Gilles Villeneuve je rođen 16.1.1950. u Kanadskoj pokrajini Quebec. Još u ranim danima karijere pokazivao je veliku strast prema utrkivanju. S jako malim budžetom Gilles je morao sam praviti bolide za Formulu Ford, a kasnije i za Formulu Atlantic. Njegov jedini izvor novca su bile utrke na motornim sanjkama, u kojima je bio jako uspješan. Svake zime bi se natjecao u što više utrka da bi na proljeće imao dovoljno novca da se utrkuje u bolidima. Villeneuve je naučio mnogo iz ovih utrka, naučio je kako voziti po kiši, trenirao je svoj reflekse, i znao je da je uvijek najbolje biti prvi, a zahvaljujući njima je naučio kontrolirati bolide onako kako je samo on mogao. Pored svih problema i obaveza Gilles je uspješno dominirao nižim kanadskim serijama. Talent i upornost Gillesa su skrivali njegove probleme sa novcem, ali postojao je drugi, mnogo veći problem, koji se nije mogao skriti. Gilles je napunio 26 godina kada je osvojio prvenstvo Formule Atlantic, te su njegovi snovi o utrkivanju u Formuli 1 propadali kako su godine prolazile, jer nitko nije želio tako starog vozača.
Preokret u njegovoj karijeri se desio 1977. kada je Villeneuve pobijedio Jamesa Hunta i još nekoliko vozača Formule 1 na neprvenstvenoj utrci na ulicama Trois-Rivièresa, manjeg grada u Gillesovoj rodnoj pokrajini. Impresioniran relativno mladim Kanađaninom, i na stazi a i izvan nje, Hunt je preporučio McLarenu da ponudi probni ugovor Gillesu. Villeneuve je ljudim iz McLarena tvrdio da je rođen 1952. da bi skrio svoju ‘starost’, znajući da ima veće šanse za puni ugovor ako se predstavi kao 25-godišnjak.
Villeneuve je odvozio svoj debi na VN Velike Britanije 1979. gdje je vozio pet godina star McLaren M23, i uspio se kvalificirati na deveto mjesto, tako razdvajajući Hunta i Massa koji su bili u novim bolidima. Utrku je završio kao 11. nakon što je dva kruga proveo u boksu zbog pregrijavanja bolida. Mediji su nakon ovog nastupa doslovno poludjeli, hvale na Gillesov račun su stizale sa svih strana, a novinari The Timesa Villeneuveu su predviđali svijetlu budućnost.
“Svatko tko traži budućeg prvaka neka prestane, ovaj tihi i samouvjereni mladić je nešto posebno.”
I pored svih pohvala McLaren je odlučio da neće ponuditi Gillesu puni ugovor, tvrdeći da bi “mogao postati preskup”. Tako je Villeneuve ostao bez mjesta u Formuli 1, ali ubrzo je stigao poziv iz Maranella. Nakon razgovora sa Enzom Ferrarijem i kratkih testova na Fioranu, ugovor je postignut i Gilles je dobio vozačko mjesto u Ferrariju za ostatak 1977. i cijelu sledeću sezonu.
Njegova prva sezona u Formuli 1 nije tekla savršeno. Rijetko je osvajao bodove, a često nije završavao utrke. Talijanski mediji su vršili veliki pritisak na Ferrarija i tražili da se Kanađanin otpusti tijekom sezone, ali Enzo nije tako razmišljao. Još od prvih pregovora za ugovor Gilles mu je postao drag. Podsjetio ga je na legendranog Nuvolarija. Njegova otvorenost ga je oduševila, predivni dječji osmijeh koji nije skidao s lica i sposobnost da se našali pred nekim kao što je Enzo oduševili su svakoga u Ferrariju, a nazvao ga je nadimkom ‘piccolo Canadese’ (mali Kanađanin).Nakon konstantnih kritika Gillesova sezona je krenula na bolje, kada se uvjerio koliko povjerenje Ferrarija ima. Villeneuve je na kraju 1978. došao do prve pobjede u karijeri, na posljednjoj utrci sezone pred domaćom publikom u Kanadi, na stazi koja danas nosi njegovo ime. Do danas on je jedini Kanađanin koji je pobjedio na domaćoj utrci.
