Okrugli stol: Kako komentirate situaciju u McLarenu?

Izdvojeno / Okrugli stol

Ante Vetma

Prije 6 godina 8 min 51 komentara

Nikola Klobučarić

McLaren nastavlja s razočarenjima i na francuski pogon. Prvi dan testa podsjetio nas je na njihove tri godine s Hondom i već nam dao naslutiti kakvi će biti kroz ostale dane. Doduše, krivac nije bio motor nego oni sami. Kroz razne poteškoće prolazili su skoro svaki dan. Svoje prste u tome imao je i Renault, ali najviše McLaren. Jedina svjetla točka je Alonsovo solidno vrijeme na zadnjem danu testiranja koje je malo ublažilo bolan test. McLaren je uvjerljivo posljednja momčad po odrađenim kilometrima, a Honda s Toro Rossom pri vrhu. Tu se postavlja pitanje tko je pravi krivac za neuspješnu suradnju s Japancima. Pozitivna stvar je što za Australiju spremaju velike nadogradnje, no čini se da im je trenutno najveća boljka nepouzdanost. Ukoliko to poprave na nekoliko uvodnih utrka, možemo ih očekivati u borbi za bodove, sve više od toga bilo bi veliko iznenađenje. Iz McLarena uvjeravaju da ovo nisu veliki problemi i da će biti spremni za prvu utrku. Možda i nisu, ali nedostatak kilometraže na testovima će se svakako primijetiti na početku sezone. McLarenu želim što manje žutih i crvenih zastava, a što više završenih utrka u bodovima. Vrijeme je da pokažu duh druge najuspješnije momčadi u povijesti Formule 1 i pruže dostojan bolid španjolsko-belgijskoj kombinaciji.

Nikola Krajina

Stanje u McLarena tijekom većeg dijela testiranja u Španjolskoj je izgledalo katastrofalno loše i krajnje neozbiljno za jednu ekipu s takvim ambicijama. Nakon tri loše sezone u suradnji s Hondom, McLaren je priželjkivao da što prije zaboravi to poglavlje i okrene se, kako je većina nas očekivalo, novim i boljim danima u suradnji s Renaultom kao dobavljačem motora, no uspostavilo se da im početak nove sezone nosi, usudio bih se reći, još gore i ozbiljnije probleme. Gorim i ozbiljnijim ih smatram zbog toga što se sad sav neuspjeh McLarena uglavnom prepisuje njima samim i stavlja im brend direktno pod paljbu kritika. U jednu ruku smatram to poželjnim za McLarenov preporod, koji iskreno vjerujem da bi se u ovoj sezoni mogao dogoditi, da se ekipa konačno spusti na zemlju i uhvate u koštac s problemima, koji su ozbiljni u svim segmentima McLarenove momčadi. U drugu ruku, ovi McLarenovi problemi tijekom testiranja su nas naveli da se zapitamo je li Honda jedini krivac za loše rezultate McLaren-Honde zadnje tri sezone ili je i McLaren bio suodgovorni za te probleme i kolika je njihova odgovornost u tom neuspjelom projektu, ja bih rekao mnogo veća već što se ikad i pomislilo da jest.

Što se tiče McLarena ove sezone, očekujem da će imati vrlo nestabilan prvi dio sezone, slično kao što je bilo sad na testiranjima, s pokojim bljeskom, a i utrkama kad im opet oba bolida ne uspijevala završiti utrku. No ipak, očekujem da bi se do polovine sezone sve veće boljke u McLarenu trebale riješiti i da kraj sezone trebali dočekati kao ekipa iz prve polovine grida, tik uz Renaultovu momčad.

Vedran Kristić

McLaren kojeg smo očekivali ove predsezone nismo vidjeli. I dalje je tu bila slika kvarljivog bolida, iako ruku na srce, nešto bržeg nego prijašnjih sezona. Što je pošlo po zlu? Matice, nosači, istjecanje tekućina… sve su to stvari koje se McLarenu događaju i s novim dobavljačem, koji je isto tako za neke stvari preuzeo krivicu. Ali nije sve do Renaulta. Čini mi se da tamo nešto opasno ide po zlu, a Brown i ekipa pričaju neku sasvim drugu priču, da ne kažem prodaju maglu. U redu, testiranja jesu tu da se sve testira, sazna, utvrdi, analizira, ali ostale ekipe nisu imali takvih problema, a u Wokingu više ne mogu sve svaljivati na Hondu koja, gle čuda, barem zasad super radi, iako ne znamo pod kojim opterećenjem i s koliko pogonskih jedinica. Da, Japanci su bili najveći krivac po meni za McLarenovu formu prošle tri godine, ali nova je era pokazala i dokazala da ni u McLarenu baš ne cvjetaju ruže. Nadam se i očekujem da će ipak otkloniti neke probleme kako sezona bude odmicala, a bolid se čini kao da u njemu ima dosta potencijala i brzine, barem za bijeg s dna u gornju polovicu poretka.

