Brawn: F1 razmišlja o ukidanju DRS-a i kazni uzrokovanih tehničkim problemima

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 7 godina 3 min 17 komentara

S novim tehničkim pravilnikom vezanim za pogonske jedinice koji je uveden 2014., momčadi na raspolaganju imaju puno manji broj pogonskih sustava po sezoni nego ranije, dok je sama tehnologija puno složenija, što je stvaralo velike glavobolje inženjerima. Stoga ne čudi da je posljednjih godina viđen veliki broj pomicanja na gridu zbog korištenja nedozvoljenog broja elemenata pogonske jedinice, poput Vandoorneovih 65 mjesta na VN Belgije. Direktor motorsporta Formule 1, 62-godišnji Ross Brawn, smatra da se tome mora stati na kraj, u čemu ima podršku brojnih navijača.

“Mrzim činjenicu što moramo utjecati na utrkivanje zbog tehničkih problema. Znam da možete reći da je tehnički problem ako bolid stane u utrci, te da će to utjecati na istu, ali mislim da navijači to razumiju. Ali teško im je prihvatiti da je njihov junak na začelju jer je morao promijeniti motor, to nije dobro za sport. Moramo pronaći rješenje, ili kroz drugačiji oblik kazni, ili ukidanjem kazni.”

Brawn je potvrdio da su razgovori s FIA-om na ovu temu već započeli, a da će novosti biti uvedene najkasnije 2021. kada na snagu stupe nova pravila o motorima.

“Radimo s FIA-om kako bismo vidjeli postoji li bolja solucija u budućnosti, nadam se da ćemo s novim motorima i novim pravilima definitivno imati bolje rješenje. Možda ju uspijemo uvesti prije toga jer je to ovog trenutka izrazito nepopularan aspekt Formule 1.”

“Jedna od predloženih mogućnosti je gubitak konstruktorskih bodova. Mogle bi postojati druge diskretnije kazne. Kazne na gridu su dosta nepopularne, trebali bismo pronaći bolju soluciju.”

Ukidanje DRS-a?

Druga opcija o kojoj se raspravlja je ukidanje DRS-a, odnosno stvaranje bolida koji se mogu utrkivati jedan iza drugoga u neposrednoj blizini.

“To je kompromis. Moramo pronaći bolje rješenje jer je to dodatak koji pomaže pretjecanju, a ono što uistinu želimo je da bolidi mogu kako treba pratiti jedan drugoga i pretjecati. Prema tome, solucija za koju smo sada započeli program, razvoj je bolida i dizajniranje tako da se jedni s drugima mogu utrkivati u neposrednoj blizini.”

“Trenutni bolid Formule 1 je potpuno optimiziran sam za sebe. Kada momčadi idu u zračni tunel i stvaraju svoje CFD programe za razvoj bolida, sve je odrađeno u izolaciji. Kada stavite drugi bolid oko njega, on uopće ne funkcionira. Ono na čemu radimo je generiranje kapaciteta kako bismo sagledali bolide koji se utrkuju jedan protiv drugoga u neposrednoj blizini, i koje vrste dizajna trebamo kako bismo omogućili da se to dogodi.”

“Kada to napravimo, što je naša ambicija za 2021., onda ćemo imati bolide koji ne trebaju DRS. Mogu postojati druga rješenja koja su potrebna kako bi se to ostvarilo, ali ona neće imati umjetni element koji ima DRS. To stvara podijeljena mišljenja.”

“Mislim da navijači žele vidjeti velike manevre u pretjecanjima, ne žele vidjeti ‘pritisni tipku’ pretjecanje.”


Odgovor

17 komentara

  1. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    U potpunosti dijelim mišljenja s Brawnom, svaku riječ potpisujem :thumbs:
    Jednostavno, to je to. To su problemi koje F1 trenutno ima i Brawn predlaže najbolja moguća rješenja za iste. Šteta što ćemo za većinu tih promjena koje će poboljšati F1 morati čekati sve do 2021., ali bolje ikad nego nikad, bitno je da F1 ide u dobrom smjeru.



