Pregled polusezone: Sauber, McLaren, Renault

Izdvojeno

Damir Abramović

Prije 7 godina 10 min 12 komentara

Sauber

Sauber ove godine slavi svoju 25. sezonu u Formuli 1. Momčad iz Hinwilla do sada je sakupila 432 nastupa. U njih su ubrojeni i nastupi kad su bili pod BMW-ovim vodstvom. To ih stavlja u top 5 momčadi po broju nastupa u Formuli 1. Impresivno. Ono što nije impresivno je stanje u koje je Sauber doveden u posljednjih nekoliko godina. Od ekipe koja je bila predvodnik sredine poretka pali su na začelje, u borbu za goli opstanak.

U posljednjih godinu dana Sauber prolazi kroz rekonstrukciju. Lani je momčad preuzela švicarska investicijska tvrtka Longbow Finance i postala 100% vlasnik Saubera. Tko sve točno stoji iza imena Longbow Finance nije do kraja jasno, no neki od podataka pokazuju da su u tu priču uključeni i financijeri karijere Marcusa Ericssona, trenutnog Sauberovog vozača.

Peter Sauber, osnivač momčadi i dotadašnji vlasnik 70% dionica, povukao se s mjesta predsjednika momčadi. Njegovo mjesto preuzeo je Pascal Picci, direktor u Longbow Finance. Monisha Kaltenborn, koja je kontrolirala preostalih 30% dionica, zadržala je svoj posao ravnateljice momčadi. No prije par tjedana smijenjena je i na njeno je mjesto došao donedavni šef Renaultove F1 momčadi Frederic Vasseur. Momčad je dobila i jedno pojačanje u vidu povratnika Jörga Zandera, iskusnog dizajnera koji je od 2006. do 2007. bio član Saubera.

Novi investitori stigli su prekasno za neki veći utjecaj na razvoj ovogodišnjeg Saubera C36. Bolid je već bio u razvoju, što znači da su u njegov razvoj uložena skromna sredstva, barem prema standardima Formule 1. Bolid pogoni prošlosezonska Ferrarijeva pogonska jedinica. Bio je to kompromis između financija i performansi u kojem su euri bili jači od konjskih snaga. Tijekom sezone razvoj bolida bio je skroman. Tek se na VN Mađarske Sauber pojavio s prvom većom nadogradnjom bolida. Ona, nažalost, nije donijela željeni napredak u performansama i Sauber ljetnu stanku dočekuje na posljednjoj poziciji u poretku konstruktora.

Sauberovi vozači, Wehrlein i Ericsson, su odradili korektan posao u dosadašnjem tijeku sezone. Wehrlein je ostavio bolji dojam zbog osvajanja bodova. To mu je pošlo za rukom na dvije utrke, od kojih je posebno impresivan bio nastup na VN Španjolske. Treba spomenuti i konfuznu situaciju s početka sezone vezanu uz Wehrleinovu ozljedu zadobivenu na “Utrci prvaka“. Zbog nje je morao propustiti prve dvije utrke u sezoni. Njegova zamjena, Antonio Giovinazzi, impresionirao je u Australiji, dok su njegov nastup u Kini obilježila dva sudara koja su pokvarila dojam.

Ono zbog čega je Sauber bio posebno pod interesom javnosti i medija bio je njih dogovor o suradnji s Hondom. Tijekom ruskog GP-a objavljeno je da će Sauber od iduće sezone koristiti Hondinu pogonsku jedinicu. Činilo se to kao win-win situacija za obje strane. Premda bi bili druga Hondina momčadi (iza McLaren), Sauber bi sigurno imao koristi od te suradnje (ponajprije financijske), dok bi Honda s dvije momčadi imala više informacija, te bi na razvoju pogonske jedinice radila s više informacija. Treba spomenuti da je suradnju s Hondom dogovorila Monisha Kaltenborn.

No odmah nakon njenog odlaska iz momčadi počele su kružiti glasine o raskidu suradnje. Ni tri mjeseca nakon što su objavili suradnju, Sauber i Honda su tijekom mađarskog GP-a objavili da od te suradnje neće biti ništa. Sauber je novog-starog dobavljača pronašao u Ferrariju, s tim da će od iduće sezone imati najnoviju specifikaciju pogonske jedinice. Uz Ferrarijevu pogonsku jedinicu, možda u Sauberu iduće sezone osvane i jedan od Ferrarijevih mladih vozača – Giovinazzi ili Leclerc, ovisno o dogovoru između dviju momčadi.