Ivan Papak

Iako McLaren trenutno izgleda kao da se hrpa nepovezanih amatera okupila na testiranju, vjerujem da će se stvari popraviti do prve utrke sezone. Mišljenja sam da je ovo samo rezultat ogromnog pritiska koji se nadvio nad ekipu iz Wokinga. Odlazak Rona Dennisa, promjena pogonske jedinice (Mclaren je ekipa koja će u 4 godine imati 3 različite pogonske jedinice što je sigurno veliki udarac za logistiku, organizaciju i stalnost rezultata), Alonsovo (ne)strpljenje te rezultatski presing sigurno nisu doprinijeli atmosferi u ekipi. Ovo je sada ona situacija kad izađete iz kuće na snijeg i cijelim putem mislite kako ćete se poskliznuti te se onda na kraju i poskliznete. Upravo taj scenarij se događa McLarenu na ovogodišnjem testiranju. Ovo su dječje bolesti koje će se izliječiti i očekujem jako dobar McLaren do sredine sezone. Alonso je svjestan da je ovo jedan od zadnjih vlakova u koje može uskočiti i uložit će maksimalan napor kako bi to iskoristio. Sada zna da više nema GP2 motor i da mora pomoći postrojiti stvari unutar same ekipe.

Marko Rakić

Ne znam uopće što reći na McLarenovo stanje, no jedna stvar se ne može poreći – Honda više ne pogoni McLaren, a momčad je i dalje u problemima. Dok s druge strane Honda veselo radi u Toro Rossu, iz McLarena cure tekućine, dijelovi ispadaju s nosača itd. To ili je šlampavost ili neznanje, a zbog dobrobiti momčadi se nadam da je ovo prvo. Najsmješniji događaj mi je bila ona promjena guma kad su mehaničari zamijenili stražnju lijevu i desnu, pa u svoj toj gužvi jedan od njih naopako stavljao kotač. A poslije toga im je ispao s dizalice, pa je podnica imala bliski susret s asfaltom. Nisu to kritične stvari, ali ako se računa ozbiljno, onda do Australije puno toga mora biti sređeno. Ali ima jedna stvar koja me veseli – čini se da je McLaren brz i da ima potencijala. Svaka momčad više voli imati brz i nepouzdan bolid nego spor i pouzdan. U Wokingu moraju dobro zasukati rukave i riješiti poteškoće koje ih muče, a nakon toga se iskreno nadam da ćemo gledati brzi McLaren.

Ante Vetma

Nakon problema koji su se pojavili na početku testiranja očekivao sam da će se to riješiti kako dani budu odmicali. Nije lako promijeniti dobavljača motora i prilagoditi bolid novom hardveru, ali isto tako to nije presedan. Recimo, i Toro Rosso je promijenio motor od prošle na ovu godinu pa su iza Mercedesa i Ferrarija prva ekipa po broju odvoženih krugova. Ništa to ne mora značiti za konačnu brzinu, ali puno znači kao pokazatelj organiziranosti i tehničke vještine u ekipi. McLaren je u nastavku testa nastavio obezglavljeno trčati u krug i posrtati puno češće nego bi se to očekivalo od ekipe takvog kalibra.

Izgleda da su stigla nova vremena i ime ne donosi popust na štoperici (Claire Williams zna možda ponešto o tome). Sad, nakon ovih osam dana testiranja, i dalje vjerujem da će McLaren biti solidno brz, možda će primirisati gornjem dijelu sredine poretka, ali nikako ne ohrabruju spinovi koji dolaze sa svih strana. Boullier priča o nekakvim brzim krugovima koje su napravili kao da je to bilo kakav pokazatelj, Brown o “malim problemima”, cijela Sky elita je najprije kritiku odgodila za VN Australije, a sad se čak to promijenilo i spominje se Silverstone kao vrijeme do kojeg ćemo možda morati pričekati McLaren da proradi… Nije dobro! Ali, možda da još malo pričamo o nijansi narančaste? #papaya #orange #mcpapaya

David Vidović

Ovo je sve normalan proces za ekipu s potpuno novim motorom, ali pošto je McLaren već debelo pod lupom svaki problem se utrostručava. Da je na njivom mjestu Haas ili Sauber vjerojatno nitko ne bi niti primijetio uobičajene početne probleme kada prvi put stavljate potpuno novu pogonsku jedinicu na šasiju koja je evolucija prethodne, građene za drugu pogonsku jedinicu. Dajte McLarenu vremena.

