Marijan Mandić: Azerbajdžanski memento

Izdvojeno / Marijan Mandić: Memento

Pulsmedia portal

Prije 7 godina 6 min 21 komentara

10. Renault

Palmeru otkazuje motor, unatoč tome što su ga promijenili noć prije. Činilo se kako će još jednom Hulkenberg osvojiti bodove, no i on odustaje nakon što je izgubio kontrolu nad bolidom na pomalo komičan način. Komičan jer se nije radilo ni o punoj brzini, ne očekujem takvu pogrešku od top vozača.

Nico Hulkenberg 4
Jolyon Palmer 3

9. Sauber

Znamo li da se nisu uspjeli izboriti s (Alonsovim) McLarenom na stazi koja je za Hondu jedna od tri najnepovoljnije, pitanje je koliko će njihovo deveto konstruktorsko mjesto opstati. Međusobni kontakt u 37. krugu mogao je završiti utrku oba Saubera i omogućiti Vandoorneu da i on dođe do prvih bodova ove sezone. Ipak, sviđa mi se kako je momčad kalkulirala i davala maksimum kako bi dečki obranili deseto mjesto.

Marcus Ericsson 5.5
Pascal Wehrlein 6

8. McLaren

Boullier je u subotu ocijenio ovaj vikend kao najteži u karijeri. Sigurno da nije očekivao kako će upravo u Azerbajdžanu McLaren osvojiti svoje prve bodove ove sezone. Osim što su pokazali da su definitivno brži od Saubera, također se vidjelo kako nisu daleko od Haasa i Torro Rossa (članak o zaostacima između momčadi je u izradi). Troboj Alonso-Vettel-Hamilton/McLaren-Ferrari-Mercedes u 36. krugu san je svakog fana F1, te mu se nadam u budućnosti s kompetitivnijom Hondom. Žalosno je što su bodovi još jednom bili upitni, budući da je Španjolac zadnjih desetak krugova vozio u safety modeu. Vandoorne je prestizanjem oba Saubera mogao utišati negativne komentare na svoj račun, no tko zna što donosi Austrija.

Fernando Alonso 8.5
Stoffel Vandoorne 4.5

7. Toro Rosso

Sainz je pokušavajući izbjeći timskog kolegu koji je izletio sa staze, sam napravio okret od 180 stupnjeva (i to drugu utrku zaredom). Ipak, ostavio je bolji dojam nego u Kanadi. Nakon Palmera odustao je i Kvyat koji je tijekom petka i subote pokazao više brzine od timskog kolege.

Daniil Kvyat 3
Carlos Sainz 6.5

6. Haas

Volimo govoriti kako Alonso kritizira Hondu, a što onda radi Grosjean kada okarakterizira svoj Haas opasnim za vožnju? Šalu na stranu, Francuz se konstantno žalio na probleme s kočnicama tijekom vikenda, te je čudo da je uspio završiti utrku. Kevin je međutim odvezao najbolju utrku ove sezone, ističe se prelazak Hulkenberga i Masse koji me neobično podsjeća na Alonsov prelazak Masse i Webbera u Brazilu 2012.

Romain Grosjean 4
Kevin Magnussen 8.5

5. Force India

Kako upropastiti savršenu utrku, u kojoj se činilo kako imaju tempo na razini Ferrarija? Lijepo, laissez faire vođenjem momčadi. Perez je otpočetka sezone bio zadovoljan s Oconom kao novakom, te svojom zacementiranom ulogom prvog vozača u momčadi. Upravo su na osnovu te hijerarhije dolazili dvostruki bodovi ove sezone. Međutim, Ocon pokazuje upornost, konstantnost i napredak iz vikenda u vikend. Tako smo ih u Azerbajdžanu gledali u ravnopravnoj borbi. Očigledno se nisu izliječile frustracije iz Kanade. Mišljenja sam da je Force India propustila 43 boda. Inače, da je Perez završio još pet utrka u nizu, preuzeo bi titulu vozača s najviše uzastopnih završenih utrka od Nicka Heidfelda. Ocon mu jednostavno nije ostavio dovoljno mjesta.

