Formula 1 želi vratiti degradaciju guma kao 2011. ili 2012.

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 godina 2 min 30 komentara

FIA želi vratiti nivoe degradacije guma koje smo vidjeli 2011. ili 2012. godine. Tko god bude opskrbljivao gume od 2020. do 2023. godine morat će ispuniti želje FIA-e, a te želje uključuju soft komponentu koja postaje 2 sekunde sporija kroz 10% distance utrke.

Pirelli je eksplicitno zamoljen da proizvede gume koje su napravili kad su se vratili u sport 2011. godine. Mario Isola kaže da rade na tome:

“Analiziramo brojeve vezane za degradaciju. Prilično su visoki.”

“Prije nego odgovorimo FIA-a zajedno s dečkima u Milanu radimo simulacije kako bismo razumjeli što postižemo s tim brojevima. Vjerojatno nisu daleko od onog što smo imali 2011. i 2012. Uspoređujemo brojeve kako bismo shvatili.”

Isola ističe da proizvođač guma može postići određeni nivo degradacije, ali da momčadi također mogu to smanjiti tako da daju upute vozaču da vozi sporije.

“Čista degradacija je jedna stvar, a nešto sasvim drugo je degradacija tijekom utrke. Momčadima je u interesu da smanje degradaciju i to bez velikog gubitka tempa. Oni se natječu, moraju to raditi.”

“Prema tome, sve to moramo staviti na stol da bismo razumjeli konačan rezultat. Nije lako predvidjeti bez podrške brojeva.”

“Iskreno, nivo degradacije koji se od nas traži je visok. Jako visok.”

FIA-ini zahtjevi za 2020.

Proizvođač guma treba dati sve od sebe da ispuni ove uvjete na 75% staza 2020. godine, te da poboljša svoje performanse u tom smislu kroz cijeli period opskrbljivanja gumama.

Hard komponenta: 2s degradacija kroz 22% utrke

Medium komponenta: 2s degradacija kroz 18% utrke, 1,2s brža po krugu od hard komponente

Soft komponenta: 2s degradacija kroz 10% utrke, 2,2s brža po krugu od hard komponente.

Cilj je otvoriti maksimalan broj strategija tako da više zaustavljanja pruži dovoljno potencijala za dobar ishod, kako bi se diverzificirao trkaći spektakl. Za tipičnu stazu:

1x medium + 1x hard = utrka s 1 zaustavljanjem

1x soft + 2x medium = utrka s 2 zaustavljanja

3xsoft + 1x medium = utrka s 3 zaustavljanja

Napomena: Proizvođač nije ograničen na samo tri komponente. Savršeno je prihvatljivo drukčije komponente nazvati drukčije na pojedinim stazama.


Odgovor

30 komentara

  1. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Osobno sam u potpunosti protiv ovoga…FIA nikada neće naučiti i idemo samo u krug sa ivum glupostima.
    Ali fanovi su sa svojim plakanjem dobili sti su tražili…sada će plakati kada dođu ove gume kako se treba vratiti na ovogodišnje…

    Osobno mislim da su trenutne gume dobre no ipak i dalje pretvrde…trebaju ih samo malo pomekšati…ne želim gledati 3 zaustavljanja u boks i bolide tj. vozače koji voze 5 sek sporije u svoje g potencijala…to cemo dobiti sa ovakvim gumama iz 2011 i 2012…smiješno.



    10
    8

    2
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Slažem se sa većinom tvog posta.
      Ja također ne razumijem šta znači “2s degradacija kroz 22% utrke”

      Na degradaciju gume, pored sastava gume, direktno utiču i karakteristike bolida, stilovi vozača, vozačke greške i još mali milion faktora.
      Plakanje fanova je opravdano, jer vidjeli smo negdje da bolidi na mekšoj komponenti mogu gotovo cijelu stazu odvesti. Drugo je to što će se 50% fanova buniti ma kakve promjene donijeli na stazu.

