Vettel blizu zabrane nastupa nakon incidenta na VN Italije

Vijesti

Ferrarijev Sebastian Vettel nije se proslavio na domaćoj utrci za talijansku momčad. Umjesto na postolju, Nijemac se nalazi pred zabranom nastupa nakon što su mu suci dodijelili tri kaznena boda zbog incidenta s Lanceom Strollom tijekom VN Italije.

Suci su odlučili da se Vettel, “nakon što je izašao sa staze u devetom zavoju, vratio na stazu na nesiguran način, zbog čega je došlo do dodira s bolidom #18 [Stroll] i opasnog incidenta.”

Vettel sada na svom kontu ima devet kaznenih bodova, a vozača koji stigne do njih 12 čeka zabrana nastupa na jednoj utrci.

Osim kaznenih bodova, Vettel je tijekom utrke morao odraditi i kaznu prolaska kroz bokseve uz zaustavljanje od 10 sekundi, što je nakon crne zastave najveća kazna koju vozač može zaraditi tijekom F1 utrke.

Stroll se nakon dodira s Vettelom izvrtio te se na sličan način kao i Ferrarijev vozač vratio na stazu, pri čemu je zamalo došlo do dodira s Pierreom Gaslyjem. Kanađanin je uz stop and go kaznu dobio i dva kaznena boda na svoju vozačku licencu.

Alfin Kimi Raikkonen također je dobio kaznu od 10 sekundi zaustavljanju u boksu nakon što mu je njegova momčad stavila pogrešne gume za start utrke. Ta kazna stigla je zbog povrede sportskog pravilnika.


Odgovor

74 komentara

  1. Sebastian Vettel
    sf16-h Prikaži

    Ovdje mi fali informacija kada se brišu prvi bodovi? :D



    6
    6

    0
  2. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Samo me zanima kakvo ce opravdanje Fetlovići naci sada? Ocito je da se sa Vettelom nesto dogadja… sto je meni iskreno zao jer na utrkama na kojima Ferrari koliko toliko moze konkurirati njega nema.



    19
    11

    8
    • Ferrari
      Markozaja Prikaži

      Nema nekog obkasnjenja, jednostavno nije u formi, radi atipicne greske a uz to nema ni srece.. Svi sad pljuju po sebu, takvi smo opcenito mi internet rarnici, sa mudima do koljena kad nes treba natipkat a kad treba stvaeno napravit nema nikog.. A ti likujes svaki put kad seb napravi sranje, kao i vecina na portalu..nekak ste brzo zboravili ostale sezone koje je vozio u ferrariju gdje je vozio odlicno..nije on bez razloga cetverostruki.. Mozda cise nikad ne osvoji naslov a mozda vec iduce godine zacepi usta tebi i takvima.. Ostaje nam samo da cekamo i vidimo sta ce bit.. A ti se drzi onog svog boga, pa navijaj za frajera koji u 10 godina karijere je 9 godina vozio najbolji auto na gridu i sad je on kao najbolji..



      16
      6

      10
      • Marlboro
        Hey You Donator Prikaži

        Pa da nije bez razloga 4 times wdc. Razlog je adrian n. I super dominantan red bull i strasno los timski kolega.



        8
        -10

        18
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        Svi vi sta blatite po sebu sitite se njegove prve pobjede u skovaci od bolida na kisi lagamo pobjedio s manje iskustva nego leclerc sto ima sad, vettel je klasa i ferrari moze bit sritan ako odluci ostat i bit ako treba drugi vozac, dosa je mlađi i gladniji nista cudno, al zar vi starno mislite da hamilton kraj sebe ima maxa ili leclerca da bi ovako dobro izgleda??



        13
        10

        3
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Markozaja

      Kao prvo meni Hamilton nije najdrazi vozac ili kako ti kazes “bog”, a to da je za Seba klasa to valjda nije upitno?

      Seb nije slucajno cetverostruki prvak, a Hamiltonu nabijas da je u citavoj karijeri vozio najbrzi bolid i time zelis reci “lako je njemu”. Pa u kakvom to bolidu Seb osvoji ta cetiri naslova? ?

      Da ne bi bilo da se u nicemu ne slazemo ova tvoja izjava “mozda nikad vise ne osvoji naslov…” ima potencijala.



      9
      -1

      10
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Nema ga kada mu netko uzme njegov mentalni balans. Recimo da ga je LEC jako zeznuo u subotu. On je za njega nosio “krvave gaće po Velebitu” u Belgiji da zaustavi Hamiltona, a kada je trebalo povući Vettela u Q3 onda je mali zabušavao. Vettel bi startao prvi da je sve bilo po planu i programu ferrarija. E sad… da li bi se izvrtio da je bio prvi ?!



      11
      11

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ma sve to stoji, ali vozi svemirski brod u odnosu na 14 ili 16 kolega na gridu, pa ne može završiti 13. koliko god bio spižđen na pitwall, Leca ili kaj ja znam koga. Jučečr nije smio biti lošiji od 4. mjesta.