1979. za kolegu dobija brzog Jodyja Schecktera, nakon što Reutemann odlazi u Lotus. U kratkom periodu se prilagodio novom modelu Ferrarija 312T, te pobijedio na dvije utrke uzastopno, prvu u Južnoj Africi, gdje je porazio kolegu Schecktera na njegovoj domaćoj utrci tako što je nadoknadio 30 sekundi zaostatak u 33 kruga i pretekao ga za pobjedu, a drugu je dominantno odnio u SAD-u. Zatim je na red došla povijesna borba za drugo mjesto tijekom zadnjih krugova VN Francuske protiv Arnouxa u Renaultu. Gilles i Rene su konstantno mjenjali pozicije kroz zavoje, ali je Villeneuve ciljem prošao kao drugi.
Do kraja sezone motivirani Gilles osvaja nekoliko postolja, ali često vozi na granici mogućeg da bi pobijedio Renaulte i momčadskog kolegu, i zbog agresivnosti gubi bodove. Ali njegova želja i ustrajnost da pobijedi nije imala granicu, pa je tako tijekom VN Nizozemske nakon što je probušio gumu odvezao cijeli krug na tri kotača i zahtjevao da se kotač popravi, ali šteta na Ferrariju je bila prevelika.
Sa nekoliko utrka do kraja sezone Scheckter je osigurao titulu, te je Gillesu ostalo da se motivira za sljedeću. Možda jedan i od najznačajnijih trenutaka u njegovoj karijeri se dogodio na treningu pred VN SAD-a 1979. na Watikins Glenu. Prolom oblaka je na stazi stvorio jako teške uvjete u kojim je, prema vozačima, bilo nemoguće upravljati bolidom. Jody Scheckter, nakon što je završio svoj brzi krug, vratio se u garažu siguran da je ostavio najbolje vrijeme, i otkrio da ga je Villeneuve porazio za više od 9 sekundi! Scheckter je kasnije izjavio da nije mogao vjerovati Gillesovom vremenu, jer nije mogao voziti brže nego što je odvozio u svom brzom krugu. U utrci Gilles je porazio oba Renaulta i ciljem prošao kao prvi, 50 sekundi ispred ostalih.
Te sezone Gilles je ispustio svoju jedinu priliku da osvoji titulu, završivši sezonu samo četiri boda iza momčadskog kolege Schecktera. Vremena su se postepeno mijenjala i aerodinamika je postajala sve važniji faktor u Formuli 1, a Ferrari nije bio spreman na takvo što. U osamdesete su ušli sa jednim od najslabijih bolida u svojoj povijesti. Niti nadljudski napori Villeneuvea i Schecktera nisu bili dovoljni, pa je Ferrari 1980. završio na tek desetom mjestu među konstruktorima. Zbog toga je Ferrari odlučio da 1981. u Formulu 1 uvede prvi motor sa turbo punjačem. Model 126C je imao toliko snage da je bilo gotovo nemoguće upravljati bolidom. Loš protok zraka na Ferrariju je ponovo iznevjerio Gillesa koji je bio bio favorit za titulu. Ali, Ferrari je zaostajao jako puno, te je Gilles pobijedio na samo dvije utrke te sezone, a ostale većinom nije ni završio. Jedna od pobjeda je bila u Španjolskoj na stazi Jarama kada je Gilles ciljem prošao 2 desetinke ispred drugoplasiranog, a prvih pet vozača je dijelila sekunda i pol. To je ujedno bila i njegova poslednja pobjeda u Formuli 1.
Na kraju sezone se popeo na postolje u Kanadi, po jakoj kiši izgubio je prednje krilo i odvezao pola utrke bez krila u jako teškim uvjetima.
Početkom 1982. rat između FISA-e i FOCA-e, dvije organizacije koje su vodile Formulu 1, se sve više rasplamsavao, a nakon što su Keke Rosberg i Nelson Piquet diskvalificirani sa VN Brazila te godine, dovelo je do bojkota momčadi koje se pripadale FOCA-i (Williams, McLaren, Brabham, Lotus, Tyrelli…) na VN San Marina. Tog dana jedinu konkurenciju za Ferrari na Imoli je predstavljao Renault, čiji su vozači odustali tijekom utrke zbog kvarova, što je ostavilo Villeneuvea i njegovog momčadskog kolegu Didiera Pironija same na čelu. Momčad je naredila da oba vozača uspore i čuvaju gorivo, ali Pironi se oglušio na naredbu i pretekao Gillesa u zadnjem krugu, tvrdeći da je mislio da samo treba usporiti, ali ne i zadržati poziciju. Villeneuve je bio bijesan nakon utrke i nije htio razgovarati s Pironijem.
