Miami i Hanoi već iduće sezone u F1 kalendaru?

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 6 godina 2 min 38 komentara

Prema izvještajima pouzdanog njemačkog portala Auto Motor und Sport, F1 kalendar mogao bi se proširiti za čak tri utrke u 2019. Uz dva grada spomenuta u naslovu spominje se i Buenos Aires koji zasad nije tako blizu konačnom dogovoru.

Liberty Media jasno je dala do znanja da želi još jednu utrku na američkom tlu uz VN SAD-a koja se od 2012. održava na Circuit of the Americas u Austinu u Teksasu, a kao glavne kandidate često su spominjali Miami, New York i Las Vegas.

Čini se kako je odluka pala na grad na Floridi gdje bi ovog vikenda trebalo doći do provjere potencijalne konfiguracije staze. Ona bi trebala imati 17 zavoja i biti dugačka 5.2 kilometra, dok izgledom navodno podsjeća na stazu u Bakuu.

Još jedna ulična staza spremna je za ulazak u kalendar, a riječ je o glavnom gradu Vijetnama, Hanoiju. Tamo bi staza koja prolazi centrom grada trebala biti dugačka preko 5 kilometara, a prema izvještajima već ima dozvolu FIA-e. Vijetnam je iznimno važno tržište za Heineken, velikog sponzora Formule 1, te se i ranije spominjala mogućnost utrke u toj zemlji, a nedavno je i Bernie Ecclestone u jednom intervjuu izjavio kako “misli da ćemo dobiti utrku u Vijetnamu”.

Autodromo Juan y Oscar Galvez, jedina permanentna staza na popisu kandidata, već je dosad ugostila Formulu 1 20 puta, zadnji put 1998. Staza ima čak 15 različitih konfiguracija, a organizatori žele povratak F1 na konfiguraciju No. 15 na kojoj se VN Argentine vozila od 1974. do 1981.

Staza međutim treba poboljšati sigurnosne uvjete kako bi udovoljili FIA-inim zahtjevima, a trebali bi napraviti i određene promjene na konfiguraciji što zbog financija zasad koči povratak VN Argentine.


Odgovor

38 komentara

  1. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Dajte bolan Magny Cours, Nurburgring, Imolu, stari Hockenheim itd. a ne te neke trećerazredne ulične staze…



    16
    16

    0
  2. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Sigurnost na prvom mjestu? Halo je ugrađen, bolidi sve brži, širi i teži, uličnih trka sve više, dok netko nekoga s 350 ne zakuca u zid.
    Jedan je MC.



    11
    10

    1
  3. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Ne zelim gledati jos verzija Bakuua. Evo iskreno. Ono nije utrka nego mučenje.

    btw nije li Alonso rekao da ce napustiti F1 ako bude vise utrka od ovog trenutnog kalendara?



    6
    2

    4
  4. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    Veselim se što ćemo imati više utrka ali zašto moraju biti gradske?



    6
    6

    0
  5. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    vlanici tv prava su ameri, rekli su da žele još jednu domaću utrku, glamuroznu, a bolje da bude na istoku kad je cota već na zapadu….i središte motorsport. grupe je u miamiu. u načelu sam protiv uličnih staza. hm. ne znam.
    argentina…ok.
    vijetnam nije ok.



    5
    3

    2
  6. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Kad čujem Hanoi, prvo padne na pamet “Charlie” (jbga, ko je kriv Whitingu što se tako zove),
    zatim ovo
    https://www.youtube.com/watch?v=yQzwBIDhzPo
    i, naravno ove dvije u izvedbi Coppole i Duvalla
    https://www.youtube.com/watch?v=vRp7tYWnJJs
    https://www.youtube.com/watch?v=rlHOy38tsIk
    :mrgreen:
    Uglavnom, niti sam za prenatrpavanje kalendara, samo da bi se namlatilo što više para i napravio nekakav show, a pogotovo sa uličnim trkama, i pogotovo u Hanoiu i slično (možemo uskoro očekivati trku u N`Djameni, Teheranu, a možda i Pyongyangu…..)



