Zašto je “obrnuti grid” potpuno apsurdna ideja [anketa]

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 4 godina 5 min 49 komentara

Britanski televizijski komentator i zaposlenik Liberty Medije je jučer odgovorio Totu Wolffu koji kaže kako je Mercedes blokirao ideju obrnutog grida kako bi “zaštitio DNK Formule 1”. Kaže Will da beskrajno poštuje Tota, ali da je taj “DNK argument” djetinjast. Naime, obrazlaže da se DNK mora mijenjati kako bi vrsta napredovala i rasla. Bez te promjene, tvrdi Buxton, događa se stagnacija i jedinka umire.

Pritom je zaboravio da se DNK ne mijenja drastičnim eksperimentima jer biste u tom slučaju dobili jednookog gibona glavom povezanog za morža. To je možda zabavno, ali se i dalje radi o nakazi. Formulu 1 kolokvijalno nazivamo letećim cirkusom, ali nitko na svijetu ne ide gledati cirkus show svake nedjelje. Sport da. Redovito i strastveno. Naravno, Buxtonu i njegovim šefovima bi cirkus donio puno više love jer bi svi uključili TV da pogledaju kako izgleda taj mutant. Jednom kad se slije novi veliki priljev love – tradicionalni navijači bi lagano počeli otpadati, a oni novopečeni bi našli već neki drugi cirkus za pratiti. Što onda?

Ali, Formula 2…

Sličan sustav u Formuli 2 može funkcionirati, ali je za to ključno nekoliko stvari. Najprije, radi se o gridu koji je ispunjen vrlo sličnim bolidima. Osim toga, vozači u F2 traže bilo kakvu priliku da bljesnu, a ako im u nekom trenutku pristupi netko iz F1 – možemo biti sigurni da više nitko od njih neće razmišljati o tome je li bio preagresivan ili je možda oštetio bolid i prouzročio financijsku štetu. Poanta serije je pokazati se, pod svaku cijenu. No, čak ni tada nemaju potpuni obrnuti grid nego samo za 8 bolida.

Undercut

U ekipama rade vrlo pametni ljudi. Puno spretniji i snalažljiviji nego u Libertyju i FIA-i. Tako bi im trebalo možda par vikenda da shvate optimalne taktike za najbolje moguće rezultate pod najmanjim mogućim rizikom. Je li realno očekivati da će se netko od vodećih suvišno bakćati s jednim Renaultom ako se pokaže malo teži zalogaj za pretjecanje? Naravno da ne. Takav gubitak vremena lako bi se riješio odlaskom u boks i stavljanjem novih guma, da bi se onda u čistom zraku vozilo puno brže i na taj način napravio undercut. Ako se FIA dosjeti pa smanji broj krugova te “kvalifikacijske utrke” – neće biti vremena za pretjecanja pa se opet gubi smisao.

Pretjecanja među timskim kolegama

Jasno je da Mercedesi neće imati problema proći Williamse, Haas, Alfe, a vrlo vjerojatno ni ostale ekipe iz sredine poretka. Ali, što kad Hamilton naiđe na Bottasa, Vettel na Leclerca, a i Verstappen na Albona? Mislite da će ekipe riskirati sudare svojih vozača dan prije glavne utrke? Kako da ne. Držali bi formaciju ili bismo vidjeli još više timskih odredbi. Možemo pogledati i niže u poretku, tamo bi bila još gora situacija. Koliko dugo bi Williams dozvolio Kubici i Russellu da se bore i riskiraju razbijanje, a da pritom nemaju rezervnih dijelova za sutradan?

Povijest eksperimenata

Sjeća li se tko fenomenalne ideje eliminacijskih kvalifikacija? Najavljivalo se – spektakl zajamčen, napetost će rasti iz minute u minutu sve dok ne ostanemo na jednom “head to head” duelu u zadnjih par minuta. Vozit će se na rubu i vidjet ćemo tko je najbolji pod takvim pritiskom bla bla truć truć. Rezultat? Ukidajte to čim prije i potopite bilo kakvo sjećanje da smo ikad smislili takvu kolosalnu glupost.

