Tko su kandidati za Ferrari? (anketa)

Izdvojeno / Kolumna

David Vidović

Prije 9 godina 10 min 6 komentara

ferrari

Jedno mjesto, tri kandidata. Tko dobiva prestižno mjesto propetog konjića? Bez sumnje najvruće mjesto ovog ljeta je ono u drugom bolidu Ferrarijeve garaže, na kojem trenutno sjedi Kimi Raikkonen, ali koliko dugo će on još biti tamo? Trenutno Ferrari ima bezbroj opcija i mogućnosti, te ćemo napraviti malu analizu najboljih i najrealnijih poteza uprave Ferrarija, i pod crtu staviti kako i gdje stvari stoje.

Kandidat broj 1 – Kimi Raikkonen

Godine: 35
U Formuli 1 od: 2001.
Vozio za momčadi: Sauber, McLaren, Ferrari, Lotus
Titula: 1. (2007.)
Startova u Formuli 1: 220
Pobjeda: 20 (9.091% utrka)

Iako se neki ne slažu s ovim izborom, ili ga jednostavno ne žele prihvatiti, Kimi je i dalje prvi kandidat u redu za Maranello. Isključivo u njegovim rukama je njegova budućnost u Ferrariju, on je taj koji vozi utrke u crvenom bolidu i ima ih još 11 da uvjeri Arrivabenea i ostale da je Ferrarijev zadnji prvak vrijedan još jedne sezone. Za sada stvari ne izgledaju tako vedro, Kimi je u formi koja je daleko od dobre i Arrivabene je jasno dao do znanja da trenutno nije zadovoljan Fincem. Podsjetio, Kimi je u Bahreinu ostvario prvo postolje još od Koreje 2013., ali nakon tog uspjeha uslijedila su razočaranja. U Španjolskoj, Kimi je u kvalifikacijama bio sekundu sporiji od momčadskog kolege Vettela; u Monaku i kvalifikacije i utrku je završio iza oba Red Bulla i još dalje od Vettela; u Kanadi je imao dostojne kvalifikacije, ali se u utrci izvrtio i tako izgubio sigurno treće mjesto. Austrija je vjerojatno bila najveća noćna mora do sada. Ispao je već u prvoj kvalifikacijskoj rundi, ali za to su krivicu zajedno podijelili momčad i on, a u utrci je nakon samo dva zavoja imao još uvijek neobjašnjeno proklizavanje zadnjih kotača na mjestu gdje se to nikome nije dogodilo, što je prouzrokovalo sudar s Alonsom.

Nakon takvih trauma Kimi dolazi na Silverstone, gdje je prošle sezone odigrao svoju malu ulogu u kojoj je mogao ozbiljno ozlijediti sebe i druge vozače na stazi, ali srećom sve se dobro završilo. Ali, hoće li se na isti način završiti i njegova epizoda u Ferrariju? Nakon 8 godina više nitko neće biti tako važno tko je bio zadnji svjetski prvak za crvene. Više nitko o tome ne mari, a pogotovo ne u Ferrariju, mare samo o brojci od 8 godina, za koje vrijeme su bili ponižavani od novih, ali i starih rivala i samo tri puta došli u priliku da se bore za vozačku titulu, a još manje puta za konstruktorsku. Ove zime su napravili veliku čistku, otjerali su sve koji su pravili probleme i godinama sputavali Ferrari na puta ka slavi, iskoristili priliku i ostvarili nešto što se prije dvije godine nije moglo ni u snu pojaviti, doveli Sebastiana Vettela, i dok smo trepnuli, pred nama je bio kadar kako taj isti Vettel diže pobjednički pehar u Maleziji. To znači samo jedno, Ferrari se ne šali. Imaju ozbiljno osoblje i ozbiljan cilj, da osvajaju prvenstva, i više neće mariti za nikakve veze ili sjećanja, već žele smo ljude koji im mogu na najbolji način pomoći da dostignu krajnji cilj. Raikkonen svojim iskustvom ima što za ponuditi, vozačkim sposobnostima malo manje, jer koliko god bilo teško priznati, godine prolaze, i Kimi više nije Kimi od prije deset godina, a kako vrijeme bude prolazilo, postajat će sve gore.

