Iza nas je sezona koju kao da je započeo Tarantino, a završio Frljić

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 6 godina 7 min 47 komentara

Gledajući s pozicije navijača koji uvijek želi dramu i borbu do kraja – ova sezona nam je toliko obećavala, a onda nas tako hladnokrvno ostavila bez pravog finala. Nakon toliko iščekivanog dvoboja dvaju ekipa i dva velikana ovog sporta, osjećaj kojeg ćemo pamtiti kao rezime 2017. godine jest onaj kao kad napokon gledate dugo očekivani film koji se u prvih sat i pol vremena pokaže fantastičan, bolji od svega što ste priželjkivali, da bi onda u zadnjih 45 minuta izgledao šeprtljavo i bezidejno, bez ikakve dramatike, samo da se čim prije završi. I dalje je tu bilo fantastičnih trenutaka, uzbudljive drame i preokreta, ali smo ostali zakinuti za rasplet dostojan zapleta.

Bez namjere da kvarimo veselje svim njegovim navijačima, treba odmah na početku bez ikakve rezerve reći da je Lewis Hamilton jučer apsolutno zasluženo osvojio svoj četvrti naslov svjetskog prvaka i tako se na ljestvici najuspješnijih vozača svih vremena izjednačio s Alainom Prostom i Sebastianom Vettelom. Idući na redu je Juan Manuel Fangio s pet, a do promjene motora 2021. je još taman dovoljno godina da se Lewis može nadati i dostizanju Michaela Schumachera na nevjerojatnih sedam. Štoviše, ovakav Lewis Hamilton kakvog smo ga viđali u posljednjih nekoliko utrka – brz, mudar i strpljiv – zaslužuje sve što osvoji. Četvrti, peti, šesti naslov; pole positione, pobjede, dok god bude imao volje i mogućnosti.

Ferrari nije uspio. Ili?

Ferrariju se za ovu godinu treba duboko, duboko nakloniti. Bez obzira na relativno česte “Ferrariju je katastrofa sve osim naslova” stavove – treba biti realan i shvatiti da Formula 1 više nije sport kakav je bio prije 15 godina. Biznis je narastao, politika je postala jača, vozači su bolji, a konkurencija veća nego ikad. Ukratko – svijet se danas vrti puno brže. Mercedes je u Formuli 1 isključivo da pobjeđuje, Red Bull također. Veliko je pitanje kako bi izdržali da se zareda nekoliko loših sezona. Ferrari je tu i kroz debele i mršave godine, i od tud proizlaze simpatije prema crvenoj ekipi, bez obzira jeste li njihov najveći navijač ili protivnik.

[vozac broj=”5″ ime=”Sebastian Vettel” momcad=”Ferrari”]

[vozac broj=”7″ ime=”Kimi Raikkonen” momcad=”Ferrari”]

U kaosu u kojem su se našli nakon 2016. izgledalo je kao da će uslijediti potpuni raspad sistema. Naslovnice medija vrištale su o neorganiziranosti Talijana, odlasku važnih imena, reorganizaciji ekipe, ad hoc reakcijama i crnim danima koji ih čekaju. Gerhard Berger je nagađao da će Sebastian Vettel iduće godine morati donijeti važnu odluku o tome želi li ostati u takvoj ekipi. Posprdno se gledalo na šuškanja o 3D printaju klipova za motor. Očekivao se Neweyev monstrum od novog Red Bullovog bolida pod novim tehničkim pravilnikom. Što smo iz toga dobili? Sezonu u kojoj je Ferrari ustao iz knockdowna i u prvom dijelu sezone muški preplašio osovinu Mercedesa – Tota Wolffa, Nikija Laudu i Lewisa Hamiltona.

Možemo sad nagađati gdje je prvi put znakovito pošlo po krivu. Je li to Azerbajdžan s onim blesavim udaranjem Hamiltona, Velika Britanija s eksplozijom guma ili možda Singapur sa sudarom na startu. Ruku na srce – to je manje važno. Ferrari i Vettel ove godine jednostavno nisu bili dovoljno dobri, pobijedila ih je još uvijek bolja momčad s boljim bolidom i boljim vozačem. Vrlo je važno zbog trenda slabijih rezultata u posljednjem dijelu sezone ne pobrkati lončiće. Ferrari je ove sezone napravio strašan posao s bolidom i motorom. Šeprtljavi potezi vozača u Singapuru i Meksiku i šeprtljavi momenti tehničkog dijela ekipe u Maleziji i Japanu dogodili su se jer su napravili čudo u razmaku od prošle do ove sezone, a naslovi se vrlo rijetko osvajaju na-vrat-na-nos kad se borite protiv tako moćne gomilice poput Mercedesa. Samo se treba nastaviti ovim putem i za Ferrari nema straha.