Kako komentirate situaciju u McLarenu?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

51 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Mozda cak i brzina je tu, neznam niti cu znat do Australije. Ali i da ima brzine sto ti vrijedi kad nemas pouzdanosti



    7
    5

    2
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Luftbremzeri su rasturili nekad slavnu ekipu.

    Onaj pitstop je za podijeliti 3-4 otkaza na licu mjesta.



    12
    10

    2
  3. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Mogli su se i sa Hondom boriti za bodove.
    Plus bi donijeli 100mil. godišnje.
    Totalni promašaj. Oni i ne znaju čini mi se da imaju ozbiljne probleme u organizaciji.
    Ove greške od 5 funti znaju biti puno skuplje kad se dese u sezoni.



    4
    -6

    10
  4. Mclaren
    luke flywalker Donator Prikaži

    Sacekajmo prvih par utrka.. Vudjecemo gdje je TR a gdje McL, onda tek znamo jesu li se zajebali.



    20
    19

    1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      To je točno. Ali nema puno razloga za optimizam. Ja nemam dojam da Boulier zna što radi. A pogotovo ne Brown.



      12
      11

      1
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Ne znam zašto uporno usporedba sa TR.
      Valjda bi trebalo pisati vidjet ćemo gdje RB, Ferrari ili Mercedes?!
      Ako TR bude blizu McLarenu to može biti samo još jedan dokaz da su zeznuli stvar.



      11
      8

      3
      • kreso Prikaži

        Pa zato sto TR koristi motor zbog kojeg bi kao McL trebao zaliti…svaka cast hondi na pouzdanosti al mislim da mclaren nebi bio zadovoljan da zavrsi svaku utrku ali na 11 mjestu ili eventualno 9mjestu..jer nema sanse da bi bio bolji sa hondom od mercedesovih,renaultovih i ferrarijevih momcadi(osim eventualno saubera)..tak da…sa renaultom znaju na cem su..jedina briga im je bolid koji sami dizajniraju..



        6
        4

        2
      • Ferrari
        Passion Prikaži

        Mclaren se nemoze gledat sa RB,bar ne ovu sezonu. Mclaren treba rijesit jedan veliki problem sa obradom podataka. Nacin na koj su radili sa hondom nike isti i z renault… Ova szona je za bojlera bit ili nebit. Dokaz za to je i ona cirkus u boksu, jer ljudi su premoreni od rada 0-24(kao i druge momcadi) a on je taj koji to treba poslozit da funkcionira, ali poceo je ici glavom kroz zid u nadi da ce se sve srediti



        3
        3

        0
      • Mclaren
        luke flywalker Donator Prikaži

        @Har Kl ovo je samo odgovor na usporedbu. Ja nijednom nisam stavio te dvije ekipe u istu rečenicu dosad. Uopšte ne mislim da bi McLarenu TR trebao biti neka referentna tačka. Ljudi su probali agresivni pristup, očigledno ne funkcioniše i vidjećemo kako će se stvari razvijati. Ne sumnjam uopšte da će McL imati veliki napredak u idnosu na pokazano u testovima. Takkodjer ne mislim da će biti u borbi za pobjede ili podije, za mene je trenutno i peto mjesto napredak.

        Kolega @f1_zg za koment uspod -potpis.

        I btw ako je neko gledao Ted’s notebook od sinoć mogao je vidjeti kako TR hladi hondin PU, ja mislim ubjedljivo najveci stražnji dio bolida, upravo zbog hladjenja istog.



        1
        1

        0
    • James Hunt
      f1_zg Donator Prikaži

      Slažem se, brzi su ali nepouzdani. Očekujem kvarove na početku sezone, jer sigurno neće stišavati motor i voziti će na rubu, ali mislim da će na kraju postići pouzdanost. Sve u svemu moglo je to puno bolje, djeluju dosta neorganizirano…



      5
      4

      1
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Kakve logike ima gledati gdje će biti Toro Rosso? Jedino po pouzdanosti i brzini, snagi motora. A ostalo se ne može porediti. Iako Toro Rosso može iznenaditi sa odličnom šasijom, glupo je očekivati da u tom segmentu mogu parirati McLarenu. Može se desiti. Ali je realnija slika da će biti iza McLarena i ako Honda odjednom bude jača i pouzdanija od Renaulta.
      Tako da, ako se Honda pokaže boljim motorom od Renaulta, može se reći da su se zajebali. Ali kao što vidimo može biti do njih ako Renault ne bude radio kako treba. A ako se pokaže pouzdan u ostale dvije ekipe sa Renaultom.



