Kako je princ Charles zavladao Ferrarijem

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 5 godina 8 min 109 komentara

Simpatični Charles je u Ferrari došao kao drugi vozač. Priznao je to i sam, a Mattia Binotto je već u startu naglasio kako će ekipa u “50/50 situacijama” prednost davati svom iskusnijem vozaču. U toj situaciji mogao se šepuriti i angažirati svog menadžera da podigne britanske medije na noge, ali nije. Tu je kartu njegov entourage mudro sačuvao za kasniji stadij sezone. Rekao je tada Charles da je na njemu “da se dokaže”, da “promijeni odluku ekipe” i prebaci “prednost na svoju stranu”. Kako li je samo uspio… Majstorski! Od starta je bio brz jer je definitivno generacijski talent i jedan od najboljih što je došao u Formulu 1 u zadnjih 20 godina po rezultatima nižih kategorija, to nikad nije bilo upitno, ali je bio grub po rubovima pa je ispred njega bio posao da sredi takve sitnice. Svega je Charles bio svjestan i očigledno se okružio ljudima koji će ga kvalitetno savjetovati kako funkcionirati u Ferrariju.

Kao u svakoj drugoj priči, uvijek postoje različiti kutovi gledanja. Nitko od nas nije izoliran od utjecaja događaja koje pratimo pa da potpuno nepristrano može donositi zaključke, ali smo dužni barem biti intelektualno pošteni pa ne pokušavati navlačiti nešto što se navlačiti ne da i reći onako kako jest, pa makar nam ne odgovaralo. Stoga je sasvim jasno da se Vettelov navijački kamp ne bi složio sa svime u ovoj kolumni, ali isto tako ni onaj anti-Vettel ili pro-Leclerc kamp. Odvojio sam “anti-Vettel” i “pro-Leclerc” jer to zaista nisu iste skupine ljudi. Preklapaju se u mnogočemu, ali nisu iste. Daleko od toga da Leclerc nema svoju bazu navijača, naprotiv, ima ih impresivno puno. Svejedno, lako se primijeti da je pobrao simpatije svih onih kojima se Vettel zamjerio tijekom prošlih 10 godina. Nekima zbog naslova u Red Bullu, nekima zbog spinova u Ferrariju.

U situaciji u kojoj Vettel griješi onoliko koliko griješi – sve je teže prelaziti preko toga i tražiti nekakva logična opravdanja. Svaki trud oko objašnjavanja da mu zapravo “ne odgovara stražnji kraj bolida” ili da “nema dovoljno downforcea” je suvišan jer je na njemu kao iskusnom vozaču da se na to prilagodi. Međutim, tu se zaobilazi činjenica da se on prilagođava na to. Ne sjajno, ali nekako da. Ove godine je uza sve svoje probleme i dalje imao Leclerca u džepu u prvom dijelu sezone. U drugom dijelu se situacija okrenula, ali su i dalje bodovno blizu. Kako to? Najveći Charlesov uspjeh nije brzina u kvalifikacijama ni simpatičnost, već upravo to da je uvjerio ona dva spomenuta tabora kako je Vettel prošlo svršeno vrijeme. Vettelov spin u Italiji je sramota, sudar s Verstappenom u Britaniji dokaz da ne spada više u “vrh vrhova”, a spin u Bahreinu je materijal za sprdanje i memove. Istovremeno, Leclercove četiri greške u istom zavoju i konačno zabijanje u zid u tom zavoju u Njemačkoj dok je imao priliku pobijediti u utrci – to je danak neiskustvu. Zabijanje u zid u Monaku je krivica ekipe jer mu je zeznula kvalifikacije. Zabijanje u zid u Azerbajdžanu se “može dogoditi svakome”. To je majstorstvo, to je bolji medijski spin nego bilo koji Vettelov na stazi. U redu, mlad je, naučit će. Ali, ne možemo istovremeno tvrditi da je mlad i da će naučiti, a onda reći da je zreo i iskusan za voditi ekipu. Ili jedno, ili drugo.

Kad se odmaknemo od pogrešaka jednog i drugog – dolazimo do čiste brzine. Što se tu događa? Charles je nanizao sjajan kvalifikacijski niz i da se tamo dijele bodovi Vettel bi bio u ozbiljnom problemu. Kako je Vettel imao 6:1 u prvih sedam utrka, sad je Leclerc još jače odgovorio sa 9:0. Nema smisla sad ulaziti u tehničke probleme jednog ili drugog jer se time situacija ne mijenja drastično ni na koju stranu. Što je sa utrkama? Devet ih je Vettel završio ispred, šest Leclerc. Prema tome, može se s razumnom sigurnošću najblaže reći da Leclerc nije “izdominirao” ni “razbio” nikoga. Odakle onda sasvim logičan dojam da je on sad prvi vozač Ferrarija?

Odgovor je jednostavan – ima uzlazni trend i jaše na valu priča o novom mladom princu. On svoj posao na stazi od polovice sezone radi jako, jako dobro, a njegova pratnja van staze radi i prekovremeno. Dok britanska medijska mašinerija (koja maše zastavama iz prvog reda u onom anti-Vettel kampu) skače na svaku moguću glupost ako može izazvati kontroverze u Ferrariju – prigodno su preskočili stvari koje su isplivale iz paddocka pa zamrle jer su se mogle čuti samo na nizozemskom, njemačkom i talijanskom jeziku. Jeste li naišli na informaciju kako je netko iz Leclercovog tabora javio medijima kako je obitelj Vettel dobila prinovu iako je ovaj to rekao samo najbližim suradnicima da ostane van dosega medija? Vjerojatnost je da niste. Možda ste gledali kadrove kako Nicholas Todt drži bukvicu Mattiji Binottu koji ponizno sluša? Pretpostavljam da niste. Mora da su Will Buxton i Ted Kravitz zaboravili taj dio spomenuti u svojim litanijama gdje stvaraju priče gdje ih nema. Ne radi se o prozivanju bilo koga, ponajmanje Charlesa osobno, jer, kao što je dobro poznato – u ratu je sve dozvoljeno, ali sad je sasvim jasno kako u Ferrariju trenutno bukti rat kakvog vodstvo ne zna kontrolirati.

Sumnjate? Rusija nije bila dovoljan dokaz? U redu, pričekajte Japan, možda Meksiko, možda kraj sezone, možda iduću sezonu. Ovaj dvoboj neće tako brzo završiti. Izuzmemo li laprdanja o tome kako navodno evo mi na portalu baš znamo što je bio Ferrarijev dogovor za današnju utrku – možemo sagledati što se dogodilo. Vettel je na startu prošao Hamiltona prije nego se Lewis uopće mogao postaviti u bilo kakvu obrambenu poziciju, a Leclerc tad nije imao puno izbora dati ili ne dati zavjetrinu timskom kolegi, što je kasnije prokomentirao i Jenson Button. No, bez obzira na to, ako je dogovor bio zamjena pozicija u ovom slučaju – onda se dogovor trebao ispoštovati i tu je Vettel u krivu. Pod uvjetom da nije htio vratiti poziciju. Naredbu nije odbio, već je tražio da se Leclerc približi. Sve to dovodi do idućeg pitanja – zašto Ferrari u prvoj utrci na kojoj zaista izgledaju kao da imaju brži bolid u uvjetima utrke izvodi ovakve gluposti u tako ranom stadiju utrke? Danas se njihov pit-wall ponašao kao da smo se vratili u 2004. i imaju 45 sekundi pred prvim konkurentom pa im je glavna preokupacija tko će biti prvi, a tko drugi. Dečki dragi, daleko ste vi od takve vrste kalkulacija. Na stazi ste daleko od njih, a mentalno još dalje. Svakom je bilo jasno da Ferrari treba pobijediti, te da se strategija treba prilagoditi događanjima na stazi. Leclerc prvi u boks, dati fer priliku za undercut, a onda Vettel da se pokrije Hamilton. To je taktički jedina ispravna stvar koju samo VSC/SC ili mehanička greška može poremetiti. Kasnije se to i dogodilo, ali i dalje ostaje činjenica da je Vettel otišao u boks taman toliko nakon Leclerca da on prođe ispred.

Revanš za Singapur? Pokazivanje mišića Vettelu zbog odbijanja propuštanja na početku? Možda. Meni se čini vjerojatnije da je Ferrari karte bacio na vozača koji je u drugom dijelu sezone brži, unatoč njegovoj lošoj partiji danas. Karte su bacili na vozača koji je naguzio timskog kolegu u Monzi i onda to kasnije lakonski prokomentirao “It was a mess!”, na vozača čiji menadžer žari i pali po garaži Ferrarija i čija pratnja ne bira oružje za poraziti Vettela koji ionako nije jak na živcima, na vozača koji je također imao brainfart pogrešaka ove sezone i utrka za zaborav, a sve pod pretpostavkom da je brži. Do Rusije bi se reklo da jest, danas je izgledalo da nije, u Japanu možda bude, u Meksiku možda ne. Sad je gotovo, kocka je bačena, Binottova izjava da će davati prednost Vettelu u slučajevima “50/50” je pala u vodu, a sve se svodi na to da imaju dva brza vozača s kojima ne znaju što da rade. Povjerenja definitivno više nema, a Hamilton će rado biti tu da zaobiđe krš i lom dva Ferrarija ispred sebe i krstari do pobjede dok mu Bottas čuva leđa. Oni su tim, ekipa. Ova dvojica su suparnici. Tko god od njih dvojice da dobije bitku – Ferrari gubi rat.

Što da naprave po tom pitanju? Otpustiti Vettela i dovesti nekog sporijeg da kanalizira svog unutarnjeg Bottasa za Leclerca? Pustiti ih da se utrkuju i dogodine i kradu si bodove s potencijalno dobrim bolidom? Leclerc se kontrolirati više ne može, a ima takvo zaleđe u Todtu i Elkannu da ni ne treba, a Vettel će imati još jedan zadatak unutar ekipe pa će pod dodatnim pritiskom početi raditi spinove od 720°. Vesela vremena ispred nas…


Odgovor

109 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Jadna ti je ovakva vladavina princa Charlesa. 2 pobjede, 10 internih svađa i kompletno narušeni odnosi.

    U Ferrariju treba vladati samo Ferrari. Sve ostalo vodi u kaos.

    Rugali ste se Mercedesu, žalili ste se na dominaciju i lagano pobjeđivanje. Sad vidite kako je teško biti i OSTATI na vrhu.



    51
    48

    3
  2. Rolex
    nebum kopiral Prikaži

    riba smrdi od glave…tako je bilo, tako će uvijek biti
    inaće odlična sublimirana diplomatska kolumna



    9
    3

    6
  3. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Nekima zbog naslova u Ferrariju, nekima zbog spinova u Ferrariju.

    Ovaj dio mi nije jasan.
    Vettel je bivši samo što on to ne zna.



    6
    -16

    22
    • Charles Leclerc
      reso20 Donator Prikaži

      Ja ne bih rekao da je on bivši. Možda će ga politika Ferraria izgurati, nebitno koja niti čija strana na koju Vetma ukazuje jer uvijek imaju 2 strane kao i 2 strane priče.
      Ja sam apsolutno za da se Vettel zadrži u Ferrariu
      A) Da proba vratiti ritam i formu
      B) Apsolutno da svoje znanje fokusira u momčad i za momčad kako bi se pripremili za nove sezone što bolje.

      Po meni jedino što do sad nije Ferrari uspio, je obojici vozača utuviti u glavu da je Ferrari glavni, da trebaju surađivati zajednički jer jedino tako ide i jedino je to pravac naprijed jer prvenstvo i konstruktorski naslov su izgubili, stoga je trebalo adresirati zajedništvo na prvo mjesto kako bi taj dio ispeglali za sljedeću sezonu. Ali kako je to stara boljka Ferraria a i F1 ČORAK.