Sergio Perez 5.5
Esteban Ocon 5

4. Ferrari

Vettel se nakon ponovljenog starta uspijeva othrvati s Perezom, a Raikkonen opet ima probleme jer mu otpada dio s prednjeg krila. Finac gubi mjesta na račun Masse i Ocona. Suci su u maniru Forresta Gumpa uspjeli pokupiti otpale dijelove, no dojam neorganiziranosti itekako ostaje. Što reći za incident između Vettela i Hamiltona? Slažem se s prvotnim komentarom ekipe sa Sky-ja. Došlo je do dodira i Vettel je izgubio dio prednjeg krila, dolazi do Hamiltona i negoduje, jer je ovaj usporio. Usporiti se može bilo kočnicom, bilo popuštanjem gasa. Ipak, postojalo je stotinu drugih načina na koje je Vettel mogao izraziti svoje nezadovoljstvo… Budući da ih smatram jednako krivima za incident i ocjene će im biti jednake. Sebastian se potom uspijeva othrvati s bolidima iza sebe, posebno je bio zanimljiv dvoboj s Massom. Najvažnije za njega, uspio je zadržati Lewisa iza sebe do kraja utrke. Što reći za Finčevu utrku, nevjerojatno koliko nesreće u samo 2 sata…

Kimi Raikkonen 4.5
Sebastian Vettel 7

3. Williams

Valtteri Bottas, Lance Stroll i Daniel Ricciardo

Najbolja utrka za Williams ove sezone okrunjena je Strollovim prvim podijem u karijeri (ne znam koliko bi nas vjerovalo da nam je to netko rekao u Australiji). Još samo da Massa nije bio prisiljen odustati, ovo bi bio vikend za pamćenje. Zapravo, kad mačke nema miševi kolo vode… Stroll je ostao na stazi krug duže od Masse, a prilikom ulaska u boks gotovo da je precijenio svoje vještine usporavanja te pokupio kaznu (što bi igralo itekako veliku ulogu kasnije). Ipak, odlična utrka za mladog Kanađanina.

Felipe Massa 6
Lance Stroll 8.5

2. Red Bull

Ricciardo je među prvima promijenio gume te se kao i Bottas nalazio na začelju kolone. Vikend se Horneru zasigurno činio katastrofalnim, kada je nakon Kvyata odustao i Verstappen. Zapravo, bolidi s Renaultovim motorom bili su poprilično nepouzdani. Upravo je Max odvezao najmanje kilometara u dosadašnjim utrkama. Šteta, bio je najbrži u petak… Sreća se Ricciardu nasmiješila dolaskom prvog safety cara na stazu, što koriste pit wall koristi te ga prebacuju na brže, supermeke gume. U Australčevom pohodu prema pobjedi posebno valja istaknuti prelazak oba Williamsa nakon crvene zastave.

Daniel Ricciardo 9
Max Verstappen 4.5

1. Mercedes

Bottas je na startu snažno kočio i usporio Vettela, a kasnije ga Raikkonen pokušava prestići s vanjske strane te završava u ogradi. Taj će sudar odrediti daljnji tijek utrke oba Finca. Bottas se vraća na stazu s krugom zaostatka, te gledamo zanimljiv prizor-Haas obilazi Mercedes pod plavim zastavama (a ne obrnuto). Borba Hamiltona i Vettela još jednom je obilježila utrku. Lewis je bio prisiljen otići u boks kako bi učvrstio kacigu (pit lane gubitak+9.3 sekundi), što se gotovo kompenzira Vettelovom kaznom (pit lane gubitak+10 sekundi). No s nekoliko dobrih krugova Vettel se ipak vraća ispred Hamiltona, koji je završio iza svog timskog kolege.

