Zašto Jenson Button nikad nije osvojio postolje na domaćoj utrci?

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 7 min 1 komentara

Jenson Button

Svaki vozač želi na svojoj domaćoj stazi biti na podiju i razveseliti mnoštvo i navijače. Još je veća čast piti šampanjac na najvišoj stepenici i odslušati svoju himnu i postati idol navijača. Jenson Button nada se tome već 15 godina. Punih 15 nastupa na domaćoj utrci u Silverstoneu prošlo je bez podija. Njegov sunarodnjak i bivši momčadski kolega, Lewis Hamilton, ima dvije pobjede i 4 podija u 8 nastupa na VN Britanije. Button je tri puta završio četvrti, ali nije se uspio popeti na pobjednički podij.

Ove godine, pošto se McLaren očigledno muči sa Hondinim motorima, Button će biti izrazito sretan ako završi u top 10 – i on to zna. U karijeri je startao u 273 utrke i osvojio 50 podija i 15 pobjeda. Statistički gledano, on je vozač koji osvaja podij u svakoj petoj utrci. Na domaćoj utrci, na Silverstoneu, očito, nešto je uvijek pošlo po zlu. 0/15 zabrinjavajući je razultat.

2000. godina: Button je novak koji se dokazuje svijetu F1 u bojama Williams-BMW-a. Utrka u Silverstoneu održavala se u travnju i bila je to četvrta utrka u F1 automobilu za Jensona. Kvalificirao se kao šesti i bio na četvrtoj poziciji u utrci do posljednjeg zaustavljanja u boksu. Na kraju je završio utrku na petom mjestu (oko 40 sekundi iza Michaela Schumachera, koji je bio treći).

“Sjajan je osjećaj završiti u bodovima kada nitko osim Heinz-Haralda (Frentzena) nije odustao. To je zaista sjajan osjećaj.”

Možete samo zamisliti kako su Britanski mediji, ionako skloni uveličavanju svega i svačega, reagirali na ovakav obećavajući start svojeg sunarodnjaka. Bolji rezultati su se očekivali već dogodine, dok su neki predviđali pobjedu Jensona kod kuće za maksimalno 2 do 3 godine. Zapravo, trebale su pune 3 godine da Jenson ponovno osvoji bodove na domaćem grand prixu.

2001. godina: 21-godišnjak iz Fromea kvalificirao se kao 18. u svojem nepouzdanom i užasnom Bennttonu B201. Utrku je završio na 15. mjestu, dva kruga iza vodećih.

2002. godina: Momčad je preimenovana u Renault i ovaj bolid je značajno poboljšan. Button je završio na petom mjestu na Nurburgringu dva tjedna prije VN Velike Britanije. Kiša koja je počela padati sredinom utrke okončala je bilo kakve nade za dobar nastup za Renault koji je bio na Michelinovim gumama. Bridgestoneove gume za kišu bile su značajno efikasnije po kiši i Michelin im nije mogao parirati. Bridgestoneovi vozači zauzeli su sedam od prvih 10 mjesta na kraju utrke. Button je odustao 6 kruga prije kraja utrke i klasificiran je na kraju kao 12.

2003. godina: Preselio se u BAR Hondu zajedno sa svjetskim prvakom iz 1997. – Jacquesom Vileneuveom. Slomljena suspenzija tijekom kvalifikacija prisilila je Buttona na start iz posljednjih redova. Na kraju je završio utrku na 8. mjestu, ali utrka je ostala zapamćena, zasigurno se sjećate, po ludom svećeniku Neilu Hornanu – koji je trčao po stazi u kiltu dok su bolidi prolazili pokraj njega. Na sreću, nitko nije stradao.

2004. godina: Ova utrka izgledala je kao prva realna šansa za plasman u top 3 na Silverstoneu. Osvojio je prvi podij u Maleziji i ukupno imao 6 podija u prvih 10 utrka. Kvalificirao se kao treći, ispred Schumachera. Schumacher je na kraju osvojio 10. pobjedu u 11 utrka, Kimi Raikkonen koji je startao sa pole positiona je završio drugi, a Rubens Barrichello iz Ferrarija treći. Button je ponovno ostao praznih ruku, ali je barem osvojio bodove.

2005. godina: Ova sezona je bila katastrofalna za BAR. Diskvalificirani su u San Marinu i onda kažnjeni sa 2 utrke nakon što su suci pronašli ilegalne sastojke goriva u automobilu. Nakon toga su bili dio debakla na VN SAD-a, gdje su automobili na Michelinu odbili startati utrku. Button je osvojio prve bodove u sezoni na VN Francuske, gdje je bio četvrti (iako je obiđen za krug od strane pobjednika Alonsa). Button se ponovno kvalificirao kao treći. Njegov tempo u utrci ipak nije bio dovoljan da konkurira McLarenima i Renaultima. Završio je peti, 23 sekunde iza Fisichelle i 35 sekundi ispred Schumachera. Honda je preuzela BAR na sljedeće tri godine, ali Button se nije kvalificirao više od 17 startonog mjesta ni na jednoj od tih utrka.

