Pregled polusezone: Red Bull, Ferrari, Mercedes

Izdvojeno

Damir Abramović

Prije 7 godina 11 min 27 komentara

Red Bull

Kad je Red Bull prije početka sezone otkrivao svoj bolid za 2017.-u, stavili su natpis – RB13 – Unlucky for some. Time su se referirali na oznaku novog bolida, koja sadrži nesretni broj 13. Ukoliko vjerujete u takve stvari, naizgled bi se moglo reći da je ovogodišnji Red Bull uklet.

Prolazi i četvrta godina od osvajanja posljednjih naslova za momčadi iz Milton Keynesa. I dok su u tom razdoblju uspjeli ugrabiti pokoju pobjedu, njihovi bolidi su bili daleko od neprikosnovenog broja 1 – Mercedesa. Slična priča nastavlja se i ove sezone. Red Bull je veći dio dosadašnje sezone proveo u nekakvom rascjepu, između Mercedesa i Ferrarija s jedne, te ostalih momčadi s druge strane. Tek bi na pokojoj utrci zaprijetili i otežali posao jednoj od vodećih momčadi, poput utrke u Monaku ili u V. Britaniji.

RB13 je u biti vrlo dobar bolid, ali je njegov napredak u prvoj fazi sezone patio zbog problema u korelaciji između aero tunela, CFD-a i staze. U pomoć je priskočio i Newey, pa je za VN Španjolske pripremljena prva veća nadogradnja bolida. Kako je razvoj bolida krenuo u pravom smjeru, tako su Red Bullovi počeli loviti priključak za vodećima. Još jedna pozamašna nadogradnja stigla je za posljednju utrku prije ljetne stanke i pokazala se učinkovitom. Začuđujuće, ove sezone iz Red Bulla nisu “raspalili“ po Renaultu zbog performansi njihove pogonske jedinice, ili pak manjka nadogradnji iste.

Ono što je obilježilo Red Bull ove sezonu su odustajanja. Njih je bilo osam, i po tom kriteriju spadaju među najlošije ekipe. Od tih osam odustajanja, pet ih bilo zbog mehaničkog kvara, dok su tri bila posljedica sudara. Uz to su još pretrpjeli nekoliko kvarova u kvalifikacijama. Zanimljivo, Red Bull je momčad s najmanje odvoženih krugova i kilometara u utrkama. Manje čak i od problematične McLaren-Honde. Unatoč tim problemima, Red Bull je uspio dohvatiti jednu pobjedu (u neobičnim okolnostima) i k tome pridodati još pet postolja.

Ricciardo je taj koji je impresivnom vožnjom u Azerbajdžanu donio tu pobjedu. Ona je dio Ricciardovog odličnog niza od pet uzastopnih utrka u kojima je završavao na postolju. Zbog tih odličnih rezultata Ricciardo drži četvrto mjesto u ukupnom poretku, s bodom prednosti ispred Raikkonena. S druge strane, Verstappen je imao imao nešto lošiju polusezonu. Samo jedno treće mjesto iz Kine, te pet odustajanja ostavili su ga podaleko od Ricciarda u poretku vozača (50 bodova manje). Spomenimo i podatak da je Verstappen vozač s najmanje odvoženih krugova u utrkama (od regularnih vozača).

Red Bullovci preostalih devet utrka čekaju svjesni da u poretku vjerojatno neće ni naprijed ni nazad. No ipak bi mogli igrati bitnu ulogu u raspletu borbe za naslov u oba prvenstva ukoliko nastave s daljnjim unapređivanjem, pomalo nesretnog, RB13.

Klik za otvaranje u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Ferrari

Ferrari je 2017. dočekao u pomalo kaotičnoj situaciji. 2016. je podbacila u rezultatskom smislu, Vettel je pokazivao dosta znakova nervoze, na ključna mjesta u momčadi došli su novi ljudi. No upravo se Ferrari pokazao kao glavni konkurent aktualnim prvacima – Mercedesu.

