Poznati vozači u nepoznatim bojama

Izdvojeno / Kolumna

Pulsmedia portal

Prije 4 godina 10 min 19 komentara

1) Michael Schumacher – Sauber – 1997.

Zašto ne početi kolumnu možda i najpoznatijim testiranjem? Mnogi od nas su već upoznati s ovim događajem pa neću duljiti. 1997. je Sauber uživao u bliskom partnerstvu s Ferrarijem. Da bi riješili svoje probleme s balansom bolida, zamolili su Schumachera da odradi testiranje s bolidom C16. Odradivši 84 kruga na stazi u Fioranu, crveni baron je Sauberovim inženjerima dao detaljan feedback i savjete gdje tražiti nadogradnje.

2) Romain Grosjean – Renault – 2008.

Svi smo upoznati s našim veselim Romainom i njegovim dogodovštinama. Dobar dio nas se sjeća i vremena kada je zamijenio Piqueta mlađeg 2009. godine, a potom izgubio mjesto, prije nego se vratio u Lotus 2012. godine. Međutim malo je manje poznato da je još 2008. godine bio testni vozač Renaulta gdje je naslijedio Picqueta, a za sam Renault je vezan još od 2006. godine.

3) Lance Stroll – Ferrarijeva vozačka akademija

Prije nego se ocu Lawrenceu ukazala prilika da iskešira milijune za sinovo mjesto u Williamsu, mladi Lance je bio pod okriljem Ferrarijevog programa za mlade vozače. On sam je potpisan od strane Ferrarija još 2010. godine i tako se našao između ostalih u društvu Sergija Pereza i Julesa Bianchija. S vremenom je napredovao kroz niže kategorije da bi 2016. godine osvojio titulu u Euro F3 kategoriji. Promoviranjem u Williams prekinute su sve njegove veze s Ferrarijem.

Klik za otvaranje u punoj veličini

4) Sergio Perez – Ferrari – 2011.

Trenutni timski kolega prethodno spomenutog Lancea je također bio dio Ferrarijeve akademije, ali je za razliku od Strolla jednom vozio F1 bolid Ferrarija. U pitanju je bio F60, bolid iz 2009. godine. Zanimljivo, na istom testu u Fioranu je nastupio i nikad prežaljeni Jules Bianchi. Treba reći također da je Bianchi bio brži i potvrđen je kao Ferrarijev testni vozač za 2011.

5) Jenson Button – Prost – 1999.

Nakon što je kao nagradu za titulu u engleskoj F3 i nagrade Autosporta dobio priliku testirati za McLaren, Buttonuse ukazala prilika za testiranje s ekipom Alaina Prosta u prosincu 1999. Ovo je za mladog Jensona bila prilika da upozna svog omiljenog vozača iz djetinjstva, ali i odskočna daska. Nakon otvaranja slobodnog mjesta u Williamsu i “shootout” testa, Button se izborio za svoj prvi ugovor u F1 i tada titulu najmlađeg vozača koji je nastupio u F1.

6) Giancarlo Fisichella – Ferrari – 1995.

Prije nego mu se ispunio san da vozi da Ferrari u 2009. godini, popularni Fisiko je već jednom bio za volanom Ferrarijevog bolida. Nakon potpisa Schumachera za Ferrari, talijanski mediji su vršili pritisak da se za upravljačem drugog bolida nađe jedan talentirani Talijan. Nakon što se Ferrari odlučio za Irvinea, da bi zadovoljio medije, organizirao je testiranje u Fioranu gdje su vozila čak četiri Talijana: Luka Badoer, Giancarlo Fisichella, Pierluigi Martini i Gianni Morbidelli. Da bi se presjekla dalja nagađanja izjavu je dao i sam Jena Todt, gdje je rekao da vozači ovu šansu ne trebaju shvaćati kao životnu priliku, nego kao samo jedan običan i lijep test.

7) Timo Glock – Jordan – 2004.

Prije nego što se u bojama Toyote zamjerio svim Tifosima, Glock je već imao nastupe nekoliko godina ranije. Potpisan od strane Jordana kao testni i razvojni vozač za sezonu 2004., ugrabio je svoju šansu da debitira na VN Kanade, kada su vozač Giorgio Pantano i Jordan imali spor oko ugovora. Također, odvezao je i zadnje tri utrke sezone prije nego se prebacio u Champ Car seriju.

8) Giedo van der Garde – Super Aguri & Spyker – 2007.

