Izmijenjen sustav kazni na gridu za 2018.

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 3 min 14 komentara

Formula 1 će za 2018. dobiti nešto drugačiji sustav kažnjavanja vozača usred promjene komponenti pogonske jedinice, potvrdila je jučer Međunarodna automobilistička federacija.

Kazne na gridu bile su učestale ove godine kada se pokazalo da mnoge momčadi ne mogu ostati na predviđene četiri pogonske jedinice u sezoni, pa je nastao pravi cirkus poput kažnjavanja Brendona Hartleyja na svim utrkama u kojima je nastupio. Motorsportski direktor Formule 1 Ross Brawn je tada rekao da sustav kažnjavanja nije dobar i da ga što prije treba mijenjati, pogotovo što će sljedeće godine vozači na raspolaganju imati tri motora, tri turbopunjača i tri MGU-H, te samo dva MGU-K, dvije baterije i dvije kontrolne elektronike, pa bi kazne mogle biti još učestalije.

Na jučerašnjem sastanku Svjetskog motorsportskog vijeća održani su razgovori o raznim temama, te je u određenom slučaju dogovoreno nešto drugačije kažnjavanje vozača kako bi navijači lakše mogli pratiti situaciju.

Konkretno, svaki vozač koji dobije više od 15 mjesta kazni, utrku mora startati sa začelja.

“Odobrena je promjena sustava kazni vezanih za pogonske jedinice, gdje će svaki vozač koji dobije kaznu koja premašuje 15 mjesta na gridu, utrku morati startati sa začelja poretka.”

“Ako više od jednog vozača dobije takvu kaznu, na začelju će biti poslagani s obzirom na redoslijed kojim su dobivali kazne”, stoji u FIA-inom izvješću.

Osim ovoga, FIA je potvrdila još neke promjene za 2018., što uključuje:

• pravila vezana za procedure starta i nastavka utrke iza sigurnosnog automobila

• mijenjanje rasporeda trkaćeg vikenda kako bi se povećala fleksibilnost

• vođenje računa da se testiranja bolida ranijih godina mogu održati jedino na stazama koje imaju FIA-inu Grade 1 ili 1T licencu

• promjene za demonstracijske događaje u bolidima iz ranijih sezona, na kojima se ne može odvoziti više od 50 km i na kojima se mogu koristiti samo gume za ovu prigodu imenovanog dobavljača

• promjene koje osiguravaju da se ulje ne može koristiti kao gorivo

• uvođenje detaljnije specifikacije ulja

• stavku o minimalnoj masi i obujmu baterija

• promjene pozicije kamera i retrovizora kako bi se smjestio halo

No, vratimo se još malo na novi sustav kažnjavanja vozača zbog novih elemenata pogonske jedinice. Više od 15 mjesta kazne zbog novih elemenata pogonskih jedinica, a to može biti jedino 20 mjesta budući da postoje samo kazne od pet i 10 mjesta, i koja će uslijediti ako vozač prvi puta uzme tri nova elementa, automatski ga šalje na začelje. Pitamo se samo u kojem se slučaju ovo razlikuje od trenutnog pravila koje bi značilo 20 mjesta kazne, što bi čak i pole sittera automatski poslalo na začelje.

Drugo, ako se kojim slučajem u novom pravilu računaju i ostale kazne, recimo zbog nesportskog poteza nakon kojeg vozač može dobiti npr. 2 mjesta na gridu pa mu ukupna kazna bude 17 mjesta, značit će uglavnom isto što i dosad, osim što će pole sittera još više kazniti.

Ako ovo znači, kao što neki portali prenose, da je u FIA-inu definiciju uključena i kazna od 15 mjesta, to definitivno znači da će po novom pravilniku vozači biti još i više kažnjeni!

Novi sustav kažnjavanja možda jest mrvicu jednostavniji, ali u nekim slučajevima će vozača kažnjavati još žešće, pa su prve reakcije na društvenim mrežama, očekivano, negativne.

Ali to je možda nebitno, važno je da imamo novi logo.


Odgovor

14 komentara

  1. Mclaren
    KERS Prikaži

    Početkom čitanja nije mi bilo jasno kakve su promjene..do kraja sam shvatio da naša vlada je mala beba s izglasavanjem nebuloznih pravilnika i zakona.
    Koga briga kaznjavat ce se na veliko i široko. Kakvo ce to tek utrkivanje biti (koga briga kad pogledas logo bit ce ti lakse), šparat ce se motori voziti na 60% snage samo da bi došli do kraja, nije više bitno ono odvrni do kraja pa ko brži(nije vec jedno vrijeme ali sad ce se to naglasiti jos jace). Momcadi bi trebale se dogovoriti i jedan vikend kroz sezonu odraditi kvalifikacije, prema poretku na tim kvalama prijavljivati promjene motora i ostalih komponenti.



