Jacques Villeneuve ili kako unakaziti reputaciju šampiona

Izdvojeno / Kolumna

Foto: Rick Dikeman


Kad se govori o prvacima u Formuli, onda se podrazumijeva kako je svaki prvak iznimno talentiran i vrhunski vozač. Ma koliku god ulogu odigrao dominantan bolid, netko tko nije u stanju obuzdati taj bolid i izvući maksimum iz njega, ne može biti prvak. Međutim, iz nekog razloga često viđamo rasprave o tome tko je najlošiji među prvacima. Na takvim raspravama najčešća imena su: Damon Hill, Phil Hill, Mike Hawthorn, oba Rosberga – te Jacques Villeneuve.

Ja sam vjerojatno jedan od rijetkih fanova Jacquesa Villeneuvea. Zaista, ne pada mi na pamet ni jedan vozač koji si je u tolikoj mjeri uspio narušiti reputaciju kao Jacques. Tome u najvećoj mjeri doprinosi njegova kontroverzna ličnost, glupe i neutemeljene izjave te oštrina na jeziku. Jacques je uvijek bio takav – brzoplet i pomalo arogantan, ali to je bilo simpatično dok je bio mlad, brz i dok je pobjeđivao. Kada je njegova karijera otišla nizbrdo, postalo je jako iritantno. Danas ga gotovo nitko i ne shvaća ozbiljno, a često se i njegova karijera omalovažava, pa je tako pokupio epitete “slučajnog prvaka”. Postoje neke osnove za takvo mišljenje, ali mislim da je slučaj “Villeneuve” puno zamršeniji nego što pogled na njegovu statistiku govori. I da je moguće zamisliti scenarij u kojem bi njegova karijera otišla u potpuno drugačijem smjeru.

Njegov otac je nikad prežaljeni Gilles Villeneuve. Znamo o kakvom se velikanu radi i kakav je tragičan kraj doživio nesuđeni Ferrarijev prvak na nesretnim kvalifikacijama 1982. godine u Zolderu. Očeva smrt, pomalo ironično, probudila je kod 11-godišnjeg Jacquesa želju i ljubav za utrkivanjem. Baš kao što se svaki sin ugleda na oca. Njegova majka nije bila oduševljena tom odlukom, a koja bi bila kada vam je svaka utrka potencijalno i posljednja, ali s vremenom se pomirila sa činjenicom da je adrenalin u genima ovoj kanadskoj obitelji. I Jacques je vrlo brzo počeo pokazivati talent koji je naslijedio od svog oca. Godina 1995. bila je posebno uspješna, Jacques je osvojio CART titulu (današnji IndyCar) i Indianapolis 500. Već 1996. dobio je mjesto i u F1, i to ne u bilo kakvom bolidu, nego u dominantnom Williamsu, a za timskog kolegu iskusnog Damon Hilla. Pomalo čudna odluka, ali kada ste sin popularnog i neprežaljenog vozača, a pritom pokazujete talent, onda ova odluka ima smisla. Međutim, ako je netko i sumnjao u mladog Jacquesa, već u prvoj utrci sezone su sve sumnje nestale. Jacques je u Australiji, u svojoj prvoj utrci u karijeri, osvojio pole poziciju i uvjerljivo vodio na trci. No tada se dogodio kvar na hidraulici i pobjedu morao prepustiti Hillu. Tijekom te sezone, Jacques je vozio jako zrelo i ugrabio je i četiri pobjede. Radio je neke greške koje su ga koštale bodova, ali je radio i stvari kakve ne očekujemo od jednog rookia. Najbolji primjer je utrka u Estorilu te godine, kada se odlučio na hrabar, ali lud potez. U brzoj krivini sa vanjske strane išao je zaobići Schumachera – i uspio. Mnogo iskusniji vozači se ne bi usudili na takav potez, a ako bi i pokušali, vjerojatno bi završili u šljunku. To pretjecanje osobno smatram jednim od najboljih u povijesti F1, a Villeneuve je već tada dokazao kako od oca nije naslijedio samo brzinu nego i jaja od čelika.

Sezonu je ipak završio kao drugoplasirani, izgubivši titulu u posljednjoj utrci sezone od timskog kolege Damona Hilla. Hill je iduće godine zamijenjen brzim i talentiranim Frentzenom, koji se po svim očekivanjima trebao boriti za naslov sa Villeneuveom. Ali, sezona 1997. je pokazala nešto drugačiju sliku. Frentzen je konstantno bio sporiji u odnosu na Villeneuvea. Kanađanin se bez problema nosio sa timskim kolegom i bodovno ga otpuhao (81-42). Problem mu je stvarao Michael Schumacher u ne tako sjajnom Ferrariju. Griješili su obojica tijekom sezone, svaki kiks Villeneuva iskoristio bi Schumacher – i obrnuto. Tome najbolje svjedoči i nevjerojatan podatak da se niti jednom nisu zajedno našli na podiju tijekom sezone. Villeneuve si je nepotrebno zakomplicirao život ignoriranjem žutih zastava u predzadnjoj utrci u Japanu, zbog čega je diskvalificiran. U zadnju utrku sezone, u Jerezu, ušao je sa bodom zaostatka sa Schumacherom.

Ali, malo tko je mogao predvidjeti što će se dogoditi u toj zadnjoj utrci. Da će vikend biti lud dalo se naslutiti već u kvalifikacijama, kada su Villeneuve, Frentzen i Schumacher postavili u stotinku identično vrijeme. Nevjerojatna slučajnost, no pole je pripao Kanađaninu jer je prvi postavio vrijeme. Ali prava drama je nastupila u nedjelju. Schumacher je startao bolje od Villeneuvea i preuzeo vodstvo. Išao je Schumacher ka svojoj trećoj tituli sve do 46 kruga, kada mu se Villeneuve jako približio i krenuo u pretjecanje. Schumacher je bio svjestan da ako izgubi poziciju, vjerojatno gubi i titulu. Instinktivno se zabio u Villeneuvea sa namjerom da ga izbaci uz utrke, ali je tim potezom naštetio samo sebi i svojoj reputaciji. Villeneuve je nastavio trku neoštećen (ili blago oštećen) zbog čega je ostatak vozio rezervirano i oprezno, prepustivši pobjedu Hakkinenu. Njemu je bilo dovoljno i treće mjesto da osigura titulu. I tako je u svojoj tek drugoj sezoni Jacques Villeneuve osvojio titulu. Fanovi su bili zadovoljni ishodom, što zbog nesportskog poteza Schumachera, što zbog oca Gillesa. Jacques je uspio ono što njegov otac nije stigao.