Nakon što su u prvoj godini suradnje Vettel i Ferrari ostvarili tri pobjede, te često bili prava gnjavaža Mercedesovim vozačima, u 2016. se očekivao korak više. Do toga zbog raznih razloga nije došlo, a s pomalo nestrpljivim gazdom Sergijom Marchionneom, rezultiralo je preslagivanjem momčadi. Prvi na listi za odstrel bio je tehnički direktor James Allison koji je od ove sezonu u Mercedesu. Na Allisonovo mjesto postavljen je Mattia Binotto, dotadašnji šef razvoja motora (pogonskih jedinica). Na prvu se to činio kao čudan izbor, no Binotto je svojim dosadašnjim radom opravdao ukazano povjerenje. Binottovu upražnjenu stolicu u odjelu za razvoj motora preuzeli su Luigi Fraboni i Lorenzo Sassi (napustio Ferrari tijekom sezone). Ubrzo nakon Allisona Ferrari je napustio i glavni aerodinamičar Dirk de Beer (otišao u Williams), koga su zamijenili David Sanchez i Enrico Cardille. Simone Resta je pak zadržao mjesto glavnog dizajnera.

Unatoč poprilično velikim promjenama u kratkom vremenskom roku, Ferrari je za 2017. uspio složiti jako dobar bolid. Novi Ferrari SF70H, čije ime je u čast 70 godišnjice osnutka Ferrarija, pokazao se kao ozbiljan suparnik Mercedesovom W08. Već su testiranja dala naznačiti da je ovdje riječ o brzom bolidu, no prava potvrda njegovih vrijednosti stigla je u Australiji. U prvoj utrci sezone Vettel je odnio pobjedu ispred dva Mercedesova vozača.

Vettel je do polovine prvenstva ugrabio još tri pobjede, u Bahreinu, Monaku i Mađarskoj. Ova u Monaku je posebno značajna pošto je i na drugoj poziciji bio Ferrarijev bolid, onaj Kimija Raikkonena, nešto što se nije dogodilo od Hockenheima 2010.. Isti rezultat ostvaren je i na VN Mađarske. Ono što je dosadašnji dio sezone pokazao je to da je Ferrari bolji bolid u utrci negoli u kvalifikacijama. No ponekad su lošija kvalifikacijska mjesta značila da u utrkama nije bio iskorišten sav potencijal koji SF70H posjeduje.

Ipak, Ferrari je znao bljesnuti i u kvalifikacijama pa je tako uspio ugrabiti tri pole positiona, u Rusiji i Mađarskoj s Vettelom, te s Raikkonenom u Monaku. U prosjeku je Ferrarijev bolid za najbržim u kvalifikacijama (Mercedes W08) kasnio 0,308%. U utrkama bi se taj razmak smanjio, ili bi čak i Ferrari bio taj koji je najbrži. No kako je sezona odmicala, tako je i Ferrarijeva forma u utrkama slabila, ne nužno zbog performansi bolida, već i zbog nekih “vanjskih” faktora. Istovremeno, Mercedesi su počeli voditi glavnu riječ.

Nakon što su u prvih šest utrka imali tri pobjede, te još pet mjesta na postolju, u idućih pet utrka broj pobjeda i postolja se smanjio. Jedna od teorija pada Ferrarijeve forme je FIA-ina zabrana korištenja ulja u gorivu koje je povećavalo efikasnost motora u kvalifikacijama, te učvršćivanje fleksibilnih aero dijelova na bolidu. No to je samo dio priče. Činjenica je da je Ferrari na nekim od utrka udarao iznad svoje granica svojih mogućnosti, ponajprije zbog nježnog ponašanja bolida prema gumama i dobrih strateških odluka. Također, glavni konkurent Mercedes nije do unazad par utrka uspijevao konstantno izvući maksimum performansi iz svog paketa, što je išlo na ruku Ferrariju.

Malo i o vozačima. Vettel je imao otvaranje sezone kao iz snova. U prvih šest utrka sakupio je tri pobjede i tri druga mjesta. Pobjede su bili odličan miks vozačkih sposobnosti, kvalitetnog bolida i kvalitetnih strategija. I u utrkama u kojim je bio drugoplasirani jako je malo nedostajalo da dođe do pobjeda. U Kini ga je omeo nesretni izlazak sigurnosnog automobila koji je upropastio njegovu potencijalno pobjedničku taktiku. U Rusiji je za pobjednikom Bottasom zaostao manje od sekunde, dok je u Španjolskoj zakazao Ferrarijev pitwall tijekom VSC-a.