      7
      6

      1
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Pa i mislio sam na bivši u Ferrariju.
        Ne mislim na inače…
        Neće on otići slijedeće godine nigdje. Ostat će on, nije ni budala da ide.
        Ali, mali ga tuče na svim poljima, čak i na onim u kojima je generalno sporiji.
        Dodao bih Antinoj kolumni objašnjenje da je LeClerc sporiji u utrkama, jer slabije razumije gume. Vjerojatno je ovo i tačno, ali niko ne pita kako to da u kvalifikacijama bolje razumije gume od Vettela?
        Ali treba biti i iskren pa reći da je zahvaljujući uspjesima LeClerc-a Ferrari pretekao Mercedes. Da nije njega dominacija bi još trajala.
        Svaka priča ima nekoliko verzija.



        11
        2

        9
      • Ferrari
        vekinator Prikaži

        Kako to misliš bolje razumije gume u kvalama? Pa ne stignu se gume potrošiti u jednom krugu, sigurno nije brži u kvalama zbog guma.



        1
        1

        0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Lapsus, tnx, treba pisati zbog naslova u Red Bullu.



      7
      3

      4
    • Formula1
      f1zd Prikaži

      On ne zna, ti znaš, naravno…



      2
      -1

      3
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Vettel je predan Ferrariju i ako dobije odlican bolid on ce pokazazi sto zna kao i npr danas. On ocito ima problem motivacije ako nije u igri za pobjede . Kada ima bolid sposoban za pobjedu onda on odradi svoj dio posla. Moja jedina zamjerka njemu je broj greski od njemacke lani do monze ove godine. Mislim da je to za vozaca s toliko iskustva previse. Je grijesio Leclerc no ovo mu je ipak druga godina a Vettelu 12-13? To je dio gdje ga ne mogu braniti nikako. I btw Leclerc je zelen da se ekipa formira oko njega i sa jos nekim no2 vozacem. Vettel je placen da isporuci rezultat, da bude prvi vozac samo treba cesce pokazati voznje kao u singapuru ili u rusiji. Za Leclerca ce biti vremena i jedino sto ne bi volio da dode do nekog velikog konflikta pa da izgube ovako jaku postavu. Samo je potrebno dati obojici do znanja kada ima tko prednost i u kakvim situacijama. Ovo danas je izgledalo kao da ekipu vode amateri. Stavimo se u polozaj Vettela i da smo mi ti koji smo 4 prvaci koji imaju status prvog vozaca da nam se u prvenstvu gdje je nemoguc ikakav trofej netko obrati s rijecima propusti nekoga ispred. Dali bi itko mogao Schumaheru reci da ga propusti? Schumi je znao da mu je pobjeda poklonjena i onda je uzvratio covjeku uslugu a na stazi pokazao tko je bolji. Mozda bi obojici trebalo pustiti za primjer te utrke schumahera da pogledaju zajedno. Meni je krivo danas zbog momcadskog rezultata i ne krivim ja vozace no da su u takvim situacijama Max ili Lewis bi isto pravili drame i ne bi pustili Leclerca naprijed siguran sam milijun posto. To je takav ego i ako takav nisi biti ces Massa Barichelo Webber ili Bottas. Ako imas takav ego i talent onda mozda jednog dana budes prvak. Vettel zasluzuje ipak malo vise postovanja to stoji no njegov glavni problem je sto se doveo u ovu situaciju su mnoge greske zbog kojih je mnogima pao malo u ocima a i sam sam jedan od takvih.



      7
      4

      3
    • HonestlyGuys Prikaži

      Eto Vettel ne zna, a ti znas, decko daj se lupi po glavi



      3
      -1

      4
  4. Charles Leclerc
    reso20 Donator Prikaži

    Dosta dobar osvrt uz malu (čitaj; mrvišnu) digresiju, malo si sklon Vettelu ali nema veze :) Nema te osobe koja je totalno neutralna tj. ima ali ta ne prati F1 u tom slučaju.
    Uz Ferrari strategiju, greške koje rade, sada imaju i timski rat vozača. Nama izvana ne preostaje ništa drugo nego
    uzeti kokice i gledati show.



    14
    13

    1
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Da je bar “malo”, potrudio se ovoliko teksta napisati a zapravo nista drugo nije rekao osim “vettel je bolji unatoc svemu”.

      Leclerc je rookie i uopce ne bi trebao biti usporedjivan s jednim cetverostrukim prvakom kao sto je Vettel, a taj rookie je ako zanemarimo njihov medjusobni omjer na utrkama u kojima se oni nisu utrkivali nego pokusavali doci do cilja (sve druge utrke osim spa,monze i singapura) sve utrke odradio bolje (kvalifikacije su takodjer dio utrke, nema smisla odvajatio ih)



      16
      -7

      23
      • Jody Prikaži

        Živi dokaz kako dvoje troje infatilnih komentatora mogu kontaminirati čitav portal. Kao i onaj drugi portal. Super je navijati, što znaći i biti subjektivan i pretjeravati u korsit svojih ali ovo je baš teško smaranje. Konstantno.



        7
        5

        2
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Evo, sad ću ja, da poštedim @zeku

        Riječ kolumna je nastala od latinske riječi columna što znači stub. Kolumna u novinarstvu predstavlja stubični tekst pisan u prvom licu jednine s dominantnom ironijom ili satirom. Po pravilu, zbog toga je vrlo popularan i vrlo čitan tekst.
        Kod kolumne je karakteristična periodičnost u objavljivanju. Uvijek je na stalnom mjestu na istoj strani i uvijek je isti autor u pitanju. Može biti novinar ili gostujući autor.
        Kolumnista ne može potpuno objektivno da pruži osvrt u svojoj kolumni i ista je uvijek subjektivno obojena.

        Ovo je i prilično objektivan text.



        5
        5

        0
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        Frantic

        Hvala na insertiranom tekstu ali mislim da malo kome treba poduka sta je kolumna, valjda svi to znamo…

        U kolumni ne smijemo komentirat kolicinu pristranosti autora?

        Ja se s njegovim jucerasnjim misljenjem ne slazem i po meni se u clanku osjeti doza “opravdavanja Vettela” iako to (opet samo po mojem skromnom misljenju) nije niti potrebno, a kamoli jos da su u clanku bile i neke druge “oportunisticke” cinjenice (u kolumni nije ih duzan napisati naravno) koje su autoru sigurno poznate, stoga zasto da ne bacimo koji komentar i mi takodjer izrazimo nase misljenje…



        2
        -1

        3
  5. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Ante da se nisi malo zabunio

    Nekima zbog naslova u Ferrariju, nekima zbog spinova u Ferrariju

    Ja sam mišljenja da se bliži kraj njegove priče s Ferrarijem. Već krajem 2016 je Allievi rekao da mnogi još žale za Alonsom unutar Ferrarija. Ista priča se ponavlja 2017/2018 da su starješine unutar Ferrarija bile uvjerene da bi Alonso osvojio jedan od naslova. Znači da već od 2016. on nije imao potporu kakvu bi trebao imati. Potom se pojavljuje priča da je Marchionne doveo Leclerca u Ferrari ne zbog ne zadovoljstva sa Kimijem nego Vettelom.

    “Based on a few insights from someone deeply connected for many years to the very senior management, this move – initiated by the late Sergio Marchionne – wouldn’t be so much about dissatisfaction with Raikkonen’s performance as it would be about Sebastian Vettel’s.

    Koliko god to bilo nepravedno prema Vettelu, Ferrari je takav okoliš. Ili se snađeš i pokažeš da si “gazda” ili te oni prožvaču i ispljunu. Leclerc je mlad, brz, neiskusan itd. ali on sebe stavlja na prvo mjesto za razliku od Vettela i izgleda da to bolje prolazi kod Ferrarija.



    18
    14

    4
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Osvojio bi prvenstvo kao i 2012 ili ? ;)



      14
      7

      7
    • Sebastian Vettel
      sf16-h Prikaži

      A sad, ovo da je Marchionne bio nezadovoljan Vettelom ne može biti veća glupost. Idemo redom, 2017. kad je Vettelu isticao ugovor u Ferrariju je Marchione sam rekao da Vettel u Ferrariju može ostati koliko god dugo želi. Marchionne je nažalost preminuo ako se ne varam u srpnju 2018., a u tom periodu se nije dogodilo apsolutno ništa čime bi Vettel razuvjerio Marchionneja da je s njim pogrješio. Dapače, momčad je 2017. igrala veću ulogu u gubitku naslova nego Vettel. Kimi, kojim je prema ovoj izjavi Marchionne bio zadovoljan je zapravo kriv što Ferrari nije bio u igri za momčadski naslov.
      Nadalje, Vettel je 2018. otvorio s dvije pobjede. Jedine “greške” su mu bile napad na prvo mjesto u Bakuu i nalet na Bottasa u Francuskoj. I to je promjenio Marchionneovo mišljenje o vettelu koji je 10 mjeseci prije rekao da može u Ferrariju ostati koliko god želi?



      7
      6

      1
  6. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Charles mi je jako drag, i pokupio je moje simpatije u F2 prije ulaska u F1. Toliko drag, da sam u Njemačkoj ove godine, kad sam vidio crveni bolid u zidu, na trenutak se ponadao da je to opet Vettel, jer je u trenutcima izlijetanja Leclerc bio drugi i imao ozbiljne šanse za pobjedu, a prvi dio sezone sam mu baš želio da uzme prvu pobjedu.

    No, zadnjih par utrka se pravo o*uražio i nije počeo birati sredstva kako da ispadne bolji i nadmoćniji od timskog kolege, često nauštrb tima. Jednostavno, nanjušio je krv i na sve načine pokušava biti ispred kolege. Što mu zamjerim, jer je pokazao neke loše karakterne osobine, ali tješim se da je još mlad i da na tom polju ima još mjesta za napredak.

    Nakon ovih 16 utrka, evidentno je da je brži od Vettela u jednom brzom krugu, sumnjam da je tolika razlika koliko će prosjek zadnjih par utrka pokazati, ali mala je mogućnost da Vettel nađe tj. da ima toliko brzine da konkurira Leclercu u tom segmentu. To sam nekako početkom sezone i predviđao, jer smatram Leclerca vozačem koji u jednom brzom krugu može napraviti razliku naspram možda i svih vozača na gridu. Ali po dosad pokazanom u utrkama, uz sve greške i mane Vettela u zadnje vrijeme, ne bih rekao da je, barem zasad, kompletniji vozač i da može iskoristiti sve prilike koje bi Seb znao iskoristiti. Nakon prošle utrke izrazio sam sumnju da bi u obrnutim ulogama Vettel dopustio da mu Leclerc napravi ono što je on njemu i pri tom uvjerenju i dalje ostajem. Na današnjoj utrci u Rusiji nije neku brzinu vele pokazao i mislim da bi imao težak zadatak da Vettela zadrži iza sebe i da ga je ovaj propustio u prvom stintu, što bi ekipu dovelo u još goru poziciju.
    Što hoću reći, Leclerc se mnogo “ufurao” u zadnje vrijeme na osnovu dominantnih kvalifikacija, ali u kompletu slika nije baš toliko bajna i mnogo tu još ima polja za napredak do vrhunskog nivoa.



    23
    20

    3
    • Charles Leclerc
      reso20 Donator Prikaži

      Okuražio se jer je prvo mu dao pljuske Verstapen, pa onda Vettel, i onda Ferrari skup s Vettelom. Mali je prije početka sezone rekao da neće biti vodonoša. Onaj tko pokaže da može a mali očigledno može onda ima i pravo da pokaže zube. Nije on došao glumiti Kimija u Ferrari. Ako to ne paše čelnicima Ferraria, lijepo otkažu ugovor Leclercu, isplate ga…. Mali ode u Mercedes i pomete sve živo. I nema problema :) U krajnjem slučaju pričeka još 1 sezonu da Lujo se “makne” i woila.



      13
      1

      12
      • Sebastian Vettel 5
        The Stig Prikaži

        A moze mali da dobije ugovor i da sjedi na klupi .