Hamilton je ove godine proživio sve

Što se tiče Lewisa Hamiltona, on je imao ove sezone utrka gdje je bio neprepoznatljiv i gdje ga je uvjerljivo pobjeđivao novajlija u ekipi koji je praktički još učio što znači koji gumb na Mercedesovom volanu. No, čini se da je Lewis napokon naučio lekcije. “Still I Rise” moto, koji mu je ispisan na kacigi, u punom je značenju vrijedio za drugi dio ove sezone. Zaboravio je fijasko od Rusije, teške utrke u Monaku, Austriji i Mađarskoj, te je pokazao da je dovoljno mentalno jak dignuti se iz pepela i kad nije u sasvim ugodnoj situaciji. Belgija, Singapur i SAD su utrke koje su vrlo lako mogle poći po krivu za Lewisa Hamiltona iz 2007. godine, ali Lewis Hamilton iz 2017. ih je majstorski izvukao kako to priliči čovjeku juri prema četvrtoj tituli.

Nekoliko loših, nekoliko čupavih, ali i nekoliko strašnih utrka. U tom kontekstu ponajprije se moraju spomenuti Španjolska, Kanada, Velika Britanija i Italija. Utrke u kojima je izgledalo kao da su se mogle voziti još 12 sati i svejedno bi Hamilton i dalje nizao impresivno brze krugove na čelu poretka i pobijedio bez ikakvog znaka da bi mu itko mogao zaprijetiti ili da bi mogao pogriješiti. To je ta druga strana šampiona koji mora moći obrisati pod konkurencijom kad za to u rukama ima pravi alat. I brisao ga je, ne samo Ferrarijima nego i svojim momčadskim kolegom koji se negdje tim putem u potpunosti izgubio.

[vozac broj=”44″ ime=”Lewis Hamilton” momcad=”Mercedes”]

Neobičan slučaj Valtterija Bottasa

Kad je Bottas došao u Mercedes i u Australiji stisnuo Hamiltona pred kraj utrke, mnogi su ostali u nedoumici radi li se to o krstarenju Hamiltona ili stvarnoj prijetnji Bottasa. Iduća utrka u Kini i pogreška pod sigurnosnim automobilom sugerirala je da Bottas ima još dug put da se postavi kao ozbiljan kandidat za naslov. No, kad dvostruko propuštanje Hamiltona u Bahreinu nije uništilo njegovu psihu, dogodila se Rusija gdje je odradio maestralan posao i pobijedio u vikendu kad je Lewis Hamilton čistim tempom bez incidenata bio tek četvrti. Odustajanje u Španjolskoj i nešto slabija forma Mercedesa u Monaku ipak je vjerojatno dokrajčila realna nadanja o njegovoj borbi za naslov.

Ono što je Bottas odigrao briljantno, ako pogledamo sezonu u cjelini, jest oduzimanje bodova Ferrariju. Ne redovito, ali ipak dovoljno učestalo. Pobjeda u Rusiji izmakla je Vettelu samo jer se Bottas uspio obraniti na kraju iako su u cilj ušli 0,6s jedan od drugog. Drugo mjesto u Kanadi kad je Vettel bio tek četvrti. Drugo mjesto u Azerbajdžanu, Vettel također četvrti. Pobjeda u Austriji, opet direktno ispred Vettela. Važni bodovi u Britaniji, ponovo u Italiji, te za kraj – drugo mjesto u Meksiku bilo je osigurač za Hamiltona tijekom cijele jučerašnje utrke. Prema tome, Valtteri Bottas je možda razočarao sam sebe jer se u prvoj sezoni nije nametnuo koliko je očekivao, ali s punim pravom može reći da je pomogao ekipi da dođe do novog dvostrukog naslova.

[vozac broj=”77″ ime=”Valtteri Bottas” momcad=”Mercedes”]

Lijepe scene dva sportaša

Iako za potrebe dramatike uvijek na jednog superjunaka treba imati jednog nemesisa, to se ove godine zadržalo u okvirima staze. Vettel je pogrešno mislio da ga Hamilton testira na kočenju u Bakuu, Hamilton je pogrešno mislio da ga je Vettel namjerno zakačio u trećem zavoju Meksika, pale su neke malo teže riječi, insinuiralo se nešto što nema pretjerane veze s razumom, ali bez obzira na sve – superjunaka i nemesisa ove godine nismo imali. Imali smo zasluženog prvaka i izazivača koji ovaj put jednostavno nije uspio.