I sve je tada izgledalo super, zvijezda je rođena. Predviđala se velika karijera, trebala je biti velika, morala je biti velika. Ali nije. Sve što je Jacques napravio vrijedno spomena u F1, desilo se u te dvije godine. Već iduću godinu Renault se povukao, a Williams prešao na zastarjele Mecachrome motore zbog čega su bili znatno sporiji. Ali, za Jacquesa je noćna mora počela kada je potpisao za novi tim, koji je osnovao njegov menadžer Craig Pollock. To je bio BAR. Velike su bajke napričali Villeneuveu, obećali brda i planine. Zbog prijateljstva sa Pollockom, Villeneuve je čak odbio i ponudu od McLarena. To se kasnije pokazalo najvećom greškom u karijeri. BAR iz 1999. godine bio je totalni promašaj, jedan od najnepouzdanijih bolida ikad. Villeneuve je vjerojatno izvlačio maksimum iz bolida, ali to ništa nije vrijedilo, jer bi se uvijek dogodio neki kvar, zbog čega je sezonu završio bez ijednog boda. Ni sljedeće sezone nisu bile puno bolje. Malo su poboljšali bolid, te je uspio ugrabiti koji podij. Ali to je slaba utjeha za jednog bivšeg prvaka. Kada je napustio BAR Hondu, već je bilo prekasno. To više nije bio isti vozač. Bio je puno sporiji, frustriraniji i nezainteresiraniji. Izgubio je onu brzinu, umijeće i volju koju je imao ranije. Jedino što je još imao je hrabrost (ludost), ali to je češće rezultiralo incidentima nego uspjehom. Pokušao je u Renaultu i Sauberu. Nije išlo. Godine 2006. se povukao iz F1, uz neslavan rekord – nakon osvojene titule nije više osvojio niti jednu utrku. Ali, treba biti iskren i reći da nakon titule nikada više nije ni imao bolid za pobjede.

I tako, danas se na ime Jacquesa Villeneuva većini digne kosa na glavi. Mlađe generacije ga ne pamte po dobromu. Većina ga vidi kao ogorčenog istrošenog starca koji koristi medijski prostor da skrene pažnju na sebe. Ali onaj tko je pratio F1 90-ih, on zna koliko je Jacques tada bio drugačiji. Jacques je bio jako brz i agresivan vozač. Imao je pobjedničku glad, pa čak i karizmu. Mlad, buntovan, uvijek spreman za akciju – utrke sa Villeneuvom nikad nisu bile dosadne. A što bi bilo kad bi bilo? Možda bi prihvatio ponudu McLarena i one čudne 1999. osvojio i drugu titulu, koju je Hakkinen zamalo prokockao. Možda bi rivalstvo sa Schumacherom kulminiralo ranih 2000-ih i gledali bismo neizvjesne sezone umjesto uvjerljive dominacije Ferrarija. Nikada nećemo znati jer je Jacques donosio loše životne odluke koje su ga srozale na dno. Bez obzira na to, sviđao se nekome ili ne, ostaje zapamćen kao prvi i jedini prvak iz Kanade, posljednji prvak u Williamsu i posljednji prvak s američkog kontinenta. Jacques Villeneuve oslikava duh jednog vremena – kod nas ne baš veselih 90-ih, ali u ostatku svijeta buntovnih, revolucionarnih. Ja ću ipak Jacquesa uvijek pamtiti kao nadobudnog plavokosog tinejdžera u prekrasnoj Rothmans livreji koji je, barem na kratko, bio na vrhu svijeta i ostvario svoj san.


Odgovor

63 komentara

  1. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Jacques Villeneuve nije slučajni prvak!
    Seronja da, ali slučajni prvak NE!



    31
    31

    0
  2. Mclaren
    KERS Prikaži

    Respect JV,,bila su to meni lijepa vremena..vijesti iz F1 dobivao sam kroz autoklubove svaka 2 tjedna…



    16
    16

    0
  3. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    1999. bar honda?
    molim za ispravak netočnog navoda.



    4
    3

    1
  4. Robert Kubica 1
    Stipe Prikaži

    Mislim da su postavili identično vrijeme u tisućinku, a ne stotinku kako piše u članku…?



    8
    7

    1
  5. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Lijepi tekst. S gustom procitao i prisjetio se vremena kad sam poceo pratiti F1 (to mi bila 2.sezona).
    Meni je Villneueve bio vozacina i ljuti rival najdrazem mi Schumiju i samo to pamtim i to uzimam za referencu… a jezicinu i reputaciju nikad ne uzimam zdravo za gotovo, medijima ne vjerujem.



    10
    9

    1
  6. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    I ja sam jedan od rijetkih fanova Jacquesa Villeneuvea.
    Za mene je, osim ovoga:

    Najbolji primjer je utrka u Estorilu te godine, kada se odlučio na hrabar, ali lud potez. U brzoj krivini sa vanjske strane išao je zaobići Schumachera – i uspio. Mnogo iskusniji vozači se ne bi usudili na takav potez, a ako bi i pokušali, vjerojatno bi završili u šljunku. To pretjecanje osobno smatram jednim od najboljih u povijesti F1, a Villeneuve je već tada dokazao kako od oca nije naslijedio samo brzinu nego i jaja od čelika.

    dokazao svoju ludost i u Spa 1999., kada je sa bolidom BAR-a pokušavao proći Eau Rouge punim gasom.
    Obožavam kada netko dokaže da je “lud”…… i kada stvarno pokazuje svoju hrabrost….. kada ne taktizira, kako bi sačuvao poziciju u utrci. Ne kažem da je totalno lud, ali jezičina ga je odvela u totalnom krivom smjeru.

    A ova njegova odluka ga je dotukla:

    Zbog prijateljstva sa Pollockom, Villeneuve je čak odbio i ponudu od McLarena. To se kasnije pokazalo najvećom greškom u karijeri.