        2
        0

        2
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        @wapi, ne branim ga, da se razumijemo.
        Ali, da je startao 17.-18. (npr.) i bez grešaka, izlijetanja, neplaniranih boxova, normalno bi bilo da završi 4.
        Ne znam da li poentiraš da je trebao nakon svega šta je napravio (ipak) doći na 4. mjesto.
        Mislim da je to je bila nemoguća misija, nakon izvrtanja, zatim onog blesavog vraćanja se na stazu kada je zakačio Strolla (ili Stroll njega, nebitno ali Vettelova je krivica 1/1), pa sa sjebanim krilom laganini do boxa. U 7. krugu je imao minutu zaostatka za Leclercom. Nakon boxa u 13. krugu kasnio je minut i po.
        Ja sam čak mislio i da će lagano ući u box i parkirati bolid.
        A odradio je i treći box (42. krug).
        E sad, ako poentiraš na to da je trebao da zavši minimalno 4. (bez gluposti koju je napravio), slažem se, trebao je. Možda je mogao i više 4. mjesta.



        1
        1

        0
  3. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Iskreno kao navijac Ferrarija kazem da je ovaj,potez mozda bio za black flag. Izvrtio si se i ides pred covjeka na trkacu putanju i pogodis ga i tim potezom je nastao jos veci metez na stazi. Ovakav potez nije izveo nitko od kad ja gledam F1 i nesjecam se da je netko tko se vraca na stazu pokupi nekoga kao on danas. Zbilja me razocarao do te mjere da vise nemam ni jedne lijepe rijeci. Da nije to naoravio ne bi pokidao nos bolida, nastavio bi dalje kao 7,8 i mogao bi uzeti solidne bodove vjerovatno p4, ili p5. Ovako dobija stop and go 10 sekundi i morao je mjenjati nos bolida te je kompromitirao strategiju s gumama. Zbilja glup potez od jednog vozaca takvog kalibra. I na kraju krajeva je unistio i drugom vozacu utrku totalno. Jako losa izvedba i jos jedna neforsirana greska. Aman je dosao u drs bottasu i da je ostao u igri ne bi ni Merc se igrao sa strategijama tako kako je niti bi Ham mogao loviti najbrzi krug itd. Mora se covjek resetirat i sabrat u glavi jer ovako nece dugo imat ovo vozacko mjesto.



    26
    23

    3
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Ovo je cisti black flag bio, jer ako ovo nije pitam se sta je onda vrijedno toga?
      Seb je zasro dobro, a i nije mu prvk put ove godine da ide ravno u protivnicki bolid, samo sto tada nije pokupio nikoga… zvuci nerelano ali neka malo bolje prati sta radi Leclerc i eto ga na dobrom putu



      1
      -12

      13
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      [komentar izbrisan]



      1
      0

      1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        @Ante Vetma molim da se ovakvi korisnici upozore za ponasanje jer ne želim ni gledati ni čitati ovakve ispade , jer ja dotičnu osobu nisam ničim prozvao da se meni ovako obaća. Btw ovako čega ima polako svako malo i to je jedan od razloga zašto sam otišao sa gp1 portala. Jučer je jedan tip na temi utrke napisao da nevjeruje kakvih sve panjeva ima ovdje. Polako se dopušta vrijeđanje nas koji pišemo komentare i mislim da tako što ne treba biti dozvoljeno.



        6
        5

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Hvala na prijavi!



        2
        0

        2
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Koliko je penal za Kanadu i vraćanje na cestu bio totalni debakl za sve suce, toliko je isto bilo zasluženo u Italiji.
      Doslovno je bio vani i stajao na mjestu, problem je taj da je po sigurnosti trebao pustiti cijeli grid iza sebe, a to nije htio.


      0
      0

      0
  4. Pirelli Wet
    F12013 Prikaži

    Nisam stručnjak, ali očito Vettelu Ferrarijev koncept ne odgovara. Svoj stil je izgradio na RedBullu kojeg je mogao baciti koliko hoće naprijed, ali bi svjededno zadnji kraj bio priljepljen. U Ferrariju opetovano gubi zadnji kraj. Moje skromno mišljenje. Ne vjerujem da je zaboravio voziti. Ali očito se ne može prilagoditi.



    22
    22

    0
    • NoOne Prikaži

      Da, nešto se dešava s njim. Vozi daleko ispodprosječno uz puno grešaka, a nema ni sreće više…



      7
      5

      2
    • Mclaren
      BeBrave Prikaži

      Prije mislim da su razlog za to ovi novi bolidi od 2017 pa nadalje, nemam statistiku za to potvrdit, mozda bi nam kolega avalon mogao pomoci, no vjerujem da se nije tako vrtio po stazi 2015 i 2016 u ferrariju



      3
      2

      1
      • Pirelli Wet
        F12013 Prikaži

        Cak i 2017. mu se to nije događalo. Nego tek od prošle sezone kada su krenuli sa konceptom produljivanja bolida, tj preokretom na novu filozofiju koja traje do danas.


        0
        0

        0
    • Brawn Gp
      toripuru Prikaži

      Mislim da je priča dosta šira, meni izgleda da njemu Ferrari ne odgovara ko organizacija općenito.

      Što i nije čudno, jer ne izgledaju kao najhladnija skupina glava na gridu baš. A i razvojno su nekonzistentni (2017/18 sjajan aero paket s manjkom snage, ovu godinu sredili motor a aero u potpuno krivom smjeru otišao).