Kimi ima još dosta vremena ispred sebe i ima jedinstvenu priliku da bude unutar momčadi i dokaže svima da svojim radom i zalaganjem želi i treba biti tu i 2016.

Kandidat broj 2 – Valtteri Bottas

Godine: 25
U Formuli 1 od: 2013.
Vozio za momčadi: Williams
Titula: 0
Startova u Formuli 1: 45
Pobjeda: 0

“Wonderkid“ Williamsa, još jedan Finac na ovom popisu, i još jedan Finac koji nam dolazi da zamjeni prethodnika, baš kao što je to uradio Raikkonen na odlasku Hakkinena, čini nam se da dolazi još jedna era. Po mnogima trenutno najbolji mladi vozač u Formuli 1, 2011. je osvojio GP3 seriju, a odmah sljedeće godine postao testni vozač Williamsa. Claire Williams ga je odmah regrutirala u prvu postavu i od 2013. Valtteri je bio ništa manje nego konstantan. Ta prva sezona mu i nije bila spektakularna, ali kao da se moglo više s onim Williamsom iz 2013. Bottas je osvojio ‘samo’ četiri boda, u SAD-u, a pamtimo i kvalifikacije u Kanadi kada je startao s treće pozicije. Ali 2014. je godina u kojoj se magija rasplamsala, Williams je donio pravu odluku s Mercedesovom pogonskom jedinicom, prikupio je kvalitetno osoblje i sjajno se prilagodio novim pravilima. A Valtteri, on je briljirao. Doslovno je eksplodirao već u Australiji i pokazao nevjerojatnu brzinu.

Zatim je nanizao još dva postolja, tako lako, bez problema, Bottas je bez sumnje bio treći po brzini prošle sezone, nakon Srebrnih Strijela. Kasnije je još uzeo tri postolja i sezonu završio ispred Vettela, Alonsa i momčadskog kolege Masse. Ove sezone slična priča, Bottas je propustio prvu utrku u Australiji zbog bolova u leđima nakon kvalifikacija, ali je kroz samo četiri utrke nadoknadio zaostatak za momčadskim kolegom Massom i prestigao ga u bodovnom poretku iako Brazilac ima utrku više. Valtteri je trenutno u dobroj formi, ako izostavimo mračan vikend Williamsa u Monaku, Finac ima dva četvrta mjesta, postolje iz Kanade i peto mjesto iz Austrije, ali je većinu utrke vozio gotovo bez kočnica.

Kako bi se Bottas uklopio u Ferrari? Savršeno. On ima sve što u Ferrariju žele da vozač ima, brzinu, samopouzdanje, konstantnost, mladost, i na neki svoj poseban način, karizmu. S medijima se odnosi odlično, većinom je tih momak, ali priča kada treba, i ne priča gluposti. Rijetko kad ćete ga čuti da pljuje po timu, barem ne kada ima mikrofon pred sobom, ali karakter Valtterija bi trebao imati svaki vozač. Staložen, smiren, uvijek podignute glave, a i kada znamo da je ljut, on i dalje pred kamerom izgleda iznenađujuće opušten. Odnos prema radu mu je savršen, kako to kažu u Groveu, a na stazi je posvećen zadatku.

Konstantnost, pitate? Valtteri je do sada 45 puta startao utrku, samo tri nije završio! Prvo odustajanje je Mađarska 2013. zbog kvara na bolidu, drugo je Brazil 2013. kada je sudjelovao u incidentu s Hamiltonom (sami procijenite tko je kriv), a treće odustajanje je bilo prošle sezone u Monaku zbog kvara na motoru. Bottas je trenutno na listi prioriteta svih timova, nalazi se na dobrom glasu i pruža odlične vožnje, mlad je i predstavlja veliki potencijal sporta, a čini se kao da on sam ne pravi veliku ‘frku’ oko toga. Da napomenem da Valtteri dolazi iz Mercedesove porodice, i definitivno Ferrariju ne bi smetala neka informacija i tajna o Mercedesovoj pogonskoj jedinci, koju Bottas možda zna. On je upravo ono što Ferrariju treba, i oni to znaju, zato su već i poslali određenu ponudu Williamsu, za sada konkretnog odgovora nema, ali treba sačekati do Monze, za vrijeme tog vikenda se obično odnose sve važnije odluke u svijetu Formule 1. Kakve šanse ima Valtteri da ga sljedeće sezone gledamo u Ferrariju? Odlične.