    Tko bi to ikada pomislio u to doba?

    Taj Craig Pollock mu je tko zna što napričao, i doveo je gomilu love od duhanske kompanije B.A.T. Ali opet krivim tu Jacquesa – krivo je odlučio. Totalno.

    ( Uz Toyotu – koja mi prva pada na pamet,…. BAR je još jedan od primjera, da je lova ključna, ali ne i najbitnija u F1. )

    Jacques je postao primjer kako to sve loše može krenuti, kada se to sve počne karikati:

    Nikada nećemo znati jer je Jacques donosio loše životne odluke koje su ga srozale na dno.

    Ali……. ostaje nam činjenica, hvala nebesima: Villenueve prezime živi vječno u F1 zahvaljujući njegovom ocu Gillesu i njemu. Legende!

    Ja ću ipak Jacquesa uvijek pamtiti kao nadobudnog plavokosog tinejdžera u prekrasnoj Rothmans livreji koji je, barem na kratko, bio na vrhu svijeta i ostvario svoj san.



    10
    9

    1
    • F1puls Portal
      Testarossa Prikaži

      I za mene je taj Spa dokaz da je imao celicna muda. Legenda kaze da su on i Zonta bacili opkladu ko ce brze proci flat-put, a bolid im krš malo žešći.

      Iako mi je uvijek prva asocijacija na njega gundjanje i lupetanje, te prve dvije tri godine mu niko ne moze oduzeti kao izuzetnu referencu. Takodje tu su i naslovi u Indy seriji. Daleko je on od slučajnog prvaka.



      10
      10

      0
  7. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Jedini “slučajni” prvak je Keke Rosberg…Nico nikako, pa za Hamiltona se govori da je najveci ikad a on ga je dobio, a nije ni bio miljama iza njega ostalih sezona



    27
    25

    2
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      zašto keke ?
      nisam tad bio živ



      5
      5

      0
      • Max Verstappen 1
        Multi 21 Prikaži

        Glavni protivnik mu nije nastupio u zadnjoj trećini sezone zbog teške ozljede.



        2
        1

        1
        • Mick Schumacher
          tifosoante novinar Prikaži

          Koliko god je ta 1982 se činila neobičnom, toliko je i tragična i tužna…



          5
          5

          0
        • David Croft
          Frantic Donator Prikaži

          Dobro, jeste Pironi podrobio noge, a bio je (realno) na putu prema tituli i vjerujem da bi do kraja sezone, u preostalih 5 trka, uzeo tih 6 bodova (sa kojima bi imao bod više od Rosbergova 44 boda – pojednostavljena računica). Bio je u vodstvu u poretku, za čitavu pobjedu, a na kvalama na kojima je stradao, već je bio uzeo PP. :shock:
          Međutim, ako ostavimo Pironija po strani, ispred Kekea su, nakon VN Francuske (Pironi je nastradao na narednoj, VN Njemačke) po bodovima bili Watson, Prost i Lauda, a blizu su bili Patrese i Piquet. Tako da Kekeu nije servirana titula na tacni, već se morao dobro potruditi za istu.
          Jbga, to mi je nekako skoro pa isto kao kad bi rekli da je Hakkinen “slučajno” uzeo titulu 1999. jer je MS pauzirao 6 trka (plus ona na kojoj je polomio nogu). Bilo bi vrlo nekorektno (i netačno) reći za Hakkinena (bez obzira na silna mišljenja i izjave, čak i “neimenovanih” iz Mclarenovog tabora, da bi MS uzeo titulu te godine) da je te godine postao “slučajni” ili “nezasluženi” prvak.
          Čak i da je kojim slučajem Irvine uzeo titulu te godine, ni on ne bi bio “slučajni” prvak (bez obzira na MSov poklon u Maleziji), jer, na kraju krajeva, morao se naći u situaciji da MS igra za njega. Eddie bi možda bio najlošiji vozač sa osvojenom titulom (na takvim nekakvim listama i izborima) ali nipošto ne bi bio “slučajni” prvak. Pa ostvario je više bodova od DCa, koji je vozio Mclaren.



          6
          5

          1
        • fjaka Prikaži

          Dobro, jeste Pironi podrobio noge, a bio je (realno) na putu prema tituli i vjerujem da bi do kraja sezone, u preostalih 5 trka, uzeo tih 6 bodova (sa kojima bi imao bod više od Rosbergova 44 boda – pojednostavljena računica). Bio je u vodstvu u poretku, za čitavu pobjedu, a na kvalama na kojima je stradao, već je bio uzeo PP…

          uzmi finale lp 1999, bayern do 90 min vodi 1-0. jeli osvojio lp? nije. u 90+1 i 90+2 je popio dva gola. jeli manu nezaslužeo osvojio lp 1999? pa triba razbit zube onom ko to i pomisli. utakmica se igra 90min + sudačka nadoknada.

          isto ko f1 sezona 1982., nije se vozila 1, 2, 5…nego 16 utrka, 16 utrka u kojima je keke skupio najviše bodova…u NE dominantnom bolidu…šta je kroz povjest ruku na srce malo njih uspilo napravit ;)
          nijednog prvaka u f1 nemogu nazvat slučajnim (koji idiot je uopće smislio taj izraz?) a kekea pogotovo…



          4
          3

          1
        • David Croft
          Frantic Donator Prikaži

          @fjaka
          Ne znam je li reply bio upućen meni ili za @Multi21, ali ako je bio upućen meni, onda citiraj čitav pasus u kojem sam napisao i

          ….ispred Kekea su, nakon VN Francuske (Pironi je nastradao na narednoj, VN Njemačke) po bodovima bili Watson, Prost i Lauda, a blizu su bili Patrese i Piquet. Tako da Kekeu nije servirana titula na tacni, već se morao dobro potruditi za istu.

          A par postova ispod sam napisao da nema “slučajnih” ili “nezasluženih” prvaka.
          I slažem se sa ovim za ManUtd – Bayern. ;)
          Ako je reply bio za @Multi21, onda u ovakvim situacijama (kad nema daljnjih levela za reply) počni post sa imenom korisnika kojem repliciraš, da ne dolazi do zabuna, jer eto, sad ja ne znam kome si replicirao, a citirao si dio mog posta.