Subota je jedan dan koji u Formuli 1 apsolutno ne treba nikakve, ali baš nikakve promjene. Treći slobodni trening je kratak, a u zadnjih par minuta se prvi put skidaju rukavice i vidimo naznake prave brzine. Kvalifikacije dolaze vrlo brzo i napetost raste kako runde prolaze. Nažalost, Liberty tu vidi priliku za eksperimente i zaradu kojeg dodatnog dolara. Ovaj put je prijedlog o obrnutom gridu odbijen, ali samo zato jer je predložen nakon 30. travnja pa im je bila potrebna jednoglasna podrška ekipa. Za 2021. to nitko ne može spriječiti. Osim možda jedne ekipe s pravom veta.

Što onda napraviti?

Svatko ima svoju ideju što napraviti da F1 postane zanimljivija, a gledajući malo unatrag možemo izvući neke zaključke. Što bi bilo pametno napraviti? Koristeći Buxtonovu i Wolffovu metaforu odgovor bi bio: prilagoditi se. Ako su utrke u Francuskoj zanimljive kao slušanje trave kako raste – maknuti Paul Ricard iz kalendara. Ako nakon svakog vikenda imamo sudačke repove – izbaciti sustav rotacije sudaca, uvesti kompetentne ljude koji će suditi svakog vikenda i imati jasan kriterij, a to znati iskomunicirati prema vani uz objašnjenje i video analize. Ako na početku svake nove “ere” imamo jednu ekipu koja je u pravilniku pronašla način da ima drastičnu prednost – onda ostaviti pravilnik duži niz godina bez promjena, umjesto da ga se mijenja kad još neke ekipe uhvate priključak. Ako najbogatije ekipe imaju najbolje bolide, a time i najbolje rezultate, a onda time i najveće bonuse pa tako u krug – promijeniti financijske uvjete sudjelovanja. Ništa od spomenutog nije zapisano u kamenu, a u prosincu 2020. ističe trenutni “Concorde” ugovor pa je sve otvoreno za pregovore.

Ni za što od spomenutog nije potrebna nikakva pretjerana mudrost i svaki od nas “stručnjaka iz fotelje” to jasno vidi. U međuvremenu, Liberty i njihovi pijuni lobiraju za obrnuti grid. Jer, eto, to će povećati broj pretjecanja. Ma, bravo…

Anketa

Podržavate li ideju obrnutog grida?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

49 komentara

  1. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Ukinuti kvalifikacije i nek se subotom potuku ko ce na prvo mjesto, ujedno bi bila otvorena strategija sa masom vozaca, mozda tada ne bi svi bili 170 i 59Kg ;)



    17
    16

    1
  2. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Zelio sam potajno da zaživi ideja obrnutog grida u kvalifikacijama i da imamo kvali utrku, kao eksperiment na 2 ili 3 staze. Recimo Singapur kao predstavnik gradske iii mozda Paul Ricard kao predstavnik ‘normalne staze’ paa da barem vidimo kako ce to izgledati.
    Sigurno da bi bilo nezahvalnih situacija gdje se mora pretjecati momcadski kolega i jos puno puno stvari. Ai bilo bi mi interesanrno pogledati kako bi to sve izgledalo pa barem na 2-3 utrke.
    Takoder sam pobornik toga da pravila ostanu kakva jesu, zato jer kad tad bi se konkurecija zgusnula, ali i dalje mi ostaje fascinantno kako sredina poretka ne moze u utrci a ni u kvalama parirati top3 da je to nevideno gdje u kvalama gube oko 1.5 i vise sec, a u utrci i preko 2 sec .
    Zelim da se vrati jos malo vise zvuka u F1 tako daaa ocekujem u 2021 formule sa Akrapovičima, Serdarevičima i ostalima.



