F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Danke, Niki!

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nostalgija

Na današnji dan prije godinu dana napustio nas je Niki Lauda, velikan i apsolutna legenda ovoga sporta. Niki Lauda je obilježio ovaj sport kao malo tko prije njega, ali i poslije njega. Njegova životna priča nije nimalo laka i podosta je teška, jer većina ljudi bi odustalo od svega nakon samo jedne životne prepreke na koju je Niki naletio, ali ne i on, čak i kad je gledao smrti u oči u oči. Zbog svojih uspjeha, svega što je doživio i njegove ostavštine svima nama, njegovo je ime zlatnim slovima napisano u povijest Formule 1 i nikad neće biti zaboravljen.

Rođen u Beču kao Andreas Nikolaus Lauda, u obitelji bogatih industrijalaca, njegov put prema Formuli 1 bio je jako težak, budući da ga se obitelj odrekla zbog njegove želje da se bavi utrkama, a ne da nastavi obiteljski posao. Iako je u Formuli Vee bio uspješan, karijera mu je naglo usporila, zbog čega je uzeo kredit od 30 000 funti, a jamac je bila njegova polica životnog osiguranja. Od toga novca je uspio dobiti mjesto u F2 u momčadi Marcha 1971. a godinu kasnije i mjesto u njihovoj F1 momčadi na račun njegovih uspjeha godinu ranije, ali je paralelno nastupao i u F2 za March. Kako je sezona zbog lošeg Marchovog bolida završila katastrofalno, Lauda diže još jedan kredit da bi kupio mjesto u BRMu. Nakon jedne sezone u BRMu iznenada prelazi u Ferrari zajedno sa momčadskim kolegom Clayem Regazzonijem nakon što ga je Clay nahvalio kod Enza.

Ferrari je te godine na čelu sa Lucom Corderom di Montezemolom proveo veliku regrupaciju momčadi zbog katastrofalnih rezultata iz prošlih sezona. Povjerenje koje je imao Ferrari u Laudu i njegovu moć sjajnog razvijanja bolida se isplatilo već u prvoj utrci sezone kad Lauda završava utrku na 2. mjestu, a tri utrke kasnije, na Velikoj Nagradi Španjolske, Lauda osvaja svoju prvu pobjedu i prvu Ferrarijevu još od 1972. godine. Unatoč problemima oko pouzdanosti bolida, Lauda je ostvario još jednu pobjedu te sezone i prometnuo se u vodećeg Ferrarijevog vozača te je sezonu završio na 4. mjestu. Tijekom te sezone je pokazao izvrsno razumijevanje bolida i vrhunsku posvećenost razvoju bolida. Iako sljedeća sezona nije počela najbolje(najbolji rezultat u prve 4 utrke je bilo 5. mjesto), u 5 utrka je nanizao 4 pobjede te je osigurao svoj prvi naslov na Velikoj Nagradi Italije na Monzi 3. mjestom, a momčadski kolega Clay Regazzoni je pobjedom donio konstruktorski naslov Ferrariju. Inače, ovo su bili prvi Ferrarijevi naslovi još od 1964. godine. Izvrsnu sezonu Lauda je završio pobjedom na Velikoj Nagradi SADa u Watkins Glenu. Sezona 1976. počela je izvrsno, sa 4 pobjede u prvih 6 utrka, a nakon 5. pobjede u sezoni na Velikoj Nagradi Velike Britanije i gotovo duplo više bodova od drugoplasiranih Hunta i Schecktera, druga titula za Laudu se činila kao formalnost. Ali sudbina je htjela drugačije…

Uoči Velike Nagrade Njemačke na Nurburgringu Lauda je pokušao nagovoriti vozače da bojkotiraju utrku zbog katastrofalnih sigurnosnih uvjeta i opasne staze, ali ga nisu poslušali. U drugom krugu utrke u lijevom zavoju prije Bergwerka Lauda gubi kontrolu nad bolidom i zabija se u zaštitnu ogradu te se u tom trenutku njegov bolid zapaljuje te se Brett Lunger zabija u njega. Par trenutaka kasnije, Arturo Merzario, Harald Ertl i Guy Edwards zaustavljaju bolide i pomažu Lungeru u izvlačenju Nikija Laude iz gorućeg bolida i na kraju su ga uspjeli izvući. Nažalost, Lauda je doživio teške opekline na licu zbog kojih gubi veliki dio kose, dio desnog uha, trepavice i obrve jer mu je kaciga ispala nakon sudara i teška oštećenja pluća, te ubrzo nakon što su ga izvukli iz bolida upada u komu te mu svećenik daje posljednju pomast u bolnici.

Ali, na oduševljenje i šok svih, vraća se Formuli 1 nakon samo 6 tjedana i dvije propuštene utrke. Nastupio je na Velikoj Nagradi Italije koju je završio na 4. mjestu unatoč obilnom krvarenju zbog kojeg mu je glava bila puna zavoja. U međuvremenu, Hunt je nadoknadio zaostatak dok se Lauda oporavljao te uz dodatne Huntove dvije pobjede u SADu i Kanadi, prvak je trebao biti odlučen na zadnjoj utrci sezone u Japanu. Lauda samovoljno odustaje iz utrke nakon samo dva kruga zbog užasne kiše na stazi Fuji, a Hunt trećim mjestom osvaja naslov prvaka. Sljedeće sezone konzistentnošću lagodno osvaja naslov, ali zbog narušenih odnosa u Ferrariju uzrokovanih njegovim odustajanjem na zadnjoj utrci prošle sezone, napušta Ferrari prije kraja sezone jer je Ferrari odlučio dovesti tada nepoznatog Gilles Villeneuvea na Veliku Nagradu Kanade u 3. bolidu i prelazi u Brabham za 1 milijun dolara.