        5
        3

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        Nisam ni očekivao da bude vodonoša. Osobno takve vozače ne volim i uvijek sam za što veću dozu rivalstva, u zdravim okvirima, što je teško kontrolirati i ekipe to izbjegavaju, ali moji navijački afiniteti su takvi i nadam se uvijek što konkurentnijim vozačima.
        Samo, u ovom slučaju, žalopojke preko radija prelaze zdrave okvire i to se sigurno može zaobići i trebalo bi. Znači Leclerc je odmah u prvim krugovima utrke na najeksponiraniji način otkrio svima neke interne dogovore unutar ekipe. Ne vidim ni jedan dobar razlog u takvom odnošenju jednog vozača, ako ćemo iskreno. Sebi tako sumnjam da će dugoročno učiniti uslugu, a iako je mlad i ima mnogo vremena ispred sebe, treba bi razmišljati dugoročnije, jer i to je jedna od kvaliteta vrhunskog vozača.



        14
        13

        1
      • Charles Leclerc
        reso20 Donator Prikaži

        @Vettel, kako mislis “osobno takve vozače ne volim”. Pa takav vozač je i Vettel samo ti očigledno toga nisi svjestan. Nema tu razmišljanja, to više nije dogovor, mali je rekao fuck off onog trenutka kada je Vettel za njega prekršio dogovor. Na početku sezone mali dobije metlu da čisti pod, sagne glavu mrmlja u bradu i vozi… Onda ga Ferrari nadmudri i stera mu ga, mali šuti… onda mu Verstapen očita lekciju mali skuži pa imam i ja zube, sjećam te se od karting dana… Onda malog krene, naniza Vettela, pa sjebe Vettela, pa Vettel sjebe njega, onda Ferrari skup s Vettelom sjebe maloga i svi dođemo u Rusiju kao jedna sretna obitelj…kako da ne….I opet ću ponoviti oni razgovori unutar momčadi nisu donjeli ništa pametno niti konstruktivno nego su obojica očigledno to zanemarili i sada imamo to što imamo….S te strane koliko god je Leclerc kriv, kriv je i Vettel a s obzirom na godine Vettela i da je spao na ovo, tim je i veća krivica njegova ali na kraju krajeva i Ferraria.



        12
        6

        6
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        @reso20 Ne volim vodonoše. Bottasa nisam želio nikako u Ferrari, kad se povezivao s njima, a Kimiju sam priželjkivao zamjenu prije par sezona. Ne želim tim reč da je Kimi vodonoša, on u većini sezona u Ferrariju nije bio u mogućnosti isporučivati optimalan rezultat i bilo šteta da pored boljih vozača koji bi više izvlačili iz Ferrarija i Vettela on vozi taj bolid.



        4
        4

        0
      • Ayrton Senna
        Scuderia Prikaži

        Vettel- Ferrari, prvo smo čuli team radio za vettela da treba propustiti leclerca i tek poslije komunikaciju leclerca sa boksom, tako da se ne slažem da nam je leclerc otkrio njihove interne dogovore.



        1
        -1

        2
    • Jody Prikaži

      Mjenjam Leclerca za Maxa uz nadoplatu. Ma dajte nam i Lewisa, uzmite maloga.



      3
      0

      3
  7. Williams
    Montoya Prikaži

    Ajmo hipotetski reć da Vettel neće vozit 2020. u Ferrariju, kog bi vi doveli umjesto njega ? Ako se Leclerc već pokazao kao potencijalni budući prvak treba li mu dovesti vodonošu ( i kojeg ) ili vam je draža ova koncepcija dva jaka vozača koji posljedično onda može donijet i probleme



    3
    3

    0
    • Michael Schumacher
      Lovac Prikaži

      Znam da je nepopularni komentar, ali iskreno ostavio bih Seba i nekog no2 još ove i iduće sezone (ili označio jasno tko je 1, a tko 2 do kraja iduće sezone, nek LeClerc skuplja iskustvo). E onda s rošadom 2021. kad Seb vjerojatno odlazi, neka bude Čarli no1. On sad ima brzinu, ali još nema race pace (iskustvo) koji može imati. Ovo je nužno jer će se poklati kao Ham/Alonso i sami sebi izbijati bodove. Možda i smiri prigovore na radio s godinama.



      9
      8

      1
  8. Lewis Hamilton
    F1FanCro Prikaži

    Ante, ma mislim stvarno. Kakav je to naslov?

    Ferrarijem je zavladalo nešto drugo, a to je ravnopravnost i poštivanje dogovora bez favoriziranja.

    Izgleda da je urednicima i dijelu čitatelja Seb vozač broj 1 polazna točka ravnopravnosti.

    Zajebali su Leca u Singapuru i sad je Seb glumatao nakon starta.

    Znao je dobro Seb što je dogovoreno jer je na radio odmah pričao nije mi dovoljno blizu ne mogu ga pustiti.

    Lec je idmah došao na 0.5 prvi i drugi krug. Vidjeli smo svi kako je bilo pratiti Bota za gume. Dva kruga blizu, pa dva kruga hlađenje.

    Šta je trebao biti u repu Sebu 10 krugova i onda uništiti gume da bi čitateljima ovog portala dokazao da je brži?



    20
    0

    20
    • Ayrton Senna
      madgalico Prikaži

      Naslov je u skladu gosp. Vetme..hehe

      Vettel je sporiji od Leclerca i to drasticno.. tako ce ostati i u Japanu, Meksiku i iducu sezonu….vi koji se nadate i dalje da ce se vratiti negdje gdje nikad nije ni bio, sanjate. Ne pase mu straznji dio bolida?! Neka ide onda vozit viljuskar.

      Taj level gdje je Leclerc, Max i Hamilton, Vettel nije vidio nikad niti ga nece ikad vidjeti.

      200-250 mil placeno za vozaca koji nije nista napravio osim baleta…ovaj za kikiriki pobjeduje i osvaja pole-ove…

      Evo jedan link gdje pokazuje svo majstorstvo Vettela.
      https://www.youtube.com/watch?v=L42zsILN9Vs



      14
      -5

      19
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Vettel je sporiji od Leclerca i to drasticno

        U Rusiji je Leclerc bio drastično sporiji, tako da očito nije tako jednostavno kao što želiš prikazati. :)



        11
        -1

        12
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        Vetma, samo se nadaj da je bio brzi…Q je pokazao tko je brzi. Tih par krugova i 4 sec neka te tjese, ali sljedece utrke ce pokazat opet dominaciju Leclerca na tvoju žalost. ;p

        Vettel kosta $ 40 mil, Lec $ 3 mil…nije u šoldima sve… ;p



        2
        -6

        8
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        @m
        ne moraš svaki komentar koristit za podjebavanje vettela uz nezaobilazni smajli ili ‘he,he’. znamo da ga ne voliš, ok. ali zašto si tako naporan?



        12
        12

        0
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Nije li Vetma za komentare ovog tipa nedavno napisao da su glupi i da ih samo zato neće brisati, da se vratimo par stoljeća u rikverc neko bi takve tipove zvao dvorskim ludama, a to je tada bila titula samo takva, njima je sve bilo dozvoljeno i mogli su zaj… .bilo koga, do jednog dana.



        3
        3

        0
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        @zeko: to ti je profil likova koji kad dobije ban onda mi spama inbox na Facebooku i moli da ga pustim natrag i da će bit dobar. Zabavlja ga što misli da me provocira, a da me zna vidio bi da treba puno, puno više truda i intelekta da u tome uspije. Ali, svakome njegovo veselje. Ja ću u međuvremenu morati napraviti neki sustav koji bi to automatski regulirano. Recimo, karmu od -400 sigurno ne dobiješ slučajno, tako da možda onda takve komentari čekaju approval ili tako nešto… Vidjet ću još kad uhvatim malo vremena.



        3
        -1

        4
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        @zeko: to ti je profil likova koji kad dobije ban onda mi spama inbox na Facebooku i moli da ga pustim natrag i da će bit dobar.

        na ovo mogu odgovoriti samo HEHE

        Ako me baniras jer iskazujem svoje misljenje o vozacu koji za mene nije klasa, a za druge je, onda mozes odmah baciti ban. Vjeruj mi da te necu moliti da FB da me vratis, naprotiv necu se nikad vratiti na ovaj portal.

        Ja nikad nisam rekao za Vettela kao sto neki za Totta pisu tu svakodnevno da šupČina, komentare za Hamiltona da ne spominjem. Ja cu i dalje pisati da je princ Charles brzi od Vettela.

        U mojim komentarima nema mrznje. Istina je da malo “podjebavam” vettelovce rijecima tipa balerina… i sl.. Ponavaljam po neznam koji put meni je Vettel simpa lik, ali klasa za mene nije i ne vrijedi 40 mil skoro kao Hamilton..

        Na ovom portalu Hamiltona mrze to najmanjeg detalja i u utrci i u privatnom zivotu. Neznam zasto?

        Iskreno otkad pratim F1 od 1990., 1994 sam poceo platiti sve zivo, od treninga do utrke, a onog kojeg nisam volio to je MS. Tip je bas bio GAD karakterno. Poslije toga nisam volio ni Alonsa isto zbog sl. karaktera.

        Karakter je ono sta me odbija kod vozaca. Evo danas je to Perez. Vettel je gad 0% tip je zabavnjak i uviejk baca neke fore. Kako mozes mrziti takvog lika?!

        Ja ću u međuvremenu morati napraviti neki sustav koji bi to automatski regulirano. Recimo, karmu od -400 sigurno ne dobiješ slučajno, tako da možda onda takve komentari čekaju approval ili tako nešto…

        Vetma morat ces podignut ljestvicu, meni je karma trenutno -505 ;)



        3
        -6

        9
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        to ti je profil likova koji kad dobije ban onda mi spama inbox na Facebooku i moli da ga pustim natrag i da će bit dobar

        A osjećaj moći ti skoči na najjače. Nema ti slađeg.



        2
        -3

        5
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ovo je internet, smanji doživljaj.



        2
        -2

        4
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      @F1FanCro: Vidi, ako želiš raspravljati onda bi trebao malo detaljnije pogledati stvari. Ovo što radiš, prozivanje i trolanje kako ja ili netko s portala razmišlja – to je djetinjasto i dosadno, bolje ostavi za ove koji ne znaju ništa bolje napisati.

      Ako hoćeš o sadržaju pričati, onda evo:

      Lec je idmah došao na 0.5 prvi i drugi krug. Vidjeli smo svi kako je bilo pratiti Bota za gume. Dva kruga blizu, pa dva kruga hlađenje.
      Šta je trebao biti u repu Sebu 10 krugova i onda uništiti gume da bi čitateljima ovog portala dokazao da je brži?

      Leclerc je na +1,3 iza Vettela, a Hamilton je na +2,1s iza Leclerca. Propuštanje u tom trenutku je prilično suludo jer bi Hamilton bio na repu Vettelu. Zato VET odgovara na team radio najprije “Samo da znate, svejedno bih ga prestigao”, a onda ne odbija nego kaže da “pobjegnu” još dva kruga. Zašto dva kruga? Zato jer vozi 1:39.750, što bi kroz dva kruga dalo tampon zonu u odnosu na Hamiltona koji u tom momentu vozi 1:41.0. Par sekundi prednosti se čini mudrije nego da daju Hamiltonu potencijalno DRS.

      Idući krug mu javljaju da je Hamilton na +3 (iako je na +2,5) i da propusti Charlesa koji je na 1,2s i to je sporno – Vettel tu odgovara da mu se Charles približi. Ovaj ni jednom nije bio u DRS zoni i to stvarno zvuči kao da je Vettel tražio ispriku da ga ne propusti. Ali, da je bio bar jednom u DRS zoni – ta isprika bi pala u vodu. Znači, moj odgovor na ovo tvoje:

      Šta je trebao biti u repu Sebu 10 krugova i onda uništiti gume da bi čitateljima ovog portala dokazao da je brži?

      bi bio: ne, trebao mu je bar jednom doći u DRS zonu.



