Sve što trebate znati o VN Kanade

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 4 komentara

VN Kanade

Formula 1 prelazi Atlantik po prvi puta u 2015. godini i posjećuje Montreal, domaćina VN Kanade. Utrka je jedna od omiljenih destinacija u kalendaru još od 1967. godine. Domaćin te prve utrke je bio Mosport Park, ali domaćin od 1978 je Montreal. Samo 1987. i 2009. utrka nije održana. Lewis Hamilton je jedini vozač od aktualnih koji je uspio pobijediti više od jednom. Branitelj naslova sigurno će pokušati dokazati da ga nije pogodio gubitak sigurne pobjede u Monaku. Nico Rosberg je ovdje uzeo pole position i ima dvije uzastopne pobjede prvi puta u karijeri, tako da nas čeka zanimljiv okršaj. Očekuje se da Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen odigraju također važnu ulogu jer su i sami jednom slavili na ovoj stazi. Williams se želi vratiti nakon blijede predstave u kneževini.

Formula 1 treba življu i dinamičniju utrku, nadamo se da će Circuit Gilles Villeneuve, na jezeru Notre Dame, opravdati očekivanja kao i svaki put. Pročitajte detaljnije informacije o samom gradu, zanimljivosti koje sigurno niste znali, informacije o stazi, DRS-u, gumama i favoritima u sljedećem tekstu.

Opće informacije

Montreal je drugi po veličini grad u Kanadi i najveći u pokrajini Québec. Nalazi se na istoimenom otoku koji je smješten na ušću Saint Lawrence i rijeke Outaouais. Kao i u ostatku Québeca, materinski jezik većine stanovništva je francuski, a u gradu živi i značajna anglofona manjina. Smatra se prijestolnicom frankofonske Sjeverne Amerike, te je drugi grad na svijetu, poslije Pariza, po broju ljudi koji govore francuskim jezikom.

U samom gradu živi 1.620.693 stanovnika prema popisu iz 2006., dok u širem području živi 3.635.571 stanovnika. To područje obuhvaća 75 otoka i otočića, uz glavni otok Montréal. U Montréalu je održana Svjetska izložba 1967., kao i Olimpijske igre 1976 godine. Općenito se smatra jednim od najboljih gradova za život u Sjevernoj Americi, a prema mnogima je i kulturna prijestolnica Kanade. Također ovo je jedan od deset najčišćih gradova na svijetu.

Montreal ima najveći broj restorana po glavi stanovnika u Kanadi i drugi je u cijeloj Sjevernoj Americi (prvi je New York). Ako ste u prilici posjetiti Montreal, morate kušati bagel (neka vrsta krafni), poutine i dimljeni mesni sendvič iz Schwartz Montreal Hebrew delikatesa. U gradu je čak 4445 licenciranih taksista, dok podzemna ima 68 stanica i 4 glavne linije. Najniža izmjerena temperatura iznosi -37,8 stupnjeva (15.1.1957.). Prosječno je godišnje 60 snježnih dana, oborinski rekord snijega u jednom danu je iznosio 43 cm (1971.). To vas ne smije zavarati, ljeti je Montreal itekako vruć. Rekordna temperatura je iznosila oko 39,6 stupnjeva (1975.)

Zanimljivo je da Montreal ima tzv. “Underground City” (podzemni grad) – serija povezanih tunela ispod Montreala koji su zajedno dugi oko 32 km. Zimi oko 500,000 ljudi svakodnevno koristi spomenute tunele koji povezuju šoping centre, muzeje, sveučilišta, hotele, banke, urede i 7 metro postaja. Biciklistima je ovaj grad prava meka, naime, čak 350 kilometara posebnih biciklističkih staza je u cijelom gradu. Ako netko voli poznati javorov sirup iz Kande – Montreal proizvodi čak 85% svjetske količine slavnog sirupa. John Lennon je ovdje 1969. snimio pjesmu “Give Peace a Chance” u hotelu Queen Elizabeth tijekom boravka-odmora sa Yoko Ono.

Staza

Nakon sporog i zahtjevnog Monaka, Formula 1 leti prema jednoj od najbržih utrka u kalendaru. Circuit Gilles Villeneuve predstavlja jednu od najbržih staza u tekućem kalendaru. Od momčadi zahtijeva kompletan fokus na tri stvari: kočenje, trakcija i brzina (snaga motora). Bolidi postižu 300 km/h čak u četiri navrata po jednom krugu i svaki put moraju oštro kočiti zbog šikana ili oštrog zavoja. Kočnice će dakle biti pod strogim povećalom i motrenjem do kraja utrke. Ključ je u performansama – trakcija i mehanički grip. Stazu čini stari, slabo prijanjajući asfalt, što može uzrokovati mnogo proklizavanja kod ubrzavanja. Stazu čini čak 6 zavoja koji se savladavaju u 2. brzini tako da su vozna svojstva pogonske jedinice ključna. Posljedni zavoj odnio je mnoga slavna imena sa staze posljednih godina: Jacques Villeneuve, Damon Hill, Michael Schumacher, Jenson Button i Sebastian Vettel postali su žrtve “zida prvaka”.

