Putopis: Jedno putovanje, a dvije F1 utrke – VN Belgije i VN Italije 2018.

Izdvojeno / Nemojte propustiti / Putopisi

Pulsmedia portal

Prije 7 godina 25 min 22 komentara

Dragi čitatelji F1 pulsa prošlo je nešto više od godinu dana od prethodnog putopisa što znači da je vrijeme za novi godišnji odmor, novu F1 utrku i novi putopis.

Za ovu godinu odlučili smo da je vrijeme za legendarnu stazu Spa-Francorchamps. Već smo ranije razmišljali o ovoj utrci, no zbog vrlo visokih cijena smještaja u Belgiji bi odustajali. Stoga je prva stvar za riješiti bila smještaj. Puno smo toga pregledali i došli do zaključka da su smještaji najjeftiniji u Njemačkoj i Luksemburgu. Različita manja mjesta u obje države udaljena do 50-ak km od staze su nudila najbolje opcije. Na kraju smo se odlučili za Clervaux mali gradić na sjeveru Luksemburga u kojem smo našli hotel po našem ukusu s odličnom cijenom. U ovom gradiću su se nudili i drugi oblici smještaja po vrlo povoljnim cijenama. Dvoumili smo se koju tribinu uzeti Gold 6 busna stanica (chicane) ili Gold 3 Eau-Rouge. Dok smo mi razmišljali busna stanica se rasprodala pa smo brže bolje kupili karte za Eau-Rouge da ne bi i njih prodali.

Plan je bio da u Belgiju idemo lagano Hondom sa zaustavljanjima od po 2 noći u Salzburgu i Strasbourgu. Za nazad nismo imali nikakav plan nego spontano kako nam bude bio gušt. Međutim već nas je doma počela kopkati Monza koja krasno pada nedjelju iza, a to nam je skoro usput do doma.

Na put smo iz Rijeke krenuli u subotu 18.08. Tada su krenuli i svi turisti koji su se vraćali s mora doma tako da smo zapeli već u široj okolici Rijeke. Na naplatnim kućicama u Rupi i na graničnom prijelazu izgubili smo dobrih 2 i pol sata stajanja u koloni. Nakon toga sve je išlo glatko.

Prva destinacija – Salzburg

Rezervirali smo hotelu u Sankt Leonhardu malom gradiću podno planine Untersberg, koji je udaljen od Salzburga 8 km. Odmah ispred našeg hotela nalazila se žičara s kojom možete na prije spomenutu planinu (1.776m). Naime žičara je jako prometna i vozi gore dole neprekidno praktički cijeli dan do 17 sati, jako puno ljudi, šetača, planinara i biciklista se vozi. U nedjelju ujutro smo otišli do Salzburga, tu nas je ubila vrućina i užasna gužva. Došla je gomila turističkih grupa i svi su bili u gradu u isto vrijeme. U crkve nismo ulazili zbog onog straha od samozapaljenja:) ali smo se odlučili prekinuti šetnju gradom i otići u Red Bullov Hangar 7 koji se nalazi na Salzburškom aerodromu. Odlična odluka! Za početak klimatizirani, jako lijepi prostor sa izložbom RB trkaćih auta, F1 bolida, motora, aviona… Između ostalog izloženi su različiti stariji Torro Rossovi bolidi, pa i onaj s kojim je Vettel pobijedio u Monzi 2008., više RB bolida, WRC auto, Marquezov motor…. (slike 1-21).

Ulaz je besplatan, a u kompleksu se nalazi još RB fan shop, kafić i restoran, a nude i panoramske letove. Navečer smo se vratili do Salzburga još malo prošetali, uspinjačom se popeli do Hohensalzburgove tvrđave pojeli gore komad sacher tore i popili pivicu. Grad je lijep, ali nas nije previše oduševio (slike 22-25), ne znam možda zbog nesnosne vrućine i gužve, ali nas je zato Hangar 7 jaaako razveselio.

Ponedjeljak – krećemo dalje, nova destinacija Strasbourg.

Ovdje smo uzeli hotel u centru gradu da ga možemo obići pješice. Grad je smješten na sjeverozapadu Francuske, glavni je grad pokrajine Alzas (ili danas Grand Est region) i nas je zaista oduševio. Krasna arhitektura, više lijepih protestantskih crkava, prekrasna gotička katedrala Notre-Dame, mali trgovi i uličice, život na ulici, ukusna hrana uz odlično vino i kompletno drukčiji način života nego u mnogo „strožim“ uniformiranijim Njemačkoj i Austriji. Neću više dužiti, u svakom slučaju toplo preporučujemo da odete ako niste bili, do tada pogledajte nekoliko sličica (slike 26-29). Mi se planiramo svakako vratiti i malo više vremena provesti da obiđemo i okolicu. Kažu da je tijekom Adventa grad prekrasno okićen – možda već tada dođemo!

Srijeda 22.08. – vrijeme je za pokret prema Luksemburgu.