      Zadnji put kad su radili nešto veliko je kad je smireni Nijemac dobra sa sobom dovoljno normalnih izvana…



      15
      14

      1
    • Ferrari
      ferrari1984 Prikaži

      Koncept bolida sa niskim downforceom mu nikako ne odgovara i to je očigledno…
      Izgradio je stil vožnje sa Redbullom koji oduvijek ima visoki downforce tako da u tom grmu leži zec….



      8
      7

      1
      • Fia
        Trapgio Prikaži

        Mislim da mu puno stvari u Ferrariu neodgovara,, ali najviše od svega što Ferrari kao momčad pravi korak naprid i nazad dva, nikako da dobije pošteno konkuretan bolid za borbu sa Mercedesima. I njegmu kao čoviku koji je došo u Ferrari vratiti naslov to preteško pada, Leclerc će se u tome svemu bolje snaći i lakše doć do naslova, jer je do sad sav pritisak bio na Vettelu.



        6
        4

        2
    • Aston Martin
      tiptronic Prikaži

      Slažem se u potpunosti ..i ja sam htjeo nešto slicno napisati.
      Ovaj Ferrarijev koncept ne odgovara ni Ferrariu a ni Vettelu ..Ferrariu su prošle godine odgovarale skoro sve staze …i umjesto da nastave u tom smjeru oni su zaribali i sebe i Vettela. Da su nastavili prošlogodišnji koncept uz ovu snagu koju imaju bili bi najmanje ravnopravni Mercedesu.
      Sreca je pa se Leclerc prilicno dobro snalazi sa ovakvim bolidom ..to pokazuje da je veliki talenat .



      6
      6

      0
  5. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    I ova kazna za kimija je glupa da boli glava. Covjek je buo u q3 i da bije pobrao kazne onda bi logicno startao na gumama na kojima je vozio u q2. No ako je pao na startu na zadnje mjesto kako ne moze burati gume na kojima ce voziti? Pa nije ostao u top 10 da se to gleda. Ocito nisam u toku s pravilima u talvim situacijama.



    9
    5

    4
    • ZX10R Prikaži

      U pravu si 100%
      No problem je u tome što oni koji donose pravila ne uzmu sve u obzir što se može dogoditi
      Kao i ovo sa Sebom u kvalifikacijama jeli ili nije izašao van sa staze,na snimci se lijepo vidi da je izašao,kraj priče
      Kao i za vrijeme utrke što su dali crno-bijelu zastavu leclercu,ma da ne povjeruješ i onda još prikažu suce,slika govori sve
      Suci bi morali biti sve vozači formule 1 ,jer jedino oni znaju kako i šta prolazi kroz glavu vozačima u djeliću sekunde,a to sada nije tako



      3
      0

      3
    • Marlboro
      kikinho_999 Prikaži

      Da nije tako onda ima jedan bolid manje koji mora startat na gumama iz Q2 a to je protiv zakona koji kaže da bolidi koji uđu u Q3 startaju sa gumama iz Q2 bez obzira na startnu poziciju



      1
      0

      1
  6. Iceman86 Prikaži

    Jednostavna stvar. Vettel se ne zna nositi sa pritiskom. Tako je bilo i prošle godine. Čim bi Kimi malo pokazao zube eto Vettela u problemima.
    Prošle godine je trebao dobiti glavnu nagradu za zlatnu piruetu, a i danas ju je malo ponovio, za svaki slučaj da ne zaboravi



    4
    -8

    12
  7. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Svako zlo nekom dobro. Ocekujem vec sutra Spanjolske medije kako prognoziraju Alonsa u Ferrariju od Singapura…U svakom slucaju ovo je daleko ispod onoga sto se ocekuje od cetverostrukog prvaka. Ne znam “pere” li ga cinjenica da vozi za Ferrari i mediji ga progone ili to sto je Leclerc poprilicno izjednacen s njime, ali mora izaci na kraj s time. Nikad nisam bio navijac Vettela i od 2015. smatram da je Ferrari napravio veliku gresku kada je izbacio Alonsa i uveo Vettela, ali ipak Njemac je pokazao kakva je velicina. U prosle dvije sezone bio je rame uz rame s Hamiltonom, no nazalost takticke greske tima i njegove, s vremena na vrijeme, vozacke greske uzele su svaki tracak nade za naslov. Kako god njegova saga s Ferrarijem zavrsila, da nije njega bilo nebi Ferrari bio tamo gdje su bili posljednje dvije sezone. Vjerujem da vozac njegova kalibra i uvelike pomaze u razvoju bolida iz sezone u sezonu.



    11
    4

    7
    • Fia
      Realista Prikaži

      Sta pricas ti? Alonso je otisao iz Ferrarija, nije nitko nikog izbacio, to su potvrdili i ljudi iz Ferrarija, sto vise, zapravo su ga nagovarali da ostane, bio clanak bas na portalu… Ali nije napravio gresku ni Ferrari ni Alonso, kao sto vidimo naslova sigurno ne bi bilo 2015,16… 17. mooozda, 18. bi Alonso komotno osvojio naslov…Ali bi prije toga poludio sigurno(to bi bilo 9 godina valjda u Ferrariju), jednostavno nakon nekog vremena se zasitis i vrijeme je da promijenis sredinu. Isto vrijedi za Vettela, njegovo vrijeme u Ferrariju je proslo



      7
      1

      6
      • Fia
        Trapgio Prikaži

        Vettela su zadnji godina za dužu borbu za naslov koštale greške stratega Ferraria, mislim da je lani od Monze veza i pukla. A sumanjam da bi Ferrari bio na ovim razinama da je osto Aonso ko vozač, posebno nebi komotno osvojio naslov jer i sam je se opeko sa stratezima u Ferrariu one godine.