      10
      3

      7
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        Ja ne pišem što ti misliš već što kažeš. Napisao si da je Seb bio brži i da nema potrebe da ga pusti. Ponavljaš opet da je bio brži jel eto Lec nije ušao niti u DRS zonu.

        Ti si glavni urednik F1 portala i stručni sukomentator na Areni.
        Itekako dobro znaš da nije bilo nikakvog smisla za Leclerca da se dokazuje tebi i navijačima Seba kako je mogao doći na rep ili “barem u DRS zonu”.

        Soft gume, bolid do čepa natankan, degradacija na maksimum i ti bi da se on uvlači u DRS zonu kako bi ti napisao da je bio brži Lec?

        Lec je bio brži cijeli vikend i nema razloga sumnjati da ne bi bio i u utrci da je pušten naprijed.

        Koliko je fer odigrao pokazuje i start. Pogledaj ga ponovno. Išao je ravno bez imalo micanja i smetanja Sebu.

        Kolika je prednost zavjetrine dokazuje Sainz koji je došao uz zavjetrinu Seba cijeli bolid ispred Hama.
        Prestići Hama koji je zauzeo unutarnju putanju, e to se već pokazalo nemogućim. Tako bi se postavio unutra i Lec da je išao u borbu sa Sebom. Zašto da ide u borbu kad igra timski?

        “princ Charles” i ti prozivaš druge za djetinjarije i trolanje?

        Pff, glavni urednik…



        8
        -2

        10
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        Evo pogledao sam opet prve krugove.

        Nakon SCa 4. i 5. krug je unutar sekunde, a 6.,7.,8.je između 1.1 i 1.3 dok je Hamilton iza 3s. Više nego dovoljno za promjenu na čelu.



        5
        -2

        7
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Pogledaj bolje
        Vettel – Leclerc
        http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1033&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Charles%20Leclerc
        Vettel – Hamilton (i računaj da je Leclerc između njih dvojice)
        http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1033&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Lewis%20Hamilton

        Dakle, nakon što je SCa, Leclerc nije nijednom bio Vettelu ispod sekunde.
        Dalje, da li stvarno smatraš da je za promjenu, npr. u 7. krugu (prednost Vettela nad Leclercom na kraju tog kruga 1,372), dovoljna prednost Vettela nad Hamiltonom od 4,205 na kraju tog kruga?
        I da li misliš da je to pametno uraditi?
        Vettel bio ostao sekundu i malo jače iza Leclerca i tek nekih 1,5-1,7 ispred Hamiltona.
        I dalje misliš da je to pametno?
        I dalje misliš da je to dovoljno? Teoretski jeste, ali praxa je već neka druga stvar….
        Da li misliš da bi to Mercedes radio?



        4
        2

        2
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        @frantic

        Prijatelji malo stani na loptu. Ti si gledatelj F1, na pitwallu Ferrarija ekipe koja ima najviše trofeja sjede stručnjaci.

        Oni su rekli Vettelu da se makne. Da li ti shvaćaš kakve vi ovdje bedastoće pišete, predvođeni Vetmom?

        Rekli su mu makni se i on nije htio. Ti sad pokušavaš srušiti procjenu Ferrari boxa sa svom opremom koju imaju?

        Ti ne proturječiš meni nego njima.

        Da li shvaćaš?



        7
        2

        5
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        Leclerc se razocarao, pogotovo poslije Singapura. Mislio je izlevatili me opet. Psiha igra isto veliki dio u utrci iako neki misle da to nije bitno.
        Vec je na dobrom putu da se izbori za 1. vozaca, samo je pitanje jel Vettel moze biti 2.? Mislim da je to nemoguce za nekog tko ima 4 naslova.
        Ajde pricekajmo jos koju utrku, jer mi se cini da se Vettel neda samo tako…U rusiji me iskreno iznenadio voznjom. Bio je brzi u utrci, ali kvar na bolidu mi je opet bacio sumnju da je bolid bio isforsiran, te je zato bio nesto brzi. Tako je ispalo jbga.

        PS: F1FanCro..zasto toliko mrzis Vettela?!



        2
        -3

        5
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        A ti @F1FanCro pokušavaš negirati Ferrarijevog šefa sa svojim bedastoćama (da ne koristim grublje izraze)

        “We initially asked Seb to give the position back, but fair enough to say at that stage of the race maybe Charles was not close enough, and we would have lost some time on track. Later on Seb was quite fast and gained some track advantage on Charles.”

        A meni ne treba ni tablica krugova koju sam ti postavio, niti gornja izjava Mattie Binotta, niti Vetma, ni peti-deseti,…., da uvidim nešto što se odmah jučer moglo primijetiti na trci, a što bi i slijepac vidio i ispravno prosudio, da se ne vrši swap u TOM momentu, već u kasnijoj fazi trke, sto je i urađeno.
        Prema tome, ja ne proturječim nikome, već se zapravo slažem sa Mattiom.
        A Mattia oko sebe ima kompletnu pitwall ekipu sa svom jebenom opremom, jel tako?
        Shvaćaš….?
        BTW, Vettel je rekao (predložio) da pričekaju 2 kruga ne bni li malo odmakli Hamiltonu, a onda rekao neka mu se Leclerc približi, što ovom nije pošlo za rukom. Nakon toga Leclercu govore da će swap napraviti kasnije u trci,što je (ponavljam) i urađeno.



        4
        3

        1
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Frantic , nemojmo samo zaboraviti cinjenicu koju niko ovde ne spominje. Vettelu je 2 puta receno da vrati poziciju,na sta je on 1 predlozio da sacekaju kako i sam kazes,a drugi put je rekao neka mi se priblizi i pusticu ga. I onda je majstor sastavio 5 ili 6 vezanih najbrzih krugova trke. To je potez stare lisice,koja zna sta radi,samo da zadrzi poziciju.

        Mislim koja je logika ?

        Nismo se bas ove sezone nagledali da prvi vozac ispucava najbrze krugove trke na pocetku,obicno prvi diktira tempo kako njemu odgovara,a pogotovo nije imalo smisla trositi crvene gume u prvih 10 krugova trke,znajuci da ti se Hamilton iza vozi na mediumima i da ce svim prilikama u drugom stintu ici na crvene gume,a ti ces ukoliko brzo potrosis crvene imati na kraju trke za odbranu zute u tom trenutku i sporije i potrosene gume za odbranu.

        Tako da je logicnije bilo produziti prvi stint na crvenim koliko se produziti mogao,da u drugom stintu imas sto svjezije gume za odbranu.



        3
        0

        3
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        I onda Leclerc uđe prvi u box!! :chill:
        I to 4 kruga prije. ;)
        Logika je da ostvariš zalihu, za čije smaniivanje, dostizanje i prestizanje bi Mercedes(i) morali dobro da se oznoje i da zarade jučerašnju dnevnicu.
        Pogotovo da Seb nije imao kvar i da nije bilo VSCa i SCa, tj. da je poredak nakon boxova bio Lec, Vet, Ham, Bot



        3
        3

        0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Mislim da je zbog taktike Mercedesa i dobre voznje Hamiltona bilo neminovno gubljenje 2 mjesta u trci,ne i prvoga ,ali mislim da su bili svjesni da ce drugo mjesto u drugom stintu jako tesko odbraniti,pa su zato i na pocetku trazili da Charles bude ispred jer je tako dogovor,da je pole njegov,pobjeda njegova,a Vettelu samo da pruzi zavjetrinu da se pokusa koliko toliko situacija izvuci,mislim da je to razlog sto su trazili da se odma na pocetku zamjene za pozicije,ali je Vettel imao drugacije planove svojim najbrzim krugovima.

        Sto citajuci upucenije ljude u desavanja u Ferrariju i nije neko cudo,jer ocigledno da Leclerc ima dobra ledja i lobi u Ferrariju,koji jako utice na to da je Charles taj koji mora pobjediti ako je i uzeo pole,ostavljajuci 4 puta sv.prvaka i zvanicno prvog vozaca tima bez sanse za pobjedu.



        1
        -1

        2
    • Ferrari
      vekinator Prikaži

      Kako je to Ferrari sjebao Leclerca u Singapuru? Ušao je odmah slijedeći krug nakon Vettela u box. Sumnjam da je itko iz Ferrarija znao da će Vettel skinuti 4sec u jednom krugu. Logika je bila da se brane undercuta Verstappena

      Kad je u Mađarskoj Seb išao kasnije u box pa prošao Leclerca zbog svježijih guma, tad su bili komentari da Ferrari ima bolju taktiku za Seba. Sad kad ga prođe undercutom opet je taktika zaslužna.

      Kad ga prođe u Singapuru logičnom odlukom da se slipstrima kolega a ne konkurent, Vettel samo kaže da ako bude brži da će ga pustiti. I onda ga drže tri kruga dulje taman da ga prođe kroz boks.

      U Belgiji Seb izgubio poziciju jer je pomagao Leclercu za prvo mjesto.

      I kako nakon tog svega možeš reći da nisu ravnopravni i da je Seb favoriziran?



      2
      2

      0
  9. Ferrari
    racer 29 Prikaži

    Ferrari je izgleda sam sebi stvorio problem.. :D znali su da je Leclerc strašan vozač koji će u budućnosti dominirati, ali vjerujem da nisu očekivali da će već u prvoj sezoni biti toliko dobar da Sebu ponovi onu epizodu s Riccijem u Red Bullu.. iskreno, ni ja nisam očekivao da će u ovoj fazi sezone Leclerc biti ispred Seba..
    bojim se da bi se sljedeće sezone crvenima moglo dogoditi ono što se dogodilo i McLarenu s Alonsom i Hamsterom.. ali tako to izgleda mora biti kad u ekipu dovedeš friškog talenta željnog pobjede koji se ne želi zadovoljiti mrvicama i tapšanjem po ramenu (pogledajte samo Bottasa kako je sretan :D )..
    svi želimo ravnopravne vozače u momčadima.. nažalost, među vodećima to ima samo Ferrari.. ni Bottas ni Albon nisu, niti ću ikada biti prijetnja Lewisu i Maxu..
    dakle, nek se momci čisto utrkuju i – točka..



    7
    5

    2
    • Charles Leclerc
      reso20 Donator Prikaži

      Uz jedan dodatak rekao bih. Radit će bolid za 2020 prema Sebu-u i njegovom setup-u i mali će ga i tada oprati ali sezonu neće osvojiti mi kao pojedinci niti konstruktorski. Naravno aludiram na to da će sami sebi pucat (Ferrari) u nogu kao i obično što Ferrari radi sebi.



      2
      -4

      6
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Radit će bolid za 2020 prema Sebu

        Nisu radili bolid prema njemu ove godine, ne vidim zašto bi iduće. Ako se zna da VET najbolje funkcionira u high-downforce bolidu tipa 2013., onda ne vidim kako možeš zaključiti da su ovogodišnji bolid radili prema njemu. Uostalom, to je relikvija prošlog vremena, da se bolid “radi prema nekome”. Kao, Irvine je bio vozačina, ali jbg kad su bolid radili prema Schumiju. Stara isprika za gubitnike. Bolid se radi najbolje šta se može, a nije ni Red Bull prije deset godina radio high-downforce bolid zbog Vettela nego zato jer su vjerovali da je to najbolja opcija, isto kao Ferrari ove godine sa top-speedom.