Klikom na sliku otvara se u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

McLaren

Kratki osvrt na McLarenovu polusezonu započeo bih s Ronom Dennisom koji je nakon 37 godina napustio McLaren. Operacija micanja Rona Dennisa iz McLarena započela je poodavno, da bi prodajom 25% dionica koje je kontrolirao, prije otprilike mjesec dana, njegov kraj u McLarenu bio konačan. Za vrijeme svoje vladavine u McLarenu, Dennis je ostvario odlične rezultate čemu svjedoče brojne pobjede i naslovi.

No situaciju u Wokingu sada nije bajna. Novi glavni i odgovorni, čovjek pod čijim bi se vodstvom McLaren trebao vratiti na stare staze slave je Zak Brown. Pred njim je nekoliko zadataka koji moraju biti žurno riješeni kako bi se McLaren izvukao iz prosječnosti u koju je upao. A to je ponajprije rješavanje situacije dobavljača pogonske jedinice, te zadržavanje Alonsa.

McLaren i Honda prolaze kroz treću godinu suradnje. Honda ni ove sezone nije napravila željeni iskorak u performansama svoje pogonske jedinice, dok je u McLarenu sve manje i manje strpljenja. Iz Wokinga su ove sezone počele stizati sve oštrije kritike prema Hondi, kao i otvoreni interes prema promjeni dobavljača pogonske jedinice.

Tu se stvari malo kompliciraju i ostavljaju McLaren s jako malo manevarskog prostora. Mercedes i Ferrari, vlasnici najboljih pogonskih jedinica, su praktički rekli ne suradnji s McLarenom. To još ostavlja Renault, no upitno je da li bi Francuzi htjeli opskrbljivati još jednu momčad.

Honda navodno ima rok do listopada kada bi odlučila da li ostaje ili odlazi iz Formule 1. Na tu bi odluku ponajviše utjecala iduća nadogradnja pogonske jedinice koja se sprema za uporabu nakon ljetne stanke. Ako ona isporuči željene rezultate, po pitanju snage i pouzdanosti, Honda bi ostala. U suprotnom postoji mogućnost odlaska iz Formule 1.

Rezultatski gledano, iza McLarena i Honde je dosad najgora prva polovica sezone u posljednje tri sezone. Uz deset odustajanja, bile su i dvije utrke u koje McLarenovi vozači nisu startali (Vandoorne u Bahreinu, Alonso u Rusiji). Dojam je popravila VN Mađarske u kojoj su osvojili dovoljno bodova da preskoče Sauber i pobjegnu s posljednjeg mjesta u poretku konstruktora.

Alonso, standardno dobar, gotovo iz svake situacije je izvukao maksimum iz paketa koji mu je bio na raspolaganju. Njegov ostanak u McLarenu je pod velikim znakom pitanja, tj. da li je spreman riskirati još jedu sezonu u bolidu skromnih performansi. Opcije za pronalazak top mjesta su poprilično ograničene. Tri top momčadi (Mercedes, Ferrari, Red Bull) najvjerojatnije zadržavaju trenutne postave. Još kao jedina realna opcija nameće se povratak u momčad u kojoj je osvojio svoje dvije titule prvaka – Renault.

Vandoorne je imao tešku polusezonu iza sebe. Osim problema s nepouzdanim bolidom, imao je odličnog Alonsa kao mjerilo vlastitih performansi. U prvih osam utrka Vandoorne je pokazao jako malo, pogotovo s obzirom na reputaciju s kojom je stigao u Formulu 1. Ipak, u posljednje tri utrke mogao se vidjeti napredak u njegovim nastupima.

McLarenov MCL32 u utrci je provozao i Jenson Button. On je nastupio u Monaku kao zamjena Alonsu koji je sudjelovao na 500 milja Indianapolisa. Button je u Monaku ostavio vrlo dobar dojam, barem do onog nespretnog sudara s Wehrleinom.

Sada je pred McLarenom i Hondom vrijeme donošenja bitnih odluka. Ukoliko se nakon ljetne stanke nešto ne promijeni na bolje, ovo bi mogla biti njihova posljednja zajednička sezona.

Klikom na sliku otvara se u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Renault

Renault ove godine slavi 40 godina od svog debija u Formuli 1. Tijekom tih godina kao konstruktor su se natjecali u dva navrata (1977.-1985., i 2002.-2010.), dok je njihova treća avantura započela prošle sezone. Također su i dugi niz godina bili dobavljači motora gdje se posebno ističu njihove suradnje s Williamsom tijekom devedesetih, te Red Bullom tijekom njihovih šampionskih godina.