      2
      1

      1
  5. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    I onda se sjetiš Alonsovih izjava kada je napustio Ferrari…



    14
    5

    9
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Alonso je toksičan za svaku ekipu. Zbog toga više nikada neće biti prvak.



      24
      -7

      31
      • Ferrari
        ferrari1984 Prikaži

        Slazem se…
        Zraci nekom negativnom energijom gdje god da se pojavi…

        Nabija pritisak ekipi, a najgore od svega je to da je prepun aferama koje mu neidu na dusu…

        Sve u svemu za mene je NEGATIVAC u svijetu F1…

        Neosporan je njegov talent i to da je vrhunski vozac ali necini ga samo ta vjestina vozacem, covjekom…



        19
        -10

        29
      • kreso Prikaži

        Pa eto doso vettel i odmah svjetski prvak sa ferrarijem,jel…da je osto alonso..jos ove tri godine,uzeo bi 5-6 pobjeda i to je to…i dalje bi alonso bio krivac sto ferrari nije prvak,jel??



        40
        28

        12
      • Fernando Alonso
        Kimi Prikaži

        Još malo pa će i on otići pa će pljuckat po njemu kao i po Alonsu



        19
        17

        2
      • beli333 Prikaži

        Nije bas tako po meni svaki vrhunski vozac cak i profesionalni sportas mora imat u sebi neku vrstu bezobraznosti i arogancije.samo zbog toga i uspjevaju dugo na velikoj sceni.Alonsa da stavis ove godine u mercedes ili ferrari garantirano bi osvojio prvenstvo.po meni je vise Vettel onako ljigava osobnost



        21
        13

        8
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        Nije Ferrari odjednom postao prvak sa Vettelom. Ali je sigurno Ferrarijevim navijačima olakšanje što nema više seruckanja po ekipi…



        11
        -2

        13
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Nemam baš nikakvog uvida u unutarnje odnose ljudi u F1 ekipama, ali znam da osim što mu nikad neću oprostiti pasivnost u Abu Dhabiju 2010 (došao je tamo kao vodeći), nikad mu ne bi oprostio niti neke izjave koje je davao dok je vozio za Ferrari.

        TO onako prvo čitaš u nevjerici,, a onda shvatiš da taj frajer nikad ne vozi za momčad nego za sebe i da daje izjave razmišljajući samo o svojem imageu. Ako se pri tome treba posrati po ekipi popit će i čašu Donatice da dump bude obilniji…. Domenicali i Montezemolo su imali puuuuuuuuuuuuuuuuno previše strpljenja, bilo bi bolje da su dali priliku nekom poletarcu.

        A karijeru od 2005 do 2009. bolje ne spominjati, teflon Alonso. Sama sranja oko njega, a on magično čist. Tako da kaj se mene tiče svemir se uravnotežio sa sranjima koja su ga snašla – karma is a bitch.



        10
        -8

        18
      • Fernando Alonso
        Kimi Prikaži

        Stigne, daj mu još dvije sezone a možda krene i početkom ove



        6
        6

        0
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        Negativac da ili ne, sve dok zna odlicno vozit dobar je za ekipu.



        15
        14

        1
      • Fernando Alonso
        Alonso king Prikaži

        Ta rasprava “toksicni Alonso” je totalna idiotarija…Mclaren 4 godine ne vidi postolja (Brazil 2015 hehe) je li i zbog toga Alonso toksican ili je li Button toksican sto od 2008 nisu vidjeli naslova. Red Bull od 2013 nije prismrdio borbi za naslov je li Ricci toksican ili Max ( da ne zaboravim i Kvyata)…Sauber s postolja pao na 2 kruga zaostatka i borbu za ostanak u sportu – Nasr toksican?

        Jednostavno ne razumijem je li to “seruckanje Alonsovo” po Ferrariju (koje svi odjednom pamte, a ne onu izjavu da je djecacki san svake osobe i vrhunac karijere voziti u Ferrariju) utjecalo na onog sto crta bolid i onog sto je kod kuce smisljao kako napraviti motor jacim…Prenapuhano je to sve. Zasto nitko ne spominje onog Mattiachija koji je bio i okidac za Alonsov odlazak (losi odnosi). Alonso je mast izvlacio iz tog bolida jer da nije zadovoljavali bi se oni s Massinih 100-150 bodova po sezoni i dva postolja. Nisam strucnjak, ali 2012 je bilo sasvim jasno da je Ferrari ostao na razini 2011. Takve su bile i prognoze nakon Australije, ali nije Alonso bio porazen sve dok nije prosao ciljem u Brazilu (zadnjoj utrci). Nije da s ovime idem predstavljati Alonsa kao bezgrjesnog Spanjolca koji sve radi savrseno, ali puno je tu stvari bilo krivo, a ne samo Alonso. Pucajte minuse, ali je li ozbiljno taj nrgativni Alonso kriv sto stisce taj bolid do samog kraja ili netko u timu tko ne obavlja svoj posao kako treba ?. Tko li je onda bio negativac 2016 u Ferrariju?



