Sve što trebate znati o 6. utrci sezone

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 12 komentara

Monako

Velika nagrada Monaka oduvijek se smatra draguljom u kruni Formule 1. Održava se na apsurdno uskim, skliskim i sporim ulicama jedne od najmanjih država svijeta. Ovo će biti 73 puta da će Monako ugostiti utrku i 62 puta kao dio prvenstva Formule 1. Lista pobjednika je dugačka i vrvi slavnim i legendarnim imenima – poput Juan Manuela Fangija, Jackieja Stewarta, Ayrtona Senne, Alaina Prosta i Michaela Schumachera. Svi navedeni pobjeđivali su više od jednom.

Od trenutnog grida Fernando Alonso i Nico Rosberg su članovi kluba višestrukih pobjednika. Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Jenson Button i Sebastian Vettel pobijedili su jednom.

Mercedes se smatra velikim favoritom uoči utrke. Sve oči uprte su u Lewisa i Nicu. Može li Nico nastaviti pozitivan niz ili će osokoljeni Hamilton koji je potpisao novi ugovor, opravdati milijune uložene u njega.

Opće informacije

Monako je grad država na obali Sredozemnog mora. Okružen je Francuskom, a nalazi se blizu granice s Italijom. Monako je najgušće naseljena država na svijetu i druga najmanja država na svijetu (prva je Vatikan). Nalazi se na obali Sredozemnog mora, 18 km udaljena od Nice i 12 km od talijanske granice, u potpunosti je okružena Francuskom. Glavni izvor prihoda Monaka je turizam, svake godine veliki broj turista privlači casino i ugodna klima. Građanima kneževine država ne ubire porez, zbog čega u državi živi veliki broj ljudi koji nastoje izbjeći oporezivanje. Monako nije član Europske unije, ali je vrlo povezan s EU carinskom unijom s Francuskom. Kneževina je izborila pravo izdavanja svojih vlastitih kovanica eura. U kneževini živi 30 000 stranih stanovnika, 30 000 privremenih stranih radnika i 7600 domaćeg stanovništva. Monako ima jednu željezničku postaju (Monako – Monte Carlo) na željezničkoj pruzi Nica-Ventimiglia. Najbliža zračna luka je u Nici, a Monako ima svoj helidrom. Većinu stanovništva čine Francuzi, njih 47%, dok domaće stanovništvo i Talijani čine 16% stanovništva. Ostalih 21% čine pripadnici nekih od 15 raznih nacionalnih skupina koji žive u Monaku. Službeni jezik je francuski.

Monako je svoju neovisnost stekao 8. siječnja 1297. od Republike Genoe. Monako je monarhija kojom vladaju članovi obitelji Grimaldi, ujedno najstarija vladajuća obitelj u Europi. Svjetsku slavu kneževina je stekla zbog kasina “Monte Carlo”. Rezidentima Monaka nije dozvoljeno kockati, čak niti ući u kasino. James Bond je posebni fan ovog kasina, kojeg je posjetio u filmovima
“Never Say Never Again”, “GoldenEye” i “Casino Royale”. Monako je poznat kao porezni raj, svaki stanovnik Monaca oslobođen je plaćanja poreza još od 1870-ih. Godinama su upravo kockarnice donosile novac u blagajnu Monaka, danas je grad više orijentiran na turizam dok profiti od kockanja donose samo 5% prihoda. Zanimljivo je da u Monako možete doći vlakom, vlastitim helikopterom ili jahtom, ali ne i privatnim mlažnjacima. Nema aerodroma u Monaku što i nije čudno za državu koja se prostire na 2 kvadratna kilometra. Tijekom vikenda, svakih 20 minuta uzleti i sleti helikopter na helidrom kneževine. Cijene u hotelima u Monaku su paprene, ali postoje nešto “jeftiniji” hoteli koji imaju 3 zvjezdice i noćenje u njima se kreće od 150 do 250 eura.