Nakon Monaka uslijedilo je nekoliko težih utrka. Utrku u Kanadi definirao je start tijekom kojeg je došlo do kontakta s Verstappenom pri čemu je oštećeno prednje krilo, a kasnije i desni bargeboard. Azerbajdžan i namjerno udaranje bolidom o bolid Lewisa Hamiltona su najniža točka njegove kampanje. Nepotreban potez rezultirao je stop and go kaznom i gubitkom potencijalne pobjede. U Austriji se ponovno Bottas našao ispred njega i ponovno ih je dijelilo manje od sekunde na cilju. U Velikoj Britaniji ostvario je najslabiji rezultat sezone sa sedmim mjestom nakon puknuća Pirellijeve gume, ali je gorak okus iz te utrke isprao teško izborenom pobjedom u Mađarskoj.

Kimi Raikkonen je imao puno težu polusezonu od svog momčadskog kolege. Ponekad smo vidljeli bljeskove starog Kimija, poput onog pole positiona u Monaku, no obično je Kimi bio taj koji je bio najsporiji od četiri vozača dviju najbržih momčadi. U kvalifikacijama je tri puta uspio biti brži od Vettela, dok mu je utrci to pošlo za rukom samo na Silverstoneu. Pratila ga je i nesreća u vidu dva odustajanja (Španjolska, Azerbajdžan), te pucanja Pirellijeve gume koje ga je “pokralo“ drugog mjesta na Silverstoneu.

Klik za otvaranje u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Mercedes

Dominacija kojom je Mercedes vladao Formulom 1 od 2014. do 2016. je nestala. I dalje je Mercedes sa svojim F1 W08 EQ Power+ predvodnik bolida Formule 1 po pitanju brzine, no više nisu nedodirljivi. Štoviše, Ferrari im je opasno zaprijetio i ako Mercedes planira u Brackley i Brixworth donijeti četvrti uzastopni vozački i konstruktorski naslov, u drugom dijelu sezone morati će dati sve najbolje od sebe.
Mercedesov W08 je bolid koji želite imati u kvalifikacijama. O tome svjedoči osam pole pozicija 11 utrka. U preostala tri navrata u kojima im je pole position izmakao, Mercedes je za prvim obično zaostajao manje od desetinke (izuzetak je bila Mađarska. U utrkama je situacija nešto kompliciranija.

Posebno obilježje Mercedesa W08 je dugi međuosovinski razmak. Momčad se na to odlučila zbog značajnih aerodinamičnih dobitaka. Veća podnica, u suradnji s difuzorom, proizvodit će više downforcea. Također, razmještaj dijelova pogonske jedinice, ili pak sustava za hlađenje biti će lakši i optimalniji s više prostora koji nudi dulji međuosovinski razmak. Takav bolid posebno je jak na stazama s brzim, dugim zavojima u kojima do izražaja dolazi njegova stabilnost.

Kao i većina stvari, tako i međuosovinski razmak dolazi s nekoliko negativnih posljedica. Bolid se može mučiti u sporijim, oštrijim zavojima, no veći problem Mercedesu je predstavljao višak kilograma. Spominjalo se da je bolid sezonu započeo s pet kilograma viška koji su skidani kako je sezona napredovala. Mercedes se također mučio i s gumama, tj. njihovim dovođenjem na optimalnu radnu temperaturu. Zbog toga se javljala veća degradacija guma tijekom utrke. Tom su problemu doskočili tijekom testa u Bahreinu i kasnijom nadogradnjom bolida u Španjolskoj.

Momčad je prije sezone doživjela dvije značajne promjene. Prva je šokantno umirovljenje aktualnog svjetskog prvaka Nice Rosberga, odmah nakon osvajanja naslova u Abu Dhabiju. Mercedes je tijekom kraja prošle godine tražio njegova nasljednika. Kandidata je bilo puno, ali malo ih je bilo s realnim šansama. Na koncu je izbor pao na Valtterija Bottasa, finskog vozača koji je do tada nastupao za Williams.
Druga bitna promjena dogodila se na vrhu tehničkog odjela momčadi. Nakon uspješne tri i pol godine, Paddy Lowe je napustio mjesto izvršnog direktora tehničkog odjela, te je novu destinaciju pronašao u Williamsu. Njega je naslijedio James Allison, u ulozi tehničkog direktora.