Putem do Clervauxa stali smo razgledati i glavni grad države. Kroz povijest grad Luxembourg je imao važan vojni značaj pa ima dosta zidina, utvrda, duždevu palaču i St. Michael’s katedralu. Uglavnom ima turista više nego smo očekivali, lagana kratka šetnja, zanimljivo za razgledati i idemo dalje (slike 30-32). Oko 65 km sjeverno nalazi se Clervaux koji je sa 5 262 stanovnika glavni grad istoimenog kantona. Gradić je jako lijep, ima crkvu Saints Cosmas and Damian (slika 33), benediktinski samostan St. Maurice and St. Maur i dvorac izgrađen u 12 st. ispred kojeg je još uvijek zadnji američki Shermann koji ga je branio u 2. svjetskom ratu. Dvorac i crkva su praktički u centru mjesta, a odmah ispod njih je simpatična mala pješačka zona s restoranima, kafićima i različitim shopovima. Uz to kroz grad protiču dvije rijeke uz koje su pješačke i biciklističke staze, a nedaleko su i tereni za mini golf i golf (cca 3km od centra). U dvorcu je u stalnoj postavi izložba Edward Steichena The Family of Man (za one koje zanima više: link), a budući da je grad bio poprište većih borbi tijekom 2. svjetskog rata ima i izložba o tome. Hotel nam je u samom centru, odmah ispod dvorca. Oko hotela i uz dvorac ima puno parkirnih mjesta, sva besplatna. Na parkiralištu postoje aparati za plaćanje, ali nam je vlasnik hotela rekao da ne postoji provjera i da nitko ne plaća – nama odgovara. Sve u svemu sam gradić kao baza za odlazak na stazu – odličan. Imaš gdje prošetati, imaš što vidjeti, možeš si nešto kupiti, sjest u kafići itd.

Karte smo kupili za cijeli vikend pa nam je plan bio u četvrtak otići na pit line walk. Osim karata na službenim stranicama od staze kupili smo i karte za parking, obzirom na tribinu koju smo uzeli ponudili su nam najbliži parking, a to je bila Yellow area. Parking smo uzeli za subotu i nedjelju i koštao je 16E po danu. Petak nismo uzeli jer nismo planirali ići na stazu, a četvrtak je besplatno (ali svejedno smo da bi nas pustili tako blizu morali pokazati da imamo karte za žuti parking). Na samoj stazi ima dosta parkinga (i to više manje ista udaljenost kao i naš) koji se može platiti na licu mjesta i koštao je 10E po danu – možda je to bolje nego platiti unaprijed jer Vam na kraju dođe na isto. Jedino što su ti parkinzi naplaćivali i u četvrtak istu tarifu. Ako planirate ići samo na utrku ili kvalifikacije i utrku onda preporučujem da platite parking tamo.

U četvrtak smo nakon doručka odmah krenuli na stazu. Do staze nam je trebalo manje od 1 sata, otprilike 45-50 minuta vožnje. Mala digresija, ali korisna informacija u Luksemburgu i u Belgiji se autoput ne naplaćuje. Došli smo do staze, tu je već u četvrtak bilo dosta ljudi koji su bili zaduženi za usmjeravanje prometa i koji su nam pokazali gdje se nalazi žuta parkirna zona. Parkirne zone su više manje dosta dobro označene, a na autoputu su također označeni izlazi koje morate koristiti ovisno o boji parkirne zone. Parkirali smo auto i već u 10.30 bili željni malo prošetati po stazi i oko nje, vidjeti gdje nam je tribina, kako se vidi itd. Malo smo prošetali došli do ulaza na La Source-u, ispred njega je već nekoliko fan shopova i štandova s cugom i klopom. Ništa previše zanimljivo htjeli smo što prije na stazu, pa smo prošli pregled karata i torbe i lijepo stali u red. Naime već je bilo 20 do 30 ljudi koji su čekali ispred zatvorenih vrata (vrata su zatvorena, ali majstori nešto još rade, zavidavaju, vare…). Mislimo si sad će oni, samo da završe. Stojimo tako i čekamo…. nakon nekog vremena nam sad već bude dosta, pa se okrenemo odšetamo do dečka koji nam je pregledao karte i pitamo kad će otvoriti vrata? Kaže dečko u 16.00, pit line walk je od 16 do 18!!!! OOOO baš super… inače još nije ni podne. Krenemo opet šetati nazad da vidimo možda su vrata kod Eau Rouge otvorena, ne samo da nisu nego danas neće ni biti. Dečki na tom ulazu kažu – danas je samo pit-line walk, otvoren je samo La Source i može se proći kroz boksove, startno ciljnu ravninu, spomenuti zavoj i gotovo. Nema dalje. OK tako je kako je idemo nazad do Honde malo se provozamo po Francorchampsu, dođemo nazad u krug staze i odemo u jedan od kafića na ulazu u stazu da nešto pojedemo i popijemo koju pivu dok čekamo da se vrata otvore. Nije jednostavno u četvrtak ni jesti uz stazu:) sve što smo htjeli danas nema na meniju – samo za vikend. Napokon smo našli što ima pizza – može daj onu s 4 sira. Donijeli su nam neku malecku pizzu, koja baš ne izgleda na sebe (tijesto isto izgledom drugačije), ali moram priznati da je bila jako, jako fina jer su njihovi sirevi gore bili odlični – tako da nema veze kako izgleda. Pive je imala i za četvrtak, ne brinite. Dočekali smo 16 sati ušli napokon na stazu (tamo gdje se smije). Postoji jedan ograđeni prostor lijevo od bokseva u kojem su vozači dijelili autograme – kad smo mi ušli unutra je bio Grosjean (slika 34). Na razglasu su najavljivali da postoji raspored kada će koji od vozača biti u tom prostoru, no oko toga je bila velika gužva (to su oni koji od jutra čekaju) tako da smo taj dio preskočili. Prošetali kroz boksove, koji su dosta širi od onih u Monzi tako da je i gužva dosta manja, pa se može lijepo prošetati bez gužvanja. Mi zadovoljni (slike 35-48), a osim toga izdaleka smo uspjeli vidjeti i našu tribinu (slika 49).

