Staza Paul Ricard: Ima li Ferrari ikakve šanse u Francuskoj?

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 5 godina 4 min 33 komentara

Nakon sedam pobjeda Mercedesa u nizu – Ferrari se nada da će VN Francuske donijeti preokret. Monako i Kanada mogu se nazvati netipičnim stazama i sad se ponovo vraćamo jednu “klasičniju” stazu koja će za Ferrari biti dobar pokazatelj kakva je njihova trenutna pozicija.

“Donijet ćemo neke nadogradnje u Francusku koje će biti korak u onom smjeru kuda želimo ići s bolidom. To još uvijek nije rješenje naših problema, ali podaci koje prikupimo će biti važni za iduće korake.”

– Mattia Binotto

Red Bull bi se također mogao približiti vrhu poretka jer, unatoč stražnjem pravcu, ovdje ne bi smjeli imati problema koliko su imali u Kanadi. Osim toga, Honda donosi 3. specifikaciju motora. Međutim, ne očekuje se da će dobiti puno više snage nego bolju optimizaciju, odnosno mogućnost dužeg korištenja najjače mape motora u utrci.

Staza Paul Ricard

Gradnja 5842 metra dugačke staze počela je 1969., a financirao je magnat alkoholnih pića Paul Ricard (pretražite “Pernod Ricard”). Najupečatljivija karakteristika definitivno je 1,8 kilometara dugačak Mistral pravac koji je za potrebe Formule 1 prelomljen na pola jednom šikanom u kojoj smo prošle godine vidjeli puno pretjecanja.

Od odlaska Formule 1 1990. godine staza je služila uglavnom za moto utrke, ali i kao testna staza. Čak je i F1 na nju svraćala kad je trebalo testirati kišne gume jer staza ima instaliran umjetni sustav navodnjavanja.

Kroz 15 zavoja svaka će ekipa pronaći nešto što dobro odgovara njihovom bolidu. Prvi sektor je sporiji tehnički dio, ali 10. i 13. zavoj nude priliku da se pokaže aerodinamička efikasnost jer se voze punom brzinom. Najveće sile (do 4,1G) na vozača će djelovati u 11. zavoju. Unatoč spomenutom Mistral pravcu – najveće brzine očekuju se negdje oko 325 km/h.

Potrošnja guma ne bi trebala biti problem. Na stazu je položen novi asfalt, a Pirelli je donio relativno tvrdu kombinaciju guma (C2, C3, C4) koje će gotovo sigurno donijeti samo jedno zaustavljanje u boksu. Zanimljivo, ovo je bila jedna od staza na kojoj su se i prošle godine koristile ove, 0,4 milimetra tanje gume.

Ima li Ferrari šanse?

Mercedes iza sebe ima sedam pobjeda u nizu, a jedine staze na kojima im je Ferrari mogao zaprijetiti bile su Bahrein i Kanada. U teoriji – ova staza bi trebala drastično više odgovarati Mercedesu od te dvije spomenute. Ferrari svoju priliku traži na stazama na kojima imamo dugačke pravce i što manje brzih zavoja, dok Paul Ricard ima dobru kombinaciju svih tipova zavoja. Dugačak pravac slomljen je šikanom pa bi se i tu trebala anulirati pokoja stotinka sekunde koju bi Ferrari ušićario svojom maksimalnom brzinom.

Ipak, nadogradnje koje spremaju u Maranellu trebale bi pomoći oko aero-efikasnosti. Također, mogla bi im pomoći i nešto viša temperatura koja se očekuje ovog vikenda u Francuskoj. Ako ne izgube puno vremena na namještanje setupa na slobodnim treninzima i fokusiraju se na simulaciju dužih stintova – postoji mala šansa da kapitaliziraju u utrci.

“Prošle sezone je ovo bila teška utrka za nas. Tako je i ove godine – ne očekujemo da će nam konfiguracija staze jako odgovarati.”

– Mattia Binotto

Što je bilo prošle godine?

Pobjednik prošlogodišnje utrke je Lewis Hamilton. Britanac je imao savršen start i u iduća 53 kruga je vodstvo izgubio samo nakratko kad se zaustavio na promjenu guma. U cilj je ušao 7 sekundi ispred Maxa Verstappena.

Dvoboj za 3. mjesto nije bio razriješen sve do posljednjeg kruga kad je Kimi Raikkonen prešao Daniela Ricciarda koji je imao oštećeno prednje krilo.

Valtteri Bottas i Sebastian Vettel su ostali bez trofeja jer je Nijemac udario u Bottasa u prvom zavoju utrke za što je primio 5 sekundi kazne. Kroz utrku je Bottas puno sporije napredovao, a završio je na 7. mjestu – dvije pozicije iza Vettela i jednu iza Kevina Magnussena. Nije mu puno pomogao niti oštećen bolid.

Promjena ulaska i izlaska iz boksa

Ulazak u boks
Izlazak iz boksa

Satnica

Utrka se vozi po tipičnoj europskoj satnici. U petak imamo prvi trening u 11 i drugi trening u 15 sati. U subotu je treći trening u podne, a kvalifikacije u 15 sati. Utrka je u nedjelju u 15 sati i 10 minuta.


Odgovor

33 komentara

  1. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Ako bude imao FIA ce to srediti da nema



    21
    7

    14
  2. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Ova staza je odlična u smislu zavoja, pravaca koji dopuštaju borbu kotač uz kotač, ali estetski dio oko staze ii izletne zone su krajnje loše, zato jer testna staza. Da poskidaju asfalt oko staze i nabace pijeska i trave mislim da bi spektakl bio zagatantiran.



