Russell želi da F1 uvede standardiziranu veličinu cockpita

Izdvojeno

Luka Jurić

Prije 5 godina 3 min 28 komentara

George Russell je nahvalio uvođenje minimalne kilaže za vozače u ovogodišnjoj sezoni Formule 1 te je pozvao vodstvo sporta da nastave u tom smjeru te uvedu standardiziranu veličinu cockpita.

Sa svojih 1.85 metara visine, Russell je jedan od viših vozača na F1 gridu. Tako da je njemu puno pomoglo novo pravilo koje je uvedeno ove godine, a nalaže minimalnu kilažu od 80 kilograma kako bi se smanjio nedostatak performansa s kojim se viši vozači suočavaju te spriječila potreba za mršavljenjem do nezdravo niskih kilaža.

Russell je rekao kako je to novo pravilo „ogromna“ promjena na bolje, te pozvao vodstvo sporta da nastave u tom smjeru kopirajući minimalne dimenzije cockpita koje se mogu vidjeti u drugim kategorijama.

„Ja sam uvijek bio među lakšim [vozačima] te sam tijekom Božića dobio oko šest kilograma, ali ne samo od purice! Već i od teretane te se jednostavno osjećam puno zdravije zbog toga.

Ja sam normalne veličine, u normalnoj formi. Visok sam skoro šest stopa i dva inča [skoro 188cm] te sam prošle godine imao 66 kilograma. Dakle sad imam 72-73 kilograma te jednostavno osjećam da imam više energije i bolje se osjećam. Siguran sam da bi moja djevojka rekla da i bolje izgledam! Tako da je to korisno na više načina.

F1 je to stvarno trebala te mislim kako je idući korak uvođenje standardne veličine cockpita u svim bolidima jer i dalje postoji prednost za manje vozače jer možete sve natrpati tjesnije, s obzirom da imate više prostora da napravite što god želite. Možete staviti hladnjake bliže… to je priča bez kraja.

Znam da u Formuli 2 [i Formuli 3] imaju standardnu veličinu u koju bi stao vozač visok 192 centimetra. Na kraju krajeva, vi vjerojatno nećete primijetiti razliku, neće ni navijači, a definitivno se radi o koraku u pravom smjeru.“

– George Russell

Prije nego što je uvedeno pravilo o minimalnoj kilaži, ovaj Mercedesov mladi vozač je morao održavati svoju kilažu jako nisko kako bi mogao ostati kompetitivan u odnosu na druge vozače.

„U F2 nije postojalo takvo ograničenje, ali sam znao da ukoliko sjednem u Mercedes prošle godine te da sam tad bio teži od Lewisa Hamiltona i Valtterija Bottasa, bio bih sporiji na štoperici. Htio sam pokazati što sam sposoban napraviti te nisam htio nikakva dodatna ograničenja. Radilo se o besplatnom vremenu [za dobiti unutar jednog kruga].“

– George Russell

Odgovor

28 komentara

  1. F1puls
    Krstas Donator Prikaži

    Druze moj. I ja sam viskom 188cm. Al nemam 66 ni 72 no 105kg. Ne znam kako bi ti bio normalne tezine sa 72 kg.



    9
    3

    6
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Kod tebe je letvica i visoka i široka :)
      Ja sam recimo visok 186 i težak 92 i smatram da bi za mene bilo puno bolje da smršam bar na 85 :)
      Kad sam bio njegovih godina vagao sam 75.
      To su bila laka vremena :)



      9
      9

      0
    • Ferrari
      07drogo Donator Prikaži

      Sa 105kg na 1.88m nisi ni ti u nekim idealnim gabaritima kilaze haha…



      5
      5

      0
    • Enio Prikaži

      Ja sa 192 i 99 kg se osjećam debelo. Ne mogu normalno sagnut se ko dok sam bio 80-tak



      2
      2

      0
    • F1puls
      Krstas Donator Prikaži

      Ma daleko sam od nekog ko je debeo. Niti imam stamačinu niti su mi noge nesto debele. Nego nekako sto kazu ođe, ima teske kosti. Tako nekako ?.