Petak smo rezervirali za Stavelot i posjet Spa-Francorchamps Racetrack muzeju, o tome je pisao Zeko pa neću dužiti, pogledajte naših par slika (slike 50-55) koga zanima više http://www.abbayedestavelot.be/en. Cijena karte je ista idete li u 1 muzej ili sva tri koja nude, 19E za dvije osobe, za povijesni muzej dobijete audio tumač…. no nismo baš bili zainteresirani. Za petak smo imali još toga u planu no u Belgiji i Luksemburgu smo imali problema s GPS-om u autu. Kategorizacija cesta mu ne valja pa neke cestice kroz polje označava kao cestu kojom se može voziti 90km/h (vidi sliku 57). Jedan dan smo uspjeli preko brda kroz šumski put ući u Njemačku. Uglavnom razvozao nas je po svim poljima i selima kantona Liege, svaki dan drugom rutom tako da smo sva sela prošli i sve kravice pozdravili (slika 56 i 57). Priroda i pejzaži su prekrasni, sela su šarmantna s kamenim kućicama (uz obavezno barem jednu belgijsku zastavu) i lijepo uređenim okućnicama s puno cvijeća. Sve izgleda jako uredno i lijepo. Primijetili smo da ima jako puno kampova, praktički uz svaku rijeku je veći kamp, ima i dosta tzv. adventure kampova koji nude različite aktivnosti pa tako onaj blizu Stavelota nudi između ostalog Ferrari F430 self drive, karting, quad, kayak, paintball…. pa koga zanima i voli kamp https://www.coo-adventure.com/.

U subotu smo se probudili u 9 otišli na doručak i nakon doručka krenuli na stazu. Oko staze je opet sve organizirano dobro, ima više auti nego u četvrtak, ali sve ide brzo i usmjeravaju nas gdje tko mora ići, obzirom na to koju kartu za parking ima. Parkirali smo nešto prije 10.30 (slika 58). Lagana kratka šetnja do ulaza La Source, gužva je, ali dosta brzo prolazimo i na stazi smo već u 10.45 kada kreću kvalifikacije Porsche cupa. Nastavljamo dalje šetati uz stazu do naše tribine, putem prolazimo kroz fun zonu koja je dosta velika, ima svega kao i inače uz dodatak aviona belgijskog ratnog zrakoplovstva u kojeg si mogao ući i slikati se, tu je bio i Hamiltonov bolid izložen i osim onog klasičnog mijenjanja guma za odrasle bio je i mali Porsche namijenjen klincima koji su htjeli mijenjati gume. Ono što do sada nisam primijetila na utrkama su Schumacherovi specijalizirani šopovi koji su bili tu i kasnije u Monzi. Što se tiče štandova i ponude jela i pića jako dobro i raznoliko, ima malo manje toga nego u Silverstoneu, ali daleko više nego u Monzi. Tako da je ponuda odlična. Odlična je i organizacija kupovanja i plaćanja. Za cijelu stazu vrijede ista pravila, što znači da imate više štandova koji prodaju tickete s kojima možete kupovati na svim štandovima sva jela i pića. Osim toga svi ti štandovi primaju i cash, te vrlo važna napomena imaju i iste cijene. Nema velikih redova i može se jednostavno doći do svega. Ticketi su vrlo praktični 10 komada = 35E, 1 piva =1.5 ticket ili 5.25E, sok = 1 ticket ili 3.5E. U Monzi ništa od toga nisu primijenili i dalje je kaos s plaćanjem, redovima i različitim tarifama na različitim mjestima, ali o tome nešto kasnije. Kao i u Silverstonu sve je jako čisto, stolovi i štandovi se stalno čiste nema smeća, a tako je ostalo i cijelu nedjelju. Jedan jako lijepi dodatak ove fun zone je što u pozadini vidite Eau-Rouge (slike 59-69). Na putu prema našoj tribini koja je smještena na brdu uz kućicu, zaustavljamo se na dnu da odozdola pogledamo kako Porsche izgleda na čuvenom kompleksu zavoja. Meni je njihov zvuk uvijek super moćan i ovdje izgledaju impresivno. Ova pozicija je jako dobra za one s GA kartama, lijepo se vidi i tu se skupi dosta ljudi, ali dovoljno je mjesta da svi lijepo vide stazu. Popeli smo se na tribinu, a uzbrdica do nje je moćna. Pogled s tribine fenomenalan, vidi se izlazak iz la source, ravnica i kompleks radillion/eau-rouge, ispred je i veliki ekran (slika 70 i 71). Naš red je najzadnji tako da smo smješteni najviše, iza nas nema nikog pa možemo i stajati da još bolje vidimo, a nikom ne smetamo – odlično:). Odgledali smo cijeli treći trening i kvalifikacije doslovno uživali u prolasku F1 bolida kroz legendarni zavoj. Na dnu prije uspona svaki put se čuje udarac podnice bolida o pod i nakon toga projuri gore, uz manje ili više iskri. To Vam zbilja ne mogu bolje opisati, žao mi je. Izgleda nestvarno dobro. Kada kažu da se na tv-u ne može dobiti dojam kolika je to uzbrdica i kako to zaista izgleda govore ljudi istinu, vjerujte mi. Razmišljala sam što mi je bilo bolje, impresivnije pogled na Becketts ili ovo…. Nakon dva dana nisam se mogla odlučiti = neriješeno, bolid F1 na ova dva mjesta, i s ovih tribina zaista izgleda fenomenalno i to jednostavno treba doživjeti jer se opisati ne može. Kvalifikacije su bile izvrsne i kada je spiker u Q3 najavio da je vjerojatnost kiše 80% ja sam Marinu rekla da se čovjek šali (tada je nebo bilo plavo i sijalo je sunce). Ali, sad već svi znate da nije bila šala. Perez je nakon što je počela kiša ispred naše tribine lovio svoj bolid što je bilo nam jako lijepo za vidjeti, a njemu sigurno „a little bit scary“. Hamiltonovo okretanje smo vidjeli samo na ekranu. Kvalifikacije su završile na radost brojnih navijača iz UK-a, koji sve više dolaze na utrke u bojama Mečke, a McLarenovih navijačkih rekvizita ima sve manje i manje na tribinama što je dosta tužno… Dobro ovdje je bilo nešto Stoffelovih navijača, ali u Monzi takvih nema. Zbog straha od gužve (ceste za izlaz sa staze izgledaju kao one na slici 57) odmah nakon kvala odlazimo, na parkingu su opet ljudi koji organiziraju odlazak s parkinga, a kasnije na cesti nas usmjeravaju u različitim pravcima da ne nastanu zastoji i sve prolazi bez ikakvih problema. Na autoputu smo vrlo brzo. Sad ću Vam otkriti i još jednu vrlo dobru stvar noćenja u Luksemburgu – velika većina gledatelja je smještena u većim gradovima Belgije (Liege, Brussels i ostali) tako da su gužve na autoputu u tom smjeru, a vi se vozite u suprotnom praznom traku :)

