Gostujuća kolumna: Evo tko su brži vozači u unutarmomčadskim kvalifikacijskim bitkama

Izdvojeno / Kolumna

Pulsmedia portal

Prije 6 godina 4 min 10 komentara

Sad kad smo završili sa svim kvalifikacijama ove sezone, idemo pogledati statistike svih unutarmomčadskih dvoboja. Uključeni su kvalifikacijski omjeri i medijan u postotcima između dva vozača. Kao vrijeme se uzimaju oni krugovi iz runde u kojoj su sudjelovala oba vozača.

Također sam dodao male dodatke, uključujući komentare kako se mijenjao dvoboj u prvom i drugom dijelu sezone što sam računao ponajprije sa željom da pogledam koliko je Bottas popustio u odnosu na druge vozače u istim periodima.

Uspoređivao sam samo one vozačke parove koji su odradili barem pola sezone zajedno (10 utrka), što znači da imamo ukupno 10 parova (umjesto 17, ako isključimo povremena sudjelovanja nekih vozača). Od tih 10 parova, 7 se tijekom sezone međusobno približavalo po vremenima, dok su kod 3 para razlike postale sve vidljivije.

Mercedes

Hamilton je bio brži od Bottasa 13-7, a medijan prednosti iznosi 0,32%. Brazil je izuzet iz postotka.

Razlika između Mercedesovog dvojca bila je značajno manja u prvom dijelu sezone (0,243% naspram 0,513%), dok je konačan rezultat bio prilično sličan (6-4 u prvom dijelu sezone i 7-3 u drugom).

Razlika vremena u dva dijela sezone stoga iznosi ~0,27%, što je peta najveća razlika prvog i drugog dijela sezone na gridu.

Ferrari

Vettel je bio brži od Raikkonena 15-4, a medijan prednosti iznosi 0,3%. Malezija je izuzeta iz rezultata zbog mehaničkog kvara na Vettelovom bolidu.

Razlika između njih je bila malo veća u prvom dijelu sezone (0,301% naspram 0,260%) iako je rezultat zapravio bio uvjerljiviji u drugom dijelu sezone (7-3 vs 8-1).

Razlika vremena u dva dijela sezone iznosi samo ~0,04%, što je uvjerljivo najmanja oscilacija od svih analiziranih parova.

Red Bull

Verstappen je bio brži od Ricciarda 13-7, a medijan prednosti iznosi 0,102%. Izuzeta je VN Australije gdje je Ricciardo razbio svoj bolid.

Razmak između dvojca je bio veći u prvom dijelu sezone (0,213% vs 0,027%) iako je konačan rezultat bio sličan (6-4 vs 7-3).

Force India

Perez je bio brži od Ocona 13-7, a medijan iznosi 0,099%.

Kroz prvi dio sezone Perez je imao 9-1 s prednošću 0,177%. Kroz drugi dio sezone Ocon je bio brži 6-4, a medijan je iznosio samo 0,002%.

Ovo je jedan od dva vozačka para (uz Sauber) gdje je prednost u drugom dijelu sezone prešla na stranu drugog vozača.

Williams

Massa je bio brži od Strolla 17-2, a medijan prednosti iznosi 0,963%. Ovo je najveći razmak od svih analiziranih parova na gridu.

Razmak je bio manji u prvom dijelu sezone (0,724% vs 1,097%) dok je omjer ostao slilčan (9-1 vs 8-1).

Stroll je pobijedio Di Restu s 0,968% medijanom kroz jedne kvalifikacije na kojima su oni nastupili, što je najveća razlika između dva vozača na gridu.

Toro Rosso

Sainz je bio brži od Kvyata 8-6 s medijanom 0,026%. Ovo je najmanja razlika između dva vozača na gridu.

Razmak je bio manji u prvom dijelu sezone (0,03% vs 0,29%) iako su u oba dijela imali 4-3 omjer.

Sainz je pobijedio Gaslyja 2-0, prednost 0,5%.

Gasly je s Hartleyem imao 1-1, iako s prednošću 0,331%.

Kvyat je pobijedio Hartleya u jednoj rundi koju su odradili zajedno. Prednost je iznosila 0,848%.

Renault

Hulkenberg je bio brži od Palmera 14-0, a medijan iznosi 0,955% (Belgija i Azerbajdžan isključeni zbog mehaničkih problema na bolidu Jolyona Palmera).

Prednost je bila puno uvjerljivija u prvom dijelu sezone, 1,208% vs 0,585%.

To znači da je u drugom dijelu sezone medijan smanjen za ~0,62%, što je najveća promjena od svih parova na gridu.

Hulkenberg je pobijedio Sainza 3-1 s medijanom 0,285%.

Haas

Grosjean je bio brži od Magnussena 12-8 s medijanom 0,13%.

Razmak među njima bio je puno veći u prvom dijelu sezone (0,445% vs 0,069%), iako je u oba slučaja bilo 6-4.

McLaren

Alonso je bio brži od Vandoornea 16-3, a medijan je iznosio 0,445%.

Zaostatak između njih je bio puno veći u prvom dijelu sezone (0,630% u prvom i 0,195% u drugom dijelu sezone), dok je rezultat uglavnom bio sličan: 8-1 vs 8-2.

Button je bio bolje kvalificiran od Vandoornea u njihovom jedinom srazu, ali je Vandoorne imao brži kvalifikacijski krug (za 0,279%) prije nego je razbio bolid.

Sauber

Wehrlein je bio brži od Ericssona 11-7 s medijanom od 0,052%.

