduće godine ali……bojim se da se nijednom vozaču ne piše dobro u “ovakvom” Renaultu.



    6
    6

    0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Baš to. Cyril mi se jednostavno ne čini doraslim upravljati Renaultom, fali mu dosta toga da dosegne kakav takav nivo, a čini mi se da nikad i neće. Da se mene pita u Renaultu, on bi letio, a ne vozači. Samo onda, koga dovesti umjesto njega? Boulliera možda? Nije toliko loša opcija, iako se nije proslavio u McLarenu, ali kako je već radio s momčadi iz Enstonea(Lotus), već mu je to poznata atmosfera i ljudi tkd ne bi trebalo biti problema. Paddy Lowe? Onako, nije mi puno bolji od Cyrila. Whitmarsh? Predugo van sporta. Svakako ne baš bajna situacija ni za Renault ni za Cyrila.



      5
      5

      0
      • Brawn Gp
        F1 Zagorec Prikaži

        Od svih koje si naveo Ante (pa i općenito) meni je osobno Boullier najbolja opcija. On je ok, iako se mnogi koji kraće prate F1 ne bi složili. Smatram da ima on puno za pokazati i da njegov rad u McLarenu nije mjerilo njegovih sposobnosti. Samo je pitanje kako vlasnici Renaulta gledaju na Cyrilov rad dosada? Nije baš da se nešto žale……ili?


        0
        0

        0
    • Fernando Alonso
      tomidix Prikaži

      Mislim da ne trebaju nužno osobu koja zna puno tehnički o F1 već karizmatičnu ličnost koja može svojom pojavom, izjavama i stavom pokrenuti stroj… Pada mi jedna osoba na pamet no ta je kažnjena doživotno što se tiče F1… a druge koje bi došle u obzir nikako i ničime nisu vezane uz Renault..



      7
      5

      2
  8. Sc
    RafaelaF1 Prikaži

    Je istekla kazna Flaviu?Alonso u Mercedes to je moja želja a ovo drugo me i ne zanima



    4
    0

    4
  9. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Mislim da je Bottas najvjerojatniji u Renaultu 2021-e, bez obzira tko ga u Mercedesu naslijedio.



    1
    1

    0
  10. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Očekujemo li mi Renault 2021. u prvenstvu ?


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.