U nedjelju ujutro sve isto kao dan prije dolazimo na stazu, parkiramo bez problema u 10.30. Ovaj put su nas usmjerili na neki drugi parking pa nam je bliži ulaz kroz Fun zonu (bliže eau rougeu). Sada je već dosta više ljudi pa se na ulazu čeka, ali nije strašno. Provjere nisu tako rigorozne, otvoriš torbu pogleda malo i nekako polako ide. Maxovi navijači pjevaju i rade dobar štimung (slika 72). Puno ih je narančastih, ali imamo samo pozitivna iskustva od njih. Bili su super (svašta smo pročitali). Došli smo rano na stazu pa smo danas odlučili propješačiti malo i vidjeti kakav je pogled s različitih mjesta. Pogledali smo eau rouge s različitih mjesta, još malo ispod naše tribine, pa preko puta (gdje je smještena Gold 5 tribina) i iz svih kutova je drugačiji doživljaj, ali uvijek ostavlja bez daha. Uglavnom veliki dio staze smo prošli i zaključili da ima jako dobrih pozicija za one s GA kartama. Popili smo koju pivicu, pojeli famozne belgijske krumpire i belgijski vafel sa sladoledom (toplo preporučujem jako je fin)… Popeli se na našu tribinu malo prije starta utrke i uživali (slike 73-76). Let Alonsa smo vidjeli samo na ekranu (to ga Bog kažnjava jer je stalno pljuvao po Hondi), malo smo likovali. Čitala sam ocjene utrke, kažu da je bila dosadna vjerujte da je nama bila IZVRSNA. Cijelu smo prostajali na tribini da bolje upijemo sve i vidimo, a prošla nam je u hipu. Kao ženski član ovog tima moram prokomentirati jednu stvar koja je nama ženama bitna na ovakvim događanjima, a to su wc-i. Dakle, sve pohvale organizatoru i tetama koje su čistile. Svaka kućica je imala po 2 tete zadužene za održavanje higijene i bilo je zbilja jako jako uredno i čisto, sa sapunom i sa svim potrebnim papirima (wc papir i za ruke obrisati). Nakon utrke smo se odmah pokupili, misleći da ćemo proći glatko kao jučer. A ne, to je bila greška… sada kad razmišljamo trebali smo ostati još na stazi. Na parkiralištu više nije bilo onih dečki koji su organizirali izlazak s parkinga do prve cestice i nastao je kaos. Najvećim dijelom zbog bezobraznih ljudi koji su krenuli različitim putovima do izlaza, stvorilo se 5-6 kolona, a ima samo jedna cestica gdje se možeš uključiti. Tako da smo na izlaz s parkinga čekali sat i pol. Međutim kad smo uspjeli izaći s parkinga na cesticama su bili i dalje policajci koji su usmjeravali i rasterećivali promet, tako da je sve poslije išlo bez problema. Vjerujem da su oni dečki ostali na samom parkingu da bi sve bilo puno bolje.

Što se tiče organizacije i prijevoza na stazu i sa staze gledala sam malo na službenim stranicama staze i za sljedeću godinu nude besplatan prijevoz iz različitih gradova u Belgiji i Luksemburgu u sklopu karte, ali samo za nedjelju. Tako da za sljedeću sezonu Bronze karta s prijevozom dođe 140E, što mi se čini skroz OK cijena. Koga zanima neka baci oko https://www.spagrandprix.com/en/mobility-solution iskreno nemam pojma je li to bilo ove godine.

