Velika analiza: Ispitujemo puls F1 navijača i uspoređujemo 2 najveće F1 ankete u svijetu

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 5 min 2 komentara

formula_1-809297_800x450

U ovome tekstu bavimo se usporedbom rezultata dviju anketa. Prvu je provela GPDA (udruga vozača), a drugu Autosport. Autosport je tek nedavno objavio rezultate svoje velike ankete koje su proveli u suradnji s F1 Racingom i Motorsport Newsom. Ranije u srpnju, GPDA i Motorsport.com su objavili svoje izvještaje velike ankete. Iako se rezultati u ova dva istraživanja često podudaraju – što nije čudno, budući da su mnogi ljudi sudjelovali u ispunjavanju obje ankete, postoje i neke zanimljive razlike, kao i iznenađujući rezultati.

Istraživanje koje je provelo GPDA, koje ima veliku potporu svih vozača na gridu, prikupilo je mnogo više sudionika koji su ispunili anketu nego što je to uspio Autosport – omjer je oko 218.000 naprema 35.000 ljudi. Statistički, istraživanje GPDA je relevantnije i vjerodostojnije jer je bazirano na svjetskoj razini, dok je istraživanje Autosporta više usmjereno na britansku publiku, što je i normalno jer su sponzori 3 britanska časopisa.

Istraživanje GPDA

Istraživanje je pokazalo da je prosječna dob vjernog pratitelja Formule 1 37 godina. Više od polovine svih anketiranih su osobe između 25 i 44 godina.
Svaka četvrta osoba opisuje F1 kao svoj omiljeni sport koji prati najdetaljnije. Uz F1, jako ih interesira World Endurance Championship. Svaki 5. ispitanik je posjetio neku od utrka u posljednjih 12 godina. Tri četvrtine navijača gleda utrku od starta do cilja i omiljeno vrijeme za gledanje F1 je u nedjelju od 12 do 3 popodne.

Zanimljivo je spomenuti da gotovo 50 posto ispitanika ne gleda utrke uživo (razlog tome je što se programi naplaćuju). Fanovi F1 informacije najčešće skupljaju na Twitteru – što se tiče društvenih mreža (Jenson Button je vozač sa najviše pratitelja) i na raznim specijaliziranim web portalima.

Trećina navijača podupire i navija za više od jedne momčadi i vozača. Manje od 10% ispitanika prati samo jednu jedinu momčad. 80% ispitanika ne navija za jednog vozača posebno.
Najpopularnija ekipa u anketi je Ferrari. Iza nje su McLaren i Williams. Najpopularniji vozač je Kimi Raikkonen, dok su iza njega Fernando Alonso i Jenson Button. Najbolji vozač svih vremena u anketi je Ayrton Senna, dok su iza njega Michael Schumacher i Alain Prost.

Najljepši automobili su oni iz 2000-ih (32%), slijede automobili 90-ih (20%); 80-ih (18%); 70-ih (12%); današnji (10%); i 60-ih (5%).

Zanimljivo je da samo 10% ispitanika smatra da je današnja formula bolja od one od prije 5 godina. Ispitanici su morali napisati tri riječi koje ih asociraju na formulu 1 iz 2010. i 2015. – tri najčešće riječi za 2015. su: skupa, tehnološka i dosadna. Tri najčešće riječi za 2010. su: tehnološka, kompetitivna i zanimljiva. Čak 56% ispitanika se slaže da su bolidi prejednostavni za vožnju, dok samo 60% ljudi smatra F1 kraljicom motorsporta.

Ljudima je stalo do povratka gromoglasnog zvuka. Čak 80% ispitanika želi vidjeti više od jednog dobavljača guma. 60% ljudi smatra da je dobro vratiti nadolijevanje goriva.