    3
    2

    1
    • Ayrton Senna
      Hr1982 Prikaži

      Obrnuti grid nema nikakvog smisla ni probavat jer u tom trenutku f1 prestaje bit sport i postaje igra na srecu Zasto postaje igra na srecu zato jer bi vam trebalo srece da vas neko ne zabije u jednoj takvoj utrci i onda ti isti idioti donose budget cap a nisu ni svjesni da bi ovaj sustav kvala kostao milijarde jer sumnjam da bi i jedan bolid proso ciljnu crtu bez ikakvih ostecenja



      2
      2

      0
  3. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Sjeća li se tko fenomenalne ideje eliminacijskih kvalifikacija?

    Jaooo @Vetma, kud me podsjeti na to.
    Jedna od “najmračnijih” epizoda ikad u F1. :rofl: :facepalm:

    A ako dođemo do toga da ne bude potrebna većina za ovakve odluke, nadam se da će ovima što su protiv Ferrarijevog veta, biti drago kad (ako) Ferrari iskoristi taj veto. Ionako ga nisu ni koristili za većinu (naj)bitnih stvari.

    BTW, najveći napredak u odnosu na startnu poziciju (ako izuzmemo Indy 500 trke u okviru F1), ostvario je Roberto Mieres u Maseratiju na VN VB 1954. (startao 32. završio 6., dakle 26 pozicija), dok je na istoj trci i njegov timski kolega, Onofre Marimon “napredovao” 25 pozicija (startao 28., završio 3.). To je ona legendarna trka kada su sedmorica vozača postavila najbrži krug (zbog tadašnje mjerne “tehnike”), pa su svi dobili po 1/7 boda.



    4
    4

    0
  4. Renault
    Crankshaft Prikaži

    Ne mogu vjerovati da su ‘samo’ dvije ekipe to odbile. Ili Liberty jako dobro mulja. Nema tu kruha dok god oni hoće stvoriti show, uzalud je nama tu pisati bilo što. Ako treba, Liberty će uvesti i čavlerice samo da im netko kaže da će to poboljšati šou. Yebe se njima za Formulu 1 i sport i njegov DNK i što ti ja znam sve ne. To je sve hrpa klaunova koji, kako si i sam Ante rekao, ne vidi skroz logične i normalne stvari koje bi u Formuli 1 trebalo promijeniti da bude bolja i pravednija, da bude zapravo normalna. Ali ne, idemo praviti budale od navijača i cirkus od sporta. Puno je tu već stvari zbog kojih sam pomalo izgubio određeni interes kako sam stariji, a njesra od obrnutog grida subotom bi bila samo još jedna budalaština koja bi me odvela od TV-a subotom. Ali da se i jedan Ross Brawn zalaže za ovo (a nije da mora, ima i ugled i hrpu novaca), onda znam da je svijet stvarno otišao u onu stvar. Obijest, i ništa više. A mislili smo da se cirkusom nitko ne može približiti Bernieu i njegovim prskalicama te dvostrukim bodovima… kako smo naivni bili.



    4
    4

    0
  5. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Obrnuti grid bu bio ok ako bi se za kvalifikacije djelili bodovi recimo prvih 6 dobiva bodove 6,5,3,2,1 i sl.

    Ovako kada bi bio obrnuti grid vidjeli bi najbolje vozace i ekipe kako pokusavaju voziti sto sporije jer im nema smisla biti visoko na startu jer ce obrnuti grid.

    Nakbolje bi bilo dodjeljivati neke bodove za kvalifikacije a za utrku izvlaciti brojeve kao h nogometu i tko dobije koje mjesto tako starta i sl.


    0
    -2

    2
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ovako kada bi bio obrnuti grid vidjeli bi najbolje vozace i ekipe kako pokusavaju voziti sto sporije jer im nema smisla biti visoko na startu jer ce obrnuti grid.

      Često vidim da se koncept shvaća ovako pogrešno. Zašto bi itko išao što sporije? Ako završiš zadnji u subotu – startat ćeš zadnji u nedjelju. Taj “obrnuti” grid se odnosi na startni grid u subotu, ne u nedjelju. A bio bi obrnut od trenutnog poretka u prvenstvu.