2006. godina: Napokon je osvojio prvu pobjedu na VN Mađarske, ali to je jedan od tri podija ostvarenih te godine ( i posljednji koji će ostvariti u 3 godine pod Hondinim imenom). Odustao je u utrci i ponovno razočarao domaće navijače.

2007. godina: Završio je utrku na 10 mjestu i bio je obiđen za krug od strane pobjednika Raikkonena iz Ferrarija.

2008. godina: Ponovno odustajanje, ali Rubens Barrichello osvaja prvi podij za Hondu nakon 2006. godine. Zaostatak za pobjednikom Hamiltonom iz McLarena iznosio je minutu i 22 sekunde – ništa čudno za kaotičnu kišnu utrku.

2009. godina: Prije 2009. sezone, Honda je odustala od sporta zbog financijske krize i prodala momčad bivšem tehničkom direktoru Benettona i Ferrarija – Rossu Brawnu i investitorima. Momčad je nazvana Brawn GP i Button je osvojio 6 od prvih 7 utrka, dosta toga zahvaljujući inovativnom dvostrukom difuzoru koji je značajno poboljšao “downforce” automobila.
Osma utrka sezone bila je VN Velike Britanije i Jenson je došao kao favorit. Umjesto toga, kvalificirao se i završio utrku na 6 mjestu. Ništa značajno nije pošlo po zlu za Buttona, ali ništa značajnije nije pošlo ni u dobrom smjeru. Brawnovi bolidi imali su problema sa zagrijavanjem guma. Jenson je novinaru Tomu Caryu iz “The Telegrapha” nakon utrke opisao problem:

“Krivo je prokleto Englesko vrijeme!”

2010. godina: Button je promijenio momčad i stigao u McLaren. Uspio je pobijediti na dvije od prvih četiri utrka sezone i završiti drugi-drugi-treći u tri utrke prije Silverstonea. Ponovno je podij bio sigurna oklada, ali opet ništa od toga. Button se mučio u kvalifikacijama i završio na 14 startnoj poziciji. Jenson je hrabro vozio i probijao se naprijed, ali je na kraju završio četvrti 0,679 sekundi iza Rosberga u Mercedesu. To će biti najbliže podiju što će se ikada približiti.

2011. godina: Ova utrka mu je možda slomila srce. Kvalificirao se kao peti i izgledao sposoban ugroziti dominantne Red Bulle. Na kraju je odustao pri izlasku iz bokseva jer njegova prva desna guma nije bila dobro učvršćena.

“Stvarno sam vjerovao da možemo pobijediti Red Bulle danas. Rano u utrci sve je izgledalo glatko. Definitivno sam mogao pobijediti Webbera danas. Želim se ispričati navijačima koji su nas došli bodriti danas. Željeli smo im ponuditi nešto bolje,” rekao je Button nakon utrke.

2012. godina: McLaren je pobijedio u 7 utrka, jednako kao i slavljenički Red Bull. Na Silverstoneu su, ipak, bili nekompetitivni. Hamilton je završio 8., a Button tek 10. nakon starta sa 16. pozicije.

2013. godina: McLaren te godine nije bio konkurentan gotovo nigdje. Button se kvalificirao kao 10. i završio na 13. mjestu.

2014. godina: Button je bio četvrti u Australiji i Kanadi (na kraju je bio treći, nakon što su Ricciarda diskvalificirali). Na Silverstoneu, kvalficirao se na briljantno treće mjesto po kišnom vremenu. Na kraju mu je nedostajala 1 sekunda do treće plasiranog Ricciarda kojemu se opasno približio u posljednjem krugu.

“Samo još jedan krug… Da sam imao DRS u sljedećem krugu, bilo bi lako preuzeti treće mjesto, ali tu smo gdje jesmo. Nije se dogodilo, ali smo zamalo pobijedili 2 Red Bulla i Ferrari.”

Evo nas polako i u 2015., u kojoj je najbolji rezultat za Jensona 8. mjesto u Monaku. Ni on ni Alonso nisu završili posljednje 2 utrke. Očito se ni ove godine domaći navijači nemaju čemu nadati od Jensona. Šteta da jedan od najvećih talenata Britanije i generacije nema ni podij pred domaćom publikom. Button će imati 36 godina ako će nastupiti sljedeće godine na VN Britanije – koliko uopće još ima vremena da razbije prokletstvo?

Prema nekim najavama čak 140 000 navijača dolazi na utrku. U Velikoj Britaniji vlada ogroman interes za F1. Šteta što će sve oči biti uprte samo u Lewisa Hamiltona.


Odgovor

1 komentar

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Žao mi čovjeka, stvarno je zaslužio.
    Ostane li i sljedeće sezone, sumnjam da će imati šansu za postolje.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.