Prlično živopisan početak karijere je imao Van der Garde. Sklon transferima kao Anelka, prvo je bio u Renaultovoj vozačkoj akademiji. Tokom 2006. već je bio viđen pod McLarenovim patronatom da bi krajem godine potpisao za Super Aguri kao testni i rezervni vozač. Početkom 2007. Spyker je objavio da je Giedo njihov testni i rezervni vozač. Super Aguri je sutradan objavio da oni imaju važeći ugovor s Giedom i da planiraju da on vozi petkom. Na kraju, Van der Garde se pojavio za volanom Spykera na Silverstoneu na slobodnom treningu. Ispostavilo se da bi vozio za Spyker i na slobodnom treningu na prvoj utrci sezone, međutim Van der Garde nije imao dovoljno bodova za superlicencu!

Klik za otvaranje u punoj veličini

9) Valentino Rossi – Ferrari

I dok je relativno skoro Rossi testirao Mercedes, njegova povijest testiranja s Ferrarijem je mnogo duža. Rossi se nekoliko puta našao u Ferrarijevu bolidu. Prvi puta je to bilo u travnju 2004. kada je vozio aktualni F2004 i to ni manje ni više nego sa Schumacherovom kacigom. Sljedeći put je za volan istog bolida sjeo 2006. godine na stazi u Valenciji. Nakon 2 godine, Rossi je ponovo vozio Ferrari, ovaj puta aktualni F2008 na stazi u Mugellu. Na kraju, 2010. godine Rossi ponovo vozi isti bolid, ovaj put na stazi u Barceloni. Tokom svojih testiranja za Ferrari, Rossi je sakupio nekoliko tisuća kilometara. Pojavljivale su se čak i glasine da bi mogao zadužiti volan Ferrarija, međutim do toga nikada nije došlo.

10) Pedro de la Rosa – Jordan – 1998.

Pedro je često kršten i kao „najbolji test vozač“, a svoju F1 karijeru je započeo upravo kao testni i razvojni vozač Jordana. Krajem 1997. godine Eddie Jordan ga je pozvao na prosinačko testiranje kao aktualnog prvaka Formule Nippon 3000. Obzirom da je ekipa Jordana tada koristila Mugen Honda motore, ne čudi da je Eddie obratio pažnju na prvaka ove klase.

11) Fernando Alonso – Benetton – 2001.

Jedan od najboljih vozača 21. stoljeća debitirao je za ekipu Minardija 2001. Međutim, kako je bio pod mentorstvom Briatorea, često je dobivao priliku da testira za ekipu gdje je Flavio šefovao. Ta ekipa se 2001. još uvijek zvala Benetton, a Alonso je svoju priliku dobio na stazi Ricardo Tormo. Sezonu 2002. je proveo kao testni vozač tada već Renaulta, a nakon toga dobio sjedište na uštrb budućeg timskog kolege Buttona.

12) Bruno Senna – Honda – 2008.

Bruno Senna je vicešampion GP2 serije testirao za Hondu tokom zimskog testiranja 2008. godine. Pri samom kraju testiranja približio se Buttonu na samo 3 desetinke zaostatka. Tako su krenule glasine kako će upravo on kompletirati vozačku postavu za narednu sezonu, umjesto Barrichella. Međutim, nakon šokantnog povlačenja Honde i formiranja nove ekipe Ross Brawn se odlučio za Barrichella zbog iskustva koje nosi sa sobom, imajući u vidu manjak vremena i novaca za testiranje. Senna je do F1 došao obilaznicom, ali nikada nije pokazao da je kalibar svog ujaka.

13) Ayrton Senna – McLaren – 1993.

Nakon loše sezone u kojoj je McLaren koristio Fordove motore, McLaren je testirao Lamborginijeve motore prije nego se odlučio koristiti Peugeotove motore za sezonu 1994. Ovo je ujedno i posljednja vožnja Senne za McLaren koji je već duže vrijeme ciljao mjesto u Williamsu. Obzirom da je postojala šansa da korištenjem Lamborginijevih motora McLaren uđe u partnerstvo s Chryslerom, cijeli bolid na testiranju je bio potpuno bijele boje bez ijedne sponzorske naljepnice.

14) Narain Karthikeyan – Williams – 2006.

