FIA zadovoljna; konkurenti još uvijek šalju upite oko legalnosti Ferrarija

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 godina 2 min 25 komentara

Charlie Whiting tvrdi da je FIA zadovoljna Ferrarijevom pogonskom jedinicom, te ne vide ništa ilegalno unatoč konstantnim upitima njihovih rivala.

“U potpunosti smo zadovoljni sa svime, kao što smo već rekli u Monaku.”

“Neke ekipe su poslale dodatne upite i mi smo bili tu da im pomognemo kako bi imali nekakav mir, ako hoćete.”

Nije htio otkriti je li Mercedes jedna od ekipa koja je tražila pojašnjenje oko Ferrarijeve pogonske jedinice:

“Ponavljam, te rasprave su privatne. Ne mislim da bih to trebao vama govoriti.”

“Ako želite razgovarati s Mercedesom – oni će vam reći, ali mislim da to treba ostati iza zatvorenih vrata.”

Mercedes Toto Wolff nije htio previše ulaziti u tu temu:

“Konstantno se razgovara s FIA-om i drugim ekipama o tom temi.”

“Vidljivije je kad to činimo tijekom vikenda na stazi ili u motorhomeu, ali u tome nema ništa neobično.”

Renaultov šef priznaje da je vidio neke “neobične” podatke oko Ferrarijevih performansi, ali naglašava da to ne znači da je ilegalno:

“Znamo da nam fali snage. Dosad je to bilo u odnosu na Mercedes. Sad vidimo da je Ferrari preuzeo vodstvo pa im čestitamo na tome. Njihov napredak je sjajan.”

“Njihov napredak vidimo i kod drugih ekipa koje koriste njihov motor. Očigledno, ne znamo što se događa jer je neobično ono što vidimo na GPS-u.”

“Moramo im dati priznanje zbog toga što rade i to bi trebao biti poticaj i nama da probamo nešto slično.”

Nico Hulkenberg nije bio toliko politički korektan:

“Nešto se tu događa, nešto nije normalno.”

“Već nekoliko vikenda, mislim tamo od Francuske – svi bolidi s Ferrarijem u sebi su dobili puno snage.”


Odgovor

25 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Jebo ove excell majstore od menadžera i hipster vozača, to samo neki q spina, mulja, podmeće, igra psihološke igrice. Nadam se da će i dalje Scuderia šutit i radit svoje, a kad zatreba poslat odvjetnike da popričaju s predugim jezicima.



    24
    18

    6
  2. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Ferrari ima zamah.. ali karma mu je i dalje loša strana. Kako u matičnom timu, tako i kod timova koji koriste njihove agregate. Stoga nije baš sve crno il’ bijelo.



    9
    8

    1
  3. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Maaa i ja sam zadovoljan. :D



    7
    7

    0
  4. jedan_decko Prikaži

    Kako ja to vidim glavnu prekretnicu ferrari je napravio čitavom promjenom podloge bolida od međuosovinskog razmaka , usisnika i pogonske jedinice. Mislim da je snaga motora tu negdje s mercedesom nisu oni napravili neki veliki skok nego jednostavno bolje iskorištavaju te konje jer nije bitno imat 1000ks ako ih nemozes iskoristit do maxa .



    21
    20

    1
  5. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Toto i Horner pravi pljačljivci, dok su njihovi timovi bili dominantni i “legalni” Ferrari je kol’ko-tol’ko ćutao, a sad ovi plaču kao da Ferrari ima 100 konja više…



    24
    12

    12
  6. Alfa Romeo
    ficola Prikaži

    Ferrarai je za svih vas BOG!!!



    30
    -3

    33
  7. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Neka samo oni gledaju i pate.. kako kaže Seb, to Ferrariju može samo laskati. Daj bože da su zbog njihovih dosjetki sve oči nadalje uprte u Ferrari, to znači samo da se dobro radi, a drugima je da prate.

    Nekad sam navijao za Seba u RB-u, i to me izuzetno živciralo što za svaku dosjetku kojom se NE krši pravilnik svi timovi i FIA pokušava svim načinima izbiti tu prednost iz njihovih ruku. I na kraju u medijima i javnosti budu etiketirani “ilegalnima”, i to nakon što se promjeni pravilnik upravo zbog njih (čak i to tokom sezone). Niđe pameti.