    10
    9

    1
  3. Alfa Romeo
    rapante Prikaži

    Koje pitanje u naslovu?!!! Po meni ima,a ni ja ni ovaj novinar koji je sročio takav naslov ne znamo što će biti…..



    3
    -9

    12
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      A to je nekakav šok da ne znamo budućnost? Tome služi članak – da prođemo novosti oko nadogradnji, karakteristike staze i slično.



      14
      13

      1
    • Alfa Romeo
      rapante Prikaži

      Pa ovo IKAKVE mi se baš i ne sviđa da budem iskren,a drugo po naslovu se čini da se ne radi o Ferrariju nego recimo o ekipi u rangu Haasa…iako mislim da naslov sročen na taj način isčitava navijača mercedesa..bez uvrede. Jer možda Ferrari nije imao ni u zadnjoj utrci isto ikakve šanse pa se dogodili ono što se dogodilo.A da je budućnost toliko sigurna onda nemam što dalje komentirati. I red bull je bio siguran nekoliko godina u dominaciji pa se i to prekinulo,tako će se prekinuti i sa mercedesom kao i što se dogodila dominacija ferrarija pa je i ona prekinuta.


      0
      -5

      5
  4. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Može jedan off topic:

    Idem na svadbu u Zadar u subotu, u nedjelju se vraćam taman u vrijeme oko trke, može li mi itko od zadrana na portalu reći ima li koji kafić da prenosi trku uživo jer ću je jedino tako moći gledati? Hvala svakako. :)



    2
    2

    0
  5. Max Verstappen 33
    Mario Prikaži

    Na drugom portalu čitam da Honda donosi novi motor koji če doniti više snage točnije nova turbina i novi motor sa unutarnjim sagorjevanjem.
    To bi tribalo značiti i više konja a ne samo izdržljivost pod jačim režimom rada motora.



    2
    1

    1
  6. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Je li između staze i novog puta za boks ima zid ili se izašlo Hamiltonu u susret, da se lakše vrati na stazu ako ipak prekonta ući u boks? :P

    U nedjelju sam vjerojatno u Dubrovniku, pa neću ispratiti uživo utrku, prvu ove sezone… Ako Ferrari pobjedi koji slučajem, zapitat ću se ozbiljno je li do mene (u Kanadi kad sam napisao da Vettel ne smije pogriješiti, pola minute, minutu kasnije je pogriješio) :mrgreen:



    14
    13

    1
  7. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Ferrari svoju priliku traži na stazama na kojima imamo dugačke pravce i što manje brzih zavoja

    Ferrariju odgovaraju brzi zavoji. Spori im ne leže.

    Glavni problem će biti gume. Ako one budu radile Ferrari će imati šanse.
    Pade mi na pamet, ako bi se neko namjerno malo provozao po ovim crvenim i plavim trakama oko staze, bi li pomoglo u zagrijavanju guma? Pričalo se da je to postavljeno da uspori bolide, tako da sigurno ima uticaja. Vidio sam da neki timovi spaljuju onaj sjajni sloj na gumi kad polaze iz boksa, vjerovatno da brže zagriju gume. Možda bi i vožnja po ovim trakama pomogla. :D



    2
    1

    1
  8. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    da se bar mogu probuditi sutra i ne gledati ovu lakrdiju, ishod ionako znamo.
    Ah ta formula, ipak bum gledal.!?


    0
    -1

    1
    • Fizikalac Prikaži

      Ako vec znas napisi kakav ce biti ishod pa da vidimo


      0
      -1

      1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Zar je tesko skuziti? Pa prvih 7 su dobili Mercedesi a za postolja je tabaju vettel i max. Lewis je ogroman favorit za pobjedu a zbog nadmoci bolida Bottas za p2. P.G nije kalibar koji moze izazvati Ferrarije i Maxa stoga je meni jedina nepozanica Max- Vettel za p3. Ovo je staza na kojoj Mercedes nece biti u situaciji kao u kanadi niti ce RB biti tako los. Sve ovo moze jedino promjeniti nekakav peh navedenih ekipa i vozaca.


        0
        -1

        1
    • Fizikalac Prikaži

      To sto su pobijedili na svim utrkama ne znaci da su bili najbrži/najbolji na svima. Primjer ti je kanada gdje bi najvjerojatnije Vettel pobijedio bez one kazne i Bahrein gdje bi Leclerc uzeo pobjedu da nije imao problema s motorom. Mozda sam u krivu ali s obzirom na karakteristike ove staze mislim da Mercedes nece imati lagan posao.


      0
      -2

      2
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Ja bas mislim suprotno jer ovo nije bahrein i kanada koje Ferrariju su i prije odgovarale. U kanadi Ferrari nije bio brzi bolid dok je Bahrein ipak neka druga prica. No nemozes ni ocekivati da ce bas uvijek Merc biti na top nivou. Ni ja neocekujem da pobjede na svim utrkama no da su veliki favoriti na vecini staza, jesu…


        0
        -2

        2
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Budemo pricali o ovome sutra poslje kvala. Moze se uvijek dogoditi izuzetak no treba biti realan da kad Mercedes gazi punim gasom da su daleko brzi od ostalih.



        1
        1

        0
  9. Mercedes
    F1MercedesTeam Prikaži

    Sve je dogovoreno, pobjeđuje Ferrari!!!


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.