Faktopedija

Dužina kruga: 4,361 km
Od starta do prvog zavoja: 260 metara
Najduža ravnina: 1190 metara
Najveća brzina: 330 km/h prema šikani
Dužina pit-lanea: 400 m
Postotak punnog gasa po krugu: 67%
Opterećenje kočnica: visoko – sedam jakih kočionih mjesta u jednom krugu, jedna od najtežih utrka (za kočnice) u kalendaru
Broj krugova: 70
Korištenje goriva: 1,8 kg po krugu – visoka potrošnja
Broj promjena brzina: 56 po krugu/3920 u utrci
Pobjednik 2014.: Daniel Ricciardo
2014. pole position: Nico Rosberg (1m14.874s- sa prosječnim brzinom od 209.680 km/h)
2014. najbrži krug: Felipe Massa (1m18.504s sa prosječnom brzinom od 199.985 km/h)
Vjerojatnost pojave sigurnosnog automobila: visoka – prošlogodišnja utrka je završila iza sigurnosnog automobila. U 11 od posljednjih 16 utrka vidjeli smo sigurnosni automobil.
Ulasci u boks prošle godine: (13-18 krug; 37-44 krug)

Jeste li znali – VN Kanade je duhovni dom sigurnosnog automobila – prvi puta se pojavio 1973. na Mosportu – utrku je dobio Peter Revson iz McLarena

Gume i DRS

Staza je poznata po svojoj prljavosti i skliskoj površini. Očit je nedostatak gripa, Pirreli će donijeti crveno označene super mekane i žute mekane gume. Karakteristično za stazu “ubojica guma”. Do kraja utrke možete vidjeli mnoštvo odpadaka od guma na zavojima. Stražnje gume stradavaju u takvim uvjetima i njihove performanse su pod povećalom. Dva zaustavljanja u boksu se očekuju, ali moguće je vidjeti i odstupanja od pravila.

Dvije su DRS zone u Kanadi. Detekcijska točka je nakon izlaska zavoja 9. Prva zona – aktivacijska točka je nakon izlaska od zavoja 12 i završava na kočenju posljednje šikane.
Druga zona ima aktivacijsku točku nakon izlaska iz posljednje šikane i završava na kočenju zavoja 1.

Riječ tehničara

Jonathan Neale – McLaren

“Svi vole utrku u Kanadi; to je jedna od istinskih povijesnih staza u F1 kalendaru. Utrka je uvijek teška i zahtjevna za bolide. Iz čistog tehničkog gledišta, jedino na što morate paziti su – kočnice. Kočnice su u fokusu pozornosti svake momčadi, ne samo iz sigurnsnog gledišta; mnogo performansi leži u njima i njihovom radu. Želite maksimizirati efikasnost svojih kočnica, ali bez kompromiziranja ostalih segmenata i performansa. Kočnice i temperatura se moraju nadzirati stalno.

Vrijeme

Prosječna temperatura iznosi 19°C, ali to može biti varljivo – rekordna u ovom dijelu godina je 35, ali može biti i izrazito niska.
Takve ekstremne fluktuacije mogu poremetiti strategiju, ali to se ne očekuje ovaj vikend. Staza temperature će uglavnom biti nešto niža što odgovara Mercedesu.


Odgovor

4 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    :) Luka, naklon. Sa cistim gustom sam procitao. Stvarno, svako od vas ulaze mnogo truda i znanja. Samo tako nastavite. Inace, na ovoj stazi imam sam bog zna koliko krugova na pc-u i ps-u. Tokom mnogo godina i mnogo naslova. Razvio sam fetis na nju… :)


    0
    0

    0
  2. Bernie Ecclestone
    Ferrari1345 Prikaži

    Bravo luke! :D Odličan opis Montreala kao grada i kao staze. U tom gradu se živi za taj vikend F1 i ljepo je vidit te ljude koji dobro znaju dignut atmsoferu… A o stazi necu puno rijeci trosit. Uzivancija kako konfiguracija tako i samo mjesto koje okružuje….
    Kanada nam je uvijek ponudila nezaboravne utrke, tako da uopce ne sumnjam da ce i ove :)


    0
    0

    0
  3. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Svaka čast, puno zanimljivih informacija. Također kao i vlado na ovoj stazi imam pregršt odvoženih krugova, nažalost samo u simulacijama :P….uz Spa moja najdraža staza.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.