        15
        9

        6
  10. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Ovo me podsjeća dosta na partnerstvo Alonso – Hamilton u Mclarenu 2007, samo što se bojim da će ovo još više eskalirati(naravno, bez uključivanja Spygatea). 2020. godina će biti ključna za Ferrari po pitanju momčadskih odnosa jer trenutno na jednoj strani garaže imaju mladog Leclerca željnog krvi, koji je jako brz i agresivan, ali zbog mladosti i nabrojanog, sklonog greškama i izljevima nezadovoljstva u preko team radija. A s druge strane garaže je Vettel, iskusan 4x WDC koji je izranjavan kroz posljednjih godinu dana i često svojim greškama i koji je 2 puta gubio borbu za naslov(2017. i 2018.), ali i koji pokazuje da nije još za staro željezo te da u njemu još uvijek ima želje i znanja za borbu u naredno doba. Kao Vettelov navijač, nadam se da će se Vettel psihički spremiti za 2020. te da će mu Ferrari pripremiti bolid koji će biti prilagođen prema njemu i da će napokon Ferrariju donijeti toliko željen naslov prvaka F1, ali za takvo što, mora pokazati zube Leclercu te vratiti povjerenje momčadi u njega do kraja ove sezone. Bit će teško ali ja vjerujem u Vettela da može to napraviti. Kao navijač Ferrarija, nadam se da će se tenzije između njih dvojice smiriti dovoljno da budu konkurentni Mercedesu sljedeće sezone, a isto tako i Red Bullu te da ću moći napokon slaviti pošteno Ferrarijev naslov(2008. nisam slavio jer sam navijao za Hamiltona i Mclaren hehehe)



    9
    7

    2
  11. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    Brutalis text!



    5
    4

    1
  12. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Jbt baš sam pročitao tvoju kolumnu i prvo što mi je sinulo nevezano uz kolumnu je sezona 2007. Ima tu nekih poveznica.
    A drugo, možda mali nema takav tempo u utrci kao Vettel, ali iskreno my gut tells me Vettel je prvi stint odvozio kao da mu je zadnji. Što se mene tiče ako će i ova situacija podići formu vozača na novi nivo, neka… jedino me “brine” što kompanija koja donosi odluke će donijeti sljedeći put…. i kao će se postaviti prema novonastaloj situaciji.

    I btw za ovo što se danas dogodilo, dio krivice nosi i Vettel, a to je njegova forma i spinovi ne samo ove sezone, već možemo se vratiti ohoho u predhodne sezone.



    5
    3

    2
  13. Ayrton Senna
    maurich Donator Prikaži

    Odlična kolumna i nekoliko stvari za zamisliti se… danas, dok sam gledao utrku, vratila su mi se neka sjećanja.
    Krenimo otpočetka:
    -za vrijeme Vettelove dominacije u Red Bullu iritirao me taj njegov pobjednički prstić i jedva sam čekao da se pojavi netko tko će ga skinuti sa trona. Tada se dogodio Brazil 2012, odlučujuća utrka prvenstva, i tu je vozio onako kako treba voziti svjetski prvak. Dolaskom u Ferrari postajo mi je sve draži. ( ne navijam za Ferrari, čisto da napomenem). Inače inteligentan i humorističan, jako dobro upoznat sa poviješću Formule 1, dječački san se ostvario kada je obukao crveni kombinezon. Trebao je u Ferrariju naslijediti svoga najvećeg idola, Schumija, i vratiti u Maranello dugo čekani naslov. Uz sve to, izgubio je njemačku hladnoću koja ga je krasila u Red Bullu, sve više poprimio talijanski temperament čemu i dan danas svjedočimo jer zna gubiti živce i biti poprilično nestprljiv na stazi. Čovjek koji je prešao 30-u, dvaput otac, četiri naslova svjetskog prvaka. Reklo bi se, poprilično realizirana osoba, nedostaje samo naslov sa Ferrarijem.
    – s druge strane stiže dijete Monaca, kojega sam ”snimio” još u F2 i jedva čekao da uđe u kraljicu motorsporta. Nije razočarao, u prvoj sezoni u Alfi itekako je pokazao raskošni talent, a tada ostvarenje sna valjda svakoga tko je ikada uzeo volan u ruke – crveni kombinezon u 21. godini života. Impresivno. Uz skroman stav, brze vožnje, i prvi dio sezone gdje je vodstvo jasno dalo do znanja da im je Vettel vozač broj 1- to je iritiralo navijače Ferrarije, a vjerojatno i sve ljubitelje F1, a sažaljevanje je krenulo u Bahreinu gdje je praktički imao pobjedu u rukama. Ono po čemu se itekako razlikuje od Vettela- čini se uz njega dolazi kompletan paket pratnje, ”entourage” od menadžera Todta, pa sve do menadžmenta koji vješto kroji mišljenja – a to nije tako teško kada je u pitanju Ferrari- svetinja svih svetinja, i svatko malo temperamentan itekako će zagristi udicu, pogotovo nakon kvalifikacijskih krugova i pobjeda u posljednjih mjesec dana. Nakon što su ga ošamarali Vettel, vodstvo Ferrarija i Verstappen, mali je promijenio ploču. I to je odlika šampiona, kojoj smo svjedočili nebrojeno puta kroz povijest i nakon ljetne stanke iz vikenda u vikend svjedočimo da je na pomolu još jedno unutarmomčadsko rivalstvo. I čini mi se da u tom unutarmomčadskom ratu sada vodi Leclerc jer Vettel nema svitu oko sebe, on jednostavno voli voziti i on svoje dugove naplaćuje na stazi. Neka samo malo smiri glavu i ostane u Ferrariju još sezonu – i tome ćemo svjedočiti. Nemojmo zaboraviti da i Vettel ima odlike šampiona i prgavost na nivou – Multi21 sa Webberom? Da, to smo voljeli gledati. Ne *ebe ga ništa, on želi pobijediti i to je to. Sada to isto želi i 21-godišnji ekstra brzi klinac koji neće birati sredstva, a motivacija je sigurno puno veća nego kod Vettela – razlika u godinama je velika, da se ne vraćamo na onu prije spomenutu realiziranost u životu i karijeri. Koliko god Vettelu bio san osvojiti naslov sa Ferrarijem, želja za pobjedom i miris krvi kod Leclerca je sigurno jači.
    – današnja utrka možda je u taboru Ferrarija u početku i dogovorena da Vettel ode naprijed, i da poslije vrati poziciju, ali eto što je meni prolazilo kroz glavu: – najjači je kada ode naprijed i odmagli, tome smo svjedočili 4 godine. Ljute ga u garaži Ferrarija i sada im to na ovaj način može vratiti. Na neki način, ponovljeni Multi21- neka me malac stigne, pa ću ga propustiti. Zaista, vozio je odlično. Prije samo nekoliko utrka čini se da je baš Ante napisao neka se sluša Vettelov Team Radio kroz cijelu utrku kada je sa začelja došao do postolja – sam je govorio što i kad Ferrari mora napraviti, i da je momčad u totalnom kaosu. Ako je tada bila u kaosu, sada je u još većem. Na valu nekoliko dobrih vikenda i pobjeda, Talijani su zasigurno još srčanije pristupili problemu, slavivši novog princa.
    Kada je Vettelu crkao auto danas, pomislio sam – pa nije ga morao ovdje parkirati. Ali je. I još jedan detalj – njegovo veselo skakutanje iz automobila, bilo je poput onog inata kada je u Kanadi demonstrativno mijenjao brojeve 1 i 2 na dodjeli. Dijete u njemu. I kao da je rekao – evo vam, *ebite se sad sami s 2 Mercedesa, ja ću ga odmah tu parkirati. Ono najgore što sam pomislio – pa on je na izlaznim vratima iz Ferrarija, nešto je gadno trulo.
    Naravno, sve navedeno samo su moja mišljenja, uz poštovanje svim navijačima, pa za koga god navijali. Ja navijam za dobro utrkivanje, a čini se da nam toga neće faliti. :)



    41
    40

    1
    • Charles Leclerc
      reso20 Donator Prikaži

      Kapa do poda.
      Najbolji komentar u članku, najbolji mogući komentar i na forumu na sve one teme koje smo danas prošli.
      SPOT ON kako bi rekli.
      Ovo Brundle i ekipa ne bi mogli složiti ni da 22.000 Sky zaposlenika upru.



      9
      7

      2
    • Sebastian Vettel
      kuruza Prikaži

      Svaka cast. Kometar u kojem pise sve!



      6
      5

      1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Samo jedan detalj:

      Kada je Vettelu crkao auto danas, pomislio sam – pa nije ga morao ovdje parkirati. Ali je. I još jedan detalj – njegovo veselo skakutanje iz automobila, bilo je poput onog inata kada je u Kanadi demonstrativno mijenjao brojeve 1 i 2 na dodjeli. Dijete u njemu. I kao da je rekao – evo vam, *ebite se sad sami s 2 Mercedesa, ja ću ga odmah tu parkirati.

      Skočio je da ga struja ne sprži, a iz boksa su mu rekli “stop the car”. Nije baš bio veseo na team radio kad je (čini mi se) kroz suze rekao da “vrate jebene v12”.



      12
      9

      3
  14. Honda
    f1-kralj Prikaži

    Odakle onda sasvim logičan dojam da je on sad prvi vozač Ferrarija?

    Australija-prva utrka sezone leclerc pita moze li napasti vettela i momcad mu kaze da se odmakne(PRVA UTRKA ZA NOVU MOMČAD U KOJIJ JE VETTEL 4 GODINE)
    Bahrain-izgubio na startu od vettela i vratio mu kroz nekoliko krugova sagrafio orenost dok se vettel vrti po stazi
    China- vettel mozda malo brzi
    Azerbaijan- leclerc napravio VELIKU grešku vettel iskoristio
    Španjolska- Vettel opet malo brži
    Monaco – kvalifikacije
    Kanada-vettel izdiminirao osum greske u utrci
    Francuska-leclerc brzi cjeli vikend
    Austria-leclerc brzi cjeli vikend
    VB- leclerc brzi cjeli vikend vettel opet radi nered
    Njemačka- vettel ne spori ali ipak zadrzava bolid na stazi za razliku od leclerca koji opet grješi
    Mađarska-vettel brzi u utcri bolje cuva gume
    Spa i monza- leclerc dominantan nad vettelom
    Singapore-opet leclerc brži ali Ferrari poziva vettela u box prvog iako je leclerc ispred na stazi

    Ako se sve malo bolje pogleda lelclerc je ipak nešto bolji od četverostrukog svjetskog prvaka a tek mu je prva godina u Ferrariu



    14
    -1

    15
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ti si kao ovi koji pišu da Vettel zapravo nije bio brži u Rusiji nego je “vozio stint života i spalio MGU-K”… Čuj, kad tako postaviš stvari onda ja isto tako mogu napisati ovako:

      Australija – Vettel unatoč lošoj strategiji bio ispred Leclerca do kraja utrke gdje je ekipa tražila da se ne pretječu u zadnjih par krugova.
      Bahrein – Ovaj put LEC spalio MGU-K, prkosio timskim odredbama koji su ga tražili da pričeka 2 kruga iza Vettela, inače brži
      Kina – Vettel brži
      Azerbajdžan – Vettel brži u utrci, Leclerc si upropastio vikend zabijanjem u zid
      Španjolska – Vettel brži
      Monako – Nestrpljivo se razbio u utrci sam od sebe
      Kanada – Vettel izdominirao
      Francuska – LEC brži
      Austrija – Vettelu krepao bolid u kvalifikacijama, u utrci brži od LEC
      Britanija – Leclerc brži, Vettel se razbio
      Njemačka – Vettel brži, Leclerc griješio cijelu utrku i zabio se u zid
      Mađarska – Vettel brži
      Spa – Leclerc brži
      Monza – Vettel griješi, LEC brži
      Singapur – Vettel brži, LEC ne uspijeva obraniti undercut od 4 sekunde
      Rusija – Vettel brži

      Karikiram, ali shvaćaš poantu. Kad se nekom praštaju greške jer je “prva godina”, a drugom uvijek traži nešto tipa “bolji jer je bolje čuvao gume” – onda možeš situaciju postaviti i ovako kako sam ja napisao – da gledaš jednom sve divno, a drugom sve kroz prste.