        9
        8

        1
      • Fia
        Realista Prikaži

        Jesu, kostale su greske stratega-20%
        Ostalih 80% je Vettel svojim greskama sj.bao



        2
        -2

        4
      • Sergio Perez
        Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

        Bgti s tim Alonsom kao da je neka sveta krava.
        Da je baba musko zvala bi se dusko.
        Alonso nije bio u ferrariju 2018 i nije osvojio naslov, zato jer je njegov ego prerastao ferrarijevu garazu pa ga je mclaren tetosio jos 3 godine. Ne znam koliko je djelovao na razvoj bolida mcl ali pari mi da je vise postao sidro nego jedra koja su ih vukla naprijed.



        9
        7

        2
      • Ferrari
        Boris_CRO Prikaži

        Nema dosta pravih vozača u F1 danas za Ferrari.
        Ako uzmemo da je Ferrari neki Real Madrid Formule 1 onda bi trebali dolaziti samo prvaci za vozača broj 1.
        Nekako su svi prvaci stari ili neće doći – Sebastijan je loš, Hamilton neće doći, Kimi je starac, Button ne vozi, Rosberg ne vozi, Alonso ne vozi, Schumacher ne vozi…. da zovemo Damona Hilla u Ferrari ? ili Žaka ?



        2
        1

        1
  8. Rolex
    nebum kopiral Prikaži

    vettel je za otpis…ili je fizički degradirao-hvata ga rana starost ili prodaje ferkana ispod stola? ćovjeka su možda ucijenili nečime? ako je ikad bio “poseban” vpzač onda je to zbog nečeg drugog, a zadnje 20 i koju utrku kao da je učio voziti jučer. lik je trubadur kakvog nisam još vidio. samo je Grosjean prošle godine ovako glupo izlupao njih nekoliko. čak ne zna kontrolirati na koju stranu završava.
    frajer je izrežirani četverostruki prvak- zbrojite i oduzmite zadnjih 20 utrka – imao je 6 pacerskih pogrešaka. NULA, financijska zguba totalna za ferrari



    9
    -7

    16
  9. Monako
    LeClerc16 Prikaži

    Tko je uopće rezervni vozač Ferraria


    0
    -1

    1
  10. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Da se VN Kanade dogodila nakon VN Italije, suci bi za onaj incident rekli “ma sve 5, preljepo se vratio na stazu, naučio se od prošlog puta”



    8
    8

    0
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      U Kanadi su krivo tumačili pravila. Tamo nije bio izlazak sa staze u klasičnom smislu, a u Monzi je baš izašao i stao na mjestu te je mogao birati kada će se vratiti natrag. U Kanadi je Vettel bio putnik koji je skočio preko 4 metra trave.



      1
      1

      0
  11. avalon Prikaži

    možda bi sebu dobro došlo jedno hlađenje i možda bi to pomoglo da se “resetirata” ( ili možda da donese odluku o povlačenju ? ) te time pomogne kolegi do kraja prvenstva jer za njega je prvenstvo skoro bilo gotovo posli 3 – 4 trke . šteta šta je CL ima problem u bahreinu i šta je “popustija” maxovoj agresiji u austriji inače bi sad vjerovatno bija drugoplasirani iza lewisa ….



    6
    1

    5
  12. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Da se i ja javim kao mašinac i kažem šta mislim da je problem sa Vettelom.

    Niko ne može osporiti da je ispao debil danas i da se vratio k’o idiot na stazu ali da li je on jedini krivac za to?
    Prvo moramo razumjeti šta je downforce i šta je minimum downforce-a i na kakvim stazama je imao kakve probleme.
    Zadnje dvije staze (Spa i Monza) Seb ima ekstremno veliku degradaciju guma, što nije slučaj, poznat je kao vozač koji najmanje troši gume, razlog tome? Pa Ferrari jednostavno mora da čupa koliko god može i Seb kao iskusniji vozač Ferrarija je u obje trke dobio bolid približniji minimum downforcea. Svi znaju da ukoliko je manji downforce veća je maksimalna brzina, ali isto tako mnogo je veće klizanje zadnjeg kraja što izaziva veću degradaciju. Danas se izvrtio zbog toga jer su se gume ponašale kao led, u spa ih je trošio iz istog razloga, telemetrija isto pokazuje: lec dosta brži u krivinama ali na pravcima ima -8 do 10 kmh u odnosu na Seba.

    Dakle da li je Seb kriv? JESTE
    Da li Ferrari nosi veću odgovornost od Vettela za dvije razočarajuće trke od njega – NOSI

    Kraj priče. Dajte mu aerodinamičku težinu na zadnjem kraju bolida, i sklonite mu 30kW snage motora, biće dosta brži…



    7
    3

    4
    • Ayrton Senna
      madgalico Prikaži

      Mogao si jednostavnije ovo napisat… samo da Vettel nezna…Hehe

      Zasto ima takav setup? On je iskusan da (to je jedino sto posjeduje). On mora kao vozac znati sloziti setup kako mu najbolje pase. Sad mu se desio Leclerc kao sto mu se desio Ricciardo….