Jedini vozač koji je završio utrku kao 24. je svoju F1 karijeru započeo kao vozač Jordana. Nakon prosječnih izdanja i promjene vlasnika tima njegov ugovor nije produžen. Sreću je potražio u ekipi Williamsa, gdje je dobio mjesto četvrtog vozača iako je na testiranju bio plasiran bolje od drugog vozača ekipe Nice Rosberga. Svoje dužnosti testnog vozača je dijelio s Alexom Wurzom prije nego je izgubio svoje mjesto na koje je došao Kazuki Nakajima.

15) Sebastien Bourdais – Arrows & Renault – 2002.

Svi ga pamtimo iz vremena kada je branio boje Toro Rossa. Prvi put u F1 bolidu se našao na testiranju Arrowsa i čak bio i potpisan kao standardni vozač za narednu sezonu. Do suradnje nije došlo jer je ekipa bankrotirala. Iste godine je testirao i za Renault, ali obzirom na gužvu koja je tada postojala u ekipi nije imao šanse za svoje sjedište. Nastupao je u mnogim trkaćim serijama prije i poslije svog angažmana u talijanskoj ekipi iz Faenze.

16) Sebastien Loeb – Renault i Red Bull – 2008.

Višestruki svjetski prvak u reliju je 2008. godine testirao bolide Renaulta i Renaultom pogonjenog Red Bulla. Kao glavnu razliku u vožnji istakao je način kočenja. Za svoj performans dobio je svojevrsnu pohvalu od Red Bulla koji je izdao priopćenje da je Loeb dovoljno brz za F1.

17) James Hunt – Williams – 1990.

Najveći plejboj Formule 1 imao je nekoliko pokušaja povratka. Prvi put šansa se ukazala 1980. kada je nakon povrede Prosta od McLarena tražio milijun dolara da nastupi na VN SAD-a. Marlboro je nudio duplo manje, međutim pregovori su propali kada je Hunt slomio nogu na skijanju. Druga šansa za povratak ukazala se 1982. kada je Bernie Ecclestone ponudio 2,6 milijuna funti, ali je Hunt to odbio. Konačno, 1990. nakon financijskih poteškoća koje je imao, James je ušao u pregovore s ekipom Williamsa. Testirao je na stazi Paul Ricard, ali je imao nekoliko sekundi lošiji tempo od tadašnjih vozača, tako do suradnje nije došlo.

18) Nigel Mansell – Jordan – 1996.

Povratak u Formulu 1 za Mansella nije bio najbolji. Nakon odrađene sezone u Williamsu, potpisao je za McLaren. Na prve dvije utrke nije nastupio jer nije mogao stati u cockpit. Poslije samo dvije odvezene utrke napušta ekipu nezadovoljan bolidom. Krajem sezone 1996. odradio je testiranje za Jordan. Nekoliko godina kasnije sam Eddie je izjavio kako je naslovni sponzor bio spreman da pokrije troškove Mansellove plaće, ali do dogovora ipak nije došlo.

19) Nick Heidfeld – McLaren – 1998.

Quick Nick je prije svog debija za Prost bio testni vozač McLaren za 1998. godinu. Te godine je također vodio borbu za titulu s Montoyom u Interkontinental Formuli 3000 i izgubio u zadnjoj trci. Osim toga bio je dio Mercedesove ekipe koja je sudjelovala na Le Mansu 1999. kada se Mercedes povukao zbog okretanja vozila u zraku.

Klik za otvaranje u punoj veličini

20) Sebastian Vettel – Williams – 2005.

I dok je svoj debi na trkaćem vikendu imao u bolidu Saubera, prvu vožnju u F1 bolidu je imao na testiranju Williamsa. Ovu priliku dobio je kao nagradu za svoje uspjehe u Formula BMW serijama. Već pod okriljem Red Bullovog programa za vozače napredovao je postepeno i izrastao u četverostrukog svjetskog prvaka.

21) Charles Leclerc – Haas – 2018.

Vettelov aktualni timski kolega je u sezoni 2018. dobio mjesto u Alfi kao Ferrarijev mladi vozač. Nakon impresivne sezone promoviran je u matičnu ekipu i pružio dobre vožnje. Svoj prvi dodir s F1 vikendom imao je 2016. godine kada je vozio na slobodnom treningu VN Velike Britanije. Špekuliralo se da bi mogao dobiti mjesto u Haasu 2017. godine, ali se ipak odlučio za Formulu 2. Reklo bi se – dobar izbor.