          2
          1

          1
        • fjaka Prikaži

          @frantiče fanatiče

          je malo je ružno ispalo nisan tebi nikakve kritike upućiva štaviše slažen se sa ciln tvojin komentarom
          ali me onaj dio asocira malo na nogometnu utakmicu koja je gotova kad sudac svira kraj – i prvenstvo je gotovo kad završe sve utrke. ne tebi ali pojedincima to ovde očito nije jasno.

          a keketov williams te ’82 je bio svjetlosnu godinu od najboljeg bolida na gridu, upitno je jeli bio i 2.
          tim mi kekeov naslov još više dobiva na težini, i onda me stvarno pojedinci snervaju sa onakvin komentarima….



          5
          5

          0
        • David Croft
          Frantic Donator Prikaži

          @fjaka, sve OK, samo si me malo zbunio
          Hehe, “keketov” williams :rofl: :rofl:



          2
          2

          0
        • avalon Prikaži

          Frantic….”Eddie bi možda bio najlošiji vozač sa osvojenom titulom…” a zašto bi možda irvine bija najlošiji vozač sa osvojenom titulom da je osvojia ? ma šta vozija irvin je savaku sezonu osvaja bodove . jordan je još i bija donekle konkurentan za postolje ali jaguar to sigurno nije bija . ipak eddie je u svojoj dvadesetoj trci doveza jordan do postolja ( 3. misto ) , a sa čudom graniče njegova 2 postolja sa jaguarom ( 2 X 3. ) šta su 2 jedina postolja tog tima u 5 sezona . osim toga ako uzmemo u obzir izjavu MS da je hakkinen bija njegov “najljući” protivnik , a eddiu je titula 1999. “izmakla” za tek 3 boda u borbi sa hakkinenom onda… nikad mi neće bit jasno zašto se neki vozači favoriziraju , a drugi podcjenjuju , možda zbog simpatičnosti , antipatičnosti ? ako je irvine bija u stanju obuzdati bolid ferraria i izvući maksimum iz njega te jako dobro parirat hakkinenu do samog kraja prvenstva nije li to bija pokazatelj da je
          podcjenjeni eddie usprkos životu playboya u danoj situaciji bija na visini zadatka ? osim toga ferrari u koji je irvine doša 1996. se tek priprema za izlazak iz krize u kojoj je vozački bija od 1979. i konstruktorski od 1983. ferrariu tada nije pomoga ni prost koji je jednu sezonu završija 2. isto ka i eddie , a jednu 5 . p a otiša valjda zbog spoznaje o tadašnjoj “konkurentnosti” ferraria . kad se ove činjenice uzmu u obzir mislim da je obavija “zadatak” puno bolje nego mnogi misle . čak mislim da bi u “reinkarniranom” ferrariu obavija bolje “zadatak” nego je to radija rubens jer eddie je bija fajter , srčan , bez kompromisan šta je dokaza u svojoj prvoj trci kontra senne u japanu . sa bolidom koji je tih sezona do 2000. bija “opasan” samo u rukama MS eddie je zbog nesriće MS umalo osvojia titulu i u SVIM bolidima koje je vozija se penja na postolja , čak i u jaguaru ;) . prgavi eddie je bija brz , moga bi kazat da je po bezkompromisnosti bija “preteča” vozača tipa max ….



          3
          1

          2
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Irvine je vozio bolid, u kojem je i Mika Salo mogao/trebao pobijediti. Čak ga je i Schumacher propuštao, nakon što se vratio sa “bolovanja”. I opet mu je falilo …
          Ta Schumacherova izjava samo objašnjava kakav je vozač bio Hakkinen, ništa više.
          Imaš li kakvu izjavu Schumachera o Irvine-u?



          1
          1

          0
        • fjaka Prikaži

          @avalone
          samo bi nadoda da je ferrari odusta od naslova kad se schu polomio i okrenili se sljedećoj sezoni.
          nisu virovali irvineu…a šta je nastavak sezone pokaza bilo bi bolje jesu. ali to je bilo ”aj znaj” jer lako je sad bit pametan :D neki su tada bili dosta kritični govoreć da su sabotirali irvinea al jebiga tada u tom momentu se za ekipu činilo bolja solucija bit u prednosti sljedeću sezonu…


          0
          0

          0
        • avalon Prikaži

          “Irvine je vozio bolid, u kojem je i Mika Salo mogao/trebao pobijediti.” hm , a MS je sa takvim bolidom u 7 trka ( do loma noge ) pobjedija tek 2 X ?!?!? buuuu za michaela !!! i takvog smatraju jednim od najboljih ikad !!!! nije ni čudo šta je osrednjeg miku okarakterizira ka svog najopasnijeg suparnika kojega je irvin u tada dominantnom ferrariu treba porazit sa pola ku*ca …. da je išta zna o vožnji . nemam nikakvu izjavu MS o irvinu ali bi vjerovatno uvaženi kolega Har Ki moga navest bar nekoliko kritizerskih izjava nijemca o tim kolegama i timovima za koje je vozija jer svi znaju da je MS bija poznat po tome . i broj propuštanja irvina od strane MS bi me takođe zanima jer nigdi ne mogu pronać taj podatak , a vjerovatno ih je bilo masu mada mi se čini da se MS na stazu vratija u maleziji tj 15. od 16 trka te sezone :) :) :)


