Odavno nije bilo ovako neizvjesno: Može li Vettel sam protiv dva Mercedesa?

Izdvojeno / Kolumna / Nemojte propustiti

Ante Vetma

Prije 6 godina 4 min 6 komentara

Kimi Raikkonen jučer je u kombinaciji najboljih vremena sektora imao imaginarno najbolje vrijeme kvalifikacija. Ipak, krenut će sa šestog mjesta zbog pogreške u Q3. Štoviše, zbog pogreške u Q2 će krenuti na ultrasoft gumama, za razliku od pet vozača ispred sebe. Postoji mogućnost da alternativnom strategijom od 2 zaustavljanja uz visoku mogućnost za sigurnosni automobil zapravo i profitira, ali to su već domene nagađanja. Pirelli predviđa jedno zaustavljanje i vjerojatno je da će svi sa startnih guma krenuti na soft i ići do kraja. Za Kimija će ključno biti odraditi dobar start, iskoristiti grip ultrasoft gumama i nadoknaditi što je moguće više mjesta. Ulazak u boks za njega bi mogao biti desetak krugova ranije od konkurenata.

Gotovo je sigurno da će sigurnosni automobil izići bar jednom, a prošle godine smo vidjeli koliko je teško postaviti tempo kad se SC vraća u boks. Morate balansirati između zaštite vlastite pozicije i pravovremenog pokretanja pravog tempa, a da se ne prestigne SC jer je posljednji sektor pun pravaca.

Puno se priča o vremenskim uvjetima. Temperature su niže nego prošle godine, ali značajan je i utjecaj vjetra. Na F2 utrci koja se vozila prije sat vremena vozači su naglasili snažne bočne udare vjetra zbog kojih su često gubili kontrolu na startno-ciljnom pravcu i prilikom ulaska u prvi zavoj. To će imati još veći utjecaj na osjetljive bolide Formule 1.

Sebastian Vettel ima najbolju startnu poziciju, ali čak i da odradi odličan start – bit će ključno da se u prvom stintu dovoljno odvoji od vozača iza sebe. Tu su dva Mercedesa i dva Red Bulla, a u slučaju da budu držali priključak – strategija bi mogla igrati ključnu ulogu kao u Kini gdje je Valtteri Bottas bez većih problema preskočio Vettela i došao na prvo mjesto kroz bokseve. Logično je očekivati da će Mercedesi jednog od vozača pozvati malo ranije kako bi isprovocirali reakciju Ferrarija. Na taj način će Ferrari imati istrošenije gume na kraju stinta, a ako undercut ne upali – taj drugi Mercedesov vozač bi na kraju mogao imati značajnu prednost svježijih guma.

Valtteri Bottas je izjavio da mu se čini kako Ferrari ima nešto brži tempo u simulaciji prvog stinta, ali isto tako traži više od guma i brže ih troši. Zanimljivo, drugi stint na soft gumama je naglasio kao Mercedesovu snagu.

Ako se to Bottasovo predviđanje zaista ostvari, mogli bi imati sjajnu utrku do posljednjeg kruga. Međutim, ova staza je prošle godine pokazala kakve sve mogućnosti se mogu otvoriti i kakav kaos može stvoriti, tako da sva strateška predviđanja vrlo lako mogu pasti u vodu već nakon par stotina metara.

Vremena po sektorima

Vozač 1. sektor 2. sektor 3. sektor
Sebastian Vettel 35.305 (3) 40.905 (4) 25.288 (6)
Lewis Hamilton 35.296 (2) 41.158 (6) 25.091 (2)
Valtteri Bottas 35.477 (4) 41.155 (5) 25.183 (4)
Daniel Ricciardo 35.629 (5) 40.863 (3) 25.213 (5)
Max Verstappen 35.664 (6) 40.820 (2) 25.293 (7)
Kimi Raikkonen 35.283 (1) 40.704 (1) 25.426 (10)
Esteban Ocon 35.740 (8) 41.441 (8) 25.044 (1)
Sergio Perez 35.708 (7) 41.430 (7) 25.304 (8)
Nico Hulkenberg 35.861 (9) 41.480 (10) 25.586 (13)
Carlos Sainz 36.218 (14) 41.460 (9) 25.170 (3)
Lance Stroll 36.138 (11) 41.571 (11) 25.610 (14)
Sergey Sirotkin 36.154 (12) 41.797 (14) 25.427 (11)
Fernando Alonso 36.133 (10) 41.749 (12) 25.643 (15)
Charles Leclerc 36.195 (13) 41.754 (13) 25.577 (12)
Kevin Magnussen 36.439 (16) 41.886 (15) 25.328 (9)
Stoffel Vandoorne 36.634 (17) 42.079 (16) 25.735 (16)
Pierre Gasly 36.279 (15) 42.229 (17) 25.872 (17)
Marcus Ericsson 36.679 (18) 42.651 (18) 25.948 (18)
Brendon Hartley 36.741 (19) 47.863 (19) 27.892 (19)

Brzinska klopka

Vozač Bolid Motor Brzina Razlika
1 Esteban Ocon Force India Mercedes 329.0
2 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 320.0 -9.0
3 Kevin Magnussen Haas Ferrari 319.8 -9.2
4 Carlos Sainz Jnr Renault Renault 319.2 -9.8
5 Lance Stroll Williams Mercedes 318.4 -10.6
6 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 318.0 -11.0
7 Sergio Perez Force India Mercedes 316.7 -12.3
8 Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 316.6 -12.4
9 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 315.7 -13.3
10 Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 315.4 -13.6
11 Charles Leclerc Sauber Ferrari 313.9 -15.1
12 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 312.5 -16.5
13 Nico Hulkenberg Renault Renault 312.1 -16.9
14 Fernando Alonso McLaren Renault 309.9 -19.1
15 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 309.4 -19.6
16 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 309.3 -19.7
17 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 307.6 -21.4
18 Pierre Gasly Toro Rosso Honda 304.3 -24.7
19 Brendon Hartley Toro Rosso Honda 300.0 -29.0
20 Romain Grosjean Haas Ferrari 299.0 -30.0

[donacija]


Odgovor

6 komentara

  1. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Ocon je uhvatio neku kvalitetnu zavjetrinu… 9 km/h vise od prvog pratitelja i najbolji zadnji sektor.



    5
    5

    0
  2. Sebastian Vettel
    vidak fat Prikaži

    nije mu prvi put…:)



    2
    2

    0
  3. Marlboro
    gogo77 Prikaži

    Teško, ali smatram da može jedino ako opet nešto neuprskaju sa taktikom kao u zadnjoj utrci.


    0
    0

    0
  4. OnlyAlonso Prikaži

    Cemu takav naslov portala,ne nemoze…Kimi vozi bolje od Vettela od prve utrke i imao je pehove,ako prati… zna o cem pricam….urednik ovoga,sta si s time htio postic????



    5
    1

    4
  5. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Seb i Ferrari se bore samo protiv Hama i dok god je tako, nece uspjet.. Uvijek im je samo Ham u fokusu.. Evo i opet ih je fokusiranje samo na Hama dovelo iza Bottasa u restartu…



    1
    1

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.