Sve što trebate znati o VN Austrije

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 7 min 6 komentara

Austrija, RB Ring

Nakon ne baš pretjerano uzbudljive utrke u Montrealu, Formula 1 se vraća na stari kontinent, u Austriju. Utrka se održava na lijepom i jednostavnom Red Bull Ringu, utrka će biti osma u tekućoj sezoni.

Prošlogodišnja utrka je bila prva na Spielbergu od 2003. i bila je nezaboravna za sve navijače koji su pohodili gledati ovaj spektakl. Nico Rosberg je pobijedio na ovoj utrci, dok je Massa osvojio pole position. Prošle godine bila je to borba Mercedesa i Williamsa, ali ove godine bit će to borba između dva Mercedesa zasebno. Svejedno, Vettel je izgledao jako brz u Kanadi; postoji šansa da će Ferrari začiniti utrku i napraviti je neizvjesnom. Pročitajte detaljnije informacije o samoj državi Austriji, zanimljivosti koje sigurno niste znali, informacije o stazi, DRS-u, gumama i favoritima u sljedećem tekstu.

Opće informacije i zanimljivosti

Staza se nalazi u austrijskoj saveznoj državi Štajerskoj. Štajerska (Steiermark) je savezna država (Bundesland) Republike Austrije. Površinom je druga po veličini od devet austrijskih saveznih država. Graniči sa Slovenijom kao i s pokrajinama Gornja Austrija, Donja Austrija, Salzburg, Gradišće i Koruška. Glavni grad Štajerske je Graz (Gradec), koji je s 265.778 stanovnika (2013.) nakon Beča drugi po veličini austrijski grad.

Štajerska se često naziva i “zelenom pokrajinom” (Grüne Mark), jer je oko 61% njezine površine prekriveno šumama, a sljedećih 25% površine zauzimaju livade, obradive površine, voćnjaci i vinogradi. Najveća rijeka je Mura koja prolazi i kroz Međimurje u Hrvatskoj. Najviši planinski vrhovi u Štajerskoj nalaze se na području Dachsteina i Schladminga u okrugu Liezena. Desetine vrhova s visinom preko 2.500 metara, uređeni su za planinarenje i sportove poput alpinizma i skijanja. U podnožjima vrhova su obično planinarski domovi do kojih vode dobro obilježeni planinarski putevi. Neki od vrhova povezani su žičarama.

Najveće jezero u Štajerskoj je Grundlsee i nalazi se u okrugu Liezena. Na obali jezera nalazi se istoimena općina Grundlsee. Površina jezera je 4,22 km2 s najvećom dubinom od 64 m. Jezero je bogato ribom, a zbog nadmorske visine od 708 m i temperature od oko 18°C ljeti, nije za kupanje, barem pristojnim Austrijancima. Klima u Štajerskoj je umjereno kontinentalna, te regionalno različita. U sjevernom, planinskom dijelu zime su duge, s čestim padalinama i temperaturama do -20 °C. U zimskom periodu, zbog velikih snježnih padalina i strmih planinskih obronaka, povišen je stupanj opasnosti od lavina. Od poznatih Štajeraca možemo izdvojiti Thomasa Mustera i Arnolda Schwarzeneggera. U Štajerskoj živi oko 1,2 milijuna ljudi što je oko 15% ukupnog stanovništva Austrije.

62% ove države pokriveno je Alpama, tako da jedna četvrtina stanovništva živi u glavnom gradu – Beču. Austrija ima 13 vrhova koji su viši od 3000 metara i čak 34 koji su viši od 2000 metara. Krimmler Wasserfalle u okolici Salzburga predstavljaju najveći Europski slap – voda se obrušava čak 380 metara. Iako im priroda nudi pregršt mogućnosti za sport i kretanje, Austrijanci su najdeblji narod EU. Čak 60% stanovništva je pretilo. Austrija je jedina članica EU koja nije u NATO-u. Imaju najstariji ZOO na svijetu – u Beču je od 1752. godine. Austrijanci su prvi u svijetu koristili poštanske marke. Prvi su izmislili i snježnu kuglu – u staklenoj kugli bila je bazilika iz Mariazella. Ferdinand Porsche rođen je u Austriji.

Staza

Red Bull Ring je smješten u istočnom dijelu Alpi. Okružena planinama, staza ima značajne razlike u nadmorskoj visini (65 metara) što je čini jednom od najatraktivnijih u kalendaru F1, a jedna je od najkraćih u kalendaru. Specifična je i po vrlo malom broju zavoja – 9. Tako malo zavoja je doista neobično vidjeti, pogotovo na novim stazama.Svaki dolazi sa svojom jedinstvenom tehnikom i za ovu stazu definitivno vrijedi – “Manje je bolje”.
Manji broj zavoja teoretski znači više bližeg utrkivanja. Kada imate 75 krugova na raspolaganju, imate i mnogo potencijalnih mjesta za pretjecanje. U pogledu vremena, Spielberg je najkraća staza u kalendaru. Potrebno je samo 68 sekundi da kompletirate 4.326 km kruga. Staza ima 4 duge ravnine; svakoj prethodi spori zavoj, tu do izražaja dolazi trakcija i brzina na pravcu.