Kandidat broj 3 – Nico Hülkenberg

Godine: 27
U Formuli 1 od: 2010.
Vozio za momčadi: Williams, Force India, Sauber
Titula: 0
Startova u Formuli 1: 84
Pobjeda: 0

Još jedan konstantan tip vozača, i još jedan koji bi se u Ferrarijevu garažu jako lijepo uklopio. Nekada je stajao za velikog talenta Formule 1, ali kako su godine prolazile, ta očekivanja su trulila. Zašto? Nitko ne zna, pošto je Nico vozio sjajno svih ovih godina. U Formulu 1 je došao kao pobjednik GP2 serije, i to u svojoj debitantskoj sezoni. Uzeo ga je Williams, momčad koja nije imala ono što bi neki nazvali dobar bolid. Ali to nije spriječilo Hülkenberga da sve češće bilježi bodove. Vrhunac sezone bio je Brazil, kada je na stazi koja se sušila riskirao i na gumama za suho osvojio pole position sa sekundom prednosti nad drugim Vettelom. Utrku nije završio gdje je i počeo, ali nema veze, bio je na pole positionu kao novak u F1. Ali, Williams ga nije zadržao, takav zlatni momak je postao test vozač za Force Indiju i 2011. prosjedio “na klupi“. A onda se vratio 2012. i počeo briljirati, bod za bodom, utrka za utrkom, Hülkenberg je vozio sjajno. Odlučio je da ode u Sauber 2013., momčad koja je imala jako dobar bolid prethodnih godina, i ispostavilo se da mu je to bio potpuni promašaj karijere. Proveo je sezonu u jako lošem bolidu, ali ga ni to nije spriječilo da tu i tamo i dođe do, recimo četvrtog mjesta u Koreji. Prošle sezone se vratio u Force Indiju koja ima Mercedesov motor otpozadi, i jednostavno zablistao. Gotovo svaku trku u bodovima, uvijek oko petog-šestog mjesta. Ali, ove sezone Force Indija je pala, financijska situacija je ozbiljna i loša, a bolid je bio još gori. U Austriji su testirali novu B specifikaciju bolida koja je navodna mnogo bolja i brža od dosadašnje.

Već godinama se po naslovnim stranicama vuku tekstovi da je Hülkenberg najbolji mladi prospekt u Formuli 1 i da zaslužuje bolji bolid. Ali, Nico više nije toliko mlad, za mjesec dana puni 28. godinu a u karijeri nije ostvario niti jedno postolje, niti jedno. Prošle godine je bilo šansi, ali Nico to nije iskoristio, iako zna da je u ‘lošem’ bolid i da takvih šansi neće biti puno. Ali za te godine on ima iznenađujuće puno iskustva, karakterom je uvijek bio dvije-tri godine ispred svojih vršnjaka, a u bolidu je odvezao veliki broj kilometara i može se sa sigurnošću reći da je Nico, sada više nego ikada, zaslužio bolji bolid. Bilo je prilika prethodnih godina, ali kao da su ga mediji previše hvalili pa se nitko od jačih momčadi nije htio “opeći“. Ali sada, Hulk je već provjereni materijal koji je prije manje od mjesec dana osvojio legendarni Le Mans. 24 sata utrkivanja su pod Hulkenbergovim nogama, a nakon njegove pobjede na čuvenoj utrci cijela svjetska javnost se digla i još samo čekamo da netko pokrene peticiju da Hülkenberg ide u Ferrari. To mjesto bi za njega bilo savršeno, već je dokazao da za svoje godine ima veliku dozu iskustva koja je pomiješana s još većom dozom talenta, konstantnost, ali i znanjem koje nosi iz Force Indije o Mercedesovom motoru koje može pomoći Ferrariju.
Nešto što ne odgovara mnogim momčadima su fizičke predispozicije Nijemca, on je veoma visok i težak, iako se visina može koliko-toliko neutralisati s podešavanjem sjedišta, čini se da težina ne zabrinjava Hülkenberga koliko i ostale. On nema većih mana osim tih, u javnosti je jako smiren i opušten pred novinarima, a na stazi obrnuti, grize i pretvara se u zeleno čudovište. Hülkenberg je u situaciji da bi prihvatio i jako nisku plaću samo da dobije dobro mjesto u brzom bolidu, a Ferrariju to ide na ruku. Kandidat broj 3 nije tako daleko od prvog kandidata, iako vas možda brojke samo zavaravaju, Hülkenberg je ozbiljan kandidat za mjesto pored Vettela.