Dakle, Ferrari je dobar, jako brz u Spa. Na očigled smo s tribine mogli vidjeti koliko je brži od Mercedesa. Svaki krug malo veći gap. Nakon večere sjedimo ispred hotela pijemo čašu vina s pogledom na dvorac i kujemo plan za Monzu (slike 77-79). Sada moramo ić, nema druge. Dogovor i rezrevacije hotela su pale. Sutra idemo do Innsbrucka tamo smo 2 noći, nakon toga nastavljamo dalje do Bergama gdje smo bukirali hotel za 5 noći. Bergamo nam je do sada uvijek bio baza za Monzu – dobra veza vlakom i manja gužva nego Milano, a opet dovoljno veliki i lijepi grad za sve.

Innsbruck smo izabrali slučajno da vožnju i put presiječemo i da to bude godišnji, a ne ganjanje kilometara. Na kraju nam je to bila odlična odluka, još jedan grad koji nas je zbilja oduševio, a nismo ništa očekivali. Gradić podno Alpa s krasnom arhitekturom (slika 80), zlatnim krovom (slika 81) i jednom od boljih i modernijih uspinjača na kojoj smo do sada bili (koga zanima više: link1,
link2).

Panorama na grad odozgora slika 82. Zanimljivo je da grad ima nešto više od 120 000 stanovnika, a od toga 10% čine stranci i to se u ovom gradu jako osjeti. Nemate uopće osjećaj da ste u Austriji, život na ulici, radna vremena kafića i restorana sve puno više vuče na Italiju pa su nama ta vibra i feeling puno draži. Još jedna zanimljivost je da je grad bio domaćin zimskih olimpijskih igara 1964. i 1976. pa obiluje sportskim znamenitostima, a posebno se ističe skakaonica Bergisel – treća stanica poznate novogodišnje turneje skijaša skakača (link). Bergisel je definitivno nešto što morate posjetiti ako ste u gradu. U ljetnim mjesecima skijaši skakači treniraju svakodenveno na njoj, tako da smo i mi naletjeli na talijansku mladu reprezentaciju koja je trenirala. Osim samog kompleksa i panorame grada mogli smo uživati i u neponovljivom iskustvu gledanja skakača s vrha skakaonice uživo kako izvode skokove (slike 83, 84 i 85).

Idemo dalje, na putu još stajemo kratko da razgledamo Trento. Nekad zvani Trident što je značilo tri planine, smješten u južnom dijelu Dolomita uz rijeku Adige (slike 86 i 87). Slike Vam ne mogu dočarati paklenu vrućinu… kroz povijest je imao važan strateški položaj pa ima jako puno palača, kula, crkava… ali nakon kraće šetnje i puno vode krećemo dalje prema Bergamu.

U Bergamu smo od srijede (29.08.) do ponedjeljka (03.09.). Tu smo ko doma, volimo ovaj grad i uvijek nam je bilo lijepo…. koga zanima više o gradu: http://www.visitbergamo.net/en/bergamo-city/

Za Monzu nemamo karte, pa nam je plan bio ići subotu i nedjelju i probati nabaviti karte od preprodavača (kad smo bili u Monzi 2015 i 2016 bilo ih je krcato, na svakom koraku si mogao kupiti karte). U Silverstoneu 2017. nismo vidjeli niti jednog koji je nudio karte, a sada u Spa su nam 2-3 čovjeka samo u četvrtak nudila karte, a sub i ned nismo vidjeli nikoga da prodaje. Naravno ako ne nađemo nikoga kupit ćemo GA na ulazu.
Četvrtak navečer i petak u Bergamu pljušti kiša… to nam je pokvarilo planove. Razmišljamo ići ili ne u subotu na kvale. U Monzi je prilično prljavo, kada pada kiša ima puno blata i ne da nam se baš nositi kišobrane… U subotu ujutro opet kiša, ništa odlučujemo ostati u gradu i u La Birreria di Bergamo Alta gledamo treći trening i kvalifikacije na talijanskom sky-u. S nama je u birtiji gomila engleskih turista (svi navijači Hamiltona), jasno gledaju isto što i mi…. Na kraju kvala mi slavimo… žao nam je ko psima što nismo otišli…. a ovi engleski navijači si mi misle ko se zadnji smije….:)) Ne možeš sve znati unaprijed, a i ne možeš vjerovati što su sve paštari u stanju uprskati u nedjelju.

Nedjelja ujutro, budimo se vani je oblačno, ali ne pada. Spremimo se, odlazimo na doručak i u sred klope počinje kiša… dosta jako. Grrrr. Imamo 1 mali kišobran u hotelu posudimo još jedan veliki i put pod noge prema kolodvoru (kiša pada stalno). Uhvatimo vlak, nakon nešto manje od sat vremena smo u Monzi na kolodvoru nas već usmjeravaju prema busevima (Line Nera – busevi od kolodvora do parka, staze). Super sve ide glatko i u Monzi više ne pada kiša, dolazimo u park na neko drugo mjesto nego prošlih puta, no čini nam se ok. Sada je put više po asfaltiranom dijelu, a puno manje po blatu:) to su dobro napravili. Uz put su štandići sa različitim majicama, navijačkim rekvizitima, klopom i cugom … toga prije nije bilo, dobar dodatak (slike 88 i 89). Pokušavamo naći nekoga da prodaje karte, NIŠTA, nema… Imaju čepiće za uši i kabanice… jbg to nam ne treba. Već smo na ulazu pa nam ostaje prodavaonica s kartama uzmemo dvije GA i idemo dalje. Fun zona je dosta slična onoj u Belgiji, pokušavaju to sve više unificirati čini mi se. Ono što nije bilo u Belgiji je lego zona za klince i Bugatti napravljen od lego kockica…. predobro (https://www.lego.com/en-us/themes/technic/bugatti-chiron/build-for-real)