      2
      2

      0
    • Renault
      Crankshaft Prikaži

      Nakbolje bi bilo dodjeljivati neke bodove za kvalifikacije a za utrku izvlaciti brojeve kao h nogometu i tko dobije koje mjesto tako starta i sl.

      Pa koji je onda smisao kvalifikacija?

      Opet cirkus. Ostaviti kako je i to je to. Ako se nekome ne sviđa, onda ne treba pratiti Formuli 1 kao takav sport, već se okrenuti nekom (drugom) cirkusu, kojeg, nažalost i hvala Bogu, danas na TV-u ima kao u priči.



      3
      3

      0
      • Ayrton Senna
        Hr1982 Prikaži

        Po meni treba samo mjenjat ovo u q2 s kojim gumama moraju startat evo na prosloj utrci iz tog razloga Mcl i TR izvukli deblji kraj a nije sportski kalkulirat da imas goru startnu poziciju a na prosloj trci bi Mcl i TR puno bolje prosli da su kalkulirali da budu sporiji apsurd



        4
        4

        0
  6. Honda
    f1-kralj Prikaži

    Ali, što kad Hamilton naiđe na Bottasa, Vettel na Leclerca, a i Verstappen na Albona?

    Leclerc na Vettela*



    5
    -7

    12
  7. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Već sam na nekoj temi napisao ali ponovit ću. Formula 1 je sport koji mora favorizirati najbolji i najbrži bolid. Ljudi cijelu godinu rade na bolidu, smišljaju ideje, crtaju, spavaju po uredima i nadaju se najboljem i nabjržem bolisu i onda dođe jedan Liberty i kaže ok super se dečki to napravili, ALI krećete osmi jer tak će biti veća fora. PA slijedeće godine bi došao sa motokultivatorom i startao prvi.
    Formula nisu kečeri gdje se sve mora odvijati po nekom scenariju kako bi publika dobila zabavu za svoje novce i otišla zadovoljna doma. U Formuli sve varira, tri sezone su dosadne, pet zanimljivih, imamo tri lude utrke pa onda šest nezanimljivih. IZ tih razloga se sjećam prve i jedine Alesijeve pobjede, Schumija i njegove pobjede kroz boxeve, Kimijje pobjede za jedan bod, Massinih suza u Brazilu, Fisico vlakića………
    “Amerikanizacijom” Formula bi mogla izgubiti ono svoje brže, više, jače i postati samo putujući cirkus za one dubokog đepa.
    i da ps vratite grid cure.



    17
    17

    0
    • Ferrari
      vekinator Prikaži

      Već je djelomično izgubila ovo brže, više, jače sa čuvanjem guma. Kakvo je to utrkivanje dok se vozač ne usudi napadat jer bi mu se gume prerano potrošile..smijurija.
      Ove sezone sve utrke koje su bile zanimljive su bile one sa više od jednog pit stopa. Djelomično zato su i kišne utrke najzanimljivjie. Jer osim elementa kiše pod kojim se najčešće griješi, više je i pit stopova, taktiziranja, odabira pravih guma..



      2
      2

      0
    • Marlboro
      gliburina Prikaži

      Slažem se s tobom u potpunosti, na kraju će napravit reality od F1..


      0
      0

      0
  8. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Po meni uopće nije ključno pitanje da li bi takav format funkcionirao ili ne. Stvar je u tome da nešto kao što su obrnuti gridovi i bilo kakve druge frkafure koje bi kažnjavale izvrsnost ne smiju imati mjesto ni u jednom ozbiljnom sportu. Onog trenutka kad sport uvede takva pravila za mene prestaje biti “pravi” sport i takvo natjecanje više ne mogu shvatiti ozbiljno.

    Inače, mislim da bi sustav poprilično dobro funkcionirao i da bi dobili “interesantnije” i nepredvidljivije utrke. Ali kao što sam već rekao, nije u tome poanta.



    14
    14

    0
  9. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Nažalost biti će tu svega. Neće se FIA olako predati.



    1
    1

    0
  10. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Kvale iz 2005 . nisu bile toliko loše.