Vettel jest zaslužio kaznu za nesportski kontakt s Hamiltonom, no ostaje otvoreno pitanje kako bolje definirati pravila ponašanja vozača koji predvodi grid tijekom safety cara. On svojom vožnjom zapravo diktira ritam onima iza sebe, a ne sam safety car koji je ispred njega (jer postoji puno prostora za manipuliranje razmakom). Lewisu zamjeram pitanje može li Bottas usporiti da bi mu omogućio lakše prestizanje Vettela (ako se Valterri ne bori ni s kim ispred sebe). Isto tako činjenicu da je sam usporavao pritom se žaleći na to što safety car sporo vozi?

Valtteri Bottas 8
Lewis Hamilton 7


Odgovor

21 komentara

  1. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Kakve su ovo ocjene za Bottasa , Strolla i Ricciarda… Sramota.



    1
    1

    0
  2. Jim Clark
    VekiVedro Prikaži

    Možda bi bilo bolje vozače koji su ranije završili utrku drugačije ocijeniti, ili ih ne ocijeniti. Naravno odnosi se na one koji utrku nisu završili svojom krivicom. Ovako ispada da je npr. Ericsson bolje ocijenjen od Kvyata koji bi imao priliko osvojiti puno bodova da nije bilo kvara



    7
    7

    0
  3. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Vandoorne 4,5?



    1
    1

    0
  4. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Preniska ocjena za Vandornea (barem 6)…mislim Hulkeberg je dobio 4, a onako se amaterski zabio u zid…, Stroll je trebao dobiti 10 jer…pobogu Stroll je na podiju zavrsio, Ricci je dobio ok ocjenu…ipak je na puku sreću dobio utrku.



    3
    3

    0
    • Fernando Alonso
      F12012 Prikaži

      Ocjenjivanje je najteži dio članka, posebno zato što sam odlučio davati ocjene i onima koji ne završe utrku.
      Već u idućem članku planiram zbrojiti dosadašnje ocjene, baš zato dajem na svakoj utrci neku ocjenu.
      Vandoorne bi dobio veću ocjenu da je uspio preteći Saubere, Stroll se probudio i htjeli to priznati ili ne počeo dokazivati, dok Stoffelu i dalje nedostaje prvi pravi rezultat ove sezone. Zasad je Alo-Van slično kao Hul-Pal.
      Što se Hulka tiče, 4 je odraz upravo toga što je udario u zid i odustao svojom krivicom. Trebalo je uzeti u obzir da je dotad vozio standardno dobru utrku, no završio ju je na drugi najgori način (jedino da je još nekog pokupio uz sebe).
      Desetku ću dati kada netko ostvari pole i pobjedu, uz neki maestralan potez u utrci. Ricciju su se otvorile karte, probijao se kroz poredak i pobijedio, uz par dobrih pretjecanja. Bottas se također probijao, no ima nižu ocjenu zbog meteža u prvom krugu. Smatram da je Stroll negdje u sredini.



      3
      3

      0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Možda zato jer je podijelio ocjene iz osobe perspektive.
      Npr ti i ja ne bi podijelili iste ocjene, jer za razliku od tebe
      ne smatram da je Ricci na puku sreću osvojio utrku.
      npr: samo ono prelaženje nakon crvene zastave je majstorski izvedeno.
      Da nije bilo tog genijalnog poteza ne bi bilo niti prvoga mjesta.



      4
      4

      0
  5. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    meni i dalje nije jasno je li ovdje autor ocjenjuje kako je neki vozač odvozio utrku (ili cijeli gp vikend) ili kako je (nije) završio utrku.
    ocijene mi, koji god kriterij uzeo, nemaju nekog smisla.



    6
    6

    0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Jesi kada gledao umjetničko klizanje?
      Tamo se daju ocjene i za opći-umjetnički dojam.
      Tako i autor točno ne zbraja množi i oduzima i dijeli sekunde, i kilometre, bodove
      nego predstavu pojedinog vozača u odnosu na druge, na prijašnje utrke,
      na “mekoću” i “pitkost” vožnje ……..
      Zašto ne?
      Ako želiš kvalitetu po bodovima, imaš poredak na tablici.