    Btw, nisam znao da možeš retroaktivno postati ilegalan. Po tome su većina bolida bili ilegalni ako gledamo današnji pravilnik. I one izmjene tokom sezone tehničkih pravilnika je totalna nebuloza.. kao olfo zbog toga što nešto nije u “duhu” pravilnika. Nisam znao da egzaktna znanost vjeruje u duhove.. i da se vodi po načelima duševnog.. neka vrlo spiritualna znanost, nema što, kad se dovodi u pitanje nečija prednost koja se rađa samo u glavi logičkim promišljanjem. Lakše nešto ukinut nego pričekati da drugi dostignu to znanje.. no kao u svemu, tako i u ovom nema dosljednosti.. recimo kad se Mercedes našao u sličnoj situaciji te je bio u prednosti sa mašinom punih 5 godina, nije se išlo odma sljedeće godine da se ukine MGU-H, iz nekih viših ciljeva.. a viši cilj je bio strah da se ne ponovi RB-era. Iako se vidjelo da će se ponoviti uzastopna dominacija.. no aj. to mogu razumjeti, ipak je u tom bolidu jedan Britanac koji će ući u povijest… a znamo da ih nema baš previše, osim što ih sami britanski mediji neizsfriziraju. Ovaj ipak ima statistiku koju nitko ne može izokrenuti i opovrgnuti. Nešto kao i Šumi u svom dobu.

    ..opet ja otišao široko. :)



    14
    6

    8
  8. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Psi laju, karavane prolaze. Neko zabije glavu u posao, dok drugi optužuju partnere, šalju upite FIA-i koja ih istovremeno mazi kao jedino dijete, itd.



    21
    17

    4
  9. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Ferrarijeva nova specifikacija je čudo, nitko ne zna što su napravili ali daj motor kida. Da sam na Totovom i Hornerovom mistu i ja bi se žalio, ubijaju ih.



    15
    11

    4
  10. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Ferrari je jak, Kimi postao stabilan, još da Seb složi par dobrih trka u nizu…uvik nešto fali.



    29
    28

    1
    • Max Verstappen 1
      Multi 21 Prikaži

      Upravo to. Treba sad jedan dobar niz utrka bez gafova, ne samo Seb već cijela ekipa. Ne vidim neku stazu koja bi trebala ubrzo predstavljat nekakv problem.



      15
      14

      1
    • James Hunt
      Luca Badoer Prikaži

      MSC bi bija 37 bodova ispred Hamiltona



      3
      -2

      5
      • sennacher Prikaži

        Ajde lakše malo, nije ni MSC bio potpuno imun na pogreške. Ovako na brzinu sjetim se onog slučaja kad je u Monte Carlu iza SC-a kao vodeći udario u zid tunela i odvalio prednji lijevi kotač (i odustao naravno).



        6
        0

        6
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Misliš, kad je MS iza SCa malo vrludao/kočio/zagrijavao gume,…., sabijao kolonu (jer se SC u tom krugu trebao povući), pa ga je Montoya (koji je bio čitav krug u zaostatku) u tunelu (možda zbog slabije vidljivosti, a možda i zbog toga što nije pazio, ko zna) samo “malčice” lupio odzada, pa se MS od udarca zanio u zid i odvalio prednju lijevu.
        Činjenica da je MS to radio u tunelu ne pere Montoyu, koji je trebao paziti ispred, a “tunelski” uslovi su bili za sve vozače.
        Trebao si navesti drugu (pravu) pogrešku, bilo ih je i kod njega, naravno, nije ni on bio imun na pogreške



        14
        14

        0
  11. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Ante, pitao bih nešto ako smijem a zapravo tiče se dosta F1 WEB-ova ali i ovog, F1 Puls. Pretpostavljam da su ti dostupni bar svi relevantni u toj domeni. Pitanje glasi: Kako to da se po osnovnim, svakodnevnim mjerenjima ne spominje se kao problem sa apsolutnom snagom PU (narano govorim o Ferrariju) koja je gotovo jednaka Mercovoj. Napominjem da se to odnosi samo na „goli“ motor na radilici. CW je to i ustvrdio. Jedini problem kojeg je spomenuo je postojanje dvije baterije u softveru bolida. Njegove riječi su bile da mu je to ćudno i da nezna razlog toj činjenici niti ga ne zanima i nije protivno propisima FIA. Kada se ta činjenica poveže sa podacima koji su prikupljeni mjerenjem bolida na stazi ustvrđeno je da se tih 163 KS/4MJ koliko se može/smije izvući iz baterije, izvlaći DUŽE nego je za očekivati. Kao da je baterija večeg kapaciteta od dozvoljenog. I to je glavni problem koji je sporan. CW je spomenuo da FIA ne raspolaže sa dovoljno mogučnosti u svezi detaljnijeg provjeravanja osim da definira osnovne točke kao npr. 4MJ/163KS na radilici, sekvencionalno punjenje po 2MJ, zapravo samo ono što je definirano pravilnikom. Šta je s „B“ baterijom i dužim pražnjenjem?
    Inaće skidam kapu crvenima što su pametno iskoristili ogromnu rupu u pravilniku. Očito postoji slobodne energije (MGU-H npr.) koju su lukavo iskoristili i još lukavije spremili ali još se „nezna gdje“.



