Carey: F1 mora postati atraktivna za nove ekipe

Vijesti

Ante Vetma

Prije 6 godina 2 min 18 komentara

Izvršni direktor Formule 1 Chase Carey kaže da ovaj sport mora postati privlačniji za nove ekipe. Naravno, to bi podrazumijevalo i bolju kontrolu troškova kako bi eventualno zainteresirani brendovi mogli ući uz prihvatljive gubitke. Već smo ranije pisali o težnjama ka zanimljivijem utrkivanju i boljim stazama.

“Radimo na puno stvari koje će pružiti kompetitivniji balans, više akcije na stazi i više neizvjesnosti.”

“Predvidljivost nije dobra u sportu. Želite neočekivano, želite pamtljive trenutke koje niste predvidjeli. Želite da pobijedi netko slabiji, želite da se takve stvari događaju.”

Razlika u prihodima velikih i malih ekipa generira predvidljivo utrkivanje i Carey vjeruje da je to jedan od glavnih razloga zašto proizvođači diljem svijeta nisu zainteresirani za ulazak u Formulu 1.

“Priroda ekonomije ovog sporta je izazovna za mnoge ekipe.”

“Želimo platformu u koju će htjeti ulaziti nove ekipe. Želimo da svi budu uzbuđeni da su dio Formule 1. Ne samo navijači, već i momčadi.”

“Radimo na puno toga, surađujemo s FIA-om, a sve to može zaista dovesti ovaj sport tamo gdje bi i trebao biti. Trebao bi uključiti navijače diljem svijeta.”

U posljednjih osam sezona jedina nova ekipa je Haas koji je došao 2016.


Odgovor

18 komentara

  1. Blue Flag
    BrrZiiii Prikaži

    uvedite pravilo u kojem prve 3-4 ekipe iz prošlog prvenstva proizvedu po 1 auto koji ne koriste, već se daju na lutrijsko izvlačenje za vozače sa superlicencom, a koji ne sudjeluju u aktualnom prvenstvu. ti auti su bez liverija, odnosno su drugačijeg od matičnih, bilo bi dobro da su recimo livery F1 te bi se na taj način proizvelo novo neizvjesno natjecanje za nove kandidate u F1…održavanje i priprema je na matičnim ekipama kojima plača F1 troškove. najbolji u utrkama mogu sudjelovati u završnoj kandidatskoj F1 utrci u kratkim (10-20 krugova)eliminacijskim utrkama od po 3ili 4 auta npr



    4
    -12

    16
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      uvedite pravilo u kojem prve 3-4 ekipe iz prošlog prvenstva proizvedu po 1 auto koji ne koriste

      Tko bi to platio i zašto? F1? :rofl:



      4
      4

      0
      • Blue Flag
        BrrZiiii Prikaži

        Fia i Liberty su krcati lovom? nije li?…Libertyu je u interesu popularizacija? ovo bi bio jedan dio samo marketinga i popularizacije….a marketing košta. Možda to gledam kao ulaganje, kao novi poticaj neizvjesnosti među kandidatima, pa kao u NBA draft? mislim da bi ta opcija oplemenila a ne degradirala cijeli cirkus



        2
        -2

        4
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Znači, misliš da bi ovom promjenom prihod Libertyja toliko narastao da bi vratili ogromno ulaganje i još pritom dovoljno zaradili da se isplati drastično mijenjati format sporta?

        Meni se čini da se trebamo ponekad sjetiti da je F1 sport, a ne igra.



        6
        6

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        F1 je sport, a ne show. Show ima režisera i scenaristu, a sport suca i pravila.



        8
        7

        1
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        moj komentar je izbrisan, moje mišljenje o prijedlogu znate.



        1
        -1

        2
      • Blue Flag
        BrrZiiii Prikaži

        ante…kako igra?pa natjecali bi se već odlični i pripremljeni vozači koji još nemaju i možda nikad nisu niti imali ugovor u F1.vidim da je ecllestone ostavio radički milijardu funti…to znači da se može potrošiti nekoliko desetaka mil za tu akciju. lutrija u smislu koji će od probranih vozača sa superlicencom (njih 40-60setak) dobiti koji od “fantomskih” auta….bez predodređenja-sviđa mi se ferrari pa ako pobjedim, šanse za upad u ferrari su mi veće….tako i u završnim utrkama na lutriju dobiješ auto koji ne mora biti po tvojoj volji npr….uostalom, prije nekoliko godina se govorilo o povećanju broja auta na gridu ali nisu imali svi lovu za treći auto pa smo ostali na 20 auta i broj će na ovaj način padati i dalje. dodatkom 3-4 auta po trci se samo dobije, jednako kako smo dobili novim klincima koji furaju odlično ove godine. osobno sam za još više novih vozača i više auta u utrci. zamislimo situaciju….da neki novi mansell u neodgonetnutoj marki auta sa zadnjeg mjesta prepere sve i dođe do prvog mjesta?….ne bi li željeli gledati tog novog?