Odgovor

47 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Jedan od ponajboljih tekstova sto sam procitao na portalu. Svaka čast!
    Moj pogled je da Ferrari i Vettel iz ove sezone mogu samo naučiti nešto, i to nešto uz sjajan momentum iz ove sezone prenijet u 2018. Ova sezona mi se cini kao prologue spektakla u sljedećih par godina.



    17
    17

    0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ova sezona mi se cini kao prologue spektakla u sljedećih par godina

      Ovo je mislim najbitniji dio. Iako Ferrari uvijek obećava uspjeh dogodine, nešto kao Delboy u Mućkama, sad stvarno izgleda kao da imaju perspektivu. Bolid je dobar, razvoj kroz sezonu im ide, poraditi na motoru i nastaviti dalje s ovim konceptom koji je očito dobar. Pravilnik je stabilan još 3 godine, nema razloga za fijasko. To je već za neku drugu kolumnu jer je tu i Red Bull dogodine, sad kad su i oni odradili sjajno taj razvojni dio kroz sezonu, pitanje je u kakvoj će formi biti Renault, a ako RB uspije sezonu započeti ovako kako završavaju 2017. – bit će svega.



      12
      12

      0
  2. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Mislim da je ovo Hamiltonu najveći naslov od svih u karijeri. Nekako mi se čini da se podignuo na neku višu razinu, imam osjećaj da onaj Hamilton od prijašnjih godina ove sezone nebi osvojio naslov. Daleko je pametniji i strpljiviji, kao da je poboljšao neke mane od prije. Nestrpljivo čekam Vettelov i Ferrarijev odgovor sljedeće sezone, mislim da bi i Vettel mogao na neku višu razinu, morat će ako misli do naslova, npr biti malo hladnije glave i ne griješiti pod pritiskom kao što je znao ove sezone. Nije imao puno pogreški, ali dovoljno da ih Hamilton iskoristi. Iza obojice je odlična sezona što se tiče vožnji, ali mora se priznati da je Hamilton ipak bio bolji.



    7
    7

    0
  3. Renault
    Vedran Kristić Prikaži

    Odlična kolumna, a moram reći i da se u potpunosti slažem sa svime što je Ante napisao. Kratko i jasno.

    Što se tiče Ferrarija, mislim da ni oni niti njihovi navijači ne bi na ovo trebali gledati kao na nekakav neuspjeh. Naprotiv. Nitko nakon 2016. nije očekivao da će oni biti prvi izazivač, a oni ne samo da su bili tu, već je Vettel do prije par tjedana bio itekako veliki kandidat za naslov. Formu su bitno popravili, ni pouzdanost nije bila loša iako se svi odmah sjete nedavnih događaja. Nespretno se za njih odvio Singapur, kasnije je Vettela zeznula svjećica u najgore moguće vrijeme, dok su Hamiltonovi mehaničari problem sa svjećicom uočili ranije kako bi je stigli promijeniti. Ti događaji su bili prijelomni. Sve u svemu, sezona je bila jako dobra, ako ne i odlična.

    U svakom slučaju nema razloga da u Ferrariju ne budu zadovoljni ovom sezonom, i nadam se da će sljedeće godine također biti podjednaki i da će im se u tome pridružiti barem još jedna momčad. :)



    4
    4

    0
  4. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Pohvale za članak. Jako cudna sezona je pred samim krajem. Ovako na brzi pogled covjek bi pomislio da je Hamilton laganini osvojio naslov no tko zna sto bi bilo da je Vettel razmisljao u Baku, da nije bilo kaosa u Singapuru ili eksplozije gume u Engleskoj.

    Hamilton prvi dio sezone odvozio losije od Vettela dok ga je nakon stanke uvjerljivo pobijedio. Vjerujem da nas sljedece sezone ceka ludnica. RBR sa Verstappenom i Ricciardom ce se ubaciti u borbu za naslov. Mercedes ce biti na vrhu no pitanje je koliko ce biti jaki jer prednost motora se crpi a sasija i ne briljira. Rekao bih da je losija od Ferrarijeve i RBRove.

    Nadam se da ce se i McL ubaciti u borbu za podijume pa da vidimo kako Alonso grize.