Lewis Hamilton, drugoplasirani u ukupnom poretku, imao je poprilično šaroliku polusezonu. S jedne strane ostvario je četiri pobjede, od kojih je u čak tri ostvario savršeni rezultat, tzv. “Grand Chelem“. Uz to je prikupio još i dva postolja i ostvario šest pole pozicija. No isto tako bilo je kvalifikacija i utrka u kojima se Hamilton izrazito mučio, te ostvario rezultate ispod mogućnosti bolida (ponajprije Rusija i Monako). Bilo je tu i tehničkih poteškoća, poput zamjene mjenjača u Austriji zbog čega je dobio kaznu od gubitka pet mjesta na gridu. No najgora je bila ona u Azerbajdžanu gdje ga je nepravilno namješteni naslon za glavu spriječio u osvajanju te utrke.

Valtteri Bottas je i više nego korektno započeo svoju karijeru u Mercedesu. Tu se posebno ističu dvije pobjede ostvarene u Rusiji i Austriji (prve pobjede u karijeri), te dvije pole pozicije u Bahreinu i Austriji (također prve u karijeri). S dodatnih šest postolja Bottas je skupio dovoljno bodova za treće mjesto u ukupnom poretku, 33 boda manje od vodećeg. Treba napomenuti da je Bottas jedini od vodeće trojke odustao u utrci (Španjolska, kvar motora). Bilo je i nešto lošijih nastupa, poput Kine gdje se izvrtio iza sigurnosnog automobila, ili Bahreina i Mađarske u kojima brzinu iz kvalifikacija nije potvrdio i u utrkama.

Klik za otvaranje u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

27 komentara

  1. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Felomenalno obrađeno.



    4
    4

    0
  2. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Ja mislim da ipak iz cijeloga pregleda polusezone iskače ona pacerska (ili namjerna) greška Botasa kada je do zavoja izgubio od Kimija i onda se na silu zaletio u njega (pretjerao s pasicom)
    Zašto taj događaj iskače?
    Zato jer mu očita greška nije donjela kaznu, već donjela 20 bodova, a Kimiju uzela mogućih 25 bodova.
    Rijetko kada, ako nikada ti greška toliko pomogne.



    8
    8

    0
  3. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Ova anketa za Red Bull mi je zanimljiva. 88% – 22%
    Ali ako cemo bit iskreni Max je stvarno ima pun k lose srice ove godine. A to i nije bas pod njegovom kontrolom. U kvalama je max brzi (zanemarimo kvarove). Dojma san da to ga nije bilo Max bi bio bolji bodovno. Neman nista protiv Riccija, cak naprotiv smatram ga top vozacem.
    Side note- Koga je Kimi impresionirao vise od Seba?Mislim, svako ima pravo na svoje misljenje, al budimo iskreni. Bljesnuo u kvalama u Monacu i to bi bilo to :D



    3
    3

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      88+22=110
      :chill:



      4
      4

      0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Max ima šanse biti velikan.
      Vozačku sposobnost i genijalnost ima.
      Sada je sve samo u njegovoj glavi.
      Hoće li ostati balavi prgavac ili će se razviojati u velikog vozača.
      Da se razumijemo.
      Na početku karijera većina velikana su bili prgavi i gurali se kao voze karting.
      npr: Aerton Senna, Alain Prost…… ali su brzo sazrijeli kao vozači.
      U današnje vrijeme pošto uzimaju sve mlađe i mlađe vozače,
      ostaje im sve manje vremena da odrastu.
      Max je potrošio ovu sezonu kredita.
      Ako slijedeće nastavi ovako ode on papa kao i Daniil Kvyat.
      Ipak mislim da u njemu ima nešto izvanserijsko i da će slijedeće sezone
      ako mu sreća glede bolida ne okrene leđa kao Alonsu biti jedan od onih koji računaju na naslov svjetskog prvaka.



      2
      2

      0
  4. Sebastian Vettel 5
    Nikola Krajina Donator Prikaži

    Odličan posao Damire, svaka čast!

    Bilo mi je čudno vidjeti da Bottas ima postotke na svojoj strani u anketi, ali dobro, nije da nije impresionirao. Ja sam ga baš kontao kad sam čitao članak pohvaliti jer se pokazao skoro kao savršen Mercedesov izbor da nadomjesti upražnjeno Rosbergovo mjesto.