        23
        20

        3
      • Fernando Alonso
        Kimi Prikaži

        Alonso king ne zamaraj se, to ti se zove frustracija.



        7
        5

        2
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Izjavu o dječačkom snu u Ferrariju je prije toga u identičnom obliku dao u McLarenu kad je potpisao za sezonu 2007.



        6
        5

        1
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        @wapi
        McLaren je kad pogledamo cijelokupnu proslost rame uz rame s Ferrarijem, ne vidim zasto ne bi onda imao razlog imati tako misljenje za obe momcadi? Ili mozda neko smatra McLaren nakon “par” neuspjesnih sezona malo jacim Caterhamom?



        2
        0

        2
  6. Ferrari
    Passion Prikaži

    Ovo sta se dogadja sa Mclaren-om nije smijesno, nego dokaz koliko je kompleksan zivot u F1… Partnerstvo sa Hondom je bilo mukotrpno za oboje jer su se jedni i drugi drzali svojih principa i projekt nije uspija. Za proslu sezonu su jedni i drugi popustili i poceli donekle suradjivati. Tada je bilo kasno, samo su se vrtili u krug sa krivim podacima …. ove godine se to nastavlja unutar Mclaren-a, dok honda ima pravog partnera za sebe. TR najmanja momcad u F1 koja je vrhunski poslozena godinama , a veliki brat (RB) je dao puno ovlasti hondi iz vec poznatih razloga



    7
    6

    1
  7. Bmw
    Kuki Prikaži

    Mislim da se malo pretjueruje sta se tice mcl da je bajno nije ali cinim se da je cijeli fokus testiranja bio na mcl i njie se toliko gledalo druge ekipe…npr. greska baterije renault priznaje gresku i jucerasnji turbo koji je trebao bit zamjenjen jos u srijedu krivica mcl i renaulta i dolazimo gdje gube nekih 100-150 krugova znaci sa tim bi bili na 500 krugova kaoTR i vecina ostalih



    7
    6

    1
  8. Formula E
    SasaSaki Prikaži

    Vedran Kristić

    Juce objavio sef Honde
    Kompletan drugi test odradjen na istoj pogonskoj jedinici.Mislim da ce Mclaren sigurno biti dobar ali imaju srecu sto se Honda ne nalazi u Red Bulu.Mislim da im nebi bilo bas prijatno.



    15
    12

    3
  9. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Ekipa djeluje totalno neorganizirano i šlampavo. Kao da su se bavili samo farbanjem bolida :D
    Uz poštovanje Torro Rossu ipak sam očekivao da će se McLaren puno bolje prilagoditi i napraviti bolji paket. Kad ono Torro Rosso napravio jako dobar posao, a Mclaren vise u šljunku nego na stazi.
    Možda me ipak demantiraju pa se saberu, vjerujem da je bolid brz i da ima ogromni potencijal, ali treba znati to i iskoristiti. Velik je posao pred njima.



    11
    10

    1
  10. beli333 Prikaži

    Ma trebace im mozda dvije tri trke i evo njih u borbi za postolja.mozda i od prve trke odmah pri vrhu pazi sta vam ja kazem .to je mcl a ne neka ekipa koja se natjece sezonu dve i onda vide da nemaju sta trazit u F1



    6
    -1

    7
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Koja postolja? Šest prvih mjesta je zabetonirano. Jedino u slučaju 4 odustajanja ili žestoka zajeba ispred. A i tada bi se trebali izboriti sa jakom drugom skupinom bolida, koja će izgleda biti vrlo gusta.



      5
      2

      3
    • Ferrari
      ferrari1984 Prikaži

      Hahhaah postolja???

