Može li Ferrari uloviti Mercedes?

Izdvojeno / Kolumna

Marko Rakić

Prije 6 godina 5 min 6 komentara

Naslovna fotografija članka možda savršeno opisuje sve ono što želim napisati u današnjoj kolumni. Početak je sezone 2016. i u tijeku je prva utrka prvenstva, VN Australije. Vettel je na startu pretekao oba Mercedesa te se nalazi u vodstvu. Nakon prve promjene guma obavlja pretjecanje s naslovne fotografije, meni posebno jer je označilo ponovno Vettelovo utrkivanje za pobjede. Nažalost slavlje nije dugo trajalo, a sezona se pretvorila u mučno razdoblje pod bijelim, pokazalo se (opet) nesretnim poklopcem motora.

Vratimo li se na početak sezone 2015., prisjetit ćemo se da je Ferrari skočio u poretku te zauzeo drugo mjesto u poretku, dok su godinu prije bili iza Red Bulla i Williamsa. Mercedes je bio gotovo nedodirljiv te dvije godine, no za 2016. su očekivanja porasla. Povod tome bila je Ferrarijeva forma iz prethodne godine. Momčad iz Maranella je u početku mnogo zaostajala, no kako se bližio kraj sezone, Vettel je sve više uspijevao držati korak s Mercedesima Lewisa Hamiltona i Nice Rosberga. Činilo se tada da je Ferrari jedina momčad koja bi mogla pomrsiti račune Mercedesu.

Predsezonski testovi 2016. godine protekli su odlično za dvije najsnažnije momčadi. Ferrarijev bolid postavio je najbrže vrijeme  što je bio slučaj i 2015., no smatralo se da ima još nešto što skrivaju, nešto što bi moglo biti dovoljno da barem namuče Mercedes. I stvarno, prva utrka sezone nagovijestila je borbu Ferrarija i Mercedesa, zaista je tako izgledalo. Iako se u kvalifikacijama vidjelo da je srebrna strijela još uvijek značajno brža, u utrci je to bilo dosta drugačije. Ferrari je bolje čuvao gume i time su mogli odrađivati strategije na mekšim gumama.

Vettel je sjajnim startom preoteo mjesta Rosbergu i Hamiltonu te se postavio na čelo poretka, a pratio ga je timski kolega Raikkonen koji je zauzeo drugo mjesto. Nijemac je vodio sve do 36. kruga (na par krugova je Raikkonen preuzeo vodstvo zbog Vettelovog ulaska u boks), ali kobna taktička pogreška dogodila se mnogo ranije. U 17. krugu sudarili su se Alonso i Gutierrez, na stazu je izašao sigurnosni auto, no ubrzo je sudstvo odlučilo izvjestiti crvenu zastavu. Vozači su ušli u boks dok se staza ne počisti. Mercedes tu nadmudruje Ferrari – stavili su srednje tvrdu mješavinu guma, dok su Ferrariji ostali na super mekanoj, umjesto da se prebace na noviju te izdržljiviju mješavinu. Sve je na naplatu došlo u drugom dijelu utrke. Sebastian je imao brzinu te je lovio vodećeg Rosberga i Hamiltona. Dostigao je Britanca pred kraj, bilo je nekoliko pokušaja, a u jednom je izgubio bolid te izletio na travu u pretposljednjem zavoju. Bilo je tada jasno da će se Vettel morati zadovoljiti trećim mjestom, iako je imao veliku priliku za pobjedu.