Honourable mentions

Heikki Kovalainen (Minardi, 2003.), Robert Kubica (Renault, 2006.), David Coulthard (Benetton, 1992.), Anthony Davidson (Brawn 2009.), Jorge Lorenzo (Mercedes, 2016.), Olivier Panis (McLaren, 1999.), Sergej Sirotkin (Renault, 2016.), Niki Lauda (Jaguar, 2001.), Carlos Sainz sr. (Renault, 2005.), Damon Hill (Minardi, 2002.), Marc Marquez (Toro Rosso, 2018.)

Stefan Kuzmanović


Odgovor

19 komentara

  1. Pirelli Ultrasoft
    Hulk27 Prikaži

    Džordan, Vilijams, Berni Eklston, Pol Rišar… – mogli ste to možda ipak prilagoditi. Nije da mi smeta, ali cudno je



    7
    7

    0
  2. Ferrari
    karlo_b Prikaži

    Super kolumna… ali tekst.. ? ?
    Kvik Nik, Džejms Hant, Fetel, Formula BMV, Džordan, Vilijams, Baton itd. ?



    2
    0

    2
  3. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Donja polovica teksta iz nekog razloga je izgubila sve što sam uređivao, pa je to sad ponovo odrađeno. :)



    7
    7

    0
  4. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Zar zbilja moram sam googlati te slike?!?!
    Ok, nije da nemam vremena :/



    1
    -4

    5
  5. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    pohvale za tekst!
    ja vidim samo ispravljenu verziju…vuk se okreće u grobu. :D



    4
    4

    0
  6. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    zanimljiv članak. pohvala!
    malo me zbunilo pisanje imena, spočetka su kako se pišu a kasnije “po Vuku”. već sam mislio da sam lud i ne vidim dobro. :D



    2
    2

    0
  7. Michael Schumacher
    Ferrari Maniac Prikaži

    Zamislite da zaslužite mjesto u F1 i onda ne možete nastupiti jer ne stanete u kokpit…. :)



    4
    4

    0
  8. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Ne mogu da vjerujem da nema Schumachera u Ligieru i Alesija u Mclarenu.

    Nisam znao za Hilla i Minardi:)


    0
    0

    0
  9. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Vuk: imamo isto pravopisno pravilo:
    1. osobna i zemljopisna imena iz jezika koji se služe latinicom pišu se u izvornom obliku (Lewis Hamilton)
    2. osobna i zemljopisna imena iz jezika koji se ne služe latinicom pišu se ili
    a) prema uobičajenom izgovoru u hrvatskom (Fudži, Tajvan, Sergej Sirotkin) ili
    b) prema transkripcijskim ili transliteracijkim pravilima (Fuji, Taiwan, Sergey Sirotkin)

    I sad u ovom gore tekstu zamijeni latinica -> ćirilica i hrvatski -> srpski i eto ti “srpski pravopis” o istoj temi.



    2
    -2

    4
  10. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Egzotična tema. Svaka čast na ideji.

    Odličan tekst – sve pohvale.



    3
    3

    0
  11. Jim Clark
    Damir Abramović Prikaži
    x2

    Super zanimljiv članak, ali podosta kombinacija je ispušteno (a stavljen je Stroll koji nije vozio Ferrari ???).
    Npr. Senna u Brabhamu i Williamsu 1983., Brundle i Bellof iste te godine u McLarenu, Ralf Schumacher u Force Indiji, de Angelis u Ferrariju, Lehto u Ferrariju, Kobayashi u Ferrariju, Jos Versteppen u Hondi i Jordanu, Herbert u Arrowsu, Hakkien u Benettonu, Damon Hill u Benettonu, Watson u Sauberu i Williamsu, Irvine u Stewartu, , Alonso u Jaguaru, Jacques Villeneuve u Ferrariju i Lotusu, Fittipaldi u Spiritu, Stewart u Stewartu, Lotusu, Brabhamu, Renaultu, Prost u Ligieru, Lauda u Ligieru, Alfi, Matri, Copersucaru (nisam siguran je li i vozio), Jack Brabham u Lotusu, Stirling Moss u Tyrrellu i Brabhamu, Clark u Ferrariju (doduše nije ga vozio koliko znam), zatim cijeli niz WRC vozača u F1 bolidima (McRae, Sordo, Ogier, Solberg, Sainz), pa Le Mans legenda Kristensen u Minardiju, Stewartu, Tyrrellu, Williamsu.



    3
    3

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.