      15
      10

      5
  15. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Jedna mala digresija…Sjeca li se itko nekog pretjecanja Leclerca? Nesto poput Vettela na Alonsu na Silverstoneu 2014, da ti odmah zabljesne pred ocima scena? Ne…momak ima sjajan kvalifikacijski krug al njegov race pace je i dalje cisti prosjek. Malo se treba spustit na zemlju odnosno njegovi sefovi ga trebaju smirit…

    Cak mi je sada drago sto je Mercedes pobjedio nakon popodnevnog zivciranja sto je Ferrari samo treci nakon onakvog starta



    14
    9

    5
  16. Felipe Massa
    felipe_stipe Prikaži

    Neznam nisu mi neki ljudi jasni ode?prije tri četiri tjedna ste malog dizali u nebesa kad je dobio dvi utrke,danas na komentarima samo blaćenje.slobodno davajte minuse a to će samo pokazati koji ljudi okreću ploču kako ko dobija,sada vam je vetel bog a kad se vrtija po stazi onda ste ga razapinjali,ja osobno navijam za leclerka ali isto tako drag mi je i vetel drago mi je šta je dobija singapur i sta je danas poveja reka sam bitno da je ferari prvi i drugi.Ali bit ćemo realni ne branim maloga,stavite se u njegovu poziciju najbrzi na trenigu i u kvalama na singapuru obavite veliki dio posla dajete sve trudite se,i od jednom ferrari zove vetela prije u boks od vas i profitira radi toga bili vi žugali na to kako je neki drugi profitira na račun glupog boksa a nije bija na tvojoj razini al nema veze druga situacija danas ako se ne varam vetel je izjavija neki dan da vozač ne može bit isprid ferrarija šta mu ne drži vodu ako mu je naređeno da propusti onda propusti vozača,ako je bija dogovor na staru,šta znači vetelu je on poklonija prvu poziciju na startu ne branući ga da prođe a vidili smo leclerka kako se brani protiv puno brzi bolida kao hamilton monza i max silverston kako to da isti bolid protutnji pokraj vas kao o šale i normalno da će tražit nazad svoju poziciju jeli to logično,nije tražija ništa šta nije njegovo,ako je ko tu kriv onda je to vetel jel u jednom momentu je bija razmak jedan jedan između njih a hamilton je bija tri sek iza leclerca.Mislim da oni imaju svoje prvenstvo međusobno momak je gladan pobjeda za to je i doša tu a vetel nesmi dozvolit ka veliki vozač da ga tako mali momak dobije dok je on sidija u bolidu leclerk se igra autićima to samo govori koliko je dobar šta će bit kad sazrije?još jedno leclerkov menađer ovo ono pa da je dragi vođa iza njega šta bi im to značilo da nezna vozit normalno da će žugat da ne žuga dobili bi botasa dva a to sigurno ne želimo?



    9
    5

    4
  17. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Volio bi da mi samo neko strucan objasni , najbolje autor ovog teksta par nejasnoca..

    Imamo 4 puta svjetskog prvaka,iskusnog vozaca,dobrog vozaca,dokazanog,vozaca koji ima vec poprilican staz u Ferrariju. Vozaca koji vjerovatno svojim povratnim informacijama pridonosi razvoju bolida i vjervotano samim tim jako dobro i poznaje taj bolid.Sigurno da i dosta ljudi u Ferrariju stoji iza njega,jer je kao sto sam rekao vec dugo vremena tu. I na kraju krajeva,prvi je vozac tima od kada je i dosao u tim.

    Jedan veliki sampion Kimi Raikkonen mu nije bio ni blizu,ako jos uzmemo u obzir da je i taj sampion jako iskusan i da posjeduje jednako znanje kao i Vettel sto se tice razumijevanja bolida. To sve onda jos vise ide u korist Vettela.

    Na to sve dolazi djecak iz Monaca,rookie,momak koji koliko god naslova u karijeri i dostignuca ima,u F1 kraljici sporta nema nijedan,niti mu sta naslovi iz prethodnih katerogija puno pomazu u cinjenici kada sjednete u F1 bolid i to ne bilo kakav nego F1 bolid Ferrarija.

    Taj djecak samo nakon pola sezone,pocinje u kvalifikacijama redovno dobijati Vettela za znacajnih 0.300s ,u nekom prosjeku. Sto dokazuje da to nije slucajno,da taj momak nesto bolje radi.

    Meni samo nije jasno kako je to moguce?
    Sta Todt i Elkann ,Binotto ili bilo ko izvan upravljaca F1 bolida ima sa tim,jer oni mu sigurno nisu nasli te 3 desetinke. ?
    Zar po nekoj realnosti u svemu sto sam napisao za Vettela i Leclerca ne bi Vettel trebao biti taj koji je bolji za bar te 3 desetinke?



    4
    1

    3
    • Renault
      Crankshaft Prikaži

      Pa zašto ne bio brži? Ni prvi ni zadnji puta u Formuli 1. I Ricciardo ga je 2014. prešišao, prosječna razlika u kvalama je bila skroz sitna, ali Ricci je veći dio sezone bio brži u jednom krugu, a i bodovno ga je lijepo nadmašio te sezone. I Hamilton je dobrano namučio Alonsa 2007. Ja kad sam pročitao da je Leclerc potpisao s Ferrarijem odmah sam si rekao da će se ponoviti 2014., samo ovaj puta sa nešto manjom bodovnom prednosti za Leclerca nego što je Ricci imao 2014. Eto uskoro ćemo vidjeti jesam li pogodio.



      4
      0

      4
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Zato sto mi se cini da se u ovoj kolumni stvari dogadjaju kao na rolerkosteru,malo se dize Leclerc,pa malo Vettel,pa malo priznanja i zasluge na Leclercovu stranu,pa malo na Vettelovu,pa se greske jednoga opravdavaju greskama drugog. Opet sve nekako dolazeci do cinjenice da je Vettel u gubitku zbog nekih drugih faktora.

        A jedini faktor koji je realan i koji vidimo da jeste je taj da je Leclerc brzi vozac od Vettela.



        10
        4

        6
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      A odakle znamo da rade bolid po Vettelovim željama? Po svemu pokazanom nebi se reklo.

      Bilo je na forumu nekih insajderskih informacija iz Ferrarija. Vettel je govorio, prema tim informacijama, da trebaju više vjerovati vozaču. Ali očigledno da oni razvijaju bolid prema nekoj svojoj logici, možda prema onome šta im kompjuter kaže. Jer očigledno je kad se pogledaju bolidi u zadnjih nekoliko sezona, i njihove drastične različitosti, da se ne rade prema jednom čovjeku. Jer ne može jedan čovjek preferirati toliko različite bolide. A Vettel je već dva puta u zadnjih par sedmica izjavio, na pitanje novinara, da mu je najbolji bolid Ferrarija bio onaj iz 2017. godine. A od tada su otišli u totalnu suprotnost od tog bolida. Tako da to sigurno ne može biti po Vettelovim željama.



      5
      2

      3
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Pastor. Ne kažem bukvalno da prave bolid kako Vettel kaze. Ali da sigurno njegove povratne informacije utiču na neki tok razvoja bolida. Mogu oni napraviti šta hoće,ali ako iskusan vozač kaže ljudi ovo ne ide , sigurno da će nešto promjeniti. Dok možda isto to da su pitali Leclerca ne bi mijenjali.


        0
        -1

        1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      @NRteamLH44: Kako misliš da ti nije jasno što je Leclerc brži u kvalifikacijama? Jednostavno je brži, to je dio ovog natjecanja. Pronalazi nešto što Vettel ne može. Ne zvuči mi kao posebno teška stvar za shvatiti. Ako baš želiš možda možeš tražiti opravdanje da je Vettel postavljao bolid za utrku (što bi objasnilo zašto je u utrkama brži od LEC), možda mu ne odgovara stražnji kraj, možda ga žulja remen, tko će znati.

      Zar po nekoj realnosti u svemu sto sam napisao za Vettela i Leclerca ne bi Vettel trebao biti taj koji je bolji za bar te 3 desetinke?

      Iskustvo ne nosi desetinke, inače bi Barrichello po stare dane bio dominantna sila. Jedan se natječe protiv drugog, a ono što ti zanemaruješ kad kažeš da naslovi iz prethodnih kategorija ne pomažu puno zapravo je indikativnije od tog “iskustva”. Ako kroz karijeru pobjeđuješ sve što se da pobijediti, pogotovo u jednosjedima, onda to pokazuje da si sposoban. Kad dođeš u F1 – nećeš biti spor zato jer si mlad. Tako da nije upitno odakle Leclercu brzina.



      5
      1

      4
      • klikerbgd Prikaži

        Nije normalno da je brzi od 0.5-0.8 u kvali,voze isti bolid i poceo je mali da bude brzi od posle kanade
        Ljudi pokusavaju da razumeju i imaju odgovor na to ,nije problem ako je brzi ali sa tolikim razlikama i konstantno odjednom je nesto sto je meni bar objasnjivo tim zadnjim krajem i bolidom na koji se ovaj sporije adaptira
        Kada bude u nekoliko kvali brzi od 0.001 do 0.3 onda mogu da razumem da je jednostavno brzi vozac sve preko 0.5 nije normalno



        2
        0

        2
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Upravo sam ja htio napisati Anti isto ovo kao kliker. Prevelike su to razlike za bilo kakav izgovor. Ja vjerujem da Vettel nije slučajno veliki sampion, i zato kažem da ne shvatam razlike koje Chrales pravi.



        4
        3

        1
  18. Renault
    zd1400rt Prikaži

    2007. McLaren dovodi Alonsa da osvoji naslov. Alonso bi ga osvojio i 2007. i 2008. da Hamilton nije bio Hamilton. Nitko nije računao da će biti konkurentat Alonsu i da se neće smiriti kada jednom osjeti mogućnost uspjeha. Osjetio ga je u prvoj utrci. Sve dalje što se dogodilo bi trebala biti škola Ferrariju sada.
    Iduće godine moraju imati numero uno. Vettel može osvojiti naslov za njih, ali s dominantnim bolidom. Bude li podjednak s Mercom, sumnjam. Previše je griješio u najbitnijim situacijama.
    Leclerc je u usponu i samo mu je to u fokusu. Talenta ima. Uči iz grešaka.
    Kada bi recimo Hulk zamjenio Vettela s ciljem da traži svoga unutarnjeg Bottasa, a sav fokus na Leclercu, imali bi dobre izglede za naslov dogodine.



    2
    -2

    4
  19. klikerbgd Prikaži

    Dobra ,uravnotezena i najblize istini analiza,po mom skrommnom misljenju,samo bih dodao da se bolid poceo da menja kada su shvatili da su promasili koncept i od tada pocinju vettelovi problemi sa zadnjim krajem a to koincidira i sa rezultatima,dakle nije taj bolid sa pocetka nestabila bio vec od neke 6-7 trke je poceo da se drasticno menja.

    Nesrecan tim ,oni imaju pogresan koncept ,pogledajte red bull i merc ,nema dva vozaca ,jedan vozac i vodonosa . red bull je prvi iza da uskoci ako i kada merc padne .
    Vettelova karijera je pod upitnikom on mora da odluci sta ce da uradi ,nema neki izbor . Ferrari je previse daleko u svakom pogledu ,bolid ,razvoj ,tim ,stabilnost ,vodjstvo ,odnosi i ogroman teret proslih vremena ,nema tu srece ,oni su morali 180stepeni da promene neke stvari da budu avangarda i izmisle nesto kako bi u neko dogledno vreme dosli na vrh ali nista od toga ..//



    2
    2

    0
  20. Ferrari
    Dean13 Prikaži

    Oni da su pametni doveli bi Hulka i čao…



    3
    2

    1
  21. Red Bull
    grga Prikaži

    Odličan osvrt Ante.
    Ferari je bio i ostao nezdrava okolina. Naročito za likove poput Vettela. Nadam se povratku u RedBull.



    4
    3

    1
  22. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Kao što sam danas rekao, Ferrari je žrtva svojih gluposti i sve se dešava s razlogom. Razlozi su nevidljivi okom, ali se itekako osjete, a eskalacije koje proizlaze jesu produkt politike u Ferrariju.

    Ferrari više nije momčad pobjednika, Ferrari je momčad poduzetnika, moglo bi se reći i političara koji jasno kvare imiđ ekipe.