    2
    2

    0
  5. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Svaka čast Klarče.
    Odlično, kao i (rekoh ispod) prethodne analize.



    2
    2

    0
  6. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Kao prvo, Damire sve pohvale na ovim pregledima polusezone, a posebne pohvale za ove genijalne tablice :thumbs:

    Nadalje, čini mi se da je u ovom dijelu pregleda objektivnost u anketama najslabija što je i očekivano budući da je ipak riječ o tri najjača tima te većina čitatelja vjerojatno navija za jednog od njihovih šest vozača.

    Po mom skromnom mišljenju je Verstappen bio brži vozač u Red Bullu ove sezone. Njegovu stvarnu brzinu prikrivaju brojni kvarovi koji mu nisu omogućili da svoje dobre predstave pretvori u jednako dobre plasmane. Zbog toga i stoji ova razlika od 50 bodova između Riccija i Verstappena.
    Također, pretpostavljam da do izražaja dolazi ona poznata ”You’re only as good as you last race”. Ta pogreška u Mađarskoj je bila jedina velika Verstappenova pogreška u cijeloj sezoni, no i to je bilo dovoljno da ga se opet krene prozivati kamikazom i nepromišljenim vozačem (istina nekad zna biti nepromišljen, ali se u tom aspektu uvelike popravio u odnosu na prošlu sezonu).
    Podaci u desnom dijelu tablice pričaju jednu drugu priču o ovosezonskoj borbi u Red Bullu, priču koju bodovna tablica ne pokazuje. Verstappen je ove sezone bio nadmoćniji u kvalifikacijama, a upravo su mu te kvalifikacije prošle godine bile slabija strana. Nadalje, u utrkama je većinom imao bolji tempo od Ricciarda na što ukazuje i podatak da je Max vodio više krugova od Ricciarda (u trenutcima kad su oba Red Bulla bila u utrci). Brojka od 75% je malo nerealana jer se u obzir uzima i 50 krugova Silverstonea gdje je Ricciardo morao startati zadnji zbog kvara u Q1, a teško je predvidjeti kakva bi situacija bila da tog kvara nije bilo. Također, prilikom svojih 5 odustajanja Verstappen je u 4 slučaja u trenutku odustajanja bio ispred Ricciarda (Bahrain, Kanada, Baku, Šapanjolska). Sve ovo govori u prilog tome da Verstappen ipak nije tako loš kao što to bodovna tablica ili rezultati ove ankete pokazuju.

    Što se tiče Mercedesa, Bottas je odradio vrlo dobar posao i mnoge je ugodno iznenadio svojom brzinom (uključujući i mene), no mislim da je malo pretjerano nazivati Bottasa boljim vozačem. Hamilton je imao dva katastrofalna vikenda, Rusija i Monte Carlo, što baca mrlju na njegovu polusezonu. U preostalih devet utrka Hamilton je ili bio očigledno brži od Bottasa ili su bili podjednaki stoga me malo čudi da 70% čitatelja smatra da je Bottas napravio bolji posao u dosadašnjih 11 utrka.

    U konačnici zaključujem da na ovakve rezultate uvelike utječe činjenica što su Hamilton i Verstappen vjerojatno dva najomraženija top vozača u F1 zajednici (podržavaju ih većinom ljudi koji su vlasnici Britanskih i Nizozemskih putovnica).



    7
    7

    0
    • Formula1
      f1zd Prikaži

      Slažem se. Max je bio bolji.
      A za Mercedes nisam glasao..impresionirao me, ali ipak, Lujo je taj koji se bori za naslov..



      2
      2

      0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      Odličan komentar, potpisujem sve napisano :thumbs:

      Rezultati ankete su očekivani, jednostavno ne možeš natjerati ljude da glasaju isključivo objektivno. Kao što si i sam napisao, Verstappen i pogotovo Hamilton su generalno najomraženiji vozači s obzirom da ovdje većina navija za Ferrari.

      Realno, opet se slažem s onim što si ti napisao, Bottas je definitivno odradio bolji posao nego što se očekivalo i ostvario je jako dobre rezultate, ali Hamilton je sveukupno i dalje bolji, iako nije bio ni blizu savršenstvu u prvom dijelu sezone.

