FIA potvrdila Vettelovu čudnu računicu: Zaista se može dobiti vrijeme “čudnim putanjama” pod uvjetima VSC

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 godina 2 min 27 komentara

Nakon što je Sebastian Vettel kritizirao FIA-u zbog ostavljanja rupe u pravilniku prilikom uvjeta virtualnog sigurnosnog automobila, gotovo nitko nije shvatio o čemu Vettel priča i kako se može uštedjeti vrijeme “skraćivanjem linija”.

Podsjećamo, Vettel je tada rekao da “postoji mogućnost biti brži pod VSC”.

Charlie Whiting je tada bio iznenađen i komentirao je da “nema pojma o čemu on priča”. No, više od mjesec dana kasnije – Whiting je očito proučio pravilnik i sad kaže da je Vettel u pravu:

“Da, sad razumijem što je htio reći,” kaže Whiting.

“Kalkulacija je u tome da sistem računa svakih 50 metara od startno-ciljnog pravca i ako reducirate tu distancu dobit ćete minimum.”

Vettel je tada rekao da se pod VSC može uštedjeti vrijeme ako vozite “smiješne linije”.

Whiting i proizvođači softvera za VSC su odradili kalkulacije i zaključili da bi takav pristup vozaču priskrbio oko desetinku i pol po krugu, odnosno preko pola sekunde u tri kruga. Iako to ne zvuči kao puno, Whiting je svjestan da nije fer.

“U Formuli 1 je to vrijedno.”

Obećao je da će ispraviti pogrešku.

“Možemo popraviti situaciju i učiniti je sigurnijom protiv zlouporabe.”


Odgovor

27 komentara

  1. Formula E
    ShangaiDevil Prikaži

    I oni onda istrazuju vettela pa đe to ima



    75
    69

    6
  2. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    čestitke sebu na opažnju!



    76
    75

    1
  3. Formula E
    ShangaiDevil Prikaži

    Kao nagradu za vetelovo opazanje fia bi mogla i dalje nastaviti pregledavati ferarijev bolid i slusati mercove nebuloze



    120
    112

    8
  4. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Doktor :D



    47
    41

    6
  5. Adrian Newey
    zgrobnika Donator Prikaži

    Seb je lik koji izgleda razumije jako dobro tehničku stranu F1. Jer za doći do ovog zaključka treba poznavati srž funkcioniranja mjerne opreme, prije bi očekivao da neki inžinjer dođe na tu ideju nego vozač. Sad mi recite da vozač nije važan u razvoju bolida.



    91
    87

    4
  6. Formula1
    f1zd Prikaži

    :klanjam:



    44
    41

    3
  7. Sahinovic Prikaži

    Daleko najinteligentnija osoba medju vozačima.



    81
    74

    7
  8. Fia
    Trapgio Prikaži

    šta reći nego majstor, svaka mu čast
    možda je ovo mogo i prešutiti pa koristiti ako drugi nisu upoznati
    drago mi je viditi da je sav u F1



    74
    70

    4
  9. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    svaka mu čast. ima vrlo malo vozača koji mogu takvo nešto primijetiti/zaključiti, a mislim da još manje koji bi to priznali i rekli da se ispravi. ne insinuiram na nikog da ne bi bilo.



    67
    63

    4
  10. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Ovo je zaista nešto na razini genija u svom poslu..



    68
    63

    5
  11. Ferrari
    Black Queen Prikaži

    I onda neka netko kaže da on nije zaslužio svoja 4 naslova.



    70
    64

    6
  12. Mika Hakkinen
    stoka Prikaži

    Znaju to i svi drugi samo su pametni pa sute. Mislis da tamo u momcadima pusti inzenjeri to neznaju? Haha



    9
    -27

    36
  13. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Nije Vettel divlje patke jaje



    26
    26

    0
  14. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    ja i dalje ne kužim.



    4
    4

    0
    • Adrian Newey
      zgrobnika Donator Prikaži

      jednostavno ne računa se vrijeme cijelog kruga nego brzina u odlomcima od 50m. Ako voziš extremno van tkaće linije tako da ne motaš sve do samog apexa zavojapa onda motaš full efektivno si skratio stazu i vrijeme potrebno za proći krug.



      12
      12

      0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Tocno je napisao zgrobnika. FIA ne mjeri vremena po mini sektorima nego prosječnu brzinu bolida u intervalima od 50 metara koja mora biti 60% od trkace brzine. I onda vozac pod VSC može voziti najuže moguce linije i pritom efektivno skratiti stazu, umjesto da vozi trkace linije koje su najbrže u normalnim uvjetima.

      Konkretno, primjer, zadnji sektor Suzuke mi pada na pamet. Pod trkaćim uvjetima se zna koja je putanja, prije sikane si skroz lijevo, sikanu uzimas maksimalno kao pravac, a onda izlazak na startno cilju ravninu ideš lijevo da zadrziš više brzine. Pod vsc uvjetima bi najisplativije bilo držati se skroz desne strane prije sikane i na izlasku iz nje, jednostavno – prijedes manje puta, a voziš jednakom brzinom kao onaj što ide trkaćim linijom.



      18
      17

      1
  15. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Jednog dana on će biti ina mjestu šafa neke uspješne F1 ekipe ili FIA organizacije. Naravno ako ga zdravlje posluži. Tada će se sigurno bližiti kraj cijeloj staroj strukturi i uslijedit će renesansa u tom sportu.. isto kao što je napravio u Ferrariju. MIslim da su toga svjesni i njegove kolege, ali i Charlie Whiting.

    No za to ćemo još pričekat dosta godina.



    23
    21

    2

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.