    3
    -1

    4
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Znaš šta druže, u pravu si, ali podsjeti me koliko je utrka bilo prije 15ak godina dok nisu uveli azijske staze?
      Možda neke utrke nisu atraktivne kao SPA, ali su bolje od nikakvih. Nekad su pauze bile preduge.
      Oštrio bih se na utrku po dvije sedmice :)
      Naravno to je sve stvar individualnog pogleda na Show. Baku ove godine je bila odlična utrka ,⛰?



      6
      6

      0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      1986. Budimpesta. F1 je isla ispred ili unatoc politike. Sad više ne bude tako.



      1
      1

      0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Prije 15 godina je bilo po nekih 17, nekad 18 trka, otprilike.
      Nije to puno manje od 19-20-21 trku.
      Ako ćemo natrpati kalendar sa 25 trka nije problem, ali daj barem prave staze.
      Baku je prošle godine ispao super zanimljiv. Igrom slučaja.
      Možda bude i ove godine super. I onda možda narednih 10 godina (ako uopšte bude trke tamo u tom periodu) ne vidimo nijednu dobru trku tamo.
      Ali hajde, barem je bolji od Singapura. :mrgreen:
      Meni je žao što nema više Malezije. Jedna od najboljih staza.
      Što se tiče Mađarske, barem nije gradska staza, a sama činjenica da će se ove godine voziti 33. trka tamo dovoljni govori. Pa jedna Francuska nije imala trku 10 godina, Njemačka takođe na preskok zadnjih par godina…..
      Mislim ono, gradska F1 trka u Hanoiu, wtf…..



      1
      1

      0
  7. Formula1
    f1zd Prikaži

    Još kad bi uveli da se te utrke ne važe za prvenstvo.. :mrgreen:



    7
    7

    0
  8. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Staza ima čak 15 različitih konfiguracija, a organizatori žele povratak F1 na konfiguraciju No. 15 na kojoj se VN Argentine vozila od 1974. do 1981.

    Tu sam se ponadao da ćemo napokon u F1 dobiti jednu vrhunsku stazu.

    Staza međutim treba poboljšati sigurnosne uvjete kako bi udovoljili FIA-inim zahtjevima, a trebali bi napraviti i određene promjene na konfiguraciji što zbog financija zasad koči povratak VN Argentine.

    Tu je entuzijazam splasnuo. Već vidim da ćemo opet dobiti Tilkeiziranu verziju staze. Uništio je Meksiko pa je red da uništi i Argentinu.

    Miami neću ni komentirati. Mogu si misliti kako će izgledati gradska staza u američkom gradu.



    8
    7

    1
  9. Mercedes
    Jester Donator Prikaži

    Miami i Hanoi, dvije legendarne europske utrke…reklo bi se da su to kolijevke F1 utrkivanja. Bem ti dvolične Amere…



    4
    4

    0
  10. joker505 Prikaži

    Mogli su slobodno i jednu u kambodzi pa da to bude too :(



    1
    -3

    4
  11. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Umoran, bezvoljan sjednem pred TV kad ono Zoki Sprajc na RTL direkt diktira izvanredne vijesti…Mislio si ja da snijeg zatrpo Grobnik, pa ralica zapela ili jos neka takva katastofa kad ono kaze popularni voditelj: Veliki val idiotizma je pogodio Genevu i SAD. Najveca se steta, kazu senzori, ocitava u sjedistu Liberty Medie jer kako izvori kazu, organizira se utrka u Vijetnamu! Iz Geneve dolaze potvrde kako nitko nije teze obolio u ovoj epidemiji, ali prve informacije kazu kako je skupstina odlucila pretvoriti povijesni sport u glamuroznu Formulu E. U javnost su procurili i buduci planovi kako uciniti ovaj prestizni sport jos boljim, a medu prvim koracima se pojavljuje jos 15 utrka u zemljama s “dugom” motosport tradicijom kao npr. Las Vegas (grad), Katar, Zimbabwe, Tunis i dobro nam poznati Kazahstan. Iz sigurnosnih razloga bolidi ce imati dvostruku karbonsku zastitu, a vozilom ce se upravljati s kontorlnog tornja u Abu Dhabiju. Svijet je u totalnome kaosu, a kao izgovor sto se dogada sa sportom, Jean Todt navodi manjak vidljivosti…Pretpostavlja se da je halo glavni krivac. Upozoravaju iz Geneve da je kisa pocela prije pola sata, pa se ne preporuca izlazak do svibnja.