          0
          0

          0
        • avalon Prikaži

          fjaka … ne znam i ne bi špekulira jesu li u ferrariu odustali od naslova kad s e MS polomija , jesu li ili ne virovali ili “sabotirali” irca ali znam da se npr blažičko sprda sa irvinom pričajući u prenosima kako je eddie konfiktan , glup vozač . sjećam se MC di je eddie pokuša preticanje u loewsu šta je blažičko proglasija glupim potezom jer eto … tu niko nije pretica , a i nemoguće je . tokom sezona , a posli te “gluposti” irvina viđali smo i pokušaje i preticanja u toj šikani . ipak , mislim baš 1999. blaž se donekle iskupija i primjetija da eddie može i zna bit jako brz kad to želi . valjda je i sam shvatija da je donija krivu procjenu , ocjenu . onaj ko je u stanju obuzdati bolid i izvući maksimum iz njega ( a irvin je to dokaza 1999. ) nije za podcjenjivanje . uostalom 2 X završavat sa jaguarom na 3. stepenici podija nije moga niko osim irvina . webber je npr vozija jaguar , a najbolji plasman mu je 6. misto , herbert 7. misto maksimalni domet u tom nekonkuretnom bolidu .. omalovažavat 2. misto EI je ka da idem omalovažavat 2. misto laude iz 1976. ( ferrari ) kad ga je za bod pobjedija hunt ( McL ) , a ferrari je na kraju završija na No 1 u konstruktorskom isto ka i 1999. ;) interesantna koincidencija između te 1976. i 1999. …. ferrari 1. u konstruktorskom , vozači ferraria 2. u prvenstvu sa minimalnim zaostatkom , u borbi za titulu 2 playboya :)



          1
          1

          0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Da je Hamilton najveci ikad ce mozda govoriti eventualno rezultati i pokoji Sky-evac…



      5
      1

      4
    • fjaka Prikaži

      možeš li definirat ovo slučajni prvak? ne dolazi se slučajno ni u karting a kamoli osvaja najprestižnije am natjecanje….



      3
      3

      0
  8. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …bravo za članak, tada sam bio u fazi kada mi je schumi bio posebno ‘ne drag’, prvo zbog 94’te (imola, australija) pa onda i malo zbog flavia i 95-te, a ‘ne dragost’ mi je dosegla vhunac te 97-e u jerezu…tu utrku pamtim isto po prvoj (poklonjenoj) pobjedi mike hakkinena koju su vješto namjestili sam frank i ron što su i sami kasnije priznali i isto tako ‘pomeli pod tepih’ i ublažili ‘namještanje’ izjavama tipa: ‘pa bila je zadnja utrka’ , ‘nije utjecala na poredak’, ‘mika je dobar dečko’ itd itd…karijeru jacquesa i ja pamtim upravo tako kako je napisano tako da nemam zamjerki…



    5
    5

    0
  9. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Nipošto slučajni prvak, a i ove njegove izjave me ne diraju, kaže što misli, iako su mnogo puta šokantne, to je Jacques i to je to. Danas rijetko koji vozač kaže ono što zaista misli.



    14
    14

    0
  10. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Nema slučajnih prvaka.
    Nema nezasluženih prvaka.
    Možda ima prvaka koji nisu na nekom tako visokom levelu na kojem su neki drugi prvaci.
    Možda ima prvaka koji su uspjeli doći do titule na način da ih je malčice pomazila i sreća (odnosno da je glavnog konkurenta/konkurente malčice pomazila nesreća ili da su oni sami sebe saplitali) – ovo nema veze sa Jacquesovim slučajem, da se razumijemo.
    Ima prvaka sa dominantnim bolidom, kao što ih ima i sa nedominantnim bolidom (čak i sa bolidom koji nije uopšte bio najbolji).
    Itd….
    Ali slučajnih i nezasluženih prvaka nema.
    Prema tome, Jacques je, bez obzira što mi nikad nije bio posebno drag, zasluženi i nipošto slučajni prvak.
    Kao i svi ostali pobrojani u prvom pasusu teksta.



    8
    8

    0
  11. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Odlična kolumna.
    I dodao bi da je mlađi Rosberg itekako zaslužio svoj naslov.



    13
    13

    0
  12. F1puls Portal
    Sarma Donator Prikaži

    Čuj, Nico Rosberg slučajni prvak?
    Svašta.



    20
    17

    3
    • lukarak Donator Prikaži
      x4

      A ono, osvojio zbog kvara na suparickom autu.



      3
      -17

      20
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Ili zbog toga što je njegov kolega imao valjda 6-7 loših startova iz prvog reda nakon kojeg bi Rosberg dobio utrku dok bi kolega zbog svojih loših startova nadoknađivao pozicije.

        Neki bi to nazvali i pucanje pod pritiskom…ali što ja znam…ili onaj Baku i kvale kada ga je zaslijepilo sunce tobože.



        15
        13

        2
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Hamilton nikad nije imao problema sa lošim startovima osim te sezone.

          Ne znam čemu te dezinformacije …

          Neki i bi nazvali, pogotovo oni koji greške svojih vozača pripisuju svom pit wall-u :prcnjau:



          4
          -9

          13
        • Nelson Piquet
          Grah0 Donator Prikaži

          https://streamable.com/csy4
          Kaže Herbert da je sunce krivo, znači sunce je krivo!



          4
          4

          0
        • Mick Schumacher
          tifosoante novinar Prikaži

          @Grah0 O jebemu život, ne mogu vjerovat da idu toliko daleko u branjenju Hamiltona da spominju i sunce da opravdaju njegovu grešku i zabijanje u zid. Ono kad misliš da si vidio sve, al te Herbert iznenadi. Ako je to tako, kako onda se vozači nisu zabili u zid isto kao i Hamilton ili je sunce opalilo iz sve snage samo da omete Lewisa “Ubermensch” Hamiltona?



          1
          1

          0
        • David Croft
          Frantic Donator Prikaži

          Kako se ne sjećaš? :mrgreen:
          Pa bila je sveopšta šprdačina širom interneta na ovo Herbertovo “objašnjenje”.
          BTW, još jednom, Grah0, najjači potpis na forumu :klanjam:



          2
          2

          0
        • Mick Schumacher
          tifosoante novinar Prikaži

          @Frantic Tih par mjeseci nisam pratia F1 baš i onda baš propustin ovaj biser hahahahah


          0
          0

          0
    • Max Verstappen 1
      Multi 21 Prikaži

      Pa da, igrom slučaja je došao do naslova – imao je manje kvarova.
      Recimo da je slučaj bio da je pouzdanost ista kod obojice – Hamilton bi ga oprao i te godine.