      Verstappen nažalost nije imao priliku iskazati svoj potencijal ove sezone. Max bi bez sumnje bio puno bolji od Ricciarda u utrkama i samim time u ukupnom poretku da nije imao nesreće na nivou McLaren Honde. U kvalifikacijama ima poprilično uvjerljivih 7-4, a u utrkama koje su i on Ricciardo završili ima 2-1 u svoju korist što pokazuje koliko je kvarova Red Bull imao ove sezone (daleko više Max). S obzirom na sve to, Max jednostavno nije ni imao priliku impresionirati većinu koja gleda isključivo utrke i bodovno stanje.



      4
      4

      0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Nije Bottas napravio bolji posao, no pitanje je tko vas je više impresionirao. Od Hamiltona nista manje nisam ni očekivao, tj očekivao sam da nakon Mađarske sa ovim Mercedesom vodi u prvenstvu. Dok sam od Bottasa uz timske naredbe očekivao njegovog slugu ako se neka ekipa pokaže konkurentnom (a to je Ferrari). Na kraju se ispotavlja da je Bottas napravio više nego se očekivalo a Hamilton manje. Stoga sam svakako Bottasu dao glas jer je impresionirao i napravio ono što se od njega nije očekivalo. Uopće nije riječ o tome tko je radio bolji posao i tko ima više bodova. Ma da je i to diskutabilno jer da nije imao kvar motora i onu glupu piruetu bio bi on Vettelu i Hamiltonu za vratom i po tom pitanju.



      11
      11

      0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        @Alonso1983
        Fair enough.

        Ja sam u ovim anketama glasao za vozača za kojeg smatram da se u dosadašnjem dijelu sezone pokazao kao bolji vozač jer će me bolji vozač uvijek više impresionirati bez obzira da li se takav rasplet očekivao ili ne (prednost niskih očekivanja dajem jedino rookijima te sam stoga u dvoboju Perez/Ocon glasao za Ocona koji je praktički još uvijek u svojoj rookie sezoni). Bottas je prvih 11 utrka odvozio bolje nego što mu je većina predviđala, no još uvijek nije dostigao Hamiltonovu razinu. Štoviše, nije dostigao ni Rosbergovu prošlogodišnju razinu što samo govori u prilog tome koliko je kriminalno podcijenjeni Rosberg zapravo bio dobar vozač jer Bottasa svakako smatram kvalitetnim vozačem. Sukladno s time ne mogu reći da me Bottas dovoljno impresionirao da mu mogu dati glas u borbi protiv Hamiltona.
        Osim toga što je u velikom broju slučajeva bio sporiji od dva Mercedesova vozača, Bottas je tokom godine napravio i nekoliko grešaka koje su nespecifične za njega. Imao je diskutabilne kontakte na startovima VN Španjolske i Azerbajdžana, a ona pirueta u Kini je bila u najmanju ruku sramotna.

        I osvrnuo bih se još samo na tvoju zadnju rečenicu. Bottasov kvar u Španjolskoj je anuliran Hamiltonovim problemima u Bakuu gdje je Hamilton izgubio 15 bodova, a Bottas zaradio 3 boda.



        3
        3

        0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        @Dave
        Meni je jedna sitnica zapala za oko.
        A to je da je Bottas odradio puno bolji poisao na onim vikendima kada W08 nije na “uobičajenom” nivou.



        3
        3

        0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        @Frantic
        I meni je to zapalo za oko. Mercedes nije bio na svom “uobičajenom” nivou u Rusiji, Monacu i Mađarskoj. U dvije od te tri utrke Bottas je bio superiorniji vozač.

        U Rusiji je Hamilton bio neprepoznatljiv. To mu je bila daleko najslabija utrka ove sezone. Bottas ga je izdominirao u kvalifikacijama i , što je puno važnije, u utrci.
        U Monacu Mercedes opet nije bio na razini zadatka te se Hamilton kvalificirao na razočaravajuće 14. mjesto. No treba uzeti u obzir da bi Hamilton glatko ušao u Q3 da Vandoorne nije izletio u kompleksu bazena i uzrokovao žutu zastavu. Unatoč tome, još jedan loš vikend za Mercedes u kojem je opet Bottas bio kudikamo bolji vozač (iako je Hamilton odvozio relativno dobru utrku).
        U Mađarskoj nisam bio u mogućnosti pratiti slobodne treninge i kvalifikacije pa ne znam da li je Bottasova 3. startna pozicija proizašla iz njegovog boljeg tempa ili iz Hamiltonove greške, no u utrci je Hamilton ipak bio vidno brži.

