Statistike nakon VN Monaka – Hamilton srušio još jedan Schumacherov rekord

Izdvojeno

Luka Jurić

Prije 5 godina 3 min 6 komentara

Prikladno je bilo da vikend koji je obilježila smrt jednog od najvećih prvaka ovog sporta završi s momčadima koje su Nikiju Laudi bile najbliže na vrhu poretka.

Na podiju su se tako našla dva Mercedesa i jedan Ferrari: jedna je momčad u kojoj je bio neizvršni direktor, a druga je momčad s kojom je osvojio dvije od svojih tri titule svjetskog prvaka. Na najvišoj stepenici postolja se našao Lewis Hamilton, kojeg je Lauda nagovorio da se priključi Mercedesu prije 6 sezona, 56 pobjeda i 4 osvojene titule svjetskog prvaka.

Hamilton je na utrci čak i nosio kacigu dizajniranu u čast Laude, kao što je to učinio i drugoplasirani Sebastian Vettel.

Solidan dan je imala i još jedna bitna momčad iz Laudine karijere – McLaren. Carlos Sainz Jr je utrku završio kao „najbolji od ostatka“ na šestoj poziciji. Dok bi se donekle moglo i Red Bull, nekadašnji Jaguar, smatrati jednom od Laudinih momčadi s obzirom da je Niki obnašao dužnost šefa momčadi u Jaguaru.

Ovo je Hamiltonova 77. pobjeda u karijeri, što ga ostavlja na 14 pobjeda zaostatka u odnosu na rekord Michaela Schumachera s 15 utrka do kraja sezone. Britanac ima 25 pobjeda više od vozača koji se nalazi na trećem mjestu po broju pobjeda – Sebastian Vettel. Hamilton je pobijedio na 10 utrka od zadnje Vettelove pobjede u Belgiji prošle godine.

Hamilton je srušio još jedan Schumacherov rekord osvojivši svoj 59. pole position s Mercedesom, što je najviše pole positiona što je vozač imao s jednom momčadi ikad. Time je prešao Schumacherovih 58 za Ferrari.

Ovo je bila Hamiltonova treća pobjeda u Monaku: jedna više od Laude koji je pobijedio 1975. i 1976., dok ima tri pobjede manje od rekorda koji drži Ayrton Senna.

Nakon 85. pole positiona svoje karijere i 17. puta da je vodio svaki krug utrke, Hamilton je mogao osvojiti takozvani „grand slam“, ali mu je najbrži krug ukrao Red Bullov Pierre Gasly.

Razočaravajuće za njegove suparnike, ovo je bila druga utrka za redom koju je Hamilton vodio od početka do kraja. Zadnji put se to dogodilo na VN Singapura i Koreje 2013. kad je isto učinio Sebastian Vettel.

Međutim, niz od pet utrka na kojima je Mercedes završio na prve dvije pozicije je došao kraju, što nije pretjerano zabrinjavajuće za momčad iz Brackleyja s obzirom da su oba vozača i dalje utrku završila na podiju.

Ovo također nije bio prvi put da Max Verstappen završi utrku u top 3, ali ne završi na podiju zbog vremenske kazne. Nakon Meksika 2016., SAD-a 2017. i Italije 2018., ovo je četvrta godina za redom da se to dogodilo.

S Gaslyjem na petom mjestu i oba Toro Rossa iza Sainza, sva četiri Hondina bolida su završili u bodovima. To se zadnji put dogodilo na VN Velike Britanije 1987., kad su bolidi s Hondinim motorima zauzeli prve četiri pozicije.

Međutim, tad su se bodovi dijelili samo za najboljih šest pozicija. Bilo je još utrka kad su Hondini bolidi završavali u top 10, što bi im s današnjim bodovnim sustavom donijelo bodove, poput VN Velike Britanije 1991.


Odgovor

6 komentara

  1. Max Verstappen
    CroBottas Prikaži

    Unatoč ovom rekordu, a moguće još nekima u budućnosti nikad neće biti ekvivalentan Michaelu. :)



    19
    -12

    31
  2. kasalo Prikaži

    južnjak?! ajmo duzdaša, vreme je!!!


    0
    0

    0
  3. Jim Clark
    VekiVedro Prikaži

    Hamilton je pobijedio na 10 utrka od zadnje Vettelove pobjede u Belgiji prošle godine.

    Pametnom dosta



    17
    10

    7

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.