      4
      -10

      14
      • avalon Prikaži
        x3

        a koliko je to kvarova ima LH u odnosu na NR 2016. ? JEDAN ! da LH nije odusta , da je pobjedija , a NR umisto 3. završija 4 . lewis bi ima 290 , a rozberg 286 bodova ( i izgubija vodstvo ) no sljedeću trku ( japan ) NR je pobjedija , LH završija 3. pa bi nijemac opet preuzeja vodstvo 311 Vs 305 bodova ; ) sad kad znamo rezultate u preostale 4 trke te sezone ispalo bi da bi LH osvojia titulu ali … bi li možda NR odvozija riskantnije jer s obzirom na odustajanje LH u maleziji NR je odvozija preostale 4 trke bez riskiranja jer i sa 4 druga mista je posta prvak . a ovo kako je NR igrom slučaja doša do naslova .. pa npr 2008. je i LH igrom slučaja ( glock ) je doša do naslova , 2010. je seb igrom slučaja ( petrov ) osvojia naslov , 2003. je MS igrom slučaja osvojia naslov jer je ferrari bija pouzdaniji od McL kimija . i šta to znači “oprati” nekoga u ovom slučaju LH NR ? znači li to deklasiranje ili samo konačna pobjeda ? jer nije baš da je LH “prao” NR dok su bili kolege . npr 2015. prije rusije LH je ima 48 bodova više od NR , u rusiji je NR odusta sa P 1 zbog pedale gasa , lewis je pobjedija . a da nico nije odusta , da je pobjedija , a lewis završija 2. i da ( kad se priča o pouzdanosti ) NR nije ima odustajanje u italiji ( kad je vozija na P 3 i odusta 3 kruga prije kraja ) “pranje” bi možda bilo tek 20ak bodova za LH ;) btw i 2014. je posli brazila prednost LH bila tek 17 bodova , a bodovnu prednost ( pranje NR ? ) je “nabija” u abu dabiju zahvaljujući duplim bodovima i problemima NR zbog kojih je nijemac trku završija tek na 14. mistu sa krugom zaostatka za lewisom . 2013. bodovna razlika je bila 189 Vs 171 u korist LH pa ispada da englez je pobjeđiva ali nijedne sezone nije NR bodovno deklasira šta bi se moglo nazvat “pranjem” . neko ko je vozija za tim di je LH od dolaska bija alfa i omega ( sitimo se samo 2 TR brawna NR na štetu nijemca ) moga je samo čeličnom voljom i znanjem pobjedit “favorita” , a ne slučajno . i prije osvajanja titule NR jackie stewart je izjavija ”Ali, ne otpisujte Rosberga. Njega skoro ništa ne može zaustaviti. Vrlo je brz. Vidjeli smo da je osvojio mnogo pole positiona i da ima uglađeniji stil od Hamiltona. ” to je bilo 2015. , a 2016. je NR “igrom slučaja” doša do naslova . možda bi bilo dobro pitat JS je li u pitanju bila igra slučaja ili je “stari mačak” vidija nešto našim očima nevidljivo ?



        9
        7

        2
        • Max Verstappen 1
          Multi 21 Prikaži

          Nico u niti jednoj sezoni nije imao više mehaničkih problema od Lewisa. U 2016. je Lewis uz Maleziju imao kvarove u kvalifikacijama u Rusiji i Kini. Krenuo je zadnji i u Belgiji zbog pogonske jedinice. Dosta se toga posložilo te godine Rosbergu. 2014. ljudi pamte samo Abu Dhabi i izgubljenje duple bodove, a što je s Australijom, Kanadom, Mađarskom? Još ga je i Nico izbacio u Belgiji te godine. I opet ga je pobijedio bez većih problema.
          Ne Lewisov naslov iz 2008. nije slučajan zbog Glocka, bio je na boljoj strategiji na koju on/njegov tim utječe. Vettel 2010. također, mogao je i on za njima u boks pa se vući s njima. Ali nije jer je netko taj dan bio sposobniji od drugih. 2016. vozi isti bolid kao i Nico i ima više kvarova. Na to se već ne može utjecati.



          5
          4

          1
  13. lukarak Donator Prikaži

    Instinktivno se zabio s namjerom!?



    8
    8

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Dobra. :rofl: :rofl: :thumbs: :thumbs:

      To znači, vjerovatno:

      Nije htio udariti Villeneuve-a, ali navika ( Adelaide 1994. ) ga je vukla da trzne volanom u desno.

      Izjava Michaela Schumachera je bila da spasi Villeneuva da ne izleti.

      Izjava Jacquesa Villeneuva je bila da ga je Michael Schumacher udario sa svrhom i razlogom, jer je poslije kontakta bolid Williamsa bio oštećen – jedan od razloga zašto je Kanađanin usporio.



      10
      8

      2
  14. Formula 1
    villeneuve7 Prikaži

    Odlicna kolumna. Znam da sam negdje procitao intervju sa Craig Pollockom, koji je izjavio da je jedan od razloga zasto Villeneuve nikad nije sjeo za volan McLarena los odnos sa Ron Dennisom. Navodno, dok je Jacques bio u Japanu, Ron mu prisao i rekao da se drzi podalje od F1, da nije dobrodosao.
    Takodjer, zanimljivo je i da je Villeneuvea u McLaren pozvao Adrian Newey, ali to je bio poziv u pogresno vrijeme. Jacques je tada bio negdje u restoranu u Monacu sa Pollockom.



    5
    5

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Jacquesa Villeneuva u startu nije simaptizirao Patrick Head, glavno tehničko lice u Williamsu.

      Također u BAR-u; šef momčadi David Richards je gledao samo kako da ga se riješi. I bio je dočekao – to. Da je Jacques vozio onu BAR – Hondu iz 2004., ne bi ta ekipa prošla bez pobjede u toj sezoni.

      I onda me ne čudi, da ga je Ron tako otpilio. Sve je to pomalo, ružno. Zašto?

      Ron Dennis, pa i Patrick Head….. neću više spominjati Davida Richardsa, jer ne znam za njega. Ali Ron i Patrick su potekli od teškog rada,…. ono što se kaže od trnja do zvijezda….. uspjeli su od nule.
      Jacques nije bio takav. Sin Gillesa Villeneuva, talentiran i sposoban, ali sa NEKOM SVOJOM RADNOM ETIKOM, koja se nije sviđala likovima kao Ron i Patrick. Ali je bio zvijer za volanom, hrabar, odvažan i brz.