      Ne slažem se sa dijelom tvog teksta, gdje ispade da misliš da sada bolidi ne voze 5 sek sporije od svog potencijala.
      Ja bih radije zadržao ove gume kakve jesu, ali napravio neki duži brzi zavoj prije startno ciljnog pravca, kombinaciju sporih zavoja nakon pravca. Ulaz i izlaz iz boksova, prilagoditi tako da budu što kraći. Sa ovim bi smanjili gubitak vremena koliko iznosi pit stop. Smanjenjem gubitka vremena bi povećali broj boxova, a samim tim i dozvolili vozačima da izaberu hoće li voziti nježno ali duže ili agresivno ali kraće.



      3
      -1

      4
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @HarKI
        Naravno da bolidi idu 5-6-7 sekundi sporije nego u kvalama…uzrok toga je što nose 100 kg goriva za utrku…to je oko 5 sekundi vremena samo u težini…što je ok to je utrka i ja nemam neku zamjerku na to.

        Gume štede, ali NI PRIBLIŽNO kao što su to morali od 2011. do 2016…jer tada su doslovno morali voziti na 70-80% mogućnosti da bi izdržali stint…kada bi stavili nove gume u prvih nekoliko krugova su išli i do 3 sekunde brže od zadnjeg kruga…i nakon toga bi opet malo prikočili i vozili tako da izdrže kraj utrke.

        Po meni je najbolje kada su strategije između 1 i 2 ulaska u boks…i mislim da bi ekipe radije išle na 2 ulaska u boks no same turbulencije koje bolidi uzrokuju im ne pružaju tu opciju jer bi to značilo da gubiš poziciju na stazi…i moraš je vratiti tako da ovoga prijeđeš na novim gumama…što je teško kao što smo vidjeli na odličnom primjeru u Mađarskoj.

        Treba popraviti bolide, a ne gume sa visokom degradacijom…



        5
        5

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Nisam spominjao razliku između kvalifikacija i utrke.
        Nadolijevanje goriva nije ni opcija pa nije bilo ni potrebe da ukazujem na tu razliku.
        Govorio sam da bolidi bi sigurno išli puno brže kad ne bi štedili gume.
        Mislim da je Monako puno bolji primjer od Mađarske. Ali generalno svi usporavaju tako da se “uklope” u jedan odlazak u box.
        Međutim VSC je upravo dokaz kad se timovi odlučuju na dodatni set guma.
        Zbog raznoraznih sigurnosnih ograničenja timovi jednostavno više gube vremena u odlasku u box, nego što bi eventualno dobili na brzini.
        Monako ti je bolji primjer od Mađarske.
        Ali to nema to veze sa ovim što ja govorim. Smanjiti gubitak vremena kroz box na 10 sec (13 ukupno) i zabraniti spore zavojr prije ciljnog pravca i pola problema bi riješili.

        Drugi dio komentara potpisujem i nema potrebe komentarisati :thumbs:


        0
        -2

        2
    • Williams
      Montoya Prikaži

      U Monzi se ne gubi skoro niš pa svejedno ne idu u box



      2
      0

      2
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        To znači da su gume sa VN Italije pretvrde.



        5
        2

        3
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Ne idu u boks više od jednog puta zato što je ekstremno teško napraviti pretjecanje zbog prevelike količine turbulencija…
        Kada odeš u boks tada napuštaš svoju poziciju…i morat ćeš napraviti pretjecanje, ako druga strana ne uđe u boks…

        Vidjeli smo u Mađarskoj Vettel vs Bottas i koliko je bilo teško na novim bržim gumama proći nekoga sa starim i sporijim gumama…

        Znači treba popraviti bolide, a ne gume…iako i gume trebaju biti mrvicu mekše…ne premekane.