        3
        -1

        4
      • avalon Prikaži

        BrrZiiii….. nije mi baš jasno šta ovo znači “…. pa smo ostali na 20 auta i broj će na ovaj način padati i dalje.” npr početkom 90ih je u trci znalo startat i po 26 vozača , da bi sredinom 90ih ( 1996 . ) taj broj bija reduciran između 20 i 22 , katkad i 18 ili 19 ( pravilo 107 % ) . tako je bilo do 2002. kad je na startu bilo 20 bolida … 2 manje i tako do 2005 . , zatim 2 sezone (2006./07. ) opet 22 , pa 2 sezone ( 2008./09.) 20 , da bi 2010. imali start sa 24 bolida . otišla toyota , došli HRT , caterham, virgin koji su “plesali” 2 – 3 sezone , 2013. otiša HRT , grid sa 22 bolida , 2015. otiša caterham , grid sa 20 bolida i tako do danas . znači 22 godine se brojka “vrtila” između 20 i 22 bolida osim u razdoblju “gostovanja” HRT – a , virgina , caterhama … znači 22 sezone poprilično ili jako dobre stabilnosti po broju bolida na startu pa mi nije jasna ova “prognoza” kako će broj bolida i dalje opadati jer …. neko ko prati F 1 nekoliko sezona ili tek počima pratit bi moga pomislit da je nekad na startu bilo po 30ak možda i više bolida , a nije . osim toga rijetko koji vozač ovih bolida sa dna je uspija napravit nešto u karijeri , dokazat se . npr glock ( koji je vozija i virgin i marussiu ) , di grasi , d’ambrosio iz virgina , chilton , pic , mehri stewens iz marussie , chandhok , karthikeyan , yamamoto , klien iz HRT – a … ko se njih sića ? više su “smetali” na stazi u tim “epozodnim timovima” koji nisu pridonjeli dizanju kvalitete grida svojim prisustvom i “dizanjem” broja bolida na 24 . rijetki su pokazali potencjal … npr pokojni bianchi , ricciardo , ponešto kamui , petrov … šta bi bilo kad bi “lutrijski” vozači dobili mercedesove , RB m ferrarieve bolide ? otkrija bi se možda neki novi mansell ( kako pišeš ) sa zadne startne , “odera ” sve i pobjedija ( naravno , znam da ovo pišeš hipotetski ) , a šta ako bi izazva krš koji bi možda moga imat i fatalne posljedice po istoga ili nekog kolegu ? šta bi taj moga pokazat kad iz prakse ( ovo tvoje je teorija , pretpostavka , “zamisao” ) znamo da je npr iskusni fisico prelaskom iz FI 2009. vozija za ferrari 5 trka i osvojia 0 bodova sa iskustvom od 224 trke prije sjedanja u ferrari . ili npr kimi … 2012./13. jako dobar u kotusu , a 2014. dolaskom u ferrari ( 193 trke do tada ) totalna katastrofa … 12 . na kraju . znači i iskusnjarama treba period navikavanja na novi bolid , a mladcima iako licenciranima i talentiranima ….. grosjean je sija užas , kimi “pržija” motore McL , max učestvova u sudarima , nesrićama , “izmislija nova pravila” , vandoorne se još nije dokaza , palmer totalna šteta itd , itd . možda je Ok slogan lidla “manje je više” ;) uostalom , neki pokazatelji ukazuju na moguče povečanje broja bolida u budućnosti F 1 , a oće li to donit nešto dobro , nekog novog asa to tek treba vidit , a do tada …. manje je više jer šta bi donili timovi tipa virgina , HRT – a , vozači tipa chiltona , pica , chandhoka , karthikeyana itd ? više napetosti , uzbuđenja , kvalitete F 1 ?



        5
        5

        0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Nogomet je primjer gdje se događa da pobijedi netko tko je lošije odigrao utakmicu. U košarci – nikad.

    Meni je košarka puno bolja. Draže mi je da postoji meritokracija, a ne lutrija.



    4
    0

    4
    • Max Verstappen
      DaveGilmour Prikaži

      Ne znam kakva je situacija u nogometu i košarci jer ih ne pratim, ali se u potpunosti slažem sa zadnjom rečenicom.


      0
      0

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ne bih se složio da u košarci uvijek pobijedi bolji, odnosno onaj koji je bolje odigrao. Ali slažem se sa ovim da je bolje kada pobijedi onaj ko je više zaslužio, odnosno bolji. Nisam za to da pobjeđuje slabiji nekakvom lutrijom. Neka pobijedi slabiji “na papiru”, ako bude bolji.

      Gledam DTM prošli vikend, druga utrka. Pada kiša, ovi neki na vrhu se kockaju sa suhim gumama, jer se nadaju da će brzo prestati. Neki su odradili boks i prije kiše. Ovi koji su ulazili u boks za vrijeme kiše polupaše sve po boksu, jer se nisu mogli zaustaviti na određeno mjesto. I crvena zastava, prekinu utrku. Kiša prestane, i u nastavku utrke profitiraju ovi što su najranije išli u boks, jer je jedno zaustavljanje u boksu obavezno. A ovi što su rizikovali vožnju po kiši na slickovima su najebali na kraju. A pobjedu odnesu bolidi koji bi inače završili na začelju.