      A vidite opet još jednu stranu, Peter Sauber ga je baš htio u svoju momčad – rekao da je želi prvaka i takvu osobu u svojoj momčadi, kada su iskusnjaru i švicarsku trkaću legendu pitali zašto baš Jacques Villeneuve…..
      I onda je došao teški njemački stroj; dr. Mario Theissen koji je samo čekao da se njegovo strpljenje prema Jacquesu potroši, da se njegov animozitet prema Kanađaninu opravda i lansirao je Jacquesa iz F1.

      Jednostavno, uz sve svoje gafove i jezičinu….. Jacquesa nisu voljeli. Nije bio omiljen kao njegov otac Gilles.



      6
      6

      0
      • Formula 1
        villeneuve7 Prikaži

        Patrick Head je teška osoba. Heinz-Harald Frentzen se isto nije dobro proveo kod njega. Znam da Head nije dozvoljavao Villeneuveu da napravi svoje postavke na bolidu vecinu 1996. Prva utrka u kojoj je Villeneuve sam postavio svoj bolid je Hungaroring, gdje je ujedno i pobijedio. U nastavku sezone je bio dosta brzi, i od Hilla…



        7
        7

        0
  15. Ayrton Senna
    maurich Donator Prikaži

    Odlična kolumna, i slažem se sa navedenim…odličan i atraktivan za gledati u Williamsu, a sve poslije za zaborav…



    1
    1

    0
  16. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    ‘Ferrari trenutno priprema tri različite šasije za intenzivni period testiranja u februaru—uključujući ovogodišnju šasiju koja će biti prerađena za testiranje Pirellijevih 18-inčnih guma.’



    2
    2

    0
  17. Antonio Giovinazzi
    Mazzacane Prikaži

    BAR iz 1999. godine bio je totalni promašaj, jedan od najnepouzdanijih bolida ikad. Villeneuve je vjerojatno izvlačio maksimum iz bolida, ali to ništa nije vrijedilo, jer bi se uvijek dogodio neki kvar, zbog čega je sezonu završio bez ijednog boda.

    Pohvale za tekst. Još jedan Villeneuveov navijač. U 1999. je ima 13 odustajanja u 16 utrka, a najviše mi je u sjećanju ostala VN Španjolske kada se na startu sa šestog probio na 3. mjesto već u prvom zavoju i onda 25 krugova iza sebe drža Schumachera, šta zbog konfiguracije staze, šta zbog činjenice da BAR-Supertec na nekim stazama uopće nije bio spor bolid koliko nepouzdan. Svakako mi je to bilo veliko iznenađenje tada. I onda je zajedno sa Schumacherom uša u boks, al su mehaničari napravili pit stop skoro 2 sekunde sporiji od Ferrarija i Schumacher je izaša ispred. Još ga je i Irvine preteka koji je uša par krugova prije u boks. Nekako sam se i onda nada da bi neko od McLarena na 1-2 ili Ferrarija na 3-4 moga odustat pa da uhvati prvo postolje za BAR, al mu je mjenjač otkaza kasnije. Mislim da mu je to bila najbolja utrka te sezone i meni jedno od većih razočarenja u F1.



    7
    7

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Kada se već spominje Damon Hill u ovoj priči ( kolumni ), i ja bih naveo jedan od F1 događaja koji ja na neki način ne mogu prežaliti – Hungaroring 1997.
      Generalno / općenito govoreći – ovaj događaj prema IMHO, jedan je od većih razočaranja u F1.

      Da je postojao neki ludi dogovor ( ili neka ideja od prije, iz njihovih Williams dana – ne znam kako da se izrazim i budem jasan ) između dviju bivših momčadskih kolega ( Villeneuve – Hill ), “mogao je” Villeneuve propustiti Hilla i omogućiti prvu pobjedu Arrows – Yamahe!!

      Ovu utrku Damon Hill je maestralno odvezao…. ali svi znamo da je završio na drugom mjestu zbog trivijalnog ( i jeftinog ) kvara.



      6
      6

      0
      • Formula 1
        villeneuve7 Prikaži

        tu utrku je zapravo trebao pobijediti Heinz-Harald Frentzen, koji je odabrao pobjednicku strategiju sa tvrdjim gumama.



        5
        5

        0
      • fjaka Prikaži

        @pigmalione

        gotovo identična stvar francuska ’90. bilo je još tragičnije jer su tada dva leyton house bolida ispustila 1-2 u zadnjim krugovima zbog kvara, još dlaku su tribali izdržat :( prost sjeba stvar na kraju i capelli je tada izgubio tj doša 2. šteta baš šteta šta nisu upisali pobjedu, eto gotovo identično ko i hill u madži…



        1
        1

        0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Hm…… nisam siguran, tj. ne sjećam se bez You Tube….. ali čini mi se da je negdje Villeneuve i vodio utrku, te 1999. Ili sam pobrkao sa 2000.-tom?

      Bolid BAR-a je bio napravljen na temelju bolida Tyrrella iz 1998., koliko se sjećam.
      Znam da je B.A.T. kupio Tyrrell, ali bolid BAR-a možda i nije bio evolucijski korak od Tyrrella? Tko će se svega sjetiti……


      0
      0

      0
  18. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Jedan offtopic. Kaze Max da bi vecina vozaca u f1 osvojila naslov u mercedesu. I kako ce onda mladez koja pocenje pratiti sport cijeniti uspjeh vettela hamiltona itd kad ih njihov kolega ovakvim izjavama nepostuje.



    3
    2

    1
  19. Williams
    DoDo13 Prikaži

    JV sigurno nije slučajni prvak, imao je brzinu, drskost i kako kaže autor “čelična muda” , ali je donio krivu odluku što ga je na kraju koštalo karijere. U prvoj sezoni u F1 po mome mišljenju je bio puno bolji od DH i te je sezon on trebo osvojiti titulu.


