Verstappen odvozio većinu utrke u Monaku na krivom režimu okretnog momenta

Izdvojeno

Luka Jurić

Prije 5 godina 3 min 4 komentara

Red Bullov Max Verstappen je proveo većinu utrke na krivom režimu okretnog momenta nakon incidenta s Valtterijem Bottasom u boksu.

Pri ulasku u boks, Verstappenu je rečeno da promjeni režim na ‘Okretni moment 12’ na ulasku, a zatim na ‘Okretni moment 6’ na izlasku za vrijeme njegovog jedinog prolaska kroz bokseve koji se dogodio za vrijeme sigurnosnog automobila.

Nekoliko trenutaka nakon izlaska iz bokseva, Verstappen javlja preko radija: „Sranje, nisam obavio [promjenu režima] okretnog momenta“.

Radi se o promjeni koja bi prebacila Verstappenov bolid na standardnu mapu za utrku, u odnosu na onu koja mu je trebala za start utrke. Ta promjena se ne može obaviti dok bolid normalno vozi na stazi.

To je značilo da je Verstappen bio zapeo s postavkama okretnog momenta koje je tehnički direktor Honde F1 Toyoharu Tanabe za britanski portal Motorsport opisao kao „jako“ različitim u odnosu na standardnu mapu.

Utjecaj te pogreške je bio značajan na rad motora, čime je Verstappen trebao upravljati više od 60 krugova dok je u isto vrijeme pokušavao pritisnuti i prestići Lewisa Hamiltona za vodstvo u utrci.

Tanabe je rekao kako je Honda pokušala pomoći Verstappenu s parametrima koje su imali na raspolaganju, ali su uspjeli riješiti „manju količinu te razlike“.

Iako je Verstappen na stazi završio drugi, vremenska kazna koju je zaradio zbog nesigurnog puštanja iz boksa i kontakta s Bottasom ga je spustila na četvrtu poziciju.

Pušten je iz boksa u trenutku kad je Bottas prolazio kraj njega te su vozili jedan uz drugog kad je i došlo do manjeg kontakta. Cijela ta situacija je omela i Nizozemca i njegovu momčad.

„Jednom kad ste na stazi, zapeli ste [na tom režimu], a obavili smo samo jedno zaustavljanje. Inače bih uvijek otišao nazad [na standardnu mapu], ali naravno s kontaktom, gledanjem u retrovizor cijelo vrijeme, a zatim je ja mislim i momčad bila malo šokirana s cijelom situacijom te je gledala ima li oštećenja [na bolidu].

Inače me podsjete, ali očito je to i dalje moj posao za obaviti. I ja sam također zaboravio s obzirom na tu kaotičnu situaciju.“

– Max Verstappen

Mapiranje okretnog momenta utječe na to koliko će okretnog momenta motor osloboditi i na to kako će se to prilagoditi vozačevim potrebama na papučici gasa.

Nekoliko zavoja nakon što je shvatio svoju pogrešku, Verstappen je upitao momčad postoji li nešto što može napraviti oko toga, na što su mu odgovorili: „ne, zapeli smo s tim [režimom]“ te poručili: „budi svjestan da će to biti poprilično agresivno“.

Verstappen je pritisnuo momčad da probaju naći potencijalno rješenje, na što su mu rekli da se prebaci na ‘Motor 12, Pozicija 2’ kako bi povećao zaostajanje i da „vidi hoće li to biti imalo bolje“.

Odgovorio im je kako je već imao zaostajanje na izlasku iz zavoja, nakon čega su mu rekli da se prebaci na ‘Motor 12, Pozicija 13’.

„Nije bilo ugodno za voziti, ali sam uspio voziti bez obzira na problem.“

– Max Verstappen

Odgovor

4 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Zanimljivo. Nisam znao da to postoji.



    3
    2

    1
  2. Red Bull
    Maxi09 Prikaži

    Ne znam zašto ga onda nisu pozvali u box nekih 20-tak kruga prije kraja kad je izgledalo da ga nigdje ne može proći. Ovako bi dali kakvu takvu priliku sa friškim gumama i drugačijim režimom motora da bar skine Bottasa jer je on vozio dosta u prvljavom zraku Seba pa ni njegove gume nisu bile nešto pretjerano dobre.
    Ovako je osuđen bio na divebomb s kojim bi možda ulovio podij da je prošao pored Luje.


    0
    -5

    5

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.