      Dosao je talentirani Leclerc i on taj problem nema. Vettel ide na max brzinu, jer nezna voziti u zavojima kao sto to radi Leclerc.

      Nema tu vise filozofije. Njegova 4 naslova su vrijedna kao Buttonov 1. Osvojena doslovno radi prejakog bolida + lošiji timski kolega.

      Rekao sam na pocetku sezone ovo je kraj Vettela u F1 kad je dosao Leclerc…nije da sam Vidoviti Milan hehe nego vidim kako vozi cijelu karijeru…



      9
      -2

      11
      • Ayrton Senna
        OffLiberyMedia Prikaži

        Setup ne slaže vozač, setup definišu inženjeri. Kao što rekoh na mnogo manjem downforceu je Vettel vozio na zadnje dvije trke, to je činjenica.
        Da je Lec imao ovakav setup vjerujem da ne bi ni završio trku… Ne podjecnjujem momka, ali Ferrari je išao na high risk high reward, ako Vettel nije mogao iskontrolisati, ne bi ni Lec. Lec ima više brzine, al dal’ ima više ukrotiteljskih vještina od Vettela? Ne, možda bude imao za 10 godina. – Činjenica, ne filozofija



        8
        -3

        11
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        @OffLiberyMedia nisam siguran da razumijem što ti točno tvrdiš, ali pokušati ću ponoviti. Ti tvrdiš da inženjeri u Ferrariju rade setupe kako oni smatraju da je najbolje za vozače i to svakome različito bez da ih išta pitaju, te da su u ovoj utrci Vettelu stavili manje downforcea i da se zato izvrtio i kako kažeš i Lecrec bi se isto tako izvtio samo je imao sreću da mu je Ferrari stavio više downforcea??

        Ispravi me ako sam krivo razumio što tvrdiš, a ako sam dobro razumio molim te od kud vadiš te kako sam kažeš činjenice?



        7
        5

        2
      • Ayrton Senna
        OffLiberyMedia Prikaži

        [komentar izbrisan]



        1
        -5

        6
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        Hehe… a sta da ti napisem za setup…

        Lec ima više brzine, al dal’ ima više ukrotiteljskih vještina od Vettela?

        Sta ovo znaci!? hehe



        2
        -1

        3
      • Ayrton Senna
        OffLiberyMedia Prikaži

        Sjećaš se kad si bio mali, pa prvi dan vožnje bicikla si se prosuo, drugi također, petu godinu vožnje si mogao bez ruku. Eh… ako sad nisi skont’o nećeš nikad, nije do tebe…(vezano za “ukrotiteljske vještine”)

        Te ČINJENICE si mog’o uočit u toku treninga, kvalifikacija i trke, a ako nisi imaš internet pa traži telemetriju,
        To da li vozač radi setup? Da radi, u okviru onog koji mu je dopušten. Dobiješ zadatak od šefa i uradiš, prosto i jednostavno. Da je Ferrari išao sa Vettelovim bolidom na minimum downforcea, išao je. Da je Lec imao iste postavke – nije.

        Eh sad pošto vidim da si laik što se tiče inženjerstva biću dobar, odvojit malo vremena da ti i to objasnim.
        Svaki bolid, automobil, bilo koje vozilo koje vrši oslanjanje na podlogu i savladavanjem sila mehaničkog trenja uzrokuje kretanje ima svoj aerodinamički pritisak (poznatiji kao aerodinamički potisak). Dakle pri kretanju vozila stvara se struja ispod šasije vozila koja stvara vakuum pritisak i “lijepi” vozilo za podlogu. Taj vakuumski minimum (gore pominjan kao minimum downforcea) proizilazi iz same mehanike krutog tijela i od veličine, oblika, težine i nagiba šasije (na ovom portalu poznatije kao “podnice”). Da li je sportskim vozilima dovoljan taj aerodinamički potisak za brzu vožnju po krivinama? Naravno da nije. Iz tog razloga pronađena su konstruktorska rješenja u vidu difuzora, spojlera kao i izazivanje vještačke turbulencije ispod samog vozila.

        Ako uzmemo u obzir da si sve ovo skontao. Sistem je jednostavan – povećanje sile kojom vozilo djeluje na podlogu= više prijanjanja. Kako je ubrzanje direktno proporcionalno masi vozila, teži se da masa bude što manja odnosno da iz trećeg Njutnovog zakona (iskreno se nadam da ga znaš, jer u protivnom imaš veliki problem) F=m*a za što veću silu, a manju masu imamo veće ubrzanje – prosto. Ali kada se dostignu veće brzine, nama ubrzanje nije potrebno, potreban nam je taj aerodinamički potisak kog ostvaruje sama u narodu poznata AERODINAMIKA.
        Šta se dobija ukoliko to nemamo? Dobija se klizanje naliježuće površine (gume) u dva pravca – osovinsko aksijalni i osovinsko radijalni. Na taj način, jednostavno sila inercije po 3. Njutnovom zakonu je VEĆA od sile trenja kotrljanja, da bi sistem došao u ravnotežu, kao što i sve na Zemlji teži, to trenje se pretvara u trenje klizanja. DA NE BI DOŠLO DO TOGA koristi se “vještačka težina” – aerodimamički potisak.