        4
        1

        3
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Bolidi su nepopravljivi – kaže fizika



        4
        3

        1
      • Williams
        Montoya Prikaži

        Koja je ono sezona bila kad je Super Aguri u Montrealu preticao McLaren samo zbog novih guma. Znači da ona aerodinamika nije stvarala toliko prljavog zraka



        2
        1

        1
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @Montoya
        2007.
        Nije li tada Alonsov bolid bio oštećen kada je 3 puta izletio u utrci zbog pogrešaka?



        1
        0

        1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ako imaš efikasno stražnje krilo onda ono stvara iza sebe vrtloge. Što efikasnije krilo, to prljaviji zrak iza njega. Taj prljavi zrak omogućava slipstreaming, ali i smanjuje downforce. Situacija je posebno zeznuta kad se nađeš iza/između/pokraj dva bolida kao na primjer Vettel s Bottasom i Hamiltonom jer imaš dva “prljava zraka”. A naravno što bolje aerodinamičari naprave svoj posao to je onima iza teže. A oni su sve bolji i bolji jer svake godine zanju sve više i imaju sve bolje alate…. Dakle, prije 10g je bilo tada, ne može se zaboraviti što se od tada naučilo i što se softvera usavršilo….



        1
        1

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Zato i pojednostavljuju prednje krilo.
        Najveći problem je što onaj ispred može da koristi puni kapacitet prednjeg krila, dok je onaj iza limitiran zbog prljavog zraka.
        Čini mi se da sam pročitao negdje da će slijedeće godine bolidi biti sporiji 1-2 sec po krugu samo zbog pojednostavljenja prednjeg krila.
        Uticaj vrtloga na zadnje krilo je puno manji



        1
        0

        1
  2. renato2107 Donator Prikaži

    Uvijek kažem, prolazak kroz bokseve treba ubrzati, tj smanjiti izgubljeno vrijeme. Na većini staza se to da riješiti jednostavno da se ulaz u boks pomakne malo, da se presiječe koji zavoj, plus povećati brzinu. Kad se vrijeme kroz boks smanji za 5 s, eto automatski otvaranje strategija i s ovakvim gumama.



    12
    11

    1
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ne treb za sve pitati fanove. Apple ni za što ne pita svoje kupce, a rade najuspješnije gadgete na svijetu. Upravo zato, jer oni diktiraju što je dobro, a ne Lana iz Lovrana, Pierre iz Calaisa i Mahundra s Balija

    Kao što kaže frajer iz Pirelija, oni mogu nešto napraviti, a onda je pitanje što će momčadi napraviti od toga….

    Ok za 2020., ali 2021. To više neće vrijeditijer se mijenja i aerodinamika i motori….. Treba prestati s tim mrdanjem. 3 komponente guma iste za sve staze cijele godine, na kraju godine odlučuješ hoće li se dogodine ostaviti sve kako je bilo ili će uvesti jedna mekša ili jedna tvrđa guma, a izbaciti ona na suprotnom dijelu spektra. To je sve. Sve drugo je kao da su zaposlili nekoga tko je bio na 2 trke u životu i ništa mu nije jasno.



    8
    8

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ma nije bitno koliko oni imaju različitih komponenti, samo im ne moraju izmišljati nova imena i boje, nego odaberu za svaku utrku stepen tvrdoće koji će postići ove razlike i degradaciju koje FIA zahtjeva. A odabrane komponente nazovu sa tri imena, najtvrđa – hard, srednja – medium, najmekša – soft. Pa onda može za recimo Monako soft biti interno poznata kao ultramegahypersoft, na TV-u će se zvati soft. Bitno je samo da postigne zadani cilj.



      2
      1

      1
  4. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Razina degradacije i razlike među gumama je meni bila najbolja 2015. i 2016.
    Neznam je li to uopće moguće što FIA želi s obzirom na dimenzije guma…



    5
    5

    0
    • renato2107 Donator Prikaži

      Ovogodišnje gume, s izbačene dvije najtvrđe komponente i ubačenom jednom još mekšom…i to je to.