8. svibnja 1982. održane su kvalifikacije za VN Belgije na Zolderu. Tijekom svog zadnjeg brzog kruga Villeneuve je sustigao sporiji bolid Jochena Massa, koji se pomjerio u stranu da bi propustio brzi Ferrari. U tom trenutku i Villeneuve je skrenuo u istu stranu da bi obišao sporijeg Massa, te pri 230km/h udario u stražnji kraj Jochenovog bolida. Njegov Ferrari je letio stotinjak metara dok se obična crvena kocka željeza nije zaustavila na stazi, dok je Villeneuve ležao nepokretno, odbačen i bez kacige u ogradi. Nekoliko vozača i doktori su pokušali oživjeti unesrećenog Gillesa, ali ozlijede glave i vrata su bile kobne. Gilles Villeneuve je preminuo u obližnjoj bolnici te večeri.
Na njegovom pokopu, pred tisućama Jody Scheckter je izjavio:
“Nedostajat će mi iz dva razloga. Prvi, bio je najbrži vozač u povijesti. I drugi, bio je najveći gospodin i najiskreniji čovjek koga sam upoznao. Ali, on nas nije napustio. Sjećanje na ono što je uradio, što je postigao, će uvijek biti tu.”
Gillesu u čast je nazvana staza u blizini Montreala, ona na kojoj se danas vozi VN Kanade, staza na kojoj je ostavio svoju prvu pobjedu. Zavoj u kome je izgubio život također nosi njegovo ime, a mala kanadska zastava je obojana na asfaltu Imole na mjestu sa kojeg je startao svoju posljednju utrku.
Gilles je vozač koji je pobijedio na samo šest utrka u karijeri dugoj pet sezona, ali se ipak spominje uz najveća imena u povijesti Formule 1. I danas je omiljen među Tifosima jer ih nije napuštao u Ferrarijevo najgore vrijeme. Njegova želja i ustrajnost da pobijedi su često prelazile okvire realnosti zbog čega će se o njemu uvijek pričati u superlativima.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 29 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Evo sad san pogleda ovu snimku di je poginija, prije par dana san gleda snimku smrti Rogera Williamsona, di ga David Purley pokušava izvući. Znan da se u to vrime ginilo i da je to bilo uobičajeno i kad san čita o tom nisan previše razbija glavu i ulazija u dubinu toga. Ali sad kad ovako gledam snimke, ovo je žalosno. Ovaj dio povijesti Formule1 je njena naveća sramota. Da gledaš kolegu vozača kako gine i bori se za život, gori u bolidu i nećeš staneš i probaš pomoći nego prođeš da nebi slučajno izgubija koju sekundu pa umisto 5. da završiš 8 mistu. Nije Purley heroj što je pokušava spasiti Williamsona, nego običan normalan čovik s normalnim prioritetima i pogledom na ljudski život i moral. Ostali su ti koji su problem, teško mi je naći rič za opisati gađenje prima svakom od onih koji su prošli kraj nekog svog kolege koji se bori za život a bitnije im je bilo ne izgubiti vrime i poziciju u utrci. Što su ti ljudi..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teško je to razumijeti, ali definitivno da, ako si čovjek, probat ćeš pomoći, kako god znao i umio.
Tužna scena je to bila, Purley pokušava okrenuti bolid i nitko mu ne želi pomoći, pa čak ni redari kraj staze. Poslije je iz očaja pokušavao pomoći, a u podsvijesti je već znao da je mrtav.
Teška vremena…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nesrića williamsona neopisivo podsjeća na laudinu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo štu su Laudi pomogla četvorica… :(
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.youtube.com/watch?v=S1r0Kwt5s_Y
Slična sitacija: Mike Hailwood 1973 na VN JAR-a izvlači Claya Regazzonia iz gorućeg automobila.
I on i Purley su odlikovani medaljom zbog iznimne hrabrosti od strane Velike Britanije.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
bravo luka nice found
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
moga si i arnouxa odma u paketu obradit, em imaju tolko toga sličnog em ih veže jedan od nalipših dvoboja u pivjesti :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali je Arnoux daleko od devetog mjesta… :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
neznan na koju foru su njih dva daleko pozicionirani jedan od drugog no dobro, šta je tu je :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Arnoux je bio dobar vozač, ali ja ga nekako ne bih stavio u isti koš s Gillesom. Naravno, Gilles je, kao i svi drugi pokojni vozači nahvaljen više nego što je u realnosti to bilo, ali i pored toga, mislim da je bio klasa iznad Arnouxa.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo Davide, baš mi je drago da netko ima vremena za ovakve stvari. Ovakvi članci su ono što vrijedi.
Svaka čast!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na podršci. :D
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema na čemu, rad i trud se uvijek treba pohvaliti.
Živ mi bio :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
veliki vozač da nije poginuo bio bi f1 prvak
1
0