* * *

Preko slavnih zavoja upoznajte Monako i njegovu povijest

Sainte Devote – Zavoj 1, Sainte Devote, duguje svoje ime mučenici istog imena iz četvrtog stoljeća -Sainte Devote. Ona je zaštitnik Monaca i ima malenu kapelu koja je izgrađena njoj u čast. Kapela se može uočiti iza tribina

Beau Rivage – Doslovni prijevod znači “prekrasna obala, to je ime dugog ravnog uspona prema Massenetu. Odavde se pruža najbolji prekrasni pogled na stazu Monte-Carlo.

Massenet – Zapannjujuća i prekrasna Opéra de Monte-Carlo nadgleda ovaj zavoj. Zavoj ima ime slavnog francuskog kompozitora opere – Julesa Masseneta. Trkaći vikend nudi sasvim drugu kakofoniju zvuka oko zgrade opere.

Casino – Nazvan po slavnom Casino de Monte-Carlo.

Mirabeau Haute & Mirabeau Bas – Visok (haute) i nizak (bas) Mirabeau zavoji vode prema slavnoj “ukosnici”. Nazvani su po starom hotelu Mirabeau koji se nalazi u blizini.

Grand Hotel Hairpin – Najsporiji zavoj u kalendaru F1. Nazvan je po hotelu koji ga nadgleda. Nazivaju ga još i “Station” i “Loews”.

Portier – Prolazi kroz četvrt Monaca koje je odmah uz more. Portier ili porter, na engleskom, je ime reda studenata Rimske Katoličke crkve. Ayrton Senna pretrpio je ovdje “slavan” udes kada je pokušavao pobijediti rivala Prosta.

Tunnel – Vjerojatno najbolje mjesto na svijetu ako želite čuti grmljavinu F1 bolida. Izlaz iz tunela je prilika za pretjecanje i mjesto mnogih udesa u prošlim utrkama.

Nouvelle Chicane – Prije je bila znana kao Chicane du Port zahvaljujući svojoj lokaciji – luka za luksuzne jahte, šikana je redizajnirana i dobila pridjev “new” 1986 godine. Dakle, više nije tako nova..

Tabac – Ime duguje maloj trgovini/kiosku duhanskih proizvoda kraj ovog lijevog zavoja.

Piscine complex – Ovaj kompleks sačinjavaju dvije šikane okružene velikim bazenom. Prva je nazvana po Louis Chironu, jednom od domaćih vozača F1

La Rascasse – Slavan restoran i bar smješteni su na ovom zavoju. Svakako sjajno mjesto za gledanje utrke.

Anthony Noghes – Posljednji zavoj nazvan je po čovjeku koji je osnovao/osmislio ovu utrku davne 1929 godine.

Gume i DRS zone

Staza u Monacu sastoji se pretežito od sporih zavoja koji ne opterećuju previše gume.Specifičnost je vrlo slabi grip i mnogo neravnina.
Kako će vikend napredovati tako će sve više dijelova gume biti položeno na asfat pa će u nedjelju grip biti znatno bolji nego u petak.
Pirreli za potrebe ve utrke doprema crveno-markirane supermekane gume i žuto-markirane mekane gume.
Očekuju se dva zaustavljanja u boksu. Često smo viđali i jedno zaustavljanje u boksu zbog nemogućnosti napredovanja na stazi pretjecanjem.

Samo je jedno sigurno mjesto za postavljanje DRS-a u Monacu. Detekcijska točka je između zavoja 16 i 17, aktivacijska je nakon izlaska iz posljednjeg zavoja. Zona završava na kočenju zavoja 1.
Ne očekujte previše pretjecanja ovdje. Ravnina je duga jedva 500 metara – nedovoljno za pretjecanje.

Vrijeme

Monako krasi topla, mediteranska klima. Proljetne temperature kreću se nešto više od 20 stupnjeva. Kiša u svibnju pada u prosijeku svaki šesti dan.
Trenutna vremenska prognoza pokazuje promijenjivo i nepredvidljivo vrijeme. Kiše i kratki pljuskovi su mogući svaki dan.
Kiša u Monacu zaista zvuči dobro – ako je GP vikend.