      Ako bi morao sa biram izmedju ovog moga primjera il Ruselovog, izabrao bi moj. Jedno ljeto kada sam dosao na 90tak kg, zet kad me vidjeo veli kako si se osusio. Pomislio je da sam bolestan, kako sam bio mrsav. Tako da ovo mi je top kilaza. Mozda da smanjim do 100kg i top. Al sa 188cm imati 66 kg. To je uzasno…


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        U pravu si.
        A ima i do konstitucije.
        Imaju neke podjele koje dijele konstituciju (za svaku težinu) na 3 tipa:
        – sitan (neko bi rekao i vitak),
        – normalan (srednji)
        – krupan
        Dalje, opet moramo uzeti u obzir godine. Ja sam prije 25 godina na istu visinu kakvu imam i danas, imao prilično manie kg.
        Opet, za sportaše su drugačija mjerila.
        Elem, za muškarca srednjih godina, koji se ne bavi (i nije se bavio) sportom, na nekih 185-6cm, 78-82kg bi bila sitnija konstitucija, 85-90kg bi bila normala, dok bi 95-100kg bio krupan (ne i debeo) čovjek.
        Evo i ja kao i ti imam viska kila, ali nisam debeo, nego sam više krupan (onako, poširok i plećat što bi rekli).
        Imaju one podjele preko indexa tjelesne mase, međutim to su samo cifre, jer isti index tjelesne mase mogu imati nabildani boxer, koji je zdrav i puca od snage, te neki debeljuca koji živi nezdravo i davi se brzom hranom i slatkišima uz računar.
        Generalno, što se tiče Russellove ideje, nemam ništa protiv.


        0
        0

        0
      • F1puls
        Krstas Donator Prikaži

        Kako je nama dosadno pa pricamo o kilazi ? Ljepse su mi svadje ?



        6
        6

        0
  2. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Žao mi je George, ali mislim da nema smisla prilagođavati dimenzije tebi koji si visok 185 cm dok s druge strane imamo 80 posto ostalih vozača koji su 10-15 cm niži.

    Takav je život visokih vozača u Formuli 1…



    9
    2

    7
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Da, ali razlog toga da imamo 80% niskih vozača je to što pravila pogoduju nižim i lakšim vozačima.
      Uostalom F1 se reklamira kao najbolji od najboljih vozača na svijetu, a ne najbolji vozači ispod 190cm.
      Vrlo lako se slože pravila da visina i kilaža nema utjecaja na performanse i tome bi trebalo težiti.



      20
      19

      1
      • Mclaren
        kimi-f1 Prikaži

        Mozemo i u košarci spustiti koš kada gađa niži igrač. Općenito ne volim riječ standardno u istoj rečenici sa F1



        9
        8

        1
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Pa trenutno je standardna visina za vozača 160-180cm, čim neko ispada iz tih gabarita je u problemima.



        2
        2

        0
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        u košarci itekako ima mjesta za niže igrače, jer oni zakucavanja mogu nadomjestiti npr playmaker funkcijom, kvalitetnim šutevima..
        dok u f1 ispada da đabe ti vještina i psiha i sve kad imaš preširoka ramena i predukačke tibije i fibule pa ne staneš u bolid. glupo.
        sviđa mi se prijedlog



        7
        6

        1
      • Mclaren
        LH44 Donator Prikaži

        Razlika je u tome da se ovdje radi o vještini upravljanja mašinom. Tu vještinu ne treba da ograničavaju visina i težina, jedino motorika. A koš je u startu postavljen na visinu, neko ga jednostavno ne može dohvatiti. Radi se o sportu u kojem tjelesne predispozicije ne trebaju uticati na rezultat koliko utiču u nekim drugim sportovima, kao košarka, body building, strongman te ostali sportovi gdje su “prirodna” pravila : veći/jači pobjeđuje.

        Sa utrkivanjem to ne bi trebao biti slučaj.



        3
        2

        1
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        kimi-f1

        kos i kokpit i nije neka fer usporedba…

        Gume su standardne, halo je standardan, zasto bi bio problem da imamo standardan kokpit? Zamisli da je Teletovic kojim slucajem jako nadaren vozac, tko bi ga uzeo da vozi, odnosno tko bi ga uspio ugurati u kokpit? Biti visok u F1 je trenutno Hendikep, po meni to nije dobro a jos manje dobro mi je ovo umjetno mrsavljene, ne vidim to kao plus za Formulu jedan.



        2
        2

        0
      • Mclaren
        kimi-f1 Prikaži

        Jos uvijek bi ostao kod svoga, ako je bolid brzi jer u njemu sjedi “manji” vozac neka bude brzi. I trenutno smatram da se previse toga ogranicava da bi se postigao veci show, ovo nije neka velika stvar, nije mozda cak vrijedno rasprave. Mislim da od 2021 imamo standardne mjenjace, to mi nekako nije u duhu f1. Opet to je samo moje misljenje. Ovo u vezi visine, mislim da je velik problem kod ovog sporta sto se s treningom za F1 krece sa nekih 5-6 godina kada jos neznas koliko ces “narasti” i onda se uloze ogromni novci u karijeru da bi te kasnije jedan takav hendikep kostao.



        2
        2

        0
  3. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Đorđe aj ti napravi ovaj prijedlog u PowerPointu i sendaj na [email protected].