        Dakle dosta poznavanja mehanike, ako si shvatio zašto je aerodinamički potisak/aerodinamički pritisak/vakuum bitan shvatio si, ako nisi, žao mi je, iskreno potrudio sam se.
        Imamo Vettela koji se bori u krivinama, ali koji ne besprjekorno brz na pravcu. Imamo Vettela koji troši gume kao da su sa bicikla skinute. Imamo Vettela koji se izvrti u krivini bez ikakve mogućnosti da uradi korekciju. Šta se zaključuje? Vettel je vozio veoma blizu (možda čak i u samom) minimuma downforcea. Zbog čega? Kada je tolike utrke u Monzi i Spa odvezao sa normalnim postavkama, bez previše ludovanja zašto sad 2019. godine da pokuša tako nešto? Jednostavno – očajnički pokušaj Ferrarija. U Ferrariju su se desile ogromne promjene u ljudstvu, oni ove godine ne znaju šta je dobro a šta ne. To su dokazali na svojim odlukama. Ako stvarno misliš da se vozač pita previše za postavke bolida, varaš se – samo se zapitaj zašto je Kimi procvjetao u Alfi – baš zato što može sa bolidom da radi šta hoće, nema više “tutora” iznad sebe koji će da mu prosipa pamet.

        Dakle iza svega ovoga stoji, nestručan tim Ferrarija koji je nekim čudom mislio da su skontali nešto što ljudi nisu otkad se utrkuju na Monzi i Spa, pa ajmo pokušat. Kome dati zadatak iskusnom Vettelu ili brzom Leclercu? – Vidio si odgovor na ove dvije utrke

        Toliko od mene, opet kažem NE opravdavam onakvo vraćanje na stazu. Ali da li možemo pričati kako čovjek ne zna voziti? Naravno da ne možemo. Treba pogledati stvari sa tehničkog aspekta i sve će biti jasno.

        Sada svi koji misle da branim Vettela, i da sam njegov navijač – NE. Ja ne navijam ni za koga. Navijam za dobre i zanimljive trke, apsulutno mi je nebitno ko će biti prvi a ko zadnji sve dok razlika između prvog i šestog nije JEB*NI MINUT.

        Svako dobro. Nadam se da ćeš od sada poštovati vozače, pa kakvi god da bili. A ne pisati gluposti kako neko NE zna da vozi, a to što si ti sa passatom b5 1.9 TDI 74kW jedva izvukao živu glavu to nikom ništa (metafora, ne shvataj ozbiljno)

        Laka noć



        7
        5

        2
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        @OffLiberyMedia zbilja si se raspisao. Sve u svemu nisi ništa rekao.

        Dakle, osim što sad kažeš da ipak nešto setupiraju i vozači, da li tvrdiš da je Ferrari samoinicijativno stavio Vettelu manje downforcea ili je to Vettel tako želio?

        U Spa i Monzi znači po tvom stručnom tumačenju Leclerc je bio ispred Vettela na poleu i u utrci jer je Ferrari krivo posložio Vettelo bolid? U Mađarskoj kad je Vettel bolje sačuvao gume od Leclerca što mu je omogučilo bolje performanse u završnici i tako je i pobijedio Leclerca, jel to bilo zahvaljujući boljoj vožnji ili je tu Ferrari kiksao sa Leclercovim setupom? Kod mene nema dileme – bolja Vettelova vožnja tj. pobijedio je Leclerca. Ovaj je njega pobijedio u Spa i u Monzi. Ništa konspirativno oko toga nema. Bolje vožnje jednog ili drugog.

        Ti što pišeš zbilja nema ni glavu ni rep.

        Da li je uopće moguće da Leclerc pobijedi Vettela čisto jer je bio brži i bolji od njega?
        Jel moguće i jel se to dogodilo i ako je u kojoj je to utrci po tebi bilo?



        3
        0

        3
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        3. Njutnovom zakonu je VEĆA od sile trenja kotrljanja, da bi sistem došao u ravnotežu, kao što i sve na Zemlji teži, to trenje se pretvara u trenje klizanja.

        Evo opet pises gluposti kad svi znamo da je zemlja ravna ploca i da gravitacija ne postoji…hehe



        5
        1

        4
      • Nigel Mansell
        ujac Prikaži

        HAHAHAHAHA sta sve necu cuti da vettel nezna voziti po zavojima; zna se ko je kralj singapura



        1
        1

        0
  13. Mclaren
    LH44 Donator Prikaži

    Za ove koji pričaju o crnoj zastavi – crna zastava je kada opasnu stvar napraviš sa namjerom. Ovo je nenamjerno bilo od Vettela, ali opasno, otuda 10 sekundi zaustavljanja u boxu, a ne crna zastava.



    8
    7

    1
  14. Felipe Massa
    felipe_stipe Prikaži

    Ža mi je vetela al nešto mora poduzet ipak je on svjetski prvak i da se ovako sramoti,i to pokraj momka šta dobija utrke koji je jučer praktički sija za bolid mlad i zelen.Jedno objašnjenje iz komentara ima logike da je red bull bija bolid koji je ima jak danfors dobar u zavojima i da je zato bija dobar dok je ovi bolid sa manje danforsa ,s druge strane lanjski bolid je bija dobar na svim stazama kako to sad objašnjava njegovu formu,znamo da je i tad radija glupost u drugom djelu sezone.Siguran sam da bi alonso lani osvoija naslov premda ga nikad nisam volija navija sa za massu,al mislim da je alonso najači znamo kakvi je bija ferari a kakvi red bull a borija se sa vetelom.Tako mislim da nije do auta koliko do njega ferrari mu je pruža podršku i on opet nista.



