Wolff i Hamilton komentirali taktičke odluke tijekom utrke

Izdvojeno

Filip Petković

Prije 5 godina 4 min 27 komentara

Usprkos pomalo razočaravajućih kvalifikacija za novopečene konstruktorske prvake, momčad Mercedesa izvrsno je odradila utrku za VN Japana na stazi Suzuka. Finac Valtteri Bottas ostvario je svoju treću pobjedu sezone, prvu još od VN Azerbejdžana u travnju, dok je Britanac Lewis Hamilton dohvatio najnižu stepenicu pobjedničkog postolja, također ostvarivši napredak u odnosu na četvrtu poziciju na startu. Ipak, završni poredak mogao je izgledati bitno drugačije da su iz momčadi Mercedesa drukčije odvagali neke važne taktičke odluke tijekom utrke.

Hamilton je odradio duži prvi stint od svog momčadskog kolege te je, nakon Bottasovog drugog ulaska u boks i izlaska na soft gumama, ostvarivao jednako brza vremena na mediumu. 11 krugova prije kraja, Britanac je bio u vodstvu sa 8 sekundi prednosti pred Bottasom, ali momčad ga je odlučila pozvati na drugi ulazak u boks, nakon kojega je izašao na trećem mjestu te do kraja utrke nije uspio prestići niti Ferrari Sebastiana Vettela. Šef Mercedesa, Toto Wolff, komentirao je tu odluku:

“Bilo je mnogo nezgodnih odluka donesenih danas. Odluka o drugom Lewisovom ulasku u boks bila je 50-50. Da je Lewis ostao na stazi, postojala je mogućnost da zamijenimo pozicije našim vozačima da se zaštitimo od Sebastiana, a možda bi tada njemu pružili i više šanse da nas ugrozi. “

“Donesena je odluka da Lewis i drugi puta uđe u boks i uzme novi set guma i u tom trenutku smo smatrali da je takva odluka bila ispravna.”

Wolff se dotaknuo i povoljnog razvoja utrke za njegovu momčad:

“Presudan trenutak utrke bila je izvrsna reakcija Valtterija na startu nakon Vettelove pogreške. Lewis je u tom trenutku malo zaglavio, ali kada si treći uvijek možeš preuzimati više rizika, dok kada si u vodstvu cijelo vrijeme moraš štititi tu poziciju. Mi smo sa Valtterijem štitili vodeću poziciju i tako oduzeli tempo Lewisu, pa je bilo jasno da će on loviti Bottasa nakon Vettelovog drugog ulaska u boks, ali nije nam cilj namjerno suprotstavljati momčadske kolege našom strategijom.”

Hamilton je tijekom utrke vrlo jasno izražavao nezadovoljstvo taktičkim odlukama svoje momčadi, posebice nakon velikog gubitka vremena uzrokovanog duljim prvim stintom, ali nakon utrke je nešto mirnije komentirao razvoj događaja:

“Nisam bio iznenađen što sam drugi puta ušao u boks. Momčad se odlučila za strategiju dva ulaska i kada su mi prvi puta stavili medium bilo mi je jasno da ću ponovo morati po novi set guma.”

“Uz bolje vodstvo mislim da sam mogao izdržati bez drugog stajanja. Rekli su mi da je odluka o dva ulaska u boks donesena zbog velike degradacije guma, a s obzirom da sam nakon prvog ulaska morao loviti Sebastiana, to se i obistinilo. Onako kako sam koristio gume, ne bih mogao završiti utrku na njima, ali da mi je odmah rečeno da trebam paziti na gume i da idemo do kraja, mislim da bi izdržale.”

“Naravno, kad izađete iz boksa i vaš zaostatak je dvostruko veći nego prije, to je frustrirajuće. U tom trenutku ja nisam svjestan toga i zatim izađem na stazu i vidim da sam izgubio još 10 sekundi. Da mi je prije rečeno da ću s tolikim zaostatkom izaći na stazu, tražio bih i raniji ulazak u boks. Sigurno ćemo razgovarati o toj situaciji.”

