Tilke odgovorio onima koji kritiziraju dizajn njegovih staza

Izdvojeno

Hermann Tilke reagirao je na kritičare svog dizajna F1 staza. Nijemac kaže da investitori traže “višenamjenske objekte” poput Sočija ili Abu Dhabija, koji moraju poštovati filozofiju i povijest mjesta na kojem se nalaze, te da zbog toga njegov posao nije jednostavan.

Tilke je tijekom svoje karijere dizajniranja F1 staza primio mnogo kritika. Šangaj, Soči i Abu Dhabi samo su neke od njegovih kreacija. Iako nisu jedne od najboljih staza u kalendaru, Tilke brani svoj rad i objašnjava kako funkcionira cijeli proces.

“Nikad nemamo čistu ploču na kojoj bismo crtali, ali postoje smjernice. Postoji zemlja koju mi ne posjedujemo. Moramo poštovati povijest i druge elemente poput feng shui filozofije u Šangaju. Soči je vjerojatno bio najteži projekt. Stazu smo morali umetnuti u park Zimskih olimpijskih igara, nije bilo lako,” komentira Tilke.

“Zatim su se razvila sigurnosna pravila, a Imola nas je tome naučila s Ayrtonom Sennom. Tu su i troškovi. Ulagači žele višenamjenske objekte. Troškovi za izgradnju F1 staze kreću se između sto milijuna i milijarde, koliko je iznosila staza u Abu Dhabiju koja uključuje hotel.”

Što se tiče iduće godine, dizajner ima novi izazov: dovršiti projekt VN Vijetnama u dogledno vrijeme. To je nešto na što je već navikao, iako ovaj put mora kombinirati uličnu stazu s drugim područjima nove gradnje.

“Nadamo se da će Hanoi biti spreman za iduću godinu. Ograničeni smo s vremenom, ali na to smo navikli. Hanoi je zanimljiv izazov, posebno zbog konfiguracije koja zahtijeva da će 70% staze biti ceste koje se koriste u prometu, a ostatak će biti potpuno novi.”

Nijemac je otkrio da mu neki od trenutnih vozača pomažu u obavljanju svog posla, ali ističe rad Michaela Schumachera u prošlosti.

“Mnogo dugujem Michaelu. Pokazao sam mu svoje prve skice i on je dao prijedloge za poboljšanje mojih ideja, posvećujući velik dio svog vremena. Neki vozači mi pomažu i sada, ali ne tako puno kao on,” zaključio je Tilke.

– Hermann Tilke

Odgovor

22 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Zadnja dobra Tilkeova staza je Circuit of the Americas u Austinu.

    Sve ostalo je zadovoljavanje ega i pranje para azijskim milijarderima i šeicima.



    17
    17

    0
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Dvije, meni najbolje, Tilkeove staze nisu više u kalendaru :(



    12
    12

    0
  3. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Slažem se sa svim što je rekao. To može shvatiti samo onaj koji se zbilja bavio projektiranjem..



    9
    8

    1
  4. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Meni recimo Yas Marina uopšte nije loša staza. Ima brzih i sporih zavoja, kao i dobrih pravaca. Svi preduslovi za dobru trku. Eh sad, ko je kriv što u novoj eri nismo imali uzbudljivu trku izuzev 2016., a i to je bio samo jedan dvoboj.



    7
    6

    1
  5. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Iskreno, sve bi mi staze bile top, čak možda i Koreja i Indija ali pod uvjetom da su baš svaki milimetar oko staze pijesak ili trava.



    3
    3

    0
  6. Williams
    Nigel Prikaži

    jedina staza koju je ovaj tilke napravio je turska ostalo katastrofa.



    2
    0

    2
  7. avalon Prikaži

    tilke se nalazi u položaju ka šta se nalazija pirelli prije 5 – 6 sezona . radili su gume onako kako se od njih zahtjevalo da se “podigne” uzbuđenje . zbog toga je pirelli doša na glas da ne može napravit trajnu gumu jer su neznalice . sad kad rade jako izdržljive , trajne gume opet ne valja … gume su “pre trajne” :) tako je i sa tilkeom … radi , projektira staze po želi poslodavca i naravno da nije kriv poslodavac ( ka ni u “slučaju” pirelli ) nego tilke …. neki radovi tilkea su vrlo dobri možda i zbog toga jer mu je poslodavac dava odrišene ruke . hermann je izjavama pokaza da nije tašt , da nije najpametniji jer se kad je bilo moguće konzultira sa vozačima o izgledu pojedinih staza ili bar nekih djelova staza koje je projektira .



    1
    1

    0
  8. Fernando Alonso
    r.u.m. Prikaži

    Meni su staze dobre svaka na svoj način,omiljene staze su mi i teške staze i brze staze kao(nisu Tilkeove) SPA,SILVERSTONE i SUZUKA po meni su te tri staze luđački brze i imaju povijesnu notu i legendarne zavoje …130RR lud zavoj punom brzinom ,O RUŽ ne opisiv zavoj ,MAGOTS i BEKETS naj jača i naj brža šikana zavoja sva tri zavoja donose ili odnose brzinu na štoperici a nakada nažalost i živote al takav je to sport.
    Ali što se tiče Tilkedroma ja tu nemam ništa protiv njegovih staza meni u F1 smetaju gradske staze a tu spada na žalost i Monaco jer ne volim gledati procesiju …Singapur,Monaco,Baku.



    1
    0

    1
  9. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    samo maknut asfalt na mjestima gdje nije staza i sve bi staze bile zanimljive


    0
    0

    0
  10. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Meni su uvijek bili smiješni ovi što su ga pljuvali. Može svako od nas reći treba ovako, ili onako. A ko smo mi, i odakle nam kompetentnost da o tome pričamo? Pa ne dizajnira taj čovjek bez razloga svaku F1 stazu u zadnjih ko zna koliko godina. Ili nečim drži F1 za jaja, ili nema niko kompetentniji od njega.



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.