      Do postolja bi mogli jedino u nekoj super kaoticnoj utrci, sve ostalo pisi propalo…

      Covjece da je meni takav optimizam sad bih bio astronaut…



      6
      4

      2
  11. Mclaren
    Dante Prikaži

    Prije svega želim reći da ovaj komentar neće biti objektivan.
    Dakle, problemi su tu, i bit će i u Australiji. Ono što me veseli jest kakvo takvo vrijeme Alonsa(ne znam točno koliko je zašparao kraćenjem šikane), i, zasad, Alonsovo pokazano zadovoljstvo. Ne znam, ali čini mi se kako nema onog karakterističnog sarkazma, možda zna nešto više od nas, barem se ja tomu nadam. Kao vjerni štovatelj ekipe Mclaren, kroz sad već 20 godina, od malih nogu, mogu reći da sam naviknut na sve gluposti, od problema s Mercedesovim motorima početkom stoljeća, do Kimijevog gubitka pobjede 2005. u Njemačkoj, Hamiltonovih idiotskih poteza, kao i stagnacije od 2008. do danas.
    Ne nadam se pobjedama, ne nadam se borbi za postolja, ali očekujem da će kroz neku lutriju ipak doći do postolja, možda pobjede. Vrijeme će pokazati svoje, ali ne smijemo zanemariti niti druge momčadi, a tu prije svega mislim na Renault i TR Hondu. Honda radi dobro, ali i vrijeme je. Odjednom se svi pitaju kako sad može, a za vrijeme Mclarena nisu mogli. Zaboravljate kako je upravo TR promijenio najviše motora u zadnje vrijeme i najviše su se prilagođavali, ali i najviše znaju(osim tvorničkih ekipa), tako da možda ima nešto i u tome. Htio bih da je Honda dobra, al ne bolja od Renaulta u Mclarenu.
    Sve u svemu, očekuje nas zanimljiva sezona u sredini poretka, a za daljnje prognoze, pričekajmo Australiju :)



    18
    15

    3
  12. Formula E
    SasaSaki Prikaži

    Zelim Mclarenu svakako da se vrati tamo gdje pripada ali takodje i Hondi.Normalno je ocekivati da ce biti brzi od Toro Rosa jer samo Alonso donosi oko pola sekunde u odnosu na ovu dvojicu iz Toro Rosa plus budzet i ostale stvari.Isto sam tako misljenja da ce Honda imati bolje slozen motor od Renoa jer se i onaj Ciril Abitebol iz Renoa mnogo hvali i obecava bas kao i Bulijer bez da ima velikog upjeha.Nasam se prelasku Red Bula na Hondi i da imamo spektakl u najavi.



    4
    1

    3
  13. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Ako se ne varam, dosad nisam napisao ništa na temu testiranja, što zbog nemogućnosti pomnijeg praćenja, što zbog činjenice da je donošenje većine zaključaka iz testiranja nemoguće. Isto vrijedi i za McLarenovu situaciju, većinu toga i dalje ne možemo zaključiti, ali jasno možemo zaključiti da situacija nije bajna.

    O brzini nema smisla govoriti niti za jednu momčad, vremena s testiranja su za nas apsolutno irelevantna i jedini ljudi koji mogu donositi zaključke na temelju njih su momčadi koje ih postižu. Je li McLaren najsporiji, negdje u sredini, najbolji od ostatka ili možda najbrži – do Australije nećemo imati pojma o tome.

    Pouzdanost je međutim sasvim druga priča i već sad možemo vidjeti očigledne probleme po tom pitanju. McLaren je na samom dnu po broju krugova i to, koliko god oni pričali da im je nebitno i da su odradili sve što su htjeli, sigurno nije dobro. Hrpa sitnih problema, šlampavosti i sl. podsjeća na sve tri godine provedene s Hondom koja drži treće mjesto po broju krugova odmah iza Mercedesa i Ferrarija što svakako baca nešto drugačije svjetlo na njihovu suradnju (što ne znači da je Honda s McLarenom bila ili da su sad superpoudana i(li) superbrza zvijer).

    Kao Alonsov fan i dalje se nadam čudesnom oporavku McLarena te smatram da i dalje ima prostora za optimizam, ali ono što su pokazali na testiranjima (od onog nama realno mjerljivog) ne izgleda dobro. Svejedno, za konačne zaključke čekam Australiju vodeći se dobrom starom F1 izrekom: “When the flag drops, bullshit stops”.