    1
    1

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Sve ok, no da su svi složni oko toga jednostavno ne bi podržali ove kazne i manji broj motora slijedeće godine. Ferrari i Mercedes znaju da su na tom dijelu u prednosti i neće pogodovati niti kaznama niti većem broju motora. Tako da to odmah pada u vodu.



      3
      3

      0
  2. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Jao Massa moj.
    Zbog nesreće koja te zadesila vozači bu sad vozili u kavezu
    napravljenom u 3D obliku Mercedesovog znaka.
    Opet bu se Mečkin znak mogao koristiti za ciljanje…. kaj ti radiš na stazi – pitu, pras.
    Lijepo Rubens i ti odite tim poglavicama i objasnite im.
    Ti veliš: “Opće me nije boljelo”
    A Rubens nešto kao: “Federi iskaču i iz kemijskih olovaka pa ne nosimo halo halo”



    4
    4

    0
  3. Pirelli Wet
    Covjek koji zna sve Prikaži

    Žao mi je ovog sporta koji je ionako za velike mase “neshvaćen” , a unazad koju godinu je I za mene polako postao neshvaćen jer ne vidim ništa interesantno oko utrka u kojima štediš dijelove ili da ne spomenem da se teško sjetim kad su se Vettel I Lewis borili na stazi , a između njih se vodila “borba” za naslov pa evo malo o tome razmislite …



    8
    8

    0
    • avalon Prikaži

      da , da , štede se djelovi , gorivo , nema “urlanja” motora ( “štede” se okretaji ) samo… uz sve to da se uvjerim da je sve loše malko sam “kopa” po povijesti od 2000. preko 2013. do 2017. komparira prosječne brzine , najbrže krugove da vidim koliko je bilo bolje , brže 2000. ( dijelom i 2013. ) kad se nije štedilo , kad su motori urlali i kad su se vodile borbe za naslov ( tijesne ) i …. zadnje sezone V10 ( 2005. ) u australiji je prosječna brzina pobjednika bila 215.168 km/h , najbrži krug 1’25”683 , 2013. ( zadnja sezona V8 ) prosjek je bija 204.927 km/h , najbrži krug 1’29”274 . već su se vidile značanje razlike zbog štednje . 2017. kad se drastično štedi u australiji je prosječna brzina bila 215.409 km/h , najbrži krug 1’26”538 . možda treba spomenut i težine bolida … 2000. je npr ferrari težija 600 , 2013. je težina bolida bila 642 , a 2017. 728 kg . sad … nije mi jasno kako su bolidi sa V10 motorom , bez štednje , lakši 128 kg od ovih iz 2017. u kojoj je sve limitirano bili u prosječnoj brzini pobjednika nešto sporiji , a u najbržem krugu tek 0, 83 s brži sa + 128 kg ?!?!?? to je za australiju , a moga bi navodit još staza di je ovaj “štedljivko” bija bolji ( po trajnosti ) , brži od V10 kad se nije štedilo npr malezija , MC , belgija , brazil ali npr u španjolskoj , italiji su bili sporiji . u kanadi npr su bolidi V10 i današnji V6 vrlo blizu po brzinama 2 kmh i 0,16 s u najbržem krugu je V10 bija “bolji” ;) negdje su kao u engleskoj “neštedljivi” bili sporiji od “štedljivih” u prosječnoj brzini , a brži u najbržem krugu dok je u mađarskoj bilo obrnuto . možda bi trebalo uzet u obzir i da je 2005. bila 10. sezona ( i zadnja … znači na max nivou razvitka tih motora ) , a 2017. je 4. sezona V6 i valjda će bit još mista za napredak ovih PU . osim toga ovi motor drži rekord max brzine u povjesti F 1 ( bottas ) ako se ne varam . i sad mi nije jasno kako su to inžinjeri uz sve štednje , 128 kg više u odnosu na “rasipništvo” 2005. ( i godina prije 2005. ) uspili bolide “složit” tako brzim da u komparaciji sa “rastrošnima” ne zaostaju ili zaostaju tek malko !?!?!? možda su čarobnjaci kad iz tako malo izvlače tako puno ? ili je to rezultat teh napretka , znanjna ( novih ) na koji se neki ( mnogi ? ) ne mogu naviknuti pa stalno omalovažavaju sve šta takav napredak donosi F 1 ? pa ljudi u životu je samo promjena stalna ;) :)



      6
      6

      0
  4. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Hahaha kakva glupost majko mila



    3
    3

    0
  5. Fernando Alonso 14
    AlonsoForever Prikaži

    jooj koje gluposti same za pročitati od matorih glupana na vrhu



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.