    9
    9

    0
  2. Formula1
    f1zd Prikaži

    DRS treba ukinuti, ali samo na nekim stazama. Na nekika ga treba produžiti nažalost.
    Neka maknu na Spa i Monzi, a neka produže zone u Sočiju, Abu Dhabiju, Meksiku..U Kini smo vidjeli odličnu utrku koje se vjerojatno nebi dogodila da nije bilo DRS-a.
    Možda i u Bakuu treba maknuti DRS, ali ako se mene pita cijelu stazu treba maknuti..



    2
    2

    0
  3. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    salžem se sa dolje napisanim, pa da sada ne ponavljam isto. Isto se slažem za kazne oko tehničkih problema. Tu bi ja samo kažnjavao momčad, npr bodovno isl. a vozača ne jer u pravilu to nije njegova krivica i dovoljno je što je već imao pehove odustajanjima.



    1
    1

    0
  4. Rover
    zjurina Prikaži

    “…teško im je prihvatiti da je njihov junak na začelju jer je morao promijeniti motor, to nije dobro za sport. Moramo pronaći rješenje, …”

    IMO riješenje je vrlo jednostavno – NE kažnjavati vozača već momčad, i to recimo ODUZIMANJEM adekvatnim brojem bodova sa bodovnog konta, bez obzira na rezultat utrke.



    2
    2

    0
    • Mika Hakkinen
      stoka Prikaži

      Znaci hondi bi bili oduzeti bodovi sve do tamo 2048… Ma netreba nista kaznjavat nek kuri motora ko koliko hoce. Kazna ti je kad ti crkne u utrci dovoljna



      9
      9

      0
      • Rover
        zjurina Prikaži

        lol… s tim se također slažem u smislu da je to onda koncept “no limits”.
        BTW tako je prije i bilo, prije nego što su počeli s**at sa kažnjavanjem.

        Ovo što sam rekao je bilo u smislu da ako se već mora kažnjavati, da se kažnjava momčad, a ne vozač koji nije ništa kriv ako nešto pođe po zlu na bolidu.



        1
        1

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        To se uvelo ne samo kao zbog uštede na novcima, koje naravno nema,
        nego i zbog velikih moto kompanija koje žele unaprijediti svoje cestovne
        aute ili bar dobiti sigurne nove dijelove motora koje mogu
        (često bez ikakvoga suvislog razloga) početi ugrađivati u svoje modele auta
        da bi imali reklamu, digli cijenu…………


        0
        0

        0
  5. Mclaren
    KERS Prikaži

    Ja sam za DRS, bez njega bi F1 bila bezlicna…bez ZVUKA i preticanja…koliko je bilo dobrih utrka zahvaljujući DRS..



    1
    1

    0
  6. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Mislim da je DRS danas na nekim stazama nezaobilazan, pogotovo ako želimo imati smjer formule koja će biti prikovana za asfalt… osim ako se ne dopusti neki utra napredni i inovativni način graud efekta koji će biti toliko moćan da se nebi izgubila ova brzina kroz zavoje… recimo neke nofe fenove koji će usisavat zrak sa podnice ili sličnih dosjetki. U ovom slučaju ako mičemo krila dobivamo uz ovu težinu bolida pre spor bolid i sigurno se više gubi na atraktivnosti nego što gubimo sa umjetnim DRS-om. @f1zd je dobro konstatirao, na nekim stazama nemaju svrhu, dok na drugim bi se trebale još produžiti DRS zone. Jer bi se u suprotnom moglo desti da bi se na stazi pretjecalo samo kroz bokseve kao u Monacu. Pogledamo kvale i na dalje u 50% utrka već znamo da tu promjena nakon starta neće biti. Meni se sviđa onaj sistemkao što je u F2, da vozači imaju određeno vrijeme koje kroz utrku mogu iskoristiti taj DRS, nakon što ga ispucaju mogu se samo lagano frigati, pa neka vozač odluči kad će mu i koliko na stazi to koristi, a DRS zone izbaciti kao takve, već da je to moguće koristi bilo gdje i bilo kada… dok ne ispuca tu vrstu boosta.