Sljedeća utrka na rasporedu bila je Bahrein i bilo je realnih nadanja da bi Ferrari trebao u utrci zapapriti Mercedesu isto kao i u Australiji. Sve nade nestale su već u krugu za zagrijavanje kada je stao Vettelov bolid. Raikkonen je odradio veoma dobru utrku te donio vrijedno drugo mjesto. No, Ferrari još uvijek nije dobio ono po što su došli. Sljedeća postaja bila je Kina, tu je Mercedes, unatoč velikom pehu Ferrarija, bio izvan dometa. Za Rusiju je bila slična priča, no opet se dogodio veliki peh za Ferrari. Završetkom te utrke Nico Rosberg je kao vodeći čovjek prvenstva imao 100 bodova, dok je Vettel imao samo 33. U samo četiri utrke otišle su sve nade za naslovom, bilo je jasno da Mercedes ima bolji bolid, a Ferrari nije iskoristio momentum koji su imali. Vn Španjolske potvrdila je pad Ferrarija te uspon Red Bulla. Umjesto da nakon sudara Mercedesovih vozača crveni profitiraju, Red Bull im je oteo pobjedu koja je označila Ferrarijev “konačni pad” za tu sezonu. Bilo je do kraja godine bar bljeskova, no ništa značajno. Red Bull ih je prestigao te unazadio za jedno mjesto u poretku konstruktora. Struktura momčadi nije izgledala obećavajuće, djelovalo je kao da je Ferrari u neredu.

No, dogodilo se upravo suprotno. Tijekom zime nismo čuli ništa iz Ferrarija, odradili su testiranja bez puno pompe, a neki izvori su govorili kako je Ferrari zaista opasan te da imaju izvrstan bolid. Australija je to i pokazala. U kvalifikacijama je crveni bolid napokon profunkcionirao, dok je Vettel odnio pobjedu nakon jedne sezone posta. 2017. ustvari nije bila tako loša za Ferrari, no manjak sportske sreće i malo šlamperaja okončali su nade za naslovom. Može se reći da je Ferrari prošle godine napravio dvije velike stvari – napravili su dobru bazu i pokazali su da mogu razvijati bolid kroz sezonu.

Možda se sada pitate kakve veze to ima s ičim? Meni je znakovito i 2018. mi izgleda kao popravni ispit testa kojeg su pali 2016. Naravno, ništa to ne mora značiti, no zanimljivo je napraviti jedan kratki pregled na ovakav način. Sada je Ferrari jedna stabilna momčad s već ustaljenom vozačkom postavom i za očekivati je da razvoj kroz sezonu ide dobro te da napokon vidimo ravnopravan okršaj s Mercedesom, a volio bi da tu bude i Red Bull, čisto zbog napetosti.

Za kraj jedan mali fun fact – od 2015. pa nadalje Ferrari je stalno smanjivao prednost Mercedesa u kvalifikacijama.na VN Australije za oko 0.6 sekundi. Nastavi li se taj niz, Ferrari bi u kvalifikacijama trebao biti brži nešto više od tri desetinke :) Naravno, ovo je samo malo promatranje brojki, a to mi je jedino preostalo i jedina nada dok ne počne trkaći vikend.


Odgovor

6 komentara

  1. Formula1
    f1zd Prikaži

    Ovaj kraj mi je baš zanimljiv jer sam i ja o tome razmišljao već nekoliko puta uoči ove sezone. 2014. je Ferrari kasnio 1,6 sekundi za Mečkom. 2015 1,3, 2016. 0,8 i prošle godine 0,3.
    Znači u prosjeku nadoknađivaju 0,325s po godini, što bi im ove godine donijelo PP…
    Naravno, ništa ozbiljno se ne može iz toga zaključiti, ali ipak je zanimljivo..



    8
    7

    1
  2. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Nadam se da i RB i Ferrari mogu uloviti Mercedes jer nas u slučaju Mercove dominacije čeka one-man show.



    6
    5

    1
  3. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Da ali isto tako svi zaboravljaju koliko je Rb kasnioa sada je tu . Po meni imaju najbolji razvojni tim i najbolje vozace. Mislim da je pitanje vremena kada ce Rb opet paliti i zariti. Za Ferrari me ne bi cudilo da ukenjaju jer oni obicno nakon dobre sezone idecu ukenjaju onak pravo.



    1
    -4

    5

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.