Iako je Hamiltonova frustriranost vlastitom momčadi vidljiva, nema razloga da ovi problemi pogoršaju momčadsku atmosferu. Mercedes je osvojio konstruktorski naslov, a osigurao je i da će postati prva momčad u povijesti Formule 1 koja u šest sezona zaredom ima i konstruktorski i vozački naslov. Lewisu preostaje prihvatiti da nekada momčadska taktika ne ide u potpunosti na njegovu ruku, ali i da spusti glavu i maksimalno spreman dočeka VN Meksika, na kojoj ima priliku osigurati šesti naslov svjetskog prvaka Formule 1.


Odgovor

27 komentara

  1. Alfa Romeo
    laky614 Prikaži

    Hamilton da krene sa 20. mjesta i završi drugi, kritizirao bi momčad da nije pobijedio.



    14
    3

    11
    • Mercedes
      brmbrm Prikaži

      Hamilton je timski igrac!! Ako pogresi tim on ostaje kratkih rukava i ljuti se sto je i normalno. Crveni se svadjaju na stazi, u boksu, na pit volu…ne slusaju se naredbe iz boksa, ne postuju se dogovori pre trke itd itd. Hamilton ne odbija naredbe iz boksa i uz sve ostalo umece jednostavno je trenutno naj kompletni vozac!!



      7
      2

      5
  2. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Izgleda da Ham ne razumije da treba vodonoši dati koju pobjedu u sezoni. Bottas je zaslužio pobjedu na dan utrke, ali i tijekom sezone za sve što je napravio za nezahvalnog dripca koji će zahvaljujući super Mercedesu skinuti sve rekorde Ferrarija i Schumachera..



    16
    -3

    19
    • Mclaren
      KERS Prikaži

      Ferrarieve rekorde donio je super Ferrari, dripac Sch i vodonosa Barichello (pa za Boga i puštao mu je svoje pobjede)..Žao mi je sta je Sch u ovakvom stanju a ja napisem da je dripac ali tako je bilo (bio je on daleko od onoga sta se kaze med i mlijeko).



      20
      6

      14
      • Ferrari
        Boris_CRO Prikaži

        Rubens je imao svoje pobjede svake sezone. Znalo se da je njegovih 2-3 utrke, ako me pamćenje još služi.
        Jer za utrke kao Austria 2002. uvijek imaš utrke kao Indianapolis 2002. kada Schumi vrati bez pogovora.
        Nije MS plakao kada je znao da je naslov u rukama. S druge strane Hamiltonu je bitnije skinuti Šumaherov rekord pobjeda nego išta drugo. I plače kao da vozi u drljavoj ekipi protiv prgavog timskog kolege, a zaboravlja da vozi u najboljoj ekipi sa vozačem vodonošom. Svi mu se u timu dodvoravaju, a lik plače kao da su povrijeđena njegova temeljna ljudska prava.



        12
        -6

        18
      • F1puls
        ivanh Prikaži

        Kers…..Glupost..od 1996 do 1999 Ferrari je bio konkurentan Williamsu i Mclarenu samo i jedino zbog Schumacherovih maestralnih vožnji…i tko je gledao taj dio (96-00) zna zašto je MS najbolji od najboljih…gdje je bio Irvine?..odmah do MS-a..?..ne, bio je u konačnom poretku do 5,6 mjesta ispod, a ne kao Botas drugi,odmah do Lewisa.Znači “dripcu” Schumacheru nisu nikad trebali neki vodonoše, a za Austriju 2002 je MS najmanje kriv.
        Moj prijedlog je da oni koji misle da je MS dripac neka bace oko na Španjolsku 1996…..takva pobjeda bi u današnjoj perspektivi izgledala kao da Sainz u Mclarenu ostavi 50 -ak sek. Iza sebeLewisa,Vettela ili Maxa



        12
        2

        10
      • dejan_s Donator Prikaži

        @KERS
        Nakon čitanja Vašeg posta odmah mi se javilo retoričko pitanje: Ima li smisla pročitati više bilo koji komentar koji napišete? Nema pomoći čak i ako ste u ranoj školskoj dobi, jer teško je naći opravdanje za Vaše vlastito bestijalno samoocrnjivanje i nipodaštavanje kako je komentar koji ste napisali tako koban da isti može sebi prirediti samo netko tko aktivno živi bar jedno od značenja riječi dripac: prostak.
        Možda ste za Michael Schumacher-a tražili riječ koja bi trebala imati značenje nekoga tko je beskompromisan?