        Dakle u 2/3 utrke u kojima se Mercedes “mučio” Bottas je izdominirao Hamiltona. Ne znam kako to objasniti, ali je to jedan zanimljiv pokazatelj. Očito Hamilton ne funkcionira najbolje kada nije sve u najboljem redu (nešto tipa 2011.).



        3
        3

        0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        @DaveGilmour
        Mark Hughes je pisao o tome na SkyF1, evo kako je on objasnio zašto je Bottas bolji kad Mercedes nije najsretnije podešen:
        “He asks much more of the front of the car than Bottas as he attacks into the turn and it has been a difficult car to get the tyres into the working window. When that hasn’t happened that style hasn’t lent itself as well to the car whereas Bottas’ has.”



        1
        1

        0
  7. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Sve pohvale za ovaj serijal Damire :thumbs:



    4
    4

    0
  8. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Kakva objektivnost glasaca u RBR anketi. :facepalm:



    1
    1

    0
  9. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Premda smatram da je Max brzi od Daniela ne vidim kako neko moze rec da ga je Max vise impresionirao od Daniela u ovoj polusezoni.. Iznimno bitan faktor je da je u 4 od 5 situacija kad je odusto bio ispred Daniela jer svi znamo da se bodovi dijele ono, taman prije neko odustane.. A i nije sad ogromna razlika u broju utrka koje nisu zavrsili da se zanemari bodovna razlika s tim da je za jedno Danielovo odustajanje direkni krivac Max.. Ipak nije sve u sirovoj brzini ako je i sam vozac sirov..



    3
    3

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      pa i ja gledam i ne kužim pojedine komentare. Što bi trebali po pitanju maxa? Po meni je on prvo premalo vozio da bi mu se nekakva realna ocjena dala. Spominjete njegovih 5 odustajanja a Riciardova 3 ne. Razlika je samo u 2 odustajanja na štetu Maxa a bodovna razlika je 50 bodova. Da li bi Max da je odvezao dvije utrke više nadoknadio 50 bodova manjka? Čisto sumnjam. Zašto je logičan izbor Riciardo ? zato što je napravio najviše što je mogao s obzirom na bolid. A za Maxa možemo samo predpostaviti što bi bilo kad bi bilo. Ja kažem da ne bi bio ništa bolji od Riciarda. U Nekim utrkama je možda bio bolji ali isto u nekima lošiji. Bodovi ne lažu kada se zbroje jednak broj završenih utrka od kada voze zajedno isti bolid. Možda netko voli Maxov stil ali ja ne, jer po meni je on top vozač koji još nije sazrio i misli da se trka dobiva u prvom zavoju. Najnoviji primjer je mađarska. Preagresivan je i nepromišljen do te mjere da direktno svog timskog kolegu izbaci iz utrke. Ipresionira ponekad više nego svi ostali ali isto tako nekad podsjeća na Grosjeana ili Maldonada. Riciardo je konstantan , brz i uvijek nekako izvuče maximum dok kod maxa ima svega. Volim i ja agresivnost kod vozača, npr Hamiltona ne volim ali volim kako on vozi i njegov stil. Hamilton i Max se po ničemu ne mogu usporediti jer Hamilton sve što napravi napravi promišljeno. Kada grize, gura i igra prljavo ali sve je promišljeno i malom šansom da de dogodi DNF. Ja bi to nazvao granicom između iskustva i ludosti.



      6
      6

      0
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Mene vise impresionira konstantnst .. Dzabe letis prvih pol sata ako ces ostatak svega bit promatrac.. Problemi s bolidom ne dolaze sami od sebe, ima tu svega po malo, pocevsi od samog vozaca.. Max i Ham dns se nemaju sta usporedjivat, premda je Ham isto imo zutih minuta u pocetku karijere a na Maxu je da sazrije.
        Osobno ga ne volim jer nema isti tretman kao svi ostali ali mali je brz ali za prvaka treba jos toga, ne samo cista brzina..



        4
        4

        0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.