    3
    1

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Pa jeba ga led, pa to su najbolji vozači na svijetu. Utrkuju se gliserima, motornim sanjkama, u rallyju, kartingu, WECu, Indyju…. ne mogu povjerovati da se u roku nekoliko utrka ne može prilagoditi bolidu kakav god bio.

      Dakle, rekao bi, problem je u psihi.



      5
      5

      0
  15. Felipe Massa
    felipe_stipe Prikaži

    Ko zna možda jednostavno previše pritišce,znamo da mu je uzor bija šumi tija je ić njegovin stopama od toga na kraju ništa možda mu je ovo prevelik teret na leđima ljudi puno očekuju on malo daje ko zna ovo su samo nagađanja on najbolje zna šta mu je,imam osjećaj da je bolji kad se previše ne trudi i nije agresivan ki u njemačkoj kad je bija drugi sa njegovim bolidom nemos bit gori od četvrtog mista danas a vidi di je završija



    1
    -1

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Pa da. Ali to je problem u glavi.


      0
      -1

      1
    • Lewis Hamilton
      F1FanCro Prikaži

      Zašto je teško prihvatiti činjenicu da je Leclerc brži od Vettela? Nije mi to jasno. Cijelu godinu je Leclerc bolji od Vettela. Bodovno je bio iza do ove utrke i ovdje se na portalu to često spominjalo kao argument u korist Vettela, a sad ni toga više nema. Mora li Leclerc dobiti 4 prvenstva?

      Sezona je dobra. Utrke su zanimljive. Većina ovdje i navija za Ferrari. Zašto si upropaštavate sport koji volite gledati ne prihvaćanjem činjenice da je Leclerc jednostavno brži. Ne zaboravimo da je startao kao vozač broj 2 i da se izborio za ovo samo svojim vožnjama koje nitko više ne može osporiti u Ferrariju.

      Leclerc je brži od Vettela. Činjenice to govore. Što znači biti brži? To ne znači biti brži svaki dan u svakoj minuti svake utrke. To znači u jednakim uvjetima pobijediti onog drugoga. Oni su svi vrhunski vozači i ako netko pobijedi i tijesno ipak je pobijedio. LEclerc ne pobjeđuje Vettela baš tako tijesno nego izrazito jako. Kad je Ferrari bio sposoban za pole i pobjedu tu je bio Leclerc (+Bahrein), a ne Vettel koliko god to netko želio.

      Pogledajmo sve utrke i sve kvalifikacije i činjenice su jasne – Leclerc je brži od Vettela i to dosta. I naravno, ta činjenica ne bi trebala nikoga odvratiti od navijanja za Vettela. Ovi izgovori i traženje krivca u timu i u psihi su smiješni.

      Pitanje je može li itko onda pobijediti Vettela, a da je to opravdano? Čitajući komentare po portalu izgleda da ne može jer uvijek je možda neki misteriozni razlog zašto je Vettel izgubio.



      5
      -1

      6
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        Mozda Vett ima cijelogodisnju gripu i nije nikom rekao? Hehe



        4
        -2

        6
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Brži?
        Ove dvije pobjede. Prvu mu je spasio upravo Vettel. Ovu je sam riješio u subotu, kada nije uzvratio Vettelu uslugu sa davanjem zavjetrine… Toliko o jednakim uslovima…
        Vettel je u prvom pokušaju u Q3 jedini vozio bez zavjetrine i bio je sporiji za 0.150. A svi kažu da zavjetrina donosi 0.3-0.4 s. Vettel je trebao imati zavjetrinu u drugom pokušaju. Nije je dobio. Zato mi nemoj pričati o jednakim uslovima.



