Veliki intervju s Totom Wolffom

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 2 komentara

Toto Wolff, Mercedes

Toto Wolff, Mercedes

Glava Mercedesovog odsjeka za motorsport – Toto Wolff – je pomogao njemačkoj momčadi da se izbori za čelne pozicije i dominaciju u svijetu Formule 1. Osigurao je obje titule prošle godine i osam slavlja ove godine na 9 utrka. Prilično dobro za nekoga koga ljudi na ulici ne prepoznaju – dobro je zaključio Bernie Ecclestone. Pročitajte ekskluzivni intervju o dominaciji, vozačima i budućnosti F1 kojeg su obavili službeni novinari F1.com stranice.

P: Toto, uspjeh stvara zavist: toliko smo naučili. Da li možete zamisliti koliko ćete zavisti generirati sa ovakvim pobjedničkim nizom?
Toto Wolff: Jasno je da imaš mirniji i ugodniji život kao autsajder. Situacija u kojoj se sad nalazimo je situaciju koju smo na neki način i očekivali. Viđalo se to i sa ekipama koje su u prošlosti dominirale. Red Bull je dobar primjer ili Ferrari u ranim 2000-ima. To je nešto čega morate biti svjesni, teško je to ignorirati. Kao momčad morate uzeti svoj brend i sagledati ga na način na koji ga se doživljava, ali prva stvar i prvi objekt interesa su pobjede. Ne možemo kompenzirati taj cilj.

Pogledajte i ostale intervjue na našem portalu.

P: Kada pogledamo u vaš CV (životopis) teško je vjerovati da bi se osjećali ugodno kao autsajder…
TW: Ha, bili smo autsajderi kada sam počeo posao ovdje u 2013. U toj sezoni smo se osjećali kao oni koji love nekog – tu ulogu sam imao u Williamsu još u 2012. i ranije. Tako da vam svakako mogu reći da je to sretniji život, ali da bih ga mijenjao za uspjeh… Vjerojatno ne.

P: Pali ste pod utjecaj utrkivanja u ranim godinama, čak ste se i osobno utrkivali. Da li možete reći da imamo najbolju moguću F1 sada? Ili je uspjeh izbijelio sve?
TW: Najbolja F1 je ona koja slijedi. Moramo razvijati proizvod – moramo razvijati Formulu 1 u smjer u kojem se svijet mijenja. Svijet se pokrenuo i mi moramo uzeti to u obzir kada diskutiramo o tome kakvi bi automobili morali biti – i utrkivanje samo po sebi.

P: Kako bi izgledalo utrkivanje u F1 kada bi se pitalo vas?
TW: To je teško reći, zbog toga što je moj primarni cilj vođenje Mercedesove ekipe…

P: Ali kada ste povezali sa utrkama prije 20 i nešto godina, to je sigurno bilo radi adrenalina, buke motora, brzine…
TW: Da… Bio sam fasciniran brzinom, sa vozačima koji su bili u mogućnosti kontrolirati te zvijeri – to me sve privuklo. Ne želim se isključiti od odgovornosti za sport. Mi svi imamo odgovornost za F1 iznad svojih ekipa – i mislim da donosimo prave odluke. U posljednjih nekoliko godina F1 je smanjila downforce, smanjila je brzinu automobila i sada je vjerojatno vrijeme da napravimo korak natrag (da sagledamo stvari) – i to je što radimo za 2017. sa novim očekivanim regulacijama. Automobili će biti puno brži nego što su sada. Guramo vozače ponovno u centar zbivanja – dajemo im odgovornost za to što rade u autu i dajemo im manje oslonca na pit-wall. Sada znamo da je buka faktor koji F1 mora imati i ne smijemo zaboraviti podržati manje ekipe. To se sve odvija sada.

P: Kada govorite o vozačima koji su mogli kontrolirati te zvijeri, jeste li bili navijač nekoga od njih?
TW: Nisam bio navijač nikoga posebno. Stvorio bi vlastitog idealnog vozača! Uzeto bih strast i fokus Ayrtona Senne, izdržljivost Nigela Mansella, predanost i disciplinu od Niki Laude i strateški intelekt Alaina Prosta.

P: Ako bi uzeli vlastite vozače, što bi im pripisali?
TW: Nico bi dobio snagu i fokus. Lewis bi dobio instinkt i “znanje” o utrci.

P: Što je s vrstom osobine Alaina Prosta koji je bio četverostruki prvak? Da li to kome nedostaje…
TW: Mislim da je Nico tu jer ima analitički duh. On je bio ključni dio rasta ove ekipe.

P: Da li bi ga mogli zvati “Profesor” radi toga?
TW: Da, možete ga zvati profesor Rosberg.

P: Krajnji rok za bilo kakve promjene za 2017. polako se približava kraju. Kako stojite s Mercedesove strane po tom pitanju?
TW: Pa, imamo vremena do veljače (2016.) da glasujemo za promjene za 2017. Mislim da je bilo vrlo jednoglasno od ekipa da implementiramo te radikalne promjene ili da imamo šire gume sa više gripa, da imamo šire aute – to će se dogoditi, definitivno.

P: Tko dogovara te promjene s Mercedesove strane?
TW: U Strateškoj grupi je Niki (Lauda) i ja.

P: Ne morate, dakle, slati izvještaje u Stuttgart?
TW: Ne, djelujemo po okviru koji nam je dan u Stuttgartu – ali Stuttgart razumije vrlo dobro što F1 treba, a to je brzo donošenje odluka – i stvaranje napretka i imamo dobar odnos sa donositeljima odluka u Stuttgartu.

P: Dakle, Niki i vi ne slijedite strogo uputstva iz Stuttgarta?
TW: Ne. Naravno, imamo odgovornost prema Mercedesu, ali menadžment Mercedesa F1 donosi odluke.

P: Red Bull je osvojio 4 prvenstva za redom, ali u 3 navrata drugi vozač iz druge ekipe je također konkurirao za pobjedu. Sada je Mercedes i Mercedes. Možda je to ljudima već dosadno?
TW: Ne mislim da je to istina. Uzmite Ferrari iz početka 2000-ih: bili su vrlo dominantni. Bio je to samo Michael Schumacher – jedan jedini vozač – to je mnogo manje od ovog što imamo danas. Mi zaista dopuštamo našim vozačima da se utrkuju. To je maksimum što možete očekivati od ekipe koja želi obje titule.

P: Svaki puta kada je Nico otpisan u medijima on nekako uzvrati. Koliko ekipa investira u taj proces – ili se oporavi sam od sebe?
TW: Ekipa je neutralna prema obojici. To je filozofija pod kojom djelujemo. Svaki put kada mi netko kaže da je Nico mrtav, ja mu kažem, “ne otpisuj tog momka”! On je mentalno jak i vrlo talentiran.

P: Lewisov osobni raspored čini se enorman ako čitate gdje sve bio i kojim ne događajima prisustvovao. Ponekad se upitate kako nađe vremena da svrati na utrku. Da li je to nešto što vas zabrinjava?
TW: On živi kompletno drugačiji život. Lewis je mlad, slobodan momak i način na koji organizira život je njegova stvar. Mi se nećemo miješati u njegov život tako dugo dok su performanse u autu na mjestu – vidjeli smo u Silverstoneu da jesu. Čak i nakon lošeg starta on može uzvratiti i promiješati poredak.


Odgovor

2 komentara

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.