    Gradske utrke + struja + glamur….kao da gledam Formulu E, a glavni komentator Oprah
    Ako oce voznju po gradu nek uvedu F1 buseve i organiziraju Tour de Turkmenistan, nek piju naftu i gledaju Rihannu i sto vec oce, ali malo je zalosno gledati da se sport svodi samo na glamur i fotosešn



    15
    8

    7
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Po čemu je to bitno da zemlja ima motorsport tradiciju? Kako nastaje ta tradicija? Kako su je dobile te zemlje koje imaju motorsport tradiciju? Uvijek govorite kako bi željeli u Hrvatskoj F1 utrku. Kakvu to motorsport tradiciju ima Hrvatska? Da vam nije samo krivo što te zemlje bez motorsport tradicije imaju pare da organizuju takve utrke, pa iz tog razloga pljujete?

      Eto sad Hrvatska ima proizvodnju automobila, a prje nije imala. Jes i onaj Mate lud, trebao je to preseliti u neku zemlju koja ima tradiciju…



      21
      17

      4
      • Fernando Alonso
        Alonso king Prikaži

        Nije mi nimalo krivo pogotovo jer mi je Malezija bila najdraza utrka, a znao sam samo za stazu u Kuala Lumpuru…Baku prosle sezone je bio highlight sezone, a Bahrein usred pustinje je postao F1 klasik. Osim toga u Abu Dhabiju je organizacija vikenda nevjerojatno dobra. Nije stvar uopce do staze jer nekad i Spa moze bit bolan za gledat od dosade dok utrka u eto Bakuu moze bit jedna od najboljih u zadnjih 5 godina, a to ovisi o tome kako ce se stvari poslozit, i malo do bolida…Stvar je u tome da je to sve organizirano u tim zamljama cisto iz dva razloga, a to su novci (sto je logicno), i glamur. Oni sad dolaze u gradove takvih drzava poput Azerbajdana, Katara itd. itd. i vikend se svede na gledanje TV zvijezda, zabave, a utrka je kao mali dogadaj u svemu tomu. Davno sam komentirao zasto ne volim taj “glamur” , a to je zato jer ja pravi glamur u F1 nazivam kad 100 000+ navijaca lomi bubnjice s navijackim trubama. Mozda cak i jesam u krivu jer jos zivim u dobu kad je to bila svijetla tocka vikenda, pa previse osudujem ove fantasticnr organizacijr vikenda u glamuroznim sredistima (sto i ozbiljno mislim jer je sve podredeno gledateljima) , ali ne mogu pobjci od cinjenice da to totalno umanjuje vaznost samog sporta ili bolje rceno, prebacuje se nekako fokus sa same utrke i prebacuje vise na zabavu sa strane. A FIA i LM to rade samo radi novaca i reklame, mislim sto realno i je cilj, ali ne treba zaboravit da se nekad reklama F1 u svijetu dobivala preko vozaca (Senna najbolji primjer) i cistog utrkivanja u kalendaru od 15-16 utrka s jednom gradskom utrkom…Danas se ide na sto veci broj utrka, a prihvaca se sve sto ima koji milijun vise



        4
        2

        2
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @Schumi
        Rasturio si ga :D



        3
        -3

        6
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        1. po čemu je bitno – imaš temelje, imaš bazu.
        2. kako nastaje – dugogodišnjim ulaganjem u motorsport: utrke, timovi, vozači, proizvođači, publika, medijski interes… – mora barem nešto od toga postojat.
        3. kako su je dobile – pogledati pod br. 2.
        4. kakvu ima hrvatska – dugogodišnju, što opet ne znači da ‘zaslužujemo’ f1 utrku
        5. krivo mi je ako zemlja bez motorsport tradicije organizira f1 utrku samo radi kurčenja i love. ne pljujem u tom slučaju po zemlji nego po bernieju ili (u buduće) libertyu.