      8
      8

      0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        1. nisam tebi postavio pitanje
        2. usprkos tvom javljanju, nisam dobio odgovor na svoje pitanje



        1
        1

        0
      • Fernando Alonso
        F12012 Prikaži

        Odgovarao sam već nekoliko puta na to pitanje, a mogu samo staviti potpis ispod Perine replike…



        7
        7

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Slijedeći puta ispravno adresiraj pitanje.



        3
        3

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        i dalje čekam odgovor je li se gleda kako je vozač odvozio gp vikend ili koji je plasman ostvario?
        pogledo sam starije memente, i zaključio da se gledaju (barem) utrka i kvale.

        kako god da okrenem nebuloze:
        npr. u kanadi max je dobio 5, a odusto zbog kvara dok je bio drugi. alonso dobio 9, odusto, dok je bio 9. ili 10.

        perez u azeru bolje ocijenjen od ocona. jedan odusto, drugi osvojio bodove. bio je sudar, u kojem je oconova veća krivica, ali ne smije ocon dobit manje.

        stroll u kanadi 8 za 9, mjesto, sad 8,5 za 2.



        1
        1

        0
      • Fernando Alonso
        F12012 Prikaži

        Max je odvozio koliko krugova u Kanadi, a koliko Alonso?
        Mislim da znaš koliko Kanada odgovara Hondinom motoru i koliki je deficit motora…
        Kako ne smije biti manja ocjena onom čija je krivica veća u sudaru :D



        2
        2

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        max – desetak kvalitetnih. nema smisla da za to dobije ocjenu 5, a fernarndo 9.
        može bit manja ocjena, ali u ovom slučaju mi to nema smisla. moram napomenuti i što je prethodilo kontaktu, tj. kako je checo krenuo prema oconu i tu je došlo do malog kontatka gumaam. odvozio je utrku u stilu bottasa,s amo je imao manje vremena za popravni.


        0
        0

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        zeko, ti bi se svađao, pa tražiš dlake u jajima.
        Meni je članak ok.
        Kada bih ja ocjienjivao vjerojatno bi bilo malo drugačije kao uostalom
        i kod tebe i svih drugih.
        Ne kužim zakaj se želiš stalno konfrontirati?
        Odgovor na tako postavljeno pitanje nećeš dobiti jer autor teksta
        ocjenjuje nastup vozača po osobnom viđenju i umjetničkom dojmu
        a ne sekundama i kilometrima.
        Ako te to smeta preskači te članke ili napiši svoj sa “ispravnim” ocjenama.
        Čovječe ljeto je. Uživaj malo.
        Opusti se, zezamo se.
        Nismo roboti da mora biti sve točno i smisleno,.



        3
        3

        0
  6. andro Prikaži

    Sto se uvijek svi zale na te ocjene pa pobogu ocjene su najmanje bitne i njih bi iz ovakvih kolumni trebalo izbaciti i bazirati se na kvalitetu teksta. Ovako svi samo raspravljaju i predbacuju o ocjenama



    8
    8

    0
  7. Dan Gurney
    CrashOverride Donator Prikaži

    Apsolutno je nemoguce dat` neke ocjene i da svima pasu.
    Svatko od nas vidi nesto drukcije i ne znam cemu vise polemika oko toga..
    Covjek ima svoj sustav i svoje vidjenje, mozete i vi vodit neki svoj sustav i imati biljeznicu k`o Kravitz :D



    5
    5

    0
  8. Marlboro
    FI fan Prikaži

    najbolje da prika izaci bodovanje jer je nemoguce svakome udovoljit i svak vidi drugacije situaciju a ipak svi gledamo istu utrku. Kad zavrsi sezona bit ce ocjena 1 najbolji a 20 najgori i tjt nemore jednostavnije.
    Da jos kazen da san sanja da je honda donila nadogradnju i da je sve radilo tip top hahahhahahahah :D



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.