Nažalost za Laudu, nepune dvije sezone u Brabhamu su bile za zaborav, jer je Brabham bio prilično nepouzdan zbog flat-12 motora Alfe Romeo, a jedino vrijedno spomena je bila Laudina pobjeda na Velikoj Nagradi Švedske 1978. za upravljačem Brabhama BT46b, takozvanog “Fan Cara” koji je imao veliki usisnik na stražnjem dijelu bolida, a to je ujedno bila i jedina utrka u kojoj je taj bolid nastupio. Umirovljuje se tijekom vikenda na Velikoj Nagradi Kanade 1979. razočaran performansama Brabhama te se posvećuje svojoj aviokompaniji Lauda Air.

U Formulu 1 se vraća 1982. za upravljačem McLarena. Iako su mnogi sumnjali u njegovu brzinu nakon 2 godine od umirovljenja, ubrzo ih je sve demantirao pobjedom u Long Beachu na Velikoj Nagradi Zapadnog SADa. Nadalje, te sezone je vodio štrajk vozača F1 koji su štrajkali zbog nepovoljnih uvjeta Super Licence. Tijekom te sezone ostvario je još jednu pobjedu i završio na 5. mjestu ukupnog poretka te sezone. Sljedeća sezona nije bila tako dobra budući da su se te sezone prebacivali sa Cosworthovih motora na TAG-Porscheove. Ali 1984. osvaja naslov sa samo pola boda prednosti nad momčadskim kolegom Alainom Prostom, unatoč što je pobijedio na 5 utrka u odnosu na 7 Alaina Prosta te na činjenicu da nije ostvario nijedan pole position te sezone. Najbolji njegov nastup te sezone je bio na domaćoj utrci, na Velikoj Nagradi Austrije kad je uspio pobijediti unatoč tome što je imao ogromne probleme s bolidom. Sljedeća i ujedno njegova posljednja sezona u Formuli 1 je bila obilježena odustajanjima na 11 od 14 utrka na kojima je nastupio, a posljednju pobjedu u karijeri je ostvario na Velikoj Nagradi Nizozemske nakon velike borbe s momčadskim kolegom Alainom Prostom.

Osim kao vozač, sudjelovao je u F1 na mnoge druge načine. Od 1993. do 2000. bio Ferrarijev konzultant, a od 2001. do 2002. godine je bio šef momčadi Jaguara, ali nažalost bez pretjeranog uspjeha. Od 2012. pa sve do smrti je bio jedan od suvlasnika i neizvršni direktor momčadi Mercedes AMG Petronas. Osim u Formuli 1, stvarao je svoje poslovno carstvo i u avijaciji. Tijekom svog života vodio je aviokompanije Lauda Air, Niki i LaudaMotion i tu je doživljavao razne uspjehe i neuspjehe, a najveća nesreća koja mu se dogodila 1991. godine kad se srušio njegov avion u blizini Bangkoka i usmrtio svih 213 putnika i 10 članova posade. Iako je prvotno za pad krivac bio pilot, na kraju je uz veliku Nikijevu upornost dokazano da je krivac za pad bio Boeing, proizvođač navedenog aviona.

Obzirom na sve što je doživio i preživio, njegov se život može smatrati filmskim jer podosta stvari iz njegovog života su filmske, kao što je rivalstvo s Huntom i sudar u Nurburgringu, o čemu je snimljen film Utrka života. Mnoge situacije i teškoće iz Laudinog života bi mnoge nagnale na predaju i odustajanje, ali ne i Niki i zbog toga je postigao ono što je postigao. Nikad se nije predavao, makar i kad su šanse za uspjeh bile minimalne. Jedina njegova ostavština veća od uspjeha u motorsportu i poslovnom životu je njegov uvijek borbeni duh i činjenica da nam njegov život i on sam može biti uzor i vodilja u mnogim teškim situacijama. Iskreno, malo koji mi je sportaš i općenito neka slavna osoba uzor jer jednostavno mi većina njih ne odaje takav dojam, ali ako sam za nekog sportaša siguran da mi je uzor, onda je to svakako Niki Lauda.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
49 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Kakva još jedna legenda u nizu..Uvijek se za njega govorilo da je u par navrata prevario smrt ali i njegov pristup trkama i životu kapa do poda majstore!!!



    1

    0
  2. Čovjek koji je mogao velikom Enzu skresat da je Ferrari bolid kanta :prcnjau: – Legenda !



    6

    0
  3. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Prelijep tekst , Niki je velikan . Danas bih mogao pogledati “Rush” ponovno :)



    6

    0
  4. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    U ono doba tri naslova, za malo četiri, genijalac.



    5

    0
  5. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Počivao u miru Niki 😢. Ponosan sam vlasnik crvene “Novomatic” kape s njegovim vlastoručnim potpisom. Večeras se obavezno gleda Rush u njegovu čast.



    4

    0
  6. Red Bull grga Prikaži

    Lijepi tekst. Da, Lauda je definitivno velikan ovog sporta i života općenito. Nek se ne ljute navijači Hamiltona koji će vjerojatno vrlo brzo postati najuspješniji vozač F1, ali takvi likovi su za mene kamilica u odnosu na Nikija. Niki je, meni, ono baš faca. S velikim F.



    4

    1