Masi: Momčadi su trebale pomoći Vettelu i Strollu kako bi se izbjegao incident

Izdvojeno

Prema riječima FIA-inog trkaćeg direktora Michaela Masija, Sebastianu Vettelu i Lanceu Strollu trebala je veća pomoć njihovih momčadi kako bi se izbjegao incident na VN Italije.

Stroll je udario u prednji kraj Vettelovog bolida nakon što se Nijemac izvrtio u Ascariju, a zatim je vozač Racing Pointa bio blizu dodira s Pierreom Gaslyjem.

Vettel i Stroll su pokupili kazne, a Masi tvrdi da je dvojac trebao biti “oprezniji”, ali misli da su i “momčadi igrale ulogu” u ovom incidentu.

Masi je istaknuo da momčadi imaju pristup podacima koje mogu koristiti u informiranju svojih vozača kada je najsigurnije vratiti se na stazu.

“Momčadi imaju GPS podatke, odnosno gdje se koji vozač nalazi. Naravno, gledali su utrku uživo i imali su iste slike kao i svi ostali. Dakle, imali su sve alate na raspolaganju.”

– Michael Masi

Vettel kaže da zbog visokih stranica cockpita na svom Ferrariju nije uspio vidjeti Strollov dolazak.

“Kada sam se vraćao na stazu znao sam da će biti prostora, ali imao sam malih problema tijekom povratka. Mislim da sam zapeo u travi, pa mi je zbog trebalo nešto više vremena,” rekao je Nijemac.

“Nisam ništa vidio sa svoje lijeve strane. Iako nije neka isprika, ali imamo visoki cockpit koji mi je spriječio pogled.”

– Sebastian Vettel

Stroll je također rekao da mu je “pogled s njegove desne strane bio spriječen” kada je na njega naišao Gasly.

“U tom trenutku ne možete ništa napraviti s ovim bolidima. Jednostavno nagađate gdje se tko nalazi.”

– Lance Stroll

Odgovor

14 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Momčadi su trebale pomoći.
    Točno je da vozači kurca ne vide iz tih kokpita.
    Dakle, sasvim logično, kaznimo vozače.

    Tko mu je diler?



    14
    9

    5
    • Lewis Hamilton
      F1FanCro Prikaži

      Ovaj komentar Masija nije opravdanje Vettelovog postupka. Koga da kazne nego Vettela?

      Zar treba neki specijalni pogled da znaš kako 1s iza tebe ide bolid sa 250kmh? Prije nego su startali utrku znali su koliko se vidi iz bolida. Nije ga to iznenadilo. Ako ne vidiš što je iza ugla ne kreneš kao da nema nikoga. Kakva je to logika? Kriv je i dobio je kaznu, ali da li se može nešto poduzeti da se nadalje takve stvari ublaže/izbjegnu to je legitiman smjer u kojem se treba krenuti.

      Pisati na osnovu ovoga da nije trebalo kazniti Vettela i Strolla je bezveze.



      14
      7

      7
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Pa jesu si momčadi same napravile takve bolide ili ih je propisala FIA?
        Ako vozač ne vidi iz bolida kako da se ikada pomakne s mjesta bez rizika?

        FIA ih je stavila u nemoguću situaciju, a onda ih kažnjava. To je idotizam.

        Gdje piše da ih nije trebalo kazniti?
        Trebalo ga je kazniti jer su kažnjeni i drugi za slična sranja pa onda eto, ako ti tako padne grah onda si kriv.



        11
        7

        4
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        @Wapi

        Stavila ih je u nemoguću situaciju? Ma daj ne pretjeruj.

        Ajde sutra proleti kroz križanje između dvije zgrade i onda kad nekog zgaziš okrivi građevince koji su napravili te zgrade.

        I uostalom nije kompletno zatvoren i još sa crnim povezom na oku. Pretjeruješ.

        Prva misao im je uvijek odmah se vratiti na stazu. Svakom vozaču. I ovdje je skoro sve prošlo bez problema. Stroll ga je jedva dodirnuo. Nije Vettel bio slijep da je izletio irazvalio par bolida.



        2
        -3

        5
  2. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Da se nisi izvrtio ne bi do toga sa Strollom došlo. I kraj priče.