      4
      4

      0
  3. Ferrari
    Zare Prikaži

    Ukinite monopol Ferrariu prvo, svi da budu izjednačeni pa će biti više interesa, to je poanta bilo kojeg sporta, a ne da iz nekih fol historijskih razloga netko dobiva više a drugi manje. Treba živjeti u sadašnjosti a ne u prošlosti



    6
    -18

    24
  4. Renault
    Vedran Kristić Prikaži

    Po mom mišljenju, F1 ne mora postati atraktivna nikome. F1 ne mora odlaziti u nove egzotične zemlje, niti joj trebaju nove staze o kojima se u posljednje vrijeme priča. Pogotovo ne treba zahtijevati da nove staze budu sjajne za utrkivanje (kako to odrediti, gospodine Carey, kada jedne godine utrka može biti odlična, druge ne). F1 ne treba milijune pretjecanja i mega super uzbudljive utrke. Zašto raditi na silu? Silom pokušati dobiti nešto? Ovo je sport, a ne cirkus. I u svakom drugom sportu bude zanimljivih, a nekada i manje zanimljivih nogometnih, košarkaških, rukometnih utakmica, teniskih susreta, itd.

    Formula 1 pod prvo treba pojednostavniti ove pogonske jedinice. Formula 1 treba barem pet jedinica po sezoni. Formula 1 ne bi trebala za promjenu elementa kažnjavati vozača. Je li toliko teško kazniti samo ekipu? I to oduzimanjem x % bodova s te utrke/ukupno? Nebitno kojom metodom, lako je uključiti mozgove i pronaći najprikladniju. F1 treba možda pomaknuti granicu za protok goriva. Formula 1 možda treba bolje gume. Formula 1 možda treba razmisliti o DRS-u i tome koliko je on u ovakvom formatu pošten. Formula 1 treba barem tri puta više dana predsezonskih, i recimo barem dvostruko više sezonskih testiranja. Formula 1 treba poraditi na dosljednosti sudaca i njihovih odluka. Formula 1 je možda trebala osigurati da ljudi koji rade u FIA-i ne mogu barem godinu dana odlaziti u neku od ekipa Formule 1. Formula 1 možda treba ukinuti pravo veta ili ‘glasa veće važnosti’ nekim ekipama. Formula 1 treba odbaciti Singapur, Baku i takve staze i u kalendar vratiti staze koje su rađene na ogromnoj površini sa samo jednom svrhom. Formuli 1 više nikada na pamet ne bi trebala pasti jedna glupost poput dvostrukog bodovanja na zadnjoj utrci sezone. I tako dalje, i tako dalje. Meni barem potpuno jednostavne i logične stvari koje očito nikom drugom ne padaju na pamet.

    Puno bitnijih stvari o kojima nitko ne priča, već na silu žele dobiti nekakvu zanimljivost i neizvjesnost. Meni je F1 zanimljiva kakva god da je, zanimljiva mi je bila i prije 5, 10 i 15 godina. Takva je bila kroz povijest, nekada zanimljiva, nekada ne. Nekad se pet vozača borilo za naslov, nekada su bile dominacije u stilu McLarena (Senna i Prost) ili u slučaju Mercedesa u ovoj eri. Čemu fantaziranje?



    20
    17

    3
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      1. odlomak – potpis
      3. odlomak – potpis
      2. odlomak
      već sam negdje pisao da trošak motora ne pada s ograničenjem broja komada. Puno više od gomile “železa” košta vrijeme inženjera koji ih razvijaju cijelu godinu bez obzira koliko releasea imali. Dakle, to ograničenje treba ukinuti. Jedino se isti motor mora koristiti i za trku i za kvalifikacije da ne bi išli razvijati duple motore. Specifikaciju motora ne bi dirao, sam smo blizu balansa koji ne treba ponovo razvalit. Time bi se zapravo ukinula potreba za kaznama o motoru i mjenjaču…
      Gume – tri mješavine za suho i dvije za mokro za sve staze i cijelu godinu. Sve dostupne svima cijelo vrijeme
      Testiranja – slobodna. Testiranje je jeftinije od zračnog tunela.
      Gardening leave za FIA staff nema smisla da je dulji nego za one koji odlaze iz momčadi. Osim toga bi ih FIA mora plaćati cijelo to vrijeme.
      Veto je tu iz geografskih razloga, obrana od engleske dominacije, a i možda ima smisla da netko s novcima i F1 iskustvom može blokirati budalaštine koje padnu na pamet padobrancima u sport. Ja bi to pravo malo proširio na sve momčadi koje su se u sportu natjecale na više od pola sezona.



      5
      5

      0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.