    Tamo više ništa nije logično, sve izgleda tako traljavo i nesposobno, što je teski grijeh jer ta ekipa godišnje ima budjet od skoro 400 mil €!

    Zvuči apsurdno ali novac kao da se mafiaski pere kroz ekipu, jer totalno su nezainteresirani da barem osvoje konstruktorsku titulu, koja je za ekipu mnogo veci prestiz, a ne titula vozaca (to bi barem trebalo biti logicno), jednostavno tucaju kamen spuzvom.

    Ova sprdacina mora stati, ekipa mora imati glavu i rep, moraju imati jasan cilj, a ne da nas psihički siluju…

    Nisu djaba bez razloga otišli Brown, Todd i mnogi drugi, poserem se na svaku paru, ako se ista zarađuje na stresu i mukama, ne radnim, već psihičkim.



    2
    1

    1
  23. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Na kraju prošle sezone (kad je objavljeno da dolazi Lec, a odlazi Kimi) sam tvrdio da je Ferrari dao otkaz krivom prvaku, ako je mislio imati mir u svaličionici jer da bude perje letilo s Leclercom i Vettelom jer će se Vettel osjetiti ugroženim s novim pijetlićem u njegovom kokošinjcu….

    Eto nas!

    Takav video je netko mogao snimiti mene i moje mame: u kojem ja šutim i čekam da kaže kaj hoće, a poslije napravim kako želim jer je to jednostavno najefikasniji način handlanja njene potrebe da me kritizira..

    Kako smo zaključili da je taj razgovor imao ikakvog utjecaja na to kako Binoto upravlja? Nisam fan Binota niri Elkanna i ne mislim da dobro rade svoj posao, ali tvrditi da oni rade protiv Vetella i prikazati to kao nekakvu urotu je najblaže rečeno paranoično. Sumnjam da bi bacali preko 10% godišnjeg budžeta Scuderie na frajera kojiem rade o glavi. Inače, ako mislimo na isto, ja sam tu scenu vidio u f1tv programu uživo prije neke utrke. Još je novinar sarkastično komentirao kako se pita o čemu njih dvojica razgovaraju.

    A o curenju novinarima: kako znaš da ta informacija nije podmetnuta kao dio kampanje diskreditacije Leclerca od strane Vettela. Daleko je vjerojatnije da frajer koji je u F1 tuce sezona i zarađuje desetke milijuna eura godišnje samo od osnovnog ugovora ima love za plaćanje raznih spin doktora nego da to radi golobradi klinac koji zarađuje manje od Grosjeana. Vettel je kontrolirao informaciju. Ako ne želiš da ljudi ne znaju nešto o tebi onda to nikome ne kažeš. Sumnjam da Vettel Leclerca smatra svojim najbližim suradnikom.

    Leclerc je David protiv Golijata. Prastari cliche koji se ljudima oduvijek sviđao pa navijaju za klinca koji pobjeđuje “sistem”. Tako je i Hamilton 2007. stvorio svoju bazu navijača izvan Engleske, na isti taj cliche, samo još intenzivniji jer je bio rookie, a Alonso je bio aktualni svjetski prvak. Čak ni Briatoreova vrhunska spin usluga (koja je Webbera prikazala kao Vettelovu žrtvu) nije uspjela tome kontrirati. U javnoj komunikaciji Leclerc je puno izravniji. Novinari imaju od njega više materijala nego od zatvorenog i kriptičnog Vettela. Što misliš koji bi članak bio čitaniji “Provokativne snimke Brada Pitta kako uživa sa zaručnicom na plaži Malibu” ili “Slavoj Žižek o potrošenosti paradigme liberalnog kapitalizma”? ili jednostavnije rečeno: “imaš li majicu s nekom Vettelovom izjavom?” .

    Nisam primijetio da je F1puls profitirao od tvojeg čitanja F1 tračeva na talijanskom, njemačkom ili nizozemskom? Nikad ovdje nisam vidio informaciju koja nije bila objavljena na engleskom Dopuštam da mi je nešto promakle, ali basš da mi takvo obilje promakne .

    Tvoja usporedba njihovih rezultat i performansi je zapravo porazna za Vettela jer pokazuje njihovu izjednačenost, a kad klinac izjednači uglednog svjetskog prvaka onda je to impresivno za klinca, a porazno za prvaka.
    I ne, ne mislim daje Leclerc sposoban voditi momčad, nije to ni Hamilton ni Vettel niti Alonso. Vozači vole mistificirati svoju ulogu i stvarati svoj kult, ali niti razvojaju bolid niti vode momčad., to rade drugi ljudi.



    8
    3

    5
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Takav video je netko mogao snimiti mene i moje mame

      Naravno, kad mama ima autoritet.

      Nisam zaključio da to ima ikakvog utjecaja niti sam išao u tu urotu o tome tko koga gura, a pogotovo da netko nekog sabotira. Fora je u tome da Leclerc vs Vettel nije David vs Golijat, kao što si napisao. To mi (skoro) je cijela poanta teksta. David nema nikog iza sebe, a kamoli nekog tko će ekipu natjerati da u dva tjedna od Singapura do Rusije učini da Binotto i Rueda zaborave kako je 1-2 bolje od 1-3. Bez obzira na to je li VET trebao vratiti poziciju na startu (pritom dati Lewisu DRS i reći im na team-radio da su smiješna izlika za ekipu) – činjenica stoji da su bržem vozaču prosuli vodstvo čekajući da mu LEC uđe u pit window. I onda to Binotto kasnije opravda da su se bojali SC. Interesantno da je strah od SC prošao u momentu kad je Lec imao siguran povratak ispred.

      Tvoja usporedba njihovih rezultat i performansi je zapravo porazna za Vettela jer pokazuje njihovu izjednačenost, a kad klinac izjednači uglednog svjetskog prvaka onda je to impresivno za klinca, a porazno za prvaka.

      Porazna je za njegov ego kao prvaka x4, ali kad voziš protiv takvog kalibra vozača tipa LEC onda se može gledati i s druge strane. Znamo da je bilo prvaka koji su bili li-la s mlađim “nedokazanim” vozačima, a bilo ih je i koji su gubili. To bi uglavnom dokazivalo snagu mladca, a ne spuštalo vrijednost prvaka.

      Vozači vole mistificirati svoju ulogu i stvarati svoj kult, ali niti razvojaju bolid niti vode momčad., to rade drugi ljudi

      Neki vozači vole stvarati svoj kult, ne svi. Naravno da ne razvijaju bolid, kao što se piše u komentarima da je bolid “po kroju Vettela”. To jel vode momčad bi se dalo diskutirati. Ferrari trenutno ne vodi nitko.



      3
      -1

      4
      • Red Bull
        grga Prikaži

        To bi uglavnom dokazivalo snagu mladca, a ne spuštalo vrijednost prvaka.

        :thumbs:


        0
        0

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ma išao si u urotu da Elkan i Binoto i Todt i moja mama guraju Leclerca i da ovaj ima ne znam kakvu podršku sa strane,, a jadni Seb, sam kao krastavac nema nikoga tko bi se za njega zauzeo. To apsolutno ne može biti točno.

        Ferrari je jednostavno loše vođen, ali to nije posao vozač nego Binotta i Elkanna i Camillieria. Ali o njima neću, dosta sam se nasvadio na temu njih.

        Vozač koji se ne drži dogovora mora dobiti po prstima, kao što đak koji ne napiše zadaću treba dobiti jedinicu bez obzira da li ju je napisao pa ju je pojeo pas. Tako i vozač koji nije izašao ispred napraviti zavjetrinu treba dobiti po prstima bez obzira koliko mu je komplicirano to bilo napraviti ili bez obzira što su ga zbunili oni oko njega…. Tako isto i vozač koji se ne drži dogovora prije utrke ili ne posluša naredbu iz boksa….

        Dobro vođenje ekipe bi podrazumijevalo da se na jasan način komunicira prije utrke tko ima kakve obaveze prema drugima i kako će se to realizirati, te što ako se okolnosti promijene. Naravno, ako se netko unatoč jasnoj komunikaciji pravi grbav onda treba provesti disciplinsku mjeru. Čim se prva takva provede za drugu neće nikad više biti potrebe jer će postati svima jasno da su oni samo posudili te crvene kombinezone.



        1
        0

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Kad kažeš “urotu da ga guraju” zvuči kao da mislim da zbog njihovog poguranca ima brža vremena subotom. To nije točno. Samo mislim da Leclerc ima dovoljno jako zaleđe da može uoči Rusije složiti “deal” da njegov timski kolega praktički ne može pobijediti u utrci. Takvu vrstu deala jako, jako dugo nismo gledali u Ferrariju.



        3
        -1

        4
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Otkud znaš čija ideja je deal? Možda je Binotto sanjao da tako mora biti?
        Sasvim ozbiljno te pitam zašto misliš da NTodt ima nešto s time?
        Naime takav deal ima čak i neke nategnute logike. Postojale su teoretske šanse za WDC, Lec je ispred po broju bodova, bilo bi logično ciljati 1-2 s njim ispred i nadati se kvaru Merca ili pomračenju uma Verstappena. I tako na svakoj utrci do kraja sezone. Ako se Merc barem dvaput ne pokvari ili Lewis razbije to ne bi bilo dovoljno, ali Lewis je već jednom napravio takav podvig da je ispustio dobiveno prvenstvo….


        0
        -1

        1
    • Ferrari
      07drogo Donator Prikaži

      Vettel se barem bori za postolja a Kimi bi se borio sa Albonom. Uz sve Vettelove greske uredno je Kimiu davao metlu a u taj “pravi prvak” je dobio naslov od momcafi, Masse i srece



      2
      1

      1
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      @wapi nasmijali su me komentari sa mamom …
      Taj dio oko špekulacija ko je podmetnuo kome, neću ni kometarisati dok ne pročitam negdje drugo da se to stvarno i desilo.
      Htio bi da te pitam za ovo:

      ali niti razvojaju bolid niti vode momčad., to rade drugi ljudi.

      Šta podrazumjevaš pod tim da ne razvijaju niti vode momčad?
      Vozači nemaju (ili imaju veoma mali) uticaj na dizajn bolida. Ovo u zagradi se odnosi na Alonsa kad je tražio prebacivanje na pullrod umjesto na pushrod, ili Hamiltona kad je tražio izmjenu upravljača i spuštanje težišta bolida.
      Obje promjene su se kasnije pokazale kao pun pogodak.
      Što se tiče dizajna sidepod, bargeboard, prednjeg/zadnjeg krila … naravno da oni ne samo da nemaju uticaja, već nemaju ni pojma zašto je neki ugao 3mm/m a neki 4mm/m.
      Međutim vozač ima veoma velik uticaj da razvoj tog designa. Ti si inženjer, to sam upamtio. Ne znam čega, ali nije ni bitno. Kako ćeš ti znati da li je nešto dobro ili loše, ako te neko (obično to bude krajni korisnik ili neka kontrola) ne uputi i ne da feedback da li je to OK ili ne.
      Bez unutrašnje kontrole nema ni kvalitetnog inžinjeringa. Najbolja je kontrola kad korisnik zna šta hoće od proizvoda. Tebi kad korisnik kaže meni ovo nije OK iz tog i tog razloga, onda ćeš ti vrtiti i izvrtiti neko rješenje gdje ćeš pokriti i unaprijediti dizajn proizvoda. Međutim ako ti korisnik ne zna reći zbog čega mu nešto nije OK, taj tebi i nije od neke koristi.
      Što se tiče vodstva ista je situacija. Vođa ekipe je šef ekipe. Međutim vozač je taj koji okuplja oko sebe cijeli tim. Jer sve što inžinjeri i ostalo osoblje naprave između vikenda, na vozaču je da to iskaže u utrci. Laički gledano oni su nevidljivi a on je isturen. Svi su oni u službi vozača. Ako je vozač taj koji ima dovoljno autoriteta u timu da povuče tim u pravcu koji njemu odgovara, onda je svima u timu puno lakše slijediti njega (čak i šef) nego izmišljati toplu vodu. Naravno ovdje se podrazumijeva da vozač se mora dokazati da zna šta govori. Čim se ispostavi da vozač ne zna šta govori, situacija se mijenja…
      U istoriji se pokazalo da ekipe, sa vozačem koji je ujedno i jak lider, dostižu puno veće visine, od ekipa koje nemaju takvog vozača ili imaju dva takva vozača. Tako da se ne mogu složiti sa citiranim dijelom.