    7
    7

    0
  5. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Svaka cast.
    S vecinom se slazem.
    Analiza prvenstva je stvarno lijepo poslozena.
    Mada, bilo je tu malo vise oscilacija sto se timova tice. Prve tri utrke smo svi mislili Ferrari je brzi.
    Dolaskom u evropu Mercedes je lagano podizao svoju formu. Ja sam mislio da ce Ferrari pasti kako sezona bude odmicala.
    PO meni je Italija bila presudna. Tada iako je Ferrari tvrdio da su bili blizu (tad im nisam vjerovao Sada da) Mercedes ih je pomeo.
    Poslije se ispostavilo da su zeznuli set-up pokusavajuci pobijediti Mercedes na domacoj stazi. Od tada nekako sve sto je moglo poci naopako poslo je.
    Slazem se da ovaj zaostatak ni priblizno ne prikazuje pravu sliku.
    Nadam se u toj sjeci glava (najavljenoj) da Maurizio ce ostati na svom mjestu.
    Po meni definitivno No1 i prava slika kako team leader treba da izgleda i da se ponasa.
    Za treci zavoj svi znamo da se ne slazem ;)



    11
    11

    0
    • avalon Prikaži

      zašto sjeća glava u ferrariu ? unatoč predviđanjima mnogih bolid je cilu sezonu bija vrlo dobar pa povremeno i odličan . italija … je bila je loša ali nije se nešto katastrofalno dogodilo jer posli monze LH je ima tek 3 boda više od seba . katastrofa je bija singapur posli kojeg je prednost LH porasla na 28 bodova , a sve je “dotuka” japan i banalan kvar . ne pada mi na pamet da je neki vozač odusta zbog “kvara” svičice ( isto ka ni zbog pedale gasa ka šta se desilo rozbergu ) ali eto … desi se . da ne pretjerujem , seb je kroz singapur i japan izgubija bar 30 ( ako ne i više ) bodova . sa tih “špekulativnih” 30 4 trke prije kraja razlika bi bila 29 bodova šta bi bilo dostižno ili bi bar prvenstvo učinilo neizvjesnijim jer bi sad ( ako “ukalkuliramo” potencjalne , a izgubljene bodove iz singapura i japana ) razlika bila 26 bodova , a 2 trke su preostale . posli 12. trke ( belgija ) seb je vodija , u konstruktorskom je ferrari zaostaja za mercom 44 boda šta znači da je bolid bija konkurentan samo … šta su uradili vozači oba tima ? seb je ima 4 pobjede + još 5 podija , LH 5 pobjeda + 2 podija ( 2 manje od seba ) , bottas 2 pobjede + 6 podija , a kimi ? 0 pobjeda i 4 podija . seb se uspješno borija protiv LH , bottas je sebu “otima” bodove u rusiji i austriji ( za 0,06 s ) te kanadi i bakuu , a kimi LH u rusiji ( ali za kur kad je tu bottas pobjedija seba za 0,06 s ) te MC i sad u mexiku kad više nije bilo važno . finac je puno manje doprinosija ferrariu od mlađeg sunarodnjaka i onda kad je ferrari bija nešto konzistentniji bolid do monze bottas je ostvarija 179 ( rookie u timu ) , a kimi ( 3 sezona ferraria ) je ostvarija 128 tj 51 bod manje , oba po jedno odustajanje . u ISTOM bolidu seb je ima 41 bod više od bottasa i vodija u prvenstvu . možda je interesantno primjetit i da je seb ima 92 boda više od kimija ( uz jedno odustajanje finca Vs 0 odustajanja seba do italije ) , a “rookie” bottas je ima “tek” 34 boda manje od LH . valtteri je doprinija konstruktorskoj dominaciji merca od 140 bodova po čemu bi se na prvi pogled dalo zaključit da je merc bez problema izdominira sezonu . LH je po nekim pitanjima sazrio i uz malo gluposti seba ( baku ) , bad luck ( svičica u japanu ) i uz “podršku” bottasa zasluženo osvoja 4. titulu . seb je bez “podrške” kimija vodija unaprid izgubljenu bitku i zato mislim da u ferrariu nije potrebna “sječa glava” jer su uglavnom ( uz izuzetak monze ) jako dobro obavili “domaći rad” . :)