    17
    16

    1
    • Jenson Button
      Foxi_HR Prikaži

      U potpunosti se slažem. Testovi su jedna velika košara krušaka i jabuka i iz toga izvlačiti zaključke za dublje analize osim toga da se radi o voću nema puno smisla. Puno je tu nepoznanica i varijabli za pretpostaviti da se dođe do nekog ozbiljnog zaključka.
      McL je postao momčad-slučaj u kojoj nema pretjerano jasne strukture onoga što bi se trebalo zvati timskim radom. Sve to djeluje vrlo amaterski, neorganizirano i stihijski uz papagajsko ponavljanje fraze “sve je u redu!”. To se najbolje vidi po onom pitstopu koji će ući u povijest. U toj momčadi nedostaje autoritet u vodstvu, kako to ja vidim kao kad poštuješ šefa zbog dane mu pozicije i samo zato. Bez znanja i bez argumenata… samo lutanje. Imaju sve vrhunske dijelove i stručnjake, ali nikako da to spakiraju u paket koji bi iz svega toga izvukao maksimum. Jedno je samo sigurno, a to je da kod njih postoji samo jedan stvarni autoritet – Alonso, od kojeg svi strepe i koji u pravilu igra po svome i dribla ih sve po rubu “aut linije”. Bilo kako bilo, McL ima problema sa idejom i više ih se ne treba gledati u kontekstu onoga što su nekad bili, baš kao ni Williams ili nekog drugog slijednika velike povijesti. Iako nisu promijenili ime, druga je to momčad. Upravo ta bezidejnost u cijeloj situaciji dovela ih je do toga da rade svojevrsni “kamikaze run” u nadi da se vrate na staze stare slave. Brzina je tu, a pouzdanost je ostala na test bedu u Wokingu. Simulacije su jedno a testiranja drugo.
      Ne mogu se oteti dojmu da su se preračunali sa hlađenjem PU-a, iako centralni otvor nije dimenzija koje ulijevaju nadu, kako stvari stoje nisu ni bočni. Radikalno pakiranje stražnjeg kraja također ne pridonosi “izvlačenu” zraka van. Kako sam i sam naučio, kod aera imaš samo dvije opcije – pustiti strujanje unutra ili ga deflektirati uokolo. Mislim da je u McL u problem (pa i sa Hondom) bio vjerojatno prirode da je previše toga programirano baš u tom deflektiranju i dobivanju što kvalitetnijeg otpora zraka i dowenforcea.
      Bilo kako bilo, ako McL ne uvede promjene u aero paketu koje će povećati protok zraka u prostor motora (pogotovo u prljavom zraku) u fazi utrke bojim se da “bumo gledali isti film ko i lani”. Koliko bi to moglo utjecati onda na brzinu tek treba vidjeti. Tim više što je ove godine max. 4 PU pravilo. Sjetimo se samo kako je superiorni Merc imao problema sa praćenjem u prljavom zraku prošle godine, a za što nije bio dizajniran.
      Kao fan McL-a, u isto vrijeme se veselim i pribojavam onome što AUS donosi jer vjerovati da će sve kliknuti čudesno mi baš i nije nešto što mislim da je McL u stanju i isporučiti.

      Ps. Isprike na duljem komentaru.



      2
      -1

      3
  14. Sebastian Vettel 5
    Schumi Prikaži

    Vidim neki se za okruglim stolom još zavaravaju sa nekim stvarima. Ivan priča kako im je ovo treći motor u 4 godine. Toro Rosso od 2015 nije spojio dvije sezone sa istim motorom. Renault, (stari) Ferrari, opet Renault, i sad Honda. S tim da su do 2013 godine bili na Ferrariju. Zadnji put kad su imali dvije sezone na istom motoru je bilo je 2014 i 15 na Renaultu. I ne vidimo nikakvih problema. Još kad tome dodamo da su svi očekivali da će ta Honda zadavati najveće probleme Toro Rossu, gdje ćeš većeg čuda… Kaže David da je na njihovom mjestu Haas ili Sauber. Pa Sauber i jest možda i na gorem mjestu. Dvije godine noviji motor od istog proizvođača i potpuno novi bolid. I opet nikakvih ozbiljnijih problema. Imali su nekoliko izlijetanja, što zbog neiskusnih vozača, što zbog novog bolida koji se još ne ponaša adekvatno. Ali kvarova nema.

    Što se tiče brzine, vjerujem da su još neke ekipe mogle dostići ono Alobsovo vrijeme. Recimo Haas.



    11
    0

    11
  15. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Imam jedno pitanje u vezi jucerasnjeg Alonsovog vremena (doduse izbrisanog – 1.16.720)…Je li opet rijec o onoj zadnjoj sikani koju nije odvezao nego otiso starim putem ili je rijec o necem drugome. Moje misljenje je i dalje isto…Vjerujem da imaju brzine i ne vidim razlog zasto bi bili sporiji od Red Bulla (resurse imaju, ljude imaju, vozaci su tu) jedino sto bi moglo unistit ih jesu zapravo kvarovi odnosno pouzdanost. Ako pouzdanost bude dobra (suprotna od dosad videne) onda mozemo ocekivati dobru sezonu.