        10
        8

        2
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Ne bitno el mu je spasio pobjedu ili ne, jucer vettela niie bilo nigdje pa je Leclerc na sporijim gumama konstantno odbijao napade prvo Lewisa pa Bottasa . Tko kaze da ne bi uspio sam i u Belgiji? Jucer mu je Lewis bio u drs u pola krugova ove utrke pa nije prosao. Na kraju krajeva taman i da nije pobijedio u spa opet je bio brzi od Vettela. To sto mu je Vettel pomogao da dode do pobjede ne zanci da nije bio brzi, jer bas je bio brzi u obje utrke od Vettela. Bilo je utrka gdje Leclercu nije dozvoljen napad a bilo je utrka gdje je upravo Leclerc koristen da napravi usporavanje Mercedesa kao sto je to Vettel radio na spa. Bilo je utrka gdje je strategija podredena vettelu i sad se to malo okrenulo i odmah nisu isti uvijeti isl. Imao je Vettel prednoat dok se momak nije probio u prvi plan pa je momcad isla na cuvanje Leclerca na P1. Da je Vettel bio na p1 vec bi Leclerc ponovno stopao mercedese. Kakve su bile strategije prema Leclercu na vn velike britanije ili madarakoj naspram Vettela? Baku , Kina? Zabrana napada u melburnu itd… bilo je dosta utrka gdje je leclerc bio izrazeno brzi dok je Vettel takav nastup rijetko pokazao. Jucer je itekako mogao biti u igri. Hamiltona bi prosao vrlo vjerovatno jer hard bi bio daleko bolja opcija na kraju. U Bahreinu se mogao boriti za pobjedu kao i Kanadi gdje je izgubio pobjedu zbog svoje greske. I u njemackoj je Leclerc bio daleko bolji do izlijetanja van. Nije mali bolji svaki gp vikend no u prvoj sezoni je pokazao vide nego je itko ocekivao naspram cetverostrukog prvaka a tko prica drugacije ne zeli pogledati istini u oci. Moze na kraju Vettel biti ispred njega no cinjenice su tu a to je da je u kvalama trenutno 8-6 a u utrkama ako se nevaram koje su oboje zavrsili 6-6 . Leclerc se borio za 4 pobjede do kraja utrke i uzeo 2 pobjede (bahrein izgubio zbog motora). Vettel je jedino bio u igri za Kanadu i napravio svi znamo sto. Pole position 4-0 za Leclerca. U troje kvale je Leclerc ostavio kolegu za vise od 6 desetinki sekunde. Ako to nije statistika za nekoga tko je jos pocetnik u F1 kakvu bi pozelio svatko onda ne znam sto je. Decko zasluzuje hvalospjeve a Vettel kritike jer Vettel za mene kao prvak i osoba koja je u ferrariju 5 godina bi ipak trebala imati rezultate na svojoj strani, barem u prvoj godini . Vettel je u krizi ali krizi kao medvjed koji spava zimski san. Kriza traje predugo. Znam da moze bolje jer je 2017 i 2018 ipak u nesto losije autu vodio u prvenstvu do drugog dijela sezone sto mi daje do znanja da moze parirati Lewisu kad je u najboljem izdanju no za ono sto pruza od njemacke prosle godine je neprihvatljivo ma sto god vi navijaci Vettela pricali. Ja sam navijac crvenih a vozaci koji voze za njih navijam za njih tako da zelim oboji dobre rezultate da mi nepricas pricu o Alonsu isl. Da sutra voze Max ili Lewis za Ferrari navijao bi za njih jer meni je momcad Ferrarija ono zbog cega sam poceo pratiti F1 a ne neki od vozaca koji dodu i odu dalje . Ekipa ostaje i za nju se navija ?.



        4
        3

        1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        @Alonso1983

        Ja bi ti se potpisao pod ovaj komentar od riječi do riječi.



        4
        3

        1
      • Ayrton Senna
        madgalico Prikaži

        Alonsu potpis takodjer za komentar…



        2
        0

        2
  16. Robert Kubica
    Mr0410 Donator Prikaži

    (OFFTOPIC TEMA) Pozdrav svima. Posto sam se danas nalazio na Monzi, na Ascari zavoju, nije da se hvalim :), nakon utrke isao sam ‘lesinariti’ mjesto nesrece Vettela. Naisao sam na ovaj dio http://imgur.com/gallery/9vwf5PG pa bih molio iskusnije clanove da mi odgore dali to pripada Vettelu il ne? Ovo je bijelo je neka vrsta stiropora, malo tvrdjeg. Hvala puno na svakoj pomoci :) i oprostite na offtopicu



    3
    3

    0
  17. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Vettel je uvijek pucao pod pritiskom tako da mi ovo danas i nije neko iznenađenje. Nije isto startati s PP i voziiti se sam do cilja radi bolida zaljepljenog na stazu dok momčadski dekodira poruke s pitwalla ili kada ti Buttom doleti po mokrom pa se stiltaš ko bakica i popušiš pobjedu u Montrealu pola kruga prije kraja utrke. U Turskoj se 2010. iz čistog mira nabio bokom u bok Webera. U Spa je izgubio bolid i pomeo Buttona sa staze. Na kraju Weber, ni kriv ni dužan, odigrao ulogu topovskog mesa i ovaj s ovim briljantnim crash potezima kroz sezonu osvoji naslov… Ono OK, gledam slavlje, a sve mi nešto naopako. Nema onog feelinga kojeg sam imao danas, a navijač sam Renaulta.
    Daljnje greške pod pritiskom i bez njega neću dalje ni nabrajati da ne zatrpam server, znate ih i sami.
    Nemam ništa protiv Vettela, dapače. Iza Buttona mi je najdraži lik u F1, ali kao osoba. Kao vozač, ne mogu ga poistovjetiti s ostalim višestrukim prvacima. Jednostavno mi je nedostajalo uzbuđenja kojeg sam imao jedino u Monzi kada je sa STR došao do prve pobijede.
    Jednom na pitanje da li je Vettel jedan od najvećih, Alonso je odgovorio: “To ćemo vidjeti kada bude morao startati 4-5…”
    EDIT: evo ga, može Alonso biti ovakav ili onakav, ali ove riječi danas imaju itekako težinu. https://www.youtube.com/watch?v=jYOM0v6ajRE



    5
    1

    4
  18. Williams
    Webmaster Donator Prikaži

    Nije mi jasno što se Sebom događa,radi atipične greške,kao da je neki rookie,a ne višestruki prvak,krene dobro na treninzima i kvalama,a onda radi neobjašnjive greške u trci.
    Mislim da je pod pritiskom,Charles ga uredno dobija,ne pamtim kad ga je netko tako derao i tako dominantno,to sve utječe na njega,pa moguče da je to jedan od razloga za početničke greške.


    0
    -1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.