Faktopedija

Prva utrka – 1950
Dužina kruga – 3.340km
Dužina od starta do zavoja 1 – 210 metara
Najduža ravnina – 510 metara do zavoja 1
Max. brzina – 295 km/h prema šikani
Dužina boksa – 301 metar
Upotreba goriva – 1.5kgpo kugu (najmanje u kalendaru)
Postotak gasa – 50%
Opterećenost kočnica – srednja (12 kočionih zona, 6 laganijih)
Broj promjena brzina – 48 u krugu/3744 u utrci

Jeste li znali – Fangio je 1950 pobijedio u utrci sa prosječnom brzinom od 99 km/h
Nico Rosberg prošle godine sa 143 km/h


Odgovor

12 komentara

  1. Mclaren
    raca Prikaži

    I još nešto treba znati o GP Monaca. Najviše pobjeda ima , da čujem… pa naravno, McLaren, a od vozača….. Senna, koji je najviše vozio za, da čujem…. naravno za McLaren.


    0
    0

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      a jesam si u ova teška vremena dao malo oduška


      0
      0

      0
      • Kush Prikaži

        A tko bi ti zamjerio na tomu, kada znamo da voliš formulu i da si fanatičan u pogledu svog tima, koji usput nikom normalnom nije mrzak, pa ni meni, jedino mi šef nije drag, ali nije ni većina ostalih šefova, zapravo jedini koji mi se iskreno sviđa je Franz Tost, zapravo me fascinira svojom razumnošću, bez obzira kakva sezona bila, ili uvjeti, radi najbolje što može i zna, jednako i govori, i nisam još primjetio da se ikada protiv ičega bunio, a kao druga violina, sa manje novca i svih resursa, te uvijek novim klincima, mislim da bi mogao na mnogo stvari, međutim uvijek hladne glave, realističan i umjereni optimista, sa naglaskom na rad i uspjeh tima (koji je još uvijek minardi u DNA, tj talijanski i relativno mali) dakle specifičan i konstantno nadziran od glavešina – stvarno po meni prototip dobrog šefa tima, a mislim da većini šefova njihov ego nebi omogućio da vrše tu funkciju u razvojnom timu i nose se sa svime što se od njih traže “glavešine i financijeri”, a opet uza sve to u svojim granicama radi na tome da tim ipak bude natjecateljski konkurentan. Nemoj misliti da mi je ron trn u oku, mislim da je više mnogim meklarenovcima, a i većina ostalih nije ništa bolja, naš mauro je ok za sada, ali to je puno prerano, vidjet ćemo kad se pojave prvi veći problemi od čega je sazdan..
        Tebi svak čast na vjernosti svom timu! ;)


        0
        0

        0
      • Mclaren
        raca Prikaži

        svatko ima pravo na svoje mišljenje o Ronu, ja mogu to probat opovrgnut ili ne. Pamtim vrijeme, s obzirom da sam se ko klinac navukao na f1-McLaren, prije Rona i ja, ko navijač McL, mogu mu zahvaliti na veselje koje su mi kao ekipa pod njegovom palicom priuštili od kad je On došao. Može ga se mrzit koliko hoćete, ali mu se mora priznati da tijelom i srcem diše za ekipu.


        0
        0

        0
      • Emerson Fittipaldi
        diesel Prikaži

        Odlično si to primijetio za Tosta, zbilja treba imati strpljenja za sve to. To je kao Red Bullov kupus koji treba dovesti u red.
        impresivno.


        0
        0

        0
  2. Luka Maloić Prikaži

    Preporučam svima pogledajte video koji sam stavio u tekst – čisto onako malo da vas uhvati ljubomora što ne živite tamo :D


    0
    0

    0
  3. Bernie Ecclestone
    Ferrari1345 Prikaži

    Zanimljive crtice o gradu, pa i o samoj povjesti te staze. Jedan od naljepsih gradova na svijetu. :D
    Jos bi samo ugurao Graham Hilla kao jedno vazno ime ovog GP. Ipak ima 5 pobjeda
    Odlican tekst Luka, ko i inace ;)


    0
    0

    0
  4. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Odlično Luka, jako opsežno i zanimljivo.
    zanimljiva činjenica o šestom zavoju i vlasniku hotela, nisam znao za to :D


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.