Zimska stanka, 9. dan: Neobična zanimanja F1 vozača

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 6 godina 4 min 8 komentara

U današnje vrijeme čudno je čuti da se neki vozač aktivno bavio nekom drugom djelatnošću osim vožnje kartinga, jednosjeda, trkaćih automobila ili motocikala. Obično se mladi vozači pripremaju kroz niže kategorije kako bi bili što kvalitetniji kada dođu u F1. Prije to nije bio slučaj, sam sport nije bio tako profesionalan pa tako ni vozači, a mnogi od njih bavili su se i drugim stvarima. Zamislite da Sebastian Vettel danas čuva ovce, ili da Max Verstappen dostavlja pizze i ostalu brzu hranu.

Jean Pierre Jarier nikad nije bio osobit vozač. Vrlo nekonstantan i bio je veoma nestrpljiv, što je često rezultiralo sudarima ili izlijetanjima. U Formulu 1 došao je 1971. godine, no samo na jednu utrku, a tek je 1973. počeo voziti redovito, tada za momčad March. Naime, u to vrijeme mladi se Francuz bavio studiranjem ekonomije, bio je vrlo ambiciozan, no privuklo ga je utrkivanje, prvo na dva kotača, a onda i na četiri. Osim Formulom 1 bavio se i drugim trkaćim serijama. U Le Manseu je nastupio čak 15 puta (najveći uspjeh mu je bio drugo mjesto 1977. godine), u Matri je sa Jean Pierrom Beltoisem osvojio 1000km Nurburgringa 1974, a poslije svega toga se okušao u području filmova. Bio je kaskader u akcijskom trileru Ronin koji je izdan 1998.

Elio De Angelis potekao je iz vrlo imućne rimske obitelji. Otac se bavio svim mogućim ekstremnim sportovima u to vrijeme, a najviše je volio utrkivanje gliserima. Svoje je sinove poslao u karting, pa iako iz početka nije bio toliko zainteresiran, poslije je zavolio utrkivanje. Bavio se mladi Elio tada raznim stvarima, volio je putovati, bio je zaista odličan pijanist te je uglavnom stvari stavljao ispred sporta. To mu je bila razonoda, nikako bitan dio života. Tek je dolaskom u Lotus postao nešto ozbiljniji i angažiraniji, iako je i u to vrijeme stalno putovao, živio poprilično raskošno te njegovao sve što nije bilo vezano uz F1. Bio je veoma dobar s Keke Rosbergom koji je s njim dijelio strast za putovanjima.

Chris Amon možda je jedan od najnesretnijih vozača u povijesti Formule 1. Mnogi ga nazivaju najboljim vozačem koji nije uspio pobijediti. Chris je bio jedino dijete u obitelji, a otac Ngaio i majka Betty bavili su se uzgojem ovaca na Novom Zelandu. Već je odmalena volio sve oko obiteljskog biznisa, no došlo je i do interesa za utrkivanjem. Naučio je voziti već sa šest godina, a kad je malo porastao, uspio je oca izmaltretirati da mu kupi Austin A40 za utrkivanje (izgleda kao dostavni kombi). Chris je u njemu odvozio neke lokalne utrke po brdima, a poslije toga započelo je ozbiljno bavljenje sportom. U Formuli 1 proveo je čak 13 godina, imao i svoju trkaću momčad (Chris Amon Racing), no sva želja za utrkivanjem ugasila se 1976. godine kada je svjedočio Laudinoj nesreći na Nurburgringu. Tada se vratio na Novi Zeland te preuzeo farmu.

Damon Hill imao je vrlo trnovit put do dolaska u Formulu 1. Sin Grahama Hilla, dvostrukog svjetskog prvaka i jednog od najboljih vozača 60-ih godina prošlog stoljeća. pokazao je interes za utrkivanje od malih nogu. No, volio je i obrazovanje, pa je bio dobar učenik. Nakon pogiblje oca 1975. godine obitelj se našla u teškoj poziciji. Hill je radio svakakve poslove ne bi li uspio ostvariti svoje ciljeve. Često je radio kao obični “šljaker” na raznim mjestima, a po Londonu je dostavljao pizzu na motoru. Sve to kako bi nastavio dalje s obrazovanjem. Ipak, uspio se probiti u Formulu 1 te postati svjetskim prvakom.


Odgovor

8 komentara

  1. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Hill mlađi je prašio i u punk bandu – bar mislim – dosta dugo.
    Ok, sumnjam da je time išta bitno para zaradio osim eventualno par piva……….neke u glavu……..



    5
    5

    0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Zanimljiva informacija za Hilla. Mislim, vjerojatno postoji još priča, a i sam ih znam još nekoliko, no nisam htio previše krcati članak jer onda malo tko pročita do kraja.



      1
      1

      0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Siguran sam da sam čuo davno u prijenosu Slavka Cvitkovića rečenicu:
        A on – vozač molio je na sve načine momčad, rekao da će im prati podove, mesti garažu……
        svaki dan besplatno, samo da mu dopuste biti s njima –
        F1 ekipom ili možda voziti za njih.

        Davno je bilo. Ne sjećam se niti o kome je riječ, niti nešto slično naći na netu.
        Prvo sam mislio da se radilo o Nelsonu Piquetu, ali izgleda da nije.
        100% sam čuo taj podatak iz usta Slavka Cvitkovića, – svaki dan prat ću, spremati, mesti ribati, garažu, bolide, alat sve šo treba – besplatno samo me pustite k vama.
        Da li si ikada čuo tako nešto i ako jesi da li znaš o kome se radi?
        Otkada si napisao članak, taj me podatak neprekidno kao trn, žulja i smeta u mozgu.
        Ne mogu ga se riješiti, a niti sjetiti.
        Znaš, isto kao kada čuješ refren neke užasne melodije – cajke …,..
        Cijeli dan ti se vrti po glavi, a ne možeš ju zaboraviti i
        smiriti živce.
        Help, please.



        1
        1

        0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Možda je to bio Mansell.
        A možda i Warwick.



        2
        2

        0
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Mansell je prodo sve živo, prao prozore, čistio,…., a prethodno je napustio posao inžinjera.
    Trulli ima vinograde.



    3
    3

    0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Di si to čul – pročital za Nigela pivopiju?


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Čuo, od nekog od komentatora F1, još “prije rata”. :mrgreen:
        Onako, kad mu je usfalilo novaca, radio je svašta, zajedno sa suprugom.
        A ovo za inžinjera je dostupno na googlanju.


        0
        0

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Predratne igre pokvarenog telefona.
        Znam da je obavezno nakon utrke umjesto vode više volio slistiti pivce.
        Ponekad i prije ….treninga.
        Koliko sam čuo, jednom, za vrijeme treninga.
        Treniraju, – piva je diuterik……….
        Testirao je dugi đir, valjda gume, motor… 30-40 krugova.
        Prolazna vremena su išla:
        1:40, 1:41, 1:40……….. 5:40, 1:40, 1:39, 1:40………….
        U boksu su se oduzeli od straha.
        Kasnije im je objasnio da je jednostavno morao stati uz stazu i pokraj nekog drveta
        obaviti ono što čovjek mora obaviti.
        Istina ili ne, ne znam, ali čuo jesam.
        Pošto podatak nije došao iz nekog relevantnog izvora, ala komentator, časopis….
        nego od frenda za vrijeme utrke……….. taj podatak ne verificiram kao službeni i sigurno istinit.



        2
        2

        0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.