        U vrijeme kada se odigrala jedna od najbesmislenijih i bespotrebnijih epizoda, kontroverzi iz opusa timskim odredbi (GP Austrije 2002.) Schumacher je imao više od 30 godina, i sigurno nije bio niti odrpanac niti je bio neuglađenog ponašanja. Možda hladan i poslovičan da, ali nikako se ne može reći da je bio neuglađen.

        A kada već pominjete Barichello-a istina je da je to bio trećerazredni vozač poput Bottasa, ali opet taj Rubens je bar negodovao i dizao prašinu kada je trebao da posluša neku od timskih odredbi. A onda opet još jedno retoričko pitanje: U jedinicama kojeg reda se mjeri (ne)zadovoljstvo npr. Bottasa kada mora poslušati timske odredbe? Mikro ili nano? Femto jedinice?
        Ta, Bottas ili ne zna ili ne smije niti negodovati kada mu se javi Toto ili James. Ja ne znam što bi se tek desilo da, ne dao Bog, Hamilton ima homoseksualne tendencije …..

        Vašom konstrukcijom Vi ukazujete da je Rubens trebao da poklanja (redovito?) pobjede Michaelu? Možete li pobrojati koliko je to tačno puta bilo slučaj? Koliko je Schumacher puta prepustio pobjede Barichellu (kada bi osigurao prvenstvo) ili Irvine-u 1999. kada je Irvine imao priliku da uzme naslov za Ferrari?

        Bilo je slučajeva poput već pomenute GP Austrije (2002) ili kontroverzne GP USA (2005) ali to su izuzeci poput onih kada je Massa bio bolji od Alonsa ili slučajevi kada je Bottas bio bolji od Hamiltona.

        Bespramna je nepravda hraniti narativ kako je Barichello bio žrtva, a istovremeno ignorisati i prećutivati eklatatnije slučajeve koji su obilježili zadnjih 20 godina.
        Kako je moguće da i danas prva asocijacija na timske odredbe bude Austrija 2002. godine a da nam prije toga ne padnu na um slučajevi poput:
        GP Belgije 1998. (afera Hill – R. Schumacher); GP Singapura 2008. (Alonso- N. Piquet); GP Njemačke 2010. (Alonso – Massa); GP Malezije 2013. (Vettel – Webber); GP Rusije 2018 & 2019 (Hamilton – Bottas)??

        Godinama mi se činilo da je izvorište za tu atribucionu pristranost protiv M. Schumachera leži u nasušnoj potrebi da se uspjesi M. Schumachera derogiraju, ali kako onda objasniti uglavnom izostanak takve prakse u slučaju Hamiltona npr?
        To je pitanje na koje nemam odgovor čak niti ako imam na umu utjecaj britanskih medija koji su satkali narativ da je Hamilton možda prije sin Clark Joseph Kent nego Anthony Hamilton-a I da mu je u skladu s tim dopušteno ono što drugima nije.



        12
        0

        12
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          U neke rasprave se ne isplati ulaziti.



          5
          4

          1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @dejan_s
          To što je @wapi rekao.
          S druge strane bi samo spomenuo da ako se slažemo da je loše, glupo, neutemeljeno ili šta god to što je @KERS nazvao MS dripcem onda je orginalni komentar jednako loš, glup ili neutemeljen kad isti pridjev dodjeljuje Hamiltonu jer su obojca jedni od najboljih ikad.