Što se tiče sadržaja i same fun zone puno puno su napredovali u odnosu na ranije godine u Monzi (slike 90-98). To je bio napredak, što se tiče kupovanja pića i hrane… napretka nema… sve je isto…. redovi, kaos… svako ima svoju kasu, jedni imaju žetone, drugi neke papiriće, treći ne znam što. Ferrariji su bili u prvom redu i ne moram Vam pričati koja je gužva, do pive se ne može… nema šanse. Probali smo na više mjesta na kraju odustajemo, a budući da smo amateri s GA kartama odlučimo napraviti đir oko staze da vidimo kako se vidi s kojeg dijela. Kada su svi već na tribinama, neposredno prije starta dolazimo nazad ispred glavne tribine po onu pivu koju čekamo već satima (sparno je i toplo, a mi žedni) i odlučimo pogledati start ispred pozornice i velikog ekrana u fun zoni jer nećemo stići nigdje drugdje. Nakon starta, uzdah s tribina i razočaranje zbog Vettelove gluposti oogromno…. osjećaj razočaranja je ostao u zraku sve do kraja trke. Tijekom utrke smo dosta hodali oko staze i prošli različita mjesta, na kraju nam je najbolje bilo na parabolici tu smo dočekali kraj utrke i ušli na stazu da prošetamo do podija (slike 99-104). Sada da se malo vratim na štandove s klopom i pićem, prošli smo više manje sve punktove. Pivu smo platili 5E, 6E i 8E (mašala, bravo mi!), znači svaki štand ima svoju tarifu. Na jednoj od kasa uz glavnu tribinu (kase su na jednom mjestu štand malo dalje pa ne znaš što plaćaš) platili smo hamburger 7E – dobili smo pohano smrznuto pa podgrijano meso u dvije fete kruha, kažemo naručili smo hamburger… kažu nam ljudi to je hamburger… ok… okus= na granici jestivosti. Gastronomija na stazi nas više nije zanimala.

Tako nije bilo prošlih godina. Uglavnom da sumiramo Monzu veliki napredak u sadržajima, stagnacija u mogućnosti naručivanja cuge i klope na štandovima i veliko nazadovanje u čistoći. Mi smo mislili onda da prljavije ne može, to je ipak Italija… oooo može može. Opisala sam Vam wc-e u Belgiji.. napravila sam HUGE MISTAKE i na žalost morala posjetiti iste i u Monzi (samo jednom i onda prestajete piti pivu). Umjesto dvije tete u Belgiji koje se brinu za higijenu, Talijani su uz kućicu montirali velikog crnca s gumenim rukavicama koji stoji s blaženim osmjehom na licu i gleda gomilu žena koje čekaju red i to je sve što radi:) Kako izgleda unutra… neću opisivati…izađeš zelen u licu sa želucom u nosu (po struci sam patolog i kroz svoj rad sam vidjela i osjetila njuhom svašta… vjerujte da nisam osjetljiva i nije mi lako dignut želudac).

Za natrag je bila dosta velika gužva kod ukrcavanja u buseve linee neree, ali kad smo to prošli, ostalo je teklo sve bez problema. Vlak je kasnio oko pola sata, ali u Italiji smo to je očekivano. Vraćamo se natrag, sve u svemu zadovoljni smo novim iskustvom u Monzi. Za one koji nisu do sada bili u Monzi molim da Vas moje negativne kritike ne uplaše, bez obzira na sve gore navedeno nigdje nećete osjetiti takvu atmosferu i takav naboj kakav imaju Ferrari i Monza tako da svakako ovu utrku morate posjetiti barem jednom.

Rekapitulacija

  • Honda je ukupno prošla 3500 km.
  • Koliko smo potrošili: jako puno, ali nam nije žao. Jedna od najboljih investicija u životu su putovanja.
  • Karte za VN Belgije vikend Gold 3 platili smo 514E svaku + 32E parking (16E x 2). U Belgiji smo kupili 2 majice VN Belgije cijena svaka 30E
  • Karte za VN Italije GA samo nedjelja 85E svaka. U shopu od Monze (puno su ljepše majice nego u F1 shopu) smo kupili polo majicu cijena 39E
  • Ocjena cjelokupnog putovanja: 10/10
  • Ocjena VN Belgije: 9.5/10 (samo zbog onih sat i pol na parkingu)
  • Ocjena VN Italije: 8/10

Emina Babarović // Scarpetta


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

22 komentara

  1. Mclaren
    luke flywalker Pretplatnik Prikaži

    Svaka čast za putipis @Scarperta i hvala.