    0
    0

    0
  20. avalon Prikaži

    malo mi je naslov “bombastičan” . teško je pričat o vozačkim kvalitetama npr hawthorna ( titula 1958. ) ili phil hilla ( titula 1961. ) jer se mnogi od nas tada nisu ni rodili ili su imali nekoliko godina . a nije baš da je TV prenosila te trke :) o oba rosberga i jacques villeneuve se da raspravljat . po meni hill je jedan od naj podcjenjenijih vozača novije F 1 jer npr niko ne uzima u obzir da je DH sa 15 osta bez oca , da je radija i bija kurir na motoru da bi se moga školovat . da nije ima prilike ka mnogi vozači vozit karting u ranoj dobi i postepeno napredovat ka vozač te da je tek sa malo iskustva ( više u moto trkama , a i to sa 21 godinom ) “uletija” u internacionalnu F 3000 za što je posudija 100 000 £ ( ka i lauda ;) ) i to u dobi od 28 godina ! u F 1 ( brabham) je doša 1992. tj sa 32 godine ! kad bi se u obzir uzele ove “sitnice” njegovog života ne znam ko bi moga reći da je DH jedan od najgorih prvaka ? tim više šta ima poprilično impresivnu statistiku kad bi ga npr uspoređivali sa pravim prvacima kimijem ili mansellom . kimi je lošiji ( u postotcima , a s obzirom na broj odvoženih trka ) u pobjedama , PP , postoljima , a bolji je u FL od DH . mansell je lošiji u svim segmentima od jednog od “najlošijih” prvaka :) :) od njega su u svim segmentima lošiji i button , scheckter , alan jones , andretti , “rozberzi” , a interesantno da je npr i alonso sa 2 titule statistički poprilično lošijih reztltata od DH … a hill je jedan od nalošijih prvaka ! hm … jedan moj poznanik je jednom izjavija da hill nema pojma ali je osvojia titulu samo zbog bolida . tada mu je trebalo stavit “pod nos” činjenicu autora kolumne “Ma koliku god ulogu odigrao dominantan bolid, netko tko nije u stanju obuzdati taj bolid i izvući maksimum iz njega, ne može biti prvak.” jedan od “najlošijih” koji je prekasno doša u F 1 je svoju prvu sezonu 1993. u F 1 završija 3. , 1994./95. zavrava je 2. , a 4. sezone sa 36 je osvojia titulu ! onda se događa nešto čudno … iako jako dobrih rezultata , usprkos tituli odlazi u arrows pogonjen yamahom jednim od mislim najlošijih motora u novijoj F 1 . u jordanu je DH bija dobar onoliko koliko mu je bolid “dopušta” pa čak i bolji od toga …. donija je prvu pobjedu jordanu posli njihovih 7 sezona u F 1 = 25 % pobjeda jordana je hillovih jer ih ukupno imaju 4 ;) i to di … na spa koju smatraju pravom trkačom stazom . 1999. u istom jordanu sa 9 odustajanja u 16 trka i sa 39 na “leđima” hill je završija karijeru na 12. mistu sa samo 7 bodova … kroz DH sam zapravo opisa sudbinu i JV koji je takođe započeja furiozno karijeru F 1 . rookie sezone 2. , svoje deruge sezone titula , početak ka LH ;) je li JV kriv šta je čudljivi renault napustija F 1 pa je williams spao na mecachrome motore koji nisu bili na nivou ? JV se desilo ono šta i DH , posli odličnog starta i titule umisto da se “potuku” za njega odlazija je u sve lošije , nekonkuretnije timove i neko drugi je kriv šta je zbog ljubavi prema brzini , trkama ( tatini geni ) JV “unakazija” reputaciju šampiona . šta je JV treba sa 26 kad je otiša renault napustit F 1 ? danas bi vozači ka DH i JV uz posignute skoro pa “instatnt” rezultate bili “kupljeni” od nekog konkurentnog tima ali tada im nije dana šansa . više JV jer DH je već bija uvjetno rečeno star .. 39 . je li keke najlošiji prvak ? možda i je ali je možda titulu osvojia lukavošću skupljajući bodove i uz osmjeh sriće ( pironieve nesriće ) , 5 odustajanja watsona , 9 prosta . a NR … pa on se mora krvavo naradit da osvoji titulu i za nekoga za koga je stewart 2015. izjavija ”Ali, ne otpisujte Rosberga. Njega skoro ništa ne može zaustaviti. Vrlo je brz. Vidjeli smo da je osvojio mnogo pole positiona i da ima uglađeniji stil od Hamiltona. ” teško bi se moglo kazat da je jedan od najlošijih prvaka jer NR je opravda izjavu JS ;) netko ko je u stanju obuzdati bolid i izvući maksimum iz njega, ne može biti loš ili najlošiji prvak . više od 900 vozača je prodefiliralo kroz F 1 tokom njene povjesti , a tek njih 33 su osvajali titule . nema tu loših ima samo onih koji su nam dragi i onih koji to nisu . neki su vozili davno pa ih ne “poznajemo” neke se nije volilo zbog nedostatk karizme ( hill ) , neke zbog oštrog jezika ( JV ) , a neke jer su više ličili na manekene , “barbiku” no to nije umanjilo njihove uspjehe . oni su među ovih 33 od 900+ vozača kroz povjest F 1 .



    7
    5

    2
    • Kimi Raikkonen 7
      Kos Prikaži

      Odličan komentar ali baš svaka ti je na mjestu. Ja isto popizdim kada čujem riječ slučajni prvak takvi ne postoje. Pa ne vozi se jedna utrka pa da možemo reći e ovaj je slučajno pobjedio ovaj radi nesreće nije itd. Vozi se podosta utrka kroz sezonu i ako čovjek u svakoj skuplja marljivo bodove pa makar i bez pobjede na kraju bude prvi on je prvak F1 te sezone. Istina ni meni nije lijepo kad se tako osvoji naslov ali bože moj čovjek je vječno upisan u listu prvaka F1.



      2
      2

      0
  21. Petronas
    robif Prikaži

    i ja sm bio ljubetilj Jacquea V. jos je majica ziva kuci (kineski kvalitetni najlon) niti moljci ga nece…
    Villeneuve mi je bio car onda,uvijek je nesto protestirao i bunio se….i onda je dosao Mecachrome (kao i meni poziv za u vojsku) i sve je u vodu palo….



    1
    1

    0
  22. Williams
    Nigel Prikaži

    nije smio ići u bar hondu to mu je uništilo karijeru da je isao u mclaren ne bi se šumaher kitio naslovima



    1
    0

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.