          0
          -2

          2
    • Lewis Hamilton 44
      Berislav Donator Prikaži

      Lewis je sve svoje zaslužio sam, uz “svoj” bolid i tim. Njemu nije trebalo, niti treba, ćuvati leđa. Bottas treba samo timu. I u ovoj utrci se pokazalo da Lewis, više nego dobro, zna raditi sa gumama, nego njegov timski kolega (Valttery je sam priznao da mu je to veliki manjak spram Lewisa). U Lewisovom prijedlogu mogli su završiti 1-2, ali je “kvaka” bila u tome da bi tada tim bio taj koji bi morao odlučiti pobjednika.



      13
      6

      7
  3. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Iako je Hamiltonova frustriranost vlastitom momčadi vidljiva

    Da jako je frustriran, pogotovo sada kada se Bottas opasno priblizio u vozackom prvenstvu ?



    4
    -5

    9
  4. Sc
    RafaelaF1 Prikaži

    Od prvog dana mi se gadi taj tip ko i max.



    7
    -3

    10
  5. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …mislim da su i u mercu shvatili da je bottas na rubu s motivacijom i moralom…uzalud ti sve pare kad znaš da ne smiješ pobijediti i tu si da donosiš bodove momčadi i oduzimaš ih konkurentima…em je lewis, ruku na srce, bolji od tebe kroz sezonu… no nitko ne kritizira merc kad pred svima gube vrlo izgledni 1-2 u zamjenu za 1-3, bitno je da se kritizira ferrari za sve moguće utrke u kojim se , opet ruku na srce, prečesto donose krive odluke…očito je bilo da se staza ‘gumirala’ tijekom utrke i degradacija je opadala i lewis je komotno mogao do kraja s medium gumama…mislim da su sainz i ricciardo to lijepo demonstrirali…



    3
    2

    1
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Ali kako to pametan iskusni vozač kao Lewis ne vidi ?!!? Valjda mu je jasno da mora dati malo mrkve Bottasu, ne možeš dobiti sve utrke u sezoni sa dominantnim bolidom, očekivati “tail gunnera” da radi svoj posao bez pogovora. Bottas je odličan vozač broj 2 i samo treba par pobjeda u sezoni da nastavi dalje motiviran i sretan. I tutlek od Hamiltona se pravi glup na to.



      2
      0

      2
  6. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Jucerasnja trka je izbila i poslednju argument onih koji poistovjecuju Rubensa i Valterija.

    Rubensu je status drugog vozaca pisao u ugovoru. Ko se sjeca izjava poslije utrke u Austriji 2002 to zna. Za sve ostalo tu je youtube pa opleti. Sam je rekao “it is in the contract”.

    Valteri se u status drugog vozaca doveo vlastitim voznjama.



    6
    1

    5
  7. Juan Manuel Fangio
    rudi Prikaži

    možda ja to drugačije vidim od cijenjenih kolega sa web-a,ali mislim da su Lewisa totalno sjebali ovu utrku.(moje mišljenje).krug prije nego će uć u box grafika pokazije 70% dobrog stanja guma,i onda on ulazi u box.mislim da bi moga 17-18 krugova držat prvo misto neka je bottas smanjiva po krugu.sa najmekšim gumama u 9 krugova grafika je pokazivala u zadnjih 5 krugova da lewis ima gume samo 20-25% raspoložive (žive).bolje bi bilo da su ga ostavili na stazi pa eventualno imat 1-2,nego ovako eventualno čak i istu situaciju,ali imaš isti filing.opet moje mišljenje,jer je lewis poznat po tome da se bori dok god gume držu.ok.bottas je vodija i red je bija da ga propusti kroz pit stop jer je vodija 75% posto utrke,ali se to moglo drugačije riješit.dragi moji ja svoje kaza/napisa,na vama je red komentirat.?please budite blagi ipak sam ja stari čovik,i stari član ove obitelji.?



    3
    1

    2
  8. Pirelli Wet
    Hook2011 Prikaži

    Ako se ne varam LH je u jednom trenutku rekao “što trebam učiniti da dobijem ovu utrku”. Ako on ne zna sa 5 naslova sigurno mu ni James ni Toto a ni mi iz naslonjača ne možemo pomoći.



    3
    2

    1
  9. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Wolf:
    “It happened at the start, Valtteri was in the lead and Lewis was third or fourth and this was when the race was decided.”



    1
    0

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.