    9
    0

    9
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Nisam siguran da sam skuzio kakva je veza pitanja i portala, ono je isključivo tehničke prirode. Što se toga tiče – budi uvjeren da apsolutno nitko ne zna što se točno događa u Ferrarijevoj pogonskoj jedinici. Portali mogu samo nagađati, ili prenositi “inside informacije” koje se najčešće pokažu kao bezvezno laprdanje, blago rečeno.

      Da itko od njih zna objasniti što se događa i gdje Ferrari dobiva dodatnu snagu, odnosno isporuku energije – večeras bi bio u limuzini za Brixworth, a ne bi radili analize po Motorsportu ili Pulsu.



      38
      35

      3
  12. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Konkurenti? Koga pati forma Ferrarija? Sigurno ne zanima Sauber Williams i Force Indiju kako je Ferrari tako brz. Upite salje Mercedes uz ostale koje zanima kako napredovati. No Merc je sivurno poslao najvise upita.



    15
    4

    11
  13. renato2107 Donator Prikaži

    Ja sam tvrdio i tvrdim….
    1. Najveći skok performansi Ferrarija je zapravo od strane restrikcija korištenja ulja kod Merca, sjetimo se da je bio podatak da i do 4 litre trošili, a Ferrari i Renault tek nešto više nego sada. To ulje se nakon kvalifikacija dolijevalo (koliko me sjećanje služi), a i da nije, pitanje je koliko je ulja iskorišteno u jednom brzom krugu u Q3, i da je 1-2 deci, to je puno kad se podijeli s km. U utrci je to značajna
    dodatna energija, 4l na 100 km, a utrka je 300 km, to je ugrubo bar 10 litara dodatnog goriva. Da ne kažemo da i s više ulja se motor više može opterećivati.

    2. Ferrari ih je počeo stizat i bez tog trika, i očito imaju neki trik, neko znanje, koje su skupili za vrijeme dok su drugim putem pokušali dići snagu, a nisu toliko ulje trošili. Možda su došli do optimiziranog omjera turbine i kompresora, možda je jedna od tih komponenta nešto efikasnija, nešto novo. Kod takvih stvari mala promjena puno daje ili uzima. U negdje spomenuti trik da im energija prolazi i iz MGU-K kroz MGU-H u baterije, ja baš ne vjerujem, prekomplicirano a prekratko je vrijeme kočenja za značajan dobitak, ma da sve je moguće.

    3. Mercedes jedini svoj koncept pogonske jedinice nije mijenjao, i vjerojatno dolaze u period kad im je potreban drugi kocept jer je ovaj došao do svog limita, a u međuvremenu su drugi, tj. trenutno Ferrari mijenjanjem koncepta došli do onog koji nosi par % više. A opet očito je koncept razvijen da troši ulje, i sad pate od skidanja snage, da bi zadržali pouzdanost. U Silverstoneu je Hamilton dobio na korištenje jače modove rada motora, išlo se na sve ili ništa, da što više vrati pred domaćom publikom…i po meni vozio je čak i brži tempo od Vettela, pitanje je koliko su tu bili u riziku i koliko je taj motor izgubio km i snage. Sjetimo se prije sezone, Ferrari je rekao da žele istu ili blago povećanu snagu, Toto je u nekim izjavama rekao da će biti teško zadržati istu snagu uz veću pouzdanost.

    4. Što se tiče baterija, meni (kao nekom iz elektrostruke) zvoni ideja podijeliti baterije, da time dobivaš dvije paralelno spojene (po potrebi), a i dvije odvojene, za istu snagu struja se dijeli s 2, smanjuju se gubici 4 puta, a svaka MGU jedinica koristi svoju. Vjerojatno nije značajan dobitak, ali to je sport gdje par posto puno znači kad se skupi.

    5. Također, Merc po meni nikad nije imao odličnu šasiju, odavno troše gume, ali s jačim motorom su si mogli priuštit više aerodinamike i otpora zraka i time kompenzirati. Sada kad su pritisnuti, kad moraju voziti na granici, kad moraju skidati krilca, prvotni problem opet izlazi na vidjelo. U međuvremenu, očito je da je Ferrari znatno poboljšao šasiju, pa mogu s manje downforcea nego prije za isti efekt, i onda im to još povećava prividni skok snage na pravcu. Rekao bi iz viđenoga da je Merc po pitanju šasije i aerodinamike iza Redbulla, a i iza Ferrarija. Pravi pokazatelj je bio Monaco, nisu nešto briljirali, vidjet ćemo što će u Mađarskoj pokazati. Iako, očito je da je najveći skok u motoru, što se vidi iz ostalih ekipa s Ferrarijevim motorom. Tu se također vidi i da Mercovi kupci motora više nemaju neku ekstra snagu ni u odnosu na Renault, što potvrđuje tvrdnju br 1, tj. da je zapravo najveći skok ferrarija, zapravo pad Merca zbog korištenja ulja.



    33
    29

    4

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.