      1
      1

      0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Kimi je pomogao Sebu i u Monaku (ovdje je malo i tim pomogao), ali i u Mađarskoj.
        Neke utrke Kimija su kompromitovane od strane Ferrarija da bi VET imao bolji rezultat. Kimi je ostajao duže na stazi zbog taktičkih razloga. Zbog toga rezultati ne prikazuju baš
        U svemu ostalom se slažem sa tobom.
        Botas je odradio bolji posao za tim od Kimija. Tu je sve jasno. Vide se kako forma tako i rezultati.
        Sječa glava također se slažem. Što se tiče vodstva. Ali sve su češće glasine da će Maurizio biti zamijenjen sa Binotom. Ne znam zašto. Zato sam stavio u zagradi “najavljenog” pa sam poslije napisao šta sam napisao.
        Ali što se tiče izmjene u lancu odlučivanja mislim da si im potrebne neke promjene.
        Spominjali su da će biti nekih otpuštanja u odjelu kontrole kvaliteta.
        To su neke sitne izmjene koje ne bi trebale biti vidljive, ali su im jako potrebne. U nekim utrkama su izgledali jako amaterski zbog sitnih grešaka. To njima pretpostavljam više smeta nego nama.
        U pravu si za domaći rad. Veoma jak Ferrari, konkurentan na većini utrka, negdje bolji negdje gori. Pretpostavka je da će zadržati “moment” i prenijeti silu na slijedeću sezonu :)



        1
        1

        0
  6. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    Odakle si frljica izvuko, moze pojasnjenje?



    4
    4

    0
  7. F1puls
    David Vidović Prikaži

    Ante, molim te, za dobrobit svih nas piši češće ovakve tekstove. Jednostavnost kojom savršeno objašnjavaš svaku poentu a da je pritom jako čitka i zanimljiva je rijetkos ovih dana. :)



    16
    16

    0
  8. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Svaka čast, sve jednostavno i ljepo napisano.
    Teško je nešto pametno reči, ali u barem u početku se je činilo kao da je Mercedes nešto sitno brži u kvalifikacijama, dok je Ferrari bolji za utrke. No kao što su več i neki rekli prekretnica sezone po meni je bila VN. Italije kad je Mercedes osvojio dvostruku pobjedu i od tada je za Merc sve krenulo kao naručeno, ali kako se kaže i to je dio sporta. No ono što nas treba veseliti da je Ferrari oove godine zaista pružio Mercedesu, as i nama prav borbu iako je na zadnjih par utrka im sve krenulo po krivom od krivog setup-a, nesreće u Singapuru, pa i mehaničkih kvarova.u Maleziji i Japanu i evo rezultat toga je ovoliki razmak u bodovima koji sigurno nije pravo stanje snage.
    No ono što sad treba obratiti pažnju može li Vettel ostati na 2. mjestu u ukupnom poretku.



    3
    3

    0
  9. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Lijepo napisano ali preuranjeno. Sezona još nije gotova!
    Gotovo je sa nadama Ferrarista što se tiče Vettelovog naslova.
    Upitno je hoće li Vettel uopće ostati na drugom mjestu?
    Iako je Vettel u Australiji bio ispred Lewisa, za mene nije bilo dileme u ishod prvenstva Mercedes je jednostavno još prejak. Imaju bolji paket. Bolji bolid i bolju vozačku postavu.
    Iskontrolirano do kraja.
    Možde nekima nije izgledalo tako tijekom sezone ja uopće nisam sumnjao u ishod prvenstva.
    Zanimljivo će biti pratiti Bottasa ove zadnje dvije utrke. ;)



    6
    6

    0
  10. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Bravo Ante, odlicno pises.
    Doduse, morat cemo malo interno prodiskutirat iako se uglavnom slazem sa svime ;)



    3
    3

    0
  11. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Naslov je vec bio za 5 ..
    Lujo stvarno odlicno odradio drugi dio sezone.. Vrlo smireno, brzo.. Baku velika mrlja Seba, glupo.. Singapur katastrofa.. I dalje kao najvecu pegulu ovog Ferrarija etiketiram dobrog starog Kimija, jbg.. I kako se ono kaze “This time next year…”



    1
    1

    0
  12. mika Prikaži

    Da je Frljić imao i malo prste u ovoj sezoni i bilo kojj drugoj to bi bilo negledljivo.



    3
    3

    0
  13. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Kako ovaj portal može znati da je Hamilton bolji vozač od Seba , ajde bolid je , ali ovo se neće nikada znati.



    3
    3

    0
  14. Nando
    Matek14 Prikaži

    Tekst je, kak bi se reklo, ajnc a .. sazeto, a sadrzajno, objektivno i tocno.. pohvale autoru!



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.