    3
    -4

    7
  4. Honda
    Red Bull no1 Prikaži

    Prilagodi se ti vecini a ne vecina prema tebi.Sve neka standardizacija, neka onda jedna ekipa pravi za sve isto.Formula 1 mora ostati skup razlicitih ideja i proizvodjaca inace ce izgubiti smisao.



    4
    -9

    13
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      kakve veze imaju ideje i proizvođači s visinom i težinom vozača?
      po meni bi se cockpit lako mogao standardizirati. isto kako se i minimalna težina riješila.
      tako će u startu svi vozači biti isti. a dalje neka odlučuje nadahnuće inženjera.



      13
      12

      1
      • Honda
        Red Bull no1 Prikaži

        A sto ako neko moze da upakuje neki dio drugacije ako ima mogucnost smanjiti kokpit, zasto bi mu to bilo onemugeceno jer je vozac druge ekipe visok 185 cm.



        1
        -6

        7
      • Mclaren
        LH44 Donator Prikaži

        Zato što treba priliku imati i onaj kepec od 1,60m i onaj krakati od 2 metra :chill:
        I ne vidim problem da se napravi neka standardna veličina kokpita i balast čak i veći od 80kg.

        Uostalom ne bi ispalo fer da Massin bolid bude uži od konkurencije jer je on 1,66m, dok je Russel 1,88m i zbog toga treba da u startu gubi. A da ne pričamo o kilaži koju Russell mora izjednačiti sa Massom, što je apsurdno, jer lik mora da ima minimalno 10kg više zbog visine da bi se normalno i zdravo osjećao.

        Ja sam 1,96cm i vrtim se 85-90kg i radi svoje genetike i hipofize trebam da gubim par desetinki po krugu zbog toga? Nije fer!



        1
        0

        1
  5. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Iako, ima smisla i onaj argument s košarkom i spuštanjem koša, ja bi ipak rekao da je šteta da f1 gubi neke vozače samo zbog karakteristike koja s vještinom vožnje nema baš nikakve veze.



    6
    5

    1
    • Mclaren
      LH44 Donator Prikaži

      Dušan Borković je dobar primjer talenta koji je ograničen visinom i težinom.

      Nema mi iskreno logike usporedba sa drugim sportovima, jer ovo je vještina upravljanja mašinom, a ne strongman takmičenje gdje moraš genetski bit gorostas da bi uopšte podigao ogromne mase.


      0
      0

      0
    • James Hunt
      Luca Badoer Prikaži

      To nije argument nego losa metafora



      2
      2

      0
    • Mclaren
      LH44 Donator Prikaži

      Nije loša metafora.

      U utrkivanju je štoperica glavna, ko je talentovaniji i brži, niže će vrijeme postići. Talent o kojem se radi je upravljanje mašinom. Ako će taj talent ograničavati nečija visina i težina, onda to ne ispadne fer prema nekome ko je veći i teži.

      Dok je u Košarci recimo koš na 3,05m i tjt, ako možeš dohvatit, super, ako ne možeš neće se spuštat.

      U strongman takmičenju imaš onu kuglu koja je teška bubam 150kg. Cilj ju je podignuti, ako možeš opasat i podignut, super, ako ne možeš, onda ne možeš ispuniti cilj igre.

      A voziti može svako, svako može da upravlja mašinom, samo je stvar ko može bolje i brže. I što bi onda neko viši/teži bio ograničen svojom težinom ako je jasno da je možda bolji od onog nižeg/lakšeg?


      0
      0

      0
      • James Hunt
        Luca Badoer Prikaži

        I dalje losa metafora. Dragan Bender ima 210 plus koliko vec, Steph Curry oko 190, poanta je jasna. Zakucvanjem ces dobit 2 poena, tricom 3, duzim i vecim rukama imas prednost u skoku i obrani, kracim u kontroli lopte i sutu. Kos bi bio staza, “nepromjenjiva” vrijednost. Konstitucija vozaca ne bi trebala imat nikakav utjecaj pogotovo u sportu di se razlike mjere u tisucinkama. Zamisli da se u NBA proizvode samo patike do broja 45…slazemo se u svemu samo kazem da metafora nija bas dobra



        3
        3

        0
  6. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Podržavam tu ideju jer će napokon viši, širi i teži vozači biti ravnopravni ovim nižim i lakšim. Inače, Martin Kodrić, odnedavno tvornički vozač Mclarena je izjavio da, iako je imao uspjeha u nižim kategorijama jdenosjeda(Formula Renault 2.0), zbog svojih je fizičkih predispozicija(185 cm visine) morao odustati od snova o F1, pa se morao prebaciti na GT utrke, gdje je jako uspješan i zbog čega ga je upravo i Mclaren angažirao.



    1
    1

    0
  7. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    samo za tebe, jos jedna mercedes princezica


    0
    -2

    2

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.