      0
      -2

      2
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ja ti iz svojeg osobnog skustva mogu reći da ljudski feedback jako lako kvarljiva roba. Za identičnu stvar danas je ovakav sutra onakav…. jer načelno ima puno previše varijabli u igri da bi ikad mogao napraviti kontrolirani eksperiment u kojem je sve fiksirano osim jedne varijable. Pogotovo na nečemu što uključuje Pirelli gume i aerodinamiku.

        Pusti priče o tome da je netko od njih nešto tražio. Svi ti vozači jedva da su ikakve škole završili. Faks nema niti jedan. Na osnovu kojeg znanja mehanike je Alonso tražio promjenu iz push u pull?

        Mogao je jedino tako da mu je netko od inžinjera prezentirao alternative, objasnio posljedice i da je onda Alonso rekao, mislim da će mi se više sviđati rješenje A, a ne B. Ako je uopće ta anegdota točna ili je lansirana u svrhu izgradnje imagea vozača,

        Iz izjava nakon trke se može skužiti koji je vokabular opisivanja bolida kojim barataju vozači. To je vrlo ograničeno i čini inženjerski posao kompleksnim pogotovo kad ti se ono što tvrdi vozač raziđe s onim što čitaš iz podataka….. Da, vozač može reći da mu oscilira intenzitet kočnica na stražnjem kraju ili da bi volio nestabilniji prednji kraj , a čvršći stražnji. Također može reći da bi volio manji hod volana ili veći hod kočnice ili Cedevitu umjesto obične vode, kaj ja znam…. Dobri inženjeri će to znati protumačiti i pokušati realizirati. Moći će im dati povratnu informaciju nakon što naprave promjene da li je to učinilo nekakvu razliku i da li je bilo u dobrom smjeru….. Ali da je vozač sposoban odlučiti o konceptu bolida – nikada. Mogli su onda pitati i vidovitog Milana jednako bi imalo smisla.



        2
        2

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Generalno se slažem. Samo neke finese se ne uklapaju u moju maštu, pomoću koje ja zamišljam procese i vezu između tehničkog osoblja i vozača.
        Ne znam na osnovu kojeg znanja je Alonso to tražio. Sjećam se nekoliko tekstova gdje je objašnjeno da je on to tražio. Ne sjećam se da je neko iz ekipe izjavio da je to mitomanija i da su mu to oni ponudili kao alternative. Tako da sam prisiljen vjerovati da je on na osnovu svog prijašnjeg vozačkog iskustva tražio da se to promijeni.

        Odluka o dizajnu push ili pullrod je samo kap u moru dizajna bolida. Puno toga je trebalo još napraviti i smisliti pa sam zato i napisao

        Vozači nemaju (ili imaju veoma mali) uticaj na dizajn bolida

        Što se tiče razvoja i ljudskog feedback-a i kvarljive robe … kao što sam rekao jako je važno ko daje taj feedback. Ukoliko vozač da dobar feedback inžinjerima je lakše napraviti poboljšanje. Jer oni će naći rješenje za bilo koje probleme, samo je pitanje vremena. Ukoliko da pogrešan, onda napravi problem, jer ih to košta duplo više vremena. Međutim nismo ni mi baš vesla sisali. Tamo su zaposleni jako dobri momci (bar ja to tako zamišljam), koji bi trebali brzo otkriti lažni trag.
        Pretpostavljam da si se na to ciljao.
        Međutim i vozači su profesionalci. Ja da probam slanitet nekog obroka i da ga skaliram od 1-10, od 10 puta vjerovatno bi bar 5-6 odgovora odstupala od tačnog odgovora. Kod profesionalca bi to bilo 1-3. U sportu gdje jedna desetinka nekad zna značiti razliku između pobjede ili naslova, puno je važno da broj promašaja bude 1, a ne 3.

        Dugo pratim ovaj sport i dosta sam pročitao izjava inžinjera gdje su hvalili ili hvale neke vozače kao da su odlični u tom feedback-u. I kad pogledam rezultate tih vozača zajedno sa njihovim timom vidim jako dobre sezone (ne nužno krunisane sa titulom WDC ili WCC).
        Čitajući njihove izjave, dolazim do zaključka da su oni važan zupčanik u tom sklopu.


        0
        -1

        1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Mogao je Alonso znati na osnovu svojih prethodnih iskustava sa raznim koncpetima bolida. Ako je dok ih je vozio pokazao interes za to mogao je dosta naučiti od svojih inženjera. Naravno ne toliko da radi njihov posao ali da se lakše s njima razgovara. Ja bi rekao da je to možda ključan faktor. Nabasali smo na nešto:

        Vozači nemaju neke škole, ali generalno nisu tudumi. Dakle, u stanju su shvatiti kad im netko nešto objasni na donekle pojednostavljenom nivou. Dakle, ako pokažu interes za bolid i njegovo funkcioniranje mogu dosta naučiti od svojih razvojnih inženjera i to će im pomoći da se lakše razumiju kad opisuju ponašanje bolida, a možda će na nekom briefingu postaviti “glupo pitanje” pa će netko asocirati, lupiti se po čelu i reći “Heureka!”

        To onda neke od njih čini vrlo korisnima svojim inženjerima.


        0
        0

        0
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Samo da dodam da samo govorio striktno o dizajnu bolida.
      Setup bolida je nešto skroz drugo i tu vozač ima puno veću ulogu.
      Razvoj motora je također nešto drugo, a vozač nema nikakvog uticaja.


      0
      0

      0
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      @wapi cijelu večer sam čekao tvoj komentar, već sam mislio da si odustao i onda ga napišeš u gluho doba noći. :)


      0
      0

      0
  24. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Uz ovo sve navedeno u textu s cime se slazem bi dodao da je za ovu situaciju kriv i sam vrh Ferrarija. Nekrijem da mi je Leclerc drazi, no Vettel nije dobio podrsku kakva mu je recena i definitivno je ekipa vec daleko prije morala djelovati i sada mislim da je vec malo kasno za to. Bez obzira na sve ja i dalje vjerujem da je Leclerc onakav kakvog gledamo vec skoro 2 godine . A to je ponizan momak koji prizna greske i uci. Malo je poletio nakon 4 polea u nizu i 2 pobjede i sada je Vettel definitivno bio brzi pa bi bilo lijepo da u ferrariju definiraju kada ce i tko imati kakvu prednost. Npr ovo sto je danas izjavio Vettel je ok. Neka mi se priblizi pa cu ga pustiti.Ako bude Leclerc na nekoj utrci brzi i bude mu za vratom neka ga pusti da ga se nestopa ili u obrnutim situacijama. No trazit da se propustaju na stazi a Hamilton je par sec iza je ludost nevidena. Oni obojica trebaju gledati da naprave bolid sa ekipom koji ce omoguciti ovakve borbe tokom cijele iduce sezone , a onda tek ako u tom naumu uspiju pa povezu opet po nekoliko pobjeda sljedece godine gledati sebe i kako biti bolji od kolege. Meni je ono pravilo Massa / Kimi bilo ok. Tko je na toj na odredenoj utrci ispred njemu se ekipa okrece i kraj price. Ako bude ikakvih incidenata i prosipnjja bodova onda dalje sefovi odlucuju bez da vozaci imaju slobodno utrkivanje. Dozvolio bi i slobodno utrkivanje njih dvojice jer ipak mislim da ni jedan od njih nije kao Max ili Lewis. Mislim da nisu toliko ludi da idu na stetu ekipe jer dalo se vidjeti da u nekim momcadskim preticanjima ove godine nije bilo neke agresive u branjenju pozicija tako da vjerujem da je to sve jos uvijek u granicama normale.



    4
    4

    0
  25. Mercedes
    Serviser Donator Prikaži

    Ante malo dolijao ulja na vatru



    1
    1

    0
  26. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Trebalo je ispostivati dogovor i napraviti svap odmah nakon sto je bilo naredeno i u slucaju da Leclerc nebi bio u sranju voditi i odvojiti se napraviti opet svap.

    Vettel je bio u cistom zraku i kontrolirao je svoj pace , Leclerc je u istom bolidu palio svoje gume iza pokusavajuci doci blizu.

    Vettel je to dobro znao i to mu je bio cilj sa malom krenu popustati gume sto je na kraju i iskoristio i otisao na 4 sekunde naprijed.

    Sto je jos indikativnije Leclerc nije ni pokusao braniti inside line nego je ljepo pustio Vettela na startu ocekujuci svap kao sto je bilo dogovoreno.

    U obrnutim situacijama Leclerc je taj koji bi nabio prednost 4 sek sa je bio ispred .



    5
    -4

    9
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Ti bi pravio swap a Hamilton je 1,5-2sec iza.
      A ako Leclerc ne bi bio dovoljno brz, onda opet još jedan swap, jel? :rofl:

      Uz onakav start Vettela, Leclerc se mogao odbraniti samo uz kontakt.
      Pa Vettel je pretekao Lewisa u prvih 100m.
      Poslije je mogao da pita Leclerca sa koje strane da ga obiđe.
      Da je Leclerc zatvarao desnu stranu, još lakše bi ga obišao sa lijeve, koja je trkaća putanja i na kojoj ima više gume (hint: start Hamiltona od prije 2 godine).

      Na kraju balade, Leclerc je dobio nazad svoje mjesto, kroz boxove, pa ne znam u čemu je problem.



      6
      6

      0
  27. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Mislim da je vrijeme da ferrari angažira Steinera za šefa ekipe. Ima iskustva sa dvije usijane glave. A i Paddy Lowe je slobodan ako me sjećanje služi.



    2
    1

    1
  28. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Osobno,
    Vettela bi puno radije za frenda ili kuma,
    a Leclerca za vozaca (kad bi imao svoju momcad).



    5
    4

    1
  29. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Medijskom slikom o Leclercu upravljaju Todt, britanski mediji, članovi paddock podzemlja, masoni, laminati i Pupovac. Jasno ko dan.



    3
    2

    1
  30. Ferrari
    Fangio Donator Prikaži

    Ma dajte ljudi,ovo su slatke brige.


    0
    0

    0
  31. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …pročitao sam sinoć, pa opet jutros članak kako bi mi stvari sjele bolje…kako je super saznati ovakve ‘insajderske’ informacije o stanju u ferrariju…pogotovo ova o todtu jr. i binottu…iako je ova sezona već odavno gotova, očito je da će se dvojac do kraja boriti za svoj status i na stazi a ne samo izvan nje što će ferrari još koštati bodova…kao i obično šteta za momčad i ugled (ako ga još uvijek i imaju) u svijetu f1…jel’ ja krivo shvaćam ili post race ‘intervjuaši’ (vjerojatno su samo igrom slučaja englezi, :D ) dođu s mikrofonom i ‘kantom ulja’ pred ferrarijevce?


    0
    0

    0
  32. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Mislim da smo se svi skupa malo zaigrali sa Charlesom. Ok, sjajan je u subotu al u nedjelju se dovrsava posao. Zaboravljamo da jako rijetki imaju brutalan one lap pace a izgleda da je u toj kategoriji LEC no onda dolazimo do nedjelje…sjetimo se Alonsa i njegovih 120%. Nikad on nije bio neki ekstremni mega car za kvale poput Hama ili Senne…ali kad dode utrka…pa covjek sa kantama prestize, trga sve, i to je ono sto Leclerc jos nema a Vettel ima odavno. Ne na razini Alonsa ali na vrlo zavidnoj razini. I dok god je tako njegova momcad ga treba cijeniti kao vozaca a nakon toga i mi kao navijaci/simpatizeri.



    4
    3

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.