      0
      0

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ne moraju oni ništa izbacivati, jer ne mogu imati tri komponente guma koje će im na svakoj stazi donositi ovo što FIA traži. Vidiš ove sezone su na nekim stazama preskakali neku komponentu, recimo supersoft na nekoj od prethodnih staza. I opet razlika je bila samo 0.6 sekundi između US i S. To su dvije komponente razlike. Mogu oni interno imati više komponenti različite tvrdoće, ali koju god da odaberu da se na utrci zovu hard, medium i soft.



        3
        3

        0
  5. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Odlično.. ponovo nam slijedi period čuvanja guma i umjetni spektakl, umjesto čistog utrkivanja



    19
    18

    1
  6. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Zar nebu bilo bolje da naprave gume koje imaju konstantnr performanse XY krugova od prvog do tog zadnjeg ionako se mora ići na tvrđu/mekšu komponentu?


    0
    0

    0
  7. Haas
    V-T-L Prikaži

    Utrka i preticanja me više uopće ne zanimaju ..f1 pratim samo radi potrošnje guma , koliko krugova ih netko čuva i u kojem krugu će netko otići po druge. Pozdravljam svaku izmjenu komponenti guma i mislim da bi Pireli tokom svake utrke trebao donijeti bonus komponentu koju može koristiti vozač koji treci šesi i deveti uđe u box



    49
    49

    0
  8. Mercedes
    QFlash82 Donator Prikaži

    Dakle Michelin odustaje od povratka.



    10
    9

    1
  9. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Bolje da se vrati nadolijevanje goriva i to bi dovelo do toga da se ide vise puta tokom utrke u boks, a kvale bi bile takoder puno zanimljivije. Donosenje 27 komponenti je idiotizam jednako kao i ovo mijenjanje guma sto traju cijelu utrku u one sto odu nakon 3 kruga. Necu lagat, ali bilo je zanimljivo kada se ulazilo vise od jednog puta u boks, ali nije ovo nacin. Vozaci su jasno rekli da im ovo puno vise odgovara (sto je jos i Schumi rekao da je uzasno dosadno vozit sporije kako ne bi doslo do puknuca koje je i opasno poput onih u Silverstoneu 2013…). Bilo je vrijeme kad se gume nisu niti mijenjale tokom utrke, ali je tada bilo nadolijevanje goriva. Ova s*anja i mijenjanja pravila za gume ne da nece prikupit nove dobavljace nego ce otjerat i Pirelli



    2
    1

    1
  10. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    I ja sam također za povratak nadoljevanja goriva.. Nadoljevanje goriva u kombinaciji sa većom mogučnosti odabira guma otvara puno više kombinacija i mogučnosti za taktičke greške ali i genijalnosti.. Kroz dobru taktiku i slabiji bolid može pobjediti.. Ali i bolji vozač sa boljim bolidom totalno podbaciti.. Ako fula taktiku.. Uzbuđenje i spektakl zagarantirani..



    5
    5

    0
  11. Ferrari
    superx Prikaži

    Cilj im je bio smanjit troskove, a gdje sada tu ima logike?
    Zele vecu degradaciju guma, to znaci (po njihovoj logiki) da imali 3-4 pitstopa umjesto danasnjeg 1-2.
    Svaki vozac bi na jednoj utrci spisko 2-3 seta guma vise nego danas, ukupno je to u jednoj sezoni (za sve vozace) dodatnih cca 750- 800 seta guma?
    U to nisam ukalkolirao slobodne treninge, jer vjerojatno bi u petak i subotu spiskali koji set guma vise nego danas…
    Jebate kaj nije jeftinije vratiti nadoljevanje goriva?
    Ak na brzinu uzmemo da bi svaki vozac dodatno potrosio nekih 50kila goriva/utrku, to je suma sumarum cca 17 tona goriva…


    0
    -1

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.