    7
    4

    3
    • Fernando Alonso
      Mr.Spaceguy Donator Prikaži

      Steta sto je Alonsov krug bio ponisten jer prije nego sto je presjekao sikanu, bio je brzi za 0.250.



      4
      4

      0
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Zašto bi bili sporiji? Zato što Red Bull taj bolid godinama unaprijeđuje u svakom pogledu. Misliš da može McLaren doći i za jednu sezonu im parirati? Malo sutra. I ako ih poredimo sa Red Bullom, onda nemaju ni dovoljno resursa…

      Ja ne vidim razlog zašto bi bili brži od Renaulta. Renault će uskoro i po ljudstvu i po budžetu biti na nivou sa top ekipama. A uskoro im dolazi i onaj sveznalica iz FiA-e.



      7
      3

      4
  16. Brawn Gp
    stefan89 Prikaži

    Kako komentiram?
    U McLarenu kao jednoj od najpoznatijih momčadi Formule 1 ovo se ne smije dešavati.Ljudi su toliko ludi da puste bolid da padne tjekom Pit Stop vježbe.Pa stvarno…
    P.S.Mislim da će poslije svega McLaren uzeti Adriana te da će on riješiti situaciju u momčadi do Australije.



    1
    1

    0
  17. F1 fan Senna Prikaži

    Je li ima mozda netko usporedbu stintova sa zadnjeg dana mercedes ferrari i mclaren kao sto je netko stavio za dan ranije kada je za mclaren vozio stoffel



    1
    0

    1
  18. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Pokušavaju upakovati sve one komponente zbog kojih su prošle godine(navodno) imali vrhunsku šasiju.
    Zbog prelaska na Renault PU to stvara dodatne probleme.
    Kad pogledate njihov air box u odnosu na druge, ovaj izgleda kao kućica za ptice.
    Idu extremno do kraja.
    Ako njihov tehnički odjel uradi dobru stvar mislim da će ovaj MCL33 biti vrhunski bolid.
    Za sada nisu riješili probleme i to zabrinjava ali nadam se da imaju dovoljno kapaciteta i da će se na kraju isplatiti.

    Evo šta piše AMUS.
    https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mclaren-zu-kompliziert-turbo-schaden-bremst-alonso/
    Bolid je prekompiciran i extreman. Promjena motora kod njih traje više od tri sata dok kod ostalih momčadi to uglavnom traje ispod dva sata.
    Matt Morris kaže da su uglavnom imali sitne probleme ali da ih to košta dosta vremena.
    Kažu još da u dogledno vrijeme nisu u stanju smanjiti vrijeme promjene nekog dijela u slučaju kvara jer bi to narušilo koncept. Ostaje nam samo da izradimo posebne alate da olakšamo rad.
    Koncept bolida je isključivo aerodinamički. To pokazuje i originalno dizajniran stražnji ovjes za kojeg je Adrian N rekao da je vrijedan pogleda.



    9
    8

    1
    • F1 fan Senna Prikaži

      Zato mi se i svida Mclaren-ov koncept , idu na sve ili nista i jedini uz Mercdes imaju neku svoju filozofiju dok su svi ostali bolidi skoro pa replike jedni drugih. Žele biti revolucionarni a to i dolići timu kao sto je Mclaren s tolikom reputacijom u F1. Stvarno se nadam da ce rjesit svoje probleme vec u nekoliko prvih utrka i da ce nadogradnje za Australiju bit dobre i brze jer bolid defnitivno ima jako puno brzine i potencijala te bi mogao malo cak i zakuhati na vrhu ako se sve poklopi i bude pouzdan.



      6
      0

      6
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        A Ferrari i Red Bull nemaju svoju filozofiju? Ferrari je prošle godine predstavio svoju viziju oko sidepoda, koja je ove sezone kopirana od većine. I uopšte se ne fokusiraju na korištenje dijelova suspenzije u aerodinamičke svrhe, kao ostali. Red Bull je toliko toga uveo što su većina kopirala, pa i taj McLaren je nastao na većini ideja iz Red Bulla. Jer im je i glavni dizajner odatle došao. Ali još se nije pokazao kao funkcionalan.

        Ili reći da Sauber nije inovativan? Ili Force India sa nosom? Toro Rosso je došao sa podignutim dijelovima suspenzije na ista predsezonska testiranja kao i Mercedes. Ne može se reći da su kopirali. Sami su došli na tu ideju…



        11
        2

        9
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Ostalim timovima nije ni važno koliko traje promjena motora, kada ga ne moraju mijenjati u sred testnog dana. :D



      3
      -2

      5

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.