    2
    2

    0
  2. Honda
    zekohonda Pretplatnik Prikaži

    ne znam je li mi impresivniji tvoj putopis ili činjenica da si ovo sve uspila složit u par dana.

    slijedi ‘par’ komentara, pitanja:, opažanja:
    -svaka vam čast za posjet rb hangaru. šokiran sam da je besplatan ulaz.
    – strasburg>salzburg …. jeste vidili kojeg eu parlamentarca?
    -na onoj jednoj slici sa pit walka grozni u pozadini sudjeljuje u selfieju.
    -znači u četvrtak malo što radi oko staze. tako je nama bilo u petak.
    -kravice – kako ono kažu za krave i kišu…ako sjede kiša pada ili ne pada?
    -napomena: onaj link coo-adventure – coo je poznati vodopad – atrakcija koju nismo posjetili.
    -napomena: iza ferrarija f40 je dio posvećen ickxu
    – mislio sam da su belgijske zastave ostale od svjetskog. znači, patrioti su svih 365 dana u godini.
    -piće i hrana na stazi su nešto skuplji, nama je bilo 30 eura za 10 bonova. $)
    -iskre i podnica, to je to!
    -prva uzbrdica uz eau rouge je kako kažeš moćna. tko nju preživi, dalje može bez problema.
    -drago mi je da su vam mjesta na tribini bila odlična. jer sam čitao da je ovima u sredini dosta loš pogled s obzirom na vrlo visoku cijenu karte.
    -alonsovu božju kaznu neću komentirat. hi, hi, hi.
    -što se tiče gužve na izlazu, mislim da bi vam isto bilo i da ste čekali 2 sata. ok, barem ne bi stali u autu. da redari nestanu nakon utrke je standardna procedura u belgiji.
    -taj prijevoz besplatni do spa nude svake godine, ali ne znam koliko je pouzdana opcija.
    -čisti wc-i su mi ugodno iznenađenje
    -jeste se mogli učlanit u belgijsku vojsku?
    -koliko su vas smještaji došli?
    -innsbruck i skakonica – kapa do poda! kad ste iz rijeke, pretpostavljam da ste bili na planici.
    -bergamo mi je ugodno iznenađenje. mislio sam da je to nekakav ružni gradić kraj milana.
    -šteta za lošu gastro ponudu u monzi
    -što se tiče napredka u sadržajima u monzi – mislim da je liberty zaslužan za to. većinu sadr
    žaja oni sele sa utrke na utrku. to si sigurno primijetila.
    -lagano se popunjavanju evropski f1 putopisi na pulsu. ostade još samo španjolska. rusiju i azer ne kontam.
    -mogao bi vetma slike malo posložit.



    2
    2

    0
    • Honda
      scarpetta Prikaži

      Ok idemo redom:)
      u ponedjeljak počnem radit, ako ne složim putopis odmah gotovo je…. po cijele dane radim, noću radim statistiku i znanstvene radove….
      – rb hangar – i mi smo bili šokirani izgleda super a ulaz đabe…. svaka čast
      – strasbourg – parlamentarci nemam pojma dal bi ih prepoznala uopće… nismo vidjeli
      – četvrtak – da radi malo toga i imaju skraćenu ponudu
      – nisam znala to za kravice pa nisam pratila – ne znam
      – nismo ni mi bili na vodopadu, ali baš nismo od onih koji šetaju po prirodi….
      – zastave su to non stop
      – ok malo je skuplje, ali nije strašno
      – sad kada razmislim vidjeli smo dosta buseva na izalzu sa staze (ne La source, nego onaj kod fun zone) koji su naprijed imali natpise gradova i trpali su ljude unutra… tako da nešto ima
      – wc-i su bili zbilja tip top nisam ni ja mogla vjerovati. Bila sam na više lokacija. žena je u jednom stajala cijelo vrijeme i davala čiste papire za ruke obrisati svakome (da ne močimo rolu)… bilo je sapuna i svega- zbilja čista petica
      – vojska? uff to moram Marina pitat on se zaljepi za svaki taj rekvizit vojni… ja ih nisam vidjela…
      – hoteli su nas puno došli…. tu smo zbilja izbirljivi… ovako Salzburg (odnosno to malo mjesto kod njega – 2 noći s doručkom 276E (U Salzburgu su bile jako visoke cijene smještaja). Strasbourg isto 2 noći s doručkom 174.60E. Clervaux 5 noći s doručkom 546.30E. Innsbruck 2 noći s doručkom 196E
      Bergamo 5 noći s doručkom i garažom za auto 550 E
      – skakaonica je bila pun pogodak:) ja obožavam gledati skijaške skokove tako da zbilja mrak… na žalost na Planici nismo još bili iskreno nismo baš od snijega ali trebalo bi ići vidjeti definitivno
      – Bergamo je zbilja lijep, posebno citta alta (stari grad) …. ružan grad do je Brescia (to je naš osobni doživljaj)
      – da da liberty stoji iza toga … sve više ima istih stvari na svakoj utrci

      E sada mi smo odradili sve F1 utrke u Europi koje su nas zanimale. Kada idemo u Suzuku?
      Još nas to zanima od F1.
      Za slijedeću godinu, nakon tvog putopisa razmišljamo definitivno o WRC-u … ostaje moja želja i moto gp… to će nam svakako biti jeftinije.
      A onda iza toga bi mogla Suzuka????



      3
      3

      0
  3. Bmw
    Marko Rakić Prikaži

    Za svaku pohvalu, nemam što drugo za reći.