Sada, u svojoj drugoj godini povratka kao konstruktora, Renault je još daleko od pobjeda i naslova s kojima se kroz povijest mogao podičiti. Tijekom godina u kojima je momčadi iz Enstonea upravljao Genii Capitals došlo je do financijskih poteškoća. To je za posljedicu imalo gubitak kvalitetnih inženjera, kao i manjak investicija u razvoj infrastrukture. Sve se to odrazilo i na konkurentnost na stazi.

Zbog toga se momčad još uvijek nalazi u fazi obnove. Potrebna su velika ulaganja, što u opremu, što u ljudstvo. Prve opipljive rezultate ova momčadi bi trebala početi davati kroz dvije-tri godine. Prije početka sezone momčad je prošla kroz delikatnu promjenu u vodstvu. Zbog neslaganja s ostatkom rukovodeće strukture u viziji daljnjeg vođenja momčadi, momčad je napustio dotadašnji šef momčadi Frederic Vasseur. Vođenje su preuzeli su Cyril Abiteboul i Jerome Stoll.

U Renaultu su si prije početka sezone kao cilj zadali osvajanje petog mjesta u poretku konstruktora. Nimalo lagan zadatak, pokazat će se. Tehnički odjel na čelu s Bobom Bellom napravio je solidan bolid – R.S.17. Kroz sezonu R.S.17 je varirao u formi, te je često bio vrlo dobar tijekom jednog kruga, ali ne i tijekom cijele utrke. Glavobolje je zadavala i nepouzdanost, pa nije bilo rijetko vidjeti Renaultove bolide parkirane u garaži tijekom slobodnih treninga.

Ipak, ostvaren je pozitivan napredak u konkurentnosti bolida. Čini se da su posljednje nadogradnje uspjele brzinu iz kvalifikacija pretočiti i u brzinu u utrkama. S takvim performansama bolida Renault još uvijek može uloviti peto mjesto. Ali… Problem je u vozačkom paru, točnije u jednom od vozača. I dok je pridošlica u momčad, Nico Hulkenberg, u dosadašnjem dijelu sezone sakupio pristojan broj bodova (26), Jolyon Palmer je i dalje na nuli.

Palmer je tijekom sezone ponekad bio žrtva gore spomenutih Renaultovih tehničkih problema, čak u jednu utrku nije ni startao (V. Britanija). No isto tako napravio je velik broj grešaka zbog kojih su njegovi mehaničari imali mnogo posla. U rijetkim je situacijama pokazao znakove koliko-toliko zadovoljavajuće brzine, brzine koja bi Renaultu donijela potrebne bodove.

Hulkenberg pak ima iza sebe jednu za njega tipičnu polusezonu. Iznimno brz tijekom kvalifikacija, te vrlo dobar u utrkama. Zahvaljujući njegovim nastupima, poput onih u Španjolskoj ili V. Britaniji, Renault još drži priključak s momčadima iz sredine poretka. Jedini Hulkenbergov minus je onaj nespretni sudar u Azerbajdžanu. Bila je to utrka koja je nudila mogućnost velikog ulova bodova.

I za kraj jedna lijepa priča vezana uz Renault. A to je povratak Roberta Kubice u svijet Formule 1 u njihovom bolidu. Istina, bili su to zasad samo testovi, ne i utrke. Dva su testa bila odrađena u bolidu iz 2012. godine, dok je na testiranju u Mađarskoj Kubica provozao ovosezonski bolid. I učinio je to na doista impresivan način. Odradio je velik broj krugova na zahtjevnoj stazi kao što je Hungaroring, pritom ostvarivši respektabilna vremena. Nadajmo se da neće stati na tome…

Klikom na sliku otvara se u punoj veličini


Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...


Odgovor

12 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    Michael Schumacher Prikaži

    Ovo je komotno moglo biti napisano u tri članka/novosti a ne ovako sabit sve u jedan pa dobit članak koji teži u beskonačnost



    1
    1

    0
  2. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Nisam zna da se Palmer registriro na F1Puls.. Jedino je on mogo glasat za Palmera u srazu sa Hulkom …



    17
    17

    0
  3. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Ovih 10 što je glasalo da je Stoffel Vandoorne bolji od Fernanda Alonsa
    gadno mrze good old Freda.



    10
    10

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.