51% ispitanika misli da bi se najbrži krug utrke morao nekako bodovati. 44% ispitanika nema ništa protiv B ekipa velikih momčadi. 40% ljudi smatra da je DRS poboljšao utrkivanje. Ideja o obrnutom startnom poretku na temelju rezultata prethodne utrke sviđa se samo 18% ljudi.

Istraživanje Autosporta

Najpolularniji vozač je Lewis Hamilton (20%) ispred Raikkonena (18%), Alonsa (13%), Buttona (13) i Vettela (10%). Max Verstapen već je na 11. mjestu ispred veterana kao što su Hulkenberg, Grosjean i Perez. Najpopularnija ekipa je Ferrari (28%) ispred McLarena (21%) i Williamsa (17%).

Najbolja utrka je ona u Belgiji (36%), slijedi Monako (14%), Kanada (9%) i Velika Britanija (8%).

Više od 15 godina F1 prati čak 65% ispitanika ove ankete. Nijednu utrku nije posjetilo 44.8% ispitanika u posljednjih 10 godina. Podjednaki postotak u posljednjih 10 godina posjetio je 1 do 5 utrka.
Oko 40 % ispitanika smatra da je za prosječnog navijača F1 preskupa i to je glavni razlog zašto ne posjećuju GP vikend.

Razumijevanje strategija i odnosa u momčadi za praćenje F1 važno je za 90% ispitanika. Čak 44% ispitanika nije spremno platiti ni dolar za praćenje utrke uživo na tabletu, mobitelu ili kompjuteru. Samo 3% ispitanika želi ovakve uslugle plaćati 10 dolara i više. 50% ispitnika ne koristi “live timing” kada gleda F1 utrku, dok ih 20% koristi ovu uslugu.

Zanimljivo je da 91% anketiranih osoba ne želi vidjeti dvostruko bodovanje na posljednjoj utrci sezonne, ali i 62% želi nadolijevanje goriva. Sprint utrke u subotu ne podržava 63% ispitanika. 40% ljudi podržava uvođenje trećeg bolida u ekipu, ali samo za mlade vozače. 90% Autosportovih ispitanika želi više slobode oko tehničkih regulacija.

Na pitanje “Jeste li zagovornik trenutnih 1.6 litarnih turbo hibrida?” 42.5% odgovorilo je s “da”; 46.1% odgovorilo je s “ne” (ostali nemaju jasno mišljenje). Ipak, svaki drugi ne misli da je današnja F1 ekološki prihvatljiva. Svaki drugi ispitanik bi, s druge strane, želio vidjeti motore koji razvijaju preko 1000 ks.

91% ljudi smatra da bi F1 morala ostati vjerna stazama poput Monaka, Italije, Belgije, Njemačke i Britanije, ali ne sviđaju im se staze u Koreji, Rusiji i Azerbajdžanu. 93% anketiranih nastavilo bi bez problema pratiti F1 ukoliko Red Bull izađe iz sporta. 23% ispitanih prestalo bi pratiti F1 ukoliko Ferrari izađe iz F1.

Najbolje destljeće u povijesti sporta je od 1990. do 2000. (26,1%), slijede 2000. do 2010. (24,5%) i 1980. -1990. (19,5%). Anketu je ispunilo 92% muškaraca i samo 8% žena.


Odgovor

2 komentara

  1. F1puls
    David Vidović Prikaži

    Lijepo si to sve prikupio Luka. :thumbs:
    Zanimljivo kako se Britanci slažu u mnogo stvari. :D


    0
    0

    0
    • Luka Maloić Prikaži

      Hvala kolega!

      Smatram da je bitno da svi malo prouce ove rezultate i usporede ih sa svojim preferencijama i željama.

      Nisu ove ankete provedene bez razloga – show daje više novaca ako ljudima daš ono što žele!

      Često se čelnici ogluše na želje i potrebe navijaca i zanima ih samo krupni kapital, ali na kraju krajeva zbog čega se vozi F1?

      Zbog nas!


      0
      0

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.