    6
    -16

    22
  3. Bmw
    matej2018 Prikaži

    Pa u kurac to su djelici sekunde, odnosno sve skupa je trajalo 5-6 sekundi ne kontam sta su trebale momcadi zazvat vozace na mobitel i rec pazi pomalo se vracaj na stazu??!! Pa trka je adrenalin svima radi da se sta prije vrati na stazu i krene….vettel je zajebao ispricao se strollu i zavrsena prica…



    7
    0

    7
    • Red Bull
      Maxi09 Prikaži

      Poanta izjave je to da trkaći inžinjer ima uvid sa gps podacima gdje se tko nalazi na stazi te bi mu s tim podacima on mogao pomoći javiti kad ima vremena sigurno se vratit na stazu.
      Eto tipa Vettel, kad se on okrenuo i inžinjer je vidio da mu je bolid okrenut okomito na stazu mogao mu je odmah (još se nastavio pola sekunde/sekundu kotrljati prema iza) javiti da čeka, pa onda dalje samo počet govorit da traže prostor u koji se sigurno vratit.
      To u teoriji ima smisla, naravno da će se naći situacije gdje se jednostavno ne može ništa napraviti u tako kratkom vremenu.



      12
      11

      1
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        Upravo tako. Mogu iz ovoga donijeti neke nove smjernice i obvezati te inženjere da promptno reagiraju. To može biti lampicom na volanu za opasnost prilikom poratka/slobodan povratak ili radio komunikacija.

        Samo ovo je moglo i proći bez dodira. Nije baš Vettel izletio toliko. Stroll ga je zapravo malo zakačio skoro da je i prošlo bez dodira i ne bi bilo nikakve kazne.

        Tako da je splet okolnosti doveo do teže situacije od one koja zbilja i jest.



        3
        -1

        4
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        A da stavimo još jednog navigatora u stražnji kokpit pa da pazi na sva sranja koja bi mogla iskočiti na displayu. :)

        Meni se čini da je jednostavnije rješenje razmisliti o dizajnu bolida. Naime, kako su natakarili HALO tako više možda nije potrebna tako visoka bočna stranica kokpita.



        3
        3

        0
  4. Ayrton Senna
    madgalico Prikaži

    Stvarno su mogli javiti Strollu da se Vet Balet izvrtio ispred…molim pažljiviji pristup tom zavoju..hehe



    2
    -6

    8
  5. avalon Prikaži

    masi “priča” činjenice , vozači sede “duboko” u bolidu zbog bolje zaštite , već su “supermeni” zbog toga šta dobro “manipuliraju” bolidima koji su široki , malih retrovizora , poprilično nepregledni sa mista vozača naročito u ovakvim situacijama zbog visine kokpita . činjenica da nijedan od ove dvojice ne laže , ne negira ono šta je uradija ali ako smo gledali trku zar nije istina da je seb “baulja” po travi zbog čega su mu gume bile prljave pa je i povratak bija teži , sporiji ? zar stroll prvo nije mora “smirivat” bolid , a onda se takođe sa prljavim gumama vratit na stazu ? čim se ovo dogodilo brundle je prokomentira da seb nije ima šanse da vidi nadolazečeg strolla . situacija u kojoj su se našli seb i stroll je bila identnična , bolidi su stali u naj nepovoljnijem položaju u odnosu na one koji su dolazili . jedina razlika je bila šta je seb treba pogledat livo , a lance desno da vid dolazi li itko , a zbog visine kokpita to nisu bili u stanju . uz “asistenciju” tima sve moglo proć sigurnije . isto ka šta tim obavještava vozača npr u Q da se skloni jer neko pozadi je u brzom krugu ( GPS “radi” ) tako su mogi i sad reagirat no valjda se sve prebrzo dogodilo . umisto bez veznog razglabanja ( kužim ja da su i seba , a naročito stroll neomiljeni osim kod fanova tima/vozača ) trebali bi svi bit mi uključujući i timove i aktere sritni jer sitite se spa i hubertove pogibelji …. momak je udrija u ogradu koja ga je “vratila” na stazu i vozač koji ne doletija iza njega ga je “pogodija” zbog zgusnutog poredka bolida . zar se nije u monzi ( takođe zgusnut poredak ) nije moglo desit slično ? da je npr stroll pogodija sebov bolid po sredini , a onda bi doletija gasly i ko zna šta bi bilo i sa kakvim posljedicama ? ili “scenarij 2 ” da je strolla pogodija gasly isto sa upitnim ( po sigurnost , zdravlje obojice ) ishodom . pustimo piz*arije ko je , ko nije … oba su kažnjena i sve je prošlo “bezbolno” za sve . samo bi još trebalo da se nešto loše desilo u ovoj trci posli smrti huberta i spektakularnog izljetanja , udesa peronia u F 3 i to baš u monzi ….. srićom bez posljedica .



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.