    8
    6

    2
  11. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Shvacam kada F1 odluci promijeniti V8 na V6 hibride, shvacam i svu ovu elektroniku koju toliko prezirem, ali ipak cijeli svijet ide prema potpuno elektricnim prijevoznim sredstvima. Jasni su mi cak i generatori, turbo chargeri itd. itd., ali jedna stvar mi nije jasna. Zbog cega se forsira promjena formata vikenda, dijeljenja bodova kada ovo funkcionira onako kako treba i kako se to vec radi dugi niz godina. Zbog cega se uopce postavlja prijedlog neke sprint utrke ili kvalifikacijske utrke…Pa ljudi moji proizvodaci uz F1 bjeze zbog ovakvih budala koje ovo i smisljaju jer kao da se trude trositi sto vise novca. Shvacam i da se zele dovesti novi fanovi, ali pa ne treba izmisljati toplu vodu i neki bolesni show samo da se sto vise ljudi zainteresira za F1. Postujem “amerikanizaciju” jer stvarno znaju privuci gledatelje, ali ovo je totalno unistenje sporta i najmanje sto zelim je da se F1 pretvori u nesto tipa WWE. Ovo nije korak u buducnost, nego korak u debilizam.



    9
    9

    0
    • fjaka Prikaži

      Shvacam kada F1 odluci promijeniti V8 na V6 hibride, shvacam i svu ovu elektroniku koju toliko prezirem, ali ipak cijeli svijet ide prema potpuno elektricnim prijevoznim sredstvima…

      ja ne svaćan zašto su razorili prvu turbo eru pa posli v10-v12. ubili su dva zlatna razdoblja f1. tehnologija ide naprid a f1 ka sport u kurac.



      3
      2

      1
  12. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Probati jedanput pa se zna, nikome se niš nebi desilo.


    0
    0

    0
    • Red Bull
      Maxi09 Prikaži

      Problem je probati samo jednom jer tada ne dobivaš kompletnu percepciju toga što želiš isprobati.
      Treba se probati 3-5 puta da nebi skakali u nešto na samo jednom primjeru koji može otići naveliko na pozitivnu stvar.


      0
      0

      0
  13. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Cekajte ne razmem taj obrnuti grid ?
    Shvatio sam da se rezulrati kvalifikacija obrnu za start utrke .
    Znaci ako recimo Vettel ima pole starta zadnji a Kubica prvi koji se kvalificirao kao zadnji.


    0
    -3

    3
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Evo primjer, da ovo pravilo vrijedi za iduću utrku u Americi, ovakva bi bila situacija:

      U subotu bi imali “malu” utrku u kojoj bi Russell krenuo prvi, Kubica drugi, itd. Odnosno, u toj maloj subotnjoj utrci startni poredak bi bio obrnut od stanja u ukupnom poretku.

      Rezultati te male utrke bi ujedno značili startni poredak za nedjelju.



      1
      1

      0
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Merc, RB i Ferrari bi jedino pod prijetnjom kazne dali gas.



        1
        1

        0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          i što bi s tim postigli merc, rb i ferr?



          3
          3

          0
        • Ferrari
          vekinator Prikaži

          Komentar ti nema nikakvog smisla, tj ne razumiješ kako bi funkcionirala ta ideja.

          Startni poredak na subotnjoj kvalifikacijskoj utrci bi bio obrnuti poredak prvenstva..znači sa sadašnjim poretkom Russel prvi, pa Kubica, Giovinazi…zadnji Hamilton.
          Tko na kojoj poziciji završi tu utrku, tako starta u nedjelju na pravoj utrci.

          Sad ti meni reci, koja je logika da Mećka, RB i Ferrari namjerno ostanu zadnji pa da startaju zadnji u nedjelju?



          2
          2

          0
        • Alain Prost
          Alain Prost Prikaži

          Točno. Nema smisla kada se piše bez razmišjanja,zaj…



          1
          1

          0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Ne obrnu se rezultati kvalifikacija.

      Kvalifikacije su mala utrka u kojoj je startni poredak Kubica, Rusell,….. Bottas, Hamilton
      Tko popbijedi u toj maloj utrci ima pole u nedjelju.