Zbog potreba mehaničkog gripa automobila, Pirelli dovodi mekanu i supermekanu komponentu u Austriju. Ovo je treća uzastopna utrka na kojoj će se ova kombinacija koristiti, a problemi sa zagrijavanjem guma koji su bili vidljivi u Monaku i Montrealu trebali bi na ovoj stazi biti uklonjeni zbog značajno abrazivnije površine asfalta. Staza se nalazi na 700 metara nadmorske visine. Smanjenje tlaka zraka smanjuje snagu atmosferskog motora i do 7% i prisiljava turbo da se vrti brže i više, da nadoknadi taj gubitak koji ima motor s unutarnjim izgaranjem (ICE).

Faktopedija

Prva utrka: 1970
Dužina staze: 4.326km/2.688 milja
Ravnina od starta do zavoja 1: 185 metara
Najduža ravnina: 868 metara, na ulazu u zavoj 1
Max brzina: 330km/h – na ulazu u zavoj 1
Ključan zavoj: 9- Završni zavoj; ima neugodni prilaz nizbrdo i izalazak je od izuzetne važnosti.
Dužina boksa: 242 metara
Potrošnja goriva: 1.7kg po krugu – visoka potrošnja
Postotak punog gasa: 70%
Opterećenje kočnica: Srednje. Samo 9 zavoja je u jednom krugu, ali postoje 3 jake kočione zone – svaka od ovih zahtijeva usporavanje sa 300km/h na 100km/h
Promjena brzina: 54 po krugu – 3.834 u utrci
Broj krugova: 75
Pobjednik 2014: Nico Rosberg
2014 Pole position: Felipe Massa 1m08.759s (226.495km/h)
2014 Najbrži krug: Sergio Perez 1m12.142s (215.874km/h)
Šanse za sigurnosni auto: SLABE – Velike izletne zone na Red Bul Ringu smanjuju vjerojatnost blokiranja staze i pojave sigurnosnog automobila. Nije bilo sigurnosnog automobila u prošloj utrci.
Strategija: TOP 10 prošle godine odvozili su na strategiji s dva ulaska u boks. Počeli su na super mekanoj i odradili 2 stinta na mekanoj komponenti. U boks se ulazilo u 11-15 i 26-31 krugu.
Jeste li znali: Jochen Rindt bio je prvi svjetski prvak rođen u Njemačkoj, u Mainzu, ali je odrastao u Grazu nakon što su njegovi roditelji ubijeni tijekom bombardiranja u 2. Svjetskom ratu. Uzeo je austrijsko državljanstvo i postao jedini posthumni svjetski prvak. Zbilo se to 1970. godine, nakon što je poginuo na VN Italije.

Gume i DRS

Crveno označena super mekana komponenta i žuto označena mekana komponenta guma stoje na raspolaganju momčadima. Razlika u performansama guma trebala bi iznositi manje od sekunde po krugu. Postoje 2 DRS zone na stazi, ali neobično – ni jedna od njih neće biti na najdužoj ravnini. Prva zona imati će detekcijsku točku na prilasku zavoju 2. Aktivacijska točka je ubrzo nakon izlaska iz zavoja 2 i traje sve do kraja ravnine, završava na kočenju zbog ulaska u zavoj 3. Druga zona ima detekcijsku točku između zavoja 8 i 9. Aktivacijska točka je nakon izlaska iz posljednjeg zavoja i traje sve do kočenja u zavoju 1.

Riječ tehničara

Tim Goss – tehnički direktor – McLaren

“Jedan od najzahtjevnijih aspekata ove staze je njezina dužina. Krug je relativno kratak i to znatno otežava život ERS-u (sustavu povrata energije). Možemo rekuperirati 2mJ (megadžuli) energije po krugu i možemo razviti 4mJ, ali kada nemamo mogućnosti za to – teže je održati sustav u harmoniji. Sve se to odnosi na baterije, elektro motore, turbo i MGU-K. Naravno, svim ekipama je isto i pomaže što imamo šest godina iskustva s ERS sustavom.”

Vrijeme

Relativno stabilno, ali staza se nalazi u Štajerskim alpama pa se vrijeme može promijeniti u nekoliko minuta. Očekuju se temperature oko 20 stupnjeva.


Odgovor

6 komentara

  1. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Ooodličan uvod u vikend, pogotovo mi se sviđa taj “obrazovni” dio sa mješavinom zemljopisa, tipičnih znamenitosti i kulture. Luka, ovo si napisao za 10. :D :thumbs:


    0
    0

    0
  2. F1puls
    David Vidović Prikaži

    Genijalno, kao i uvijek. :thumbs:


    0
    0

    0
  3. Michael Schumacher
    josip123 Prikaži

    Kapa do poda!

    Samo nastavi ovako. Bravo! :)


    0
    0

    0
  4. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Super super, baš ste totalno osvježili F1 scenu u hrvatskoj.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.