    1
    1

    0
  4. David Croft
    Frantic Prikaži

    Odličan putopis! :thumbs:


    0
    0

    0
  5. Lando Norris 4
    Surfer Prikaži

    Odličan, detaljan i jako zanimljiv putopis!


    0
    0

    0
  6. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Bravo! A struka se da pročitat iz nicka ;)


    0
    0

    0
  7. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Lijepo sroceno.. Isplatilo se citat :klanjam:
    Na kraju Honda bez kvara 3500 KM > RB happy :zubo:



    1
    1

    0
    • Honda
      scarpetta Prikaži

      Ha, ha, ha good point…
      Naše Honde idu u box samo nadotočit gorivo….. ne znam što im tamo rade:))))
      The power of dreams …. ufff velike su nade u RB i Hondu… vidjeti ćemo
      Zaboravila sam opisati grupu nizozemskih navijača (20-30 njih) svi su si pripremili iste majice kričavo zelene (nisu bili naranđasti) sa velikim printom RedBullovog bolida i logom od Honde na nosu…. ljudi su se pripremili
      Mi nismo mogli kupiti niti jedan RB rekvizit jer nema još ništa od Honde na njima…. doogodine


      0
      0

      0
  8. Mario84 Prikaži

    Ja obozavam monzu. Ne smeta mi blato ionako volim prirodu, ali ono malo odspavanje odma uz stazu i zvuk motora, fantasticno, fino se odmoris do utrke. Obicno sam znao u petak ujutro ici na put i obilaziti gradove i modenu, muzej ferraija… U subotu navece sam uvek u monzi jer se dosta toga desava, koncerti itd… pivo uvek imam hladilnoj torbi, tako da se ne opterecujem sa kupovinom, ionako ne gledaju sta nosis. U autu prespavam, tako da preko noci posle zabave u monzi skoro parkiram auto uz stazu, cuvam za sebe pa necu reci gde :). Tako da rano ujutro samo iskocim iz auta i vec pokazem kartu i unutra sam. Obicno se nadjem kod ulaza u bokse pa malcane vidim sve vozace, sefe tu i tamo potpis dobijem. Malo odem i do helidroma, da vidim jos koju slavnu osobu, tako mi je uspelo par rijeci izmeniti sa stirling mossom. Ne znam za druge ali sjeda mi taj kaos jer se dobro snadjem u njemu ima i puno propusta, tako da me cudi da se nije nesto takvo desilo. Ok bio je jedan dan kad su pistoljem hteli uci cuvari politika… i tako kako imam blizu auto izbegnem ljude dok idu na linije za bus, kad stignu do auta, ja sam vec van monze i u 9 navece kuci.



    1
    1

    0
    • Honda
      scarpetta Prikaži

      To je super:) zato volim čitati ovo putopise svatko na drugačiji, svoj način doživi stvari.
      Ja bih mogla obožavati Silvestorne bez problema i ići svake godine (kad nađem sponzore)….. ali dosta me smeta blato, prljavština i neorganiziranost Monze…. ali nismo svi isti i ne bi bilo dobro da jesmo
      Razmišljala sam i onom što je Zeko komentirao da je Liberty dosta pridonijela sadržajima u Monzi…. s time se slažem i sve više vidim da dosta ima istih stvari i da sve počinju sličiti jedna na drugu… možda bi bilo bolje ostaviti neke raznolikosti, specifičnosti …


      0
      0

      0
  9. Mercedes
    Har Kl Prikaži

    Hondaši baš znaju napisati putopis :thumbs:
    10/10



    1
    1

    0
  10. Formula 1
    sarmakis Prikaži

    Sjajno,
    Draga, mali i ja smo ove godine također bili na utrci u Spa. Kako mi je pisanje (i uređivanje, prevođenje, prijelom i sl.) pola života, svrbilo me da napišem i ja kakav putopisčić. No, kako je Emina “odradila” taj dio, možda ću se potruditi ponešto zapisati s neke od sljedećih utrka kad nas nanese put.
    Ukratko, naš je itinear bio puno jednostavniji: četvrtak: Zadar-Bruxelles via Rynair. Dalje via rent-a-car, Smještaj u Belgiji (oko 50 km od staze, via Booking.com). U utorak istim putem natrag. Ulaznice smo imali za GA i proveli se dobro na Kemmelu, Pouhonu i oko staze. Gastronomski doživljaj gotovo je potpuno izostao, a od izleta “odradili” smo samo Aachen u ponedjeljak. Sve u svemu oko 16.000 kn, ali ne žalimo ni lipe.
    Čestitke na putovanju i putopisu, osobito na neplaniranom dodatku u Monzi.
    Srdačan pozdrav iz Zadra



    2
    2

    0
  11. Kimi Raikkonen
    tmajnari Prikaži

    odličan! Svaka čast za putopis! Nevjerojatno kako imam sličnu fotku 101, valjda smo bili malo ispred vas :)



    1
    1

    0
  12. Maurizio Arrivabene
    Basso Profondo Prikaži

    Ja sam ove godine bio u Monzi ja sam isto uzeo GA kartu mi smo bili na izlazu iz Bissona malo prije šikana imali smo one stolice na rasklapanje bilo je odlično… Iskreno ja sam izbjegavao zahode(čitaj pišao u šumu) popio nisam ništa nego smo pobili sa sobom par sendviča i pivu dvi… I vode dosta…


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.