U prvom dijelu sezone Wehrlein je imao 7-2 (0,156%), a u drugom dijelu je Ericsson pobijedio 5-4. Medijan je tada iznosio 0,141%.

Ovo je uz Force Indiju druga ekipa u kojoj se odnos snaga promijenio u drugom dijelu sezone.

Ericsson je pobijedio Giovinazzija 2-0 s medijanom 0,144%.

Napisao i ustupio Spinodontosaurus


Odgovor

10 komentara

  1. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Svaka čast, zanimljivo je kako su ćak neki u prvom dijelu pružali veču borbu nasuprot svojih timskih kolega. Prvenstveno miislim na Bottasa.



    6
    6

    0
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Svaka cast na trudu ulozenom



    5
    5

    0
  3. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Dobitnik Dana je Stroll.
    U istom kosu SA Palmero.
    Hvala autoru na trudu.
    Doista Nam daje uvid u forme vozaca.
    Posebno mi se svidja razdvajanje na 1. I 2. Dio sezone.
    Postotci daju tacniju sliku o razlici.
    Mozda bi za vecinu citaoca lakse bilo kad bi se uzeo neki srednji Krug npr. 1:20 pa se postotci preracunali u stotinke. Bolje bi razumjeli.
    Kako god kapa dole na ovom trudu.



    6
    6

    0
  4. Sebastian Vettel 5
    Nikola Krajina Donator Prikaži

    Odllična kolumna tj. analiza, svaka čast na trudu. Sinoć mi je dobrodošla u nekoj raspravi o Strollu sa komentatorom SK1 na Twitteru :)



    4
    4

    0
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Treba dodati I da je se on borio protiv “penzionera”. Da je Bottas ostao ovo bi jos gore izgledalo.



      3
      3

      0
      • Sebastian Vettel 5
        Nikola Krajina Donator Prikaži

        Baš to, deklasirao ga je vozač kojeg su iz Williamsa “šutnuli” zbog Strolla, da bi poslije igrom slučaja vozio s njim čitavu sezonu i vidimo što je učinio mladoj nadi.



        6
        6

        0
      • avalon Prikaži

        sramota šta je stroll uopće u F 1 bolidu , massa “penzioner” ga je “unakazija” i to posli višegodišnje penzije . mlada “nada” je u “pravom” prvenstvu ( jer bodovi se ne dijele za Q ) zaosta za massom ogromna 3 boda . naravno da je irelevantno šta je 2017. massi bila 15. , a strollu 1. sezona , šta je massa početkom lanjske sezone iza sebe ima 250 , a stroll 0 trka . to je nebitno jer ako si talent od “starta” u F 1 jurišaš na titulu šta smo se nebrojeno puta uvjerili . felipe je 2002. ka rookie odma juriša na titulu samo zbog lošeg saubera je završija na 13. mistu sa 4 boda ali to bi zapravo po današnjem sistemu bodovanja bilo velikih 26 bodova . ali dobro , massa i nije neki vozač zar ne pa pogledajmo jednog od najomiljenijih …. kimija koji je ipak ultra talent ( ali zaista ! ). finac je valjda za razliku od strolla u rookie sezoni juriša na titulu … završija 10. sa 9 bodova ili u današnjim “mjerama” sa 42 boda . već sljedeće 2002. posli sezone PRIVIKAVANJA završija je prvenstvo na 6. mistu sa 2,7 X više bodova nego u rookie sezoni ;) pravi umirovljenik je zapravo bija di resta ( poražen od strolla ….”Stroll je pobijedio Di Restu s 0,968% medijanom kroz jedne kvalifikacije na kojima su oni nastupili, što je najveća razlika između dva vozača na gridu.” kako piše u tekstu ) kojemu je zadnja sezona u F 1 bila 2013. , a ne massa kojemu su se mnogi smijali kad se sa suzama oprašta od F 1 2016 da bi odmah potom vozija i 2017. kakva je to “penzija” ? ma znam , dobro dođe i taj “lažnjak” od penzije da se omalovaži jednog početnika . btw …. do nedavno sam koristija DTK tipkovnicu , a sad genius i … zbog donekle drugačijeg rasporeda slova neka od njih “tražim” po tipkovnici . valjda mi treba malko vrimena da se PRIVIKNEM ;) možda se stroll pokaže ka “papak” ali zanemarit da je ovo početnička sezona , zanemarit krajni plasman i sitan bodovni zaostatak za jednim od najiskusnijih na gridu i ka relevantno uzimat u obzir Q ka “dokaz” … čega ? bi li se neki mogli smijat hulkenbergu i njegovim navijačima jer je on čak “kotira” i za ferrari u nekim glasinama , a u 9 sezona , 135 trka nikad postolje nije vidija ! najbolji plasmani su mu bili 2014./016. kad je završava 9. pa i taj hulkenberg je na karaju ( u svojoj 9. sezoni ) završija tek sa 3 boda više od početnika strolla ;) znam , znam , po*enjalo ga je u bakuu ( stazi koju je prvi put vozija ) , pa onda u mexiku i ponešto u monzi . a ko će se sitit npr njegove tek 2. trke ( kina) kad se u Q plasira među prvih 10 i odusta u pvom krugu bez svoje krivice . npr max se na toj istoj stazi u rookie sezoni u Q plasira na 13. mistu pa niko nije priča kako je to katastrofa možda i zbog toga jer je za kolegu ima rookia sainza ;) a da je ima nekog kolegu koji je odvozija 14 sezona , 250 trka ? nije mi jasan konstantan animozitet prema dojućerašnjem početniku ?!?!??



        3
        2

        1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.