      1
      1

      0
      • Stefan Bellof
        mario550 Prikaži

        Na koju foru u fucking maloj utrci od recimo cca 10 krugova mozemo ocekivati bilo kakav znacajniji prodor , ne vise od 7-8 mjesta zasigurno.
        Mozemo ocekivati i u toj maloj utrci sudare, mehanicke kvarove i sl i sto onda.

        Totalna besmislica !


        0
        0

        0
        • Ferrari
          vekinator Prikaži

          Na koju foru u fucking maloj utrci od recimo cca 10 krugova mozemo ocekivati bilo kakav znacajniji prodor , ne vise od 7-8 mjesta zasigurno.

          Pa na to i ciljaju, recimo da se tri najbolje ekipe uspiju progurat najviše do 10-11 pozicije, pa onda u nedjelju imaju šansu probiti se ostatak pozicija. U suštini na kraju bi i završili na prvim pozicijama jer su prebrzi, ali bi recimo Hamilton s zadnjeg mjesta teže prošao Ferrarije i Red bulle ispred sebe, samim time bi se poredak u prvenstvu progustio.
          To je suština ideje zašto misle da bi takve kvalifikacije bile dobre.
          Nije da se slažem s idejom jer bi povećala broj sudara, samim time i financije momčadi, ali nije ni toliko apsurdna koliko većina ljudi misli da je. Ne bi ju podržavalo 10/12 ekipa da je tako..



          1
          1

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Ne podržava ju 10/12 ekipa, nego su ostali znali da će MB biti protiv i to je dosta da ne prođe. Zašto bi se onda bunili i bez veze eksponirali?


          0
          -1

          1
  14. Po Plinu Prikaži

    neka prvih 6 daju dio od 10% svojih prihoda slabijim momčadima pa da vidiš



    1
    0

    1
  15. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Tko vjeruje u neke čiste postulate F1 ne želi ovo, ali tko želi kaos ovo je kao naručeno. Timovi kao Mercedes vole sve da je unaprijed planirano i predviđeno. Ovako nitko nije suguran gdje bi startao i što bi doživio na utrci. Dodajte svim vozačima barem 3-4 DNF po sezoni više nego ove godine.


    0
    0

    0
  16. Sc
    RafaelaF1 Prikaži

    Gume po želji kao u moto gp.doljevanje goriva i obavezno smanjit dimenzije bolida jer ovo je nemoguče i velika sloboda inženjerima i spektakl garantiran



    2
    2

    0
  17. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Ovaj sustav kvalifikacija nije loš i nije baš potrebno ga mijenjati. Ako ga se baš mora mijenjati, neka bude kao što je bilo između 2003 i 2005 kad je svaki vozač imao 1 krug za odraditi(plus instalacijski krug i inlap), al ovaj put bez onog pravila o količini goriva i s tim da se poredak izlaska vozača odredi po poretku u tablici te bih nadodao vremenski okvir u kojem svaki vozač mora odradit krug, ovisno o dužini staze i vremenu potrebnom za odradit te krugove. Znam da ovo izgleda kao izmišljanje tople vode, ali mi se čini ok. A vezano za sve ove promjene, čini mi se da se one rade čisto da se stvori dojam da pokušavaju poboljšat F1, ali se zapravo boje napraviti korjenite promjene u F1, a te promjene su jeftiniji i jednostavniji motori, manji bolidi sa manje prljavog zraka(u redu, to su čak i predložili), i najbitnije,veliki i temeljiti budget cap i pravednija raspodjela novca, a to će privući nove momčadi i proizvođače u F1, a boje se to napraviti zbog toga šta će velika trojka reći i da će možda oni napustiti F1, iako strah za napuštanjem te velike trojke nema osnove zbog: Red Bullu je to šansa da omjere snaga okrenu u svoju korist, Ferrari bi propao bez F1 stoga ju neće ni napuštat, a Mercedes neće tako lako napustiti F1 sve dok ne poruše sve znane i neznane rekorde F1.



    1
    1

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.