    Što se tiče tehničkih kazni… to je oduvijek bila notorna glupost koju su donijeli sami timovi u F1 kako bi kao srezali troškove, jedino što su srezali je praćenje F1 od mnogih bivših fanova.. i samim time veliki profit od sponzora.


    0
    0

    0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      Nešto si pobrkao u vezi F2, oni imaju potpuno isti sistem kao i F1. GP3 ima nešto drugačiji sistem, oni imaju ograničen broj korištenja DRS-a (6 puta u dužoj, 4 puta u kraćoj utrci), ali se također smije koristiti samo u DRS zonama ako je vozač unutar sekunde zaostatka za vozačem ispred.

      Meni osobno se nikako ne sviđa DRS, pogotovo ne ovakav način korištenja kakav imamo u F1. Ne volim takve umjetne gluposti koje uvode radi “poboljšanja” showa, a ovaj sistem koji čini obrambenog vozača “sitting duckom” ili lakom metom za napadača je čista glupost i pridonosi samo povećanju broja pretjecanja koja su ustvari obilaženja.

      Nekakav sistem u kojem bi i obrambeni vozač i napadač imali priliku koristiti DRS, npr. da ukinu zone i uvedu ograničen broj korištenja po krugu, to bi još bilo prihvatljivo, ali ovako je totalno glupo. Svejedno, idealno rješenje je ovo koje Brawn predlaže, da imamo bolide koji se mogu međusobno pratiti bez puno prljavog zraka i turbulencija koje on nosi, uz mogućnost hvatanja zavjetrine i sl.

      Za tehničke kazne se slažem, pretjerali su s tim ograničenjima i McLaren Honda sjajno nam prikazuje koliko apsurdno to može postati.



      7
      7

      0
  7. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Slažem se s njim.
    I FIA bi mogla imati zračni tunel i gledati kako pravila utječu
    od starta pa do vožnje u firungu.
    Stražnje krilo trenutno kovitla zrak u luku i spoušta ga
    50m iza sebe.
    Može ga isto tako promjenom oblika krila tjerati sa strane
    oštrije spuštati ili s nekim elementom “razvodniti”
    tako da bolid iza ne osjeća gubitak downforcea jako.
    Molim ne trolati me jako, nisam tehnički obrazovan :)

    Uglavnom oni su face s fakulteta pa neka smisle rješenje.
    kako npr: biciklisti uživaju u zavjetrini :)



    6
    6

    0
  8. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    ponvaljam se: push to pass umjesto drs-a i jednostavnija krila.



    4
    4

    0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Nešto kao u INDY caru. Imaju 2 minute mislim da stišću gumb koji im daje značajno više snage dovoljno za pretjecanje osim ako ih naravno ovaj ispred ne prokuži i napravi to isto.



      2
      2

      0
  9. Sebastian Vettel 5
    Ronin Donator Prikaži

    Ma hvala k….. samo sumnjam da su došli pameti



    3
    3

    0
  10. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Nisam za oduzimanje bodova ekipama.
    Jbga, nije fer kao ni kažnjavanje zbog crkavanja komponente (a već si kažnjen što nisi završio trku).
    A neko bi mogao otići i u minus. :mrgreen:
    Ja bi, vrlo vjednostavno, umjesto po 4 komada svake komponente, uveo jedno 8-10 komada i riješena stvar.
    Ionako bi troškovi tih novih motora trebali biti niži.
    I bez kažnjavanja ako crkne nešto u trci.
    Što se tiče preticanja, ne mogu biti pametan….. DRS, push-to-pass, ovo-ono….. jbga, bilo šta samo neka ih bude, ali ne ni previše ni olako



    5
    5

    0
  11. Mercedes
    Jester Donator Prikaži

    Zanimljivo. Svaka mu je na mjestu.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.