Anketa

Tko bi trebao voziti za Ferrari iduće godine?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

6 komentara

  1. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Kao što piše u kolumni – sve je u Kimijevim rukama. On trenutno ima to mjesto u Ferrariju i on ga mora sačuvati želi li ostati u Formuli 1. U zadnje vrijeme ne gledamo onog pravog Kimija, stalno nekakvi problemi oko njega, radi puno grešaka i to sigurno nije Kimi kakvog želimo vidjeti. On je jedan od najboljih vozača na gridu i sigurno nije najednom ove godine zaboravio voziti te bi bila šteta da ga izgubimo, ali nastavi li u ovakvoj formi, bojim se da onda ne zaslužuju ostati u Ferrariju i onda to mjesto treba dati nekom od navedenih kandidata. Ali ništa još nije gotovo, u 11 utrka svašta se može izmijeniti.


    0
    0

    0
  2. Luka Maloić Prikaži

    Kimi mi je idol od davnih dana, ali bih htio vidjeti i Hulka u top momčadi.
    Ne znam..


    0
    0

    0
  3. Marros Prikaži

    Da se pita Vettela, a mislim da ako će biti kakvih senzacija sa njegove strane do kraja godine onda će ga se itekako pitati, onda Kimi ima dobre šanse. Bottas i Hulkenberg bi za Ferrari bili odličan izbor no nisam baš previše siguran da li bi odgovarali Vettelu. I uz to Nico je Nijemac, a nije više toliko uobičajeno da momčadi zapošljavaju vozače istih nacija. Hulkenberg zaslužuje odličan auto, no o njemu se priča kao što se je nekada pričalo o Frentznu, Fisichelli, Barrichellu i tako dalje, a onda je za te vozače završilo kako je završilo. Što se Kimija tiče-bilo pa prošlo. Izvinjavam se njegovim fanovima, tip je frajer, nekada je bio brz no bolid nije bio konstantan (Mclaren-godine), u prvoj eri Ferraria osvojio je naslov (na Nelson Piquet način), pa je onda 2008. i 2009. djelovao kao ako ide ide a ako ne “I don’t care”. To se tada Ferrariu nije svidjelo pa su lijepo platili da ode. I otišao je. Kada se je vratio Lotus je bila idealna momčad za njega jer ako je bio uspješan onda je to bilo zbog njega, a ako ne onda je bio kriv auto. Nisu mu platili, pa su ga još malo i z….. pa je onda otišao. 2014-nemam komentara. A ove godine opet ništa ekstra. Ja ga ne bi imao i plačao. No ima tu i nekih drugih imena. Jean Eric-Vergne. U Torro Rossu nije bio na razini Ricciarda u kvalifikacijama, ali izvukao je samo bod manje nego Daniel u dvije zajedničke godine. Prošle godine pehovi, ali Singapur je bio fantastičan, a ionako je Ferrariev test vozač, sa 25 godina nije starac i kao Francuz dobro bi se uklopio u momčad. No u ovakvim trenutcima kada dolazimo do “silly season” razdoblja, uvijek pomislim na Julesa Bianchia. Prokleta VN Japana 2014.


    0
    0

    0
  4. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Negdje sam pročitao dobar argument ”protiv” Bottasa. Nije on daleko ispred Masse u Williamsu, male su to razlike a Massa je otjeran iz Ferrarija. Onda kakav je progres vratiti nekog slične razine kao i Massa.


    0
    0

    0
  5. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    A di je Ricciardo? Od ovih navedenih bih uzeo Hulka.



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.