        3
        2

        1
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        Pa dobro, to je i jasno kako neka zemlja ima tu tradiciju. Ali sve mora odnekle krenuti. Zato sam i postavio ta dva pitanja, a ne zato što ne znam kako nastaje…

        Zašto ste protiv da neka druga zemlja izgradi kakvu takvu tradiciju?
        Jasno je meni da oni žele sa tim reklamirati svoju zemlju, turizam. I imaju para za to. Ali zar to nije na čast Formuli 1 kad su baš nju odabrali da im predstavlja zemlju u svijetu? Samim tim pokazuju da baš žele taj sport u svojoj zemlji, i zbog samog sporta.
        Dubai se izreklamirao izgradnjom svjetskih čuda (najveće zgrade, umjetni otoci). I čitav svijet je zbog tih građevina čuo za Dubai. Njima nije potrebna F1 da se čuje za njih. Ionako cijeli svijet već zna za Dubai. I tu se već skuplja sva svjetska elita. Ali ipak žele F1, i dobro plaćaju za to. Ko smo mi da sudimo jeli oni vole gledati Formulu 1, ili je tu samo radi promocije.

        Cijene rastu u svemu, ne samo u organizaciji F1 utrke. Imamo sada u fudbalu igrače koji koštaju preko 200 miliona. Imaš kineze koji masno plaćaju neke poznatije fudbalere na zalasku karijere. Ne vidim da je njihova liga zbog toga dobila na popularnosti u ostatku svijeta. Ali je vjerovatno potakla razvoj domačeg fudbala, kada mogu igrati protiv nekadašnjih svjetskih zvijezda. Isti slučaj sa MLS. Ljudi imaju para, i troše ih kako misle da im je najbolje.

        Pa šta ako se tamo skuplaju samo bogataši? Možda i oni tu dolaze zato što vole F1. Mi ionako možemo gledati na TV-u… A imamo i Mađarsku. I šta da se ubaci još jedna staza u Njemačkoj, Italiji, Francuskoj? I dalje će većina odavde ići u Mađarsku. A oni koji imaju više para i ovako mogu otići na bilo koju stazu, pa i u taj Dubai. U Europi je i dalje sasvim dovoljno utrka (možda i previše, sigurno previše za nekoga sa drugog kontinenta), prestanite kukati.



        2
        2

        0
  12. Master_F1 Prikaži

    Nije problem koja je država, već kolika je zainteresovanost i naravno $$$. Vietnam ima 92 miliona stanovnika, više nego Njemačka, jel da. Pogledajte VN Mađarske, uvjek je puna, puna je nas balkanaca, čeha, slovaka, poljaka…… Kada bi nekome pričao ko ne prati F1 da VN Mađarska napuni tribine kao VN Italije, ljudi bi rekli cool, mađari vole F1. VN Mađarske je jednostavno na perfektnoj lokaciji, zašto to ne bi bio Vietnam ili Argentina???? Bit će tu ljubitelja iz kambodže, laosa, tajlanda….neka bude. Neka utrke traju koliko stanovnici budu zainteresovani. Prije dvije-tri godine VN njemačke poluprazne tribine????? Izgleda da je sad europljaninu veći gušt otići u Dubai gledati F1 nego upaliti auto i otići 300km :)



    10
    9

    1
  13. F1puls
    Krstas Donator Prikaži

    Moto GP mislim ove godine odlazi i na Tajland. Ne znam zasto nebi F1 u Vietnam. Sigurno nije puno gora staze od one u Baku i Monte Carlu.
    Vec imamo trku u SAD, tako da ne treba nam sad i druga.

    Treba se sirit. F1 se svuda prati.

    A inace, je*e mi se za istorijat staze, grada i drzave. Ako je staza dobra, ako ce biti pune tribine sto bi mi smetala istorija…



    6
    6

    0
  14. beli333 Prikaži

    Ja sam za ulicnu utrku po splitu.puli.rijeci.negdje gdje dio vozi uz more po rivi a dio kroz centar grada



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.